Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2007, 17:22
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2007 @ 13:39 :
Kritiek Bos op handelwijze Jami

PvdA-leider Bos vindt de wijze waarop zijn partijgenoot Ehsan Jami misstanden binnen de islam aan de kaak stelt, niet effectief. Bos reageert in de Volkskrant voor het eerst op de zaak-Jami.

Jami, de voorzitter van het Comité van Ex-moslims, woont op een geheim adres en wordt beveiligd sinds hij zaterdag door drie mannen in elkaar werd geslagen. Hij werd al eerder bedreigd omdat hij de profeet Mohammed zou hebben beledigd.

Bos zegt dat andere PvdA'ers, zoals Aboutaleb en Albayrak, veel effectiever opereren, zonder mensen te beledigen. De PvdA kan volgens hem geen comité steun geven dat mensen kwetst en beledigt.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...36D2D92F1.html

Je eigen partijgenoot die het erg zwaar heeft publiekelijk afkraken zodra electorale belangen in gevaar komen. Bos en de PVDA laten zich weer eens van hun meest zwakke kant zien.
Geez, wat een malloot. Ik ben het natuurlijk wel enigzins eens met Bos, maar om dat nou als eerste reactie te geven op iemand die met de dood wordt bedreigd getuigt toch wel van een gebrek aan inlevingsvermogen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2007, 17:30
Verwijderd
Nja Wilders is gewoon een kneusje
Eerst kon ik me nog wel enigzins in zijn standpunten vinden, maar nu vind ik eigenlijk dat hij echt té ver gaat. Met een boek verbieden kom je geen stap verder (wordt alleen maar erger).
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 10:43
Verwijderd
Typische PvdA mentaliteit. Omdat Aboutaleb en Albayrak heel voorzichtig alle agenda- en standpunten benaderen en zo veel mogelijk religieuze kwesties vermijden dan wel ontkennen betekent niet dat zij beter opereren dan personen die problemen aan de kaak stellen. Antwoorden en uitleg geven waar zowel voor als tegenstanders zich in kunnen vinden is tot een ware kunst verheven. Volgens mij begint ook iedere zin van Bos met: ‘Ja, oké, ik kan me daar ook enigszins in vinden… terwijl anderzijds ook kan voorstellen dat, tja’. Politiek !
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 19:45
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2007 @ 13:39 :
Kritiek Bos op handelwijze Jami

PvdA-leider Bos vindt de wijze waarop zijn partijgenoot Ehsan Jami misstanden binnen de islam aan de kaak stelt, niet effectief. Bos reageert in de Volkskrant voor het eerst op de zaak-Jami.

Jami, de voorzitter van het Comité van Ex-moslims, woont op een geheim adres en wordt beveiligd sinds hij zaterdag door drie mannen in elkaar werd geslagen. Hij werd al eerder bedreigd omdat hij de profeet Mohammed zou hebben beledigd.

Bos zegt dat andere PvdA'ers, zoals Aboutaleb en Albayrak, veel effectiever opereren, zonder mensen te beledigen. De PvdA kan volgens hem geen comité steun geven dat mensen kwetst en beledigt.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...36D2D92F1.html

Je eigen partijgenoot die het erg zwaar heeft publiekelijk afkraken zodra electorale belangen in gevaar komen. Bos en de PVDA laten zich weer eens van hun meest zwakke kant zien.
Ja, en alsof Bos iets geeft om 'effectiviteit'. Anders zou hij allang opgehoepeld zijn als leider van de PvdA. :')

Mooie manier van medeleven betuigen ook.

Maar ik denk dat het de PvdA nog wel gaat opbreken dat ze van twee walletjes proberen te eten. Je kunt niet blijven beweren dat kritiek op de islam meteen 'beledigend' is.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 00:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-08-2007 @ 15:11 :
Wilders ziet moslims als tweederangs of zelfs ongewenste burgers. Dus het is helemaal niet debiel dat moslims zich boos kunnen maken over zijn racistische uitspraken.
Het valt nog maar te bezien in hoeverre Wilders direct racistische uitspraken deed. Het spreekt er uiteraard wel uit, maar goed.

Waar ik op doelde is meer dat mensen die persoonlijk aanstoot nemen aan religieuze kritiek voor mijn part de boom in kunnen. Verspilling van gemeenschapsgeld, tijd en papier dat dat soort figuren per se overal jurdisch achteraan moeten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting
T_ID
454 31-05-2009 23:57
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gemaakte verslag over de multiculturele samenleving
smart_girl
1 21-05-2008 21:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
488 20-08-2005 23:14
Algemene schoolzaken Ik vind islamitische scholen goed!
*~SuPaHgIrL~*
44 10-10-2003 20:27
Levensbeschouwing & Filosofie Europa tegenover de Islam
Klager
58 24-02-2002 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.