Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2010, 14:34
compliance
compliance is offline
Hoi allemaal,

Grof genomen is mijn probleem ongeveer hetzelfde als wel meer threads hier, er is een meisje dat ik leuk vind en ik kom hier om advies vragen.
Ik zal maar beginnen bij het begin: zo'n 10 jaar geleden ontmoette ik haar voor het eerst, op een sportvereniging. Ik was me toen van niks bewust, het was zegmaar gewoon iemand anders van de vereniging toen, en 10 jarigen gaan over het algemeen niet zoveel om met het andere geslacht. Later gingen we naar dezelfde middelbare school, zij ging toen om met iemand die ik goed kende, dus we zeiden elkaar altijd wel gedag enzo, maarja, ik was toen 12 en was helemaal niet bezig met verkering krijgen oid. Een paar jaar later had ze een vriend, wat me niks deed eigenlijk. Weer een paar jaar later, ik was toen 17, hoorde ik dat het uit was tussen hen, en als een donderslag bij heldere hemel vond ik haar opeens heel erg leuk. Sociale vaardigheden is echter nooit mijn sterkste kant geweest, en ik durfde helemaal niks te doen anders dan toekijken van een afstand. De weinige keren dat we toevallig praatten, klapte ik dicht en deed zoveel mogelijk mijn best om niks te laten merken. Na 2 maanden was ze weer terug bij diezelfde vriend, dat vond ik vervelend, maar niks aan te doen, ik had genoeg tijd gehad. Met de tijd ging de "crush" weer over. Nadat we beiden klaar waren met de middelbare school, zagen we elkaar nog maar zelden. Nu hoorde ik iets meer dan een maand geleden dat het alweer uit was (dezelfde jongen nog steeds) maar het deed me niet zoveel, dat was iets van vroeger dacht ik, tot ik haar toevallig ergens tegenkwam, ik dacht eerst, hee wat een leuk meisje, oh shit zij is het. Toen kwam alles weer terug, maar ik besloot het deze keer iets anders aan te pakken. Na een week of 2 besloot ik haar dan toe te voegen op msn zodat ik kon vragen of ze misschien een keer wat wilde gaan drinken, alleen ze is eigenlijk zelden online, paar keer geweest maar toen kon ik niks zeggen aangezien ik op school zat. Nu bleek echter dat het weer aan is met die ex...
Wat ik dus wilde vragen is wat ik het beste kan doen hiermee, moet ik wachten tot het weer uit is, zelf een duwtje in die richting geven of gewoon rustig aan beginnen met elkaar beter leren kennen. Toen ik haar had toegevoegd had ik er als bericht bijgezet of ze het niet vervelend vond dat ik dat zomaar deed, kreeg toen een bericht terug van, nee tuurlijk is dat niet erg, dus ze voelt zich niet bedreigd oid. Verder vraag ik me af hoe ik dit het beste kan opbouwen, haar meteen alles vertellen lijkt me niet zo'n strak plan.
Beetje raar verhaal misschien maar ik vind niet zomaar iemand leuk, dit is eigenlijk de enige keer dat het zo sterk is, ze is eigenlijk helemaal mijn type, ook hetzelfde type persoon als ik dus dat is ook mooi meegenomen.

Nog even de tl;dr versie: ik ken haar dus al lang maar vind haar pas sinds kort leuk, zij heeft al lang een relatie, deze is nu al een paar keer uit/aan, is het verstandig om hier werk van te maken?

Bedankt voor het lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2010, 15:30
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Niet geschoten is nooit raak. Je kan er jaren mee rondlopen maar daar schiet je niks mee op. Je moet ooit de stap zetten en het gewoon tegen haar zeggen (het uitstellen heeft niet veel zin heb ik geleerd uit mn eigen ervaring).
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 15:32
Gambokkur
Gambokkur is offline
Als er ooit een relatie van zou komen bestaat er een niet geringe kans dat je haar toch nog verliest aan haar ex, met veel hartzeer tot gevolg. Het is dus riskant om haar te versieren.

Citaat:
Toen ik haar had toegevoegd had ik er als bericht bijgezet of ze het niet vervelend vond dat ik dat zomaar deed, kreeg toen een bericht terug van, nee tuurlijk is dat niet erg, dus ze voelt zich niet bedreigd oid.
je addt haar op msn en je vraagt of ze dat niet vervelend vindt ? Komt niet echt zelfverzekerd over, me dunkt.
__________________
Lees dit 1 7 : De ver3tige bran2rman en Kris10, hem zeer ge9, verw8ten niet dat zijn verkr8er g1 z11moord pleegde, maar zijn suc6 4de.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 22:57
compliance
compliance is offline
Bedankt voor de reacties. Niet geschoten is inderdaad nooit raak, het is meer dat ik twijfel over hoe ik moet schieten , maar @ Gambokkur, ja nu ik het zo lees heb je daar inderdaad gelijk in, hoewel het eigenlijk meer was van, "hey ik heb je toegevoegd als je het niet erg vindt", maar dat komt natuurlijk op hetzelfde neer. Maar dat andere, tja, misschien wel, misschien niet, misschien is het beter om het hele gedoe maar te vergeten. Ik zal weleens onopvallend vragen hoe het ermee staat, of ze zichzelf nog met hem ziet op lange termijn enzo. Of is dat dan weer een slecht idee?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 08:05
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Offtopic:
Citaat:
Niet geschoten is nooit raak.
Als je het gezegde wilt quoten, moet je t wel goed doen natuurlijk . Het is namelijk Niet geschoten is altijd mis


Zij is op het moment bezet, van wat ik uit je verhaal op kan maken al minstens 5 jaar bij dezelfde vriend, maar wel met een paar breaks en in de 10 jaar dat jullie elkaar 'kennen' hebben jullie eigenlijk nog amper een woord uitgewisseld.

Lijkt me niet echt een hele goede basis om gelijk (op msn) je hele hart uit te storten tegen een meisje waarvan je geen idee hebt hoe ze tegen je aankijkt.

Daarbij, je kent haar niet eens zo goed, dus mocht het ooit uitgaan, zorg dan eerst dat je haar leert kennen voordat je iets serieus met dr aangaat.

En dat leren kennen kan je sowieso nu ook wel doen, maar als je dat doet met de intentie dat je iets met haar zou willen wanneer het weer uitgaat met die vriend van haar, dan ben je echt heel fout bezig vind ik.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 09:33
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je kan haar nu gewoon een beetje leren kennen en misschien een beetje flirten ofzo maar niet te ver gaan, aangezien ze nog een vriend heeft. Mocht dat weer uitgaan kan je misschien wat proberen maar ik zou niet gaan zitten stoken om het uit te krijgen tussen die twee, dat zullen ze je niet in dank afnemen denk ik zo. Vergeet ook niet om naar andere, bereikbaardere meisjes te kijken! Ik heb ook een crush gehad op iemand die ik alleen op msn sprak zo heel nu en dan en dat werkt niet.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 10:18
compliance
compliance is offline
Citaat:
Lijkt me niet echt een hele goede basis om gelijk (op msn) je hele hart uit te storten tegen een meisje waarvan je geen idee hebt hoe ze tegen je aankijkt.

Daarbij, je kent haar niet eens zo goed, dus mocht het ooit uitgaan, zorg dan eerst dat je haar leert kennen voordat je iets serieus met dr aangaat.
Ja zoiets leek mij ook wel het beste om te doen.
Citaat:
En dat leren kennen kan je sowieso nu ook wel doen, maar als je dat doet met de intentie dat je iets met haar zou willen wanneer het weer uitgaat met die vriend van haar, dan ben je echt heel fout bezig vind ik.
Nee dat is het niet, heb nu meer dat ik haar graag beter wil leren kennen omdat ze me erg leuk lijkt, als er dan toevallig iets uitkomt is dat heel mooi meegenomen maar het zou ook al de moeite waard zijn om als vrienden met elkaar om te gaan.

Citaat:
Je kan haar nu gewoon een beetje leren kennen en misschien een beetje flirten ofzo maar niet te ver gaan, aangezien ze nog een vriend heeft. Mocht dat weer uitgaan kan je misschien wat proberen maar ik zou niet gaan zitten stoken om het uit te krijgen tussen die twee, dat zullen ze je niet in dank afnemen denk ik zo. Vergeet ook niet om naar andere, bereikbaardere meisjes te kijken! Ik heb ook een crush gehad op iemand die ik alleen op msn sprak zo heel nu en dan en dat werkt niet.
Klinkt ook wel logisch, en mja als ik het rationeel bekijk, voor alle meisjes in de wereld minus 1 geldt dat er iemand is die ik leuker zou vinden, en hoe groot is de kans dat dit die ene is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [na] uitsluitingsprincipe van Pauli / witte dwerg
I love stars
32 16-05-2005 19:27
Levensbeschouwing & Filosofie Is het juist om mensen te hypnotiseren?
Dotcom
16 28-08-2004 04:14
Levensbeschouwing & Filosofie Joods-christelijk-islamitisch Godsvoorstelling vol tegenspraak
REIE
32 20-07-2004 12:10
Levensbeschouwing & Filosofie De filosofie achter het perfectionisme
^AmArU^
6 23-02-2002 22:07
Huiswerkvragen: Exacte vakken Atomen in aangeslagen toestand.
Oen
19 14-02-2002 22:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen de toestand van de hedendaagse vrouw
firmintje
0 16-04-2001 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.