Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2003, 20:30
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Volgens een boek dat beneden bij ons in de boekenkast staat, is het goed mogelijk dat Jezus, nadat hij gekruisigd was, door enorme kracht en sterkte nog in leven is geweest (zo getuige enkele bewijsstukken), en dat hij, nadat zijn verrijzenis zich heeft afgespeeld drie dagen na zijn sterven, nadat alle zaken zoals wij die kennen op de Christelijke feestdagen zich hadden voltrokken, naar India is vertrokken om daar nog meer goed te doen en het woord Gods te verspreiden.
Weet iemand hier meer over? Ik heb het boek niet gelezen, ik heb alleen enkele bladzijden gelezen nadat het boek mij was opgevallen (ik wist niet dat we het in huis hadden)...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2003, 20:34
ranonkel
ranonkel is offline
Hoe heet dat boek?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:35
faith666
faith666 is offline
Nog nooit van gehoord.......
Enige dat ik zou kunnen bedenken is dat het misschien zo is dat iedereen als het ware in dezelfde God gelooft en dat ze het gewoon over die van het boeddhisme hebben ind at boek.....

(heb er niet zoveel verstand van..... )
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:46
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Topic #404! over bijbelmeetsfacts.

Ik denk van niet, want het is wel een eind lopen op sandalen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 21:07
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 13-06-2003 @ 21:34:
Hoe heet dat boek?
Volgens mij heet het 'Jezus leefde in India'
maar dat weet ik niet heel zeker
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 21:43
fil
fil is offline
1. Niet alles lezen wat je gelooft
2. Niet alles geloven wat je leest
3. Het enige wat van van Jezus hebben is geschriften VAN ANDEREN over hem. Hij heeft zelf geen enkel woord op papier gezet.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 22:31
*Burning water*
*Burning water* is offline
Het zou mogelijk zijn. Eigenlijk klinkt het mij waarschijnlijker in de oren dan het opgenomen worden van Jezus in een wolk. Maar als je het echt wil weten, moet je vrees ik toch dat boek lezen. Het lijkt mij ook wel interessant. Hoe heet het nu echt? Auteur?
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 22:41
poesiefox
poesiefox is offline
En hij trouwde met Maria Magdalena, ze kregen zeven kinderen en ze leefden nog lang en gelukkig.

(Heet dat boek soms: Meesters van het verre oosten?

Andere verplichte zweefkost is natuurlijk eth spreekt)
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 23:54
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 13-06-2003 @ 21:30:
Volgens een boek dat beneden bij ons in de boekenkast staat, is het goed mogelijk dat Jezus, nadat hij gekruisigd was, door enorme kracht en sterkte nog in leven is geweest (zo getuige enkele bewijsstukken), en dat hij, nadat zijn verrijzenis zich heeft afgespeeld drie dagen na zijn sterven, nadat alle zaken zoals wij die kennen op de Christelijke feestdagen zich hadden voltrokken, naar India is vertrokken om daar nog meer goed te doen en het woord Gods te verspreiden.
Weet iemand hier meer over? Ik heb het boek niet gelezen, ik heb alleen enkele bladzijden gelezen nadat het boek mij was opgevallen (ik wist niet dat we het in huis hadden)...
En volgens een boek wat ik in de boekenkast heb staan is het heel goed mogelijk dat Jezus eigenlijk Julius Ceasar was.
Er zijn zoveel waanzin theorieen over Jezus bedacht. Sommige zijn heel leuk om te lezen maar ik neem ze zelf niet al te serieus.
Ik neem die hele Jezus trouwens niet echt serieus
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 00:54
Verwijderd
En wat doen ze daar in India? Ze staan de hele dag tot hun navel in een stinkende rivier omdat ze anders een kutleven krijgen! Dat leven moet dus nóg erger zijn dan de hele dag tot je navel in een dampend riool staan!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 10:16
Upke
Upke is offline
Van mij part woonde hij in Duitsland ik blijf hem een gare zak hooi vinden!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 11:41
Roger.PM
Roger.PM is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 13-06-2003 @ 21:30:
Volgens een boek dat beneden bij ons in de boekenkast staat, is het goed mogelijk dat Jezus, nadat hij gekruisigd was, door enorme kracht en sterkte nog in leven is geweest (zo getuige enkele bewijsstukken), en dat hij, nadat zijn verrijzenis zich heeft afgespeeld drie dagen na zijn sterven, nadat alle zaken zoals wij die kennen op de Christelijke feestdagen zich hadden voltrokken, naar India is vertrokken om daar nog meer goed te doen en het woord Gods te verspreiden.
Weet iemand hier meer over? Ik heb het boek niet gelezen, ik heb alleen enkele bladzijden gelezen nadat het boek mij was opgevallen (ik wist niet dat we het in huis hadden)...
ONZIN
__________________
Open the eyes of your hearth
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 13:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
wrom zou ie naar India willen verhuizen? Omdat de romeinen achter m aanzaten ofzo? Zou Babylon toch iets logischer zijn. Plus, dan heb je ook nog hangende tuinen ook.

Wel ooit van het idee gehoord
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 14:02
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
opzich weet ik niet wat je moet geloven wat betreft jezus..

iig geloof ik niet dat hij de zoon van God was.

mocht hij ind 'opgestaan' zijn, vind ik het niet eens zo'n hele onwaarschijnlijke theorie. Ik bedoel, hij was >volgens de kennis die we hebben iig< niet heel erg geliefd bij de Romeinen en de Joodse leiders, dus waarom niet weg trekken uit die streek om je in bv India te vestigen.

wel erg interessant.. ben ook wel benieuwd naar dat boek
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 19:51
L1
Avatar van L1
L1 is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 13-06-2003 @ 21:30:
Volgens een boek dat beneden bij ons in de boekenkast staat, is het goed mogelijk dat Jezus, nadat hij gekruisigd was, door enorme kracht en sterkte nog in leven is geweest (zo getuige enkele bewijsstukken), en dat hij, nadat zijn verrijzenis zich heeft afgespeeld drie dagen na zijn sterven, nadat alle zaken zoals wij die kennen op de Christelijke feestdagen zich hadden voltrokken, naar India is vertrokken om daar nog meer goed te doen en het woord Gods te verspreiden.
Weet iemand hier meer over? Ik heb het boek niet gelezen, ik heb alleen enkele bladzijden gelezen nadat het boek mij was opgevallen (ik wist niet dat we het in huis hadden)...
Daar geloof ik nix van want Jezus kwam volgens de bijbel op aarde om de mensheid te laten zien dat ze een beter leven moesten leven. Dit heeft hij gedaan in Israel. Bij het volk van God. Wat moest hij dan in India doen. Dat was een heidens volk.
__________________
No intensity, no victory
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:46
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
L1 schreef op 24-06-2003 @ 20:51:
Daar geloof ik nix van want Jezus kwam volgens de bijbel op aarde om de mensheid te laten zien dat ze een beter leven moesten leven. Dit heeft hij gedaan in Israel. Bij het volk van God. Wat moest hij dan in India doen. Dat was een heidens volk.
als jezus al de zoon van god was, kwam hij, zoals je zegt, naar aarde om DE MENSHEID te laten zien dat ze een beter moesten leven.

je zou denken dat hij daarvoor niet naar israel hoefde, juist omdat zij het volk van god waren, en juist wel naar india > omdat dat zogenoemde heidenen zouden zijn.

maar bovendien, als jezus kwam om de MENSHEID te leren, horen de mensen uit india daar dan niet bij? > wat moet ik van zo'n standpunt denken (en zeker van iemand die christen lijkt te zijn...)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:17
L1
Avatar van L1
L1 is offline
Citaat:
sublime schreef op 24-06-2003 @ 21:46:
als jezus al de zoon van god was, kwam hij, zoals je zegt, naar aarde om DE MENSHEID te laten zien dat ze een beter moesten leven.

je zou denken dat hij daarvoor niet naar israel hoefde, juist omdat zij het volk van god waren, en juist wel naar india > omdat dat zogenoemde heidenen zouden zijn.

maar bovendien, als jezus kwam om de MENSHEID te leren, horen de mensen uit india daar dan niet bij? > wat moet ik van zo'n standpunt denken (en zeker van iemand die christen lijkt te zijn...)
ff duidelijk. Ik ben christen, maar ik twijfel. En de twijfel is sterk. Jezus ging naar het volk van Israel omdat het op een groot dwaalspoor zat. God greep in. Omdat in India niemand bekeerd was. Had het daar geen nut. Althans dat denk ik.
__________________
No intensity, no victory
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 08:16
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
eens
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Het kwaad
arPos
33 07-07-2009 15:14
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe sta jij in je geloof als christen?
Miekje*
285 25-11-2008 19:22
Levensbeschouwing & Filosofie Het bewijs (over het bestaan van god)
Lord Dolphin
144 09-12-2007 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Bin Laden offers Europe truce"
Not for Sale
108 21-04-2004 11:24
Levensbeschouwing & Filosofie Jezus feit of Fictie ???
leonkorn
181 01-07-2003 21:22
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.