Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2004, 18:40
Sentingua
Sentingua is offline
Waarschijnlijk heb ook jij wel eens het gevoel gehad. Dat de wereld jou even helemaal niet snapte. Het leek net alsof de wereld jou even helemaal buiten sloot. Alsof even iedereen naar een ander keek of naar zichzelf. Maar jou totaal vergat. Het leek wel alsof er even niemand voor je was. Ga zo maar door.

Maar wat mij boeit. En ik wel eens zou willen weten.
Wat voelde je? Hoe kwam je eruit? Wat heeft het met je gedaan? Komen zulke moment nog vaak terug? Etcetera etcetara.

Vertel je verhaal. Misschien hebben andere er wat aan.
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2004, 18:48
Verwijderd
Momenteel voel ik me nogal zo. Dat niemand mij snapt, dat er niemand voor mij is om even troost bij te zoeken. Dat iedereen met andere dingen bezig is. Dat vooral iedereen met zichzelf bezig is. Terwijl ik een beetje aandacht nodig heb.

Wat ik voel(de)? Ik voel me gewoon kut nu. Ik trek me het leed van de hele wereld aan, word daar doodziek van. Niemand schijnt me te begrijpen, niemand schijnt even tegen me te kunnen zeggen: "Hé, Charlotte, kom maar.. zeg het maar meisje, huil maar, schreeuw maar, wees maar boos. " Niemand. En dat heb ik nu even heel hard nodig. Gewoon een gevoel van totale eenzaamheid, onbegrip van de hele wereld, zo voel ik me nu.
Zulke momenten heb ik wel vaker hoor, alleen ik vind het nu even heel kut, want ik kan naar helemaal niemand, want iedereen is weg. Nu raakt dat me dus ontzettend. En ik wil gewoon het liefste even helemaal niets, maar ik heb zo ontzettend veel te doen nog. En het rottige is dat die momenten wel steeds meer lijken te komen en steeds langer worden. De leuke momenten worden steeds minder, lijkt het wel.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:07
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik heb het gevoel dat niemand me snapt, iedereen is druk met iets anders (vriendjes voornamelijk!!) niemand die mij troost of begrijpt

ik voel me daar best wel rot onder, iedere keer een opmerking die ik net niet kan plaatsen onder humor
ik vind het moeilijk hier mee om te gaan of hiet wat over te zeggen.
op dat soort momenten voelde ik echt eenzaamheid en boosheid tegen over mezelf
hoe dit er uit kwam, op de verkeerde manier (snijden)
en heb laatst onwijs zitten huilen in een dronken bui normaal huil ik wel maar dan als ik alleen ben met paniek aanvallen e.d
wat het mij heeft gedaan: ik ben anders naar mn vriendinnen gaan kijken, ben ik nou echt anders, mogen ze me niet?! zitten ze me gewoon te jennen, gaan ze leuker met elkaar om, roddelen ze niet over mij enz enz.
dit gevoel komt regelmatig terug, vooral als we langere tijd bij elkaar zijn.
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:17
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
voor het eerst heb ik juist het gevoel wel begrepen te woorden... en voor het eerst merk ik dat mijn vriendengroepje eindelijk eens oog voor elkaar begint te krijgen (sorry, mag dit berichtje ook?)
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:20
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 16-03-2004 @ 20:17:
voor het eerst heb ik juist het gevoel wel begrepen te woorden... en voor het eerst merk ik dat mijn vriendengroepje eindelijk eens oog voor elkaar begint te krijgen (sorry, mag dit berichtje ook?)
tuurlijk mag dat.
het is ook de bedoeling dat je elkaar een beetje probeert tips te geven.
etc.
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:22
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
buzzin schreef op 16-03-2004 @ 20:20:
tuurlijk mag dat.
het is ook de bedoeling dat je elkaar een beetje probeert tips te geven.
etc.
bij mij heeft het geholpen om heel direct interesse te tonen in mn vrienden.... Natuurlijk toonde ik altijd wel interesse, maar tot voorkort kon ik vaak geen hoogte krijgen. Maargoed... ik heb teruggekregen wat ik gaf.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 20:16
Verwijderd
de wereld snapt niet goed hoe ik in elkaar zit,komt grotendeels door mezelf,ik ben wel sociaal en heb een hoop goede vrienden/vriendinnen etc. maar ik praat niet over mijn gevoelens,ik uit ze ook heel moeilijk,daardoor is het soms moeilijk voor mensen om mij te begrijpen..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 21:13
Bertram
Avatar van Bertram
Bertram is offline
Hmmz ik snap de wereld niet meer. Ondertussen kan ik eigenlijk nie meer ontdekken wat mijn probleem is, maar toch voel ik me elke dag kut, heb ik nergens zin in, en kan ik ook geen positieve dingen meer bedenken die nog gaan komen. Wat heeft de wereld en het leven voor zin? En waarvoor leef je eigenlijk?
__________________
Het is maar een mening en goed bedoeld;-)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:31
Sentingua
Sentingua is offline
Bedankt voor jullie verhalen.

Om het topic een beetje lopende te houden. Bij deze mijn verhaal.


Het verhaal is dat ik toen ik in groep 3 zat was ik heel afwezig in de les. Altijd. Toen hebben ze mijn getest op authisme.
Uitkomt was dat ik het niet heb of had. Gelukkig maar.
Er kwam wel iets heel anders uit.

Ik bleek namelijk een IQ te hebben van 123.
vanaf 128 is hoogbegaafd.
123 zit in de catogerie: begaafd.
Begaafd wil zeggen dat je aanleg hebt, snel leert en makelijk alles (maar dan ook echt alles) jezelf kunt aanleren.

Hierna kreeg ik omdat ik kind was nog een test.
Een emotie test. Hieruit bleek, dat ik een hoog emotie gehalte had. Zo hoog dat het mij lukt om (inmiddels, na het lezen van vele boeken en psychologie) leugens te zien. Het aanvoelen (en dan ook voordat ik met ze praat) of er wat is. Het is gewoon echt gek aan het worden het laatste jaar. Er komen meerdere malen mensen naar mij toe die spontaan over hun problemen beginnen te praten.

Ik schijn er een grote fantasie door te hebben. Kan ik mijn hoofd dagen lang leven.

Het voornaamste nadeel van begaafdheid is dat anderen je niet begrijpen. Ze zullen mij niet geloven als ik een fout maanden van te voren voorspel. Omdat het niet kan dat iemand dat zegt. Buiten dat kom je als snotneus over. Omdat je nog maar 16 bent, kun je dat niet weten.

Behalve dat ik dus heel rustig overkom en stabiel waardoor andere mensen snel met mij praten word ik ook heel snel emotieneel.

Dit was mijn verhaal. Als je vragen hebt. Dan mag je ze altijd stellen.
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:46
Voor S.!
Voor S.! is offline
128 hoogbegaafd? Ik denk dat je je vergist? Of is dat de BNN-schaalverdeling ofzo?

De wereld begrijpt mij niet, ik begrijp de wereld wel, maar kan niet begrijpen waarom zij zo blijft zoals zo is, maar dat zeg ik vanuit mijn perspectief.




Dit is voor jou, S.!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:50
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
schreef op 17-03-2004 @ 16:46:
[B]128 hoogbegaafd? Ik denk dat je je vergist? Of is dat de BNN-schaalverdeling ofzo?


nou het klopt anders wel hoor, beetje jaloers?
__________________
hm hm

Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 15:53.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:53
Voor S.!
Voor S.! is offline
Citaat:
miss-suus schreef op 17-03-2004 @ 16:50:
[B]schreef op 17-03-2004 @ 16:46:
128 hoogbegaafd? Ik denk dat je je vergist? Of is dat de BNN-schaalverdeling ofzo?


nou het klopt anders wel hoor, beetje jaloers?
Nee
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:55
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
Voor S.! schreef op 17-03-2004 @ 16:46:
128 hoogbegaafd? Ik denk dat je je vergist? Of is dat de BNN-schaalverdeling ofzo?
Ik zeg ook dat ik getest ben op jongere leeftijd. Grens ligt dan wat lager, ik moet ook maar geloven wat ik hoor van mijn psycholoog van toen.

Citaat:
tabel IQ-waarden

omschrijving
90 -110 gemiddeld
110-120 boven gemiddeld
120-130 begaafd
130-150 hoogbegaafd
>150 zeer hoogbegaafd
Dat is een volwassenen tabel. Het zit er maar 2 punten onder dus.

Heb je zelf veel over (hoog)begaafdheid gelezen?

Offtopic:
over die BNN test van je. Daar haalde ik 158. Het is ook een flut test. Daarom duren de echte ook een halve dag tot een dag.
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.

Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 16:00.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:56
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Voor S.! schreef op 17-03-2004 @ 16:53:
Nee
tis maar goed
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 16:02
Voor S.!
Voor S.! is offline
Citaat:
buzzin schreef op 17-03-2004 @ 16:55:
Ik zeg ook dat ik getest ben op jongere leeftijd. Grens ligt dan wat lager, ik moet ook maar geloven wat ik hoor van mijn psycholoog van toen.



Dat is een volwassenen tabel. Het zit er maar 2 punten onder dus.

Heb je zelf veel over (hoog)begaafdheid gelezen?

Offtopic:
over die BNN test van je. Daar haalde ik 158. Het is ook een flut test. Daarom duren de echte ook een halve dag tot een dag.
Ok, nou nee heb niet veel over hoogbegaafdheid gelezen, maar ik herken mezelf op zich wel in het beeld.



Voor S.!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 16:53
Verwijderd
er zijn mensen in de wereld die mij niet snappen vooral op school. dit is op verschillende gebieden bijvoorbeeld op muziek.
nu speel ik in een jeugdorkest en dat is echt fantastisch want daar val ik es niet uit de toon met het feit dat ik naar klassieke muziek luister.
er zijn meer dingen waarom de wereld mij niet begrijpt (dit was ff een makkelijk voorbeeldje weet niet of je dit bedoelt) maar ik begrijp de wereld ook niet. alleen mar omdat zij mij niet begrijpen. (volg je het nog?)

nou ja zoiets
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 16:59
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
Voor S.! schreef op 17-03-2004 @ 17:02:
Ok, nou nee heb niet veel over hoogbegaafdheid gelezen, maar ik herken mezelf op zich wel in het beeld.



Voor S.!
PM mij maar als je meer wilt weten.
probeer je de volgende keer wel iets minder bot te reageren zeg maar? voor mensen die begaafd zijn kon dat best wel even kwetsend aankomen

Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 17-03-2004 @ 17:53:
er zijn mensen in de wereld die mij niet snappen vooral op school. dit is op verschillende gebieden bijvoorbeeld op muziek.
nu speel ik in een jeugdorkest en dat is echt fantastisch want daar val ik es niet uit de toon met het feit dat ik naar klassieke muziek luister.
er zijn meer dingen waarom de wereld mij niet begrijpt (dit was ff een makkelijk voorbeeldje weet niet of je dit bedoelt) maar ik begrijp de wereld ook niet. alleen mar omdat zij mij niet begrijpen. (volg je het nog?)

nou ja zoiets
ik volg je zeker.
heb je er ook leerproblemen door etc?
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.

Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 17:08.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
buzzin schreef op 17-03-2004 @ 17:59:
ik volg je zeker.
heb je er ook leerproblemen door etc?
ik heb niet echt leerproblemen nee. (wel moeite met vakken)
waarneer de wereld(wereld is zon groot woord miss beter een aantal mensen) mij niet snapt is bijvoorbeeld ook als ik niet tevreden ben met een 6 voor een toets, en ik snap de wereld niet dat zij dat wel zijn.

(maar volgens mij bedoel je dit niet)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-03-2004, 17:10
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 17-03-2004 @ 18:07:
ik heb niet echt leerproblemen nee. (wel moeite met vakken)
waarneer de wereld(wereld is zon groot woord miss beter een aantal mensen) mij niet snapt is bijvoorbeeld ook als ik niet tevreden ben met een 6 voor een toets, en ik snap de wereld niet dat zij dat wel zijn.

(maar volgens mij bedoel je dit niet)
Ik vraag mij gewoon af. Wat jou dan zo 'de wereld' niet laat snappen. Hoe is het gekomen bijvoorbeeld. Wat zijn de gevolgen. Heb je het ooit proberen te veranderen?

Overgens, voor de rest van dit forum. Blijf nog maar gewoon posten he!
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
buzzin schreef op 17-03-2004 @ 18:10:
Ik vraag mij gewoon af. Wat jou dan zo 'de wereld' niet laat snappen. Hoe is het gekomen bijvoorbeeld. Wat zijn de gevolgen. Heb je het ooit proberen te veranderen?

Overgens, voor de rest van dit forum. Blijf nog maar gewoon posten he!
hm ik snap wat je bedoelt. ik kan nu niet antwoorden maar dat zal ik morgen doen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:57
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
hm kzal dan ook maar eens wat gaan posten over mijn verhaal

ik heb al zo'n 2 jaar me probleem. genaamd boulimia.
sinds een jaar ben ik er voor sommige mensen ervoor uitgekomen dat ik dus boulimia heb. maar eigenlijk had ik dat denk ik beter niet kunnen doen... het heeft me veel meer pijn gedaan en doet het nog steeds. me school is er zich mee gaan bemoeien en dwongen me allerlei dingen te doen. ik moest van school naar de ggd, ze vroegen niet eens of ik het wel wou.. nee ze belden gewoon en maakte meteen een afspraak voor diezelfde week. nou bij de ggd ging het niet geweldig, eigenlijk ben ik verder gezakt dan dat ik al was. ook daar begonnen ze me met dingen te dwingen. ik hield het niet meer vol en heb gezeg dat ik er niet meer zou komen. ik had gezeg tegen hun dat ik ervan af was, dat ik niet meer die vinger in me keel stopte.. maar in werkelijkheid deed ik het toch nog... op school moest ik steeds terug komen voor gesprekken en ik werd gewoon onder de pww de klas uitgeroepen... ze hadden me dingen beloofd, ze zouden niks tegen me moeder zeggen, maar die belofte verbroken ze..
ik heb nu nog steeds pijn en voel me gewoon steeds verder zakken, soms denk ik echt van ja, wat moet ik nog hier. ik ben liever dood dan dat ik dik ben. en ja kdenk vaak na over de dood, kben heel erg bang ervoor en toch heb ik soms nog dat gevoel van liever dood dan dik.. ik sport best veel en geef steeds vaker over, kheb het een tijdje niet meer gedaan maar het komt weer terug. ik begin ook weer de calorieën te tellen..
het doet me allemaal zoveel pijn.. school begint ook weer te vragen hoe het nu met me gaat enzo, volgens mij krijgen ze iets door, want ze hebben nu al voor de 2e keer in een week gevraagd hoe het NU met me ging, en of ik het niet jammer vond dat we niet meer deden praten enzo onder 4 ogen

kben heel bang, bang voor wat ik mezelf aandoe.
nee bijna niemand snapt me...
eigenlijk is er maar 1 iemand die me snapt over dit probleem..
diegene weet ook wel wie het is...

kheb dus eigenlijk idd het gevoel dat de wereld me niet snapt, en eigenlijk snap ik deze moeilijke wereld ook niet..
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:49
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
[QUOTE]buzzin schreef op 17-03-2004 @ 17:59:
[B]
probeer je de volgende keer wel iets minder bot te reageren zeg maar? voor mensen die begaafd zijn kon dat best wel even kwetsend aankomen
[QUOTE]
wil nu niet vervelend door hoor, maar als je dat al bot vind...dan kom je beter niet in de echte wereld terecht, en precies alsof het mensen kwets die hoogbegaagd zijn .

Mijn echte (niet BNN) IQ is 132, ik val dus onder de catogerie hoogbegaafd, alhoewel je er niet veel van merkt (zoals sommigen dat zeggen )

Het kan me dan ook niets schelen, ik mag dan misschien wel in in een Technische richting zitten maar dat wilt niet zeggen dat mijn IQ niet klopt, ik zit in die richting omdat je er een vak kon doen die je niet in een VWO richting kon doen (namelijk boekhouding).

De wereld snapt mij totaal niet, noch op emotioneel niveau noch op intelligentie niveau. Ik leef constant in een droomwereld die ik gemaakt heb, mijn "perfecte" wereld. Als ik me niet goed voel, ga ik gewoon naar mijn droomwereld, maak wat binnenpretjes en hup alles gaat weer goed .

Heb 2 vrienden (meisjes) en zelfs die kennen me niet volledig maarja het is niet de bedoeling om ons levensverhaal hier te noteren he .

conclusie: de wereld begrijpt mij niet .

PS: een hoge EQ hebben (emotionele quotient) heeft een naam, namelijk "EMPATHIE", voor iemand die begaafd is zou je dat toch mogen weten vind ik
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:41
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
Apomes schreef op 17-03-2004 @ 21:49:
De wereld snapt mij totaal niet, noch op emotioneel niveau noch op intelligentie niveau. Ik leef constant in een droomwereld die ik gemaakt heb, mijn "perfecte" wereld. Als ik me niet goed voel, ga ik gewoon naar mijn droomwereld, maak wat binnenpretjes en hup alles gaat weer goed .
dit herken ik duidelijk.

Citaat:
Apomes schreef op 17-03-2004 @ 21:49:
PS: een hoge EQ hebben (emotionele quotient) heeft een naam, namelijk "EMPATHIE", voor iemand die begaafd is zou je dat toch mogen weten vind ik
weer wat geleerd.
mijn excuses dat ik het niet wist
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 22:34
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
De wereld snapt jou niet, hell, je snapt zelfs jezelf niet door en door en jij bent toch diegene die jezelf het beste kent.

Jij snapt de wereld niet, nee, de wereld is veeel te complex om zomaar met je domme kop te begrijpen. En gezien de vorige alinea, die mensen snappen zichzelf niet eens helemaal, dus jij kan dat al helemaal niet.

Conclusie, beiden snappen elkaar niet.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 22:37
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 17-03-2004 @ 23:34:
De wereld snapt jou niet, hell, je snapt zelfs jezelf niet door en door en jij bent toch diegene die jezelf het beste kent.

Jij snapt de wereld niet, nee, de wereld is veeel te complex om zomaar met je domme kop te begrijpen. En gezien de vorige alinea, die mensen snappen zichzelf niet eens helemaal, dus jij kan dat al helemaal niet.

Conclusie, beiden snappen elkaar niet.
waarheid.
rationeel.

zit er beide erg veel in.
je praat tegen 'iedereen' neem ik aan?
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 22:45
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
buzzin schreef op 17-03-2004 @ 23:37:
je praat tegen 'iedereen' neem ik aan?
Ik beantwoord de topictitel. (of tracht tot)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 22:45
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 17-03-2004 @ 23:45:
Ik beantwoord de topictitel. (of tracht tot)
u bent succesvol geweest
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 22:47
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
buzzin schreef op 17-03-2004 @ 23:45:
u bent succesvol geweest
Mogelijk, ik predik niet de waarheid, slechts een mogelijke waarheid, waar jij je op dit moment in kunt vinden.

(om het maar eens wat netter te omschrijven )

Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 23:10
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
Zazana85 schreef op 18-03-2004 @ 00:07:
Idd hoogbegaafd ben je niet, ik heb zelf 130 en dat was genoeg voor uni met moeite te halen...

en dat blijkt
hoogbegaafdheid heeft ook niks te maken met hoeveel je kunt leren, hoe en waarom. Maar met het feit dat je beter kunt plannen bijvoorbeeld. Eerder een oplossing ziet.

Er zijn zelfs (hoog)begaafden op het MBO.
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 23:39
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik heb soms ook het gevoel dat de wereld me niet begrijpt. En dat ook wel een beetje met vroeger te maken.
Toen ik nog op de basisschool zat was ik gewoon wat anders dan de rest. Opzich niet zo erg, maar een aantal leraren wisten daar gewoon niet mee om te gaan. Ze wisten niet wat ze met me aan moesten. En ik was helemaal geen druk of irritant kind. Integendeel, ik was juist heel rustig en afwezig. Maar omdat sommige leraren me maar vreemd vonden, lieten ze me een beetje links liggen.

Maar even ontopic gaan, soms lijkt het gewoon dat iedereen in m'n omgeving vrolijk door het leven gaat en ik dus het gevoel krijg dat de wereld me niet snapt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 23:43
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
Vice schreef op 18-03-2004 @ 00:39:
Maar even ontopic gaan, soms lijkt het gewoon dat iedereen in m'n omgeving vrolijk door het leven gaat en ik dus het gevoel krijg dat de wereld me niet snapt.
Je eerste alinea was duidelijk en 100% ontopic hoor.
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 23:53
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
't Is wederzijds, we begrijpen elkaar niet.

Edit: 'k Heb dan toch besloten even de topic door te lezen.

Over die hoogbegaafdheid is er reeds veel discussie geweest op het forum, maar dit is al een eind geleden. Ik dacht dat het om het begrijpen van de wereld en omgekeerd ging?
Een IQ-test toont enkel aan hoever je niveau reikt tot het begrijpen van het abstracte. Het heeft eigenlijk niets te maken met je EQ, maar het kan natuurlijk wel een invloed geven.
Ik vind het eigenlijk niet zo relevant, dus laat maar.
Toch...het is niet omdat je slim bent, dat je nog eens wijs bent ook, é.

'Moest iedereen als ik denken, zou het toch veel gemakkelijker zijn...'

Een wijze spreuk, maar ik weet niet meer van wie.

Er zit volgens mij veel waarheid in, wat vinden jullie?

Laatst gewijzigd op 18-03-2004 om 00:05.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 07:11
Verwijderd
Citaat:
buzzin schreef op 17-03-2004 @ 18:10:
Ik vraag mij gewoon af. Wat jou dan zo 'de wereld' niet laat snappen. Hoe is het gekomen bijvoorbeeld. Wat zijn de gevolgen. Heb je het ooit proberen te veranderen?

Overgens, voor de rest van dit forum. Blijf nog maar gewoon posten he!
ik snap de wereld niet omdat ze mij niet snappen.
ik ben dus (zo zegt men) perfectionistisch en sinds een paar jaar heb ik steeds meer faalangst gekregen. ik wil gewoon hoge cijfers halen of alles goed doen. de wereld begrijpt dit niet. 'een 6 is toch hartstikke goed?' nee voor mij niet goed genoeg. en wat de 'wereld' ook niet snapt is dat ik sommige dingen niet durf en sommige dingen wel. op school heb ik dus last van mn faalangst bij spreekbeurten en toetsen. ook mensen aanspreken durf ik niet. maar een concert geven met mn orkest durf ik wel. waarom? nou dat is iets dat ik leuk vind om te doen en een spreekbeurt houden niet. de wereld begrijpt en niet dat ik een spreekbeurt houden eng vindt en al helemaal niet dat ik een concert geven niet eng vind.
hoe het is gekomen dat de wereld mij niet snapt weet ik niet, ik heb het in die zin proberen te veranderen dat ik zeg dat ik iets eng of niet eng vind, maar ze begrijpen het niet of willen het niet begrijpen oid. vooral bij mn vader merk ik dit. hij vind het niet eng om voor 400 man te spreken ik vind het al eng om voor mn klas van 25 mensen te spreken, maar dat snapt hij niet. nu weet ik niet meer wat ik er aan kan doen
gevolgen zijn dati k me soms best eenzaam voel, maar ook dat ik het gevoel heb dat ik niks waard ben omdat ik dingen niet durf bv.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 08:23
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
phensicske schreef op 18-03-2004 @ 00:53:
Edit: 'k Heb dan toch besloten even de topic door te lezen.

Over die hoogbegaafdheid is er reeds veel discussie geweest op het forum, maar dit is al een eind geleden. Ik dacht dat het om het begrijpen van de wereld en omgekeerd ging?
Een IQ-test toont enkel aan hoever je niveau reikt tot het begrijpen van het abstracte. Het heeft eigenlijk niets te maken met je EQ, maar het kan natuurlijk wel een invloed geven.
Ik vind het eigenlijk niet zo relevant, dus laat maar.
Toch...het is niet omdat je slim bent, dat je nog eens wijs bent ook, é.

'Moest iedereen als ik denken, zou het toch veel gemakkelijker zijn...'

Een wijze spreuk, maar ik weet niet meer van wie.

Er zit volgens mij veel waarheid in, wat vinden jullie?
ik ben het met je eens, daarom was het ook mijn bedoeling om terug ontopic te gaan.
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 14:52
Verwijderd
Ik heb het beide.

De wereld snapt mij niet. Vaak kijken mensen op als ik me opeens anders gedraag dan 'normaal'. Vaak worden mijn woorden en meningen anders geïnterpeteerd. Mensen snappen ook niet hoe snel en ingewikkeld ik denk. Ik leg soms heel andere verbanden dan ze verwachten en als ik naar een situatie kijk, bekijk ik hem vaak van 10 kanten. Dat is ook de reden waarom ik nooit een vaste mening heb en ik makkelijk ben te overtuigen. Ik zie gewoon overal de voors en tegens van en ik wil ook geen partij kiezen.

Ik snap de wereld ook niet. Begrijp niet dat mensen vechten om een geloof of stukje land. Snap ook niet dat zoveel dieren zo respectloos afgeslacht en behandeld worden. Als ik dat zie, dan vraag ik me af waarom het lijkt alsof ik de enige ben die daar moeite mee heeft. En om nog dieper te gaan: ik snap ook niet dat de wereld er uitziet zoals nu. Duizenden jaren geleden had je nog een huizen, wegen en auto's en ik kan niet begrijpen dat alles om me heen zo'n beetje ontstaan is door de mens. Ik snap sowieso niet hoe alles ontstaan is.

Ben wel een beetje raar he Ik weet ook niet of dit de bedoeling van het topic was, maargoed.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 16:06
Verwijderd
ik snap de wereld niet. soms vind ik het moeilijk om te accepteren dat mensen anders denken dan ik over bepaalde dingen. maar daar moet ik me nou eenmaal in aanpassen, en dat doe ik dan dus ook. ik probeer ook op heel veel dingen een oplossing te vinden, of een verklaring te zoeken. en dat kan ik nou eenmaal niet altijd. en dan ga ik erover nadenken, en dan blíjf ik erover nadenken. en dat is niet goed.

of de wereld mij niet snapt? ik weet het niet zo. t ene moment wel, t andere moment niet. mensen zijn nou eenmaal moeilijk te doorgronden, dus ik ook. misschien soms nog wel wat lastiger, omdat ik niet zo heel snel praat uit mezelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Als de liefde voor de maan gaat.
Ieke
0 05-04-2005 16:44
Verhalen & Gedichten Stem uit de diepte
Momo
4 15-12-2004 16:42
Verhalen & Gedichten de tussenweg
vinyl
1 22-06-2002 11:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.