Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2002, 19:13
Verwijderd
Piercings, te wijde kleding, te sloeberig enz

tis toch eigenlijk belachelijk dat je je anders moet kleden om aangenomen te worden???
Wie heeft hier allemaal problemen mee???
Lijkt me sterk dat het bij de krantenjongen enigsinds uitmaakt maar bijv baantjes waarbij je iets meot verkopen je bepaalde regels hebt. Ik denk als je bepaalde talenten hebt die ze nodig hebben ze t makkelijker toelaten maar als je een van de 10 bent en je ziet er qua aankleding enz te aggressief uit dat ze natuurlijk eenvan de andere 10 nemen...Triest maar waar...

ik had truowens ook ooit gelezen in de krant dat er regels hiertegen zouden komen???? Ik zie trouewns geregeld in de trendy winkels jongens met wenkbrauwpirecings ed. En uberhaupt hoe moeten dez mensen leven dan???


Beetje moraal loze topic maar omdat ik me hier kwaad over maak zou ik graag van beide kanten hun verhaal horen!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2002, 19:15
Verwijderd
om te beginnen, ik heb een baantje op het oog, echt super baantje maar er zijn kleed regels omdat het toch om promotie werk gaat, geen nagellak, geen gezichtspiercings, niet meer dan 2 ringen om je hand, normale spijker broek (liefst DIesel ) en niet meer dan 2 oorbellen. Tsja je meot er wat voor over hebben...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:17
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Ik vind het zelf ook belachelijk, maar ik kan me voorstellen dat je bij een winkel als de Bijenkorf of Esprit over het algemeen niet wordt aangenomen als je gothic of skater bent. Volgens mij omdat de klanten van die zaken een heel andere lifestyle en manier van kleden over het algemeen hebben. Dan zijn ze bang dat je klanten afschrikt of dat je ze niet goed kan adviseren.
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:18
muckymouse
Avatar van muckymouse
muckymouse is offline
is ook belachelijk, hoe kwam je er zo bij ais

ik werd ook nergens aangenomen, maar nu mag ik eindelijk kassameisje zijn mits ik een plakkertje op me piercing doe

of uitdoen natuurlijk damn

gelukkig mogen me dreads wel gewoon
__________________
www.wijwillenmeer.tk
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:20
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
om te beginnen, ik heb een baantje op het oog, echt super baantje maar er zijn kleed regels omdat het toch om promotie werk gaat, geen nagellak, geen gezichtspiercings, niet meer dan 2 ringen om je hand, normale spijker broek (liefst DIesel ) en niet meer dan 2 oorbellen. Tsja je meot er wat voor over hebben...
Ik las jouw berichtje net maar wat daar staat is echt belachelijk, ik vind het wel erg ver gaan dat je geen nagellak of ringen mag dragen!!!!
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:21
Verwijderd
Je zit hier in principe met twee botsende (grond)rechten...aan de ene kant jouw belang, namelijk het recht om aan te trekken wat je wilt en toch gelijke kansen te krijgen, niet beoordeeld te worden op je uiterlijk. En aan de andere kant het belang van de werkgever, die graag een bepaalde klantenkring wil aanspreken en zijn personeelsbeleid daarop afstemt.

Ik kan me goed voorstellen dat bepaalde functies gewoon aan bepaalde kledingseisen gebonden zijn. Mensen als postbodes en medewerkers van openbare diensten moeten er uniform uitzien, het beleid van het bedrijf uitdragen. Daarmee is een afwijkende kledingstijl niet te verenigen.

Bij particuliere werkgevers ligt het iets anders. Die mensen (horeca-, kledingondernemers) willen een bepaald publiek aanspreken en hebben het recht om hun personeel vrij te kiezen. Er zijn voldoende waarborgen tegen discriminatie op dingen waar je niets aan kunt doen, zoals godsdienst, huidskleur, geslacht (en daarmee samenhangend bijvoorbeeld zwangerschap). Daarop mag niet geselecteerd worden. Maar een werkgever is volkomen vrij om jou te weigeren op grond van kleding, omdat hij vindt dat die kleding niet bij zijn bedrijf past. Jammer, maar helaas.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:25
Verwijderd
Ik vind het ook erg stom dat je niet mag zijn zoals je bent in bepaalde baantjes, maar 'agressief' uitziende mensjes schrikken wel de klanten af..
Hier in een supermarkt werkte eerst een heel aardige jongen, alleen wel met hanenkam en piercings.. klanten hadden over hem geklaagd en vooral oude mensen waren bang, en toen mocht ie alleen nog maar achter in het magazijn werken..
Tis best belachelijk, maar wel logisch dat zo'n baas voor zn klanten kiest..

Ik werk ook in een supermarkt achter de kassa, en heb geen piercing of dreads ofzoow.. kweenie of het zou mogen.. denk niet dat het een groot probleem zou zijn..

En dat je geen ringen en geen nagellak mag dragen gaat wel erg ver.. of strakke broeken moet dragen.. ik weet niet of ik zover zou gaan voor een baantje..

Laatst gewijzigd op 18-06-2002 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef:
Ik vind het ook erg stom dat je niet mag zijn zoals je bent in bepaalde baantjes, maar 'agressief' uitziende mensjes schrikken wel de klanten af..
Hier in een supermarkt werkte eerst een heel aardige jongen, alleen wel met hanenkam en piercings.. klanten hadden over hem geklaagd en vooral oude mensen waren bang, en toen mocht ie alleen nog maar achter in het magazijn werken..
Tis best belachelijk, maar wel logisch dat zo'n baas voor zn klanten kiest..

Ik werk ook in een supermarkt achter de kassa, en heb geen piercing of dreads ofzoow.. kweenie of het zou mogen.. denk niet dat het een groot probleem zou zijn..

En dat je geen ringen en geen nagellak mag dragen gaat wel erg ver.. of strakke broeken moet dragen.. ik weet niet of ik zover zou gaan voor een baantje..
nou ik weet niet of ik strakke moet gaan dragen... maar iig niet met bleekvlekken glitters of opdrukken of scheuren
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:31
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Ik heb niet alle replies gelezen, maar ik antwoord alvast

Ik vind dat je 't bij sommige banen niet kan maken om een onverzorgd uiterlijk te hebben - vertegenwoordigers bijvoorbeeld. Je kan beter 'n groot concern vertegenwoordigen in je pak, stropdasje en net, verzorgd haar dan met vettig, slaphangend haar en 'n grote piercing door je lip...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:34
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
mjah als je dit vanuit het punt van de werkgever ziet vink het echt wel te begrijpen... in de ogen van de klanten ben jij het bedrijf en is de indruk die jij maakt dus zeer belangrijk...

op sommige punten kunnen bedrijven oowk absoluut overdrijven maar ik snap het best wel als je in een vijfsterrenrestaurant wilt eten en degene die je auto wegzet is iemand die ongewassen is, smerige kleding draagt en vies haar heeft dan denk je oowk van uhm ik ga wel ff ergnes anders heen...

als het gaat om achter de schremen werk waar geen klanten je zien dan vink het onzin

bij mijn werk doen ze gelukkig nie zo moeilijk... wijde breoken mogen best, hoewl ik ze daar nie draag omdat je dan op je bek gaat, sieranden heb ik oowk nog nooit gehoord dat het nie mag maar dat is oowk gewon nie handig... en piecings mogen oowk... de regels die dr zijn, zijn meer van dat je je haar in een staart of opgestoken hebt, hygiene dingetjes... en dat is trouwens horecawerk
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:17
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik heb hier al eens een topic over geopend..

Ik ben het met je eens, maar de werkgever kan er niet altijd wat aan doen, het komt vaak door de bekrompen mensen waar je door dat werk mee in contact komt (klanten van een winkel als de Bijenkorf of V&D bijv.)

Er moet een wet komen tegen bekrompen mensen ipv tegen mensen met piercings en een goede baan als je t mij vraagt...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:26
Paulaah
Avatar van Paulaah
Paulaah is offline
ik werk in de tuin.. (kassen) daar boeit het echt geen fuck hoe je eruit ziet en hoe je je kleedt.. Je wordt eerder stom aangekeken als je in je goede kleren komt
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:35
dreadje
Avatar van dreadje
dreadje is offline
Net ofdat als er 'alternatieve' werknemers uit de winkel worden gehouden en niet aangenomen worden ofdat de klanten dan nooit 'alternatieve' mensen zullen zien...sjongejonge zeg..ze zien toch ook alternatieve mensen gewoon op straat...en ja..ook deze mensen hebben geld nodig...
__________________
Open your eyes and look within, are you satisfied with the life you're living?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:44
diamonde
Avatar van diamonde
diamonde is offline
Heyz....

Ik vind het wel logisch dat een skater bijvoorbeeld niet in een Esprit-winkel wordt aangenomen...
Ik bedoel: als je in zo'n winkel werkt moet je ook eens iets uit die winkel aantrekken en ik denk dat dat nou niet echt iets is voor een skater...
Ik werk zelf ook in een kledingwinkel, maar geloof niet dat er echte kledingsregels zijn... okay: als je iets aan hebt uit de winkel vinden ze dat heel erg leuk maar je mag zelf weten wat voor nagellak enzo je op hebt...
maar ik denk wel dat ik niet aangenomen was als ik piercings en zichtbare tattoos had gehad...

Maarja, andersom had ik waarschijnlijk ook zo gereageerd..
als ik een kledingwinkel had gehad van bijvoorbeeld Esprit.. en er kwamen 2 sollicitanten;

nr. 1 : allemaal piercings, vele oorbellen... halsband om de nek en skaterskleren
nr. 2 : leuke vlotte kleren

dan was ik voor nr. 2 gegaan hoor...

maja, iemand een andere mening?!

xxx,
diamonde
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:57
PsYGoTHiC
Avatar van PsYGoTHiC
PsYGoTHiC is offline
Ik vind het ook wel belachelijk dat je om je uiterlijk afgewezen wordt... Ok, bij een erg dure baan als manager/vertegenwoordiger etc. is het nog wel voor te stellen, en ik denk ook dat een skater/goffik niet in een esprit winkel WIL staan... Maar om mensen nou bijv. achter de kassa af te wijzen omdat diegene piercings/tattoos/dreads heeft, is ronduit zum kotzen.

Wat dit betreft heb ik wel geluk: ik heb 4 gezichtspiercings (2 in mn lip, neusbrug en tong.. ok die tong zie je niet zo, maar sommigen zie het wel) en ik zit achter de kassa in de supermarkt. Mijn baas & chef doen hier echt niet moeilijk over, die hebben zo'n instelling van "als het maar verkoopt, who cares" en ze vinden het interessant *blij*
Ook klanten schrikt dit niet af, behalve den gemiddelde bekrompen mensch uit Rhoon, maar als ze t niet mooi vinden, kijken ze maar de andere kant op of gaan ze naar de andere kassa... Niet dat ze daar veel aan hebben, want daar zit een skin-meisje met 3 piercings

Ok, ik lul weer eens teveel, maar het komt er op neer dat ik het *roffelderoffel* niet eens ben met afkeuring om wille van uiterlijk

AMEN
__________________
~°~I've been CRUCIFIED, JUSTIFIED and MORTIFIED by my behaviour.. Both FEMININE and MASCULINE.. I am a CONTRADICTION~°~ Kasper, Æ ælskår dæ!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:10
flamez
flamez is offline
Oh ja ik mocht mijn Cradle of filth shirt niet meer aan op school, omdat het te extravagant zou zijn? , en ik heb me een keer opgemaakt op school, mocht ook niet...

greetz

Flamez
__________________
wie niet waagt, die heerscht niet
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:12
Verwijderd
Citaat:
flamez schreef:
Oh ja ik mocht mijn Cradle of filth shirt niet meer aan op school, omdat het te extravagant zou zijn? , en ik heb me een keer opgemaakt op school, mocht ook niet...

greetz

Flamez
Bij ons op school zat eerst een meisje en zij had een tshirt aan waar heel groot FUCK opstond.. en een leraar zag dat en hij heeft de hele pauze haar een preek gegeven..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:12
Verwijderd
Citaat:
diamonde schreef:
Heyz....
Maarja, andersom had ik waarschijnlijk ook zo gereageerd..
als ik een kledingwinkel had gehad van bijvoorbeeld Esprit.. en er kwamen 2 sollicitanten;

nr. 1 : allemaal piercings, vele oorbellen... halsband om de nek en skaterskleren
nr. 2 : leuke vlotte kleren

dan was ik voor nr. 2 gegaan hoor...

maja, iemand een andere mening?!

xxx,
diamonde
ja, en als nummer 1 dan heel beleefd en aardig is, en nummer twee brutaal antwoordt en zich heel erg los gedraagt, zou je dan alsnog voor de tweede kiezen?

mja, ik vind het onzin.. kijk, in een hele reseprentatieve winkel kan ik het nog begrijpen, ook al gaat dat van de ringen ECHT te ver. Maar over het algemeen zou je gewoon aangenomen moeten worden om je kwaliteiten, niet om de aanwezigheid of afwezigheid ijzer aan je lijf of je kleding.. ik werk in een natuurwinkeltje, en daar wordt gewoon alleen gekeken of je met een kassa om kan gaan en vriendelijk doet tegen de klanten.. maar goed, de klanten zijn daar over het algemeen ook open-minded, net zoals de mensen van wie dat winkeltje is
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-06-2002, 22:16
Verwijderd
Nou ik vind dat je geweigerd moet kunnen worden op je uiterlijk. Als ik bij de kassa kom bij de supermarkt ben ik best bereid 2 minuten langer te wachten om maar niet bij die punker te hoeven afrekenen, dan weet ik ten minste zeker dat ik AL mn wisselgeld terug krijg
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef:


Bij ons op school zat eerst een meisje en zij had een tshirt aan waar heel groot FUCK opstond.. en een leraar zag dat en hij heeft de hele pauze haar een preek gegeven..
ja, ik moest mijn 'fuck parental advisory' patch van mn tas halen.. heb ik niet gedaan, echt een heleboel gezooi gehad met de rector.. uiteindelijk zijn ze het er over eens geworden dat meningsuiting mag op een school die als slogan 'iedereen is verschillend, maar toch weer precies hetzelfde' (oid) heeft
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:49
punkrock-bastard
Avatar van punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Citaat:
Sophietje12 schreef:
Ik kan me voorstellen dat je niet wordt aangenomen als je skater bent.
goh.... omdat je in het weekend graag rondrijd op een plank met wieltjes mag je door de weeks niet in winkel werken? lekkere wereld is dit!
__________________
"Preaching revolution, anarchy and change Sucked from the system that had given him his name"
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:50
punkrock-bastard
Avatar van punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Citaat:
Slither schreef:
Ik heb niet alle replies gelezen, maar ik antwoord alvast

Ik vind dat je 't bij sommige banen niet kan maken om een onverzorgd uiterlijk te hebben - vertegenwoordigers bijvoorbeeld. Je kan beter 'n groot concern vertegenwoordigen in je pak, stropdasje en net, verzorgd haar dan met vettig, slaphangend haar en 'n grote piercing door je lip...
Een ANDERE smaak staat toch niet gelijk aan onverzorgd? Alleen maar omdat je niet leuk vind wat andere leuk vinden?
__________________
"Preaching revolution, anarchy and change Sucked from the system that had given him his name"
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 07:37
Fr@ukje
Avatar van Fr@ukje
Fr@ukje is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
Nou ik vind dat je geweigerd moet kunnen worden op je uiterlijk. Als ik bij de kassa kom bij de supermarkt ben ik best bereid 2 minuten langer te wachten om maar niet bij die punker te hoeven afrekenen, dan weet ik ten minste zeker dat ik AL mn wisselgeld terug krijg
lullig
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 08:40
diamonde
Avatar van diamonde
diamonde is offline
Hallo...

paranoide zegt:
ja, en als nummer 1 dan heel beleefd en aardig is, en nummer twee brutaal antwoordt en zich heel erg los gedraagt, zou je dan alsnog voor de tweede kiezen?

Kijk, dan ligt het alweer anders... het is eigenlijk best moeilijk om op zulke stellingen goed te antwoorden...
als het zo was als jij het had beschreven dan weet ik niet wat ik had gedaan...
Maar ja, je kunt het ook omdraaien...
In een winkel met skaterskleding e.d. vinden ze mensen met eventuele piercings en tattoos en skaterskleding niet erg. Zo'n persoon zouden ze daar weer eerder aannemen dan een keurig, net meisje, of niet dan??

Het is moeilijk maarja..

adieu,
diamonde
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 08:48
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
punkrock-bastard schreef:


Een ANDERE smaak staat toch niet gelijk aan onverzorgd?
Nee natuurlijk niet..
Ik vind het logisch dat er eisen worden gesteld aan je uiterlijk voorkomen. Zie het zo: bij sommige bedrijven (Albert Heijn, postbodes, Macdonalds) moet je een bepaald uniform aan.
Bij andere bedrijven mag je zelf bepalen wat je aantrekt, mits de kleding aan bepaalde voorwaarden voldoet, bijvoorbeeld geen rare teksten, geen scheuren, en een algeheel verzorgde uitstraling. Ook geen piercings.
Ik als werkgever zou zeker willen dat mijn werknemers er representatief en verzorgd uitzagen.
En natuurlijk kan je er ook verzorgd uit zien met een piercing
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2002, 08:51
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
diamonde schreef:

In een winkel met skaterskleding e.d. vinden ze mensen met eventuele piercings en tattoos en skaterskleding niet erg. Zo'n persoon zouden ze daar weer eerder aannemen dan een keurig, net meisje, of niet dan??

Het is moeilijk, maar ja
Eigenlijk niet. Een werkgever wil dat het uiterlijk van zijn werknemers past bij de doelgroep (de klanten dus), maar ook bij het bedrijf zelf.
Als dus in een skatewinkel de keus is tussen een "kakker" en een "skater" (en ze hebben dezelfde kwaliteiten), dan zal de werkgever voor de tweede kiezen, die past immers beter in het team, beter bij de winkel en beter bij de doelgroep.
als de kwaliteiten niet hetzelfde zijn, wordt het lastiger. Dan is het een kwestie van afwegen. Enerzijds wil je dus iemand met een uiterlijk wat jou (en de klanten) aanspreekt, anderzijds wil je goed personeel.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 08:52
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
(ik spam heel dit topic vol)

Citaat:
punkrock-bastard schreef:
goh.... omdat je in het weekend graag rondrijd op een plank met wieltjes mag je door de weeks niet in winkel werken?
Natuurlijk niet, doe niet zo kinderachtig. Je weet zelf ook dat die persoon met "skater" iemand met een bepaald uiterlijk bedoelt
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 10:10
Verwijderd
Precies. En als ik heel eerlijk moet zijn: ik vind dit behoorlijk ver doorgetrokken zieligdoenerij. Je kunt toch op je klompen aanvoelen dat je met een bepaald uiterlijk in bepaalde winkels niet zult worden aangenomen? Daarover gaan zeiken vind ik echt heel kinderachtig...echt zo van 'alles moet maar kunnen'. Niet alles kan dus...wake up, we leven niet meer in de jaren '70.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 11:12
Ninnoc
Ninnoc is offline
okay ik heb niet alle posts gelezen

Maar een klein beetje logisch is het wel.
Je moet een bepaald publiek aantrekken en als jij als punker met je gaten in je pantys een baan in de maison de bonneterie wilt ofzo dan zul je je toch echt moeten aanpassen. OMdat je dan niet de klanten aantrekt die ze willen en bovendien zien punkers er niet bepaald verzorgt uit (vaak dan he). Als ik een rijke kakker was en ik ging naar dure winkels lijkt het me logisch dat ik verwacht dat mensen die een beetje mijn kant op neigen mij helpen, mensen die net als ik om uiterlijke verzorging geven.
Als ik echter als punker naar en muziekwinkel voor punk ga wens ik geholpen te worden door een punker want die kan me meer vertellen over goede punkmuziek dan een kakker.

MAAR en nu komt ie
piercings en kleine dingen vind ik geen probleem. Net als dat ik hoofddoekjes(was ook een keer topic over) en hanekammen in een supermarkt geen probleem vind, zeker niet als ie achter de kassa zit. Als een punker met als zijn ringen en behangplakselhaar bij het vleessnijden staat okay kan ik me voorstellen dat dat niet mag wegens hygienische shit. Piercings vind ik werkelijk geen probleem, bij mij in de woonboulevard werkt een meisje met een wenkbrauwpiercing, verder loopt ze er keurig bij maar piercing moet uit. Dat vind ik slecht omdat het maar klein dinkie is en omdat zo het vooroordeel 'mensen met piercings werken niet' wordt bevestigt omdat je die nooit ziet.
Bij winkels als supermarkt hoef je geen bepaald soort klanten aan te trekken ofzo en daar doe je toch simpel werk dus lijkt me ook niet dat daar zoveel eisen aan gesteld mogen worden.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 12:17
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Mja je kan het allemaal wel oneerlijk vinden enzo is het misschien ook wel maar zie het eens van de kant van de werkgever, wat denk je dat beter verkoopt een beleeft persoon gekleed in "gewone" kleren "strakke" spijkerbroek netjes een truitje dr op die overeen komt met de gemiddelde klant....

Of een toch wat alternatief uitzient persoon met wijde broek piecings overal (wat veel mensen schijnbaar lelijk vinden ) en veel ringen (wat misschien wat asosiaal staat ofzo) maar ok dat spreekt de gemiddelde burger moeder niet aan en ook zeker de kak van de bevolking voelt zich ook niet echt aangetrokken om een winkel in te lopen waar zown persoon staat en te gaan te gaan kijken, want het belangrijkste voor een klant is zichzelf op zn gemak voelen anders is er geheel geen drang om wat aan te schaffen

Dus mja tis misschien oneerlijk maar 't verkoopt wel...

jaja wat een crap dat ik de kant van de werkgever kies maar ach je zult er ook echt niet dood aan gaan om tijdens je werk in een andere broek dan normaal te staan en een kilo of 2 aan siraden af te doen.

Maar toch is het idd wel lullig ja...

__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 12:37
Built to last
Built to last is offline
En wat is het grote probleem? bij thuiskomst kleed je je om en ben je jezelf weer.

en als je dan toch graag in je eigen kleding wilt werken er zijn zat banen waarbij dat mag. dan maar een minder leuke baan toch?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 12:44
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Built to last schreef:
En wat is het grote probleem? bij thuiskomst kleed je je om en ben je jezelf weer.
Inderdaad. Zie die kleding op je werk (nette broek, shirtje ofzo) gewoon als werkkleding. Wees dan blij dat je nog een beetje zelf mag bepalen hoe je eruit ziet, en dat je geen uniform aanhoeft (van de Mac ofzo).
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:05
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat bepaalde functies gewoon aan bepaalde kledingseisen gebonden zijn. Mensen als postbodes en medewerkers van openbare diensten moeten er uniform uitzien, het beleid van het bedrijf uitdragen. Daarmee is een afwijkende kledingstijl niet te verenigen.
Hmmz, nu noem je net 2 dingen waar ik (ge)werk(t) heb..
en ik heb geen gedonder gehad met m'n hanekam en piercings, werkkleding hoort 'r nou eenmaal bij en daar moet je ook niet moeilijk over doen.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:10
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
om te beginnen, ik heb een baantje op het oog, echt super baantje maar er zijn kleed regels omdat het toch om promotie werk gaat, geen nagellak, geen gezichtspiercings, niet meer dan 2 ringen om je hand, normale spijker broek (liefst DIesel ) en niet meer dan 2 oorbellen. Tsja je meot er wat voor over hebben...
promotie werk?? wat voor promotie werk dan?

ik doe namelijk promotie werk voor de Nu-Pas (zoek ut maar op ofzo 't is zegmaar een soort eko-airmiles pasje), op straat mensen zo'n pas verkopen e.d. (via DDF.. die doen o.a. ook: Amnesty, Novib, Greenpeace.) en ik heb geen enkel gedonder gehad over m'n piercings en m'n hanekam.. die laatste mag ik trouwes omhoog zetten of spiken of weet ik ut wat, is allemaal geen probleem.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:46
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
cHa0s schreef:


promotie werk?? wat voor promotie werk dan?

ik doe namelijk promotie werk voor de Nu-Pas (zoek ut maar op ofzo 't is zegmaar een soort eko-airmiles pasje), op straat mensen zo'n pas verkopen e.d. (via DDF.. die doen o.a. ook: Amnesty, Novib, Greenpeace.) en ik heb geen enkel gedonder gehad over m'n piercings en m'n hanekam.. die laatste mag ik trouwes omhoog zetten of spiken of weet ik ut wat, is allemaal geen probleem.
Jah ik heb ook promotiewerk gedaan (jaja...maartje heeft gewerkt)en ik mocht er ook gewoon uitzien zoals ik wou..deden ze totaal niet moeilijk over,en ik verkocht evenveel als de andere werknemers dus erg afschrikkend kan het niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:18
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Jah ik heb ook promotiewerk gedaan (jaja...maartje heeft gewerkt)
werken is un-true als je maartje heet

Citaat:
en ik mocht er ook gewoon uitzien zoals ik wou..deden ze totaal niet moeilijk over,en ik verkocht evenveel als de andere werknemers dus erg afschrikkend kan het niet zijn.
ik verkoop meer dan m'n "normaal-uitziende" collega's .. dus, tjah
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-06-2002, 14:21
Masked Mage
Avatar van Masked Mage
Masked Mage is offline
van scholen vind ik het belachelijk dat ze kledingregels instellen (o.a. gympakjes en het verbieden van dingen)

van bedrijven enzow kan ik het enigzins wel snappen maar ut moet niet te gek worden zoals verplichting tot strakke kleren en geen sieraden.

maarjah, bij de meeste bedrijven weet je van tevoren wat je kan flikken en wat niet
__________________
[We are the People of the Night] * [Vroeger hadden kinderen snotneuzen, nu hebben snotneuzen kinderen!] * [Gothic-God]
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:29
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
cHa0s schreef:


promotie werk?? wat voor promotie werk dan?

ik doe namelijk promotie werk voor de Nu-Pas (zoek ut maar op ofzo 't is zegmaar een soort eko-airmiles pasje), op straat mensen zo'n pas verkopen e.d. (via DDF.. die doen o.a. ook: Amnesty, Novib, Greenpeace.) en ik heb geen enkel gedonder gehad over m'n piercings en m'n hanekam.. die laatste mag ik trouwes omhoog zetten of spiken of weet ik ut wat, is allemaal geen probleem.
Ik wil niet generaliseren hoor maar t zijn over het algemeen wel juist de wat minder standaard mensjes die dat soort dingen aanspreekt (ecologisch voedsel enzo) .. mede daarom zullen ze waarschijnlijk zelf ook geen problemen hebben met wat anders uitziende mensjes...
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:34
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:


Ik wil niet generaliseren hoor maar t zijn over het algemeen wel juist de wat minder standaard mensjes die dat soort dingen aanspreekt (ecologisch voedsel enzo) .. mede daarom zullen ze waarschijnlijk zelf ook geen problemen hebben met wat anders uitziende mensjes...
is opzich ook wel zo.. maar uiteindelijk moet iedereen gewoon door uiterlijk heenkijken... en niet zoiets hebben van: "oeh, die ziet er vies/eng/whatever uit.. die zal vast wel crimineel/sloeber/whatever zijn."
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:38
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

werken is un-true als je maartje heet

Iemand...DOE WAT!!
een ban!!...ja ik verwacht minstens een ban van 2 weken voor deze opmerking die duidelijk flame-intenties had
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:39
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:


Iemand...DOE WAT!!
een ban!!...ja ik verwacht minstens een ban van 2 weken voor deze opmerking die duidelijk flame-intenties had


oh neej, wacht... het moet een rolleyes zijn ...
(zo, nu duurt die ban tenminste 4 weken ... zal je zien dat k strax nog echt gebanned wordt ook )
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:40
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
cHa0s schreef:




oh neej, wacht... het moet een rolleyes zijn ...
(zo, nu duurt die ban tenminste 4 weken ... zal je zien dat k strax nog echt gebanned wordt ook )
Ja en ik omdat ik er op in ga
Ach dan loop ik gewoon over naar leerlingen.com *oeps reclame..weer een week extra ban*
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:47
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:


Ja en ik omdat ik er op in ga
Ach dan loop ik gewoon over naar leerlingen.com *oeps reclame..weer een week extra ban*
ik zeg gewoon dat jij begon .. en dan verander ik m'n reply zodat het ook lijkt alsof jij begon
(nog een week extra)
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:47
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
cHa0s schreef:


ik zeg gewoon dat jij begon .. en dan verander ik m'n reply zodat het ook lijkt alsof jij begon
(nog een week extra)

DAT IS FRAUDEREN!!!!
*beslagneming van je computer!*
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:49
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
IK BEN HET HELEMAAL MET JE EENS!!!
*beslagneming van mijn computer!*
i knew we'd agree
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:51
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
cHa0s schreef:


i knew we'd agree
*draait handje 4 keer om hip-hop stylo*
Wha-t-EVAAAAAAAAH
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:52
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:


*draait handje 4 keer om hip-hop stylo*
Wha-t-EVAAAAAAAAH


*draait maartjes handje nog es 20x rond, worstel stylo*
*krak*
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:53
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
cHa0s schreef:




*draait maartjes handje nog es 20x rond, worstel stylo*
*krak*
Och 1 hand meer of minder maakt ook niet uit..
*huppel*..*Schopt*
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:55
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:


Och... ik vind je een vieze stinkende alto
*huppel*..*Schopt*
je doet weer flamen
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 15:04
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
cHa0s schreef:


je doet weer flamen
*kijk fluiten om zich heen*

I didn't do anythinggg...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin I Summon Panopticon!
Verwijderd
46 09-10-2018 20:32
Psychologie Waaruit ontstaat discriminatie, vooroordelen en racisme?
dystopia
30 02-04-2002 18:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.