Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2003, 17:14
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
Wat moet er gebeuren, zodat het Christendom weer serieus wordt genomen?
Advertentie
Oud 01-07-2003, 17:15
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Jezus Christus in hotpants op TMF.
__________________
Sig heil.
Oud 01-07-2003, 17:21
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
klopt. holhied is de aard van de duivel want al het holle kan gecontroleerd worden, en ons land heet toevallig ... HOLland.


-stoner insights, copyright uw god.
Oud 01-07-2003, 17:21
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Het christendom word vast wel serieus genomen, maar het is niet meer zo belangrijk.

Het christendom hoeft jah niet op de voorgrond van je leven te staan, als iedereen zijn geloof voor zichzelf houd (dat is immers geloven, zelf weten dat het goed is).
Ga niet proberen mensen te overtuigen, houd het lekker voor jezelf. Dan neemt iedereen je serieus en respecteerd iedereen jouw mening. Het is immers niet belangrijk want iedereen heeft zijn 'eigen'.

Ik denk dat het geloof iets verder naar de achtergrond van het dagelijkse leven is verschoven, maar daarom voor velen niet minder belangrijk.
Oud 01-07-2003, 17:22
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
wat er moet gebeuren? christus moet komen om wederom doodgespijkerd te worden.
Oud 01-07-2003, 17:25
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 01-07-2003 @ 18:22:
wat er moet gebeuren? christus moet komen om wederom doodgespijkerd te worden.

Nou laat me je een ding verklappen, als Hij weer terugkomt komt Hij in al Zijn Majesteit en Glorie en dan kun je alleen nog heel diep buigen.
Oud 01-07-2003, 17:29
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 01-07-2003 @ 18:25:
Nou laat me je een ding verklappen, als Hij weer terugkomt komt Hij in al Zijn Majesteit en Glorie en dan kun je alleen nog heel diep buigen.
Het grappige is, dat wij de beschikking hebben over een vrije wil. Buigen zal bij mij dus ook uit den boze zijn. Immers, "wat een lul ben je eigenlijk als je duizenden jaren miljoenen mensen de dood injaagt, terwijl jij al die eeuwen genadeloos toekijkt vanaf je stoel in het magische paradijs... en als je dan op een dag vanuit een wolk neerdaalt richting de aarde, verwacht je dan ook echt dat ik respect voor je heb?"
__________________
Sig heil.
Oud 01-07-2003, 17:33
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 01-07-2003 @ 18:29:
Het grappige is, dat wij de beschikking hebben over een vrije wil. Buigen zal bij mij dus ook uit den boze zijn. Immers, "wat een lul ben je eigenlijk als je duizenden jaren miljoenen mensen de dood injaagt, terwijl jij al die eeuwen genadeloos toekijkt vanaf je stoel in het magische paradijs... en als je dan op een dag vanuit een wolk neerdaalt richting de aarde, verwacht je dan ook echt dat ik respect voor je heb?"
dat is niet gods schuld. tenzij wij hem accepteren dan neemt hij pas de schuld op zich.
adam at van de bes.
niet god.
Oud 01-07-2003, 17:35
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 01-07-2003 @ 18:25:
Nou laat me je een ding verklappen, als Hij weer terugkomt komt Hij in al Zijn Majesteit en Glorie en dan kun je alleen nog heel diep buigen.
hahaha iets zegt me dat die majesteit en glorie niet zo overduidelijk zullen zijn. Jezus is 2000 jaar geleden ook maar geboren als een joch in een arm huis, niet als een glorieuze prins bij een koning van israel ofzo.
dus ik denk dat je misschien wel heel wat moeite zal hebben glorie te (h)erkennen.
Oud 01-07-2003, 17:48
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 01-07-2003 @ 18:35:
hahaha iets zegt me dat die majesteit en glorie niet zo overduidelijk zullen zijn. Jezus is 2000 jaar geleden ook maar geboren als een joch in een arm huis, niet als een glorieuze prins bij een koning van israel ofzo.
dus ik denk dat je misschien wel heel wat moeite zal hebben glorie te (h)erkennen.
Nou zijn invloed is 2000 jaar na dato toch behoorlijk (zeg maar de meeste invloed die een "mens" ooit heeft gehad....)
Lees maar in Markus 13:26 wat Jezus vertelt over de eindtijd en Zijn terugkomst: Dan zal iedereen Mij zien komen in de wolken, met veel macht en schittering . Ik zal de engelen erop uitsturen om de mensen die Ik heb uitgekozen, bij elkaar te halen .

Oud 01-07-2003, 17:53
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 01-07-2003 @ 18:48:
Nou zijn invloed is 2000 jaar na dato toch behoorlijk (zeg maar de meeste invloed die een "mens" ooit heeft gehad....)
Lees maar in Markus 13:26 wat Jezus vertelt over de eindtijd en Zijn terugkomst: Dan zal iedereen Mij zien komen in de wolken, met veel macht en schittering . Ik zal de engelen erop uitsturen om de mensen die Ik heb uitgekozen, bij elkaar te halen .

Jezus is al onder de mensen...
Oud 01-07-2003, 18:03
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 01-07-2003 @ 18:53:
Jezus is al onder de mensen...
Jij doelt volgens mij op totaal iets anders, dat Hij leeft onder de mensen door de Heilige Geest ??? Maar Jezus komt terug, in eigen persoon als Koning der koningen.
Oud 01-07-2003, 18:06
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 01-07-2003 @ 19:03:
Jij doelt volgens mij op totaal iets anders, dat Hij leeft onder de mensen door de Heilige Geest ??? Maar Jezus komt terug, in eigen persoon als Koning der koningen.
Hij zou ook dmv profeten al hier op aarde Zijn boodschap brengen.

Weet jij iets over de etherische Christus en het Golgotha Mysterie?
Oud 01-07-2003, 18:30
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 01-07-2003 @ 19:06:
Hij zou ook dmv profeten al hier op aarde Zijn boodschap brengen.

Weet jij iets over de etherische Christus en het Golgotha Mysterie?
Klopt, er zijn altijd mensen die profetische woorden spreken (een vd redenen dat ik tot geloof ben gekomen), ze moeten wel getoetst worden aan het Woord van God.

Nee, vertel..
Oud 01-07-2003, 18:36
Upke
Upke is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 01-07-2003 @ 18:14:
Wat moet er gebeuren, zodat het Christendom weer serieus wordt genomen?
Door mensen niet dwingen tot het geloof. Maar zelf moeten laten kiezen wat ze willen geloven. En als ze niet geloven in God, PECH VOOR HET CHRISTENDOM!!!!!!!!!!!
Oud 01-07-2003, 19:14
care
care is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 01-07-2003 @ 19:36:
Door mensen niet dwingen tot het geloof. Maar zelf moeten laten kiezen wat ze willen geloven. En als ze niet geloven in God, PECH VOOR HET CHRISTENDOM!!!!!!!!!!!
Pech voor jou want het loopt helaas niet goed met jou af dan
Oud 01-07-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
debotjuh schreef op 01-07-2003 @ 18:14:
Wat moet er gebeuren, zodat het Christendom weer serieus wordt genomen?
Het christendom wordt nog steeds serieus genomen; door kerken, kerkgangers, de politiek (christelijke partijen), door gemeenschappen die zich bezighouden met het Christendom, etc.
Ik snap dus niet waar je die onzin vandaan haalt dat het niet meer serieus wordt genomen?
Oud 01-07-2003, 20:29
fil
fil is offline
ER IS NIKS BLIJVENDS ONDER DE ZON!!!!!

Na verloop van tijd willen mensen niet meer roestvast zitten en eeuwig maar hetzelfde liedje blijven zingen. Verandering schijnt in de aard van het beestje te zitten. En je kunt die drang naar verandering wel een tijdje onderdrukken door dogmatiseren en hersenspoelen enzo, maar op een gegeven moment barst de bom gewoon.

Citaat:
leonkorn schreef op 01-07-2003 @ 18:48:
Nou zijn invloed is 2000 jaar na dato toch behoorlijk (zeg maar de meeste invloed die een "mens" ooit heeft gehad....)
Of dat een natuurlijke invloed is, laat staan een positieve of een negatieve, laten we maar even in het midden...
Ads door Google
Oud 01-07-2003, 20:35
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
fil schreef op 01-07-2003 @ 21:29:

Na verloop van tijd willen mensen niet meer roestvast zitten en eeuwig maar hetzelfde liedje blijven zingen.
Daarom zijn er ook zoveel geweldige nieuwe praise-liedjes geschreven en is er ook vernieuwing in de Kerk..
Wist je dat U2 ook heel vaak over verhalen uit de Bijbel zingt ?
Oud 01-07-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
ranonkel schreef op 01-07-2003 @ 18:53:
Jezus is al onder de mensen...
Kom je erachter! Ik zou maar gaan buigen als ik jou was, anders geef ik je er flink van langs!
Oud 01-07-2003, 20:47
fil
fil is offline
Ha Leonkorn,

Wat ik meer bedoelde was het concept om vanuit een bepaalde richting naar iets te kijken. Wanneer we kijken naar de geschiedenis, of bij voorbeeld naar de geschiedenis van het Christendom, dan zien we dat er 100en verschillende richtingen van kijken zijn ontwikkeld. En dus niet 1 manier van kijken. Dit zie je in het Christendom, maar ook in de filosofie, psychologie, natuurwetenschap, sociologie, en ga zo maar door. In geen enkel van het net opgenoemde rijtje is er iets blijvends aan te wijzen. Je geeft het zelf al aan dat er geweldige nieuwe praise-liedjes geschreven zijn -> er is niks blijvend onder de zon.

In de wetenschap worden er constant nieuwe hypothesen ontwikkeld. In de filosofie bouwen denkers steeds weer opnieuw een heel denk systeem vanaf het begin af aan op. Er is niks blijvends onder de zon. Hoe verdrietig dit misschien ook is. 95 tot 99% van alle diersoorten die ooit geleeft hebben op aarde zijn allemaal uitgestorven. De gemiddelde leeftijd van een diersoort is 4 miljoen jaar. Dus ook in de biologie is er niks blijvends onder de zon. 2000 jaar stelt geen ene reet voor, om het maar even cru te zeggen. Er is al 3,5 miljard jaar leven op deze aarde. Wat is 2000 jaar dan nog? Wat is 80 jaar dan nog? Wat is 1 miljoen jaar dan nog? -> wederom de conclusie: er is niks blijvends onder de zon ...
Oud 01-07-2003, 20:50
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 01-07-2003 @ 18:15:
Jezus Christus in hotpants op TMF.
oeh lekker
Oud 01-07-2003, 20:50
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 01-07-2003 @ 18:14:
Wat moet er gebeuren, zodat het Christendom weer serieus wordt genomen?
Als jij eens zou beginnen met wat meer te bidden.
Oud 01-07-2003, 20:52
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 01-07-2003 @ 21:35:
Wist je dat U2 ook heel vaak over verhalen uit de Bijbel zingt ?
The real battle just begun
To claim the victory Jesus won
On...


Sunday Bloody Sunday
Sunday Bloody Sunday...
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Oud 01-07-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 01-07-2003 @ 21:50:
Als jij eens zou beginnen met wat meer te bidden.
En dan vooral vér bij dit forum vandaan, in een heel stil en donker hoekje. Boete doen. Yeah, bend over bitch
Advertentie
Oud 01-07-2003, 21:04
Ogthala
Avatar van Ogthala
Ogthala is offline
Het is mooi dat het Christendom steeds meer non-existent lijkt te worden, het Christendom hoort hier niet, heeft hier nooit gehoord en zal hier hopelijk in de toekomst ook niet meer zijn.
__________________
White Thunder Roars!
Oud 01-07-2003, 21:08
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Ogthala schreef op 01-07-2003 @ 22:04:
Het is mooi dat het Christendom steeds meer non-existent lijkt te worden, het Christendom hoort hier niet, heeft hier nooit gehoord en zal hier hopelijk in de toekomst ook niet meer zijn.
Daar ben ik het niet mee eens. Ten eerste omdat je helemaal geen argumenten geeft, maar ook omdat mensen nou eenmaal van nature de neiging hebben om dingen te gaan verklaren en zo godheden te 'verzinnen'. Dat hoort bij de mens, en tenzij je denkt dat de mens hier niet hoort, hoort godsdienst hier blijkbaar wel.

Of bedoel je niet hier op aarde maar hier op het forum? In dat geval moe je naar beleidszaken.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 01-07-2003, 21:14
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
REIE schreef op 01-07-2003 @ 21:52:
The real battle just begun
To claim the victory Jesus won
On...


Sunday Bloody Sunday
Sunday Bloody Sunday...
\


# One man in the name of love #

Jesus could be your friend forever
Oud 01-07-2003, 21:15
Ogthala
Avatar van Ogthala
Ogthala is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 01-07-2003 @ 22:08:
Daar ben ik het niet mee eens. Ten eerste omdat je helemaal geen argumenten geeft, maar ook omdat mensen nou eenmaal van nature de neiging hebben om dingen te gaan verklaren en zo godheden te 'verzinnen'. Dat hoort bij de mens, en tenzij je denkt dat de mens hier niet hoort, hoort godsdienst hier blijkbaar wel.

Of bedoel je niet hier op aarde maar hier op het forum? In dat geval moe je naar beleidszaken.
Ik heb niks tegen geloof an sich, sterker nog; Ik geloof zelf. In oude geloven. Noord-/West-Europese heidense geloven. Geloven die uitgaan van natuurkrachten. Enzovoorts.
De Islam, het Jodendom, het Christendom; Nieuwe geloven die bepaalde stukken uit de oude geloven gepakt hebben en er vervolgens zelf een eigen draai aan te geven, een goed voorbeeld is de kerstening van Noord-West Europa, waarbij dingen als bijvoorbeeld het Lentefeest overgoten werden met een Christelijk sausje om men zodoende makkelijk te kunnen bekeren.
De uitgangspositie van het Christendom (macht) is in mijn ogen nooit goed geweest, tevens is het van oudsher geen Europees geloof.

Daarnaast is het hoogst irritant dat men hedentendage niet meer met geloof om kan gaan; Metaforen worden verkeerd (letterlijk) geinterpreteerd, men is opdringerig, enzovoorts.
__________________
White Thunder Roars!
Oud 01-07-2003, 21:15
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
fil schreef op 01-07-2003 @ 21:47:
Ha Leonkorn,

Wat ik meer bedoelde was het concept om vanuit een bepaalde richting naar iets te kijken. Wanneer we kijken naar de geschiedenis, of bij voorbeeld naar de geschiedenis van het Christendom, dan zien we dat er 100en verschillende richtingen van kijken zijn ontwikkeld. En dus niet 1 manier van kijken. Dit zie je in het Christendom, maar ook in de filosofie, psychologie, natuurwetenschap, sociologie, en ga zo maar door. In geen enkel van het net opgenoemde rijtje is er iets blijvends aan te wijzen. Je geeft het zelf al aan dat er geweldige nieuwe praise-liedjes geschreven zijn -> er is niks blijvend onder de zon.

In de wetenschap worden er constant nieuwe hypothesen ontwikkeld. In de filosofie bouwen denkers steeds weer opnieuw een heel denk systeem vanaf het begin af aan op. Er is niks blijvends onder de zon. Hoe verdrietig dit misschien ook is. 95 tot 99% van alle diersoorten die ooit geleeft hebben op aarde zijn allemaal uitgestorven. De gemiddelde leeftijd van een diersoort is 4 miljoen jaar. Dus ook in de biologie is er niks blijvends onder de zon. 2000 jaar stelt geen ene reet voor, om het maar even cru te zeggen. Er is al 3,5 miljard jaar leven op deze aarde. Wat is 2000 jaar dan nog? Wat is 80 jaar dan nog? Wat is 1 miljoen jaar dan nog? -> wederom de conclusie: er is niks blijvends onder de zon ...
Toch gaat het bij alle Christenen om Jezus als onze Redder en ons Voorbeeld !!!
Oud 01-07-2003, 21:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
2 minuten later open je een topic waarin over hetzelfde gediscussieerd kan worden. Aangezien die andere inhoudelijk is, gaat deze dicht.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anti amerikaans...
iceball
452 02-02-2006 17:21
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Levensbeschouwing & Filosofie Een paar quotes uit de heilige Koran
Bluesman
21 24-11-2004 16:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VVD'er Wilders haalt uit naar de islam.
JantjePietje
220 17-02-2004 17:40
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 10:55
ARTistiek De Rots
Hannibal
11 21-09-2001 20:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.