Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 21:17
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 21:58 :
PS: Blanken doen altijd vanuit de hoogte/ superieur omdat ze denken dat ze zoveel beter zijn dan die inferieure allochtonen. Pfff en wordt ze dat een keer tegenbewezen dan doen ze alles om je leven zuur te maken. Of om het je moeilijker te maken. Serieus... Je moet eens weten hoe moeilijk het is voor een allochtoon om het in een blanke wereld te maken. Je bent of niet goed genoeg, en als je dat wel bent vertrouwen ze het niet. Je wordt altijd verdacht van alles en er wordt extra goed op je gecontroleerd in winkels. Ook op school, iedereen spiekt erg overduidelijk en de leraar's ogen zijn continu op jouw gericht.

Serieus, rot een eind op met je generalisaties of doe me een plezier en sterf, zodat ik nog een goede dag kan hebben.
Als jij het nou verdiende om te leven zou je doorhebben dat je mensen stuk voor stuk moet bekijken, in plaats van dit soort rotzooi uit te kramen (zoals zoveel andere mensen met jou, zowel autochtonen als allochtonen, zowel blanken als gekleurden).
Advertentie
Oud 05-01-2005, 21:27
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 21:58 :
Ik moet rondkijken? Ik ben onder blanken opgegroeid, en ik weet dus heel goed wat discriminatie is. Ik heb er nu geen last meer van maar ja ik ga niet met dat soort Nederlanders meer om. Jij als autochtoon kan niets zeggen over de situatie van de allochtoon hier in Nederland. Jij weet niets over discriminatie. Het is niet alsof ik ga janken ofzo, maar het is gewoon vervelend. Ik kan erop rekenen dat alle Nederlandse leraren mij laten zakken als ik in de besprekingszone kom. Als ik van autochtone afkomst was zou dit een ander verhaal zijn geweest. Ook word ik vaak benadeeld op Nederlanders, ook al ben ik beter of doe ik iets beter. En daar kan ik zelf echt wel goed over oordelen hoor. Je bent gewoon dom wat lul jij hier tegen mij. En ik praat hier niemand na ik praat uit mijn ervaring en uit ervaring van anderen en van wat ik hoor. En ik denk dat het in een groot deel van Nederland hetzelfde is, niet alleen mijn stad. Dat weet ik trouwens, aangezien mijn familie verspreid over dit land er last van heeft. Je moet niet doen alsof je dit niet weet want anders ben je wel heel erg dom.
Misschien ligt het aan je familie in plaats van aan Nederland? Trouwens, jij bent zeker zo'n type dat zich helemaal kan 'herkennen' in wouldbe depressieve muziek zoals Korn, Avril Lavigne, etc.? Die "alle blanken zijn tegen mij, ik ben zielig, maar het ligt niet aan mij maar aan de wereld" kuthouding is echt zo triest.

"En van wat ik hoor", pff, ik hoor ook zo veel. Namelijk dat het wel meevalt.

Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 21:58 :

PS: Blanken doen altijd vanuit de hoogte/ superieur omdat ze denken dat ze zoveel beter zijn dan die inferieure allochtonen. Pfff en wordt ze dat een keer tegenbewezen dan doen ze alles om je leven zuur te maken. Of om het je moeilijker te maken. Serieus... Je moet eens weten hoe moeilijk het is voor een allochtoon om het in een blanke wereld te maken. Je bent of niet goed genoeg, en als je dat wel bent vertrouwen ze het niet. Je wordt altijd verdacht van alles en er wordt extra goed op je gecontroleerd in winkels. Ook op school, iedereen spiekt erg overduidelijk en de leraar's ogen zijn continu op jouw gericht.
Natuurlijk doe ik uit de hoogte tegenover jou. Aangezien ik ook daadwerkelijk superieur ben. En tja, jij bent slechts zo'n allochtoon he.
Nogmaals, doe die oogkleppen eens af.

Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 21:58 :

Jonge je weet niet waar je het over hebt. Ga zelf rondkijken.
Ik geen idee waar ik het over heb? Pffffffffff wat voelen we onszelf weer eens goed he meneer de autochtoon?
Tuurlijk, depressieve allochtonen zijn goed voor ons ego.
Oud 05-01-2005, 21:28
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 21:58 :
Ik moet rondkijken? Ik ben onder blanken opgegroeid, en ik weet dus heel goed wat discriminatie is. Ik heb er nu geen last meer van maar ja ik ga niet met dat soort Nederlanders meer om. Jij als autochtoon kan niets zeggen over de situatie van de allochtoon hier in Nederland.
Als ik, zoals jij denkt dat alle autochtonen dat van zichzelf vinden, mezelf superieur vind, dan kan ik hier wel wat over zeggen, want dan zou ik hier t.o.v. jou een superieure mening over hebben.
Punt 2; Ik ben een fervent SP-aanhanger en stemmer en loop al jaren mee in demonstraties tegen discriminatie, heb me veel bezig gehouden met de integratie en met het zoeken van informatie hierover. Ik weet wel degelijk waar ik het over heb.

Citaat:
Jij weet niets over discriminatie.
Ik heb een donkere vriendin gehad en mijn ma's familie komt uit Nunspeet/Vierhouten/Eslpeet. Guess again, je wordt daar al gediscrimineerd als je uit Harderwijk komt. Ik heb mijn oma er eens bijna uitgekicked omdat ze "Oh god doar heb je der iene!!" riep toen een vriend van me de achtertuin in kwam lopen. Die vriend is zo zwart als de nacht. Ik heb helse ruzies met mijn moeder over de Islam gehad, ze is nogal tegen, en mij maakt het niets uit, ik wil alleen niet dat er gegeneraliseerd wordt.

Citaat:
Het is niet alsof ik ga janken ofzo, maar het is gewoon vervelend. Ik kan erop rekenen dat alle Nederlandse leraren mij laten zakken als ik in de besprekingszone kom.
Stichting meldpunt discriminatie. Als je een van mijn leerlingen geweest zou zijn, zou dat gewoon nihil meespelen.

Citaat:
Je moet niet doen alsof je dit niet weet want anders ben je wel heel erg dom.
Jij generaliseerd net zo hard als die "domme hollanders" die jouw persoontje bekritiseren. Oog om oog, tand om tand, wet van Mozes? Daar moet je boven staan.

Citaat:
PS: Blanken doen altijd vanuit de hoogte/ superieur omdat ze denken dat ze zoveel beter zijn dan die inferieure allochtonen.
"Ze zijn niet allemaal zo"

Citaat:
Jonge je weet niet waar je het over hebt. Ga zelf rondkijken.
Ik geen idee waar ik het over heb? Pffffffffff wat voelen we onszelf weer eens goed he meneer de autochtoon?
Jaja, wéér een generaliserende opmerkingen. Echt, dankzij jouw denkwijzen en de daaruitvloeiende Abu Jajah's(of hoe hij mag heten) draait de publieke opinie. JIJ kan daar wat aan doen door je gewoon simpelweg anders op te stellen.
Oud 05-01-2005, 21:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
wann schreef op 05-01-2005 @ 22:17 :

doe me een plezier en sterf, zodat ik nog een goede dag kan hebben.
Als jij het nou verdiende om te leven
Wow.....
Oud 05-01-2005, 21:32
Kaneelstok
Avatar van Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Hahaha.. wat een kromme conclusies kunnen sommige mensen trekken zeg
Oud 05-01-2005, 21:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 05-01-2005 @ 22:27 :
Misschien ligt het aan je familie in plaats van aan Nederland? Trouwens, jij bent zeker zo'n type dat zich helemaal kan 'herkennen' in wouldbe depressieve muziek zoals Korn, Avril Lavigne, etc.? Die "alle blanken zijn tegen mij, ik ben zielig, maar het ligt niet aan mij maar aan de wereld" kuthouding is echt zo triest.
Rot op!!!! R&B hiphop pop rap soul latin ja. Ik luister naar leuke muziek waar je op kunt dansen. Ik luister niet naar die blanke rock troep. En nee ik ben helemaal niet depressief maar dat was ik wel op mijn oude blanke school en ik ben eraf gegaan omdat ik op het laatst alleen met jankbuien naar school ging. Zit op een gekleurde school nu en very happy thank you very much.

Citaat:
"En van wat ik hoor", pff, ik hoor ook zo veel. Namelijk dat het wel meevalt.
Dat hoor je van blanken zeker.

Citaat:
Aangezien ik ook daadwerkelijk superieur ben.
Dream on...

Citaat:
Tuurlijk, depressieve allochtonen zijn goed voor ons ego.
Ben niet depressief en het is triest als je ego ervan omhoog gaat als je anderen ziet lijden.
Dat vind ik ook weer zo triest. Dat sommigen juist anderen willen zien falen om zichzelf beter te voelen. En dat gevoel hebben voornamelijk Nederlanders en jij bent er weer zo'n goed voorbeeld van.
Oud 05-01-2005, 21:41
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 22:29 :
Wow.....
Je wilt zeggen?
Oud 05-01-2005, 21:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
deadlock schreef op 05-01-2005 @ 22:28 :

Punt 2; heb me veel bezig gehouden met de integratie en met het zoeken van informatie hierover. Ik weet wel degelijk waar ik het over heb.
wahahaha! Zo jij weet er echt alles over. Je weet zeker hoe het is om als een allochtoon in een blanke wereld te leven. Ja, je hebt het zelf meegemaakt he?

Citaat:
Ik heb een donkere vriendin gehad en mijn ma's familie komt uit Nunspeet/Vierhouten/Eslpeet. Guess again, je wordt daar al gediscrimineerd als je uit Harderwijk komt. Ik heb mijn oma er eens bijna uitgekicked omdat ze "Oh god doar heb je der iene!!" riep toen een vriend van me de achtertuin in kwam lopen. Die vriend is zo zwart als de nacht. Ik heb helse ruzies met mijn moeder over de Islam gehad, ze is nogal tegen, en mij maakt het niets uit, ik wil alleen niet dat er gegeneraliseerd wordt.
Dus jij bent geen racist...dat zegt niets over een groot deel van de bevolking van Nederland dat dat wel is. Ik ken ook andere blanken die okay zijn hoor. Niets nieuws. En waar is dat...Duitsland? Ja dat land is nog erger dan Nederland heb je gelijk in.

Citaat:
Stichting meldpunt discriminatie. Als je een van mijn leerlingen geweest zou zijn, zou dat gewoon nihil meespelen.
Helaas denken de meeste leraren er niet zo over.

Citaat:
Jij generaliseerd net zo hard als die "domme hollanders" die jouw persoontje bekritiseren. Oog om oog, tand om tand, wet van Mozes? Daar moet je boven staan.
Dat kan best. Maar ik discrimineer ze niet voordat ik ze ken (ik praat er misschien wel in het algemeen zo over...maar als ik er 1 ontmoet heb ik wel een open mind omdat het grote deel van NL nou eenmaal zo is en dan zie ik wel of die persoon erbij hoort). En ik zou ook een Nederlander niet benadelen als die ergens goed in is. Dat ik dan zou denken nou omdat hij wit is mag het niet.

Citaat:
"Ze zijn niet allemaal zo"
Nee maar ik heb het over de sfeer en ik heb het over de mensen die wel zo zijn. En die zijn echt niet in de minderheid.
Citaat:
aja, wéér een generaliserende opmerkingen. Echt, dankzij jouw denkwijzen en de daaruitvloeiende Abu Jajah's(of hoe hij mag heten) draait de publieke opinie. JIJ kan daar wat aan doen door je gewoon simpelweg anders op te stellen.
Abu wat?
Oud 05-01-2005, 21:50
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
ik praat er misschien wel in het algemeen zo over...
No shit! Zeg dat eerder en dan ben je al heel wat meer te respecteren.
Oud 05-01-2005, 21:55
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 22:34 :
Rot op!!!! R&B hiphop pop rap soul latin ja. Ik luister naar leuke muziek waar je op kunt dansen. Ik luister niet naar die blanke rock troep. En nee ik ben helemaal niet depressief maar dat was ik wel op mijn oude blanke school en ik ben eraf gegaan omdat ik op het laatst alleen met jankbuien naar school ging. Zit op een gekleurde school nu en very happy thank you very much.
Niets mis met rock. Daar kan je prima op dansen. Deadlock<-Moshmaster .

Citaat:
Dream on...

Dat vind ik ook weer zo triest. Dat sommigen juist anderen willen zien falen om zichzelf beter te voelen. En dat gevoel hebben voornamelijk Nederlanders en jij bent er weer zo'n goed voorbeeld van.
Pff. Ooit gehoord van dingen als sarcasme en ironie?
Oud 05-01-2005, 21:55
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Is dit kut topic nou nog steeds niet geclosed?
__________________
Bevecht vuur met vuur en je zal om niets meer dan het as vechten...
Oud 05-01-2005, 21:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
wann schreef op 05-01-2005 @ 22:50 :
No shit! Zeg dat eerder en dan ben je al heel wat meer te respecteren.
Leek me wel duidelijk en logisch.
Oud 05-01-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 05-01-2005 @ 22:55 :
Is dit kut topic nou nog steeds niet geclosed?
Oud 05-01-2005, 21:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
deadlock schreef op 05-01-2005 @ 22:55 :

Pff. Ooit gehoord van dingen als sarcasme en ironie?
Je kunt er zo sarcastisch of ironisch over doen als je wilt. Dat verandert er niets aan.
Oud 05-01-2005, 21:59
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 22:34 :

Dat vind ik ook weer zo triest. Dat sommigen juist anderen willen zien falen om zichzelf beter te voelen. En dat gevoel hebben voornamelijk Nederlanders en jij bent er weer zo'n goed voorbeeld van.
Sorry hoor, maar als iemand hier vervelende generalisaties maakt ben jij 't wel zeg, gadver
Oud 05-01-2005, 22:00
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 22:57 :
Leek me wel duidelijk en logisch.
Logisch wel, maar van wat ik had gelezen was dat helemaal niet duidelijk. Maarja, nu maakt dat toch niets meer uit.
Oud 05-01-2005, 22:01
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
deadlock schreef op 05-01-2005 @ 22:55 :
Deadlock<-Moshmaster .
Rest er nog maar 1 vraag: wat vind je van Slayer?
Oud 05-01-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 22:43 :
wahahaha! Zo jij weet er echt alles over. Je weet zeker hoe het is om als een allochtoon in een blanke wereld te leven. Ja, je hebt het zelf meegemaakt he?
FYI, ik ben altijd een 'buitenbeentje' geweest. Deed mijn eigen ding, ging niet mee met de stroom en droeg wibra want thuis was er geen rooie cent. En ik werd dus ook gediscrimineerd op school, want ik droeg geen Levis of hoe heten die andere teringmerken. Ik draag ze nu nog steeds niet, als ik iets zie wat ik mooi vind, dan koop ik het en anders niet, prijs en merk interreseren me geen bal. Dat is dus voor de meerderheid op de lagere en middelbare school (helemaal die ballenschool waar ik opzat, waar alle papa's en mama's een eigen zaak hadden of bij de bank zaten en weet ik veel wat) onaanvaardbaar en doen ze niets anders dan pesten. Dus ja, ik weet zeker wel waar ik over praat, probleem is alleen dat het toen nog grotendeels onbespreekbaar was, en dát is wel wat veranderd.

Citaat:
Dus jij bent geen racist...dat zegt niets over een groot deel van de bevolking van Nederland dat dat wel is. Ik ken ook andere blanken die okay zijn hoor. Niets nieuws. En waar is dat...Duitsland? Ja dat land is nog erger dan Nederland heb je gelijk in.
Als er in Nederland zoveel rascisten zijn als jij beweert, dan was er naar mijn schatting wellicht 1 miljoen euro voor Atjeh opgehaald. Want waarom zou je iets geven aan de spreekwoordelijke geitenneukers!

Citaat:
Helaas denken de meeste leraren er niet zo over.
Dan zat je op een zeer slechte school, óf je riep het over jezelf af, en aan de manier waarop jij hier laat zien dat je er bent en dat je je zegje komt doen, weet ik wel welke van de twee ik dan kies.

Citaat:
ik praat er misschien wel in het algemeen zo over...
No shit sherlock!

Citaat:
Nee maar ik heb het over de sfeer en ik heb het over de mensen die wel zo zijn. En die zijn echt niet in de minderheid.
Abu wat?
Abu Jaja is een belg die een rechts-extremistische-islam-CD-standpunt inneemt. Regelrecht tegenover Filip Dewinter.
En trouwens; die Nederlanders zijn wel in de minderheid.
Oud 05-01-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
wann schreef op 05-01-2005 @ 23:01 :
Rest er nog maar 1 vraag: wat vind je van Slayer?
ANGEL OF DEAAAAATH!!!!
Oud 05-01-2005, 22:12
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-01-2005 @ 22:59 :
Sorry hoor, maar als iemand hier vervelende generalisaties maakt ben jij 't wel zeg, gadver
Ik heb het niet over generalisaties.
Oud 05-01-2005, 22:13
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 23:12 :
Ik heb het niet over generalisaties.
Zal best, maar je generaliseert wel. Beetje hypochriet, en nodigt niet echt uit tot een normaal debat.
Oud 05-01-2005, 22:15
Verwijderd
pot, kettle, black
Oud 05-01-2005, 22:17
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
deadlock schreef op 05-01-2005 @ 23:02 :
Levis of hoe heten die andere teringmerken
Niks mis met Levi's hoor.
Ik draag altijd en alleen maar Levi's 501 Original. Dat slaat wel zo'n groot gat in m'n budget dat ik voor de rest alleen merkloze dingen draag enzo, maar dat maakt me helemaal niets uit. Levi's 501 Original is trouwens het enige model van broeken dat me goed zit. Maar zoals je leest, hier thuis rolt het geld ook niet echt, maar Levi's 501 is voor mij onontbeerlijk.
Citaat:
No shit sherlock!
Maddox?
Citaat:
ANGEL OF DEAAAAATH!!!!
Beste man, beste man.

Shit, volgens mij zit ik een beetje offtopic. Een beetje maar he.

Maar om ontopic te gaan: er is nooit een meerderheid in Nederland van racisten. Wellicht dat er best veel van die typjes zijn die nog wat 'ouderwets' zijn en achterdochtig zijn enzo, maar echte racisten van het type "gooi ze er maar uit" kom je niet zo heel veel tegen. En dat is uit mijn persoonlijke ervaringen in zowel Amsterdam, Rotterdam, Enschede en Maastricht (waarbij ik moet zeggen dat er in Maastricht wel heel veel van die 'ouderwetse' typjes zijn).
Oud 05-01-2005, 22:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
deadlock schreef op 05-01-2005 @ 23:02 :
FYI, ik ben altijd een 'buitenbeentje' geweest. Deed mijn eigen ding, ging niet mee met de stroom en droeg wibra want thuis was er geen rooie cent. En ik werd dus ook gediscrimineerd op school, want ik droeg geen Levis of hoe heten die andere teringmerken. Ik draag ze nu nog steeds niet, als ik iets zie wat ik mooi vind, dan koop ik het en anders niet, prijs en merk interreseren me geen bal. Dat is dus voor de meerderheid op de lagere en middelbare school (helemaal die ballenschool waar ik opzat, waar alle papa's en mama's een eigen zaak hadden of bij de bank zaten en weet ik veel wat) onaanvaardbaar en doen ze niets anders dan pesten. Dus ja, ik weet zeker wel waar ik over praat, probleem is alleen dat het toen nog grotendeels onbespreekbaar was, en dát is wel wat veranderd.
Tsja, dat was heel erg kut van je. Niet helemaal vergelijkbaar met racisme (dat maakt het niet minder erg) maar je hebt er dus blijkbaar wel een idee van.

Citaat:
Als er in Nederland zoveel rascisten zijn als jij beweert, dan was er naar mijn schatting wellicht 1 miljoen euro voor Atjeh opgehaald. Want waarom zou je iets geven aan de spreekwoordelijke geitenneukers!
Umm... Atjuh?

Citaat:
Dan zat je op een zeer slechte school, óf je riep het over jezelf af, en aan de manier waarop jij hier laat zien dat je er bent en dat je je zegje komt doen, weet ik wel welke van de twee ik dan kies.
Again heb ik het niet over mijzelf. Ik ben nooit in die gevaar-zone geweest. Omdat ik weet dat ik het niet ga redden met al die haterz. Andere allochtonen die ik ken zijn net op het nippertje blijven zitten. Terwijl autochtonen in hun klas met ZWARE onvoldoendes overgestemd werden. En raad eens wie van de twee het meest ijverig waren? Juist, de allochtonen die op het nippertje bleven zitten. Ook is er een geval waarbij twee personen hetzelfde inleveren. Dat mocht trouwens (je mocht samen doen). Ze hadden wel verschillende leraren (op dezelfde school klasselaag etc.) en je had het al geraden verschillende cijfers inderdaad. De autochtoon had een mooie 9, en de allochtoon maar een 4. Dat is na een heleboel telefoontjes naar de leraar en uiteindelijk een second opinion omhoog gegaan naar een matige 6. Elk jaar gebeurt het weer. In klassen van mensen die ik ken. Vorig jaar zijn twee hele goede allochtone vriendinnen van mij blijven zitten. Als ze 1 verliespunt minder hadden zaten ze niet in de besprekingszone. Een aantal autochtonen daarentegen die zware onvoldoendes hadden en veeeeeeeeeel te veel verliespunten zijn over gestemd. En dat ligt niet aan de school, het zijn niet alleen deze leraren. Het zal toch ook niet aan mijn stad liggen? Het ligt aan het land...


Citaat:
Abu Jaja is een belg die een rechts-extremistische-islam-CD-standpunt inneemt. Regelrecht tegenover Filip Dewinter.
Ik ben geen belg.

Citaat:
En trouwens; die Nederlanders zijn wel in de minderheid.
Naief.
Oud 05-01-2005, 22:21
Verwijderd
Citaat:
wann schreef op 05-01-2005 @ 23:17 :
Niks mis met Levi's hoor.
Ik draag altijd en alleen maar Levi's 501 Original. Dat slaat wel zo'n groot gat in m'n budget dat ik voor de rest alleen merkloze dingen draag enzo, maar dat maakt me helemaal niets uit. Levi's 501 Original is trouwens het enige model van broeken dat me goed zit. Maar zoals je leest, hier thuis rolt het geld ook niet echt, maar Levi's 501 is voor mij onontbeerlijk.
Dat zuigt, dat het geld niet rolt. Kijk als hij voor jou onontbeerlijk is, doe het dan vooral . Maar het gaat er mij om dat je anderen er niet op moet afrekenen dat ze het niet dragen .
En ik verdien nu mijn eigen centen en ik help mijn moeder financieel wel iets, maar ik verdien nu heel goed en kan alles doen en kopen wat ik wil, dus ik let nergens meer op.

Citaat:
Maddox?

Beste man, beste man.
twee zielen één gedachte

Citaat:

Maar om ontopic te gaan: er is nooit een meerderheid in Nederland van racisten. Wellicht dat er best veel van die typjes zijn die nog wat 'ouderwets' zijn en achterdochtig zijn enzo, maar echte racisten van het type "gooi ze er maar uit" kom je niet zo heel veel tegen. En dat is uit mijn persoonlijke ervaringen in zowel Amsterdam, Rotterdam, Enschede en Maastricht (waarbij ik moet zeggen dat er in Maastricht wel heel veel van die 'ouderwetse' typjes zijn).
Ik heb dezelfde ervaringen. Ik vind ook dat we alle extreemrechtse mensen maar moeten afzinken, of ze moeten verhuizen naar Scheemda.
Oud 05-01-2005, 22:22
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-01-2005 @ 23:13 :
Zal best, maar je generaliseert wel. Beetje hypochriet, en nodigt niet echt uit tot een normaal debat.
Okay dan hebben we je hier ook niet nodig.
Oud 05-01-2005, 22:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
wann schreef op 05-01-2005 @ 23:17 :
maar echte racisten van het type "gooi ze er maar uit" kom je niet zo heel veel tegen. En dat is uit mijn persoonlijke ervaringen
Afkomst?
Oud 05-01-2005, 22:31
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
Maar het gaat er mij om dat je anderen er niet op moet afrekenen dat ze het niet dragen .
Zekerste-zeker niet.
Er zijn wel weer van die dingen die sommige mensen persé in huis willen zien te halen, waarom weet ik ook niet, maar als ze er blij van worden kan het me ook niets schelen dat zij juist wel iets dragen.
Citaat:
En ik verdien nu mijn eigen centen en ik help mijn moeder financieel wel iets, maar ik verdien nu heel goed en kan alles doen en kopen wat ik wil, dus ik let nergens meer op.
Ben je eigenaar van Burberry ofzo? (als je het niet wist, dat is het merk waarvan ieder meisje/vrouw tegenwoordig zo'n sjaaltje schijnt te moeten dragen, zo'n mislukt-Mondriaan schilderij )
Citaat:
Ik heb dezelfde ervaringen. Ik vind ook dat we alle extreemrechtse mensen maar moeten afzinken, of ze moeten verhuizen naar Scheemda.
Tja, en ze blijven maar komen.
Oud 05-01-2005, 22:32
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 23:23 :
Afkomst?
Mijne?

Half-Nederlands, half-Engels.
Oud 05-01-2005, 22:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
wann schreef op 05-01-2005 @ 23:32 :
Mijne?

Half-Nederlands, half-Engels.
Dan kun je toch ook niet oordelen wie een racist is en wie niet. Tuurlijk discrimineren ze jou dan niet op je ras. Wel cool dat je half engels bent trouwens.
Oud 05-01-2005, 22:40
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 23:34 :
Dan kun je toch ook niet oordelen wie een racist is en wie niet. Tuurlijk discrimineren ze jou dan niet op je ras. Wel cool dat je half engels bent trouwens.
Jij vindt iedereen cool die niet volledig Nederlander is.
Oud 05-01-2005, 22:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 23:40 :
Jij vindt iedereen cool die niet volledig Nederlander is.
Ik vind jou ook wel cool hoor eigenlijk.
Oud 05-01-2005, 22:44
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 23:42 :
Ik vind jou ook wel cool hoor eigenlijk.
Maar ik ben dan ook half Zeeuw.
Oud 05-01-2005, 22:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 23:44 :
Maar ik ben dan ook half Zeeuw.
Oh, dat verklaart het.
Oud 05-01-2005, 22:46
Verwijderd
Citaat:
wann schreef op 05-01-2005 @ 23:31 :
Zekerste-zeker niet.
Er zijn wel weer van die dingen die sommige mensen persé in huis willen zien te halen, waarom weet ik ook niet, maar als ze er blij van worden kan het me ook niets schelen dat zij juist wel iets dragen.
Yep. Ik heb wel dingen die ik zeker wil, ik heb bijvoorbeeld de halve pure pwnage store in huis. Omdat ik die geweldig vind, niet omdat anderen ze dragen .

Citaat:

Ben je eigenaar van Burberry ofzo? (als je het niet wist, dat is het merk waarvan ieder meisje/vrouw tegenwoordig zo'n sjaaltje schijnt te moeten dragen, zo'n mislukt-Mondriaan schilderij )
Netwerkbeheerder op een middelbare school in deventer, in het gebouw van Saxion Hogeschool IJselland, en soms geef ik eens een lesje informatica. Verdient echt vrij goed, en mijn vaste lasten zijn vrij laag/

Citaat:
Tja, en ze blijven maar komen.
Yep... Daar kan je alleen indirect wat aan doen denk ik. Bewustheid vergroten met campagnes heeft een klein beetje effect, net als "Nederland schoon" bijvoorbeeld, of "2 seconden afstand"(Nou ja, die laatste niet dan), maar opvoedingsbewustheid bij ouders dat opmerkingen als "rotturk" die mss niet zo bedoeld zijn, best wel impact kunnen hebben op kinderen. Op scholen moet er ook veel gedaan worden. Eén van de eerste dingen is dan ook inderdaad het speciaal onderwijs afschaffen. Iedereen gelijk! Egalité, Fraternité, Liberté.
Oud 05-01-2005, 23:00
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
Yep. Ik heb wel dingen die ik zeker wil, ik heb bijvoorbeeld de halve pure pwnage store in huis. Omdat ik die geweldig vind, niet omdat anderen ze dragen .
Hehe, pure pwnage is cool. Maar kan je daar ook zonder creditcard (=pure evil) betalen ?

Citaat:
Netwerkbeheerder op een middelbare school in deventer, in het gebouw van Saxion Hogeschool IJselland, en soms geef ik eens een lesje informatica. Verdient echt vrij goed, en mijn vaste lasten zijn vrij laag/
Netwerkbeheerders zijn cool. Jammer genoeg werd die van mijn school ontslagen omdat hij geen diploma had, en vervangen door iemand die er geen verstand van heeft waardoor je nu bijna nooit van de zooi op school gebruik kan maken. Die vent was echt een beste gast, relaxed om mee te praten, metalfan als de tering (misschien lag het niet alleen aan zijn niet-diploma hebben); van hem mocht ik ook altijd nadat de meeste mensen uit waren daar honderden pagina's printen op de laserprinters daar, hij zorgde ook altijd voor verse warez. Maar bovenal gewoon een heel aardige gast.

Citaat:
Yep... Daar kan je alleen indirect wat aan doen denk ik. Bewustheid vergroten met campagnes heeft een klein beetje effect, net als "Nederland schoon" bijvoorbeeld, of "2 seconden afstand"(Nou ja, die laatste niet dan), maar opvoedingsbewustheid bij ouders dat opmerkingen als "rotturk" die mss niet zo bedoeld zijn, best wel impact kunnen hebben op kinderen. Op scholen moet er ook veel gedaan worden. Eén van de eerste dingen is dan ook inderdaad het speciaal onderwijs afschaffen. Iedereen gelijk! Egalité, Fraternité, Liberté.
Ja, dat is inderdaad een moeilijk punt. Je moet gewoon de mentaliteit/cultuur van een hele bevolkingsgroep veranderen, en dat gaat niet zo makkelijk. Het is inderdaad het punt om met de kinderen te beginnen, het ligt namelijk in de aard van geen enkel mens om racistisch te zijn. En op dat punt moet je dus zien te zorgen dat het kind je (op dit gebied) als een belangrijker persoon acht dan z'n ouders, wat me juist bij racistische ouders wat moeilijker lijkt.

Speciaal onderwijs afschaffen lijkt mij ook iets goeds. Niet alleen om racisme/discriminatie proberen te voorkomen, maar juist ook omdat iedereen vrij moet zijn te kiezen of hij gelooft of niet. Als een kind door z'n ouders van begin af aan naar speciale scholen wordt gestuurd, en niet met mensen van een ander geloof om mag gaan, zal deze persoon ook gelovig worden. Is dat trouwens niet een aantasting van een of ander recht, om een mens zo te beïnvloeden zonder dat hij/zij een keuze heeft?
Oud 05-01-2005, 23:53
Verwijderd
Citaat:
wann schreef op 06-01-2005 @ 00:00 :
Hehe, pure pwnage is cool. Maar kan je daar ook zonder creditcard (=pure evil) betalen ?
Paypal! Kan je gewoon geld naar overmaken vanaf iedere nederlandsche bank. Dat duurt 2 dagen en dan kan je het betalen van je paypal rekening. Ik vind paypal veilig.

Citaat:
Netwerkbeheerders zijn cool.
Dat blijkt

Citaat:
Jammer genoeg werd die van mijn school ontslagen omdat hij geen diploma had, en vervangen door iemand die er geen verstand van heeft waardoor je nu bijna nooit van de zooi op school gebruik kan maken.
Ik heb ook geen diploma's. Ben 3.5 jaar helpdeskmedewerker geweest hiervoor en heb me opgewerkt van medewerker tot coördinator en nu Junior Netwerkbeheerder. Binnen 10 jaar run ik die toko. De rest van déze discussie voeren we wel via pm of msn lijkt me

Citaat:
Speciaal onderwijs afschaffen lijkt mij ook iets goeds. Niet alleen om racisme/discriminatie proberen te voorkomen, maar juist ook omdat iedereen vrij moet zijn te kiezen of hij gelooft of niet. Als een kind door z'n ouders van begin af aan naar speciale scholen wordt gestuurd, en niet met mensen van een ander geloof om mag gaan, zal deze persoon ook gelovig worden. Is dat trouwens niet een aantasting van een of ander recht, om een mens zo te beïnvloeden zonder dat hij/zij een keuze heeft?
Laat ik voorop stellen dat ik voor kinderdiploma's ben. Als het aan mij ligt moeten ouders eerst dmv een IQ, EQ en psychologische stabiliteitstest een diploma krijgen voor ze kinderen mogen krijgen. De meeste mensen kunnen ze namelijk niet aan. Vrije opvoeding moet de kop ingedrukt worden, het werkt namelijk niet. Jeugd van tegenwoordig doet over het algemeen maar wat, heeft een grote bek (mondiger noemt men dat in de media, yeah right), en doet wat ze kunnen. Nou zeg ik niet dat ik daar niet bijhoorde, maar toch, mij is repect bijgebracht voor iedereen. Leven en laten leven. Je merkt dat dat heel erg verslonsd is tegenwoordig.
Dat een kind wel of niet geloofd zal me ansich een zorg zijn, zolang ik er niet mee opgezadeld word. Dat gebeurd heel erg door het speciaal onderwijs, naar mijn mening.
Oud 05-01-2005, 23:58
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 06-01-2005 @ 00:53 :
Laat ik voorop stellen dat ik voor kinderdiploma's ben. Als het aan mij ligt moeten ouders eerst dmv een IQ, EQ en psychologische stabiliteitstest een diploma krijgen voor ze kinderen mogen krijgen. De meeste mensen kunnen ze namelijk niet aan. Vrije opvoeding moet de kop ingedrukt worden, het werkt namelijk niet. Jeugd van tegenwoordig doet over het algemeen maar wat, heeft een grote bek (mondiger noemt men dat in de media, yeah right), en doet wat ze kunnen. Nou zeg ik niet dat ik daar niet bijhoorde, maar toch, mij is repect bijgebracht voor iedereen. Leven en laten leven. Je merkt dat dat heel erg verslonsd is tegenwoordig.
Dat een kind wel of niet geloofd zal me ansich een zorg zijn, zolang ik er niet mee opgezadeld word. Dat gebeurd heel erg door het speciaal onderwijs, naar mijn mening.
Los van of dit een goed plan is of niet (wat mij sowieso lastig uit te voeren lijkt), zal een dergelijk plan in een democratie natuurlijk nooit ingevoerd worden.
Oud 06-01-2005, 00:13
Verwijderd
Veel te veel ouders die willen geloven dat hun kinderen toch echt wel slim zijn.
Oud 06-01-2005, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 00:58 :
Los van of dit een goed plan is of niet (wat mij sowieso lastig uit te voeren lijkt), zal een dergelijk plan in een democratie natuurlijk nooit ingevoerd worden.
Nee ik zie het ook echt niet als iets realiseerbaars. Maar dromen magje houden toch?
Oud 06-01-2005, 01:07
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 23:34 :
Dan kun je toch ook niet oordelen wie een racist is en wie niet.
Ik denk dat de meeste autochtonen eerder tegen een andere autochtoon opbiechten dat ze weinig van 'buitenlanders' moeten hebben dan tegen een allochtoon. Die bewering is ononderbouwde kul.
Oud 06-01-2005, 11:45
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
wat een reacties, ff lezen
__________________
Yeh dil he.
Oud 06-01-2005, 12:15
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
deadlock schreef op 05-01-2005 @ 22:28 :

Punt 2; Ik ben een fervent SP-aanhanger en stemmer en loop al jaren mee in demonstraties tegen discriminatie, heb me veel bezig gehouden met de integratie en met het zoeken van informatie hierover. Ik weet wel degelijk waar ik het over heb.
Dan zul jij toch moeten weten hoe hypocriet de houding van een groep Hollanders (gebruik 'Hollander' omdat dit woord het primitieve, bekrompen en achterlopende van die groep wat beter benadrukt hehe ) is?
Hoezo roep ik dat over mezelf af? Hoe ik/we ook ons zullen gedragen, wat we ook zullen bereiken, we zullen altijd gezien worden als 'de buitenlanders', 'de allochtonen'. Door de autoriteiten alleen al, check dit maar eens:

- Eerste generatie Allochtoon als persoon in buitenland geboren.
- Tweede generatie Allochtoon als de persoon geboren in NL waarvan minstens 1 ouder in buitenland geboren.
- Derde generatie Allochtoon als de persoon zelf en de ouders in NL geboren, maar minstens 1 van de grootouders in buitenland geboren.

én men maakt ook nog eens onderscheid tussen westerse en niet-westerse allochtonen. Dit betekent gewoon dat zelfs mijn kleinkinderen als perfect geintegreerde volwaardige Nederlanders als allochtoon bestempeld zullen worden. Als zij al deze definities hanteren, laat staan simpele sjakie uit de straat.
Zien jullie dan echt niet in dat dit gelabel frustraties opwekt? Echt mijn bek viel open toen ik het las, het lef gewoon Tijdje terug al dus het is al tot me doorgedrongen dat we er altijd buiten gehouden zullen worden.
Een punt is dat er altijd wel gevaar is, elke regering zit er voor eigen gewin en zn imago, als er een idioot is die charismatisch genoeg is om het volk op te zwepen is het zo met ons gebeurd want geloof me, het EVRM is een aanfluiting, kijk alleen al naar Turkije.
Dit kun je hysterisch/paranoia vinden maar in theorie is het zeker mogelijk.
__________________
Yeh dil he.
Oud 06-01-2005, 12:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dus denkt AsianDF, we negeren alle redenen voor deze criteria, en gaan compleet stressen over een paar termen.

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 06-01-2005, 12:20
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 05-01-2005 @ 22:55 :
Is dit kut topic nou nog steeds niet geclosed?
Wie verplicht jou hier te lezen of te reageren. Blijf gewoon weg ofzo.
__________________
Yeh dil he.
Oud 06-01-2005, 12:20
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2005 @ 13:19 :
Dus denkt AsianDF, we negeren alle redenen voor deze criteria, en gaan compleet stressen over een paar termen.

Ach ja, men moet toch iets hebben in het leven om zich druk over te maken he?
Oud 06-01-2005, 12:21
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2005 @ 13:19 :
Dus denkt AsianDF, we negeren alle redenen voor deze criteria, en gaan compleet stressen over een paar termen.

Die redenen zijn shit waarmee het gerechtvaardigd wordt. Geen enkel Hollandertje zal mij kunnen geruststellen dat hier in de toekomst geen misbruik van gaat worden gemaakt.
__________________
Yeh dil he.
Oud 06-01-2005, 12:24
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 06-01-2005 @ 13:21 :
Die redenen zijn shit waarmee het gerechtvaardigd wordt. Geen enkel Hollandertje zal mij kunnen geruststellen dat hier in de toekomst geen misbruik van gaat worden gemaakt.
Allochtoontje, waar maak jij je zo druk om?
Allochtoontje, wat is je punt nou eigenlijk?
Allochtoontje, waar zit je nou over te zeiken?

Allochtoon, allochtoon, allochtoon, allochtoohooon!
Oud 06-01-2005, 12:26
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
RanC schreef op 06-01-2005 @ 13:24 :
Allochtoontje, waar maak jij je zo druk om?
Allochtoontje, wat is je punt nou eigenlijk?
Allochtoontje, waar zit je nou over te zeiken?

Allochtoon, allochtoon, allochtoon, allochtoohooon!
Jammer dat je te simpel bent om mijn punt te begrijpen. Overigens doet het me niets meer hoor, 'allochtoon' is voor mij geen minderwaardige term meer, die negatieve lading is door Hollandertjes meegegeven
__________________
Yeh dil he.
Oud 06-01-2005, 12:29
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 06-01-2005 @ 13:26 :
Jammer dat je te simpel bent om mijn punt te begrijpen. Overigens doet het me niets meer hoor, 'allochtoon' is voor mij geen minderwaardige term meer, die negatieve lading is door Hollandertjes meegegeven
Hoe romantisch en emotioneel.
Helaas ben ik te superieur om ook maar een fuck om jou en je mede-allochtonen te geven.

Vraagje:

Als je het geen 'minderwaardige term zonder negatieve lading vind', waarom blijf je er dan over doorzeiken als een gefrusteerde kutmarokkaan in de stijl van Ali B.?
(Niet dat ik impliceer dat jij een Marokkaan bent, maar je bent net zo'n rel-allochtoon als die gozer)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap wat ga jij stemmen in November
remy476
500 20-08-2006 21:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Blanke superieuriteit deel 2
AsianDF
204 11-01-2005 19:15
Levensbeschouwing & Filosofie De haat tegen de islam
Verwijderd
481 09-10-2004 17:22
Levensbeschouwing & Filosofie Rassen zijn helemaal niet gelijk.
Isa
247 28-12-2003 14:06
Levensbeschouwing & Filosofie Welke religieuze feiten gebruiken Moslims om van Jeruzalem hun hoofdstad te maken?
Sweet_Hadar
88 14-09-2003 09:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat geeft ons het recht om "ons" systeem bij de irakezen op te dringen?
JJzD
85 03-04-2003 09:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.