Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2004, 14:29
wont cry
wont cry is offline
Wat ik nu ga vertellen is iets dat 3 jaar geleden is gebeurt. Het is verder een probleem waar ik verder niets mee te maken heb, maar waar ik wel mee zit.
Een vriendin van mij had een vriendin en dat meisje kende ik ook wel. om het verhaal begrijpelijker te maken geef ik ze maar even een naam. Niet hun echte natuurlijk.
Mijn vriendin = eva
Die vriendin van mijn vriendin = kim

Op een gegeven moment was ik samen met eva en kim. Kim kende ik ook wel vaag, maar ik had nog nooit echt met haar praat. Terwijl we met z'n 3en aan het praten waren ging Kim's mobiel. Kim nam op en het duurde niet lang of ze keeg knallende ruzie met de persoon aan de andere kant van de lijn. Waarover doet er nu even niet toe. Bijna een uur hebben eva en ik zwijgend mee geluisterd. Toen Kim uiteindelijk op hing vroeg eva aan kim of ik mocht weten om wie het ging waarmee ze ruzie had. Eva kende het verhaal al. Tot mijn grote schrik noemde Kim de naam van een lerares waar ik al jaren les van had en die ik ook mijn mentrix was geweest! het duurde lang voordat ik wist wat ik tegen Kim moest zeggen, ik was echt geschrokken.
Ze had dus ruzie met die lerares. Het jaar daarop zijn zowel Kim als die lerares van school af gegaan. De eerste 2 maanden na de vakantie had ik nog les van die lerares!!! ik spijbelde dan vaak!! na die 2 maanden ging de lerares van school af, Kim was toen al 2 maanden van school af.
Na die ene keer heb ik zowel Kim als die lerares nooit meer gezien. Ik wist niet waar Kim woonde, ik wist niks van haar. Van die lerares hetzelfde. Ik had nog wel contact met Eva maar Eva wilde niet meer zoveel met Kim te maken hebben en wist ook vrij weinig van haar.
Het is nu 3 jaar verder. Het contact met Eva is verdwenen omdat ook zij van school afging. Tot op de dag van vandaag denk ik nog steeds terug aan het verhaal van Kim, het laat me niet los. Ik heb er 3 jaar met niemand over gesproken, ook niet met eva want die wilde er niet echt over praten. Ik heb Kim beloofd het verhaal nooit aan iemand te vertellen. Maar de laatste tijd voel ik me heel rot over hoe alles is gegaan. Dat ik Kim nooit heb kunnen steunen en dat die lerares van school af is gegaan zonder dat ik ooit nog wat van haar gehoord heb.
Ik voel me schuldig over hoe alles is gegaan, en ik kan dat schuldgevoel niet loslaten. De laatste tijd voel ik heel erg de behoefte om deze situatie met iemand te bespreken, omdat ik denk dat ik het alleen op die manier los kan laten. Maar met wie kan ik daar nou over praten?
__________________
every new day, you can choose another way
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2004, 14:45
Verwijderd
hoi wont cry. Uit je titel begrijp ik dat 'kim' en je docente een relatie met elkaar hadden. Dat staat niet echt in je verhaal maar ik denk dat dat in de emotie langs je heen is gegaan.

Ik begrijp[ uit je verhaal dat je je schuldig voelt dat je kim niet hebt kunnen steunen of helpen met het verwerken van een verbroken relatie?
Had Kim gedwongen een relatie met je docente, of koos zij er ervoor. Wat vond ze er zelf van? Waarom is het jou probleem. Ik kan me voorstellen dat het een heftige situatie voor je is. Maar zou je er iets meer over kunnen vertellen, ook wat het met jou heeft gedaan, want ik wordt niet zo veel wijzer uit je verhaal.

Acey
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 14:46
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
wont cry schreef op 26-02-2004 @ 15:29:
De laatste tijd voel ik heel erg de behoefte om deze situatie met iemand te bespreken, omdat ik denk dat ik het alleen op die manier los kan laten. Maar met wie kan ik daar nou over praten?
Ik weet niet of je intussen andere vrienden hebt gemaakt waarmee je dit kunt bespreken? Of, een vertrouwenspersoon, je ouders... Verder is dit forum natuurlijk ook een manier Tijdens m'n havo-opleiding was er ook een meisje dat een relatie begon met onze nieuwe geschiedenis leraar.. Hiermee wil ik niet zeggen dat het normaal is, maar dat het vaker voor komt.

Wil je erover praten zodat je niet meer alleen met het dilemma rondloopt, of heb je behoefte aan advies of...

Succes in ieder geval! Ik hoop dat je reacties krijgt waar je wat mee kunt!

Joyce
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 14:56
wont cry
wont cry is offline
Citaat:
Acey schreef op 26-02-2004 @ 15:45:
hoi wont cry. Uit je titel begrijp ik dat 'kim' en je docente een relatie met elkaar hadden. Dat staat niet echt in je verhaal maar ik denk dat dat in de emotie langs je heen is gegaan.

Ik begrijp[ uit je verhaal dat je je schuldig voelt dat je kim niet hebt kunnen steunen of helpen met het verwerken van een verbroken relatie?
Had Kim gedwongen een relatie met je docente, of koos zij er ervoor. Wat vond ze er zelf van? Waarom is het jou probleem. Ik kan me voorstellen dat het een heftige situatie voor je is. Maar zou je er iets meer over kunnen vertellen, ook wat het met jou heeft gedaan, want ik wordt niet zo veel wijzer uit je verhaal.

Acey
Ja, dom van me om niet te vertellen dat Kim en die lerares dus een relatie hadden.
Ik snap dat het inprincipe mijn probleem niet is. Maar ik voel me schuldig tegenover Kim, dat ik niks voor Kim heb kunnen doen.
Kim had vrijwillig een relatie met die lerares. Maar ik ben bang dat ze die relatie alleen had omdat ze iemand zocht om mee te kunnen praten. Kim zat in die tijd namelijk heel erg in de problemen.
Sorry, dat mijn verhaal niet helemaal duidelijk is, ik vind het ook lastig uit te leggen. Wat het met mij gedaan heeft is eigenlijk vooral dat schuld gevoel dat ik heb. Maar ik ben ook geschrokken en kreeg de eerste tijd ineens vaker ruzie met leerkrachten, ik vertrouwde leerkrachten niet meer. Daarvoor had ik nooit ruzie met leerkrachten.
__________________
every new day, you can choose another way
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 15:21
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
wont cry schreef op 26-02-2004 @ 15:56:
Ik snap dat het inprincipe mijn probleem niet is. Maar ik voel me schuldig tegenover Kim, dat ik niks voor Kim heb kunnen doen.
Kim had vrijwillig een relatie met die lerares. Maar ik ben bang dat ze die relatie alleen had omdat ze iemand zocht om mee te kunnen praten. Kim zat in die tijd namelijk heel erg in de problemen.
In je initieele post kreeg ik het gevoel dat ik wat mistte. Immers ja t'is erg (vreemd) misschien die relatie, maar waarom zou je er, na drie jaar, nog meer zitten? Aan de hand van je laatste antwoord blijkt dat er idd. volgens mij nog een heel stuk 'verhaal' mist aan je initieele post.

Namelijk hoe Kim precies is, en waarom je je er nou precies schuldig om voelt. Want eerlijk er zijn zoveel mensen die hulp nodig hebben die je niet kan geven vanwege een of andere reden; waarom grijpt Kim je dan extra aan en waarom zit je er na drie jaar nog mee?

Mits je nog iets niet verteld hebt, zal Kim ws. na drie jaar heus wel haar leven opgepakt hebben (of niet) maar sinds jij d'r al drie jaar niet gezien hebt, waarom zou je er nog mee zitten ?! Jij hebt een eigen leventje waar je je zorgen om moet maken; laat Kim zich zorgen maken om haar eigen leven?

Klinkt misschien bot en koud, maar ik zie niet zoveel in waarom het je zo erg aangrijpt en na 3 jaar nog over piekert, tenzij je nog bepaalde (belangrijke) zaken niet verteld hebt over jou of Kim.

Als ik op school zou zitten en een vriend van me zou vertellen dat hij een relatie had met een lerares, mja, ik zou 'm ook waarschuwen en met 'm praten, maar uiteindelijk is 't zijn keuze en zijn leven. Laat staan dat ik me er na 3 jaar van geen contact, nog druk om ga maken?
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 19:27
hi
hi is offline
Ten eerste dat is heel vervelend. Uit wat je nu hebt verteld blijkt dat je alleen die ene keer met Kim hebt gepraat (toen ze ruzie had met die lerares), daarna nooit meer! Vanwaar dat schuldgevoel? Voel je dat vaker bij mensen? Dat moet bijna wel of er zit nog veel meer achter. In iedergeval sterkte.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Toestanden..
compliance
6 23-05-2010 10:18
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] De tweede grote liefde
flyaway
0 13-11-2008 11:11
Liefde & Relatie Hij maakt me gek!
faithbe
37 05-06-2008 23:04
Liefde & Relatie Weer een relatie met haar? Onzeker en een geschiedenis
Tadaada
8 02-05-2005 15:43
Liefde & Relatie Verkering met mijn beste vriend.. (Lang verhaal)
U-NiQ
27 23-12-2002 20:13
Liefde & Relatie Kan een meisje 'voelen' dat ik vroeger veel heb meegemaakt?
Hanz
25 28-06-2002 19:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.