Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2003, 12:42
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ga gerust verder waar jullie gebleven waren!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 26-05-2003, 12:50
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
stout! schreef:

Ik denk dat 'lijnen' wel echt een bewuste keuze is . Afvallen kan wel onbewust .
Ik heb geen idee of ik afval, want ik haat weegschalen. Met afvallen heb ik sowieso geen goede ervaringen, ik ben heel vaak gewoon gestopt met eten. En omdat ik nu bijna niets meer eet, maar daar niet echt over nadenk (ik doe het gewoon) vroeg ik me af of het met vroeger te maken zou hebben.. en dat zal ook wel een beetje...
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 26-05-2003, 15:06
Mara
Mara is offline
Vandaag is een verschrikkelijke dag.
Ik kwam om 11:50 thuis van school. Heb toen dit genomen:
- twee boterhammen met philadelphia
- twee boterhammen met chocoladeboter
- een mok cup a soup
- een mok fruitvla
- 5 koffiekoekjes
- een ijsje
- een mergpijpje

Nu ik het hier zo neer zet lijkt het nog meer. Ik ga zo wel fitnessen, maar dat is nooit genoeg.
Ik voel me echt beroerd.
Oud 26-05-2003, 15:55
Missy_X
Missy_X is offline
Nou ik vandaag tot nu toe al :

1 banaan
twee boterhammen met kaas
1 flesje ranja
1 liga
2 broodjes met kaas
1 magnum
2 brosjes
5 droge koekjes

en nu moet ik nog avondeten waaaaaaaaaah
Oud 26-05-2003, 16:27
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
hmmm, met mij gaat t eigenlijk best goed
Weeg nu 70kg en moet volgende week donderdag weer naar de dietiste. 70 was eigenlijk mn streefgewicht, dus nu mag ik steeds een beetje meer gaan eten. Ik mag nog max. 2 kg afvallen.. dus zal mn best nog even doen
Oud 26-05-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-05-2003 @ 16:06:
Vandaag is een verschrikkelijke dag.
Ik kwam om 11:50 thuis van school. Heb toen dit genomen:
- twee boterhammen met philadelphia
- twee boterhammen met chocoladeboter
- een mok cup a soup
- een mok fruitvla
- 5 koffiekoekjes
- een ijsje
- een mergpijpje

Nu ik het hier zo neer zet lijkt het nog meer. Ik ga zo wel fitnessen, maar dat is nooit genoeg.
Ik voel me echt beroerd.
Als dat al veel is, wat is wat ik eet dan wel niet?! Misschien moet je wat andere dingen eten, maar vier boterhammen is niet veel, fruitvla is niet slecht, een ijsje ligt er aan wat voor ijsje, cup a soup is goed, tja, die koekjes misschien wat minder, maar mag je ook een keer?
Oud 26-05-2003, 17:10
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
vandaag gegeten:
-1 boterham
- 1 plakje suikerbrood

- 2/3 zak casave chips
- 250 ml chocomel

-gewoon avndeten

ik weet dat ik s middags oko met brood had moeten lunchen maar ik had er gewoon geen tijd voor
Oud 26-05-2003, 19:09
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik heb vandaag wel iets meer gegeten dan ik eerst deed op een 'goede dag', maar ik moest voor mijn wiskunde-examen leren dus ik kon niet het risico nemen om me slap te voelen. T is nog steeds best gezond geloof ik:

Ontbijt:
2 boterhammen met tomaat/kaas
halve appel
glas grapefruitsap/karnemelk

Tussendoor: Appel

Lunch:
2 knackebrödjes met honing
1 krentebol (zonder beleg)
1 glas thee

Tussendoor:
Appel
Plakje ontbijtkoek
Cup-a-soup

Avondeten

Het is niet weinig maar ook niet veel en tenminste niet gesnoept
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 26-05-2003, 19:10
rooddraakje
rooddraakje is offline
Waarom zijn er mensen die gewoon alles kunnen eten zonder aan te komen of er op te letten??

Ik heb echt zin om allerlei lekkers te eten. Maar ik hou me maar weer in, omdat ik niet wil aankomen..

Sorry ben beetje depressief.
Oud 26-05-2003, 20:25
Verwijderd
Ontbijt: twee boterhammen met light jam
Tussendoor: vier boterhammen met light jam
Lunch: 1 wit broodje zonder beleg
Tussendoor: 1 wit pistoletje zonder beleg & optimel yoghurt
Avondeten: pannenkoeken met appelstroop & meloen
'Tussendoor': appel
Verder 2 blikjes cola light, water en thee.

Niet echt weinig...maar voor het eerst sinds dagen heb ik het iig bij brood en fruit gehouden...en ik voel me verrot...maar of dat door het eten komt?
Oud 26-05-2003, 20:29
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Oh het gaat hard hier zie ik ... een paar dagen niet geweest en het oude topic is weg !
__________________
Bloedserieus
Oud 26-05-2003, 20:31
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
stout! schreef op 26-05-2003 @ 20:09:
*Eetlijstje*
__________________
Bloedserieus
Oud 26-05-2003, 20:36
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-05-2003 @ 21:25:
Ontbijt: twee boterhammen met light jam
Tussendoor: vier boterhammen met light jam
Lunch: 1 wit broodje zonder beleg
Tussendoor: 1 wit pistoletje zonder beleg & optimel yoghurt
Avondeten: pannenkoeken met appelstroop & meloen
'Tussendoor': appel
Verder 2 blikjes cola light, water en thee.

Niet echt weinig...maar voor het eerst sinds dagen heb ik het iig bij brood en fruit gehouden...en ik voel me verrot...maar of dat door het eten komt?
Ik wil alleen opmerken ... wat mij opvalt ... (en ik weet niet of je het altijd zo doet, maar deze keer dan wel) ... je tussendoortjes moeten niet meer zijn dan de gewone maaltijden. Ik weet niet precies, maar dat heb ik in een boek gelezen dat best wel met lijnen te maken had.
__________________
Bloedserieus
Oud 26-05-2003, 20:45
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 26-05-2003 @ 21:36:
Ik wil alleen opmerken ... wat mij opvalt ... (en ik weet niet of je het altijd zo doet, maar deze keer dan wel) ... je tussendoortjes moeten niet meer zijn dan de gewone maaltijden. Ik weet niet precies, maar dat heb ik in een boek gelezen dat best wel met lijnen te maken had.
Ik heb 's ochtends altijd onwijze honger. Die vier boterhammen waren m'n lunch, maar die waren voor 10.00 uur al op... Vandaar dus dat het meer was dan m'n maaltijden...
Oud 26-05-2003, 20:52
Verwijderd
Weet je wat mijn probleem is?
Ik eet dus op school en neem dus tussendoortjes (3), een lunch en een flesje water mee.
Ik ontbijt 's morgens. (enkele boterhammen of 2 koppen muesli)
En nog voor de eerste pauze heb ik al mijn tussendoortjes al op.
Meestal heb ik rond de middag nog 1 boterham (van mijn lunch, 4 boterhammen) gespaard.
En dan moet ik nog tot 18h30 in school zitten en beginnen de automaten naar me te lachen.
Wanneer ik dan thuis kom eet ik voor avond. (veel)
En dan begin ik terug met een dessert en dan weer enkele boterhammen enz...

M.a.w. ik eet de hele dag door en ik kan nix sparen...

Ik denk dat ik een beetje vraatzuchtig ben...(eigenlijk raar, aangezien ik wel een 3 weken lang uithongerdieet heb volgehouden...en nee, dit is niet de oorzaak, nog voor mijn dieet had ik ook al zo'n vreetbuien )
Oud 27-05-2003, 08:44
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-05-2003 @ 21:45:
Ik heb 's ochtends altijd onwijze honger. Die vier boterhammen waren m'n lunch, maar die waren voor 10.00 uur al op... Vandaar dus dat het meer was dan m'n maaltijden...
Nee oke, ik schreef ook dat het waarschijnlijk eenmalig was ... ik weet ook niet waarom het zo moet, heb het ergens gelezen en schoot me gewoon binnen toen ik je post zag. Ik denk niet dat het ongezond is, volgens mij is het eerder dat je lichaam dan wat in de war raakt en je misschien wat meer zal gaan eten blablabla ... zo iets zou het zijn.
__________________
Bloedserieus
Oud 27-05-2003, 08:51
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
phensic schreef op 26-05-2003 @ 21:52:
*Verhaal*
Misschien een stomme vraag, maar doe je wel iets als je op school zit ?

Ik bedoel, toen ik vorige jaar in 6 VWO zat, samen met mijn ex, voerden wij heel de dag eigenlijk helemaal nix uit, zaten we ons dood te vervelen en toen was mijn ex ook heel de dag aan het eten (ik niet omdat ik toen al een eetstoornis had, maar ik moet wel toegeven dat ik ook wel eens een snoepje van hem pakte en te veel dronk). Precies zoals jij beschrijft, nog voor de pauze een hele broodtrommel weggevreten, in de pauze meestal wat van het lunch, en na de grote pauze inderdaad een aanval op de snoepautomaten of worste/pizzabroodjes uit de kantine.

Eten uit verveling is het ergste, je kunt namelijk niet stoppen en werkt onopgemerkt heel veel naar binnen.

Neem je wel geld naar school ? Dan kun je het misschien beter niet doen, kun je ook niet zo veel kopen (al zou je je van iemand kunnen lenen). Drastisch, maar werkt prima. Als je dan een paar dagen achter elkaar weer met jouw systeem bent doorgegaan en je telkens 's middags honger hebt gehad en je in de klas moest schamen voor een knorrend maag (en das' wel schamen, geloof mij), zorg je wel er voor dat je je eten verspreid over de dag opeet. Je moet wel oppassen dat je niet gaat *vreten* als je thuis aankomt ! Vraagt dus weer wat discipline, maar daar kom je met lijnen geloof ik niet omheen.
__________________
Bloedserieus
Oud 27-05-2003, 09:36
~Chyca~
Avatar van ~Chyca~
~Chyca~ is offline
Het is echt zwaar KUT, ik neem me zo'n beetje iedere dag voor om te lijnen. Maar het lukt me echt nooit. Als ik s'ochtends eet, dan neem ik meestal vlokken ofzo omdat ik dat andere spul allemaal niet zo lekker vind. En jah....ik ben echt een chips verslaafde, dat is echt mijn lievelings eten. En als ik me kut voel, zoals nu omdat ik niet weet of ik geslaagd ben voor mijn havo, dan eet ik ook alleen maar spul waar je erg van aankom. En zometeen is het echt van dat mooie weer, en dan zie je allemaal slanke mensen in leuke kleding.....ppfff
Heeft iemand misschien een tip voor mij???

Owja, misschien ga ik binnenkort weer hardlopen
Oud 27-05-2003, 10:29
Verwijderd
Hmm *kijkt tevreden* Ik eet evenveel bij m'n ontbijt en middageten als eerder (2 boterhammen per keer), heeel iets minder bij het avondeten (halve aardappel minder ofzo ), en gewoon geen tussendoortjes behalve een cream cracker/appel/wortels, en ik ben in 1 week 2 kg afgevallen... *knippert met ogen* Ik heb zelfs chips gehad dit weekend en pizza. Wauw, dit is makkelijk!

<edit>En ik doe nog steeds heel veel vlokken op brood Die zijn gewoon te lekker om niet te eten.
Oud 27-05-2003, 10:34
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
~Chyca~ schreef op 27-05-2003 @ 10:36:
Het is echt zwaar KUT, ik neem me zo'n beetje iedere dag voor om te lijnen. Maar het lukt me echt nooit. Als ik s'ochtends eet, dan neem ik meestal vlokken ofzo omdat ik dat andere spul allemaal niet zo lekker vind. En jah....ik ben echt een chips verslaafde, dat is echt mijn lievelings eten. En als ik me kut voel, zoals nu omdat ik niet weet of ik geslaagd ben voor mijn havo, dan eet ik ook alleen maar spul waar je erg van aankom. En zometeen is het echt van dat mooie weer, en dan zie je allemaal slanke mensen in leuke kleding.....ppfff
Heeft iemand misschien een tip voor mij???

Owja, misschien ga ik binnenkort weer hardlopen
Als je het te moeilijk vind om van bepaalde dingen af te blijven, probeer dan niet een dieet te volgen waaruit je al die lekkere dingen bant, maar ga in plaats daarvan wat meer sporten.

Als je af wilt vallen, betekent het dat je caloriegebruik lager moet liggen dan je calorieeverbruik. Dat kan op twee manieren : minder calorieen innemen, of meer calorieen verbranden.

Meestal is het het beste om je eetgewoontes wat te veranderen naar de gezondere kant toe (niet alleen goed voor de lijn, maar ook voor je gezondheid) plus wat meer lichaamsbeweging. Dan hoef je je voedselinname niet extreem te beperken en hoef je ook niet extreem fanatiek te gaan sporten, wat zowiezo niet lang uit te houden is.

Wil je iets gezonder gaan eten, ga het niet proberen op te krijgen met al van tevoren een gedachte dat het vies zou smaken of minstens 3x minder lekker zal zijn dan je 'normale' eten.

Mag ik vragen hoe lang je bent en hoe veel je weegt, eventueel hoe veel je er van af wilt ? Ik ga je niet vertellen of je lijnen nodig hebt, dat moet je zelf weten, maar ben gewoon benieuwd.

Trouwens, alles kan als je wilt. Ik ben ook een chipsverslaafde geweest en ben een groente- en fruitverslaafde, maar eet er nix meer van. Nu moet je niet de conclusie trekken dat jij DUS GEWOON GEEN DUSCIPLINE EN WILSKRACHT hebt, dat is niet waar, alleen vind je misschien ergens diep dat je lijnen toch niet nodig hebt ? Of eet je wat meer inderdaad omdat je in stress zit of bang ben of iets anders.

Ga dus voor jezelf na :
1) Wil ik WERKELIJK lijnen, wil ik mijn eetgewoontes veranderen en mij bepaalde dingen ontzeggen en andere dingen juist wel doen, om die paar kilotjes af te krijgen ?
2) Eet ik omdat ik honger heb, of omdat ik met emoties zit die ik ander moeilijker aankan ?

En onthou, het gewicht waar je lichaam het beste mee functioneert hoeft niet het gewicht te zijn waar JIJ je het beste bij voelt (dan helpt lijnen ... tenminste, mits gezond en met mate ... niet veel).

Succes in ieder geval !
__________________
Bloedserieus
Oud 27-05-2003, 10:36
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-05-2003 @ 11:29:
Wauw, dit is makkelijk!
Beter ... ga zo door
__________________
Bloedserieus
Oud 27-05-2003, 10:53
rooddraakje
rooddraakje is offline
N*A*Shezbaernon :

Hoe gaat het met jou?? Je bent een aantal dagen hier niet geweest, ben dus wel benieuwd.
Oud 27-05-2003, 11:01
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
rooddraakje schreef op 27-05-2003 @ 11:53:
N*A*Shezbaernon :

Hoe gaat het met jou?? Je bent een aantal dagen hier niet geweest, ben dus wel benieuwd.
Ah niet DIE vraag

Nah, mijn eetcrisis gaat weer langzaam over, maar ik *moet* me nog regelmatig met lax druggen en zal dat nog voorlopig *moeten* doen, want ik wil van die verrotte ** kilo af ! Op zich wel goed, want ik heb door het eten blijkbaar een voorraad Panthoteenzuur aangelegd dat groot genoeg is om al die laxavonturen te overleven, dus heb ik ook geen last van overgeven en misselijkheid en flauwvallen en al die geweldige bijverschijnselen (je zou niet geloven wat een overdosis lax met je lichaam kan plegen ). Maar psychisch ... ik hou mezelf bezig om niet na te hoeven denken, ik ben met een website bezig en dat houdt voorlopig wel mijn volle aandacht

En ik probeer lief tegen mezelf te zijn, leuke dingen doen ... alsof ik mijn geprezen 38 kilo woog, behalve dat ik niet naar buiten ga. Nu post ik ook weer en schrijf ik mailtjes, terwijl ik me eigenlijk nog doodschaam voor hoe veel ik weeg (vraag niet wat en waarom en hoe, ik snap het zelf ook niet).

Lief dat je het vroeg
__________________
Bloedserieus
Oud 27-05-2003, 12:48
~Chyca~
Avatar van ~Chyca~
~Chyca~ is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 27-05-2003 @ 11:34:
verhaal
Hai,

Ik ben ong. 1.67 en weeg ong. 71. Als je me gewoon ziet, lijk ik opzich niet dik ofzo, maar als ik blote kledig aan heb juist weer wel. Maar ik weet ook zeker dat ik me veel lekkerder voel als ik wat kwijt ben. Ik wil ongeveer iets van 60 wegen, dan zou ik al heel blij zijn.
Oja, een paar vriendinnen van mij kunnen echt alles eten zonder iets aan te komen, en dan gaan we wel eens iets leuks doen, en dan kunnen hun echt alles eten, en dan doe ik mee om me vervolgens weer schuldig te voelen.

Maar in ieder geval al bedankt
Oud 27-05-2003, 13:18
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
~Chyca~ schreef op 27-05-2003 @ 13:48:
Oja, een paar vriendinnen van mij kunnen echt alles eten zonder iets aan te komen, en dan gaan we wel eens iets leuks doen, en dan kunnen hun echt alles eten, en dan doe ik mee om me vervolgens weer schuldig te voelen.
De ogen van buitenstaanders zien niet alles ...

Ja, maar je weet dus niet wat er aan voor af gaat en wat er na volgt. Als het mij ECHT niet lukt om een etentje te ontkomen (of een andere gelegenheid waarbij er gegeten wordt), ben ik al twee weken van tevoren aan het lijnen, en als ik thuis ben aangekomen begin ik meteen te compenseren.
Maar bij het etentje zelf ? Ik eet alles, ik eet gewone porties, je zou niet merken dat ik van binnen huil en sterf en mezelf uitscheld, het liefst naar huis zou willen lopen uit schaamte- en schuldgevoelens.

En dan zijn ze nog verbaasd dat ik zo dun ben als ik zo goed eet
__________________
Bloedserieus
Oud 27-05-2003, 15:09
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
'Lieke, ben je afgevallen?'

Oud 27-05-2003, 18:22
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 27-05-2003 @ 07:31:
Ah niet DIE vraag

Nah, mijn eetcrisis gaat weer langzaam over, maar ik *moet* me nog regelmatig met lax druggen en zal dat nog voorlopig *moeten* doen, want ik wil van die verrotte ** kilo af ! Op zich wel goed, want ik heb door het eten blijkbaar een voorraad Panthoteenzuur aangelegd dat groot genoeg is om al die laxavonturen te overleven, dus heb ik ook geen last van overgeven en misselijkheid en flauwvallen en al die geweldige bijverschijnselen (je zou niet geloven wat een overdosis lax met je lichaam kan plegen ). Maar psychisch ... ik hou mezelf bezig om niet na te hoeven denken, ik ben met een website bezig en dat houdt voorlopig wel mijn volle aandacht

En ik probeer lief tegen mezelf te zijn, leuke dingen doen ... alsof ik mijn geprezen 38 kilo woog, behalve dat ik niet naar buiten ga. Nu post ik ook weer en schrijf ik mailtjes, terwijl ik me eigenlijk nog doodschaam voor hoe veel ik weeg (vraag niet wat en waarom en hoe, ik snap het zelf ook niet).

Lief dat je het vroeg

Goed dat je wel probeert lief tegen jezelf te zijn en probeert leuke dingen te doen. Ik hoop dat je op die manier toch momenten hebt dat je kan genieten, want dat gun ik je zeker.
Oud 27-05-2003, 18:25
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 27-05-2003 @ 16:09:
'Lieke, ben je afgevallen?'

Lekker is dat hč? Kreeg ik vandaag ook te horen, terwijl ik juist denk (eigenlijk zeker weet, maar heb me niet gewogen) dat ik ben aangekomen tijdens de examens. Maarja, toch leuk.
Ben je trouwens ook afgevallen?

Ik probeer nu nog even goed bezig te zijn, omdat ik vrijdag/zaterdagnacht op vakantie ga. Gisteren ging wel goed, vandaag tot nu toe ook wel maar ik ga zo waarschijnlijk wel uit en waarschijnlijk ook wel drinken (nooit meer school! Jeej!). Ik merk eigenlijk nooit dat ik daar van aan kom, dus daar denk ik maar niet teveel over na.

Vandaag:

Ontbeten met twee boterhammen met tomaat en kaas
een halve/driekwart appel
1 glas karnemelk/grapefruitsap

Lunch: 2 krentebollen
1 glas grapefruitsap

Onder mijn examen een stuk of 5 dextro'tjes
Half blikje cola light

Appel
Halve cup-a-soup (ja ik was van de halve dingen vandaag, had niet veel tijd)

Avondeten

Ik moet alleen nog wat meer drinken, normaal drink ik tussendoor veel meer water en (groene) thee, alleen ik was pas om half 6 thuis (examen) en ben toen druk bezig geweest met koken enzo. Net wel water bij het eten gedronken, maar ik merk gewoon dat ik dorst heb. Ik heb mijn lichaam echt veel drinken aangewend, vroeger moest ik moeite doen... nu kan ik niet meer zonder.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 27-05-2003, 18:29
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
rooddraakje schreef op 27-05-2003 @ 19:22:
Goed dat je wel probeert lief tegen jezelf te zijn en probeert leuke dingen te doen. Ik hoop dat je op die manier toch momenten hebt dat je kan genieten, want dat gun ik je zeker.
Bedankt ... die momenten heb ik wel, eigenlijk waren de 3 weken voor deze crisis zo geweldig ... zo goed had ik me al lang niet gevoeld, en daar waar ik begleven was ga ik ook weer beginnen, als ik tenminste niet net een walvis er uitzie !
__________________
Bloedserieus
Oud 27-05-2003, 18:57
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 27-05-2003 @ 09:51:
Misschien een stomme vraag, maar doe je wel iets als je op school zit ?

Ik bedoel, toen ik vorige jaar in 6 VWO zat, samen met mijn ex, voerden wij heel de dag eigenlijk helemaal nix uit, zaten we ons dood te vervelen en toen was mijn ex ook heel de dag aan het eten (ik niet omdat ik toen al een eetstoornis had, maar ik moet wel toegeven dat ik ook wel eens een snoepje van hem pakte en te veel dronk). Precies zoals jij beschrijft, nog voor de pauze een hele broodtrommel weggevreten, in de pauze meestal wat van het lunch, en na de grote pauze inderdaad een aanval op de snoepautomaten of worste/pizzabroodjes uit de kantine.

Eten uit verveling is het ergste, je kunt namelijk niet stoppen en werkt onopgemerkt heel veel naar binnen.

Neem je wel geld naar school ? Dan kun je het misschien beter niet doen, kun je ook niet zo veel kopen (al zou je je van iemand kunnen lenen). Drastisch, maar werkt prima. Als je dan een paar dagen achter elkaar weer met jouw systeem bent doorgegaan en je telkens 's middags honger hebt gehad en je in de klas moest schamen voor een knorrend maag (en das' wel schamen, geloof mij), zorg je wel er voor dat je je eten verspreid over de dag opeet. Je moet wel oppassen dat je niet gaat *vreten* als je thuis aankomt ! Vraagt dus weer wat discipline, maar daar kom je met lijnen geloof ik niet omheen.
Ik had er eigenlijk nog niet bij stilgestaan, maar idd, ik verveel me dood in school. Er zijn dan ook nog eens veel ruzietjes in mijn dierbaar klasje en dat kan ik niet zo goed verdragen.
Ik dubbel mijn jaar momenteel, dus de lessen zijn ook al niet zo'n uitdaging...

Je kan wel zeggen dat ik een emotionele eter/uit verveling... ben.

Goed dat je voor afleiding zorgt, denk dat dat 1 van de beste remedies is.
Oud 27-05-2003, 19:30
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
phensic schreef op 27-05-2003 @ 19:57:
Goed dat je voor afleiding zorgt, denk dat dat 1 van de beste remedies is.
Als jij dan ook afleiding zoekt voor in de lessen ... dat helpt niet alleen bij het niet-eten, maar ook om niet aan een stuk door te eten

Trouwens, mijn 'adviezen' moet je alleen serieus nemen als je ECHT te veel eet, zoals je schreef. Je kunt het ook te overdreven zien, en dan moet je echt niet minderen ... voorzichtig
__________________
Bloedserieus
Oud 27-05-2003, 19:36
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 27-05-2003 @ 20:30:
Als jij dan ook afleiding zoekt voor in de lessen ... dat helpt niet alleen bij het niet-eten, maar ook om niet aan een stuk door te eten

Trouwens, mijn 'adviezen' moet je alleen serieus nemen als je ECHT te veel eet, zoals je schreef. Je kunt het ook te overdreven zien, en dan moet je echt niet minderen ... voorzichtig
Believe me...'t is echt wel te veel.
Want ik heb nu constant het zuur in mijn keel en dat is nu al enkele dagen zo.
Mss doordat ik opeens van heel-weinig-eten naar veel-te-veel-eten (en vet en suikerrijk!) ben overgeschakeld?

Vandaag gegeten:

- kop muesli (goede start )
- 2 boterhammen met chavroux
- 2 boterhammen met choco
- een frangepanne
- groot bord frieten met mayo en ketchup (aangezien mijn lunch al op was, heb ik in school warm gegeten).
- een zebra (soort cake met chocolade)
- roomrijst (1 bordje)
- een grote chocoladewafel
- aardappelen met appelmoes en een anderhalve groentenschijf met nog 2-3 grote lepels suikerboontjes en zo'n bruine saus.

Dus ja, geef toe, 't is te veel...
Oud 27-05-2003, 23:19
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 27-05-2003 @ 11:36:
Beter ... ga zo door
Mja, niet te lang, mag minimaal 54 kg van mezelf.
Oud 28-05-2003, 06:05
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
phensic schreef op 27-05-2003 @ 20:36:
Want ik heb nu constant het zuur in mijn keel en dat is nu al enkele dagen zo.
Mss doordat ik opeens van heel-weinig-eten naar veel-te-veel-eten (en vet en suikerrijk!) ben overgeschakeld?
Je moet wel rekening er mee houden dat je, als je van wenig eten naar ... ook 'maar' GEWOON eten overschakelt, je lichaam daar eerst aan moet wennen en dat dat voor jou niet echt prettig kan zijn. Je weet niet wat ik tijdens zo'n eetcrisis meemaak (ook zo'n sprong als jij had gedaan, en dan ben ik helemaal opgezwollen, ook mijn gezicht en handen, ik heb hoofdpijn, heel mijn huid doet pijn alsof de vetcellen daar onder razendsnel groeien om weer reserves aan tew leggen - serieus, doet echt pijn - en de laatste keer gaven mijn nieren het op dus had ik ook nog oedeem in mijn benen. Wees dus gewaarschuwd, DAT wil je niet hebben). Je hebt dus maar 2 mogelijkheden : ff wachten totdat je lichaam weer zijn balans heeft gevonden, of wat minder te gaan eten om het hem makkelijker te maken.
Citaat:

Vandaag gegeten:

- kop muesli (goede start )
- 2 boterhammen met chavroux
- 2 boterhammen met choco
- een frangepanne
- groot bord frieten met mayo en ketchup (aangezien mijn lunch al op was, heb ik in school warm gegeten).
- een zebra (soort cake met chocolade)
- roomrijst (1 bordje)
- een grote chocoladewafel
- aardappelen met appelmoes en een anderhalve groentenschijf met nog 2-3 grote lepels suikerboontjes en zo'n bruine saus.

Dus ja, geef toe, 't is te veel...
Ja het is inderdaad iets te veel, maar op zich zou dat niet zo erg moeten zijn, als het niet voornamelijk uit friet, mayo, cake en chocolade(pasta) bestond
__________________
Bloedserieus
Oud 28-05-2003, 06:06
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Morgan schreef op 28-05-2003 @ 00:19:
Mja, niet te lang, mag minimaal 54 kg van mezelf.
Ik doelde meer op die opmerking dat het je makkelijk af gaat, niet op het feit dat je af bent gevallen
__________________
Bloedserieus
Oud 28-05-2003, 14:36
mrjn
mrjn is offline
hello
bij mij is het altijd heel irritant om af te vallen omdat iedereen in mijn omgeving denkt dat ik dun ben.. maar dat komt door mn kleren. in mn kleren zie ik er niet echt dik uit maar wel in mn bikini.. dus zodra het zwemmen begint durf ik niet mee.. ik ben 170 en 56 kilo.. en het lijkt niet veel maar ik vind het zelf wel veel te veel.. eigenlijk weet ik niet hoe ik er van af kom...
ook ben ik altijd aan de lijn.. niet dat het erg lukt maar dan eet ik op een dag:

ontbijt : beetje pap of droge boterham
lunch: droge boterham met water
avondeten: anderhalf aardappel met eten erbij.
tussendoor eet ik wel eens wat snoep.. bijv stroopwafel ofzo (heb ik dan wel weer spijt van)
iig.. ik wil gewoon ff vragen of het heel abnormaal is om dan te lijnen....
xxx
Oud 28-05-2003, 15:07
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 28-05-2003 @ 07:05:
Je moet wel rekening er mee houden dat je, als je van wenig eten naar ... ook 'maar' GEWOON eten overschakelt, je lichaam daar eerst aan moet wennen en dat dat voor jou niet echt prettig kan zijn. Je weet niet wat ik tijdens zo'n eetcrisis meemaak (ook zo'n sprong als jij had gedaan, en dan ben ik helemaal opgezwollen, ook mijn gezicht en handen, ik heb hoofdpijn, heel mijn huid doet pijn alsof de vetcellen daar onder razendsnel groeien om weer reserves aan tew leggen - serieus, doet echt pijn - en de laatste keer gaven mijn nieren het op dus had ik ook nog oedeem in mijn benen. Wees dus gewaarschuwd, DAT wil je niet hebben). Je hebt dus maar 2 mogelijkheden : ff wachten totdat je lichaam weer zijn balans heeft gevonden, of wat minder te gaan eten om het hem makkelijker te maken.

Ja het is inderdaad iets te veel, maar op zich zou dat niet zo erg moeten zijn, als het niet voornamelijk uit friet, mayo, cake en chocolade(pasta) bestond
Ik ga weer wat minderen met mijn eten.
Mijn probleem is dat ik nogal extreem ingesteld ben (alles of niets), wat ook niet goed is.
Ik ga opnieuw voor de 55kg (5kg er af dus...) en dit keer op een gezondere manier.
Ik zal dus vanaf NU de zoetigheden vermijden en mijn vetinname terug bannen.

Vandaag gegeten:

- 2 boterhammen met choco
- 2 speculoosjes
- 2 peperkoeken
- belegd broodje (tonijn, mayo, worteltjes, tomaat, ei en sla)
- vééél popcorn
- couscous (koeskoes??hoe schrijf je dat nu??) met saus
- zo'n koekjes (staafjes) die je moet dopen in choco (traktatie)

Dus ik denk al genoeg gegeten te hebben vandaag.
Misschien dat ik nog wat muesli eet vanavond.

Want wat ik ook merkte tijdens mijn dieet: ik genoot veel meer van een koekje en zo!
Oud 28-05-2003, 15:08
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
mrjn schreef op 28-05-2003 @ 15:36:
ontbijt : beetje pap of droge boterham
lunch: droge boterham met water
avondeten: anderhalf aardappel met eten erbij.
tussendoor eet ik wel eens wat snoep.. bijv stroopwafel ofzo (heb ik dan wel weer spijt van)
iig.. ik wil gewoon ff vragen of het heel abnormaal is om dan te lijnen....
xxx
Je eet veel te weinig en kan met zo'n dieet nooit alle voedingsstoffen binnen krijgen die je lichaam nodig heeft. Ik vraag me af hoe het komt dat JIJ niet afvalt ?

Ik denk dat je lijnen niet nodig hebt, 56 kilo bij een lengte van 1,70 m is een prima gewicht. Ik denk dat je door zo weinig te eten alleen maar een voedingsbodem voor eetbuien aanlegt, en als je eenmaal eetbuien hebt, kun je gaan compenseren, of aankomen, maar in ieder geval zit je mooi in de sh*t.

Denk alsjeblieft een beetje na over of je het lijnen werkelijk nodig hebt ... want zoals jij schrijft, anderen vinden mij dun maar dat ben ik niet, blablabla ... dat lijkt alleen zo als ik kleren aan heb blablabla ... sorry, misschien heb ik het mis, maar dat lijkt wel erg op wat ik altijd vertelde/dacht aan het begin van mijn eetstoornis.

Daar wil je toch niet heen ?
__________________
Bloedserieus
Oud 28-05-2003, 15:14
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
phensic schreef op 28-05-2003 @ 16:07:
Ik ga weer wat minderen met mijn eten.
Mijn probleem is dat ik nogal extreem ingesteld ben (alles of niets), wat ook niet goed is.
Ohoho doet me aan iemand denken ... 'ik moet resultaten zien, ik ga niet naar een dietiste om een lijstje te halen met de belofte dat als ik me er braaf en netjes aan hou, ik over x jaar 5 kilo af ben gevallen' (mijn eerste dieet dan bestond uit 2 glazen drank en 2 rijswafels met kaas per dag ).
Citaat:

Vandaag gegeten:

- 2 boterhammen met choco
- 2 speculoosjes
- 2 peperkoeken
- vééél popcorn
- zo'n koekjes (staafjes) die je moet dopen in choco (traktatie)
Zoetigheden vermijden
Citaat:

Want wat ik ook merkte tijdens mijn dieet: ik genoot veel meer van een koekje en zo!
Zeker ... als je ergens van minder eet geniet je er altijd meer dan wanneer je het aan de lopende band nuttingt
__________________
Bloedserieus
Oud 28-05-2003, 15:17
Verwijderd
Citaat:
mrjn schreef op 28-05-2003 @ 15:36:
hello
bij mij is het altijd heel irritant om af te vallen omdat iedereen in mijn omgeving denkt dat ik dun ben.. maar dat komt door mn kleren. in mn kleren zie ik er niet echt dik uit maar wel in mn bikini.. dus zodra het zwemmen begint durf ik niet mee.. ik ben 170 en 56 kilo.. en het lijkt niet veel maar ik vind het zelf wel veel te veel.. eigenlijk weet ik niet hoe ik er van af kom...
ook ben ik altijd aan de lijn.. niet dat het erg lukt maar dan eet ik op een dag:

ontbijt : beetje pap of droge boterham
lunch: droge boterham met water
avondeten: anderhalf aardappel met eten erbij.
tussendoor eet ik wel eens wat snoep.. bijv stroopwafel ofzo (heb ik dan wel weer spijt van)
iig.. ik wil gewoon ff vragen of het heel abnormaal is om dan te lijnen....
xxx
Doe zo door en ik garandeer je een levenslange eetstoornis...
Hoe lang eet je al op die manier? Denk niet dat geluk en een slanke lijn iets met elkaar te maken hebben, want als je voortdurend lijnt en je dus niet tevreden bent met jezelf, straal je dit ook uit en kom je uiteindelijk in een isolement te staan.
Iedereen ziet altijd zijn eigen foutjes en maakt er dan een drama van, maar eigenlijk zijn er weinig anderen die ze ook opmerken, hoor.

Btw, listen 2 N*A*Shezbaernon
Oud 28-05-2003, 16:18
mrjn
mrjn is offline
ik lijn al best lang van toen ik jong was maar meer met tussenstop en ik lijn eigenlijk continu maar meestal lukt het niet erg dus dan vind ik het neit echt lijnen...
maar ik ben gewoon tevreden met mezelf als ik wat dunner ben.. dus dan maakt dan tog niet uit??
bye
Oud 28-05-2003, 16:45
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
mrjn schreef op 28-05-2003 @ 17:18:
maar ik ben gewoon tevreden met mezelf als ik wat dunner ben.. dus dan maakt dan tog niet uit??
bye
ONZIN

Dat DACHT ik toen ik 60 woog, toen ik 50 woog, toen ik 40 woog, nu weeg ik 38 en denk je dat ik tevreden ben met mezelf ?!
__________________
Bloedserieus
Oud 28-05-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 28-05-2003 @ 16:17:
Doe zo door en ik garandeer je een levenslange eetstoornis...
Hoe lang eet je al op die manier? Denk niet dat geluk en een slanke lijn iets met elkaar te maken hebben, want als je voortdurend lijnt en je dus niet tevreden bent met jezelf, straal je dit ook uit en kom je uiteindelijk in een isolement te staan.
Iedereen ziet altijd zijn eigen foutjes en maakt er dan een drama van, maar eigenlijk zijn er weinig anderen die ze ook opmerken, hoor.

Btw, listen 2 N*A*Shezbaernon
Idd. En die paar kilo's (zie reactie N*A*Shezbaernon) zullen er echt niet voor zorgen dat jij je gelukkig voelt ed. Maak een afspraak bij de dokter ipv jezelf naar de klote te helpen.

(Nee, ik ben niet altijd zo 'hard'.)
Oud 28-05-2003, 18:13
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd (en dan zeker als het dit weer is) geen 'warm-eet-trek' meer... Echt irritant en vooral ongezond...normaal eet ik dan toch maar, maar de afgelopen dagen moet ik er echt niet aan denken ed...vandaag wel patat op, tussen de middag op het strand (had sportdag), maar verder brood, soepstengels en fruit...niet echt gezond dus... Daar baal ik best wel van...
Oud 28-05-2003, 18:54
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 27-05-2003 @ 19:29:
Bedankt ... die momenten heb ik wel, eigenlijk waren de 3 weken voor deze crisis zo geweldig ... zo goed had ik me al lang niet gevoeld, en daar waar ik begleven was ga ik ook weer beginnen, als ik tenminste niet net een walvis er uitzie !

Heej heej

Eindelijk een reactie van mij

'k heb je verhaal net gelezen, , goed dat je het hebt uitgetypt! en je verhaal hebt gedeeld! , hoe moeilijk ook!.

Heb je enig idee hoe het is gekomen dat je in die 3 weken, je, je zo goed voelde?. Ik hoop dat je weer in het gevoel komt van die 3 weken!

...Wat vervelend zijn die negatieve gedachten zeker die steeds weer door je hoofd rond spoken!, hoe heb je die in die 3 goede weken, wat weten uit te bannen en doen verminderen?.


We keep in touch!

Liefs,
Mariamne


ps: hoe is je dag vandaag verlopen?
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 28-05-2003, 21:49
Rena
Avatar van Rena
Rena is offline
Citaat:
phensic schreef op 27-05-2003 @ 20:36:
Believe me...'t is echt wel te veel. Want ik heb nu constant het zuur in mijn keel en dat is nu al enkele dagen zo. Mss doordat ik opeens van heel-weinig-eten naar veel-te-veel-eten (en vet en suikerrijk!) ben overgeschakeld?
Ik heb hier de afgelopen dagen ook heel veel last van, iemand enig idee waardoor het precies komt? En wat ik er tegen kan doen?
Oud 29-05-2003, 06:20
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-05-2003 @ 19:13:
Ik heb de laatste tijd (en dan zeker als het dit weer is) geen 'warm-eet-trek' meer... Echt irritant en vooral ongezond...normaal eet ik dan toch maar, maar de afgelopen dagen moet ik er echt niet aan denken ed...vandaag wel patat op, tussen de middag op het strand (had sportdag), maar verder brood, soepstengels en fruit...niet echt gezond dus... Daar baal ik best wel van...
Ja maar ... ik weet niet of jullie het in Nederland ook zo wamr hebben, maar we hebben echt al een maand rond de 25 graden, en als het zo warm is heb je zowiezo minder honger/trek ... en in warm eten al helemaal.
__________________
Bloedserieus
Oud 29-05-2003, 06:26
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 29-05-2003 @ 07:20:
Ja maar ... ik weet niet of jullie het in Nederland ook zo wamr hebben, maar we hebben echt al een maand rond de 25 graden, en als het zo warm is heb je zowiezo minder honger/trek ... en in warm eten al helemaal.
Op zich valt het minder trek (jammer genoeg) nog wel mee...het is hier ook nog niet zo heel lang lekker weer (vandaar dat ik nu een mega-rode-kop heb... )...
Oud 29-05-2003, 11:04
Verwijderd
Vandaag mijn eerste dag dieet.

Ik heb nog maar een kop muesli, een ovenkoek met chavroux en wat aardbeien (ZONDER SUIKER OF SLAGROOM !!) gegeten.

Dus, totnogtoe alles goed.

Ik denk dat ik maar wat ga blokken voor de naderende examens, zo zit ik met mijn hoofdje ergens anders, dan bij eten.

En nog iets: Ik heb een extra stimulans deze keer.
Mijn moeder, en 2 zussen doen mee.
Oud 29-05-2003, 11:37
mrjn
mrjn is offline
hej
ik heb echt heel weinig op.. 2 toastjes.. en ik heb gewoon echt geen honger!!! dit warme weer werkt wel weer heel goed!!
ik ga ook ff frisse start maken.. ik ga sporten!!! niet alleen tennis. want das soms beetje luie sport.. maar ook body shape!! hopen dat het gaat lukken

en nog ff reactie op de anderen.. bij mij is het neit zo erg dat ik anorexia ofzo heb hoor .. ik wil er gewoon een paar kilotjes af en that's it!!!
byebye
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Lichaam & Gezondheid afvallen
Gianluca *
5 12-02-2004 19:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.