Oud 28-06-2011, 18:17
Tobber
Tobber is offline
Hoi allemaal,

Ik heb kort geleden te horen gekregen dat ik ben geslaagd - hoera!
Hoe dan ook.. Ik zit al tijden met het idee dat ik Havo wil doen..
Thuis word ik ook gestimuleerd om dit te doen, maar bij het aanmelden bij een aantal scholen blijkt dat ik één vak te weinig heb gedaan om aangenomen te worden op die scholen voor de Havo.

Er was één school die het in principe 'aandurfde', maar ik heb gisteren gehoord dat ze daar geen plek hebben

Wat nu?
Heeft iemand een idee wat ik nu kan doen?
Volwassenonderwijs? Of is dat pas vanaf 18 jaar? Of misschien een andere optie.....?

Ik ben 16 (ik word in juli 17) en heb mijn eindexamen VMBO TL met een 8,0 gemiddeld gehaald..

Help?




Oh, even voor de duidelijkheid.. Mijn broer had ooit een account aangemaakt en daar post ik nu op

Vandaar dat er staat dat ik 21 ben xD


En ja klopt.. Ik heb dit topic ook onder 'studiezaken' gepost..
Ik wist niet zo goed waar ik terecht moest met deze vraag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2011, 18:52
piraat013
piraat013 is offline
Je bent wel erg laat met aanmelden vindt je niet?Als ik jou was zou ik gewoon rustig naar een Vavo school gaan en de situatie uit gaan leggen ,ze zullen je vast wel begrijpen.Ik hoop wel voor je dat ze genoeg plek hebben ,anders heb je wel een probleem denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 18:57
312
Avatar van 312
312 is offline
Je bent gemotiveerd neem ik aan? Dan gewoon doen! Het kan echt wel, mits je alles goed bijhoudt. Ik spreek uit ervaring het kan!

Dat probleempje met je school snap ik niet echt, want meerdere vakken beginnen eigenlijk vanaf een soort nulpunt, waaronder M&O, economie en tekenen. Weet je zeker dat dit niet kan?

Als je niet bij een gewone dagschool terecht kan, dan zou ik VAVO doen (d.w.z. op een ROC je havo-diploma halen).

Even een vraagje uit interesse: welke vakken heb je? Het kan aan die vakken liggen dat je niet wordt toegelaten.

EDIT: Het kan gewoon via het ROC, maar dan moet jouw school je uitbesteden via de Rutte-regeling.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)

Laatst gewijzigd op 28-06-2011 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 20:23
Tobber
Tobber is offline
Dank je wel voor jullie hulp


@piraat: ik heb me al veel eerder aangemeld.. Uiteraard -_-
Maar dus van verschillende scholen gehoord dat ik daar niet terecht kon en de school waar ik mijn hoop op gevestigd had (we hadden al gesprekken sinds januari), die kon dus uiteindelijk niet..

Maar ik ga zeker even naar de mogelijkheden kijken die jullie noemen!

Dank voor de hulp

Ik houd in ieder geval ook mijn e-mail goed in de gaten voor wellicht nog meer berichten op dit topic xD

Oh en @312: Ik ben zeker gemotiveerd :-)
Waarschijnlijk komt het doordat ik bijv. het vak 'groenvoorziening' heb gehad.. En tja.. Dat wordt niet gegeven op de Havo natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 20:32
312
Avatar van 312
312 is offline
Nee, dat klopt. Ik had geen rekening gehouden met het feit dat je ook met vmbo-gt kan doorstromen. Tot voor kort kon dit wettelijk gezien namelijk niet.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren VMBO met gemiddeld 8 afgerond, wil Havo doen, maar kan niet. HELP?
Tobber
2 28-06-2011 18:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.