Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Moet roken in uitgaansgelegenheden verboden worden?
Ja, veel mensen hebben last van de rook 42 51.85%
nee, dat is onzin 27 33.33%
ik weet het niet zo goed, aan de ene kant wel, andere kant niet 12 14.81%
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 09-06-2004 @ 19:31 :
Die is geplunderd en verdeeld onder de arme niet-rokers conform de communistische Gauloiseswetten.
Ik sla natuurlijk een modderfiguur als ik dat nu in het openbaar ga ontkennen, dus die word nu natuurlijk eerlijk verdeeld, in ruil daarvoor voeren we de dictatortax in

Citaat:
NN schreef op 09-06-2004 @ 19:32 :
Je had beter met roken kunnen stoppen dan met je studie.
Daar heb je inderdaad gelijk in
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2004, 19:34
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-06-2004 @ 18:24 :
Wat me ook opvalt trouwens is dat roken zo goed is tegen stress. Immers, wie zijn de mensen die hun frustratie moeten uiten door te zeuren tegen een minderheidsgroepering? Juist: De niet-rokers!
Ik denk niet dat jouw eerdere post waarin je rokers met holocaustslachtoffers vergeleek nog overtroffen kan worden op het gebied van zeuren en frustratie.

Citaat:
DarkSide schreef op 09-06-2004 @ 18:46 :
Hebben wij als rokers volgens jou uberhaupt rechten?
Je hebt net zo goed het "recht" te roken waar jij wilt als ik het recht te urineren waar ik wil.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 19:43
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 09-06-2004 @ 20:29 :
"Verreweg de meeste"? Bron alsjeblieft.

In Nederland zijn 430.000 mensen met astma, onder wie 140.000 kinderen.

Longartsen van het Leyenburg Ziekenhuis in Den Haag zijn verontrust over de toename van het aantal relatief jonge vrouwen met ernstige longaandoeningen. Vooral longemfyseem komt steeds vaker voor.

We kunnen wel aannemen dat astma en COPD aandoeningen van alle leeftijden.

In mijn ogen wegen de feiten dat veel mensen geen baan in de horeca kunnen aannemen of niet kunnen uitgaan als gevolg van roken zwaarder dan het relatief kleine ongemak van rokers die niet in de horeca kunnen roken. Ook al zijn de groepen niet van gelijke grootte.
nah, k ken 2 mensen met astma en ze roken allebei...niet dat dat heel representatief is, maar dat je astma hebt betekent kennelijk niet meteen dat je helemaal niet tegen rook kan
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 19:45
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 09-06-2004 @ 20:43 :
nah, k ken 2 mensen met astma en ze roken allebei...niet dat dat heel representatief is, maar dat je astma hebt betekent kennelijk niet meteen dat je helemaal niet tegen rook kan
Same here
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 20:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Dat jij baas in je eigen longen wil zijn is prima, maar ik wil dat ook. En dat kan niet wanneer JIJ JOUW rook in MIJN longen blaast
Precies! Dus: niet roken waar niet-rokers bij zijn! Is toch allemaal niet zo moeilijk?!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 20:34
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
En waar mogen wij van jou nog roken?
* buiten (als niemand er last van heeft)
* in eigen huis (als er geen kinderen bij zijn - wat mij betreft)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 20:55
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 09-06-2004 @ 19:07 :
ja, er zijn wel meer schadelijke dingen, dat ben ik met je eens, maar ehm...hoewel ik roker ben..ehm dit veroorzaakt directe schade en hinder bij andere mensen
ja, mensen snappen het onderscheid nooit tussen direct schade toebrengen aan anderen en alleen schadelijk zijn voor jezelf. Hamburgers eten en bier drinken verhindert mensen met astma niet om naar de kroeg te gaan, roken wel.

Overigens ben ik niet voor een rookverbod in kroegen, maar wel in restaurants, of in elk geval in die laatste aparte rokersruimten. Dat moet toch geen probleem zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 21:56
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
little nemo schreef op 09-06-2004 @ 20:43 :
nah, k ken 2 mensen met astma en ze roken allebei...niet dat dat heel representatief is, maar dat je astma hebt betekent kennelijk niet meteen dat je helemaal niet tegen rook kan
Daarom gebruikte ik hier "aanzienlijk deel":

Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 09-06-2004 @ 15:47 :
Waarom gaat men in discussies als deze altijd voorbij aan de honderduizenden mensen met longaandoeningen waarvan een aanzienlijk deel het nog geen minuut in een kroeg uithoudt waar gerookt wordt?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 22:22
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
little nemo schreef op 09-06-2004 @ 20:43 :
nah, k ken 2 mensen met astma en ze roken allebei...niet dat dat heel representatief is, maar dat je astma hebt betekent kennelijk niet meteen dat je helemaal niet tegen rook kan
Ik heb een hele lichte vorm, en kan er al niet tegen. Ik geloof d'r geen fuck van dat ze Astma hebben, dat noemt met een rokershoest.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 09-06-2004 @ 23:22 :
Ik heb een hele lichte vorm, en kan er al niet tegen. Ik geloof d'r geen fuck van dat ze Astma hebben, dat noemt met een rokershoest.
Dude, lees even wat over astma, dan weet je dat het in verschillende vormen voorkomt. De een krijgt astmatische verschijnselen van de schilfers en haren van bepaalde dieren, de ander weer van sigarettenrook etc.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 23:56
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik ben wel een voostander van een verbod op roken in restaurants. Of anders als het kan een aparte ruimte. Ik kan me niet voorstellen dat iemand al die rook in zijn/haar eten lekker vindt.
Met uitgaansgelegenheden zoals disco's en cafe's heb ik minder moeite.

Het enige waar ik me soms aan erger zijn rokers die over niet-rokers zeuren en niet-rokers die over rokers zeuren.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 00:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Het enige waar ik me soms aan erger zijn rokers die over niet-rokers zeuren en niet-rokers die over rokers zeuren.
Maar als men gewoon niet meer rookt in openbare gelegenheden dan hoeft men toch niet meer te zeuren.
Roken is persoonlijke keuze....
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 00:41
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 10-06-2004 @ 01:27 :

Roken is persoonlijke keuze....
Juist, het is mijn keuze om te roken, en die hebben anderen maar te respecteren, zoals ik andermans keuze tot niet roken respecteer. Ik ben dan ook altijd bereid om een meter op te schuiven als iemand er last van heeft. Dit alleen als ik niet word toegesnauwd of afgeblaft, want dan ben ik echt een ezel, te koppig om me te verroeren.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 01:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik ben dan ook altijd bereid om een meter op te schuiven als iemand er last van heeft.
Die houding siert je. Maar helaas.... Een meter opzij is niet voldoende. Rook verspreidt zich door de ruimte. Dus zal er toch aparte rookruimte moeten komen...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 06:49
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 10-06-2004 @ 02:38 :
Die houding siert je. Maar helaas.... Een meter opzij is niet voldoende. Rook verspreidt zich door de ruimte. Dus zal er toch aparte rookruimte moeten komen...
dat vraag ik me af, als ik buiten sta, zie ik toch vrij vaak dat rook opstijgt, en vervliegt, en volgens mij kan je er dan niet veel meer last van hebben dan van de gemiddelde dieseldamp van een voorbijrazende lijnbus

(in rokersruimten roken doe ik zeker in de zomer bij voorkeur niet, dan sta ik liever buiten in het zonnetje.)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 07:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
meisje schreef op 09-06-2004 @ 19:07 :
ja, er zijn wel meer schadelijke dingen, dat ben ik met je eens, maar ehm...hoewel ik roker ben..ehm dit veroorzaakt directe schade en hinder bij andere mensen
En wat dacht je van autorijden? En de overheid kiest voor het niet-aanhangen van groene stroom, dus de overheid vervuilt onze longen ook allemaal...

Als jullie dan nog niet klaar zijn met zeiken, wil ik wel eens weten... Wie heeft er wel eens kleigrond aangeraakt? Zal ik je vertellen dat dat ook radioactief is?

Het is heel simpel: of men kapt met zeiken, of ik ga meezeiken.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 07:17
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-06-2004 @ 08:09 :


Het is heel simpel: of men kapt met zeiken, of ik ga meezeiken.
gezellig
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 08:52
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 09-06-2004 @ 22:56 :
Daarom gebruikte ik hier "aanzienlijk deel":
hoe groot dan?? like, k wil gewoon weten hoeveel mensen er niet uitgaan doodart er gerookt wordt terwijl ze dat wel willen, maar als je die cijfers niet hebt moet je ook niet gaan zeggen dat het er 'heel veel' zijn ofzo...
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 09:15
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 10-06-2004 @ 00:17 :
Dude, lees even wat over astma, dan weet je dat het in verschillende vormen voorkomt. De een krijgt astmatische verschijnselen van de schilfers en haren van bepaalde dieren, de ander weer van sigarettenrook etc.
No shit sherlock. Het punt is dat iedereen die Astma heeft benauwd wordt, en dat het volslagen krankzinnig is dan ook nog eens te gaan roken, omdat je het zo nog een stuk erger maakt.De longcapaciteit van rokers is namelijk stukken kleiner dan die van niet-rokers.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 09:17
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-06-2004 @ 08:09 :
Wie heeft er wel eens kleigrond aangeraakt? Zal ik je vertellen dat dat ook radioactief is?
Ten eerste is alles in meer of mindere mate radioactief. Verder is je vergelijking krom, als je toch met een dergelijk parallel aankomt moet je het vergelijken met iemand die je dwingt in die klei te gaan lopen wroeten.

Verder is sigarettenrook vele malen schadelijker dan de uitlaatgassen die je inademt, dat is voornamelijk CO2 en waterdamp.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 09:19
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
little nemo schreef op 10-06-2004 @ 09:52 :
hoe groot dan?? like, k wil gewoon weten hoeveel mensen er niet uitgaan doodart er gerookt wordt terwijl ze dat wel willen, maar als je die cijfers niet hebt moet je ook niet gaan zeggen dat het er 'heel veel' zijn ofzo...
Als er zo'n 300000 zijn die dat niet kunnen, kun je op je klompen aanvoelen dat een groot deel van die mensen het wel wil. En al zijn het er maar 50000, dan nog vind ik dat reden genoeg om roken in alle openbare gelegenheden te verbieden.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 09:43
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nergens wordt zoveel gestoomd als in de horeca. En nergens zal een rookverbod voor zoveel inkomensderving voor de ondernemer leiden. Om nog maar te zwijgen van het feit dat bijna iedereen die in de horeca werkt zelf rookt.

Een rookverbod...het zou handiger zijn om een niet-rokers en een rokers afdeling te maken en een behoorlijke afzuiger te installeren. De kanalen zijn er al, de afzuiger ook, dat is namelijk verplicht voor keukenuitlaatgassen. Kwestie van het circuit een beetje uitbreiden.

Als niet roker vind ik het ook smerig, en ik zou het liefst iedereen zijn vuile asbak laten uitlikken, voor straf, maar je moet een beetje pragmatisch blijven.

Een restaurant is trouwens geen openbaar gebouw, het is en blijft particulier bezit, al is het dan opengesteld voor klanten. Als je kop hem niet aanstaat, hoeft de uitbater je niet toe laten of mag hij je eruit knikkeren.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 09:45
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-06-2004 @ 10:17 :
Ten eerste is alles in meer of mindere mate radioactief. Verder is je vergelijking krom, als je toch met een dergelijk parallel aankomt moet je het vergelijken met iemand die je dwingt in die klei te gaan lopen wroeten.

Verder is sigarettenrook vele malen schadelijker dan de uitlaatgassen die je inademt, dat is voornamelijk CO2 en waterdamp.
Niemand dwingt jou mij te ontmoeten... Als jij zo huiverig bent voor dit soort aandoeningen, kun je beter mij evenals kleigrond ontwijken. Doe dat dan ook...

Ik dwing jou niet mijn rook op te snuiven, doe het dan ook niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 09:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-06-2004 @ 10:45 :
Ik dwing jou niet mijn rook op te snuiven, doe het dan ook niet.
Ah, dus als ik geen rook op wil snuiven, moet ik maar niet in dat cafe komen?

Nee, rokers zijn absoluut niet asociaal!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 09:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-06-2004 @ 10:46 :
Ah, dus als ik geen rook op wil snuiven, moet ik maar niet in dat cafe komen?

Nee, rokers zijn absoluut niet asociaal!
Rook hoort blijkbaar bij dat cafe... Wil jij een rookvrij cafe, zorg dan dat er een komt, maar jouw gezeik over dat roken stinkt, daar heb ik geen boodschap aan, dat heb je goed begrepen. Een rookverbod in de horeca, het moet niet triester worden.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 09:57
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-06-2004 @ 10:49 :
Rook hoort blijkbaar bij dat cafe... Wil jij een rookvrij cafe, zorg dan dat er een komt, maar jouw gezeik over dat roken stinkt, daar heb ik geen boodschap aan, dat heb je goed begrepen.
De ware aard van de aso komt boven
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 10:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-06-2004 @ 10:57 :
De ware aard van de aso komt boven
Als jij er zo over denkt, moet je dat vooral doen. Interesseert me echt geen aarsch. Ik wil best een beetje sociaal roken, maar voor dit soort gezeik heb ik echt geen respect.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 10:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-06-2004 @ 11:02 :
Ik wil best een beetje sociaal roken, maar voor dit soort gezeik heb ik echt geen respect.
Een 'beetje' sociaal roken? To maar! Je moet jezelf er wel toe zetten he?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 10:41
juno
Avatar van juno
juno is offline
@GMB...het zal vast als een verrassing voor jou komen, omdat je het zelf niet meer ruikt, maar roken stinkt. Een vers sigaretje, ik geef toe, daar loopt mij na al die jaren niet roken nog steeds het speeksel van in de bek, maar de oude afgewerkte rook, de asbakkenwalm, de lucht die 24/7 om rokers heen hangt.. het is smerig. Echt, ontzettend vies. Als je als niet roker in het café geweest bent, moeten je kleren in de was en moet je je haar wassen anders ga je over je nek.


Rokers stinken een uur in de wind, hun huid, hun adem, hun haar, hun kleding. Maar ze ruiken het zelf niet, verdorie.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 11:01
Verwijderd
1. Dat roken stinkt is natuurlijk een opvatting, ik vind over het algemeen niet dat het stinkt.

2. Niemand hinderd een eigenaar van een kroeg of een eet gelegenheid eraan om het roken in zijn of haar zaak te verbieden.

3. Jullie smerige niet rokers ademen zomaar mijn lekkere rook in waar ik dik geld voor heb betaald
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 10-06-2004 @ 11:41 :

Rokers stinken een uur in de wind, hun huid, hun adem, hun haar, hun kleding. Maar ze ruiken het zelf niet, verdorie.
Misschien een tikje overdreven?

Zoenen met rokers is wel vies.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 10-06-2004 @ 10:15 :
No shit sherlock. Het punt is dat iedereen die Astma heeft benauwd wordt, en dat het volslagen krankzinnig is dan ook nog eens te gaan roken, omdat je het zo nog een stuk erger maakt.De longcapaciteit van rokers is namelijk stukken kleiner dan die van niet-rokers.
Volgens de wetten der homeopathie zou meeroken een goede kuur vormen tegen astma
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 10-06-2004 @ 12:43 :
Volgens de wetten der homeopathie zou meeroken een goede kuur vormen tegen astma

LOL

Tuurlijk heeft chimera een punt te pakken, maar ik vraag me wel serieus af of een kroeg war niet gerookt mag worden goed zal gaan lopen... Als er maar genoeg astma patienten op afkomen misschien wel.......
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 13:57
ninie
Avatar van ninie
ninie is offline
kom, we beginnen een astma-café
haha!

Ik denk dat als er een niet-rokers café zou komen, dat daar best wel veel mensen op af komen hoor!
misschien een probleempje: leeftijdsverschillen?
dan moet er nog weer een café komen waar jongeren zijn, en weer een voor volwassenen of studenten die allemaal niet roken, want persoonlijk vind ik het niet zo gezellig om in een café thee te leuteren met 50+ers (no offense!!! )
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 10-06-2004 @ 14:51 :
LOL

Tuurlijk heeft chimera een punt te pakken, maar ik vraag me wel serieus af of een kroeg war niet gerookt mag worden goed zal gaan lopen... Als er maar genoeg astma patienten op afkomen misschien wel.......
Dan vraag ik me alsnog af of die astmapatienten er werkelijk bij gebaat zijn als er in een kroeg niet gerookt wordt. Een kroeg is een omgeving waar veel mensen op een kluitje zitten, waardoor het sowieso wel benauwd zal worden. Bovendien vind ik het prettig dat er in een kroeg een tabakslucht hangt, want het verdringt de zweetlucht en de slechte adem van de mensen om me heen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 14:07
ninie
Avatar van ninie
ninie is offline
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 14:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 10-06-2004 @ 15:00 :
Een kroeg is een omgeving waar veel mensen op een kluitje zitten, waardoor het sowieso wel benauwd zal worden.
Als je astma hebt reageren je luchtwegen op irriterende stoffen. De aanwezigheid van veel mensen maakt niks uit.

Edit: Iemand die veel parfum opheeft bijvoorbeeld is wel weer ranzig, maar dat mag men wat mij betreft ook verbieden
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 14:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
juno schreef op 10-06-2004 @ 11:41 :
@GMB...het zal vast als een verrassing voor jou komen, omdat je het zelf niet meer ruikt, maar roken stinkt. Een vers sigaretje, ik geef toe, daar loopt mij na al die jaren niet roken nog steeds het speeksel van in de bek, maar de oude afgewerkte rook, de asbakkenwalm, de lucht die 24/7 om rokers heen hangt.. het is smerig. Echt, ontzettend vies. Als je als niet roker in het café geweest bent, moeten je kleren in de was en moet je je haar wassen anders ga je over je nek.
Ik weet dat er mensen zijn die het vinden stinken, daarom rook ik ook niet op een plek waar niemand rookt, bij mensen thuis rook ik nooit en ik rook het liefst ook buiten (zeker in de zomer)...

Maar dat betekent niet dat ik vind dat anderen net zo moeilijk moeten doen als ik. Ik rook in een cafe waar gerookt mag worden, ja... Ik rook vrijwel nooit in restaurants, tenzij er aan de tafel ook gerookt wordt en er niet meer gegeten wordt.

Kortom, ik denk best wel om mijn niet-rokende medemens, maar dat is puur een vorm van "netjes zijn" en dus vind ik niet dat dit soort regeltjes moeten kunnen.

Oh enne... Vind je roken stinken? Kom dan eens op mijn kamer of in onze oefenruimte, ben je van die mening ook weer genezen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 15:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-06-2004 @ 15:46 :
Als je astma hebt reageren je luchtwegen op irriterende stoffen. De aanwezigheid van veel mensen maakt niks uit.

Edit: Iemand die veel parfum opheeft bijvoorbeeld is wel weer ranzig, maar dat mag men wat mij betreft ook verbieden
Heb je ook last van zweetlucht, deodorantlucht etc? Volgens mij is de vochtige lucht in de meeste kroegen helemaal niet goed voor je... En wat dacht je van die rookmachines?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 15:02
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-06-2004 @ 16:00 :
Heb je ook last van zweetlucht, deodorantlucht etc? Volgens mij is de vochtige lucht in de meeste kroegen helemaal niet goed voor je... En wat dacht je van die rookmachines?
Zweetlucht en deolucht ruik ik eigenlijk nooit, maar in bijvoorbeeld kleedkamers bij de fitnessclub heb ik ook geen last.

Die rook uit de rookmachines is trouwens niet schadelijk, en ook daar heb ik geen last van. Sigerettenrook daarentegen 'voel' ik haast nog eerder dan ik het ruik, m'n luchtpijp reageert d'r heel snel op.

Vochtige lucht niet goed voor je? Hehe, nooit een stoombad genomen als je benauwd was kennelijk. Droge lucht is juist veel vervelender.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 10-06-2004 @ 16:02 :
Zweetlucht en deolucht ruik ik eigenlijk nooit, maar in bijvoorbeeld kleedkamers bij de fitnessclub heb ik ook geen last.

Die rook uit de rookmachines is trouwens niet schadelijk, en ook daar heb ik geen last van. Sigerettenrook daarentegen 'voel' ik haast nog eerder dan ik het ruik, m'n luchtpijp reageert d'r heel snel op.

Vochtige lucht niet goed voor je? Hehe, nooit een stoombad genomen als je benauwd was kennelijk. Droge lucht is juist veel vervelender.
Maar wat mij betreft is zweetlucht wel ranziger dan sigarettenrook, dus wees dan ook sociaal met anderen die geen astma hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 15:07
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 10-06-2004 @ 16:05 :
Maar wat mij betreft is zweetlucht wel ranziger dan sigarettenrook, dus wees dan ook sociaal met anderen die geen astma hebben.
AFAIK is zweetlucht sowieso niet 'slecht' voor je, maar ik ben er helemaal voor mensen verplicht te laten douchen hoor als je het vervelend vindt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:09
Verwijderd
Dit is echt onzinnig, moeten alle cafés nu ineens aangepast worden aan astmapatiënten? Astma brengt gewoon wat beperkingen met zich mee, net zoals dat iemand in een rolstoel ook niet uit kan gaan.
Daar moet men gewoon mee leren leven.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:17
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-06-2004 @ 20:30 :
Ik sla natuurlijk een modderfiguur als ik dat nu in het openbaar ga ontkennen, dus die word nu natuurlijk eerlijk verdeeld, in ruil daarvoor voeren we de dictatortax in
Dan gaan wij jouw dikke sigaren betalen?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:20
NN
NN is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 10-06-2004 @ 18:09 :
Dit is echt onzinnig, moeten alle cafés nu ineens aangepast worden aan astmapatiënten? Astma brengt gewoon wat beperkingen met zich mee, net zoals dat iemand in een rolstoel ook niet uit kan gaan.
Daar moet men gewoon mee leren leven.
Het gaat niet alleen om cara-paiënten, maar ook om alle niet-rokers die ook wel eens normaal ergens heen willen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:29
ninie
Avatar van ninie
ninie is offline
ja, als we het nu opeens alleen maar over astma-patienten gaan hebben is dat ook niet eerlijk. NIET ALLEEN ASTMA-PATIENTEN HEBBEN LAST VAN ROOK. dan moeten we met alles en iedereen rekening houden: gehandicapten, blinden, doven, dan schiet je niks op.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 10-06-2004 @ 18:20 :
Het gaat niet alleen om cara-paiënten, maar ook om alle niet-rokers die ook wel eens normaal ergens heen willen.
uitgaan + roken = normaal
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:35
ninie
Avatar van ninie
ninie is offline
nee, dat is niet normaal, dat is een gewoonte
ik rook niet, ben ik dan abnormaal!?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:37
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 10-06-2004 @ 18:30 :
uitgaan + roken = normaal
Slechts 30% vindt dat, en dat is vooralsnog een flinke minderheid.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 10-06-2004 @ 18:30 :
uitgaan + roken = normaal

juist.

raar he alcohol en tabak zijn beide schadelijke genotsmiddelen, en toch word er in de horeca over maar een ding moeilijk gedaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.