Oud 07-05-2015, 04:54
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Post in dit topic nieuwsberichten over seks en seksualiteit. Reacties op die nieuwsberichten mogen ook.

Ik heb vandaag geleerd dat je in Amerika een gevangenisstraf van 15 jaar kunt krijgen voor seks hebben op 't strand. Mijn reactie daarop is afkeurend.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2015, 09:06
pielemaus
pielemaus is offline
In Washington is het verboden om sex te hebben met een maagd.... Zelfs tijdens de huwelijksnacht mag het nog steeds niet.... En zo heeft Amerika veel van dit soort onzinwetten.....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2015, 15:25
Verwijderd
Citaat:
In Washington is het verboden om sex te hebben met een maagd.... Zelfs tijdens de huwelijksnacht mag het nog steeds niet.... En zo heeft Amerika veel van dit soort onzinwetten.....
En hoe moet de maagd dan ooit ontmaagd worden? En hoe moet dat met de voortplanting? Lol.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2015, 17:36
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Post in dit topic nieuwsberichten over seks en seksualiteit. Reacties op die nieuwsberichten mogen ook.

Ik heb vandaag geleerd dat je in Amerika een gevangenisstraf van 15 jaar kunt krijgen voor seks hebben op 't strand. Mijn reactie daarop is afkeurend.
Hoezo? Zag het ook ja, 15 jaar is misschien wat veel maar ik vind het wel een ernstige zaak.

Volgens mij willen ze ook vooral gewoon aan het publiek goed duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is, het zal vast een afschrikkende werking hebben voor stelletjes die dat zouden willen doen .
Met citaat reageren
Oud 07-05-2015, 17:59
venture
venture is offline
Citaat:
In Washington is het verboden om sex te hebben met een maagd.... Zelfs tijdens de huwelijksnacht mag het nog steeds niet.... En zo heeft Amerika veel van dit soort onzinwetten.....
Met vrouwen met een ander sterrenbeeld mag het echter wel.......
Met citaat reageren
Oud 08-05-2015, 12:36
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
In Washington is het verboden om sex te hebben met een maagd.... Zelfs tijdens de huwelijksnacht mag het nog steeds niet.... En zo heeft Amerika veel van dit soort onzinwetten.....
Behalve dat deze wet daadwerkelijk wordt nageleefd.

Citaat:
Met vrouwen met een ander sterrenbeeld mag het echter wel.......
Mannelijke maagden mogen dan weer niet, neem ik aan?

Citaat:
Hoezo? Zag het ook ja, 15 jaar is misschien wat veel maar ik vind het wel een ernstige zaak.

Volgens mij willen ze ook vooral gewoon aan het publiek goed duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is, het zal vast een afschrikkende werking hebben voor stelletjes die dat zouden willen doen .
Een nachtje in de cel slapen en een boete, oké. Maar zware gevangenisstraffen om fatsoenskwesties is nonsens.

Twee mensen 15 jaar in de gevangenis stoppen kost de Amerikaanse belastingbetaler $657.000,-. Kunnen ze ook iets nuttigs mee doen. In onderwijs en zorg stoppen, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2015, 22:21
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Behalve dat deze wet daadwerkelijk wordt nageleefd.

Mannelijke maagden mogen dan weer niet, neem ik aan?

Een nachtje in de cel slapen en een boete, oké. Maar zware gevangenisstraffen om fatsoenskwesties is nonsens.

Twee mensen 15 jaar in de gevangenis stoppen kost de Amerikaanse belastingbetaler $657.000,-. Kunnen ze ook iets nuttigs mee doen. In onderwijs en zorg stoppen, ofzo.
Het is toch ook enorm dom als je zoiets doet? Er waren daar kinderen aan het spelen op het strand ieder weldenkend mens heeft dan toch het fatsoen niet bij die kinderen daar gewoon lekker te gaan liggen knallen? Als ze het nu op een rustig strand ergens deden ofzo had ik het nog anders gevonden...

15 jaar vind ik overdreven, daar moet ik je gelijk in geven, maar een celstraf opzich voor kortere duur zou ik nog wel oké vinden .
Met citaat reageren
Oud 09-05-2015, 05:47
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Hoe lang vind jij redelijk voor zoiets?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2015, 10:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En hoe moet de maagd dan ooit ontmaagd worden? En hoe moet dat met de voortplanting? Lol.
Buiten Washington ontmaagden
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-05-2015, 10:43
df
Avatar van df
df is offline
Al zou de pliesie het willen, hoe ga je die wet ooit naleven? Zal wel een of ander overblijfsel zijn en zou me verbazen als er de afgelopen 75-100 jaar iemand voor veroordeeld is.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2015, 14:29
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Hoe lang vind jij redelijk voor zoiets?
Ik zou ze zelf een jaartje geven, maar volgensmij willen ze met hun 15 jaar eis ook gewoon een duidelijk schrik-effect teweeg brengen, mensen denken denk ik wel even na als ze op het strand liggen als stel met dit in hun achterhoofd .

half tot 3-4 jaar zou ik opzich kunnen begrijpen, maar 15 jaar cel dan is je leven wel gewoon behoorlijk verpest door 1 ding.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2015, 14:43
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Mij lijkt een boete van 160,- wel redelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2015, 16:20
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
half tot 3-4 jaar zou ik opzich kunnen begrijpen, maar 15 jaar cel dan is je leven wel gewoon behoorlijk verpest door 1 ding.
3-4 jaar cel voor seks op het strand? wtf
Met citaat reageren
Oud 09-05-2015, 21:07
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ze krijgen meer dan iemand krijgt voor verkrachting. Kei logisch.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 09-05-2015, 21:23
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
3-4 jaar cel voor seks op het strand? wtf
Dat zou ik best wel kunnen begrijpen ja, ik vind het erg belangrijk dat jonge kinderen gewoon in het openbaar kind kunnen zijn, en niet bloot(hihi) gesteld worden aan seks op zo'n jonge leeftijd.

Mannen die met hun zelf spelen in de buurt van kinderen krijgen ook jaren cel uiteraard, dat zou dan ook gewoon met een boete van 160 euro geregeld kunnen worden?

Verder is het ook gewoon extreem dom, je kunt op zat plekken seks hebben heb fatsoen en ga dat niet in het openbaar in de buurt van kinderen doen
Met citaat reageren
Oud 09-05-2015, 21:38
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Kinderen hebben geen idee wat er gebeurt, het zijn voornamelijk de volwassenen die zich er druk om maken. En 4 jaar voor zoiets is echt achterlijk, dat is meer dan je voor de meeste misdrijven krijgt in Nederland. Beetje perspectief kan ook geen kwaad.

En verder heeft niemand het over 'seks in de buurt van kinderen' gehad, dat maak je er zelf van.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 10-05-2015, 10:48
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik stel voor dat er een celstraf van 3-4 jaar komt op het doen van idiote voorstellen, dan denken mensen wel even na voor ze er aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2015, 12:31
venture
venture is offline
Citaat:
half tot 3-4 jaar zou ik opzich kunnen begrijpen, maar 15 jaar cel dan is je leven wel gewoon behoorlijk verpest door 1 ding.
Hij heeft het een beetje krom geschreven, maar ik denk dat gamer bedoeld;
een half tot drie kwart jaar
Met citaat reageren
Oud 10-05-2015, 18:35
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Hij heeft het een beetje krom geschreven, maar ik denk dat gamer bedoeld;
een half tot drie kwart jaar
Nee, ik zou 3 á 4 jaar kunnen begrijpen. Zoals ik zelf aangaf zou ik 1 jaar passend vinden.

@Darkphoenix volg jij het nieuws niet?

"The couple were not helped by the text of the law itself. The Florida statute in question criminalizes any act that simulates sexual activity, if someone under 16 witnesses it. (Prosecutors called a 3-year-old girl to testify.)"

Verder vond ik dat wat ik dacht klopte:

"The notorious overzealousness of prosecutors was on full display, with the state attorney openly admitting that he wished to make an example of the couple, who were tourists to the area. It needs to be “well known to the community, what will be tolerated and what won't be,” he said."
Met citaat reageren
Oud 11-05-2015, 22:03
Verwijderd
Citaat:
In Washington is het verboden om sex te hebben met een maagd.... Zelfs tijdens de huwelijksnacht mag het nog steeds niet.... En zo heeft Amerika veel van dit soort onzinwetten.....
Bron.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2015, 22:04
Verwijderd
Een jaar gevangenisschap voor datgene waarvoor we hier zijn? Ga fietsen man, wtf zeg
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 00:08
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Een jaar gevangenisschap voor datgene waarvoor we hier zijn? Ga fietsen man, wtf zeg
Volgensmij wil jij het soms ook gewoon niet begrijpen en zit je gewoon te trollen of niet ;p?

Ik vind een jaar passend, in america vinden ze 15 jaar passend.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 00:21
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Wat zou hij moeten begrijpen?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 10:55
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Wat zou hij moeten begrijpen?
Ja de achterliggende reden waarom er zo een straf word ge-eist?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 10:55
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Ja de achterliggende reden waarom er zo een straf word ge--eist?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Ja de achterliggende reden waarom er zo een straf word ge-eist?
Ik denk dat jij het niet begrijpt. Jij bent dus niet bereid om je kinderen op te voeden en gewoon tegen ze te zeggen; Kijk Henkie en Ingridje, het is niet de bedoeling dat je dat ooit in het openbaar doet want dat is schending van de openbare zeden waar andere mensen niet speciaal op hoeven zitten te wachten.

En wat ze in de VS (het land heet niet america, america is een heidesoort en een plaatsje in het Noord-Oosten van Nederland) doen moeten ze zelf weten; Een rechtsstaat is het in ieder geval niet daar.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 11:27
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
We begrijpen allemaal de achterliggende reden. We vinden alsnog allemaal dat het achterlijk is.

Seks op het strand is misschien vervelend voor de mensen die het zien, maar staat het in verhouding tot zaken als verkrachting, moord, pedofilie, etc? Lijkt mij van niet.

Als je voor het schrikeffect gaat, waarom zet je dan niet de doodstraf (/levenslange gevangenisstraf) op elk misdrijf, hoe klein dan ook? Dan zou het als het goed is nooit meer moeten gebeuren, toch? En de mensen die het toch doen, ach, dan hadden ze het maar niet moeten doen.

Ik vraag me af of je je überhaupt beseft hoe lang 4 jaar is.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 12:03
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Ik denk dat jij het niet begrijpt. Jij bent dus niet bereid om je kinderen op te voeden en gewoon tegen ze te zeggen; Kijk Henkie en Ingridje, het is niet de bedoeling dat je dat ooit in het openbaar doet want dat is schending van de openbare zeden waar andere mensen niet speciaal op hoeven zitten te wachten.

En wat ze in de VS (het land heet niet america, america is een heidesoort en een plaatsje in het Noord-Oosten van Nederland) doen moeten ze zelf weten; Een rechtsstaat is het in ieder geval niet daar.
Natuurlijk ga je een kind van 5-6 jaar daar niet aan blootstellen, pas als ze een jaar of 11-12 worden kun je het er met ze over hebben, dat lijkt mij het beste.

Er is een verschil tussen america en nederland, maar waar ze daar 15 jaar eisen vind ik 1 jaar passend, en zelfs dat vind je gek ^_-
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 12:08
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
We begrijpen allemaal de achterliggende reden. We vinden alsnog allemaal dat het achterlijk is.

Seks op het strand is misschien vervelend voor de mensen die het zien, maar staat het in verhouding tot zaken als verkrachting, moord, pedofilie, etc? Lijkt mij van niet.

Als je voor het schrikeffect gaat, waarom zet je dan niet de doodstraf (/levenslange gevangenisstraf) op elk misdrijf, hoe klein dan ook? Dan zou het als het goed is nooit meer moeten gebeuren, toch? En de mensen die het toch doen, ach, dan hadden ze het maar niet moeten doen.

Ik vraag me af of je je überhaupt beseft hoe lang 4 jaar is.
Vervelend voor de mensen die het zien? Wie zegt niet dat het een stel is die er hard op geilt om kleine kinderen aan seks bloot te stellen? Wat is de grens nog tussen een man die zich aftrekt in de buurt van kinderen en een sekspartij?

Verkrachting en moord lijken mij duidelijk erger, krijgen ook vaak (en zouden wat mij betreft altijd) minstens een jaar+ moeten krijgen.

Je zou er ook de doodstraf voor kunnen geven, er zijn ook landen (bijv singapore) waar ze extreem streng zijn.

"Twee Duitse jongelingen zijn in Singapore veroordeeld tot drie stokslagen en een gevangenisstraf van negen maanden. Dit nadat ze graffiti op een trein hadden gespoten"

^Of het de ideale aanpak is is de vraag, maar singapore is wel een erg veilig land. Veel mensen in nederland nemen de straffen en de politie maar weinig serieus, ik persoonlijk vind best dat de straffen over het algemeen wat serieuzer mogen worden.

4 jaar op een leven van 70 jaar~ is te overzien, al zou ik zelf niet graag 4 jaar in de cel zitten.

Verder vind ik het ook eigenlijk absurd dat mensen seks hebben op het strand waar mensen bij zijn, kom op is toch ook gewoon een beetje fatsoen hebben om even dan een rustige plek/strand op te zoeken, dan hoeven er helemaal geen mensen te worden veroordeeld .
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 12:18
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Vervelend voor de mensen die het zien? Wie zegt niet dat het een stel is die er hard op geilt om kleine kinderen aan seks bloot te stellen? Wat is de grens nog tussen een man die zich aftrekt in de buurt van kinderen en een sekspartij?
Wie zegt dat jij er niet hard op geilt om jezelf aan kleine kinderen bloot te stellen? Wat is de grens tussen dat jij hier post en dat je kleine kinderen betast?

Het zijn 2 compleet verschillende dingen en laten we er vooral geen onzin motieven bij gaan halen die nergens op gebaseerd zijn.

Citaat:
Verkrachting en moord lijken mij duidelijk erger, krijgen ook vaak (en zouden wat mij betreft altijd) minstens een jaar+ moeten krijgen.
Dus seks op het strand is 4 jaar, moord en verkrachting een jaar+. Nou, je bent in ieder geval redelijk.

Citaat:
Je zou er ook de doodstraf voor kunnen geven, er zijn ook landen (bijv singapore) waar ze extreem streng zijn.
Heb je weleens afval op de grond gegooid in plaats van in de vuilnisbak? Door rood gereden? Licht op je fiets die het niet deed? Doodstraf!

Citaat:
"Twee Duitse jongelingen zijn in Singapore veroordeeld tot drie stokslagen en een gevangenisstraf van negen maanden. Dit nadat ze graffiti op een trein hadden gespoten"
Dit is inderdaad waar we heen moeten willen. Jammer dat ze geen 25 jaar in de gevangenis moesten, had me wel redelijk geleken.

Citaat:
^Of het de ideale aanpak is is de vraag, maar singapore is wel een erg veilig land. Veel mensen in nederland nemen de straffen en de politie maar weinig serieus, ik persoonlijk vind best dat de straffen over het algemeen wat serieuzer mogen worden.
Nederland is ook een veilig land. En we hebben in vergelijking met andere landen hele lage straffen.

Citaat:
4 jaar op een leven van 70 jaar~ is te overzien, al zou ik zelf niet graag 4 jaar in de cel zitten.
4 jaar als je <30 bent is een gigantisch percentage, waarin je je baan kwijtraakt, geen inkomen hebt, je gezin het huis waarschijnlijk niet meer kan betalen, het een gigantische impact kan hebben op je psychische situatie, je een strafblad krijgt en dus bepaald werk sowieso niet meer uit kunt voeren, etc. Maar hee, ze hadden seks.

Citaat:
Verder vind ik het ook eigenlijk absurd dat mensen seks hebben op het strand waar mensen bij zijn, kom op is toch ook gewoon een beetje fatsoen hebben om even dan een rustige plek/strand op te zoeken, dan hoeven er helemaal geen mensen te worden veroordeeld .
Ja ik vind het ook idioot dat mensen te hard rijden, of doorlopen / rijden bij een rood verkeerslicht of stelen of geen licht op hun fiets hebben. Gebeurt ook allemaal.

Daarbij is buitenseks iets wat relatief regelmatig gebeurt, door een behoorlijk aantal mensen en wat voor veel mensen een fantasie is, waarbij veel van die mensen niet eens gezien willen worden maar de kans dat ze gezien worden spannend gevonden wordt. Maar goed, je hebt al eerder bewezen dat alles wat niet in jouw straatje past verdoemd mag worden, dus het verbaast me ook niet zoveel dat jij deze mening hebt.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 17:32
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Wie zegt dat jij er niet hard op geilt om jezelf aan kleine kinderen bloot te stellen? Wat is de grens tussen dat jij hier post en dat je kleine kinderen betast?
Dat is totaal irrelevant, aangezien ik geen seksuele handelingen in het openbaar en zeker niet in de buurt van kinderen verricht.

Citaat:
Dus seks op het strand is 4 jaar, moord en verkrachting een jaar+
Stop ff met trollen en lees gewoon wat ik schrijf.

Citaat:
Heb je weleens afval op de grond gegooid in plaats van in de vuilnisbak? Door rood gereden? Licht op je fiets die het niet deed? Doodstraf!
Wel is gedaan, als er een doodstraf voor zou staan zou ik natuurlijk nooit meer wat van me hele leven laten vallen .

Citaat:
Dit is inderdaad waar we heen moeten willen. Jammer dat ze geen 25 jaar in de gevangenis moesten, had me wel redelijk geleken.
Opzich zou ik persoonlijk ook wel van hogere straffen houden, aanpakken die handel. 25 jaar is misschien ietsie overdreven, alhoewel ik je wel kan garanderen dat als er 1x iemand 25 jaar cel daarvoor krijgt je 10x zo weinig graffiti op treinen gaat zien, als het nog voorkomt.

Citaat:
4 jaar als je <30 bent is een gigantisch percentage, waarin je je baan kwijtraakt, geen inkomen hebt, je gezin het huis waarschijnlijk niet meer kan betalen, het een gigantische impact kan hebben op je psychische situatie, je een strafblad krijgt en dus bepaald werk sowieso niet meer uit kunt voeren, etc. Maar hee, ze hadden seks.
14% vind ik niet zo gigantisch. Het zal zeker grote impact hebben ja, zo groot dat je de volgende keer wel je fatsoen kan opbrengen om seks lekker privé te houden, dat is zeker.

Citaat:
Ja ik vind het ook idioot dat mensen te hard rijden, of doorlopen / rijden bij een rood verkeerslicht of stelen of geen licht op hun fiets hebben. Gebeurt ook allemaal.

Daarbij is buitenseks iets wat relatief regelmatig gebeurt, door een behoorlijk aantal mensen en wat voor veel mensen een fantasie is, waarbij veel van die mensen niet eens gezien willen worden maar de kans dat ze gezien worden spannend gevonden wordt. Maar goed, je hebt al eerder bewezen dat alles wat niet in jouw straatje past verdoemd mag worden, dus het verbaast me ook niet zoveel dat jij deze mening hebt.
Vind ik ook idioot, hogere straffen zou tot minder van dat soort overtredingen en bijv. verkeersdoden leiden.

Ik snap waarom mensen buitenseks spannend vinden, maar dan is er nog een gigantisch verschil, wat ik het ergste vind is dat in dit geval ze gewoon in het zicht van kinderen seks hebben.

Als je nu in het bos of op een afgelegen strand is wat spannends beleeft, oké, word je betrapt lijkt me een boete op zijn plaats. Seksuele handelingen expres verrichten voor het aanzicht van kinderen vind ik persoonlijk walgelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 17:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Vier jaar op zeventig jaar lijkt niet veel, maar denk eens aan de sociale gevolgen. Jouw wereld staat vier jaar stil, al je kennissen leven gewoon hun leven zonder jou. Zie dan maar weer te integreren. Dat is behoorlijk pittig en daarmee is vier jaar ook een behoorlijk zware straf voor "ongepast" gedrag.

Daarnaast worden kinderen vanaf veel eerdere leeftijd dan 11-12 al geconfronteerd met seks, al is het alleen maar door de woorden die ze op het schoolplein meekrijgen. Ik zou toch echt wel eerder met mijn kinderen in gesprek gaan daarover om ze normen en waarden bij te brengen voor dat iemand anders hen een bepaald beeld van seksualiteit meegeeft. Je kunt ook je kids afleiden als je niet wil dat ze het zien...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 18:19
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik vraag me af of een jong kind door het zien van twee mensen die seks hebben op het strand "schade" oploopt... Met andere woorden: of er wel een echt probleem is, behalve dan een beetje de fatsoensrakker uithangen
Dat het mogelijk onaangenaam is om te zien, snap ik, maar ik denk dat kinderen wel meer/ergere onaangename dingen zien en meemaken, die waarschijnlijk wel tot meer schade zouden kunnen leiden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 19:14
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik denk dat 't kind inderdaad veel meer geschrokken is van de heftige reactie van haar ouders, het politieoptreden en de rechtszaak.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 22:56
Verwijderd
Daar loopt een kind geen schade van op want een kind heeft geen flauw idee wat die mensen aan het doen zijn.

En kap eens met je geroep dat andere mensen trollen alleen omdat ze het niet met je eens zijn, figuur dat je er rondloopt, dat geroep in combinatie met die nickname doet vermoeden dat je een 15 jarige gamer bent die continu aan het schelden is op de moeder van je tegenstander, niet cool.

Als laatste; Je kan vinden dat dat soort mensen uit de maatschappij verwijderd moeten worden, kan maar het kost bakken vol met geld en het levert alleen maar mensen op die niet meer of in veel minder productieve mate mee kunnen doen aan de samenleving. De belastingbetaler draait er voor op. Korte straffen en alternatieve straffen zoals boetes en taakstraffen zijn effectiever en het recidivecijfer ligt lager als deze straffen uitgedeeld worden. Er zijn aantoonbaar geen slachtoffers in deze zaak.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 00:00
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
alhoewel ik je wel kan garanderen dat als er 1x iemand 25 jaar cel daarvoor krijgt je 10x zo weinig graffiti op treinen gaat zien, als het nog voorkomt.


(...)

Vind ik ook idioot, hogere straffen zou tot minder van dat soort overtredingen en bijv. verkeersdoden leiden.
Bron?

Ik ben benieuwd waar je je garantie op baseert, want het is aangetoond dat strenge straffen averechts werken.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 00:53
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Bron?

Ik ben benieuwd waar je je garantie op baseert, want het is aangetoond dat strenge straffen averechts werken.
Bron? Boerenverstand?

Stenge straffen werken averechts, sounds logic ben wel erg benieuwd naar jouw bron dan .

Citaat:
En kap eens met je geroep dat andere mensen trollen alleen omdat ze het niet met je eens zijn, figuur dat je er rondloopt, dat geroep in combinatie met die nickname doet vermoeden dat je een 15 jarige gamer bent die continu aan het schelden is op de moeder van je tegenstander, niet cool.
^Erg volwassen weer, niet alleen met kanker de ander proberen te beledigen, je zit er totaal naast een het is volledig irrelevant. Komt niet uit de discussie, gaat op de man spelen .

^ik zal je het voordeel van de twijfel geven, maar heb echt het idee dat ik sommige dingen 3 keer kan uitleggen en er gewoon weer een verdraaide post komt

Quote:
"ik zou 3 á 4 jaar kunnen begrijpen"

Vervolgens maakt phoenix er van:
Dus seks op het strand is 4 jaar, moord en verkrachting een jaar+, je bent iig redelijk

Seks op het strand is niet 4 jaar, in deze zaak zou ik 4 jaar kunnen begrijpen. Een jaar+ betekent vanaf 1 jaar tot levenslang, liggend aan de omstandigheden van een zaak uiteraard.

@Elin3 Dat snap ik,
"Het zal zeker grote impact hebben ja, zo groot dat je de volgende keer wel je fatsoen kan opbrengen om seks lekker privé te houden, dat is zeker."

Is ook enigzinds de bedoeling van een celstraf om enige impact te hebben .

Of jij kinderen van 8 jaar al over seks wilt vertellen, of kinderen van 11-12 is een andere discussie. Uiteraard is er een groot verschil tussen daadwerkelijk seks zo voor je te zien en woorden op het schoolplein.

Citaat:
Ik vraag me af of een jong kind door het zien van twee mensen die seks hebben op het strand "schade" oploopt... Met andere woorden: of er wel een echt probleem is, behalve dan een beetje de fatsoensrakker uithangen
Dat het mogelijk onaangenaam is om te zien, snap ik, maar ik denk dat kinderen wel meer/ergere onaangename dingen zien en meemaken, die waarschijnlijk wel tot meer schade zouden kunnen leiden.
^Tja, op die fiets kun je je ook afvragen wat is precies het verschil als een pedo in de buurt van een kind zichzelf bevredigt? Maar dat vind men allemaal wél verkeerd (vanzelfsprekend).

Houd kinderen kinderen, en stel ze niet op jonge leeftijd al meteen bloot aan een sekspartij.

Deadlock: De belastingbetaler draait er voor op. Korte straffen en alternatieve straffen zoals boetes en taakstraffen zijn effectiever en het recidivecijfer ligt lager als deze straffen uitgedeeld worden. Er zijn aantoonbaar geen slachtoffers in deze zaak

^Bron? Ik zou toch verwachten dat een flinke celstraf iemand beter laat nadenken de volgende keer dan een boete van 150eu, zo werkt het bij mij zelf wel iig .
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 01:00
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Kinderen die op een boerderij of op het platteland wonen zijn allemaal zwaar getraumatiseerd als ze een stier een koe zien bespringen hoor.
Ik ben er zelf nog steeds niet goed van dat ik een hengst een merrie zag bestijgen toen ik 8 was. De begleidster van het kamp zei al: "Hoh kindjes niet kijken doe je handen maar voor je ogen!" maar het was al te laat
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 06:11
feniks
feniks is offline
Dit topic is een afzichtelijke draak geworden...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Bron? Boerenverstand?
Ja want dát redt levens.

Citaat:
Stenge straffen werken averechts, sounds logic ben wel erg benieuwd naar jouw bron dan .
Begin eens met dit artikel in NRC Next:
http://www.nrcnext.nl/blog/2012/11/3...berhaupt-niet/

Citaat:
^Erg volwassen weer, niet alleen met kanker de ander proberen te beledigen, je zit er totaal naast een het is volledig irrelevant. Komt niet uit de discussie, gaat op de man spelen .
En je doet het gewoon wéér; Wat jij doet is niet beledigend maar wat anderen doen wel. En dan vind je het raar dat er weer mensen (als je goed hebt opgelet ben ik weer niet de enige) vallen over wat je gezegd hebt.

Citaat:
^ik zal je het voordeel van de twijfel geven, maar heb echt het idee dat ik sommige dingen 3 keer kan uitleggen en er gewoon weer een verdraaide post komt

Quote:
"ik zou 3 á 4 jaar kunnen begrijpen"

Vervolgens maakt phoenix er van:
Dus seks op het strand is 4 jaar, moord en verkrachting een jaar+, je bent iig redelijk
Iedereen begreep dat je bedoelde EEN JAAR LANGER DAN. Het staat er alleen alsof je met brood+ bedoelt dat er beleg opzit. Gewoon normaal praten.

Citaat:
Seks op het strand is niet 4 jaar, in deze zaak zou ik 4 jaar kunnen begrijpen. Een jaar+ betekent vanaf 1 jaar tot levenslang, liggend aan de omstandigheden van een zaak uiteraard.
Citaat:
@Elin3 Dat snap ik,
"Het zal zeker grote impact hebben ja, zo groot dat je de volgende keer wel je fatsoen kan opbrengen om seks lekker privé te houden, dat is zeker."

Is ook enigzinds de bedoeling van een celstraf om enige impact te hebben .
Er is maar één punt waar ik je gelijk in moet geven; In de VS werkt Three Strikes redelijk goed. De reden is niet dat het afschrikwekkend is maar omdat je na twee keer gepakt te zijn met één joint de derde keer voor een fender bender 30 jaar achter de tralies kan verdwijnen.

Citaat:
Of jij kinderen van 8 jaar al over seks wilt vertellen, of kinderen van 11-12 is een andere discussie. Uiteraard is er een groot verschil tussen daadwerkelijk seks zo voor je te zien en woorden op het schoolplein.
Nee dat is geen andere discussie. Seks is het allernormaalste onderdeel van het leven want zonder seks ís er geen leven. Sterker nog, ik denk dat een 15 jarige harder getraumatiseerd is als die bij zijn ouders de slaapkamer binnenloopt als die een stevig potje liggen te ballen dan een 8-jarige want die laatste heeft niet het flauwste idee wat er aan de hand is.


Citaat:
^Tja, op die fiets kun je je ook afvragen wat is precies het verschil als een pedo in de buurt van een kind zichzelf bevredigt? Maar dat vind men allemaal wél verkeerd (vanzelfsprekend).
Drogreden. Heeft geen FUCK te maken met wat er eerder gezegd is.

Citaat:
Deadlock: De belastingbetaler draait er voor op. Korte straffen en alternatieve straffen zoals boetes en taakstraffen zijn effectiever en het recidivecijfer ligt lager als deze straffen uitgedeeld worden. Er zijn aantoonbaar geen slachtoffers in deze zaak

^Bron? Ik zou toch verwachten dat een flinke celstraf iemand beter laat nadenken de volgende keer dan een boete van 150eu, zo werkt het bij mij zelf wel iig .
Nogmaals: http://www.nrcnext.nl/blog/2012/11/3...berhaupt-niet/
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 08:56
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
^Tja, op die fiets kun je je ook afvragen wat is precies het verschil als een pedo in de buurt van een kind zichzelf bevredigt? Maar dat vind men allemaal wél verkeerd (vanzelfsprekend).

Houd kinderen kinderen, en stel ze niet op jonge leeftijd al meteen bloot aan een sekspartij.
Ik zeg niet dat we allemaal massaal seks voor de neuzen van kinderen moeten gaan hebben, ik zeg alleen dat het over het algemeen niet schadelijk is. Dat geldt ook voor een pedo die zich aftrekt op het strand.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 11:15
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Ik zeg niet dat we allemaal massaal seks voor de neuzen van kinderen moeten gaan hebben, ik zeg alleen dat het over het algemeen niet schadelijk is. Dat geldt ook voor een pedo die zich aftrekt op het strand.
Ik vind het walgelijk, seks in de buurt van kleine kinderen maar blijkbaar vind iedereen het niet zo erg, dan gaan we er niet uitkomen. Verbaasd me vooral weer waarom de discussie zo vijandig moet worden, respect voor elkaars meningen lijkt ook ver te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het walgelijk, seks in de buurt van kleine kinderen maar blijkbaar vind iedereen het niet zo erg, dan gaan we er niet uitkomen. Verbaasd me vooral weer waarom de discussie zo vijandig moet worden, respect voor elkaars meningen lijkt ook ver te zoeken.
Je begint zelf te roepen dat andere mensen trollen als ze het niet met je eens zijn en dan durf jij het over respect te hebben? Dát is pas respectloos.

En verder hoef ik geen respect te hebben voor idiote meningen. Of voor niet-idiote meningen trouwens. Als jij de doodstraf wil invoeren dan vind ik dat je met een raket de zon ingeschoten moet worden.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 11:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik vind het walgelijk, seks in de buurt van kleine kinderen maar blijkbaar vind iedereen het niet zo erg, dan gaan we er niet uitkomen. Verbaasd me vooral weer waarom de discussie zo vijandig moet worden, respect voor elkaars meningen lijkt ook ver te zoeken.
Waar leid jij uit af dat ik me vijandig tegen je opstel in dit topic? Ik zeg niet meer dan dat en waarom ik het niet met je eens ben.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 15:11
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Je begint zelf te roepen dat andere mensen trollen als ze het niet met je eens zijn en dan durf jij het over respect te hebben? Dát is pas respectloos.
Het geduld raakt op hea, als ik 3 posts achter elkaar wat uitleg of zeg, krijg ik alsnog een post die weer dezelfde vraag stelt, dan lijkt het erg veel op trollen ja.

Citaat:
En verder hoef ik geen respect te hebben voor idiote meningen. Of voor niet-idiote meningen trouwens. Als jij de doodstraf wil invoeren dan vind ik dat je met een raket de zon ingeschoten moet worden.
Je zou de politiek in moeten joh, samson rutte en deadlock om de tafel, gaat vast een groot succes worden. Zegt wel genoeg over je.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 15:12
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Waar leid jij uit af dat ik me vijandig tegen je opstel in dit topic? Ik zeg niet meer dan dat en waarom ik het niet met je eens ben.
Jij stelt je niet echt vijandig op, jou bijdrage kan ik waarderen , was niet voor jou bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 15:13
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Kinderen die op een boerderij of op het platteland wonen zijn allemaal zwaar getraumatiseerd als ze een stier een koe zien bespringen hoor.
Ik ben er zelf nog steeds niet goed van dat ik een hengst een merrie zag bestijgen toen ik 8 was. De begleidster van het kamp zei al: "Hoh kindjes niet kijken doe je handen maar voor je ogen!" maar het was al te laat
Jij hebt later ook gewoon seks in de woonkamer waar je kinderen bij zijn omdat het 'toch niet zoveel schade toericht'?

Waarom denk je dat kinderen pas rond hun 11-13e geslachtsrijp worden? omdat ze er eerder gewoon niet aan toe zijn, laat kinderen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Jij hebt later ook gewoon seks in de woonkamer waar je kinderen bij zijn omdat het 'toch niet zoveel schade toericht'?
Drogreden.

Citaat:
Waarom denk je dat kinderen pas rond hun 11-13e geslachtsrijp worden? omdat ze er eerder gewoon niet aan toe zijn, laat kinderen.
Hahaha, ja goed idee, laten we alle kinderen van 11 jaar en ouder motiveren om seks te hebben
Met citaat reageren
Oud 13-05-2015, 16:13
Verwijderd
http://www.ouders.nl/vraagbaken/hoe-...van-hun-ouders
http://www.ouders.nl/artikelen/deel-...-voor-kinderen

Nou wat een trauma's. En dan is dat nog niet eens een wetenschappelijk artikel.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap een schrijnend geval
Joop von Amsber
11 31-01-2003 16:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Imam offert zoontje
bram_05
28 04-03-2002 14:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.