Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2003, 13:34
Soowl
Avatar van Soowl
Soowl is offline
Ik denk ook dat een mens nooit helemaal zichzelf kan zijn. Dit komt door de mensen waarmee je omgaat en je omgeving. Er zijn genoeg dingen waar een mens zich door kan laten beinvloeden en dit gebeurt ook. Je kunt wel zeggen: het kan me niets schelen wat een ander van me vind, als ik me er zelf maar prettig bij voel hoe ik eruit zie en wat voor kleren ik draag, maar als mensen tegen je zeggen dat je er niet uit ziet of je merkt aan mensen dat ze vinden dat je er niet uit ziet, dan trekt bijna iedereen zich dit wel aan (ikzelf ook). Hierdoor kun je nooit jezelf zijn.
__________________
Get some fries with your slice
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2003, 17:22
one-monkee
Avatar van one-monkee
one-monkee is offline
Citaat:
ikke-is-ikke schreef op 14-06-2003 @ 14:34:
Ik denk ook dat een mens nooit helemaal zichzelf kan zijn. Dit komt door de mensen waarmee je omgaat en je omgeving. Er zijn genoeg dingen waar een mens zich door kan laten beinvloeden en dit gebeurt ook. Je kunt wel zeggen: het kan me niets schelen wat een ander van me vind, als ik me er zelf maar prettig bij voel hoe ik eruit zie en wat voor kleren ik draag, maar als mensen tegen je zeggen dat je er niet uit ziet of je merkt aan mensen dat ze vinden dat je er niet uit ziet, dan trekt bijna iedereen zich dit wel aan (ikzelf ook). Hierdoor kun je nooit jezelf zijn.
helemaal mee eens..

ik denk dat je ook nooit jezelf kan zijn, je krijgt tegenwoordig van zoveel kanten commentaar en op of aanmerkingen over je heen.
Ook zeg je dat je er niets mee doet en je toch wel jezelf blijft ik denk dat er onbewust toch wel iets veranderd...

Hmm,.... en dan heb ik het nog niet eens over reclame, moet je eens nagaan hoe de wereld zou zijn zonder reclame en commentaar, ik denk dat je dan pas echt helemaal jezelf kan zijn.

niet meer mee gaan met de mode en gewoon geen aanmerkingen meer krijgen op bijvoorbeeld je kleding.
Dat is de enigste manier om jezelf te zijn.......

het kan dus wel denk ik.......
maar het zal nooit gebeuren
__________________
-hubba hubba hubba-
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 21:36
Luego
Luego is offline
ik denk dat je voor een deel ook bent wie je bent door anderen.
het hangt dan wel weer van je erfelijke eigenschappen af in hoeverre je je laat beïnvloeden en door wie.

dit komt een beetje neer op wie je bent en waarom.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 19:37
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
De mens kan nooit zichzelf zijn. Denk aan de evolutie-theorie. The strongest will survive! Dus, als de mens compleet zichzelf zou zijn, zouden we hartstikke egoistisch zijn en in complete anarchie leven. Niemand zou zich ergens wat van aantrekken. Alleen dan ben je helemaal jezelf en houd je geen rekening met anderen. Je doet wat jezelf wilt.

Jezelf zijn in een groep mensen werkt ook niet, want je houd toch dingen voor je, omdat je anders misschien mensen op hun tenen trapt ofzo.

Conclusie, we spelen allemaal een rol. Zonder die rol, zou de mensheid zichzelf allang uitgemoord hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Vader vertelt een briefverhaal
Ieke
0 11-04-2005 17:48
Levensbeschouwing & Filosofie Is het juist om mensen te hypnotiseren?
Dotcom
16 28-08-2004 04:14
Levensbeschouwing & Filosofie Wat kost een mensenleven? NOU?
IGRA
56 15-08-2004 23:50
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 04:17
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is 'jezelf'?
Riconoscente
104 13-06-2003 20:08
Levensbeschouwing & Filosofie Autonomie over je eigen leven is een illusie: de chaos van het menselijk leven
Optima
7 17-04-2002 23:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.