Oud 10-12-2010, 08:33
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Waar bestaat jouw vocabulaire uit qua scheldwoorden? Wat zijn voor jouw scheldwoorden die wel of niet door de beugel kunnen? Waarom wel/niet?

Als iemand zulk soort woorden gebruikt, zeg je er dan wat van? Scheld je vaak?
En om er even nog een prachtige stichting bij te roepen, het verbond tegen vloeken. Totale onzin of vind je het goed?
Citaat:
De Bond tegen het vloeken is een organisatie die zich inzet voor respectvol taalgebruik. Uit recent onderzoek blijkt dat 74% van de Nederlanders vloeken en schelden onbeschaafd vindt. Je kwetst niet alleen God, maar ook je medemens ermee.

Vloeken en schelden gebeurt vaak onnadenkend. De Bond tegen het vloeken wil mensen bewust maken van hun taal. We stellen daarom vragen, als ‘Waarom zeg je dat?’ en ‘Weet je, dat je daar een ander mee kwetst?’ De Bond stelt niet alleen vloeken, maar grove taal aan de orde. Wij proberen respectvol taalgebruik te bevorderen door gastlessen te geven op scholen en door kranten, radio- en televisiestations te wijzen op vloeken en grove taal. Ook proberen we door posters op stations het publiek aan het denken te zetten.
http://www.bondtegenvloeken.nl/index.php?paginaID=9
Als je een topic opent over schelden/vloeken is het gewoon zo dat je scheldwoorden kan verwachten. Probeer het wel een beetje netjes te houden.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2010, 08:44
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Schelden tegen personen doe ik sowieso bijna nooit. Ook niet "voor de grap". Het enige dat ik voor de grap nog wel eens zeg is "trutje" of "eikeltje" maar dat is altijd alleen maar tegen heel erg goeie vrienden/vriendinnen.

Schelden met ziektes doe ik ook nooit. Ik gebruik qua andere scheldwoorden meestal "kut", soms "fuck" en heel soms "shit". Verder niets, volgens mij. (ik zal er eens op letten )

Vloeken doe ik wel soms. Ik ben er wel eens op aangesproken door een werkgroepgenote die het vervelend vond dat ik vaak "jezus" zei (als de docent weer eens iets doms zei of deed). Dan probeer ik er op te letten, want ik doe het niet om andere mensen te irriteren. Ik heb het sindsdien nog maar 1x gezegd in haar bijzijn, in een onoplettend moment. Andere vloeken doe ik meestal niet hardop of alleen bij mensen waarvan ik zeker weet dat ze het kunnen hebben.


Edit: Ik heb van scheldende/vloekende mensen meestal geen last tenzij het echt overmatig gebeurt. Ik vind het gebruik van kanker wel duidelijk vervelender dan tyfus oid.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 08:52
Verwijderd
Ik doe het regelmatig, niet omdat ik boos ben ofzo (ben ik nooit), maar gewoon als retorisch middel. Er zijn uiteraard geen krachttermen die "niet kunnen" en mensen die zich druk maken om dit soort dingen zijn zielige whiners (zoals de Bond Voor het Fascisme).
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 08:56
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
wat Kazet zegt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 09:17
Verwijderd
Schelden is natuurlijk een ander verhaal dan vloeken. Schelden doe ik eigenlijk nooit, in elk geval niet face-to-face. Soms heb ik het wel eens over 'die oetlul' of dat 'die ene een ontzettende eikel is'.
Vloeken doe ik regelmatig, en ik heb daar niet echt grenzen ofzo. Woorden als 'kanker' zal ik nooit gebruiken, gewoon omdat ik het heel lelijk vind, maar ik 'godverdomme' en 'kut' wat af.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 09:22
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
idem. Kut, kak, jesus, godverdomme, tyfus, tering, nakende, en natuurlijk '*** is echt te dom om te schijten!' Overigens vind ik schelden en vloeken een beetje van hetzelfde laken een pak; ik bedoel doe het sowieso nooit echt op de persoon.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 09:24
Verwijderd
Oh ja, in mijn lessen moet ik er natuurlijk wel een beetje op letten, ik werd laatst al op de vingers getikt door een stel kinderen toen ik 'godsamme' zei Maar als ik regisseer, geef ik echt enorm vaak 'godverdomme' als subtekst, dat is echt de beste subtekst die je iemand kunt geven, klopt bijna altijd Maar vorig jaar had ik ook wel een behoorlijk katholieke jongen in de groep die daar even aan moest wennen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 09:53
Verwijderd
Hondentiefslet

kakneten

hoerenkak

Het was eens "Kankerjodensoep" maar ik wilde mezelf het kanker afleren
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 09:56
Verwijderd
mijn vader zegt altijd 'meneer van eikelenstein' en die wil ik mezelf ook aanleren.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 10:10
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh ja, in mijn lessen moet ik er natuurlijk wel een beetje op letten, ik werd laatst al op de vingers getikt door een stel kinderen toen ik 'godsamme' zei Maar als ik regisseer, geef ik echt enorm vaak 'godverdomme' als subtekst, dat is echt de beste subtekst die je iemand kunt geven, klopt bijna altijd Maar vorig jaar had ik ook wel een behoorlijk katholieke jongen in de groep die daar even aan moest wennen
ik heb een diehard Christelijke collega, maar we hebben m al zo ver dat 'christenhond' geen irritaties meer opwekt. Gewoon vaak gebruiken, dan wennen ze er vanzelf aan
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 10:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zeg vrij vaak 'kut!', 'wat een lul/eikel' en als ik het minder lelijk bedoel, dan is het meestal 'sukkel' e.d.
Vloeken doe ik ook soms, met name Jezus moet het ontgelden. Bij mijn christelijke vriendin lukt het aardig om er op te letten, maar het zit zo in mijn systeem dat ik het er soms ook zomaar uitgooi zonder het door te hebben.
En met Godverdomme of kanker zul je mij vrijwel nooit horen vloeken. Ik ben me daarbij te bewust van het feit dat ik mensen er mee kwets. Godsamme zeg ik dan weer wel.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 10:25
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Godverdomme vind ik een mooi woord. Fuck en kut ook. Mongool al helemaal, does the job.

Kanker gebruik ik alleen als ik echt kwaad ben, of als het heel ongepast is ("wat een kánkerpittoresk dorpje").

En ik let natuurlijk wel op mijn sociale omgeving.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 10:55
Verwijderd
Schelden doe ik niet echt, behalve dan in 'wat een ongelooflijke sukkel/eikel/idioot'.

Vloeken doe ik wel en 'kut' is favoriet als uitroep wanneer ik bv knoei of m'n teen stoot. 'Godverdomme' is favoriet als reactie op iets wat iemand zegt bijvoorbeeld, of als soort van ondersteuning bij wat ik zelf zeg.
Verder vloek ik ook wel vaak met woorden als 'fuck' of 'fucking'.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 11:48
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Schelden tegen personen doe ik sowieso bijna nooit. Ook niet "voor de grap". Het enige dat ik voor de grap nog wel eens zeg is "trutje" of "eikeltje" maar dat is altijd alleen maar tegen heel erg goeie vrienden/vriendinnen.

Schelden met ziektes doe ik ook nooit. Ik gebruik qua andere scheldwoorden meestal "kut", soms "fuck" en heel soms "shit". Verder niets, volgens mij. (ik zal er eens op letten )

Vloeken doe ik wel soms. Ik ben er wel eens op aangesproken door een werkgroepgenote die het vervelend vond dat ik vaak "jezus" zei (als de docent weer eens iets doms zei of deed). Dan probeer ik er op te letten, want ik doe het niet om andere mensen te irriteren. Ik heb het sindsdien nog maar 1x gezegd in haar bijzijn, in een onoplettend moment. Andere vloeken doe ik meestal niet hardop of alleen bij mensen waarvan ik zeker weet dat ze het kunnen hebben.


Edit: Ik heb van scheldende/vloekende mensen meestal geen last tenzij het echt overmatig gebeurt. Ik vind het gebruik van kanker wel duidelijk vervelender dan tyfus oid.
Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik vloek bijna nooit. Noem mensen wel eens sukkel oid maar dat is nooit gemeend. Verder floept kut of godsamme er nog wel eens uit.

En jezus let ik heel erg op, omdat ik er ook op ben aangesproken door een studiegenootje van mijn vorige studie, want ze vond dat niet zo leuk omdat Jezus belangrijk voor haar was. Ik probeer daar ook op te letten, maar het floept er alsnog nog wel eens uit.

Kanker vind ik erger dan andere ziekten, veel mensen vinden het ook vervelend, maar in mijn omgeving is kanker ook niet echt een standaard vloekwoord en hopelijk wordt het dat ook niet. Dat gebruik ik dus nooit.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Schelden is natuurlijk een ander verhaal dan vloeken. Schelden doe ik eigenlijk nooit, in elk geval niet face-to-face. Soms heb ik het wel eens over 'die oetlul' of dat 'die ene een ontzettende eikel is'.
Vloeken doe ik regelmatig, en ik heb daar niet echt grenzen ofzo. Woorden als 'kanker' zal ik nooit gebruiken, gewoon omdat ik het heel lelijk vind, maar ik 'godverdomme' en 'kut' wat af.
Ja dit geldt ook voor mij
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 12:04
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb een prachtig repetoire aan scheldwoorden, maar gebruik de meeste eigenlijk (bijna) nooit. Vroeger vloekte/schold ik wel regelmatig, maar in mijn werk met kinderen is het een beetje uit mijn systeem geraakt, en dan is het automatisme weg. Vloeken doe ik als ik het echt meen, bijvoorbeeld als ik mezelf pijn doe, als een ander op het idee komt dat te doen, als iets goed fout loopt, of als ik duidelijk wil maken dat mijn waardering voor iets rond het vriespunt ligt. Kut, shit, fuck en godverdommeteringtyfustakkezooi zijn dan mijn favoriete uitspraken.
Schelden doe ik al helemaal niet veel, als mensen me kunnen horen. Mijn vriend noem ik wel eens sukkeltje of dommie, maar ik vind dat eigenlijk al geen schelden meer te noemen. Volkswagenbestuurders scheld ik wel regelmatig uit, als ze weer eens proberen me van de weg te drukken, voorrang nemen waar dat niet mag of dusdanig dicht op mijn bumper gaan zitten dat het scheelt dat ik geen trekhaak heb. Dan word ik ook direct wat grover, dan doe ik uitspraken als: "Jesus H. Fucking Christ, fucktard! Kun je niet uit je bolle doppen kijken grafmongool?" Maar dat horen ze niet, dus het is niet zo erg.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 12:21
Verwijderd
"Fakkin' KUTZOOI" en "HOERENZOOI" zijn mijn favoriet. Godverteringchristustyfus of andere mooie combo's komen er ook vaak uit als iets niet werkt zoals ik het wil.

Schelden op mensen doe ik nooit, ik word nooit boos in het bijzijn van anderen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 13:30
Verwijderd
Oh, net zei ik 'godskolere!' dus die hoort er kennelijk ook bij
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2010, 13:47
Verwijderd
Schelden doe ik niet zo heel erg, als ik iemand uitscheld dan is het lullo, mongool (want een fijn woord), kutje, e.d.

Vloeken doe ik wel best vaak. Ik scheld eigenlijk teveel met kanker, ik weet dat dat misschien te ver gaat, maar het ligt zo fijn in de mond. Kut zeg ik aan de lopende band, en godverdomme wil er ook nog weleens uitrollen.

Ja, ik ben een best grofgebekt meisje! Ik zeg er dan ook niks van als iemand anders het doet, dat zou hypocriet zijn.

De bond tegen het vloeken vind ik je reinste onzin. Mag ik even woorden gebruiken die ik wil, mkay?

De vriendin van mijn neef is nogal christelijk en neemt er aanstoot aan als je 'jezus' zegt, maar ik ben er nog niet over uit of dat haar probleem is, of dat ik er daadwerkelijk op moet letten.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 13:59
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn vader moest net hoesten en zei daarna: Pestkanker, kankerhoesten.

Dus he, zo ben ik opgevoed. Al let ik er wel op onder bepaalde omstandigheden. Dan maak ik er een andere ziekte van. En Jezus is ook fijn ja Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die wilde dat ik dat niet zei, maar die had dan ook pech gehad. Mohammed rolt niet zo lekker

Mijn scheldwoord (of koosnaampje) voor mijn zus is hoer of bhs sommige vrienden/vriendinnen noem ik ook hoer, maar die doen dat ook bij mij (of variaties op hoer).
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Als je een topic opent over schelden/vloeken is het gewoon zo dat je scheldwoorden kan verwachten. Probeer het wel een beetje netjes te houden.
Ehm, whut? Hoe zie je dat voor je?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 14:03
Verwijderd
Bij scheldwoorden met Jezus of god let ik altijd wel een beetje op mijn omgeving; dus bij vreemden of gelovigen laat ik die achterwege. Maar dat geldt eigenlijk voor alle scheldwoorden, geloof ik. Ik zeg dan wel nog 'jeeetje!'
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 14:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jeetje zeg ik ook vaak, maar dat is gewoon vanwege het komische gehalte
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 14:13
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Dus he, zo ben ik opgevoed. Al let ik er wel op onder bepaalde omstandigheden. Dan maak ik er een andere ziekte van.
Oh ja, griepmongolen en krijg de biggenhoest. Heerlijk.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 14:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Biggenhoest?

Nah, het wordt meestal tering. En toen ik op de kermis werkte, kon mijn collega wel eens griep krijgen, of de rambam. Ik schrok me toen ook wel eens het rambam of een hoedje en een petje

Edit: of de jantjes
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2010, 14:16
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Godverdomme vind ik een mooi woord. Fuck en kut ook. Mongool al helemaal, does the job.

Kanker gebruik ik alleen als ik echt kwaad ben, of als het heel ongepast is ("wat een kánkerpittoresk dorpje").

En ik let natuurlijk wel op mijn sociale omgeving.
Mongool vind ik dan weer een vreselijk woord. Maar godverdomme is wel fijn en fuckingkut ook. Ik godverdom voornamelijk naar dingen die in de vroege ochtend niet meewerken /ochtendhumeur. Of tegen andere niet-personen. (Tegenwind, toetsen, stomme vakken, deuren die niet open willen, drempeltjes.) Personen scheld ik bijna nooit uit, alleen als ik heel erg ruzie met mijn ouders heb (dan was een tijdje geleden vrij vaak) dan komen er wel prachtige combinaties uit. Ik schuw kanker alleen maar zoals ik mijn handen was: voornamelijk omdat andere mensen anders gaan zeuren, en thuis eigenlijk niet. Kanker is bij mij trouwens bijna alleen maar in achterlijke kankerzooi als ik héél gefrustreerd ben.

Citaat:
godverdommeteringtyfustakkezooi
Zoiets. Maar dan godverdommeteringtyfuskut.

En natuurlijk verschilt het. Als ik msn met een Christelijk meisje dan backspace ik al mijn 'jezus's en 'verdomme's weer, als ik op school ben ga ik niet keihard schelden en als er helemaal niemand is, nou ja, dan houd ik natuurlijk ook geen rekening met de één of ander.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 14:18
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik doe niet anders dan vloeken.

"Godvertyfus" en "Grafhoerenzooi' zijn favoriet.
Mijn vader vloekt altijd vreselijk in de auto, maar heeft dat vanwege m'n nichtje aangepast, dus hij roept nu 'SAKKO!" (Afgekort van zakkenwasser en tribute aan Sakko van der Made ).
En "HUFTLUL!" was ooit een foutje, maar nu vast onderdeel van de vocabulair.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 14:20
Verwijderd
Ik vind scheld- en vloekwoorden vaak ook gewoon erg grappig. Zoals biggenhoest, dan lig ik alweer in een deuk.

Of het welbekende Lau en Tiny filmpje, heel erg grappig vind ik dat, als er zo vreselijk overdreven en veel gevloekt wordt
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 14:27
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Behalve het gescheld met kanker, gaat het bij mijn ouders hetzelfde als m'n moeder de kerstboom opzet.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 14:53
Verwijderd
Over wat wel en wat niet kan: It's all about context.

That being said; ik vind "graf" een heerlijk adjectief en gebruik het zoveel mogelijk. Ook is "kuttenschudder" een gevleugelde uitspraak bij "ons" (gezin).
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 15:06
Koekiemonster.
Avatar van Koekiemonster.
Koekiemonster. is offline
Kut, tering, tyfhus, goverdekak zijn favorieten.
Scheldwoorden zoals kanker vind ik trouwens echt niet kunnen. Daar scheld ik dan ook nooit mee.
__________________
Nee, sorry.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 15:07
Verwijderd
Citaat:
That being said; ik vind "graf" een heerlijk adjectief
Ja ik ook!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 15:15
Verwijderd
Het hangt een beetje van mijn omgeving af. In principe integreer ik graag de Bijbel in mijn scheldwoorden (Oh, stomme apocrief! ), maar als ik in een christelijke omgeving ben doe ik dat niet.
Mensen uitschelden doe ik meestal gewoon in het Brabants. Koekwaus, verrekte kut, dat soort dingen. Met ziektes scheld ik niet, maar ik stoor me er niet zo erg aan als anderen dat wel doen.
Het enige waar ik echt niet tegen kan is ouders betrekken bij vervloekingen. Ik zou nooit tegen iemand zeggen 'ga je moeder neuken' en iedere keer als ik het iemand hoor zeggen schrik ik even. Iemand uitschelden tot daar aan toe, maar iemands ouders erbij halen vind ik zó grof . Als iemand antwoord met 'huhuhu je moederrrrr' of zo kan ik daar best tegen, maar fijn? Nee.

Meest gebruikte scheld- en vloekworoden: godnondekutterdefuck, verrekte koekwaus, kut, fuck, mozes, jezus, jeetje, godver.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 15:17
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik wou dat ik koekwaus zei, dat is een van de betere dingen van Babant
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 10:22
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Even zien. Ik ben meestal niet zo heel creatief met schelden. Fuck gebruik ik vaak, Jezus ook wel. Godverdomme ook wel maar eigenlijk niet als ik echt boos ben. Meer zo van, 'en nu ga ik plassen, godverdomme.' Mensen scheld ik niet tegen hun gezicht uit tenzij het vrienden zijn en ik denk dat het wel kan, dan noem ik mensen nog wel eens een stomme kut, eikel, lul of klojo. Klojo gebruik ik ook graag.
Met woorden als hoer of vuile teringslet scheld ik niet want hmja die vind ik in geen enkel opzicht prettig klinken. Hetzelfde geld voor schelden met kanker. Ik gebruik liever tyfus- als voorvoegsel.
Toevallig had ik laatst nog een lading artikelen over taalverruwing op televisie voor mijn studie moeten lezen. Het bond tegen vloeken vind ik de grootste onzin. Als ik vloek doe ik dat puur om mijn frustratie te uiten of gewoon om woorden kracht bij te zetten. Het is een talig hulpmiddel en ik vind niet dat iemand zich beledigd moet voelen als ik niet persoonlijk tegen hun aan het schelden of vloeken ben. Daarbij betrekt de Bond het begrip 'god' wel erg veel in hun campagne en het feit dat men zijn heilige naam niet mag misbruiken. Ik ben niet gelovig dus daar hecht ik geen waarde aan. Mensen die wel gelovig zijn hebben inmiddels wel genoeg tijd gehad om te wennen aan deze taalontwikkeling. Het is toch niet meer terug te draaien nu.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 12:51
Verwijderd
"GODVERDEKANKER" ligt heerlijk in de mond en na wat oefenen neemt het correct uitspreken daarvan een heleboel eventuele stress weg. Wel gebruik ik kanker alleen in de aanwezigheid van mensen waar ik al lang mee bekend ben.

Ik vind het belachelijk kinderachtig als je moeilijk gaat doen over mensen die schelden met kanker, maar gezien ik zo'n toffe peer ben hou ik daar toch rekening mee en het floept er dan ook nooit zomaar uit. Ik begrijp het ook nooit zo goed waarom mensen van alle scheldwoorden zo zwaar trekken aan kanker.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-12-2010, 12:59
Verwijderd
Citaat:
"GODVERDEKANKER" ligt heerlijk in de mond en na wat oefenen neemt het correct uitspreken daarvan een heleboel eventuele stress weg. Wel gebruik ik kanker alleen in de aanwezigheid van mensen waar ik al lang mee bekend ben.

Ik vind het belachelijk kinderachtig als je moeilijk gaat doen over mensen die schelden met kanker, maar gezien ik zo'n toffe peer ben hou ik daar toch rekening mee en het floept er dan ook nooit zomaar uit. Ik begrijp het ook nooit zo goed waarom mensen van alle scheldwoorden zo zwaar trekken aan kanker.
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat weinig mensen iemand kennen die is overleden aan de tyfus.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat weinig mensen iemand kennen die is overleden aan de tyfus.
Zozo, je Keyboard of Insight +1 meegebracht vandaag?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 13:12
Verwijderd
Zo veel zo vaak en zo grof mogelijk. Ik ben wat dat betreft een echt touretje <3
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 13:13
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Nouja, ik ben ook een boel mensen aan kanker verloren. Ik scheld er niet mee omdat ik het een naar woord vind maar als andere mensen het doen ga ik daar niet over klagen. Ik weet dat mensen het niet doen om mij te kwetsen enzo. En als het een probleem is om het woord 'kanker' te horen of aan het bestaan ervan herinnerd te worden kan je ook moeilijk doen over die pink-ribbon campagnes. Ik snap niet waarom het HEEL erg is als iemand het heeft over kankerzooi, behalve dat het erg onbeleefd is. Om uitdrukkingen als 'kanker-pittoresk' moet ik wel gniffelen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 13:20
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
"Alles godverdomt naar beneden" zeg ik ook nog weleens.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 13:34
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Skillful vloeken vind ik dat. Net poëzie.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Zozo, je Keyboard of Insight +1 meegebracht vandaag?
Dat, en een Charm of Wisdom + 3 to Undead
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:03
Verwijderd
Citaat:
"Alles godverdomt naar beneden" zeg ik ook nog weleens.
<3 +tekst blabla
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat weinig mensen iemand kennen die is overleden aan de tyfus.
Lekker hypocriet
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Lekker hypocriet
Damn, zie ik daar een Mouse of Open Doors +2?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Lekker hypocriet
Ja. Ik zeg trouwens wel liever "Tief een teringend op" ipv "Kanker een teringend op", omdat dat eerste beter bekt.

Btw:

Richelle Laurijsen uit Harderwijk is 16, en gaat binnenkort dood. Aan kanker. Ze onderging een aantal chemo’s en operaties. Haar linkeronderbeen moest worden geamputeerd. Eind vorige maand bleek dat de ziekte weer was teruggekomen, en dat er deze keer geen genezing mogelijk is.

De maanden die ze nog te leven heeft, besluit ze te wijden aan een donderdag te lanceren flyer-, poster- en internetcampagne tegen het gebruik van het woord. ‘Want kanker heeft voor Richelle niets te maken met iets goeds’, zegt haar vader Menno. ‘Wel met pijn, met ziekenhuizen, met verlies van smaak, met beperkt schoolbezoek, met weinig vriendinnen kunnen zien, met ellende.’

Dus moet het maar eens afgelopen zijn, vindt ze. Met kanker gebruiken. ‘Het begint erbij, dat mensen een idee krijgen van wat ze eigenlijk zeggen’, zegt Menno Laurijsen. ‘Dat ze zich misschien eens gaan realiseren wat kanker betekent.’


Wat een kankerinitiatief!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:17
Verwijderd
Ja, zuur meisje, die Richelle.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Ja. Ik zeg trouwens wel liever "Tief een teringend op" ipv "Kanker een teringend op", omdat dat eerste beter bekt.
"Opgekankerd" weleens geprobeerd? Het is even wennen maar als je het eenmaal door hebt wil je niet meer anders.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:24
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Het spijt mij zeer, maar ik ben blijkbaar een van de weinigen hier die regelmatig met kanker scheld.
Ik ken ook mensen die eraan overleden zijn en mijn peettante heeft het momenteel, en ik heb ook heel veel respect voor mensen met deze ziekte. Maar ik heb hier eigenlijk een persoonlijke mening over, en ik ken eigenlijk niemand die die met mij deelt. Ik vind namelijk dat als je scheld dat je dan iets heel slecht vind of iets in die richting, en daarom kies ik dan ook meestal het slechtste woord uit. Jullie zullen me wel niet snappen, maarja

Verder gebruik ik het ook nooit persoonsgericht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 00:41
Liefde & Relatie Zijn nieuwe vriendin domineert mij
Kwekky
22 12-05-2006 22:48
Levensbeschouwing & Filosofie Grapjes
Verwijderd
75 24-01-2005 16:26
Films, TV & Radio ER Forum-versie
Keyser Saus
500 29-12-2003 11:30
Levensbeschouwing & Filosofie Je ideale samenleving
Rerisen Phoenix
35 16-02-2003 13:42
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Annelie's Vlucht
Nieni
4 26-01-2003 21:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.