Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2005, 17:59
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-03-2005 @ 18:35 :
Het is bekend dat er in een samenleving een hoop gefrustreerde mafkezen rondlopen. Per groep valt dat misschien nog wel mee maar tel eens alle radicale moslims, alle extreemrechtse Lonsdalers, alle neoconservatieve mafketels, alle extreemlinkse Che-worshippers en ex-RAF-leden et cetera bij elkaar op, dan heb je een behoorlijk groot en bont gezelschap.

Geef die mensen allemaal hun persoonlijke zeepkistje en zie wat er gebeurt. Dat is internet.
Laat al dat gespuis lekker hun hartje luchten op een site, inplaats van synagoges in de hens steken, of Marokkaanse kindjes op straat te treiteren of columnisten doodschieten of politici bedreigen. Internet is een prima uitlaatklep, en blaffende honden bijten niet.
Advertentie
Oud 26-03-2005, 18:42
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
omg, waar moet dit heen .

en hoe kunnen wij discusieren als wij alleen tegen discriminatie mogen zijn, met een goedwillend hart, een dramahoofd, jeukende handen en emoties op zak om even hard mee te janken als jij doet, beste hendrix (je algemene titel, vanwaar?) ?
Oud 26-03-2005, 19:54
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-03-2005 @ 18:35 :
Het is bekend dat er in een samenleving een hoop gefrustreerde mafkezen rondlopen. Per groep valt dat misschien nog wel mee maar tel eens alle radicale moslims, alle extreemrechtse Lonsdalers, alle neoconservatieve mafketels, alle extreemlinkse Che-worshippers en ex-RAF-leden et cetera bij elkaar op, dan heb je een behoorlijk groot en bont gezelschap.

Geef die mensen allemaal hun persoonlijke zeepkistje en zie wat er gebeurt. Dat is internet.
_0_
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 26-03-2005, 20:55
Global
Avatar van Global
Global is offline
naar onzın met dıt topıc
Oud 26-03-2005, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Global schreef op 26-03-2005 @ 21:55 :
naar onzın met dıt topıc
Zodat je het kunt onderspammen?
Oud 26-03-2005, 21:03
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
wat gelukkig nog niet gebeurt
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 26-03-2005, 21:15
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Met je 'geschreeuw' in hoofdletters en je 'wij kunnen...', 'wij moeten...', 'wij zullen...'

Dat bepaal ik zélf wel, ja!
Maar ik vind al die puberale grappen, stomme plaatjes en elkaar dissen erg sneu. Doen jij/jullie dat dan niet meer?

En aangaande "Dat bepaal ik zélf wel, ja!" :

Bepaalde dingen hoeft men niet over te praten. Zoals idd het categorisch imperatief. Daar KUN je het niet over oneens zijn. Dat is net zo iets als 1 + 1 =2 betwisten.

Als iets dat je als regel wilt, niet voor jezelf geldt, dan is het einde zoek.
Die reflexiviteit in ons handelen, daar is niet over te praten. Dat als niet universeel geldend benaderen zou gelijk staan aan een kosmos waarin het recht van de sterkte geldt. En als mens staan we toch juist boven die 'instincten'? Toch?
Oud 26-03-2005, 21:16
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Laat al dat gespuis lekker hun hartje luchten op een site, inplaats van synagoges in de hens steken, of Marokkaanse kindjes op straat te treiteren of columnisten doodschieten of politici bedreigen. Internet is een prima uitlaatklep, en blaffende honden bijten niet.
Nogmaals:uit onderzoek blijkt dat sommigen zich zo onderdompelen (terugtrekken) in een digitale parelle wereld dat men steeds extremer wordt!

En dan bijten blaffende honden wel.

En naar mijn mening moet je racisme waar dan ook bestrijden. Al is het alleen maar als signaal: we pikken dit niet!
Oud 26-03-2005, 21:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-03-2005 @ 22:15 :
Maar ik vind al die puberale grappen, stomme plaatjes en elkaar dissen erg sneu. Doen jij/jullie dat dan niet meer?

En aangaande "Dat bepaal ik zélf wel, ja!" :

Bepaalde dingen hoeft men niet over te praten. Zoals idd het categorisch imperatief. Daar KUN je het niet over oneens zijn. Dat is net zo iets als 1 + 1 =2 betwisten.

Als iets dat je als regel wilt, niet voor jezelf geldt, dan is het einde zoek.
Die reflexiviteit in ons handelen, daar is niet over te praten. Dat als niet universeel geldend benaderen zou gelijk staan aan een kosmos waarin het recht van de sterkte geldt. En als mens staan we toch juist boven die 'instincten'? Toch?


Man, praat normaal! Wat zwets je nou uit je nek over 'categorisch imperatief'?? Als ik zeg "Dat maak ik zélf wel uit, ja" dan bedoel ik daarmee dat ik zélf wel uitmaak of ik al dan niet 'iets' ga doen aan racistische of discriminerende sites. Daarvoor hoef jij niet op een zeepkistje te gaan staan met je opgeheven vingertje.
Oud 26-03-2005, 21:18
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
En wat nou als het je helemaal niets kan boeien?
Oud 26-03-2005, 21:19
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Als ik zeg "Dat maak ik zélf wel uit, ja" dan bedoel ik daarmee dat ik zélf wel uitmaak of ik al dan niet 'iets' ga doen aan racistische of discriminerende sites.
Dat is idd wat anders. Dat moet je idd zelf weten!
Oud 26-03-2005, 21:19
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-03-2005 @ 16:57 :
OFF-TOPIC

Nu ben ik zo ongeveer de gelukkigste jongen op aarde dus jouw verzoek tot vrijwillge (?) euthenasie op mij sla ik graag af.

Volhouden?

Gewoon, lekker uitgeweet, party, dansen, springen, rennen. Even droppen bij een maatje, pizza's eten en dan .... kom je thuis ... en denk je: will check cu2 again.
Toch leuk, je nog even nuttig maken na het uitgaan. Wat moet de dan die uurtjes tussen 5.00 en 7.00

Reageer je ook nog serieus?

/OFF-TOPIC
Ik ben blij dat je zo ongeveer de gelukkigste jongen op aarde bent, maar als je niet voor je 30e al dood wilt aan een te hoge bloeddruk, zou ik maar eens wat anders gaan doen dan dit drukmaken de hele tijd.

Ik zie jou echt voor me als zo'n briesend paard achter je computer, rammend op de toetsen en dan vooral de caps-lock alsof we nog met tamtams communiceren.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 26-03-2005, 21:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-03-2005 @ 22:19 :
Dat is idd wat anders. Dat moet je idd zelf weten!
Gelukkig! Ik heb je zegen! God is groot!
Oud 26-03-2005, 21:20
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
En wat nou als het je helemaal niets kan boeien?
Het lijkt mij dat als je naaste/broeder/kameraad iets aangedaan wordt (of wat dan ook), dat JIJ dan in actie komt ja.

Solidariteit? Weet je nog?

Of is iets alleen erg als jij er last van hebt?
Oud 26-03-2005, 21:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gelukkig! Ik heb je zegen! God is groot!
Je blinkt wel uit in het maken van puberale grappen. Ga wat van je leven maken, man!

(Sorry, maar ik kan al die flauwekul niet meer aan!)
Oud 26-03-2005, 21:23
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Volgens mij spreek ik namens ons allen:

Oud 26-03-2005, 21:23
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik zie jou echt voor me als zo'n briesend paard achter je computer, rammend op de toetsen en dan vooral de caps-lock alsof we nog met tamtams communiceren.
In tegendeel!
It's all happening in a happy flow!

Joh, je kan ZOVEEL dingen doen die deze wereld iets leuker, mooier en boeiender maken! ENJOY IT!

PS: Als ik ergens niet van hou, zijn het wel gefrusteerde, verzuurde demonstranten e.d. ....
Oud 26-03-2005, 21:25
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-03-2005 @ 22:23 :
In tegendeel!
It's all happening in a happy flow!

Joh, je kan ZOVEEL dingen doen die deze wereld iets leuker, mooier en boeiender maken! ENJOY IT!
hip·pie (de ~ (m.), ~s)
1 persoon die zich door zijn non-conformistisch gedrag en vredelievende levenswijze afzet tegen conventionele maatschappelijke opvattingen
Oud 26-03-2005, 21:27
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2005 @ 22:25 :
hip·pie (de ~ (m.), ~s)
1 persoon die zich door zijn non-conformistisch gedrag en vredelievende levenswijze afzet tegen conventionele maatschappelijke opvattingen
Alhoewel hij zich niet tegen de conventionele maatschappelijke opvattingen afzet, maar meegaat in de idealen van deze maatschappij. Maar goed, dit was totaal overbodig en kan een stukje van de poot onder je stoel zagen, dus nu houd ik mijn mond.
Oud 26-03-2005, 21:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
meisje schreef op 26-03-2005 @ 22:27 :
Alhoewel hij zich niet tegen de conventionele maatschappelijke opvattingen afzet, maar meegaat in de idealen van deze maatschappij. Maar goed, dit was totaal overbodig en kan een stukje van de poot onder je stoel zagen, dus nu houd ik mijn mond.
Ja, eerst sta je aan mijn zijde en daarna haal je me onderuit! Je lijkt Ed van Thijn wel.
Oud 26-03-2005, 21:33
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2005 @ 22:29 :
Ja, eerst sta je aan mijn zijde en daarna haal je me onderuit! Je lijkt Ed van Thijn wel.
En nu moet je direct van het forum verdwijnen! En wij zullen alsnog Hendrixxxnogwat van het forum zelf verwijderen!
Oud 26-03-2005, 21:33
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Het is dat mohammed niet van meisjes vanaf 18 houdt, anders had hij misschien zelf wel op cu2day gestaan.
__________________
Czech us out
Oud 26-03-2005, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 26-03-2005 @ 22:33 :
Het is dat mohammed niet van meisjes vanaf 18 houdt, anders had hij misschien zelf wel op cu2day gestaan.
Welke Mohammed?
Oud 26-03-2005, 21:39
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 26-03-2005 @ 22:37 :
Welke Mohammed?
Mohammed B. natuurlijk!
Oud 26-03-2005, 21:39
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 26-03-2005 @ 22:37 :
Welke Mohammed?
Misschien Mohammed B.?

Oud 26-03-2005, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2005 @ 22:39 :
Mohammed B. natuurlijk!
2 zielen 1 gedachte om 22:39
Oud 26-03-2005, 21:40
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 26-03-2005 @ 22:39 :
Misschien Mohammed B.?

[afbeelding]
Oud 26-03-2005, 21:43
Verwijderd
Hoe wéét híj nou dat Mohammed B. niet van 18-jarige meisjes houdt?


Pff, ik denk dat ik mezelf zo'n beetje aan het verlullen ben
Oud 26-03-2005, 21:44
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 26-03-2005 @ 22:39 :
Misschien Mohammed B.?

[afbeelding]
Waarom is zijn mond en oor ook weggestreept?
Oud 26-03-2005, 21:44
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 26-03-2005 @ 22:44 :
Waarom is zijn mond en oor ook weggestreept?
Horen, zien en zwijgen he
Oud 26-03-2005, 21:46
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 26-03-2005 @ 22:44 :
Horen, zien en zwijgen he
hehe
Oud 26-03-2005, 21:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 26-03-2005 @ 22:43 :
Hoe wéét híj nou dat Mohammed B. niet van 18-jarige meisjes houdt?


Pff, ik denk dat ik mezelf zo'n beetje aan het verlullen ben
Hij behoort ook tot de Hofstadtgrooep. Vandaar.
Oud 26-03-2005, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2005 @ 22:46 :
Hij behoort ook tot de Hofstadtgrooep. Vandaar.
Maar..maar de Hofstadtgroep heeft niets tegen 18 jarige meisjes
Oud 26-03-2005, 21:48
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 26-03-2005 @ 22:47 :
Maar..maar de Hofstadtgroep heeft niets tegen 18 jarige meisjes
Want jij bent ook lid?

Ik zou dat niet te hard roepen. Wedden dat Remkes meeleest?
Oud 26-03-2005, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2005 @ 22:48 :
Want jij bent ook lid?

Ik zou dat niet te hard roepen. Wedden dat Remkes meeleest?
Lid én 18 én meisje


Remkes..ach die oude bok kan me niets maken .
Ik heb Bos aan mn kant. Die ken ik persoonlijk
Oud 26-03-2005, 21:52
Verwijderd
Even ontopic:

Ik denk ook dat veel ouders absoluut niet weten wat hun kinderen op Internet uitspoken. Mijn buurmeisje heeft ook een extreem-rechtse/nationalistische CU2 pagina, terwijl haar ouders doodnormale brave burgers zijn. Niet extreem-rechts denkend of nationalistisch bedoel ik.

Meer contact tussen ouders en kinderen kan ook helpen bij bestrijding van racisme. Echter, als je als ouder geen goed woord over buitenlanders of gekleurde personen over hebt, moet je natuurlijk niet gek opkijken als je kinderen zulke denkbeelden over gaan nemen.

Laatst gewijzigd op 26-03-2005 om 21:54.
Oud 26-03-2005, 21:53
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 26-03-2005 @ 22:52 :
Lid én 18 én meisje


Remkes..ach die oude bok kan me niets maken .
Ik heb Bos aan mn kant. Die ken ik persoonlijk
Hehe, je bent al aardig geinfiltreerd!
Oud 26-03-2005, 21:56
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Ik heb Hirsi Ali aan mijn kant.
__________________
Czech us out
Oud 26-03-2005, 21:57
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 26-03-2005 @ 22:53 :
Hehe, je bent al aardig geinfiltreerd!
Ach ja, ze spelen me eigenlijk in de hand


Hé aivdtjes, ik weet dat u me in de gaten houdt, vind het wel fijn eigenlijk! Ik vraag me echter af of het niet té vervelend wordt om me zelfs naar mn kickbokslessen te moeten volgen?
Oud 26-03-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 26-03-2005 @ 22:56 :
Ik heb Hirsi Ali aan mijn kant.
Haha, zoek je haar ook wel eens op in dr cel? Of is ze alweer 'vrij" gelaten?

Oud 26-03-2005, 22:03
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
S. schreef op 26-03-2005 @ 22:59 :
Haha, zoek je haar ook wel eens op in dr cel? Of is ze alweer 'vrij" gelaten?

Daar mag ik niks over zeggen.
__________________
Czech us out
Oud 26-03-2005, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 26-03-2005 @ 23:03 :
Daar mag ik niks over zeggen.
Shit! En ze hadden nog wel de hoop op mij gevestigd!

Vrouw zal Hirsi Ali vermoorden

'Nieuwe broeders' hebben de plaatsen ingevuld van de leden van de Hofstadgroep die sinds november vastzitten. Die groep heeft plannen om het VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali door een vrouw te laten vermoorden, omdat dat een nog grotere impact zal hebben dan een moord door een man.

Dat zegt Naima, een jonge vrouw die is getrouwd met Mohammed el M., één van de leden van de Hofstadgroep, zaterdag in de Volkskrant. Naima is niet haar echte naam.

Volgens Naima en twee andere vrouwen, die naar eigen zeggen deel uitmaken van een vriendengroep die de inlichtingendienst AIVD de Hofstadgroep noemt, opereren de nieuwe leden onder andere vanuit Amsterdam. Drie 'zusters die zijn als broeders' spelen een centrale rol in de nieuwe groep.

Hirsi Ali
Over Hirsi Ali zeggen de drie moslima's in de krant dat het kamerlid haar straf, de dood, niet zal ontlopen. 'Wat zij ons heeft aangedaan, is te erg.'

Twee 'zusters' praten erover haar te gaan vermoorden. 'Hirsi Ali wordt streng beveiligd. Maar de zusters hebben geduld, al duurt het tien jaar.'

Aanslag
De beveiliging van Ayaan Hirsi Ali heeft volgens de Volkskrant aanwijzingen dat een aanslag op haar mogelijk door een vrouw zal worden gepleegd. Een jonge moslima meldde zich kort na de moord op cineast Theo van Gogh bij de Tweede Kamer.

Ze wilde met Hirsi Ali over een boek praten. Het ging om het boek 'De ware moslim' van Abu Zubair, een schuilnaam van Mohammed Bouyeri, de moordenaar van Theo van Gogh. Ze heeft het boek en een telefoonnummer voor Hirsi Ali achtergelaten.

Hofstadgroep
De drie jonge vrouwen zeggen grote bewondering voor Mohammed Bouyeri te hebben. Een van hen, Fatima (ook een schuilnaam), kent een aantal leden van de Hofstadgroep al van jongs af aan toen ze nog in de Berberse stad al Hoceima in Noord-Marokko woonde. Mohammed el M. en Nouredine el F. waren buurjongens.

Maandag begint het proces tegen de leden van de Hofstadgroep. Het huis in de Haagse Antheunisstraat, waar twee leden van de groep na een lange belegering zijn aangehouden, is mogelijk door de AIVD aan een van hen, Jason W., aangeboden.

De dienst gebruikte hiervoor een bedrijf dat daarvoor waarschijnlijk door de AIVD zelf is opgericht. Het huis zat vol met afluisterapparatuur.

De leden van de Hofstadgroep worden ervan verdacht moordaanslagen te hebben voorbereid op de politici Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali. Een aantal van hen zou ook betrokken zijn geweest bij de moord op Theo van Gogh. Verder worden ze beschuldigd van lidmaatschap van een criminele organisatie met terroristisch oogmerk.

Bron: Elsevier
Oud 26-03-2005, 22:09
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Ik heb ook zo mijn bronnen natuurlijk.
__________________
Czech us out
Oud 26-03-2005, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 26-03-2005 @ 23:09 :
Ik heb ook zo mijn bronnen natuurlijk.
Tuurlijk! Wie gelooft jou nou niet!
Oud 26-03-2005, 22:15
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
S. schreef op 26-03-2005 @ 23:11 :
Tuurlijk! Wie gelooft jou nou niet!
Iedereen gelooft mij denk ik wel.
__________________
Czech us out
Oud 26-03-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 26-03-2005 @ 23:15 :
Iedereen gelooft mij denk ik wel.
Niet té hoogmoedig ajb! Anders post ik iets wat jou niet zal bevallen..
Oud 26-03-2005, 22:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Zaina schreef op 26-03-2005 @ 23:15 :
Iedereen gelooft mij denk ik wel.
*kuch*
Oud 26-03-2005, 22:29
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
S. schreef op 26-03-2005 @ 23:19 :
Niet té hoogmoedig ajb! Anders post ik iets wat jou niet zal bevallen..
Je maakt me wel nieuwsgierig nu
__________________
Czech us out
Oud 26-03-2005, 22:30
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2005 @ 23:22 :
*kuch*
Stophoest geeft
__________________
Czech us out
Oud 26-03-2005, 23:29
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
S. schreef op 26-03-2005 @ 22:52 :

Ik heb Bos aan mn kant. Die ken ik persoonlijk


Ahhhhhhhhh, werd je gedwongen?
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.