Oud 13-01-2004, 09:35
DT
DT is offline
Hoi,
Ik ben heel benieuwd hoe ik dit allemaal ga vertellen maar hier gaat ie maar.
Ik ben een jaar geleden verliefd geweest op een meisje, dat ik toen wat beter begon te leren kennen. Ik had haar mee gevraagd naar de bioscoop, maar het was niks geworden omdat ik toen nog veel te onzeker/dik/verlegen was en zij viel wat meer op 'stoere' jongens om het zo maar te zeggen. We hebben wel altijd contact gehouden (bijvoorbeeld als we elkaar op school zagen).

Nu zit ik sinds begin dit jaar bij haar in de klas. Ik weet nog dat in het begin ik haar helemaal niet leuk vond, maar langzaamaan zijn we elkaar beter leren kennen en begon ik haar weer steeds leuker te vinden - ditmaal niet alleen om haar (unieke en ontzettend mooie) uiterlijk, maar ook omdat ze een hele leuke persoonlijkheid heeft. Ze gaf me in die tijd wel wat tekens die je zou kunnen opvatten als dat ze je leuk vindt - bijvoorbeeld vaak naar je kijken, me uitnodigen om een film te komen kijken op msn toen we ons allebei verveelden, nog wat van die kleine dingetjes die eigenlijk niks betekenen.

Ik heb haar in de herfstvakantie - we waren toen redelijk goeie vrienden - gebeld en gevraagd om mee te komen kijken bij trainen. Op msn vroeg ze of ze d'r beste vriendin zou meenemen, en ik zei liever niet, aangezien ik haar wou vertellen hoe ik over haar dacht die avond. Zij kwam hierna -op msn- met de vraag waarom haar beste vriendin niet mee 'mocht', en vroeg ook of ik haar leuk vond, waarop ik maar eerlijk was. Zij vond mij niet leuk.
Tegen het eind van de herfstvakantie was mijn verliefdheid alweer bijna weg, maar zodra ik haar weer op school sprak werd ik meteen weer verliefd, en dat ben ik tot nu toe wel gebleven.

Op dit moment zijn we hele goede vrienden - ze vertelde me dat ik en haar beste vriendin eigenlijk de enigen waren die haar echt begrepen. Ik heb haar de afgelopen tijd geholpen met haar vriendje, omdat ze hem niet meer leuk vondt en zich daar heel kut over voelde en hij ook lastig deed. Ik denk dat dit onze relatie wel een stuk verbeterd heeft. We vertellen elkaar nu zo'n beetje alles wat er in ons leven gebeurd.

Nu heeft ze gister een gesprek met haar vriendje gehad, en ze hebben besloten wel bij elkaar te blijven. Ik baalde hier in een bepaald opzicht wel van, en ging er wat dieper op in waarom ze het niet heeft uitgemaakt.
Het is namelijk zo dat ik en haar zeg maar op dezelfde golflengte zitten, iets wat ze niet bij haar vriendjes heeft gehad. Haar huidige vriendje is nogal een sukkel, die dingen zegt waar we ons allebei aan kunnen irriteren (hij en ik waren op haar verjaardag).
Maargoed, ik ging gister op msn er dus op in, zo van waarom wil je met hem doorgaan? Ik heb haar toen niet echt verteld dat ik verliefd op haar ben, maar meer stapsgeweis door het gesprek door laten merken. Ik heb haar toen verteld dat ik haar een ontzettend leuke personlijkheid vind hebben en ook dat ik haar heel mooi vindt, waarop zij antwoordde dat ik ook een geweldig iemand ben
Ook zei ik dat ik het heel leuk vondt dingen met z'n tweeen te doen, en ik had serieus geen idee of zij dat ook leuk vindt, maar ze zij gister dus dat ze dat ook heel leuk vindt (en we hebben afgesproken wat vaker samen dingen te doen!).
Ze heeft me ook verteld dat ze mij niet leuk vindt, maar dat ze altijd heel erg op de persoonlijkheid van jongens valt ipv het uiterlijk. (Ik ben volgens haar trouwens zeker niet lelijk).
Dus ik vroeg me af wat ze dan precies in een vriendje zoekt - ik ben een heel slim iemand (ik wil echt niet opschepperig overkomen!!), die heel goed advies kan geven en heel lief en aardig en grappig is als het om meisjes gaat, en bij wie ze zich altijd wel prettig en veilig voelt, en we kunnen heel goed opschieten met elkaar. (tuurlijk heb ik ook slechte kanten, ik kan bv. niet heel goed praten in het opzicht van 'lullen', ik ben af en toe nogal onzeker)

Maar is dat niet wat meisjes in een vriendje zoeken? Iemand die er leuk uitziet en waar je je nooit aan irriteert, die ontzettend veel van je houdt om wie je bent, waarvan je weet dat hij eerlijk is, met wie je kunt lachen, die zo ongeveer de enige is met dezelfde muzieksmaak, bij wie je alles kwijt kan, die je heel goed kan vertrouwen. Er zijn nog wel wat andere positieve aspecten I suppose. Negatieve aspecten is denk ik dat ze op mijn onzekerheid afknapt, en het feit dat ik niet zo'n grote mond heb.

Nu is mijn vraag dus: Zal het nog wat kunnen worden tussen mij en haar? Ik zal de rest van het jaar verliefd op haar blijven, dat weet ik nu al zeker, maar we zullen ook zeker nog wel dingen samen gaan doen.
Ik weet dat ik heel blij mag zijn dat ik haar beste vriend ben, maar soms wil ik haar gewoon vasthouden en knuffelen enz, en zij is niet zo'n knuffelig type, vandaar dat het veel fijner zou zijn iets met haar te krijgen.


(Ik ga vanmiddag het er nog even in het echt over hebben met haar, na school)

Heel erg bedankt als je de moeite hebt gedaan dat allemaal te lezen!! Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2004, 09:38
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
denk dat je vrij weinig kans heb knul..
ze heeft je toch duidelijk verteld dat ze je niet 'leuk' vindt op die manier die jij graag zou willen!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 09:42
Verwijderd
Ik denk helaas dat Bruut gelijk heeft...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 09:44
Verwijderd
Citaat:
DT schreef op 13-01-2004 @ 10:35:
Maar is dat niet wat meisjes in een vriendje zoeken? Iemand die er leuk uitziet en waar je je nooit aan irriteert, die ontzettend veel van je houdt om wie je bent, waarvan je weet dat hij eerlijk is, met wie je kunt lachen, die zo ongeveer de enige is met dezelfde muzieksmaak, bij wie je alles kwijt kan, die je heel goed kan vertrouwen. Er zijn nog wel wat andere positieve aspecten I suppose. Negatieve aspecten is denk ik dat ze op mijn onzekerheid afknapt, en het feit dat ik niet zo'n grote mond heb.
Iemand zoals jij omschrijft kan ook 'gewoon' een erg goede vriend zijn. In een relatie is het behalve dat, ook handig als je je lichamelijk tot iemand aangetrokken voelt en dat je verliefd bent. En dat is zij kennelijk niet.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 09:49
artless
artless is offline
Je vat teveel dingetjes op als een teken van liefde, waar dat niet het geval is. Ik vermoedde ook een tijd dat mijn beste vriendin iets voor mij voelde omdat we zo heel erg close waren, geestelijk en lichamelijk, ze fluisterde altijd lieve dingetjes etc. Tot ze een vriendje kreeg, en ik besefte dat het gewoon haar manier van omgaan met mij was. Nu gaat het al meer dan twee jaar goed, als vrienden. Wat niet wil zeggen dat lust geen rol speelt in onze relatie, dus ja, misschien is die toch even iets anders.

Advies: zet haar uit je hoofd op het gebied van een liefdesrelatie. Je zult nog merken hoe fijn het is als je een vriendschappelijke relatie hebt met een meisje, iets dat niet 'uit' kan gaan. Verliefdheid komt wel weer.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 10:02
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik denk dat je iig op dit moment weinig kans maakt. Als ze steeds zegt dat ze je niet leuk vindt... Ik bedoel: waarom zou ze dat zeggen als het zo duidelijk is dat jij haar wel leuk vindt?

Ow ja... je zei iets van: dit zoeken meisjes toch in een jongen? Nou, ten eerste natuurlijk niet alle meisjes. Maar zelfs al is dat wel het geval, dan is het nog niet zo dat zodra iemand die eigenschappen heeft dat je er dan maar n relatie mee begint. Je moet er ook verliefd op zijn. En dat is zij dus niet.
Sorry.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 10:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik denk ook dat je weinig kans maakt. Waarschijnlijk ziet ze je echt alleen maar als een goede vriend. Ik ken ook mensen op wie ik néver niet verliefd zou kunnen worden (dat is hoe ik er nu over denk dan) maar verder toch een goede vriend zijn en er leuk uitzien e.d. Het is gewoon die ene klik die t m doet. En soms is ie er gewoon niet.
Praat nog 1 keer met d'r en geef het daarna (voorlopig) op.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 12:30
oddball55
Avatar van oddball55
oddball55 is offline
Lees dit eerst maar eens even:

Fast Seduction

Wa er gebeurd is(althans wa ik opmaak uit je verhaal), is da jij al lang niet meer in de "wie weet wordt het nog wat periode" zit.

Zij heeft jou niet gezien als iemand waarmee ze misschien nog wel wat zou kunnen krijgen. Dan wordt het ook anders als ze je uitnodigt op msn om een film te komen kijken, zij wil die gewoon gaan zien als vrienden(dit blijkt ook wel uit de opmerking over jou en haar beste vriendin).

Ik denk niet dat je nog een kans maakt om haar vriendje te worden omdat zij jou simpelweg niet ziet als "een" vriend maar als een van haar beste vrienden!

Ze heeft je misschien wel hints gegeven, maar het verschilt ook hoe jij ertegen aankijkt.
Stel dat ze je aanraakt. Denk jij misschien:"ow, wie weet is ze verliefd op me" terwijl zij misschien wel gewoon denkt:"wat een aardige jongen/goede vriend"

Succes dr mee

Take care
__________________
-Veritas, Aequitas-
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 12:38
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
jongen, ik vind het echt heel klote om te zeggen, maar ik ben het met de anderen eens. als een meisje nee zegt, dan is het nee. ook al geeft ze je in jouw ogen nog zoveel hints. dat klinkt hard, maar het is zo. je kunt beter proberen om haar te gaan zien als een gewone vriendin, want als ze er achter komt dat je haar leuker vind dan je eigenlijk zegt, zal ze het moeilijk vinden om nog met je om te gaan.

ik spreek uit ervaring.
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 14:04
DT
DT is offline
Bedankt voor al jullie reply's. Ik realiseer me eigenlijk ook wel dat de kans dat ik nog wat met haar krijg nihil is.
En eigenlijk mag ik ook wel blij zijn met het zijn van haar beste vriend in plaats van een vriendje - zo weet ik dat het niet iets 'tijdelijks' is.
Wat ik wel jammer vindt is dat zij niet iemand is die veel iniatief zal nemen tegenover mij, bijvoorbeeld nooit zeggen 'hey kom je vanmiddag even langs'. En ik heb zelf heel veel moeite met het vragen van zoiets, aangezien ik dan bang ben dat ze het maar voor de aardigheid accepteert, en er niet echt zin in heeft.
Ik denk dat ik haar maar vraag donderdag langs te komen, dat we dan de middag met elkaar rondhangen. Als dat gewoon lekker ontspannen is zullen we dat vast wel vaker doen, en dat is waar ik eigenlijk op hoop.

Het liefst zou ik verliefd worden op een ander meisje, maar dat zie ik ECHT niet gebeuren, aangezien ik niet zo vaak uitga (ongeveer 1 keer per maand), en ik bijna zeker weet dat ik niet een meisje tegen zal komen waar ik zoveel om geef als ^^^.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 14:18
oddball55
Avatar van oddball55
oddball55 is offline
He

Wijs besluit. Idd een goede vriendschap kan nog wel eens langer duren dan een relatie. Over dat je niet zo snel een ander meisje vindt, zal wel. Natuurlijk zijn je gevoelens voor dit meisje niet zomaar weg, maar geloof me, dat komt vanzelf

Tot die tijd sterkte

Take care
__________________
-Veritas, Aequitas-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Rare situatie?
RedRibbon
45 30-07-2010 20:48
Liefde & Relatie Beste vriend en zijn vriendin
Noddy
13 30-06-2008 11:45
Liefde & Relatie Exvriendje en vriendin
Verwijderd
20 08-11-2005 18:18
Liefde & Relatie verliefd op mijn beste vriend
Madita
12 26-08-2004 09:28
Liefde & Relatie Verkering met mijn beste vriend.. (Lang verhaal)
U-NiQ
27 23-12-2002 20:13
Liefde & Relatie Invloed van je vrienden en vriendinnen romdom
luckyleo
6 17-12-2002 15:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.