Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2003, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Rossoneri schreef op 18-08-2003 @ 10:05:
Er worden hier veel namen genoemd vanuit zuid amerika:
kaka, robinho, diego, cavenaghi, d'alessandro (inmiddels Wolfsburg d8 ik) enz.

Adu ook bv

hebben jullie die allemaal wel ooit gezien enzo ja....
Hoe Waar want dat wil ik ook!!!
Op Eurosport zijn er vaak toernooien te zien van WK's en EK's van onder 21, onder 18 en onder 17. Daar zijn ook altijd veel talenten te zien (op dit moment heeft Portugal het goed voor elkaar, net als Italie)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2003, 14:02
Souljah
Souljah is offline
Het probleem bij Nederland is dat we wel allemaal toptalenten kunnen opleiden maar nooit haalt/of komt niet ver op een groot internationaal jeugdtoernooi. Dat is een beetje jammer. Voor de linkerkant zitten we trouwens de komende paar jaar wel goed met Robben, v Persie en vd Vaart. Jammer er op dit moment niet echt een jonge Nederlandse topspits(onder de 21). Huntelaar misschien?
__________________
gezien
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 13:54
Verwijderd
'Freddy Adu verovert langzaam de wereld'

19/8/2003 13:27

Voor wie het nog niet is opgevallen: het WK Onder-17 is een dikke week aan de gang. Alle zestien deelnemende landen hebben twee duels gespeeld en twee ploegen hebben zich al geplaatst voor de kwartfinales: Argentinië en de Verenigde Staten. Grootste ster tot nu toe: Freddy Adu.
Ik moet helaas toegeven dat ik tot nu toe amper iets heb gezien van het WK, ook al zendt Eurosport dit jeugdtoernooi uit. Wél zocht ik direct of deze sportzender duels uitzond van de USA, maar in de programmering kon ik niets vinden. Ik ben namelijk wel heel erg nieuwsgierig geworden naar Freddy Adu.

Waarom? Het manneke is net veertien (2 juni) en blijkt toch echt de show te stelen. In het eerste WK-duel tegen Zuid-Korea maakte hij drie goals en hielp hij zodoende de VS aan een 6-1 zege. Vooral zijn eerste doelpunt was formidabel. Op veertig meter van het doel pikte hij de bal op, een keer kappen en draaien en vervolgens de turbo aan en op volle snelheid langs vier Zuid-Koreanen, op weg naar keeper Ki-Seok Cha, schijnbeweginkje, om Cha heen en binnentikken met links. Commentaar van Adu: 'Ik heb niet het gevoel dat ik mijn beste spel heb laten zien. Ik kan veel beter.'

Na de afstraffing van de Zuid-Koreanen volgde een moeilijk duel tegen Sierra Leone. De Afrikanen speelden de Amerikanen weg, maar verloren met 2-1 omdat Adu in de 89ste minuut ontsnapte aan zijn potige bewakers, langs langs keeper Bantamoi danste en nonchalant de bal binnentikte. Met vier goals is hij topscorer van het toernooi.

Adu lijkt op weg om uit te groeien tot de held van dit WK. Tegenstanders proberen van alles om hem af te stoppen, zowel de Zuid-Koreanen als de Afrikanen bleken bikkelhard. 'Soms word ik constant geraakt en moet ik van het veld omdat het teveel pijn doet. Vandaag was het echt bruut', klaagde de vrolijke puber. Zijn bondscoach John Ellinger is niet blij met de fysieke aanpak van Adu. 'Ik moet altijd denken aan Marco van Basten en aan wat voor een geweldige speler hij was. Ik zou het echt vreselijk vinden als zoiets met Freddy zou gebeuren.' Bescherming van de scheidsrechters heeft Adu nog niet gehad. Tegen Sierra Leone kreeg hij zelfs een gele kaart voor een schwalbe, terwijl hij per brancard van het veld moest en enkele minuten langs de lijn zat.

Intussen is het wachten op het profdebuut van de in Ghana geboren aanvaller. Officieel mag hij pas vanaf zijn vijftiende meespelen in de MLS, Freddy droomt echter al van Europese topclubs en met name het Premiership. Clubs als Manchester United en Liverpool zijn zeer geïnteresseerd. Adu heeft zelfs al met ManU meegetraind tijdens de recente Amerikaanse toer van The Red Devils. Probleem is echter dat FIFA-regels het verbieden dat een jeugdspeler naar een ander land transfereert.

Maar diverse personen zijn op zoek naar mazen in de regelgeving. Zoals Ivan Gazidis, baas van de MLS en lid van het FIFA-dispuut dat onder meer over deze transferregels beslist. 'De regel is gemaakt om jonge kinderen te beschermen voor uitbuiting. Ik weet niet of de FIFA een uitzondering wil maken. Ik denk niet dat Freddy zal worden uitgebuit. Als hij de oversteek wil maken, zou ik ons aanmoedigen een oplossing te vinden, ook al is de regel erg duidelijk.' Barry Whitbread, hoofdscout van Liverpool, is positiever: 'Er is altijd wel een manier.'

Tot zijn profdebuut is het wachten op beelden vanuit Finland, in de hoop iets van Freddy's talenten te kunnen zien.

bron: www.vi.nl

Hierin wordt een stukje verteld over Adu. Zoals al gezegd, wordt er dus het wK onder 17 uitgezonden, waar Adu dus meespeelt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.