Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2008, 11:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En als je blijft heen en weer reizen, thuis niet NL spreken, TV uit eigen land aan.... dan blijf te toch tussen twee culturen hangen...
Ja, da's een feit. Maar je koos mogelijkwijs een van de meest ongelukkige stellingnames die mogelijk zijn.


Bovendien stuit je dan op dilemma's: om het 'op te lossen', moet je mensen gebieden wat ze op tv zien, gebieden waar ze heen reizen, gebieden wat ze thuis tegen elkaar zeggen.

Dat kan niet.

Dan blijven er zeer beperkte dingen over om integratie te beïnvloeden wanneer men eenmaal 'voorbij de poort' is. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar niet zo krampachtig doen over integratie en er geen honderden miljoenen in te steken, maar degenen die het verdommen om te integreren dan ook gewoon af te schrijven. Kansen genoeg, maar wie die kansen niet wil nemen mag ook afgerekend worden op die keuze.


Helaas ben ik roepende in de woestijn. Vorige week nog een prachtig voorbeeld met het nieuwe personeelsbeleid van de politie dat actief autochtonen discrimineert. Aldus het nieuws worden er geen autochtonen meer aangenomen zolang er niet genoeg allochtonen zijn.

De politie kraakte toch al in zijn voegen onder de staking en bureaucratie.. Een potje discriminatie waardoor ze kostbare toekomstige medewerkers afstoten vanwege hun huidskleur kan er ook nog wel bij.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2008, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Helaas ben ik roepende in de woestijn. Vorige week nog een prachtig voorbeeld met het nieuwe personeelsbeleid van de politie dat actief autochtonen discrimineert. Aldus het nieuws worden er geen autochtonen meer aangenomen zolang er niet genoeg allochtonen zijn.

De politie kraakte toch al in zijn voegen onder de staking en bureaucratie.. Een potje discriminatie waardoor ze kostbare toekomstige medewerkers afstoten vanwege hun huidskleur kan er ook nog wel bij.
Ik ben zeker niet voor positieve discriminatie, maar bij de politie is het toch wel belangrijk dat ze etnisch min of meer representatief zijn voor de bevolking (los van de snorren), omdat anders een "wij tegen zij"-gevoel wordt gecultiveerd onder minderheden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 16:48
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Het gaat erom dat mensen actief deelnemen aan het maatschappelijke proces.
Heel goed! Gebeurt dit?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Heel goed! Gebeurt dit?
De werkloosheid onder allochtonen is ongeveer 13%. Voor 87% van de allochtonen geldt dus van wel.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 16:51
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
De werkloosheid onder allochtonen is ongeveer 13%. Voor 87% van de allochtonen geldt dus van wel.
Juist. Helaas worden allochtonen van de tweede generatie aangeduid als autochtonen. Vertekend beeld. Next.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Juist. Helaas worden allochtonen van de tweede generatie aangeduid als autochtonen. Vertekend beeld. Next.
Nee hoor, als ik het goed begrepen heb wordt in die statistiek alleen de mensen wier ouders allebei in Nederland geboren zijn tot autochtoon gerekend.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 17:20
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Nee hoor, als ik het goed begrepen heb wordt in die statistiek alleen de mensen wier ouders allebei in Nederland geboren zijn tot autochtoon gerekend.
Je hebt het niet goed begrepen. Kijk nog eens naar wat je schreef.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Je hebt het niet goed begrepen. Kijk nog eens naar wat je schreef.
Ik heb nog eens gekeken naar wat je schreef en dat doet mij vermoeden dat jij het niet goed begrepen hebt, of dat je je punt te onduidelijk formuleert.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 17:45
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ik zal dadelijk even een bron voor je zoeken, ik las het laatst op Heemland 21.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 18:08
joram
joram is offline
Nou zal ik me er maar even mee gaan bemoeien dan:

Het CBS hanteert als definitie van allochtoon:

Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Nou zal ik me er maar even mee gaan bemoeien dan:

Het CBS hanteert als definitie van allochtoon:

Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.
Precies wat ik zei dus.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 20:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Juist. Helaas worden allochtonen van de tweede generatie aangeduid als autochtonen. Vertekend beeld. Next.
Da's niet gangbaar, zeg maar gerust foutief.
Citaat:
De werkloosheid onder allochtonen is ongeveer 13%. Voor 87% van de allochtonen geldt dus van wel.
Redelijk simplistisch. Iemand die een halal slagerij runt, alleen maar Turks spreekt, alleen maar Turken als klanten heeft en geen woord Nederlands spreekt, valt ook onder die 87%.

Sterker nog, na geïntegreerd te zijn kan terugtrekken in de eigen groep integratie weer terugdraaien. Überhaupt, voor allochtone vrouwen klopt de benadering vanuti werk niet. Ze werken zelden vanwege het rollenpatroon, maar zijn wel actieve sociale actoren die kunnen integreren of datzelfde weer terugdraaien als ze zich in eigen groep terug trekken. Goeie casestudy overigens in 'thuis in het publieke domein', Agora, nr 2 2007.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Redelijk simplistisch. Iemand die een halal slagerij runt, alleen maar Turks spreekt, alleen maar Turken als klanten heeft en geen woord Nederlands spreekt, valt ook onder die 87%.
En levert via zijn slagerij ook een bijdrage aan de samenleving, want mensen eten graag vlees.
Citaat:
Sterker nog, na geïntegreerd te zijn kan terugtrekken in de eigen groep integratie weer terugdraaien. Überhaupt, voor allochtone vrouwen klopt de benadering vanuti werk niet. Ze werken zelden vanwege het rollenpatroon, maar zijn wel actieve sociale actoren die kunnen integreren of datzelfde weer terugdraaien als ze zich in eigen groep terug trekken. Goeie casestudy overigens in 'thuis in het publieke domein', Agora, nr 2 2007.
Daar lig ik eerlijk gezegd niet wakker van.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 20:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En levert via zijn slagerij ook een bijdrage aan de samenleving, want mensen eten graag vlees.
Daar lig ik eerlijk gezegd niet wakker van.
Dan heb je het eerste ding over gebrek aan integratie en de gevolgen ervan duidelijk nog niet begrepen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Dan heb je het eerste ding over gebrek aan integratie en de gevolgen ervan duidelijk nog niet begrepen.
Dat, of ik denk gewoon dat het niet zinvol is om "integratie" op te dringen.

Beter voer je gewoon een algemene leerwerkplicht in, dan volgt de integratie vanzelf, zonder rechtspopulistische integratiecursusjes.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 20:37
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Beter wordt er niet geïntegreerd, en vertrekken de gasten morgen weer.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Beter wordt er niet geïntegreerd, en vertrekken de gasten morgen weer.
Dat is nu nog eens een realistische en wenselijke oplossing.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 20:43
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Dat is nu nog eens een realistische en wenselijke oplossing.
Realistisch nee, wenselijk...joah.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Realistisch nee, wenselijk...joah.
Om de zuiverheid van het Nederlandsche volk te behouden?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 21:05
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Nee, zodat ik later nog AOW krijg.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Nee, zodat ik later nog AOW krijg.
Ja, want die 13% werkloosheid onder allochtonen, dat kan de economie echt niet aan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 21:25
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ja, want die 13% werkloosheid onder allochtonen, dat kan de economie echt niet aan.
Onder Marokkanen is de werkloosheid nog altijd 27%. Antillianen 22%. Tegen 4% bij autochtonen.

Iedereen heeft dezelfde kansen. Iedereen kan zijn basisschool, en daarna zijn voortgezet onderwijs afmaken. Daarnaast kan iedereen studeren, heeft iedereen recht op stufi, kan iedereen goedkoop lenen bij de IBG en kan je met fatsoenlijke wilskracht een goede baan krijgen. Sommige mensen vertikken dat.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Onder Marokkanen is de werkloosheid nog altijd 27%. Antillianen 22%. Tegen 4% bij autochtonen.

Iedereen heeft dezelfde kansen. Iedereen kan zijn basisschool, en daarna zijn voortgezet onderwijs afmaken. Daarnaast kan iedereen studeren, heeft iedereen recht op stufi, kan iedereen goedkoop lenen bij de IBG en kan je met fatsoenlijke wilskracht een goede baan krijgen. Sommige mensen vertikken dat.
Ja, wat is de werkloosheid onder mensen zonder diploma? Vast wel hoger dan 27%. Die ook maar het land uitzetten dan?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 21:42
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Graag! Juliana zei het al in 1950: Nederland is te vol. Dit land zou goed tot zijn recht komen met zo'n 5 miljoen mensen.

Maar helaas, dat zal niet gebeuren. Het beste wat ik er op dit moment van kan maken is keihard doorpolariseren.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Graag! Juliana zei het al in 1950: Nederland is te vol. Dit land zou goed tot zijn recht komen met zo'n 5 miljoen mensen.

Maar helaas, dat zal niet gebeuren. Het beste wat ik er op dit moment van kan maken is keihard doorpolariseren.
Tja, maar hoeveel autoriteit heeft iemand die met een corrupte nazi trouwt?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 22:34
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Voor het opheffen van de monarchie open je maar een andere thread, daar geef ik ook weer graag een uiteenzetting.

Nederland heeft een oppervlakte van 41.528 km². Gedeeld over 16,3 miljoen mensen is dat 0,0025 km² per persoon. Iedereen in Nederland heeft ruimte nodig om te kunnen eten, drinken, wonen, werken, reizen, recreëren etc. Deel de ruimte die mogelijk is door de benodigde ruimte per persoon en je komt tot de eenvoudige conclusie dat Nederland veel te overbevolkt is. En wat doen we? We halen zogenaamde NINJA's* naar Nederland toe, waarvan de meesten een uitkering krijgen, en de belastingbetaler honderden miljoenen moet ophoesten. (check het generaal pardon) Deze mensen krijgen ook veel meer kinderen dan de hardwerkende, welvarende mensen. Marokkaanse vrouwen krijgen gemiddeld tussen de 2,8 en 3,3 kinderen, een autochtone Nederlandse vrouw 1,5 tot 1,7 kinderen. Het aantal niet-zelfredzamen neemt toe, de overheid kan hier niet van plukken, dus zullen alle lasten op de schouders komen van degenen die de eigen broek kunnen ophouden. En dat aantal zal alleen nog maar verder slinken. Momenteel durft nog niemand te roepen dat de pensioensgerechtigde leeftijd omhoog moet, maar het zal er uiteindelijk wel van komen. En of we dan nog AOW krijgen, is de vraag.

*No Income, No Jobs or Assets
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 22:40
Verwijderd
Hoe kom je erbij dat het aantal niet-zelfredzamen toeneemt? Er komen nauwelijks asielzoekers meer Nederland binnen. Werkelijk waar, waar maak je je in godsnaam druk om bij een werkeloosheid van 3%?

Overigens ben ik zeker voor een verhoging van de AOW-leeftijd naar 75 jaar, maar niet omdat we het niet meer zouden kunnen betalen o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 22:59
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Neem jij die 10 jaar van mij? Hoiii
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 23:12
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Overigens ben ik zeker voor een verhoging van de AOW-leeftijd naar 75 jaar, maar niet omdat we het niet meer zouden kunnen betalen o.i.d.
Per direct of in een periode van 5 tot 10 jaar?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Per direct of in een periode van 5 tot 10 jaar?
Per direct is een beetje cru. Nee, in een periode van 20-30 jaar o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 23:23
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
de verhoging van de aow leeftijd heeft meer met de hogere levensverwachting te maken dan met die 10 000 asielzoekers die binnenkomen, verdonk/europa heeft die instroom tot een acceptabel niveau teruggedrongen, verder schiet het niet erg op als we wel polen nodig hebben in de bouw (zoals we turken nodig hadden een aantal deccenia geleden)

niet zozeer omdat we te weinig mensen hebben maar omdat de gem nederlander stervensduur is

verder heeft nederland prachtige werkloosheids, inflatie en economische cijfers

en eerlijk gezegd, de meeste 'allochtonen' die ik ken zijn uitstekend geintergreerd en tonen meer inzet voor nederland en de dialoog dan de meeste autochtonen (die al snel hun schouders ophalen zoals dat een koude nuchtere nederlander goed staat)

dan krijgen we nog de verschillen in mening over wat die nederlandse cultuur inhoud (inmiddels al 100den jaren multicultureel, van SA tot Indonesië tot suriname)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 23:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
*verhaal*
Je ecologische verhaal is onzin: Nederlanders halen door handel een goed deel van hun ecologische voetafdruk uit het buitenland. Bijvoorbeeld als mensen soja eten/drinken, al die gezondheidstroep zeg maar, eten ze niet van Nederlandse grond, maar van voor sojavelden gekapte Braziliaanse regenwouden.

Het generaal pardon is inderdaad grote onzin, en het onderuit schoffelen van alles dat in de immigratiepolitiek bereikt is (nog los van de slechte uitvoering waarbij budgetoverschrijding en willekeur regeren), maar de gevolgen daarvan zijn een vraagstuk van integratie, en niet immigratie.

Je opmerking over geboortecijfer bevat een impliciet achterliggend argument dat racistisch van aard is. Ik zal het maar aan jou overlaten om te ontkennen dat dat er is, en je eigen opmerking af te schieten, of dat te bevestigen en daarmee jezelf voor gek te zetten.



Kazet toont overigens weer aan niet tot nadenken in staat te zijn als het over de monarchie gaat.. Prachtige argumentatie natuurlijk. Het grootste argument voor de monarchie is het feit dat alle republikeinen ongeïnformeerde hypocriete navelstaarders zijn. Waarvan akte in dit geval waar xenofobische gevoelens over Duitsers als 'argument' gebruikt worden.

Maar dan natuurlijk wel kritiek durven uiten op iemand als Wilders, die zich van precies dezelfde xenofobe half-verdraaide argumenten bedient.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 23:39
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Je opmerking over geboortecijfer bevat een impliciet achterliggend argument dat racistisch van aard is. Ik zal het maar aan jou overlaten om te ontkennen dat dat er is, en je eigen opmerking af te schieten, of dat te bevestigen en daarmee jezelf voor gek te zetten.
Hahaha.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Kazet toont overigens weer aan niet tot nadenken in staat te zijn als het over de monarchie gaat.. Prachtige argumentatie natuurlijk. Het grootste argument voor de monarchie is het feit dat alle republikeinen ongeïnformeerde hypocriete navelstaarders zijn. Waarvan akte in dit geval waar xenofobische gevoelens over Duitsers als 'argument' gebruikt worden.

Maar dan natuurlijk wel kritiek durven uiten op iemand als Wilders, die zich van precies dezelfde xenofobe half-verdraaide argumenten bedient.
Hmm? Ik heb niets tegen Duitsers, waarom suggereer je überhaupt zoiets? Ik heb uiteraard wel iets tegen prins Bernhard.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 23:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hmm? Ik heb niets tegen Duitsers, waarom suggereer je überhaupt zoiets?
Nou ja, als je een Duitser zomaar voor halve nazi uitmaakt dan lijdt je duidelijk aan irrationele xenofobe gevoelens.

Sta je ook altijd in Scheveningen te schelden op het strand dat ze zich niet in moeten graven omdat ze toch weer weg moeten?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, als je een Duitser zomaar voor halve nazi uitmaakt dan lijdt je duidelijk aan irrationele xenofobe gevoelens.

Sta je ook altijd in Scheveningen te schelden op het strand dat ze zich niet in moeten graven omdat ze toch weer weg moeten?
Ja, als je een oud-NSDAP-lid voor nazi uitmaakt ben je echt wel met enorm vergezochte dingen bezig.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 00:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja, als je een oud-NSDAP-lid voor nazi uitmaakt ben je echt wel met enorm vergezochte dingen bezig.
Ah, dus jij bent er zo een die "je stond erbij dus je bent schuldig" hanteerd.

Ik zag je laatst verdacht dicht bij een SGP'er in de buurt komen. Dat is volgens jou dan afdoende bewijs dat je een vrouwenhatende christelijk fundamentalist bent, niet?

Of zullen we gewoon dergelijke absurde logica laten voor wat het is en beiden toegeven dat de republikeinen met hun mond vol tanden staan?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 07:07
Verwijderd
Citaat:
Ah, dus jij bent er zo een die "je stond erbij dus je bent schuldig" hanteerd.

Ik zag je laatst verdacht dicht bij een SGP'er in de buurt komen. Dat is volgens jou dan afdoende bewijs dat je een vrouwenhatende christelijk fundamentalist bent, niet?

Of zullen we gewoon dergelijke absurde logica laten voor wat het is en beiden toegeven dat de republikeinen met hun mond vol tanden staan?
Als hij er mee getrouwd was, was het afdoende bewijs. In dit geval praat je klinkklare nonsens en ben je gewoon aan het uitlokken op een hele vreemde manier.

Wat jij zegt komt neer op; Je maakt spelfouten dus ik neem je niet serieus :')
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 07:51
Verwijderd
Ach wat is Mobius bang voor zijn centjes...

Ga er lekker voor werken joh, dan heb je later niet eens AOW nodig.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 09:40
Verwijderd
In een persbericht van het CBS valt te lezen dat de werkloosheid onder niet-westerse allochtonen is afgenomen naar 9,1% in het vierde kwartaal van 2007.

De grootste groep die werkloos is, is inderdaad de Marokkanen, maar niet met 27% (bron?), maar met 11%.

Bron
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 10:01
Verwijderd
Al is 50% werkloos who gives a damn, het zijn Nederlanders en verdienen als gelijke behandeld te worden.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Al is 50% werkloos who gives a damn, het zijn Nederlanders en verdienen als gelijke behandeld te worden.
Ten dele.

Als ze werkeloos zijn en ze doen er alles aan om weer aan het werk te komen, zeer zeker. Als ze liever een uitkering trekken, en rotzooi trappen, en het geld naar het buitenland sturen, zou ik zeggen: stuur ze maar achter hun geld aan.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 10:21
Verwijderd
Het zijn Nederlanders, wie geeft jou of iemand anders het recht ze uit hun eigen land te gooien?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Het zijn Nederlanders, wie geeft jou of iemand anders het recht ze uit hun eigen land te gooien?
Op het moment dat ze een uitkering hebben die ze liever naar hun 'moederland' sturen.
Heb ik daar geen morele bezwaren tegen, nee. Dacht recht heb ik niet, maar ik claim dat ook niet. Ik heb wel het recht om zo te denken over dat tuig die dat doet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 10:26
Verwijderd
Dan ben jij blijkbaar niet goed geintegreerd, je wilt namelijk niet andere Nederlanders het land uitgooien als ze liever een uitkering hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Op het moment dat ze een uitkering hebben die ze liever naar hun 'moederland' sturen.
Heb ik daar geen morele bezwaren tegen, nee. Dacht recht heb ik niet, maar ik claim dat ook niet. Ik heb wel het recht om zo te denken over dat tuig die dat doet.
Hehe. Die miniscule bedragen die ze daarheen sturen :')
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Hehe. Die miniscule bedragen die ze daarheen sturen :')
optellen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 10:57
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ach wat is Mobius bang voor zijn centjes...

Ga er lekker voor werken joh, dan heb je later niet eens AOW nodig.
Graag wil ik op m'n 65ste kunnen stoppen. En maak je niet druk, ik verdien genoeg. Als werkende wil ik dezelfde rechten die bijvoorbeeld mijn vader heeft.

Citaat:
Al is 50% werkloos who gives a damn, het zijn Nederlanders en verdienen als gelijke behandeld te worden.
Ja, een Antilliaan die een uitkering ontvangt, iedere dag tot 12 uur in z'n bed blijft liggen, daarna met wat gelijkgestemde vrienden naar de stad vertrekt, rotzooi trapt, coke verkoopt en 's ochtends om 05:30 in hetzelfde, inmiddels lawaaiige groepje thuis aankomt, zie ik echt als mijn gelijke.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Graag wil ik op m'n 65ste kunnen stoppen. En maak je niet druk, ik verdien genoeg. Als werkende wil ik dezelfde rechten die bijvoorbeeld mijn vader heeft.



Ja, een Antilliaan die een uitkering ontvangt, iedere dag tot 12 uur in z'n bed blijft liggen, daarna met wat gelijkgestemde vrienden naar de stad vertrekt, rotzooi trapt, coke verkoopt en 's ochtends om 05:30 in hetzelfde, inmiddels lawaaiige groepje thuis aankomt, zie ik echt als mijn gelijke.
Eerste alinea: true, maar het moet haalbaar zijn, en eerlijk gezegd twijfel ik eraan of die paar allochtonen ( of wat het dan ook zijn moge ) daar echt invloed op hebben.

Tweede alinea: uiteraard is dat tuig je gelijke niet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 11:30
Verwijderd
Citaat:
optellen
Wat is er nou mis met geld sturen naar familieleden?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Tweewekelijks] Forumpeiling & Tweede Kamerverkiezingen 2012
Martiño
233 22-07-2012 10:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geert Wilders.
Sander =D
498 13-02-2011 11:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Tussentijdse peiling
Verwijderd
435 31-03-2009 17:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuws (in? en) over het Midden-Oosten
Gatara
181 11-09-2008 16:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Gevolgen van Fitna: deel 2
Mobius
100 07-04-2008 22:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap uva studenten klagen wilders aan
Joostje
215 05-03-2008 18:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.