Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2007, 12:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gebruik jij wel producten uit de bioindustrie?
Uiteraard, daar ontkom je niet aan zolang je in Nederland bent. Waar mogelijk is koop ik zaken zoals vrije uitloop eieren, maar ik verdom het om bewust aan volstrekt onnodig extra lijden mee te werken.

Daarnaast is een dergelijk gebruik volgen tegen alles waar ik van overtuigd ben. Voor mij is dieren halal slachten even nuttig als als met een paarse bloempot op mijn hoofd in een jurk gillend over de grachten rennen.

Aangezien ik tevens hard kan maken dat deze opstelling juist is verwacht ik weinig anders dan respect voor die opstelling, en dat mensen er de rekening mee houden die in onze staat gegarandeerd is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2007, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard, daar ontkom je niet aan zolang je in Nederland bent. Waar mogelijk is koop ik zaken zoals vrije uitloop eieren, maar ik verdom het om bewust aan volstrekt onnodig extra lijden mee te werken.

Daarnaast is een dergelijk gebruik volgen tegen alles waar ik van overtuigd ben. Voor mij is dieren halal slachten even nuttig als als met een paarse bloempot op mijn hoofd in een jurk gillend over de grachten rennen.

Aangezien ik tevens hard kan maken dat deze opstelling juist is verwacht ik weinig anders dan respect voor die opstelling, en dat mensen er de rekening mee houden die in onze staat gegarandeerd is.
Je kan voor een alternatief kiezen hoor, maar dat terzijde, het is jouw persoonlijke keuze, ik eet ook uit religieuze redenen geen niet-halal vlees. Het is echter wetenschappelijk bewezen dat (correct) halal-slachten niet leidt tot onnodig lijden, dus op dat punt heb je ongelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is echter wetenschappelijk bewezen dat (correct) halal-slachten niet leidt tot onnodig lijden, dus op dat punt heb je ongelijk.
Nee. Dat onderzoek stamt uit de steentijd, werd naar alle waarschijnlijkheid geciteerd vanaf een apologistensite (wantrouwen geboden i.v.m. foutieve citatie) en biedt geen verklaring waarom de zenuwen hun normale functie niet zouden vervullen.

Het verband is even sterk bewezen als het verband tussen de rendiertrek in Lapland en de windsterkte op de Noordzee.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Nee. Dat onderzoek stamt uit de steentijd, werd naar alle waarschijnlijkheid geciteerd vanaf een apologistensite (wantrouwen geboden i.v.m. foutieve citatie) en biedt geen verklaring waarom de zenuwen hun normale functie niet zouden vervullen.
Je maakt jezelf nu echt belachelijk .
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je maakt jezelf nu echt belachelijk .
Of jij weet geen uitweg meer omdat na het noemen van enkele random titels en namen er geen onderbouwing mogelijk is voor de bewering dat halal slachten niet onnodig wreed is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Of jij weet geen uitweg meer omdat na het noemen van enkele random titels en namen er geen onderbouwing mogelijk is voor de bewering dat halal slachten niet onnodig wreed is.
Ik kom met een wetenschappelijke bron, die mijn gelijk aantoont. Jij kan alleen maar schreeuwen dat het een foutieve bron is. Zonder reden overigens. Deze bron heb ik gevonden op scholar.google.nl, is geciteerd door 13 wetenschappelijke artikelen en voldoet aan alle eisen (tenminste dat vermoed ik) om als een wetenschappelijke bron bestempeld te worden. De auteur is tevens:

Citaat:
Dr. Grandin is a designer of livestock handling facilities and a Professor of Animal Science at Colorado State University. Facilities she has designed are located in the United States, Canada, Europe, Mexico, Australia, New Zealand, and other countries.
.
http://www.grandin.com/professional.resume.html

Nog steeds foutief?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik kom met een wetenschappelijke bron, die mijn gelijk aantoont.
Halal slachten is uitermate wreed. (Smith et al 2002)

Zo, debat geslecht, ik heb gewonnen, vind je ook niet?

Of zullen we toch maar een echte discussie voeren?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Halal slachten is uitermate wreed. (Smith et al 2002)

Zo, debat geslecht, ik heb gewonnen, vind je ook niet?

Of zullen we toch maar een echte discussie voeren?
Kan ik het ergens na lezen? Dat kon je bij mijn bron namelijk wel.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 20:20
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Nu is het sprookje uit de wereld geholpen dat er sprake zou zijn van dwang .
Helaas niet. Want reken er maar op dat de beeldvorming over leerlingen die gedwongen worden halal-vlees te eten zal blijven bestaan. Wilders zal dit ook blijven herhalen, en zijn aanhangers ook. Ik zie 'bepaalde' forummers er ook voor aan jouw bericht uit De Pers gewoon te negeren en door te gaan op het eerste oorspronkelijke bericht over 'gedwongen halal-barbecues'. Helaas. Maar beeldvorming is dodelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 20:25
Eric Berger
Eric Berger is offline
Niemand dit gepost?:

21:55 24 September 2007
Ploumen nieuwe voorzitter van PvdA

Lilianne Ploumen wordt de nieuwe PvdA-voorzitter. De leden verkozen haar boven voormalig minister Jan Pronk, de gedoodverfde winnaar. De uitslag werd door een storing urenlang vertraagd.

Omdat er na de eerste ronde niemand was met een absolute meerderheid, ging de tweede voorkeur van de leden meetellen. Er waren zes 'telrondes' nodig om een winnaar aan te wijzen. Ploumen verschilt volgens partijleider Wouter Bos op ideologisch terrein niet van Jan Pronk.

Ploumen (45) is directeur van de hulporganisatie Cordaid. Tot 2003 was ze lid van GroenLinks. Als voorzitter wil ze de invloed van de leden vergroten.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...A2E43C1CD.html

Ja ja. Eerst is wekenlang Jan Pronk favoriet. Dit is zeer tegen de wil van de partijtop, leider Bos en coalitiegenoot CDA. Dan is er 'opeens' een computerstoring, en dan is 'onverwacht' de favoriete kandidaat van Bos tóch 'nipt' gekozen. WEl heel toevallig allemaal.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 20:41
Eric Berger
Eric Berger is offline
Je moet die foto die erbij staat echt zelf zien om het te geloven...

Italiaans modemerk shockeert met anorexiamodel

Door: De Pers
Gepubliceerd: vandaag 18:09
Update: vandaag 19:55

Een Italiaanse modeketen heeft voor opschudding gezorgd met een advertentie waarin een naakte vrouwelijke anorexiapatiënt is afgebeeld. De campagne, die samenvalt met de Milan Fashion Week, is bedoeld om het bewustzijn over de eetstoornis te vergroten.

De Nolita-advertentie verscheen maandag in een aantal Italiaanse kranten en op billboards. Boven de foto van de uitgemergelde vrouw staat de slogan 'No Anorexia'. Brein achter de campagne is fotograaf Oliviero Toscani, die in 1992 voor wereldwijde controverse zorgde met een Benetton-campagne waarin een aan AIDS stervende man in figureerde.

Flash & Partners, eigenaar van het Nolita-merk, stelde in een verklaring dat Toscani met het beeld van de naakte vrouw het publiek wil confronteren met de realiteit van de ziekte, die volgens het concern vaak veroorzaakt wordt door het opgedrongen schoonheidsideaal van de modewereld.

De vrouw op de foto is de Isabella Caro, een 27-jarige Française die al 15 jaar anorexia heeft. Ze weegt slechts 31 kilo en lijdt aan de huidziekte psoriasis. "Ik heb mezelf te lang verstopt en verborgen gehouden," zei ze woensdag in een interview met het blad Vanity Fair. "Nu wil ik mezelf zonder angst laten zien, al weet ik dat mijn lichaam afstotelijk is."

Minister van Gezondheid Livia Turco prijst de Nolita-campagne als een manier om het anorexiaprobleem onder de aandacht te brengen. Ook uit de modewereld klinken positieve geluiden. Maar veel Italianen reageren geschokt op de advertentie. De foto is volgens een vereniging die onderzoek doet naar de ziekte 'te hard' en zou anorexialijders zelfs aan kunnen zetten tot meer gewichtsverlies, uit jaloezie voor het figuur van Caro.

Anorexia staat in de mode-industrie hoger op de agenda sinds een 21-jarig Braziliaans model in november 2006 stierf aan de eetstoornis. De organisatie van de Madrid Fashion Week weerde meisjes van de catwalks omdat ze te dun waren. Ook in Milaan zijn maatregelen genomen; volgens een nieuwe gedragscode moeten modellen medisch kunnen aantonen dat ze niet aan de ziekte lijden.

http://www.depers.nl/buitenland/1061...Italianen.html
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 20:41
Verwijderd
Duidelijk een complot ja.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 22:38
Eric Berger
Eric Berger is offline
White House upset over copy of Bush speech posted to U.N. website

Apparently, a marked-up draft of the president's speech popped up on the U.N.'s website as President Bush delivered his remarks this morning before the General Assembly, USA TODAY's David Jackson reports. The draft included phonetic spellings of some names and countries, and the cellphone numbers for Bush speechwriters.

Press secretary Dana Perino downplayed the incident, and said phonetic spellings are used to help interpreters. Asked if the president has trouble pronouncing some country's names, Perino deemed it "an offensive question."

"There was an error made," Perino said, noting it was not a final draft.

"It was taken down and there's nothing more to say about it."

Update at 12:43 p.m. ET: Here's the version they replaced it with on the U.N. website.

Update at 12:46 p.m. ET: Blake Hounshell at Foreign Policy says he has a copy of the speech that got the White House so worked up this morning. Here are some of the phonetic guides it included, according to the magazine's blog:

• Kyrgyzstan [KEYR-geez-stan]
• Mauritania [moor-EH-tain-ee-a]
• Harare [hah-RAR-ray]
• Mugabe [moo-GAH-bee]
• Sarkozy [sar-KO-zee]
• Caracas [kah-RAH-kus]

Update at 2:33 p.m. ET: Here's an excerpt from the press secretary's exchange with reporters about the speech snafu. It was released by the White House.

PERINO: On the speech -- your question about the speech, the drafts are circulated, and there was an error made in trying to make sure that interpreters had what they needed. I don't know how the draft of the speech -- it was not final -- was posted, but it was, and it was taken down. There's really nothing more to say about it.

REPORTER: And they were phonetic spellings of various countries -- as well, we understand.

PERINO: That's not unusual. We do that for many speeches.

REPORTER: Does the president have a hard time pronouncing some of these countries's [sic] name?

PERINO: I think that's a offensive question. I'm going to just decline to comment on it.

http://blogs.usatoday.com/ondeadline...house-ups.html

Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 05:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Ja ja. Eerst is wekenlang Jan Pronk favoriet. Dit is zeer tegen de wil van de partijtop, leider Bos en coalitiegenoot CDA. Dan is er 'opeens' een computerstoring, en dan is 'onverwacht' de favoriete kandidaat van Bos tóch 'nipt' gekozen. WEl heel toevallig allemaal.
Zij was ook favoriet. Altijd al. En naar mijn mening een betere keuze dan Pronk op het moment.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 09:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Niemand dit gepost?
Niet echtm want het was niet verbazend. Het leek mij duidelijk dat de PVDA geen twee rijders op één paard zou zetten door een populistische Pronk aan te stellen, terwijl die iets heel anders wil en roept dan Wouter Bos wil, en kan in coaliteitverband.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 18:43
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Zij was ook favoriet. Altijd al. En naar mijn mening een betere keuze dan Pronk op het moment.
Nee, Pronk was wekenlang favoriet. Sla er de media maar op na.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 19:24
Eric Berger
Eric Berger is offline
Is dit wel 'Tiswah'?

Bush bedreigde landen die niet achter invasie in Irak stonden

De Amerikaanse president George Bush heeft destijds met represailles tegen Mexico en Chili gedreigd, als ze een resolutie van de Verenigde Naties over de invasie van Irak in maart 2002 niet zouden stemmen. Bush deed dat tijdens een ontmoeting met de voormalige Spaanse premier José Maria Aznar, zo meldt de Spaanse krant El Pais.

El Pais publiceerde de conversatie tussen de beide mannen van 22 februari 2002 in Texas, toen Washington hoopte dat de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties een resolutie zou stemmen voor een militaire interventie in Irak.

"Veiligheid staat op het spel"

"Landen als Mexico, Chili, Angola en Kameroen (toen leden van de Veiligheidsraad, nvdr) moeten beseffen dat de veiligheid van de Verenigde Staten op het spel staat", verklaarde de Amerikaanse president volgens El Pais, dat zich daarvoor baseert op vertrouwelijke informatie van Javier Ruperez, de toenmalige Spaanse ambassadeur in Washington.

Bush preciseerde dat een "negatieve houding" van Santiago de goedkeuring van een commercieel akkoord met Chili door de Amerikaanse senaat zou kunnen schaden en een onderbreking van een geldstorting aan Angola zou kunnen veroorzaken.

Veto

Tijdens het gesprek bevestigde Bush volgens El Pais aan Aznar dat de Amerikaanse troepen "eind maart van dat jaar in Bagdad zouden zijn", met of zonder VN-resolutie. "We gaan", zelfs al stelt een permanent lid van de Veiligheidsraad zijn veto (waarmee Frankrijk dreigde) tegen de resolutie, zou Bush eraan toegevoegd hebben.

Aznar, die in eigen land geconfronteerd werd met zware anti-oorlogsbetogingen terwijl hij Washington steunde, zou bij Bush aangedrongen hebben dat de resolutie de goedkeuring moest krijgen van een meerderheid binnen de Veiligheidsraad.

Publieke opinie

"Dat is erg belangrijk. We hebben uw hulp nodig tegenover onze publieke opinie, nu we het beleid dat Spanje de laatste 200 jaar gevolgd heeft aan het veranderen zijn", zou Aznar volgens de krant gezegd hebben. Hij zou zich ook bezorgd getoond hebben over het "optimisme" van de Amerikaanse president.

"Ik ben optimistisch omdat ik denk dat ik het bij het rechte eind heb", antwoordde Bush. Hij zou er ook aan toegevoegd hebben dat "we kunnen winnen zonder vernieling" en dat Washington een "post-Saddam Irak" voorbereidde, met "een goede basis voor een betere toekomst". (belga/kjg)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt3
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 07:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nee, Pronk was wekenlang favoriet. Sla er de media maar op na.
ik zei ook favoriet. Dat is wat anders dan wanneer ik had gezegd dat zij favoriet was.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 17:59
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
ik zei ook favoriet. Dat is wat anders dan wanneer ik had gezegd dat zij favoriet was.
Aaaah, op die manier. Tja, ik had het zo geïnterpreteerd: "maar zij wás ook favoriet". Zie je?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 10:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Aaaah, op die manier. Tja, ik had het zo geïnterpreteerd: "maar zij wás ook favoriet". Zie je?
ah nee de klemtoon lag op ook
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 20:50
Eric Berger
Eric Berger is offline
10 jarig meisje baart baby

Een meisje van 10 uit Charleroi is vorig jaar bevallen van een baby. Het nieuws, gepubliceerd in de Belgische krant De Standaard, raakte nu pas bekend. Zo’n jong moederschap is hoogst uitzonderlijk en sterkt het vermoeden dat jongeren steeds vroeger beginnen te experimenteren met seks. Het meisje kon op een natuurlijke manier bevallen en de baby was kerngezond. De vader was een schoolkameraadje. ‘Die jongen was enkele jaren ouder. Dertien jaar denk ik. Een jong kereltje nog’, zegt dokter Robert Chef, die de baby op de wereld hielp zetten. ‘Ik heb elk jaar wel enkele moeders van veertien jaar. Daar schrik ik niet meer van. Maar dit is natuurlijk wel hoogst uitzonderlijk.’ Het lijkt er dus sterk op dat de jeugd almaar vroeger begint te experimenteren met seks. Steeds meer jonge meisjes nemen de pil. Vooral vanaf veertien jaar is het pilgebruik de jongste twee jaar sterk gestegen. Vorig jaar kregen zelfs 57 kinderen van tien jaar van hun arts een voorschrift voor de anticonceptiepil, zo blijkt uit cijfers van de ziekteverzekering. (De Standaard)

http://www.knurps.nl/2007/09/10-jari...aart-baby.html

Campagne tegen meisjes als lustobject

DEN HAAG - Jongeren moeten af van het beeld van meisjes en vrouwen als lustobject. Het kabinet wil de jeugd via hun school en via internetsites, muziekzenders en tv-programma's weerbaar maken tegen seksueel geweld. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten.

Minister Ronald Plasterk van Emancipatie keert zich tegen de "huidige seksualisering van de samenleving waarbij meisjes en vrouwen als lustobject worden geportretteerd", schrijft hij in zijn emancipatienota.

Plasterk wil geweld tegen vrouwen bestrijden en hun positie wereldwijd bevorderen.
Volgens de bewindsman is werk de sleutel tot volledige gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen. Om vrouwen met kinderen in staat te stellen een baan te nemen, moeten de openingstijden van bijvoorbeeld de kinderopvang worden verruimd.

Verder komt er een extra fiscale stimulans om niet-werken te ontmoedigen. Daarnaast moet een kwart van alle bestuurders bij het rijk over vier jaar vrouw zijn.

Plasterk wil ook extra aandacht voor vrouwen uit etnische minderheden. Zij zitten op dit moment te vaak thuis.

Om onder andere vrouwen met een deeltijdbaan meer uren te laten draaien, komt het ministerie van Sociale Zaken met de Taskforce Deeltijdplus. Het kabinet trekt 5 miljoen euro voor de werkgroep uit.

De gemiddelde werkweek van vrouwen is 25 uur, die van mannen 37 uur. Alle maatregelen samen moeten ervoor zorgen dat in 2016 74 procent van alle vrouwen tussen de 20 en 64 jaar een baan heeft.

http://www.nu.nl/news/1253260/11/Cam...ustobject.html

Juist ja.

(Hoeveel portefuilles hééft die Plasterk eigenlijk?)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 07:45
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Zou 't kunnen zijn dat vrouwen met een deeltijdbaan helemaal niet méér willen werken? Dat ze bewust voor die deeltijdbaan hebben gekozen? Dat er misschien eens moet worden gekeken of mannen meer mogelijkheden krijgen een deeltijdbaan te krijgen? Emancipatie geldt namelijk niet alleen voor vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 08:09
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ik vind dat mannen meer als lustobject moeten worden gezien :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 10:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat vorige artikel is leuk in het licht van het feit dat dit gristelijke kabinet juist een aanrechtsubsidie invoerde om vrouwen zoveel mogelijk thuis te houden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 08:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Doden door aanslag Turkije
Uitgegeven: 30 september 2007 07:46

ANKARA - Koerdische rebellen hebben zaterdag in het zuidoosten van Turkije een minibus in een hinderlaag gelokt en twaalf mensen doodgeschoten. Dat maakte het Turkse leger bekend. Rebellen van de Koerdische Arbeiderspartij PKK steken achter de aanval.

De slachtoffers stapten op last van de terroristen uit het voertuig en werden standrechtelijk geëxecuteerd. Twee personen overleefden de moordpartij. De gouverneur van de provincie Sirnak heeft legereenheden gelast de daders op te sporen en te arresteren.

Dorpswachten

Zeven van de doden waren dorpswachten, Koerdische paramilitairen die door de Turkse autoriteiten worden bewapend om dorpelingen te beschermen tegen de PKK.

De Koerdische Arbeiderspartij wordt door Ankara, de EU en de Verenigde Staten aangemerkt als terroristische beweging. Ze strijd voor een onafhankelijk Koerdistan in het zuidoosten van Turkije en het noorden van Irak.

Veiligheidspact

De aanslag van zaterdag behoort tot de bloedigste acties van de organisatie van de afgelopen jaren. De aanval kwam een dag nadat Irak en Turkije een veiligheidspact hadden gesloten om gezamenlijk op te treden tegen de PKK.

Met instemming van Irak mogen Turkse militairen korte operaties tegen de terroristen uitvoeren op Iraaks grondgebied.
http://www.nu.nl/news/1254386/23/Dod...g_Turkije.html

waarom toch?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 08:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dat vorige artikel is leuk in het licht van het feit dat dit gristelijke kabinet juist een aanrechtsubsidie invoerde om vrouwen zoveel mogelijk thuis te houden.
Op zich een aardig idee om thuisblijvers te belonen voor hun harde werken als opvoeders
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 21:19
Eric Berger
Eric Berger is offline
Meisje moet voor straf naakt in de klas

NEW DELHI - Een 7-jarig meisje uit de Indiase hoofdstad New Delhi moest zich van haar leraar uitkleden en naakt op een tafel gaan staan, omdat ze haar huiswerk niet had afgemaakt. Dat heeft de Indiase politie zondag laten weten.

De politiewoordvoerder zei dat de leraar was gearresteerd na de klacht van de ouders van het meisje. De man werd later op borgtocht vrijgelaten. De docent zou de andere kinderen in de klas hebben aangemoedigd het meisje uit te joelen, terwijl ze naakt op een tafel in het klaslokaal stond.

http://msn.anp.nl/msn/nieuws.do?acti...cle&id=4907874
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 21:21
Verwijderd
Dat is weer eens wat anders dan ezelsoren.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 21:38
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Effectiever ook.
In zo'n klas zal niemand iets achter de rug van de leraar om flikken, door de vele geile judassen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 21:51
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Doden door aanslag Turkije

Ze strijd voor een onafhankelijk Koerdistan in het zuidoosten van Turkije en het noorden van Irak.
Stam + t

De PKK claimt niet alleen Turks en Iraaks grondgebied, maar ook delen van Iran. Wapens, explosieven, geld, eten, kleren en communicatiemiddelen krijgen ze van de VS, Israel, bepaalde Europese landen en hun Turkse Kameraden. Allemaal hebben ze op de een of andere manier belangen bij de stichting van een staat op basis van de Koerdische etniciteit.

Wat Turkije moet doen, is allereerst de grens met N-Irak sluiten, en zo het hart van het te stichten Koerdistan economisch te beteugelen. Daarnaast moeten de Turkmenen worden bewapend, en invloedrijke lui die voor Koerdistan ijveren worden geliquideerd. Tot slot moet Turkije alle banden met bovengenoemde landen verbreken, en een pact aangaan met Iran, Rusland, Maleisië, China en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Daarnaast moeten de Turkmenen worden bewapend, en invloedrijke lui die voor Koerdistan ijveren worden geliquideerd. Tot slot moet Turkije alle banden met bovengenoemde landen verbreken, en een pact aangaan met Iran, Rusland, Maleisië, China en dergelijke.
Je bent de link met de realiteit een beetje verloren, niet?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 21:55
Verwijderd
Klinkt als een pro-turkse actie film
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 22:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wapens, explosieven, geld, eten, kleren en communicatiemiddelen krijgen ze van de VS, Israel, bepaalde Europese landen en hun Turkse Kameraden.
Als je een zelfbedachte samenzweringstheorie op internet wil slingeren, zorg dan tenminste dat ze de eerste overduidelijke feiten kunnen weerstaan. Zoals bijvoorbeeld het feit dat Turkije en Israël militair intensief samenwerken en elkaar inlichten over wat ze doen.

De recente operatie tegen Syrische nucleaire plannen door Israël heeft bijvoorbeeld plaatsgehad met Turks medeweten, en zonder twijfel met Turkse instemming.

Ja sure, dan ga je natuurlijk wel opstandelingen die iets tegen een van je bondgenoten hebben bewapenen...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 22:40
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
De recente operatie tegen Syrische nucleaire plannen door Israël heeft bijvoorbeeld plaatsgehad met Turks medeweten, en zonder twijfel met Turkse instemming.

Ja sure, dan ga je natuurlijk wel opstandelingen die iets tegen een van je bondgenoten hebben bewapenen...
De belangen van twee verschillende zaken zijn nooit gelijk. Van landen al helemaal niet. Op de ene vlak moet je daarom met elkaar samenwerken, terwijl je op een ander gebied mekaar de kop inslaat.

Er is idd een vergaande militaire samenwerking tussen Turkije en Israel. Die stamt uit een tijd waarin veel belangen van Israel overeenkwamen met turkije's belangen. Toendertijd waren er twee groepen, het kapitalistische en het communistsiche blok. Maar sinds het uiteeinvallen van de Sovjet-Unie, botsen landen binnenin deze blokken met elkander. Een heel mooi voorbeeld vind ik de relatie tussen Afghanistan en het Westen. Nog geen twintig jaar geleden werd dat land op alle mogelijke manieren gesteund in haar strijd tegen de USSR. De huidige situatie moge bekend zijn.

De verhoudingen tussen Turkije en Israel botsen vandaag de dag. Israel is er bij gebaat dat het land wordt omringt door kleine, zwakke staten, opdat zij kan blijven voortbestaan, en zelfs uitbreiden, ook zonder Amerikaanse steun. Het verkrijgen van buren die zich op een bepaald geloof of etniciteit beroepen, is daarnaast ook mooi meegenomen, omdat je die makkelijk kunt ophitsen.

Turkije daarentegen wil geen grondgebied inleveren, alswel uitbreiden. Terug naar de gloriedagen van het Ottomaanse rijk.

Ondanks dat de belangen botsen, blijven de betrekkinge tussen beide landen in stand. Vooral Turkije steekt haar kop in het zand. Voorlopig kan dit ook nog wel, omdat het Koerdistan projectje nog niet luid en duidelijk is gestart. Blijkbaar zijn er eerst nog andere prioriteiten. Maar als je bedenkt dat er al een Koerdische centrale bank is, een Koerdisch leger (meer info, ook wel [ur;=http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=839]interessant[/url]), volkslied, munteenheid, parlement, regering, etc., zal het vast niet lang meer duren voor dat bepaalde landen openlijk hun steun zullen betuigen voor de stichting van deze staat, omdat Turkije X morele regel aan het overtreden zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 22:44
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Overigens, de Israelische schendingen van Syrische luchtruim waren niet bedoeld 'tegen Syrische nuclaire plannen'. Het was meer een generale repetitie voor de oorlog die de VS en Israel tegen Iran en Syrië willen starten. Rusland heeft laatst een hypermodern luchtafweergeschut verkocht aan Iran. Israel wilde o.a. dit systeem testen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 09:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Overigens, de Israelische schendingen van Syrische luchtruim waren niet bedoeld 'tegen Syrische nuclaire plannen'. Het was meer een generale repetitie voor de oorlog die de VS en Israel tegen Iran en Syrië willen starten. Rusland heeft laatst een hypermodern luchtafweergeschut verkocht aan Iran. Israel wilde o.a. dit systeem testen.
Natte vingerwerk is not-done.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 09:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
De verhoudingen tussen Turkije en Israel botsen vandaag de dag. .
Weer natte vingerwerk...
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 10:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Overigens, de Israelische schendingen van Syrische luchtruim waren niet bedoeld 'tegen Syrische nuclaire plannen'.
Ah, dan kwamen die Noord-Koreanen die men er aantrof dus slechts voor hun vakantie...

Overigens ga je ook bij de VS en Europa de mist in. De PKK staat op alle terreurlijsten, en noch de VS noch EU landen kunnen de separatisten dus steunen, zelfs los van het feit dat niemand dat zou willen. De Amerikanen oefenen zelfs druk uit op het Koerdisch bestuur in Noord-Irak om de PKK aan een korte lijn te houden, zodat Turkije geen verdere invallen in Irak doet om PKK strijders te achterhalen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 20:12
Verwijderd
Ayaan Hirsi Ali terug in Nederland

DEN HAAG - Ayaan Hirsi Ali is maandag teruggekeerd in Nederland. Ze moest vertrekken uit de Verenigde Staten omdat haar beveiliging daar niet langer gegarandeerd was.

Dat hebben betrouwbare bronnen bevestigd naar aanleiding van berichtgeving hierover in NRC Handelsblad

Volgens de ingewijden wil Nederland niet langer opdraaien voor de beveiligingskosten in de VS. De Amerikanen zouden weigeren de bescherming over te nemen.

Washington

Hirsi Ali, die wegens haar uitlatingen over de islam al tijden wordt bedreigd, vertrok vorig jaar naar Washington. Het oud-VVD-Tweede Kamerlid ging daar aan de slag bij het American Enterprise Institute (AEI).

Volgens NRC zal ze die activiteiten vanuit Nederland voortzetten omdat ze hier als bedreigd persoon verzekerd is van persoonsbeveiliging. Na het vertrek van Hirsi Ali liet minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) weten dat de VS in principe voor de beveiliging van Hirsi Ali moeten zorgen. Om een goede overgang te verzekeren, was Nederland daar echter nog wel bij betrokken.

Beveiliging

Om veiligheidsredenen kon de minister niet concreet aangeven op welke manier. Hij gaf wel aan dat Nederland voor adequate beveiliging van Hirsi Ali zal zorgen als ze zich hier bevindt.

Een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) kon niets over de kwestie zeggen.

GroenLinks

De Tweede Kamerfractie van GroenLinks wil in een spoeddebat opheldering krijgen over de problemen die zijn ontstaan rond de beveiliging van Ayaan Hirsi Ali. De partij vraagt zich af of de Nederlandse regering alles heeft gedaan om de beveiligingskwestie adequaat op te lossen.

Fractievoorzitter Femke Halsema wil de ministers van Justitie en van Binnenlandse Zaken naar de Tweede Kamer roepen om antwoord te krijgen op die vragen. Ze zei maandag zich af te vragen of de regering voor Hirsi Ali geen uitzondering moet maken op het standpunt dat personen beschermd moeten worden door het land waarin zij zich bevinden.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 20:40
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Wat doet Femke Halsema weer eens dom, als ze een uitzondering wil schept ze toch een precedent voor meer ''uitzonderingen'' immers waarom zij wel en anderen niet?Dan is het hek gewoon van de dam.

Ik vind dat Hirsi voor haar eigen beveiligingskosten op moet draaien, ze vervult immers geen ambt meer in Nederland. Wel vreemd dat de VS niet voor haar kosten op wil draaien.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 20:41
Verwijderd
Alsof ze nog beveiliging nodig heeft. Iedereen was 'r al weer vergeten, nu komt ze weer attention whoren.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 21:00
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Overigens ga je ook bij de VS en Europa de mist in. De PKK staat op alle terreurlijsten, en noch de VS noch EU landen kunnen de separatisten dus steunen, zelfs los van het feit dat niemand dat zou willen.
Dat is ook dikke onzin, want de VS hebben tot aan de milleniumwisseling decennialang de Mujahideen (van die baard die Osama heet, weet je nog wel?) financieël gesteund, en daarna hun opvolgers, de Taliban. Bovendien staat ook Al Qu'aida op de lijst van terreurorganisaties, maar dat weerhoudt de VS er ook niet van om aan Al Qu'aida-gelieerde terreurgroepen in Iran te steunen.

En voordat je je standaard grammafoonplaat met "het is een communistische complottheorie" weer voor de dag haalt:

'The New Yorker' magazine, artikel van onderzoeksjournalist Seymour Hersch:
http://www.newyorker.com/reporting/2...5fa_fact_hersh

'ThinkProgress' heeft een korte samenvatting en een interview met Hersch:
http://thinkprogress.org/2007/02/25/hersh-qaeda/

Voor de duidelijkheid: ik zeg NIET dat de VS de PKK op wat voor manier dan ook steunt. Maar je argument is waardeloos.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 21:04
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Wat doet Femke Halsema weer eens dom, als ze een uitzondering wil schept ze toch een precedent voor meer ''uitzonderingen'' immers waarom zij wel en anderen niet?Dan is het hek gewoon van de dam.
Ik vind het terecht. Ik vind Hirsi Ali een dom wijf, en werken voor de AEI is net zoiets als werken voor de NSB, maar daarom hoeft ze nog niet dood. Salman Rushdie werd/wordt ook altijd beveiligd door de Britse overheid, ook al bevindt hij zich niet op Brits grondgebied. Hij is een Brits staatsburger. Hirsi Ali is een Nederlands staatsburger en wordt internationaal bedreigd. Daarom moet zij beveiliging krijgen.

Citaat:
Promillage schreef:
Ik vind dat Hirsi voor haar eigen beveiligingskosten op moet draaien, ze vervult immers geen ambt meer in Nederland. Wel vreemd dat de VS niet voor haar kosten op wil draaien.
Laat die rolleyes maar weg, want de VS doen dat nooit voor mensen die geen officiële functie bekleden. Hirsi Ali is dus geen uitzondering.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 21:10
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Ik vind het terecht. Ik vind Hirsi Ali een dom wijf, en werken voor de AEI is net zoiets als werken voor de NSB, maar daarom hoeft ze nog niet dood. Salman Rushdie werd/wordt ook altijd beveiligd door de Britse overheid, ook al bevindt hij zich niet op Brits grondgebied. Hij is een Brits staatsburger. Hirsi Ali is een Nederlands staatsburger en wordt internationaal bedreigd. Daarom moet zij beveiliging krijgen.


Laat die rolleyes maar weg, want de VS doen dat nooit voor mensen die geen officiële functie bekleden. Hirsi Ali is dus geen uitzondering.
Wie zegt dat ze dood gaat zonder beveiliging?Als er al van reeel gevaar sprake is moet ze dus er zelf voor opdraaien (de kosten) want ze heeft er wel mooi zelf voor gezorgd dat ze nu in dat schuitje zit. Met haar baan moet het ook niet zo moeilijk zijn om dat te betalen.

Waarom zou Nederland dat wel moeten doen dan, het is niet meer onze verantwoordelijkheid.Wel de verantwoordelijkheid van de VS dusja.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Alsof ze nog beveiliging nodig heeft. Iedereen was 'r al weer vergeten, nu komt ze weer attention whoren.
Tuurlijk, zonder aandacht verkoop je geen boeken.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Wie zegt dat ze dood gaat zonder beveiliging?Als er al van reeel gevaar sprake is moet ze dus er zelf voor opdraaien (de kosten) want ze heeft er wel mooi zelf voor gezorgd dat ze nu in dat schuitje zit. Met haar baan moet het ook niet zo moeilijk zijn om dat te betalen.

Waarom zou Nederland dat wel moeten doen dan, het is niet meer onze verantwoordelijkheid.Wel de verantwoordelijkheid van de VS dusja.
Korte rokjes-argument.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 21:13
Verwijderd
Ik vind dat Hirsi Ali recht heeft op beveiliging, als er sprake is van een reeël gevaar. Ik denk in de VS niet zo, in Nederland wel. Maar ik vind het jammer dat ze terug is, het was net zo rustig rond haar .
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 21:16
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Korte rokjes-argument.
Nee.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Korte rokjes-argument.
Vind ik niet, er zijn bepaalde maatschappelijke functies waar je sneller met hoog oplopende emoties te maken hebt, dus het is dan vrij normaal dat je bedreigingen ontvangt. Zeker als het om functies gaat waarbij je veel met mensen te maken hebt. 99,9% van die mensen die zulke functies bekleden krijgen geen beveiliging, en trekken zich weinig aan van die bedreigingen.

Neemt natuurlijk niet weg dat bedreigt worden zeer vervelend is, maar je kan er wel normaal mee omgaan, iets wat zij niet kan, en een zekere wilders ook niet. Die gaan meteen aangifte doen van elk woord wat er tegen ze gezegt word.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 21:20
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Wie zegt dat ze dood gaat zonder beveiliging?Als er al van reeel gevaar sprake is moet ze dus er zelf voor opdraaien (de kosten) want ze heeft er wel mooi zelf voor gezorgd dat ze nu in dat schuitje zit. Met haar baan moet het ook niet zo moeilijk zijn om dat te betalen.
Ja, en het was ook Salam Rushdie's eigen schuld zeker? En Theo van Gogh's eigen schuld? En Pim Fortuyn's eigen schuld? Hadden ze hun bek maar moeten houden, hè, want het is immers geoorloofd als een gestoorde idioot je dood schiet?

Citaat:
Promillage schreef:
Waarom zou Nederland dat wel moeten doen dan, het is niet meer onze verantwoordelijkheid.Wel de verantwoordelijkheid van de VS dusja.
Omdat ze een Nederlands staatsburger is, en geen Amerikaans staatsburger.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.