Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2005, 20:21
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Wilders onthult partijprogramma

Kamerlid Geert Wilders wil de macht van Den Haag en Brussel terugdringen, een verbod op huwelijksmigratie en de belasting verlagen. Dat blijkt uit zijn partijprogramma dat hij heeft vrijgegeven aan het NOS Journaal.

Met deze maatregelen wil Wilders "het land teruggeven aan de burgers". Want "Nederland wordt gegijzeld door de politieke elite." Wilders hoopt met een aantal geestverwanten bij de volgende verkiezingen een serieuze rol te spelen in de Nederlandse politiek.

Het voormalig VVD-Kamerlid staat vooral bekend om zijn standpunten over veiligheid, moslimfundamentalisme en vreemdelingenbeleid. Maar zijn programma, dat is getiteld "Onafhankelijkheidsverklaring", gaat ook over andere onderwerpen.

Laf
Zo bepleit hij een geheel nieuwe politiek, met een andere stijl en inhoud. "Niet alleen praten, maar handelen. Geen Haags geneuzel maar zakelijk naar oplossingen zoeken, dat is mijn adagium", schrijft Wilders in zijn programma.

Het thema van de Groep Wilders is vrijheid: "De vrijheid dat je moeder ‘s avonds veilig over straat kan, de vrijheid dat je van je salaris genoeg overhoudt om aan je eigen gezin uit te kunnen geven, (...) de vrijheid die je hebt omdat de regering je gezin beschermt tegen terroristen, de vrijheid van een baan en een goed bestaan, de vrijheid om als land onze eigen beslissingen te nemen."

Het Kamerlid wil niet dat een elite van "bange en laffe mensen dit land nog langer schaakt". Van die 'elite' verklaart hij zich onafhankelijk. Behalve de onafhankelijkheid van Nederland, staat ook de welvaart van het land onder druk, meent Wilders. Door het halveren van de regelgeving, het beperken van de sociale zekerheid en een grote belastingverlaging wil Wilders voorkomen dat de Nederlandse economie net zo instort als die van Argentinië.

Gouden Eeuw
Zijn plannen om een dergelijk scenario te voorkomen noemt hij het "plan voor een nieuwe Gouden Eeuw". Wilders pleit onder andere voor het halveren van het aantal ambtenaren, afschaffing van ontwikkelingshulp - met uitzondering van noodhulp - en beperking van de kinderbijslag. Door afschaffing van het minimumloon en versoepeling van het ontslagrecht zouden meer mensen aan het werk moeten worden geholpen.

De Europese politiek van de Groep Wilders houdt onder andere negentig procent minder afdracht aan de Europese Unie in. Wilders heeft het over de uitverkoop van Nederlandse belangen. "De Nederlandse kiezer wordt voortdurend voorgelogen." Hij wil dan ook de Europese Grondwet verwepen "omdat wij te veel bevoegdheden - bijvoorbeeld op belangrijke terreinen als immigratie en strafrecht - kwijtraken aan de bureaucraten uit Brussel." Verder staat op het lijstje dat de Europese Unie niet verder mag worden uitgebreid: "Turkije erin, Nederland eruit."

Verder
Bij de analyse van de problemen waar Nederland mee kampt, slaat Wilders een reeds bekende weg in, maar hij gaat verder dan de andere partijen in de voorstellen om die problemen op te lossen.

Wat de veiligheid betreft wil Wilders mensen na drie geweldsmisdrijven een levenslange straf geven. Ook pleit hij voor de invoering van heropvoedingskampen, uitbreiding van preventief fouilleren naar heel Nederland en het fors uitbreiden van het aantal politie-agenten "zodat deze weer bekeuren omdat de wet wordt overtreden en niet om zoveel mogelijk geld binnen te halen".

Voor de Nederlandse Antillen is wat hem betreft geen plek meer in het Koninkrijk. De reden ligt in "het gevaar en de instroom van (drugs)criminaliteit en de grote corruptie en het bestuurlijk onvermogen van de Antillen".

Verder staat in het programma een stop op toelating van asielzoekers en een verbod op islamitische scholen. Hoofddoekjes in publieke functies worden verboden en naturalisatie kan alleen nog als iemand tien jaar in Nederland werkzaam is geweest en geen misdrijf heeft gepleegd. Tot die tijd kan men, als het aan Wilders ligt, geen beroep doen op de sociale zekerheid.
Bron: NOS
Er zijn een aantal punten die ik mis of anders had willen zien, maar over het algemeen ziet het er goed uit.
Advertentie
Oud 13-03-2005, 20:23
Verwijderd
Nog eens bevestigd dat Wilders een echte rasidioot is. En die woordkeuze dan. "De Gouden Eeuw". Haha, nog niet eens in z'n natte dromen!
Oud 13-03-2005, 20:26
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Wilders hoopt met een aantal geestverwanten bij de volgende verkiezingen een serieuze rol te spelen in de Nederlandse politiek.
Volgens mij is dit dan niet de manier om het aan te pakken

Ik hoop trouwens dat hij veel succes heeft en GroenLinks en de SP ook, en dat CDA, VVD, D'66 en PvdA hard verliezen, zodat we eindelijk eens echte politiek krijgen
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 13-03-2005, 20:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Heb je hem gezien net, bij 'Netwerk'? De belangrijkste punten die opgesomd werden zijn, zoals de presentator geheel terecht opmerkte, allemaal gejat van Pim Fortuyn. Hij vertelde niks, maar dan ook níks nieuws! En wat hij vertelde was inhoudsloze retoriek. Doorzichtig populisisch gelul. Geen reeële opLossingen. Meneer wil zonodig uit de EU en de Euro stappen. Presentator: "Dat is toch geen politiek reeële stelling?" Wilders: "Jawel". Verder heeft hij perfect werkelijk a'lle vragen omzeild door te beginnen over andere dingen, zoals "we moeten weer trots worden op Nederland".
Oud 13-03-2005, 20:29
Donny must die
Donny must die is offline
kwil dolgraag met hem een hoofddoek eten. Hij lust ze immers rauw
Oud 13-03-2005, 20:29
Verwijderd
Nou, als ik zo'n idioot als Wilders zie schaam ik me ervoor dat ik Nederlander ben.
Oud 13-03-2005, 20:30
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
Sylph schreef op 13-03-2005 @ 21:29 :
Nou, als ik zo'n idioot als Wilders zie schaam ik me ervoor dat ik Nederlander ben.
Ik niet, ik schaam me niet voor idioten.
Oud 13-03-2005, 20:31
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-03-2005 @ 21:29 :
kwil dolgraag met hem een hoofddoek eten. Hij lust ze immers rauw
Ik zou het eerst wat marineren, en dan opdienen met béarnaisesaus
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 13-03-2005, 20:32
Verwijderd
eens het recept opzoeken
Oud 13-03-2005, 20:34
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Dit meent die ontiegelijke lul niet

Afschaffing minimumloon, is hij helemaal gek geworden? Wil hij een 2e Amerika creeren hier


Door afschaffing van het minimumloon en versoepeling van het ontslagrecht zouden meer mensen aan het werk moeten worden geholpen.


Dit is wel heel dom.


Als die gozer erin komt, dan zijn er niet in Nederland veel immigranten maar ook veel emigranten.

Dit is echt reinste stierenpoep!
Oud 13-03-2005, 20:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hmm, als hij vind dat de Nederlandse Antillen uit het koningkrijk moeten dan vraag ik me af hoe hij van het verdrag waarin dat vastgelegd is af wil.

Daar staat in dat biede partijen (Nederland plus ex-kolonie) akkoord moeten zijn met de splitsing, en het is niet alsof de Antillen daarmee akkoord gaan als ze elk jaar bakken geld van Nederland krijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-03-2005, 20:34
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
McCaine schreef op 13-03-2005 @ 21:26 :
Volgens mij is dit dan niet de manier om het aan te pakken

Ik hoop trouwens dat hij veel succes heeft en GroenLinks en de SP ook, en dat CDA, VVD, D'66 en PvdA hard verliezen, zodat we eindelijk eens echte politiek krijgen
Oud 13-03-2005, 20:34
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Er zijn genoeg punten die niet van Fortuyn zijn overgenomen. Zo pleit Wilders bijvoorbeeld voor een halvering van de ambtenaren, afschaffing van het minimumloon, afschaffing van structurele ontwikkelingshulp, "three strikes and you're out", minimumstraffen, afschaffing van de Eerste Kamer en invoering van juryrechtspraak. Dat zijn absoluut geen punten van Fortuyn.
Oud 13-03-2005, 20:36
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Wat de veiligheid betreft wil Wilders mensen na drie geweldsmisdrijven een levenslange straf geven. Ook pleit hij voor de invoering van heropvoedingskampen, uitbreiding van preventief fouilleren naar heel Nederland en het fors uitbreiden van het aantal politie-agenten



Heropvoedingkampen
3??
Die gozer weet niet waarover hij spreekt! En hoe wil hij ffs het aantal politie-agenten gaan uitbreiden?




Wilders
Oud 13-03-2005, 20:36
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Pikey schreef op 13-03-2005 @ 21:34 :
Dit meent die ontiegelijke lul niet

Afschaffing minimumloon, is hij helemaal gek geworden? Wil hij een 2e Amerika creeren hier


Door afschaffing van het minimumloon en versoepeling van het ontslagrecht zouden meer mensen aan het werk moeten worden geholpen.


Dit is wel heel dom.


Als die gozer erin komt, dan zijn er niet in Nederland veel immigranten maar ook veel emigranten.

Dit is echt reinste stierenpoep!
Lekkere onderbouwing. Afschaffing van het minimumloon zal de werkloosheid doen dalen. Mensen kunnen hun diensten namelijk tegen een lager loon aanbieden.

Daarnaast is versoepeling van het ontslagrecht in vele landen een doorslaand succes geweest.
Oud 13-03-2005, 20:37
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
PGWR schreef op 13-03-2005 @ 21:34 :
Er zijn genoeg punten die niet van Fortuyn zijn overgenomen. Zo pleit Wilders bijvoorbeeld voor een halvering van de ambtenaren, afschaffing van het minimumloon, afschaffing van structurele ontwikkelingshulp, "three strikes and you're out", minimumstraffen, afschaffing van de Eerste Kamer en invoering van juryrechtspraak. Dat zijn absoluut geen punten van Fortuyn.
Nee dit zijn standpunten voor mensen in een inrichting, of een president in amerika.

Die chloor in zijn haar heeft hem niet echt goed gedaan
Oud 13-03-2005, 20:37
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pikey schreef op 13-03-2005 @ 21:34 :
Dit meent die ontiegelijke lul niet

Afschaffing minimumloon, is hij helemaal gek geworden? Wil hij een 2e Amerika creeren hier
De VS heeft wel een minimumloon
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 13-03-2005, 20:37
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Pikey schreef op 13-03-2005 @ 21:36 :
Wat de veiligheid betreft wil Wilders mensen na drie geweldsmisdrijven een levenslange straf geven. Ook pleit hij voor de invoering van heropvoedingskampen, uitbreiding van preventief fouilleren naar heel Nederland en het fors uitbreiden van het aantal politie-agenten



Heropvoedingkampen
3??
Die gozer weet niet waarover hij spreekt! En hoe wil hij ffs het aantal politie-agenten gaan uitbreiden?




Wilders
Heropvoedingskampen hebben we al. Denk maar aan Glen Mills.
Ads door Google
Oud 13-03-2005, 20:38
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Pikey schreef op 13-03-2005 @ 21:37 :
Nee dit zijn standpunten voor mensen in een inrichting, of een president in amerika.

Die chloor in zijn haar heeft hem niet echt goed gedaan
Enige onderbouwing zou geen kwaad kunnen. Je lijkt alleen tegen Wilders te zijn, om tegen hem te kunnen zijn.
Oud 13-03-2005, 20:39
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
PGWR schreef op 13-03-2005 @ 21:36 :
Lekkere onderbouwing. Afschaffing van het minimumloon zal de werkloosheid doen dalen. Mensen kunnen hun diensten namelijk tegen een lager loon aanbieden.

Daarnaast is versoepeling van het ontslagrecht in vele landen een doorslaand succes geweest.
Heb je ooit Amerika gezien, daar heeft een groot deel van de bevolking 2 of 3 banen, anders kunnen ze niet rondkomen! Die mensen werken alleen maar om te blijven leven, dit slaat nergens op wat je zegt.

Gimme one.
Want dat betekent dat de (rijke) werkgever nog meer macht krijgt, en dus zo kan bepalen wie er mag werken en wie niet!
Dit is gewoon idiotie.
Oud 13-03-2005, 20:40
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
McCaine schreef op 13-03-2005 @ 21:37 :
De VS heeft wel een minimumloon
Ik weet het haast zeker van niet.
Oud 13-03-2005, 20:40
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
De enge die in een heropvoedingskamp moet, is Wilders zélf. Malloot.

En dan duft ij ook nog eens te beweren dat zijn punten politiek realiseerbaar zijn.
Oud 13-03-2005, 20:40
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
bedenk me net weer die geniale uitspraak:
"ik heb niets tegen mr Wilders, ik heb alleen wat tegen de uitwassen van Wilders"

weet iemand trouwens wie dat nou zei?
__________________
Disgustibus non est disputandem
Oud 13-03-2005, 20:43
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 21:28 :
Heb je hem gezien net, bij 'Netwerk'? De belangrijkste punten die opgesomd werden zijn, zoals de presentator geheel terecht opmerkte, allemaal gejat van Pim Fortuyn. Hij vertelde niks, maar dan ook níks nieuws! En wat hij vertelde was inhoudsloze retoriek. Doorzichtig populisisch gelul. Geen reeële opLossingen. Meneer wil zonodig uit de EU en de Euro stappen. Presentator: "Dat is toch geen politiek reeële stelling?" Wilders: "Jawel". Verder heeft hij perfect werkelijk a'lle vragen omzeild door te beginnen over andere dingen, zoals "we moeten weer trots worden op Nederland".
Al ben ik grotendeels met onze grote vriend Wilders oneens, waar staat dat hij met nieuwe punten moet komen?
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 13-03-2005, 20:43
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ieke zal dit wel weer denigrerend vinden en het zal me wel een ban kosten, maar ik moét het zeggen:

PGWR, je bent een idioot.

Nee, ik ga dit niet onderbouwen.

Waar is Wouter als je 'm nodig hebt?
Advertentie
Oud 13-03-2005, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Pikey schreef op 13-03-2005 @ 21:40 :
Ik weet het haast zeker van niet.
Jawel. In de meeste staten varieert dat van zo'n 5 tot 6 dollar per uur bruto.
Oud 13-03-2005, 20:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nu ja, Wilders wordt vast een goede oppositiepartij, net als de rest, lekker zeiken, dan wordt er mischien nog eens iets aangepast als hij het een keer bij het rechte eind had, in de regering moet hij alleen niet komen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-03-2005, 20:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 13-03-2005 @ 21:43 :
Al ben ik grotendeels met onze grote vriend Wilders oneens, waar staat dat hij met nieuwe punten moet komen?
Waar zeg ik dat hij dat moet? Hij doet alleen alsof het zijn ideeën zijn, terwijl ze grotendeels van Fortuyn zijn.
Oud 13-03-2005, 20:44
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Pikey schreef op 13-03-2005 @ 21:39 :
Heb je ooit Amerika gezien, daar heeft een groot deel van de bevolking 2 of 3 banen, anders kunnen ze niet rondkomen! Die mensen werken alleen maar om te blijven leven, dit slaat nergens op wat je zegt.

En dus wil jij mensen staatsafhankelijk maken in het huis van de verzorgingsstaat?
Oud 13-03-2005, 20:44
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
PGWR schreef op 13-03-2005 @ 21:38 :
Enige onderbouwing zou geen kwaad kunnen. Je lijkt alleen tegen Wilders te zijn, om tegen hem te kunnen zijn.
Nee, als hij beetje fatsoenlijke standpunten had, die nog redelijk binnen proporties bleven had ik anders gereageerd.


Er zijn genoeg punten die niet van Fortuyn zijn overgenomen. Zo pleit Wilders bijvoorbeeld voor een halvering van de ambtenaren, afschaffing van het minimumloon, afschaffing van structurele ontwikkelingshulp, "three strikes and you're out", minimumstraffen, afschaffing van de Eerste Kamer en invoering van juryrechtspraak. Dat zijn absoluut geen punten van Fortuyn.


- Halvering ambtenaren, dus meer werk voor minder mensen? En daarbij stijgt ook nog de werkloosheid, die hij toch zo tegen wil gaan. Waarom zou je ambtenaren willen halveren?

- Afschaffing minimumloon, zie hierboven.

- structurele ontwikkelingshulp, nou verplaats je is 1 keer in de situatie van die mensen daar ipv hier het te goed hebben. Die mensen hebben toch ook alle hulp nodig die ze kunnen gebruiken.

- 3 geweldspleging, levenslang? Beetje lang vind je niet? Dus als ik 3x iemand op zijn gezicht mep, levenslang

- Afschaffing eerste kamer, dan krijgt het kabinet (waar hij dus inzit) nog meer macht, leve de dictatuur.

- invoering juryrechtspraak, is uitspraak op emotie. En dit is iets wat we tegen moeten gaan. Doordat die mensen gewoon van straat worden geplukt, zonder enige kennis van rechtspraak of benul van wetten.
Oud 13-03-2005, 20:45
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 13-03-2005 @ 21:44 :
En dus wil jij mensen staatsafhankelijk maken in het huis van de verzorgingsstaat?
Wat een holle retoriek weer.
Oud 13-03-2005, 20:45
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 21:43 :
Ieke zal dit wel weer denigrerend vinden en het zal me wel een ban kosten, maar ik moét het zeggen:

PGWR, je bent een idioot.

Nee, ik ga dit niet onderbouwen.

Waar is Wouter als je 'm nodig hebt?
Jij bent pas een idioot. Je beschuldigt mensen van idioterie, maar bent niet in staat je stellingen behoorlijk te onderbouwen.
Oud 13-03-2005, 20:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 13-03-2005 @ 21:45 :
Jij bent pas een idioot. Je beschuldigt mensen van idioterie, maar bent niet in staat je stellingen behoorlijk te onderbouwen.
Tegen holle retoriek kan ik niks in het geweer brengen.
Oud 13-03-2005, 20:47
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 21:45 :
Wat een holle retoriek weer.
Hoe wil je dan de mensen noemen die dankzij de overheid niet op hun eigen poten kunnen staan?
Oud 13-03-2005, 20:47
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
PGWR schreef op 13-03-2005 @ 21:44 :
En dus wil jij mensen staatsafhankelijk maken in het huis van de verzorgingsstaat?
Afhankelijk, denk es na man.

Je kunt het ook zien als samenwerkend, jaja PGWR er zijn mensen in Nederland die het niet zo goed hebben als jij.
Oud 13-03-2005, 20:48
Verwijderd
Op zich vind ik het wel nobel van de heer Wilders dat hij anderen zoals ik een egotrip wil geven door zijn inferieuriteit als mens te bevestigen, te pleiten voor volledig irreële standpunten waarvan ieder weldenkend mens weet dat ze ontiegelijk dom zijn en averechtse effecten hebben en populistisch en pro-Amerikaans geblaat. Maar ja, of hij er zelf beter van wordt betwijfel ik.
Ads door Google
Oud 13-03-2005, 20:48
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
PGWR schreef op 13-03-2005 @ 21:47 :
Hoe wil je dan de mensen noemen die dankzij de overheid niet op hun eigen poten kunnen staan?
Dit slaat nergens op, er zijn mensen die het financieel minder hebben, en dus leven van een uitkering door bepaalde omstandigheden, moeten wij die dus honger laten lijden? Of ervoor zorgen dat ze geen fatsoenlijk dak boven zijn hoofd hebben?

Denk is na, en ga dan weer even in je vaders bmw rijden.
Oud 13-03-2005, 20:49
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 21:44 :
Waar zeg ik dat hij dat moet? Hij doet alleen alsof het zijn ideeën zijn, terwijl ze grotendeels van Fortuyn zijn.
Jij neemt hem dat wel erg kwalijk. Ik zou niet weten waarom. En waar zegt hij dan specifiek dat het zijn eigen ideeën zijn?
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 13-03-2005, 20:49
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 13-03-2005 @ 21:47 :
Hoe wil je dan de mensen noemen die dankzij de overheid niet op hun eigen poten kunnen staan?
Hoezo 'dankzij de overheid'? Ik begin me steeds meer aan jou te ergeren, omdat je de rare gedachte hebt dat iedereen die in de WAO zit bijv. daar heel erg blij mee is. Dat het alleen maar profiteurs zijn, die die kans op een presenteerblaadje krijgen aangeboden van de overheid. Wat ben je voor een sukkel als je niet begrijpt dat er zveel mensen inzitten die niet meer kúnnenw erken door bijv. een ongeluk? Moeten die creperen dan?
Oud 13-03-2005, 20:50
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Pikey schreef op 13-03-2005 @ 21:40 :
Ik weet het haast zeker van niet.
Je zit fout, zoals McCaine al terecht opmerkte
Oud 13-03-2005, 20:50
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 21:49 :
Hoezo 'dankzij de overheid'? Ik begin me steeds meer aan jou te ergeren, omdat je de rare gedachte hebt dat iedereen die in de WAO zit bijv. daar heel erg blij mee is. Dat het alleen maar profiteurs zijn, die die kans op een presenteerblaadje krijgen aangeboden van de overheid. Wat ben je voor een sukkel als je niet begrijpt dat er zveel mensen inzitten die niet meer kúnnenw erken door bijv. een ongeluk? Moeten die creperen dan?
Oud 13-03-2005, 20:51
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 13-03-2005 @ 21:49 :
Jij neemt hem dat wel erg kwalijk. Ik zou niet weten waarom. En waar zegt hij dan specifiek dat het zijn eigen ideeën zijn?
Ondertekend door: Geert Wilders.

Ik kan ook wel met iemand anders' ideeën goede sier maken.
Oud 13-03-2005, 20:51
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-03-2005 @ 21:50 :
Je zit fout, zoals McCaine al terecht opmerkte
Ja, ben ik achter.

Maar het is dan toch zeker vroeger zo geweest Of zit ik nu helemaal verkeerd?

Maarja, het minimumloon in Amerika is wel tergend laag.
Oud 13-03-2005, 20:51
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Pikey schreef op 13-03-2005 @ 21:44 :
Nee, als hij beetje fatsoenlijke standpunten had, die nog redelijk binnen proporties bleven had ik anders gereageerd.


Er zijn genoeg punten die niet van Fortuyn zijn overgenomen. Zo pleit Wilders bijvoorbeeld voor een halvering van de ambtenaren, afschaffing van het minimumloon, afschaffing van structurele ontwikkelingshulp, "three strikes and you're out", minimumstraffen, afschaffing van de Eerste Kamer en invoering van juryrechtspraak. Dat zijn absoluut geen punten van Fortuyn.


- Halvering ambtenaren, dus meer werk voor minder mensen? En daarbij stijgt ook nog de werkloosheid, die hij toch zo tegen wil gaan. Waarom zou je ambtenaren willen halveren?

- Afschaffing minimumloon, zie hierboven.

- structurele ontwikkelingshulp, nou verplaats je is 1 keer in de situatie van die mensen daar ipv hier het te goed hebben. Die mensen hebben toch ook alle hulp nodig die ze kunnen gebruiken.

- 3 geweldspleging, levenslang? Beetje lang vind je niet? Dus als ik 3x iemand op zijn gezicht mep, levenslang

- Afschaffing eerste kamer, dan krijgt het kabinet (waar hij dus inzit) nog meer macht, leve de dictatuur.

- invoering juryrechtspraak, is uitspraak op emotie. En dit is iets wat we tegen moeten gaan. Doordat die mensen gewoon van straat worden geplukt, zonder enige kennis van rechtspraak of benul van wetten.
Hoe oud ben je? Zeker nog niet de tweede klas gepasseerd?

- Minder ambtenaren betekent lagere belastingen en dus meer economische activiteit.
- Ontwikkelingshulp werkt niet. Landen die vroeger geen hulp hebben gehad, zijn tegenwoordig beter af dan de landen wel hulp hebben gehad. Vrijhandel is de enige oplossing.
- Het is aan de rechter om te bepalen of je aan bepaalde misdaden schuldig hebt gemaakt. Daar wordt ook gekeken naar redelijkheid.
- Ikzelf wil niet de Eerste Kamer afschaffen, maar zie niet in waarom afschaffing voor een dictatuur zorgt.
- Mensen worden bij juryrechtspraak niet zomaar van de straat geplukt. Maar vergeet niet: ook rechters hebben onderbuikgevoelens en emoties.
Oud 13-03-2005, 20:52
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pikey schreef op 13-03-2005 @ 21:40 :
Ik weet het haast zeker van niet.
Dan weet je haast zeker niet waar je het over hebt.

Er is geen federaal minimumloon, maar dat is iets anders.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 13-03-2005, 20:53
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
McCaine schreef op 13-03-2005 @ 21:52 :
Dan weet je haast zeker niet waar je het over hebt.

Er is geen federaal minimumloon, maar dat is iets anders.
Citaat:
Pikey schreef op 13-03-2005 @ 21:51 :
Ja, ben ik achter.

Maar het is dan toch zeker vroeger zo geweest Of zit ik nu helemaal verkeerd?

Maarja, het minimumloon in Amerika is wel tergend laag.
Oud 13-03-2005, 20:53
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
PGWR schreef op 13-03-2005 @ 21:47 :
Hoe wil je dan de mensen noemen die dankzij de overheid niet op hun eigen poten kunnen staan?
Donder nou eens op met je domme libertarian gezanik, je hoeft niet iedere thread te lopen ontsporen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 13-03-2005, 20:53
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Pikey schreef op 13-03-2005 @ 21:48 :
Dit slaat nergens op, er zijn mensen die het financieel minder hebben, en dus leven van een uitkering door bepaalde omstandigheden, moeten wij die dus honger laten lijden? Of ervoor zorgen dat ze geen fatsoenlijk dak boven zijn hoofd hebben?

Denk is na, en ga dan weer even in je vaders bmw rijden.
De overheid dient te zorgen voor bepaalde basisvoorzieningen voor degenen die dat nodig hebben. Voor de rest kan de samenleving zelf zorgen. Ooit gehoord van de civil society?
Oud 13-03-2005, 20:54
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 13-03-2005 @ 21:51 :
- Mensen worden bij juryrechtspraak niet zomaar van de straat geplukt. Maar vergeet niet: ook rechters hebben onderbuikgevoelens en emoties.
Rechters worden er speciaal voor opgeleid een zo objectief mogelijk oordeel te geven. Juryrechtspraak is belachelijk, want de meeste mensen zijn oliedom en ontzettend bevooroordeeld. Ik ga toch ook niet mijn natuur- en wiskundesommen door vuilnismannen laten maken?
Oud 13-03-2005, 20:54
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 21:49 :
Hoezo 'dankzij de overheid'? Ik begin me steeds meer aan jou te ergeren, omdat je de rare gedachte hebt dat iedereen die in de WAO zit bijv. daar heel erg blij mee is. Dat het alleen maar profiteurs zijn, die die kans op een presenteerblaadje krijgen aangeboden van de overheid. Wat ben je voor een sukkel als je niet begrijpt dat er zveel mensen inzitten die niet meer kúnnenw erken door bijv. een ongeluk? Moeten die creperen dan?
Waar pleit ik voor afschaffing van de verzorgingsstaat? Mijn vader is zelf al jaren ernstig ziek en arbeidsongeschikt.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geert Wilders presenteert partijprogramma #2
Verwijderd
202 16-03-2005 12:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.