Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2010, 14:28
Verwijderd
Je zou maar Richelle heten, wat een kampersnaam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2010, 14:29
Verwijderd
Citaat:
"Opgekankerd" weleens geprobeerd? Het is even wennen maar als je het eenmaal door hebt wil je niet meer anders.
Nee, maar het ligt niet echt lekker in de mond, vind ik.

Het mooie van "Tief een Teringend op" is dat je de eerste T iets zachter kunt uitspreken om dan de tweede T extra kracht bij te zetten. Het is een wonderlijk stukje verbale kunst.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Het spijt mij zeer, maar ik ben blijkbaar een van de weinigen hier die regelmatig met kanker scheld.
Ik ken ook mensen die eraan overleden zijn en mijn peettante heeft het momenteel, en ik heb ook heel veel respect voor mensen met deze ziekte. Maar ik heb hier eigenlijk een persoonlijke mening over, en ik ken eigenlijk niemand die die met mij deelt. Ik vind namelijk dat als je scheld dat je dan iets heel slecht vind of iets in die richting, en daarom kies ik dan ook meestal het slechtste woord uit. Jullie zullen me wel niet snappen, maarja

Verder gebruik ik het ook nooit persoonsgericht.
Beetje raar om dat zo te zeggen, dat je heel veel respect hebt voor mensen met die ziekte. Meer respect dan gezonde mensen? Het is niet alsof ze hun best gedaan hebben om kanker te krijgen (rokers daargelaten, vooruit, maar dan nog is het hardly een achievement om trots op te zijn haha). En heb je dan ook meer respect voor kankerpatienten dan voor mensen die seropositief zijn? Of dat toch weer niet?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:31
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik zelf ook geen kanker gebruik in het dagelijks leven. Ik vind het gewoon geen mooi woord. En ja, ik ken ook mensen (en mijn kat) die aan de ziekte zijn overleden, maar dat heeft daar verder niets mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:33
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Beetje raar om dat zo te zeggen, dat je heel veel respect hebt voor mensen met die ziekte. Meer respect dan gezonde mensen? Het is niet alsof ze hun best gedaan hebben om kanker te krijgen (rokers daargelaten, vooruit, maar dan nog is het hardly een achievement om trots op te zijn haha). En heb je dan ook meer respect voor kankerpatienten dan voor mensen die seropositief zijn? Of dat toch weer niet?
Ik wed dat 99% van de Nederlandse bevolking respect heeft voor mensen met kanker, ik vind dit heel normaal...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik zelf ook geen kanker gebruik in het dagelijks leven. Ik vind het gewoon geen mooi woord. En ja, ik ken ook mensen (en mijn kat) die aan de ziekte zijn overleden, maar dat heeft daar verder niets mee te maken.
Ik ben het met je eens; het is een lelijk woord. Esthetisch onverantwoord.

Citaat:
Ik wed dat 99% van de Nederlandse bevolking respect heeft voor mensen met kanker.
Uh, dat is toch geen antwoord op mijn vragen?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:36
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ben het met je eens; het is een lelijk woord. Esthetisch onverantwoord.
Het is juist heel geschikt om te schelden door zijn lelijkheid.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:39
Verwijderd
Ik scheld niet met kanker, gewoon omdat het niet in mijn systeem zit.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:40
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Het is juist heel geschikt om te schelden door zijn lelijkheid.
Dit bedoel ik.

@Dobermann:

Wat ik bedoel is dat ik gewoon respect heb voor hoe die mensen met die ziekte omgaan, hoe ze ertegen vechten. En dat vindt jij vreemd?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Het is juist heel geschikt om te schelden door zijn lelijkheid.
Dat zie ik toch anders!

Citaat:
Wat ik bedoel is dat ik gewoon respect heb voor hoe die mensen met die ziekte omgaan, hoe ze ertegen vechten. En dat vindt jij vreemd?
Ja, maar dat is toch niet meer dan natuurlijk? In ieder mens schuilt overlevingsdrang. Ook in gezonde mensen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:47
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Ja, maar dat is toch niet meer dan natuurlijk? In ieder mens schuilt overlevingsdrang. Ook in gezonde mensen.
Ja, maar mensen met deze ziekte komen er pas écht achter wat strijden om te overleven is.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:47
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ja. Ik zeg trouwens wel liever "Tief een teringend op" ipv "Kanker een teringend op", omdat dat eerste beter bekt.
Doet met eraan denken dat ik dan vaak 'sodemieter' en 'tyfus' door elkaar ga gooien. Dan krijg je 'sodetief een end heen'.

En kanker scheldt prachtige vanwege de k's en de r. Zegmaar. Als scheldwoord is het heel geschikt, want die k is lekker hard en aan het einde kun je ook nog met de r rollen. Haast jammer dat het zo'n gevoelig woord is.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar mensen met deze ziekte komen er pas écht achter wat strijden om te overleven is.
Ik vind het nogal overtrokken wat je stelt. Maar maak je dan ook onderscheid tussen ziektes?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:50
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Ik vind het nogal overtrokken wat je stelt. Maar maak je dan ook onderscheid tussen ziektes?
Alleen tussen dodelijke en niet-dodelijke ziektes.
En kom niet met de opmerking dat griep ook dodelijk kan zijn, je snapt wel wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Alleen tussen dodelijke en niet-dodelijke ziektes.
En kom niet met de opmerking dat griep ook dodelijk kan zijn, je snapt wel wat ik bedoel
Heel vreemd.

Ik heb respect voor iedereen die ik daar waardig genoeg voor acht en ziektes hebben daar geen drol mee te maken per definitie. Nou ja, een jammerende whiner verliest wel credibility ongeacht ziekte. Maar de koene ridder die "er zo goed mee omgaat" krijgt daar niet extra kudos voor. Die doet gewoon normaal en gebruikt z'n verstand.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Heel vreemd.

Ik heb respect voor iedereen die ik daar waardig genoeg voor acht en ziektes hebben daar geen drol mee te maken per definitie. Nou ja, een jammerende whiner verliest wel credibility ongeacht ziekte. Maar de koene ridder die "er zo goed mee omgaat" krijgt daar niet extra kudos voor. Die doet gewoon normaal en gebruikt z'n verstand.
Nouja, ik vind het wel heel knap als iemand ondanks allerlei tegenslag de goede zin erin houdt. Bewonderenswaardig. Maar of die tegenslag nou kanker, aids of een afgebrand huis is doet er dan niet zo toe.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
En kanker scheldt prachtige vanwege de k's en de r. Zegmaar. Als scheldwoord is het heel geschikt, want die k is lekker hard en aan het einde kun je ook nog met de r rollen. Haast jammer dat het zo'n gevoelig woord is.
Nee, dat maakt het juist extra goed.

Soms ben ik wel jaloers op de Engelsen omdat zij cunt hebben, maar ik ben ook wel weer blij dat onze taal hardere scheldwoorden heeft dan, volgens mij, iedere andere Germaanse taal.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar mensen met deze ziekte komen er pas écht achter wat strijden om te overleven is.
Er valt niks te strijden. Er valt enkel te doorstaan. Het is niet alsof je een gevecht levert tegen kanker, het overkomt je gewoon en je hebt maar het beste te hopen.

Respect vind ik een verkeerd woord. Als de wreedste dictator van de wereld opeens kanker blijkt te hebben, verdient ie nog steeds geen respect.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat maakt het juist extra goed.

Soms ben ik wel jaloers op de Engelsen omdat zij cunt hebben, maar ik ben ook wel weer blij dat onze taal hardere scheldwoorden heeft dan, volgens mij, iedere andere Germaanse taal.
Cunt vind ik dan wel weer een superwoord inderdaad. Er gaat niets boven een Brit die zegt "You. Fucking. CUNT."
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 17:47
Verwijderd
Ik scheld vaak met kanker, maar net als reverend alleen in het bijzijn van mensen waar ik bekend mee ben, aangezien er zoveel gevoelige mensen zijn.

Godverkanker, godvercholera, pestpleuris/tyfus vind ik lekker bekken.
Zoals LP al zei komen wij uit een gezin met een vriendenkring waar dat woord de normaalste zaak van de wereld is.
Ik voel me ook niet persoonlijk aangevallen als iemand het woord 'auto-ongeluk' gebruikt omdat een van mijn familieleden ten gevolge daarvan is gestorven, bij wijze van spreken. Snap niet dat mensen zo moeilijk doen over kanker. Als er vanaf vandaag niemand meer sterft aan kanker dan kan je het woord ineens wel weer gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 18:06
Verwijderd
Ik vloek en scheld niet zo veel, wel soms met fuck, wat ik van de betekenis loskoppel door het uit te spreken als fok. Dus 'fokking' om ongenoegen uit te drukken en 'watdefok' om verbazing uit te drukken.

Schelden met ziektes gebeurt altijd al, denk maar aan pest, tering, tyfus, klere, pokke, pleures. Juist omdat het krachtig klinkt. Dus op zich heb ik er niets op tegen als mensen met kanker schelden. Maar vaak kiezen mensen wel juist 'kanker' om hun zinnen overbodig mee te doorspekken, wat ik erg agressief en negatief en onsympathiek vind overkomen, dus ik vind wel dat het te veel wordt gebruikt.

Laatst gewijzigd op 11-12-2010 om 18:45.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Ik scheld vaak met kanker, maar net als reverend alleen in het bijzijn van mensen waar ik bekend mee ben, aangezien er zoveel gevoelige mensen zijn.

Godverkanker, godvercholera, pestpleuris/tyfus vind ik lekker bekken.
Zoals LP al zei komen wij uit een gezin met een vriendenkring waar dat woord de normaalste zaak van de wereld is.
Ik voel me ook niet persoonlijk aangevallen als iemand het woord 'auto-ongeluk' gebruikt omdat een van mijn familieleden ten gevolge daarvan is gestorven, bij wijze van spreken. Snap niet dat mensen zo moeilijk doen over kanker. Als er vanaf vandaag niemand meer sterft aan kanker dan kan je het woord ineens wel weer gebruiken?
High five
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 18:43
Verwijderd
Citaat:
High five


huilende hoer vind ik ook een goeie.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 19:33
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Lepra, tering, cholera, kringspiertyfus en dergelijken mag ik graag gebruiken
Krachttermen die door licht absurdisme wat van de ernst en kracht verliezen, omdat ik zo'n lieverdje ben.

Ik probeer me het schelden al tijden systematisch af te leren, gaat best prima
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 19:40
Verwijderd
Ik vind kanker gewoon kankerlelijk. Haags ook
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 20:00
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Een studiegenootje van mijn vorige studie vond het niet zo leuk dat ik telkens jezus zei, omdat ze gelovig was. Ik probeerde daar ook op te letten, maar het floepte er alsnog erg vaak uit. Old habits die hard.

Mensen scheld ik niet tegen hun gezicht uit, maar achter hun rug om soms wel.

Kut, jeeeezús, klote, tering, kanker, godverdomme, fuckin' A, jesuschrist, godverdegodver, kuttyfuskutkut, enz... vaak zeg ik het als ik bv mn sleutels niet kan vinden, of wanneer ik iets laat vallen. Lekker onbenullig dus... ik hou van vloeken.

Citaat:
Cunt vind ik dan wel weer een superwoord inderdaad. Er gaat niets boven een Brit die zegt "You. Fucking. CUNT."
Jaaaaaaaaaaaaaaa! I love Ricky Gervais bv die zo lekker kan schelden.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 21:04
Verwijderd
Citaat:


huilende hoer vind ik ook een goeie.
Ah, nice!

Citaat:
Ik vind kanker gewoon kankerlelijk. Haags ook
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 21:37
Verwijderd
Hmm, ik vind niet echt dat er een glijdende schaal is van minder erge en echt erge scheldwoorden en dienovereenkomstig een grens, want het is maar net bij wie je in de buurt bent en met wat voor een toon en bedoeling je je uit, hoe erg het door je omgeving wordt gevonden.
Dus 'tot hoe ver mag je gaan' is nogal een context-gebonden vraag. Dat 'stik!' makkelijk als braaf scheldwoord wordt aangemerk en 'godverdomme' of 'kanker' als erge, vind ik een beetje raar, want in feite gaat het uiteindelijk allemaal over vrij ernstige verwensingen.

Zelf schelden, hum, de standaard dingen die hier al veel worden genoemd, m.n. vloeken. Vroeger schold ik nooit, want dat werd tamelijk genadeloos afgestraft door mijn moeder, die overigens zelf nogal vaak godverdomme gebruikte.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 21:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Kut of fuck zijn de meestegebruikte denk ik. Teringdetering wordt ook wel vrij vaak gebruikt. Godsamme of godverkut banen zich ook weleens een weg naar buiten.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 03:03
Verwijderd
Citaat:
Je zou maar Richelle heten, wat een kampersnaam
Ik las even iets anders
Vloeken is stresscoping mechanisme en shit. Je weet.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 12:09
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik gebruik graag ziektes. Oh en godverdomme komt er ook wel eens uit. Ik werd een keer door een meisje in mijn klas aangesproken, of ik geen godverdomme in haar buurt wilde zeggen omdat ze dat als kwetsend opvatte en het niet strookte met haar geloof. Toen zei ik dat ik dat alleen zou doen als zij het niet meer over 'onze redder god' zou hebben omdat ik dat als kwetsend opvatte en het niet strookt met mijn geloof. Ik bezig dus nog steeds godverdomme in haar buurt.

Kanker e.d vind ik uitermate geschikt om mee te schelden omdat je er zo lekker kracht in kunt leggen. Daarbij is het een heel naar iets en beeldt het dus goed uit hoe erg ik iets vind.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 12:20
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Teringjezus ligt ook zo lekker in de mond vind ik
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 22:38
JustADreamer
JustADreamer is offline
Mijn vader toen het aansnijden van de rollade niet lukte: krijg nou toch de touwtering...
En toen ging hij nóg harder vloeken toen ik de combi rollade+touwtering heel grappig vond...

Verder probeer ik er zelf op te letten dat ik niet met kanker scheld, en in een christelijke omgeving probeer ik dingen met God, Jezus of Maria ook maar achterwege te laten, dat lukt vrij aardig, toch is het er soms uit voor ik er erg in heb. Tering, tyfus en combi's met andere scheldwoorden zijn toch wel favoriet, sodetering, tyftering etc.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Je zou maar Richelle heten, wat een kampersnaam
ik heb wel eens gelezen over een woonwagenkamp waar een grote partij hennepplanten aangetroffen was, en de dochter van de verdachte mocht ook wat zeggen..
ze heette marouane
echt waar
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 04:26
Verwijderd
Citaat:
Mijn vader toen het aansnijden van de rollade niet lukte: krijg nou toch de touwtering...
En toen ging hij nóg harder vloeken toen ik de combi rollade+touwtering heel grappig vond...

Verder probeer ik er zelf op te letten dat ik niet met kanker scheld, en in een christelijke omgeving probeer ik dingen met God, Jezus of Maria ook maar achterwege te laten, dat lukt vrij aardig, toch is het er soms uit voor ik er erg in heb. .
Dit helemaal. Godverdomme klinkt lekker zeg maar. Ik pas er wel mee op waar Ik het zeg. Verder gebruik Ik vaak tering.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 08:57
Verwijderd
Citaat:
ik heb wel eens gelezen over een woonwagenkamp waar een grote partij hennepplanten aangetroffen was, en de dochter van de verdachte mocht ook wat zeggen..
ze heette marouane
echt waar
nice <3
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 10:20
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik vind schelden een soort van creatieve manier om met taal om te gaan, ik doe het ook graag. Het gekanker vind ik wat onzin, ik vind het schelden juist zo leuk omdat je er allemaal leuke dingen op kan verzinnen

Hier bij mijn moeder mag ik overigens wel veel meer zeggen dan bij mijn vader, daar zijn ze ieeeetsje strenger.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 10:21
Verwijderd
Ik mag van allebei mijn ouders niet schelden. Dat horen meisjes niet te doen en zo.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 12:14
Verwijderd
En jongens wel?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 12:48
DmCraanen
Avatar van DmCraanen
DmCraanen is offline
Citaat:
En jongens wel?
Nee maar zodra wij geboren zijn valt er gewoon al niks meer aan te doen verloren zaak

OT: Knurft is ook zo'n fijn scheldwoord ^_^ maar het mooiste vind ik zelf toch Godverdomme omdat je het zo hard kan schreeuwen zoals wanneer je op je vinger slaat.
__________________
"I never thought you could do it''
''Funny, I never thought I couldn't do it!''
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 13:15
Verwijderd
pleuris is mijn nieuwe lievelings. De sneeuw pleurt uit de hemel, pleurissneeuw. Ik heb hoofdpijn, pleuriskoppijn. Ik stootte mijn pleuris teen aan een pleuristafelpoot. Pleur eens op. Oppleuren.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 13:58
Verwijderd
Citaat:
En jongens wel?
Eigenlijk ook niet, maar van jongens is het aanvaardbaarder omdat die toch al bij voorbaat onbeschaafd zijn
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk ook niet, maar van jongens is het aanvaardbaarder omdat die toch al bij voorbaat onbeschaafd zijn
Hoe conservatief zijn jouw ouders?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Hoe conservatief zijn jouw ouders?
Wil je een grafiek?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 19:27
Verwijderd
Ik vloek behoorlijk veel.Vooral veel godverdomme en miljaar (denondedju er soms achteraan) of gewoon dju. Miljaar hou ik er ook in op larps,omdat godverdomme en jezus-gevloek niet echt passen in die sfeer. Jezus zeg ik ook wel vaak als iemand me iets vertelt dat ik amper kan geloven.
Als er iets tegenzit, dan heb ik wel een zachtere variant: Man man man! (en dan eventueel nog 'miserie miserie' erachteraan. En dat terwijl ik niet eens Kampioenen kijk, dat heb ik van ons pa ).

Schelden doe ik niet echt in iemand zijn gezicht. Achteraf komt er meestal zoiets uit als flikker (en ik heb compleet niets tegen homo's, waar ik het vandaan heb, weet ik niet), mongool, eikel, klootzak, kutwijf, (incompetente) zak hooi. Of een verwensing als 'sterf aan aids'. En natuurlijk de standaard uitdrukking 'Je moeder'. Er zijn mensen die dat niet kunnen waarderen en dan moet ik uitleggen dat dat gewoon een stopwoordje is dat niet eens op zijn/haar moeder slaat. Er zijn er zelfs (vooral Belgen, die dat hele 'je moeder' niet kennen) die beginnen te dreigen omdat je iets over zijn/haar moeder durft zeggen .

En het zal me eigenlijk aan mijn reet roesten of ik er iemand mee kwets eigenlijk. Gelovig zijn doe je maar in je eigen tijd, niet in de mijne.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 00:05
Verwijderd
Mijn vocabulaire is eigenlijk best wel beperkt als het op schelden aankomt, ik kom niet veel verder dan fuck, shit, tering, tyfus en godverdomme (wat ik vaak keihard schreeuw als ik mezelf pijn doen, omdat ik nogal een klungel ben). Dingen als Jezus probeer ik meestal wel te vermijden, maar godverdomme floept er vaak al uit voor ik er erg in heb. Ik scheld eigenlijk nooit op een persoon, als iemand me echt heel kwaad maakt krijg ik eerder de neiging om diegene te slaan dan om hem een flikker te noemen, wat ik dan ook weer niet doe.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 19:48
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Schelden doe ik veel en vaak. Meestal scheld ik in de taal waarin ik aan het praten ben, dus 'shit' en 'bitch' en 'damnit' en 'god strike me down' als ik Engels praat en 'behinderter Vollidiot' en 'dreckige Schlampe' en 'Hurensohn' en 'dumme Fotze' (vooral toen mijn schoonmoeder alle spullen ergens had laten liggen waar we ze voorlopig niet meer terugkrijgen terwijl onze kerstkaarten daarbij zaten die we dus niet meer konden sturen) 'scheiße' en watniet als ik Duits praat en in het Nederlands strooi ik lekker met ziektes zoals buikgriep, tering, tyfus en kanker maar ook met kak, schijt, godmiljaar en 'a lap zeg'. Maar het hangt natuurlijk wel af van het publiek: natuurlijk ben ik in staat om netjes te praten en niet te schelden, maar rond leeftijdsgenoten houd ik me minder in dan rond ouderen of kinderen. In het verkeer schelden doe ik nooit. Ik roep hooguit 'WAT!?' als iemand onnodig toetert.
Oh en mijn vriendinnen verwens ik weleens dat hun moeders respectievelijk 'borderliner', 'jood' of 'uitkeringstrekker' zijn. Dat is de keiharde waarheid en ze hebben er maar mee te leven.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 21:46
Verwijderd
Oh, dat doet me eraan denken, we zaten op de Midwinterfair in de arena, te juichen voor een aantal zwaardvechters. En daar kwam van mijn kant ook de nodige "STERF HOND!' en 'SHIT, KLOTE SCHEIDSRECHTER, KIJK VERDOMME ACHTER JE!' uit. Zegt een vriend van me: 'Zeg, er zitten hier kinderen om je heen hoor en die nemen alles over wat je zegt.' Ik: 'Het is verdomme oorlog hier, wat maken die kutkinderen nu uit, in de Middeleeuwen trokken ze zich daar ook niks van aan, miljaar!'

Ja, ik kan me erg inleven in sommige gevallen

De andere kant was trouwens naardere dingen aan het scanderen, moet ik eraan toevoegen. Maar minder kinderen daar, dat wel. Ik heb overigens geen boze ouders gezien.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Schelden doe ik niet echt, behalve dan in 'wat een ongelooflijke sukkel/eikel/idioot'.

Vloeken doe ik wel en 'kut' is favoriet als uitroep wanneer ik bv knoei of m'n teen stoot. 'Godverdomme' is favoriet als reactie op iets wat iemand zegt bijvoorbeeld, of als soort van ondersteuning bij wat ik zelf zeg.
Verder vloek ik ook wel vaak met woorden als 'fuck' of 'fucking'.
Ha ik stel me jou echt totaal niet voor als iemand die godverdomme of fucking zegt

OT: Mensen rechtstreeks uitschelden doe ik echt bijna nooit, en de paar keer dat het gebeurt (ik kan me een incident met een egoistische huisgenote jaren geleden herinneren) heb ik er al heel snel zoveel spijt van dat ik op m'n knietjes terugkruip Achter hun rug om doe ik wel, tegen mensen die mij en de mijnen onrechtvaardig behandelen. Of in de auto!

Vloeken valt mee - ik ben wel echt een kut-roeper Maar godverdomme gebeurt alleen als ik mezelf écht heel veel pijn doe of er iets heel naars gebeurd. Blijkbaar zit het toch zo in m'n systeem geramd dat dat een Heel Erg Woord is en ik gebruik het dus alleen als het Echt Moet Jezus doe ik nog wel es, maar ook jemig, jeetje of jee, waarschijnlijk aangeleerd met alle christenhonden in mijn omgeving Tering en tyfus kan ook nog wel trouwens... hmmmm. Met kanker heb ik overigens geen moeite en het bekt ook lekker als ik écht heel pissig ben. Maar ik gebruik het niet vaak, vooral niet in gezelschap, want het levert toch vaak afkeurende blikken op.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 10:27
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Eigenlijk ook niet, maar van jongens is het aanvaardbaarder omdat die toch al bij voorbaat onbeschaafd zijn
Ik heb nooit in de buurt van mijn moeder gescholden. Zowel mijn broertje als ik mochten het niet. Mijn broertje heeft het 1 keer in zijn hoofd gehaald iets vunzigs te zeggen. Hij kreeg de opdracht van mijn moeder uit de tuin de grootste peper die te vinden was te halen. Toen hij die kwam brengen moest hij die opeten. Helemaal.

Wij mochten dus allebei niet onbeschaafd zijn. En na dat gezien te hebben zorgde ik er ook voor dat ik alleen lieve dingetjes zei.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 00:41
Liefde & Relatie Zijn nieuwe vriendin domineert mij
Kwekky
22 12-05-2006 22:48
Levensbeschouwing & Filosofie Grapjes
Verwijderd
75 24-01-2005 16:26
Films, TV & Radio ER Forum-versie
Keyser Saus
500 29-12-2003 11:30
Levensbeschouwing & Filosofie Je ideale samenleving
Rerisen Phoenix
35 16-02-2003 13:42
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Annelie's Vlucht
Nieni
4 26-01-2003 21:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.