Oud 28-06-2003, 15:36
floor19
floor19 is offline
Dag mensen,

ik lees al een tijdje de berichten op dit zo interessante forum.
Nu moet ik zelf maar eens wat posten. Even wat vraagjes over het begrip `geluk´:

Komt geluk bij toeval, of door het te creeren?

Is het mogelijk om gelukkig en tevreden te zijn alleen door te denken dat het zo is?

Maakt het ons gelukkig als we bereikt hebben wat we verlangenden , of zouden we gelukkiger zijn zonder die verlangens?

Is een arm mens gelukkiger dan wij omdat hij zich niet bewust is wat wij weten wat hij mist?

Een paar willekeurige vragen.....

Ik zou zeggen: barst los!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2003, 15:41
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
1. Komt geluk bij toeval, of door het te creeren?
Door het te creëren. Naja niet helemaal. Geluk is er al. Je moet geluk enkel aanspreken en dan komt ze boven drijven.

2. Is het mogelijk om gelukkig en tevreden te zijn alleen door te denken dat het zo is?
Door te weten waar je vandaan komt en wie je bent, waar je uit bestaat en hoe prachtig ons innerlijke wezen is, is het inderdaad mogelijk gelukkig te zijn.

3. Maakt het ons gelukkig als we bereikt hebben wat we verlangenden , of zouden we gelukkiger zijn zonder die verlangens?
Het maakt ons juist gelukkig onze verlangens te veranderen van ons lichaam naar onze ziel, omdat het zielengeluk voor het oprapen ligt.

4. Is een arm mens gelukkiger dan wij omdat hij zich niet bewust is wat wij weten wat hij mist?
(dan wij?)
(mist hij wat?)
Hij is niet rijk die veel geld heeft maar die veel liefde kent.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:06
floor19
floor19 is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 28-06-2003 @ 16:41:

Hij is niet rijk die veel geld heeft maar die veel liefde kent. [/B]
daarin heb je helemaal gelijk
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:17
poesiefox
poesiefox is offline
Geluk is iets subjectiefs. Geluk wordt ervaren, het is niet iets wat als entiteit bestaat. De voorwaarden voor het kunnen ervaren van geluk zijn voor ieder mens verschillend.

Geluk zit in jezelf, zegen ze, en dat is inderdaad waar. Waar je ook naar toe vlucht, jezelf neem je altijd mee, en ls je het geluk in jezelf hier niet kunt vinden, zul je het ergens anders ook niet aantreffen.

Geluk zit hem voor vele mensen in de omstandigheden, en tot zekere hoogte is dat ook waar. Voor de meesten van ons is de afwezigheid van ongelukkig makende factoren, zoals ziekte, gebrek, oorlog, eenzaamheid, en dat soort dingen, een absolute voorwaarden om gelukkig te kunnen zijn.

Het is echter geen voldoende voorwaarde, omdat voor geluk iets meer vereist is, namelijk je inwendige vermogen om gelukkig te zijn.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 11:32
UnderCover101
UnderCover101 is offline
[QUOTE]floor19 schreef op 28-06-2003 @ 16:36:

Komt geluk bij toeval, of door het te creeren?

Geluk kan op beide manieren komen. Je kunt van die momenten hebben waarop je je zomaar opeens intens gelukkig voelt en daar hoeft niets de aanleiding voor zijn geweest, dus toeval.
Je kunt het geluk ook creeren, doordat je bijvoorbeeld nadenkt over een aantal mooie gebeurtenissen op zo'n moment voel je je ook gelukkig, maar doordat je aan iets moois (terug) dacht.
Een ander voorbeeld is dat je gelukkig wordt door bijvoorbeeld een goed gesprek. Dit valt onder het creeren omdat je er zelf (of misschien iemand anders) op hebt aangestuurd een gesprek te beginnen.

Is het mogelijk om gelukkig en tevreden te zijn alleen door te denken dat het zo is?

Ja, je kunt je zelf veel wijs maken. En dus ook dat je gelukkig en tevreden bent.

Maakt het ons gelukkig als we bereikt hebben wat we verlangenden , of zouden we gelukkiger zijn zonder die verlangens?

Op het moment zelf (dat we datgene wat we wilden bereiken ook werkelijk bereikt hebben) maakt het ons gelukkig. Het lastige is alleen dat we dan weer nieuwe verlangens krijgen omdat de vorige behoefte nu al vervuld is. Hierdoor blijven we onze befoeften en verlangens verder opschuiven.
Je zou nu dus kunnen denken dat je die verlangens beter niet kunt hebben.
Maar persoonlijk denk ik dat die verlangens juist goed zijn, je staat zo elke keer voor nieuwe uitdagingen en krijgt zo de kans jezelf beter te leren kennen.

Is een arm mens gelukkiger dan wij omdat hij zich niet bewust is wat wij weten wat hij mist?

Misschien, zij zullen heus wel weten dat er mensen zijn die het beter hebben dan hun. Maar het ligt er aan of de persoon zelf vrede heeft met zijn of haar situatie. En vrede hebben met je situatie kan iedereen zowel arm als rijk. En dus zouden we allemaal gelukkig kunnen zijn.



Interessante vragen hoor !
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 11:54
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 28-06-2003 @ 16:41:
1. Komt geluk bij toeval, of door het te creeren?
Door het te creëren. Naja niet helemaal. Geluk is er al. Je moet geluk enkel aanspreken en dan komt ze boven drijven.

2. Is het mogelijk om gelukkig en tevreden te zijn alleen door te denken dat het zo is?
Door te weten waar je vandaan komt en wie je bent, waar je uit bestaat en hoe prachtig ons innerlijke wezen is, is het inderdaad mogelijk gelukkig te zijn.

3. Maakt het ons gelukkig als we bereikt hebben wat we verlangenden , of zouden we gelukkiger zijn zonder die verlangens?
Het maakt ons juist gelukkig onze verlangens te veranderen van ons lichaam naar onze ziel, omdat het zielengeluk voor het oprapen ligt.

4. Is een arm mens gelukkiger dan wij omdat hij zich niet bewust is wat wij weten wat hij mist?
(dan wij?)
(mist hij wat?)
Hij is niet rijk die veel geld heeft maar die veel liefde kent.
Prachtig geschreven,Rico...
Zielengeluk is aanwezig,je hoeft er niet naar te verlangen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:40
Tjaslon
Tjaslon is offline
Ik ben van mening dat het geluk die je ervaart bij een gebeurtenis en in hoeverre je van die gebeurtenis beter wordt, erg gelijk oplopen. Gebeurt er iets dat afschuwelijk ongunstig is voor je eigen voortbestaan, of, om weer een eindeloze discussie met Ranonkel te vermijden, slecht is voor de lichtheid van je ziel, dan ervaar je ongelukkigheid. Wanneer je steeds hetzelfde ervaart dan zal de hoeveelheid geluk dat je dan ervaart afnemen: je hebt dus iets "beters" nodig om gelukkig te zijn. Iemand die dus arm is en niets heeft, los van het o zo foute cliché "geld maakt niet gelukkig", zal dus relatief sneller geluk ervaren dan iemand die allemaal leuke dingen al mee gemaakt heeft. Je kan, tenzij je meester bent in het manipuleren van je zelf, niet je zelf wijs maken dat je gelukkig bent. Althans niet zonder hulpmiddelen: je kan wel doormiddel van medicijnen je zelf wijsmaken dat je gelukkig bent: wat je dan ook gewoon bent. Maar net zoals de oorspronkelijke oorzaken van geluk geldt meestal: je hebt steeds meer nodig voor het zelfde effect .

Van alle begrippen had ik vroeger altijd de grootste hekel aan "geluk", ik ben zelden zo lang in de war geweest van één begrip. Als ik gewoon was gestopt bij wat poesiefox erg clichématig maar erg terecht zei, dat het iets subjectiefs is, dan was mij erg veel tijd bespaard gebleven. Ik bespaar jullie deze vragen omdat het gewoonweg niet interessant genoeg is om het te posten
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:46
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 29-06-2003 @ 20:40:
Ik ben van mening dat het geluk die je ervaart bij een gebeurtenis en in hoeverre je van die gebeurtenis beter wordt, erg gelijk oplopen. Gebeurt er iets dat afschuwelijk ongunstig is voor je eigen voortbestaan, of, om weer een eindeloze discussie met Ranonkel te vermijden, slecht is voor de lichtheid van je ziel, dan ervaar je ongelukkigheid. Wanneer je steeds hetzelfde ervaart dan zal de hoeveelheid geluk dat je dan ervaart afnemen: je hebt dus iets "beters" nodig om gelukkig te zijn. Iemand die dus arm is en niets heeft, los van het o zo foute cliché "geld maakt niet gelukkig", zal dus relatief sneller geluk ervaren dan iemand die allemaal leuke dingen al mee gemaakt heeft. Je kan, tenzij je meester bent in het manipuleren van je zelf, niet je zelf wijs maken dat je gelukkig bent. Althans niet zonder hulpmiddelen: je kan wel doormiddel van medicijnen je zelf wijsmaken dat je gelukkig bent: wat je dan ook gewoon bent. Maar net zoals de oorspronkelijke oorzaken van geluk geldt meestal: je hebt steeds meer nodig voor het zelfde effect .

Van alle begrippen had ik vroeger altijd de grootste hekel aan "geluk", ik ben zelden zo lang in de war geweest van één begrip. Als ik gewoon was gestopt bij wat poesiefox erg clichématig maar erg terecht zei, dat het iets subjectiefs is, dan was mij erg veel tijd bespaard gebleven. Ik bespaar jullie deze vragen omdat het gewoonweg niet interessant genoeg is om het te posten

Geluk is toch een staat van zijn..?
Geluk wat in jezelf zit ,is altijd bij je,een constante factor..

*Ben ik zo eindeloos in mijn discussies?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:55
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 29-06-2003 @ 20:46:
Geluk is toch een staat van zijn..?
Geluk wat in jezelf zit ,is altijd bij je,een constante factor..
Okee en nu ga je je dood ergeren aan mij: geluk noemen wij een hele serie van gevoelens, die op hun beurt worden veroorzaakt door een hele serie van reacties in je lichaam. Iemand die ongelukkig is ontbreekt er één van schakels in een eindeloze keten: iedereen heeft dus, naar mijn weten, wel de bouwstenen voor geluk maar het mechanisme werkt niet bij iedereen altijd even "goed".
Citaat:
Ben ik zo eindeloos in mijn discussies?
Ach, ik kan me vergissen maar ik kan een tal van discussies herinner tussen ons zonder dat een van ons beide een steek verder kwam. Meestal over onderwerpen die ik in mijn eerste post probeerde te vermijden, maar in deze post, tegen beter weten in, toch er weer bij haal .
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:59
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 29-06-2003 @ 20:55:
Okee en nu ga je je dood ergeren aan mij: geluk noemen wij een hele serie van gevoelens, die op hun beurt worden veroorzaakt door een hele serie van reacties in je lichaam. Iemand die ongelukkig is ontbreekt er één van schakels in een eindeloze keten: iedereen heeft dus, naar mijn weten, wel de bouwstenen voor geluk maar het mechanisme werkt niet bij iedereen altijd even "goed".
Ach, ik kan me vergissen maar ik kan een tal van discussies herinner tussen ons zonder dat een van ons beide een steek verder kwam. Meestal over onderwerpen die ik in mijn eerste post probeerde te vermijden, maar in deze post, tegen beter weten in, toch er weer bij haal .
Nee,ik erger me nooit dood....
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:01
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 29-06-2003 @ 20:55:
Okee en nu ga je je dood ergeren aan mij: geluk noemen wij een hele serie van gevoelens, die op hun beurt worden veroorzaakt door een hele serie van reacties in je lichaam. Iemand die ongelukkig is ontbreekt er één van schakels in een eindeloze keten: iedereen heeft dus, naar mijn weten, wel de bouwstenen voor geluk maar het mechanisme werkt niet bij iedereen altijd even "goed".
Ach, ik kan me vergissen maar ik kan een tal van discussies herinner tussen ons zonder dat een van ons beide een steek verder kwam. Meestal over onderwerpen die ik in mijn eerste post probeerde te vermijden, maar in deze post, tegen beter weten in, toch er weer bij haal .
Iemand die tot zijn ware kern is gekomen,,,is altijd gelukkig.
De weg naar binnen is de weg naar geluk.

Wat hebben geluk en liefde met elkaar te maken,vind jij..?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:23
Tjaslon
Tjaslon is offline
Qoute ranonkel schreef op 29-06-2003 @ 21:01:
"Iemand die tot zijn ware kern is gekomen,,,is altijd gelukkig."


Uitleg? Zo kan je natuurlijk elke discussie over bijna elk onderwerp erg makkelijk aangaan, maar het is dan meer een monoloog en heeft erg weinig weg van een discussie, vind je niet??

Quote Tjaslon schreef op 29-06-2003 @ 20:40:
"om weer een eindeloze discussie met Ranonkel te vermijden|


Qoute ranonkel schreef op 29-06-2003 @ 21:01:
"De weg naar binnen is de weg naar geluk."


Ik herhaal: uitleg? Wat is die weg naar binnen en wat is dan dat geluk waar jij het blijkbaar over hebt?

Qoute ranonkel schreef op 29-06-2003 @ 21:01:
"Wat hebben geluk en liefde met elkaar te maken,vind jij..?"


Qoute Tjaslon schreef op 29-06-2003 @ 20:55:
"geluk noemen wij een hele serie van gevoelens*, die op hun beurt worden veroorzaakt door een hele serie van reacties in je lichaam."


Liefde is ook een gevoel dat meestal wordt beschreven als "geluk".

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:27
Tjaslon
Tjaslon is offline
Qoute ranonkel schreef op 29-06-2003 @ 21:01:
"Iemand die tot zijn ware kern is gekomen,,,is altijd gelukkig."

Dat lijkt mij trouwens ook heel erg sterk: tenzij je steeds meer moet doen om bij die ware kern te blijven.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 08:35
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 29-06-2003 @ 21:23:
Qoute ranonkel schreef op 29-06-2003 @ 21:01:
"Iemand die tot zijn ware kern is gekomen,,,is altijd gelukkig."


Uitleg? Zo kan je natuurlijk elke discussie over bijna elk onderwerp erg makkelijk aangaan, maar het is dan meer een monoloog en heeft erg weinig weg van een discussie, vind je niet??

Quote Tjaslon schreef op 29-06-2003 @ 20:40:
"om weer een eindeloze discussie met Ranonkel te vermijden|


Qoute ranonkel schreef op 29-06-2003 @ 21:01:
"De weg naar binnen is de weg naar geluk."


Ik herhaal: uitleg? Wat is die weg naar binnen en wat is dan dat geluk waar jij het blijkbaar over hebt?

Qoute ranonkel schreef op 29-06-2003 @ 21:01:
"Wat hebben geluk en liefde met elkaar te maken,vind jij..?"


Qoute Tjaslon schreef op 29-06-2003 @ 20:55:
"geluk noemen wij een hele serie van gevoelens*, die op hun beurt worden veroorzaakt door een hele serie van reacties in je lichaam."


Liefde is ook een gevoel dat meestal wordt beschreven als "geluk".
De weg naar binnen is het proces van gaan tot je ware kern of ziel waardoor je je vermomming afgooit en laat zien wie je werkelijk bent:licht en liefde. Als je daar bent ervaar je geluk want je ervaart pas echt een gevoel van 'zijn' .Alles 'is'
Dat is het ware geluk,zijn wie je werkelijk bent.

Hoop dat het duidelijk is...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 08:37
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 29-06-2003 @ 21:27:
Qoute ranonkel schreef op 29-06-2003 @ 21:01:
"Iemand die tot zijn ware kern is gekomen,,,is altijd gelukkig."

Dat lijkt mij trouwens ook heel erg sterk: tenzij je steeds meer moet doen om bij die ware kern te blijven.
Nee,want je bent er,je ervaart een gevoel van 'zijn'. Je hoeft er niets voor te doen,je bent je ware 'ik'.
Doordat een mens zijn ego heeft ,moet hij van alles doen om geluk te blijven zoeken buiten hem. Dat is de reden dat je steeds meer van buiten nodig hebt om je gelukkig te voelen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:09
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Geluk is een gevoel, hoeft niets met waarheid of liefde te maken te hebben (op korte termijn) en is daarom niet het belangrijkste..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 17:01
Verwijderd
Ik heb een keer ergens gelezen dat er zoiets is als basisgeluk:
redelijke gezondheid, genoeg eten en drinken, dak boven je hoofd, goede relaties met anderen e.d.

Als je dat hebt hoef je je niet per se gelukkig te voelen, maar het is wel noodzakelijk om dat gevoel te krijgen.

Daar komen dan momenten (die duren van een fractie van een seconde tot maanden) bij. Dat is wat je zelf ervaart als geluk. Waardoor dat wordt veroorzaakt is varieerend.

Ben je ongelukkig betekent het niet dat je de momenten niet hebt, of het basisgeluk niet maar het kan zijn dat dat er geen goede combinatie is oid.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 17:38
Amoa
Avatar van Amoa
Amoa is offline
Geluk kun je zeker creeren, je moet er veel moeite voor doen, maar soms wil je of kun je dat geluk niet creeren. Btw, geluk kun je niet definieren, het is persoonlijk. Voor mij is geluk iets tijdelijks; ik heb me ooit een tijdje gelukkig gevoelt, maar nu kan ik dat gevoel van geluk niet meer creeren.
Een arm mens is zeker gelukkiger dan een rijke. In het algemeen apprecieren arme mensen meer de 'kleine dingen des levens' en zijn zo veel gelukkiger dan de meeste rijke s*llen.
__________________
..:Look straight into the sun until she breaks your face and you'll start smiling:..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-06-2003, 19:41
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 30-06-2003 @ 11:09:
Geluk is een gevoel, hoeft niets met waarheid of liefde te maken te hebben (op korte termijn) en is daarom niet het belangrijkste..
Waarom zijn waarheid en liefde belangrijker dan je gelukkig voelen? Wordt je door het vinden van de waarheid en liefde niet gelukkig?
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:21
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Geluk is een van de meest interessante onderwerpen vind ik, maar misschien is het handiger als ik er allereerst bij zet wat ik onder geluk versta:

Onder geluk versta ik een gevoel. Eigenlijk allemaal verschillende gevoelens, maar die gevoelens hebben allemaal 1 ding gemeen en daarom noem ik die hele groep gezamenlijk geluk. wat ze gemeen hebben is dat ze 'prettig' aanvoelen. Wat dat prettig nou precies is vind ik een beetje moeilijk onder woorden te brengen, maar de meeste mensen kennen dat wel. Het zijn gevoelens die je hebt als je een wedstrijd hebt gewonnen, gevoelens als trots en vreugde en nog wel meer. Het gevoel dat je krijgt als iemand iets liefs tegen je zegt, wat door je heen gaat als je soms over straat loopt en ineens de zon op de hele wereld ziet schijnen en alles zo heerlijk warm en mooi is dat je er uren naar kunt kijken en alleen maar zo veel schoonheid bewondert. Nou ja, misschien komt dat laatste niet bij iedereen voor, maar de rest is wel wat bekender.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb gemaakt. Dan zal ik nu je vragen beantwoorden.


Komt geluk bij toeval, of door het te creeren?

Kan allebei. Als je weet in welke situaties je allemaal gelukkig wordt, kun je die situaties opzoeken, maar het kan best wel eens voorkomen dat je je ineens in zo'n situatie bevindt.

Is het mogelijk om gelukkig en tevreden te zijn alleen door te denken dat het zo is?

Dit vond ik de moeilijkste van je vragen. Ik denk dat dit tot op bepaalde hoogte wel mogelijk is. Als je bijvoorbeeld ruzie hebt met je ouders omdat ze je geen zaktgeld willen geven, dan kun je je daardoor wel slecht(ongelukkig) voelen, maar als je dan beseft dat je het eigenlijk helemaal niet zo slecht hebt, omdat je nog twee ouders hebt en in vergelijking met de meeste afrikanen behoorlijk rijk bent, voel je je al snel beter. Maar niet alles is op die manier te vergeten. Als het uit is met je vriendin is het vaak moeilijker om je beter te voelen. Begrijp je wat ik bedoel?

Maakt het ons gelukkig als we bereikt hebben wat we verlangenden , of zouden we gelukkiger zijn zonder die verlangens?

Die verlangens zijn juist onze drijfveer. Door te doen wat je wil doen wordt je gelukkig. En ik denk dat als we een ding bereikt hebben, dat er dan wel weer iets anders is wat je wil bereiken. Zonder verlangens zou alles maar hetzelfde zijn, weliswaar ook zonder de dalen, maar zonder dalen zijn er ook geen pieken.

Is een arm mens gelukkiger dan wij omdat hij zich niet bewust is wat wij weten wat hij mist?

Als hij zich niet bewust is van wat hij mist, dan zal hij er vast ook geen problemen mee hebben dat hij het niet heeft. Maar dat ik wel weet wat hij mist maakt mij noch gelukkiger noch ongelukkiger dan hem, als ik de dingen die hij niet heeft wel heeft.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:31
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 28-06-2003 @ 16:41:

4. Is een arm mens gelukkiger dan wij omdat hij zich niet bewust is wat wij weten wat hij mist?
(dan wij?)
(mist hij wat?)
Hij is niet rijk die veel geld heeft maar die veel liefde kent.
Hij is niet rijk, hij is gelukkig


zou ik zeggen tenminste....
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:09
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Komt geluk bij toeval, of door het te creeren?

Gelukkig zijn is voor iedereen weer iets anders.
het kan zowel bij toeval komen als door het te creeren.
stel je voor ik vind een briefje van 10 euro op de grond dan ben ik gelukkig.
maar je kan ook goede opleiding doen en jaren studeren om een goede baan te krijgen.(ik heb maar een voorbeeld als geld genomen)

Is het mogelijk om gelukkig en tevreden te zijn alleen door te denken dat het zo is?

Ik vind van niet als je nit gelukkig bent en je gaat denken dat je gelukiig bent dan ga je je aleen maar ongelukkiger voelen.

Maakt het ons gelukkig als we bereikt hebben wat we verlangenden , of zouden we gelukkiger zijn zonder die verlangens?

het maakt je gelukkig ja,ik weet niet hoe het zou zijn zonder die verlangens.
ik denk dat er dan een leegte zou zijn.

Is een arm mens gelukkiger dan wij omdat hij zich niet bewust is wat wij weten wat hij mist?

In sommige opties wel,maar toch krijgt die gene er een verlangen naar,dus dan is ie ongelukkig

alsjeblieft,allemaal ff beantwoord.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:19
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
[QUOTE]floor19 schreef op 28-06-2003 @ 16:36:
Komt geluk bij toeval, of door het te creeren?
Het is te creeeren

Is het mogelijk om gelukkig en tevreden te zijn alleen door te denken dat het zo is?
Nee

Maakt het ons gelukkig als we bereikt hebben wat we verlangenden , of zouden we gelukkiger zijn zonder die verlangens?
Als we bereikt hebben wat we verlangden

Is een arm mens gelukkiger dan wij omdat hij zich niet bewust is wat wij weten wat hij mist?
Wat vind je arm
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hulp nodig met vragen! [Marketing/Economie]
MarketStudent
4 19-03-2012 15:29
Software & Hardware [Linux] Vragen en onduidelijkheden
Krekker
20 19-05-2005 21:04
Verhalen & Gedichten [verhaal] Over wachten, whisky en een paar andere dingen
Tovenaar
9 14-01-2005 16:50
De Kantine Een paar moppen.
The Crash Bash
12 30-10-2002 16:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.