Oud 06-06-2016, 05:23
tuanahoi
tuanahoi is offline
Partij voor de jeugd
( P.V.D.J )


-gelijkwaardigheid heeft de grootse rol.
Iedereen moet recht hebben op een goed leven. Het verschil tussen rijk en arm is groot maar toch hebben landen in de grondwet staan dat iedereen gelijk is. Maar eigenlijk klopt dat niet. Het verschil tussen arm en rijk moet kleiner worden zodat echt iedereen zich gelijk kan voelen. Stem voor de Partij voor de jeugd!

-elk land moet recht hebben op vrijheid.
Om je zo goed te kunnen ontwikkelen. Maar soms hebben kinderen juist de steun nodig, kinderen die niet beter kunnen, kinderen in slechte toestanden, zieke kinderen, kinderen zonder ouders, hongerige kinderen…enz.

Iemand moet toch wat doen voor ze, we leven voor elkaar. Iedereen is familie met elkaar hoewel we kunnen verschillen. Samen kunnen wij de wereld beter maken. Steun deze kinderen. En stem voor Partij voor de jeugd!

- Onderwijs.
Elk kind moet recht hebben op gratis onderwijs en om zich te kunnen ontwikkelen. Waarom gratis? Omdat gelijkheid de grootste rol heeft niet elk kind heeft het geld of de ouder van het kind om die studie te betalen. Daarom moet onderwijs gratis zijn voor kinderen met slechte toestanden. Zodat ieder kind recht heeft op ontwikkeling. En later misschien nog inkomen kan krijgen.Stem voor de partij voor de jeugd.

- De zorg
Gratis zorg voor kinderen in slechte toestanden. Het zou niet eerlijk zijn dat twee kinderen met de zelfde ziekte maar 1 kan geholpen worden en de andere niet, omdat hij/zij het geld er niet voor heeft.
Deze kinderen moeten ook recht hebben op zorg. Gratis zorg!
Zodat ieder kind in slechte toestanden gezond kan leven.
Steun en stem voor de partij van de jeugd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2016, 14:05
Verwijderd
Och, dit wordt weer genieten. Ik stel even dat je post op Nederland slaat. Dat staat nergens letterlijk maar goed. Ik knip het allemaal op in kleine stukjes want je gooit er zo veel onzin uit dat het niet leesbaar is als ik in één keer reageer.

Citaat:
Partij voor de jeugd
( P.V.D.J )
Waarom zou er een partij voor de jeugd moeten zijn? Of laat ik het anders stellen: al je punten slaan op kinderen. Kinderen hebben geen stemrecht. Waarom een partij oprichten waarvan de doelgroep niet kan stemmen?


Citaat:

-gelijkwaardigheid heeft de grootse rol.
Iedereen moet recht hebben op een goed leven. Het verschil tussen rijk en arm is groot
Wat is je bron dat het verschil tussen arm en rijk in Nederland groot is? De bronnen die voorhanden zijn, laten juist zien dat in Nederland die verschillen helemaal niet groot zijn en dat sinds grofweg de jaren negentig er ook nauwelijks verandering in zit. Google eens op, bijvoorbeeld, GINI coefficient voor je dit soort onzin roept.

Citaat:
Het verschil tussen rijk en arm is groot maar toch hebben landen in de grondwet staan dat iedereen gelijk is. Maar eigenlijk klopt dat niet.
Denk je echt dat “landen” met die passage in hun grondwet bedoelen dat er geen verschil tussen rijk en arm mag zijn? Waarom post je zoiets als je blijkbaar niet eens het eerste artikel uit de Nederlandse grondwet hebt gelezen? Die zegt namelijk

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan

Dat artikel gaat over discriminatie, niet over inkomens-, welvaarts- of vermogensverschillen.

Citaat:

Het verschil tussen arm en rijk moet kleiner worden
Hoe wil je dit bereiken? Ben je bereid een fors totaal welvaartsverlies te accepteren?


Citaat:
-gelijkwaardigheid heeft de grootse rol.
Iedereen moet recht hebben op een goed leven. Het verschil tussen rijk en arm is groot maar toch hebben landen in de grondwet staan dat iedereen gelijk is. Maar eigenlijk klopt dat niet. Het verschil tussen arm en rijk moet kleiner worden zodat echt iedereen zich gelijk kan voelen.
Waarop baseer je je dat het door jou gepercipieerde ongelijkheidsgevoel te maken heeft met verschil tussen rijk en arm en dat een welvaartsherverdeling (ik stel me zo voor dat je dat beoogt, echt duidelijk ben je niet) dat oplost? Als iemand met de naam Ahmed Amharouzzi nog altijd niet wordt uitgenodigd voor sollicitatiegesprekken maar Alexander Aerends wel, denk je dat hij dit dan als gelijkheid percipieert zo lang hij maar even veel rijkdom heeft?

Citaat:
-elk land moet recht hebben op vrijheid.
Wat? WTF? Ik snap niet hoe je dit bedoelt. Kun je een voorbeeld noemen van een land dat niet vrij is? Moet ik dan aan de Westelijke Sahara denken of zo? Volgens mij zijn er momenteel bar weinig bezette landen.

Citaat:

-elk land moet recht hebben op vrijheid.
Om je zo goed te kunnen ontwikkelen.
Nee, dit maakt het niet duidelijker.


Citaat:

-elk land moet recht hebben op vrijheid.
Om je zo goed te kunnen ontwikkelen. Maar soms hebben kinderen juist de steun nodig, kinderen die niet beter kunnen, kinderen in slechte toestanden, zieke kinderen, kinderen zonder ouders, hongerige kinderen…enz.

Iemand moet toch wat doen voor ze, we leven voor elkaar. Iedereen is familie met elkaar hoewel we kunnen verschillen. Samen kunnen wij de wereld beter maken. Steun deze kinderen. En stem voor Partij voor de jeugd!
Ik zie niet echt in welk concreet probleem je schetst. Ik stel me zo voor dat je buiten Nederland kijkt, want in Nederland zijn de zaken die je noemt niet echt een probleem. Er zijn incidentele gevallen, kinderen kunnen nu eenmaal ziek worden (hoe wil je dit voorkomen trouwens?) of zo.

Nederland doet al het nodige aan ontwikkelingshulp. Is er een concrete manier waarop jullie partij dit anders zou aanpakken? Graag wat uitleg hier.

Citaat:
- Onderwijs.
Elk kind moet recht hebben op gratis onderwijs en om zich te kunnen ontwikkelen. Waarom gratis? Omdat gelijkheid de grootste rol heeft niet elk kind heeft het geld of de ouder van het kind om die studie te betalen. Daarom moet onderwijs gratis zijn voor kinderen met slechte toestanden. Zodat ieder kind recht heeft op ontwikkeling. En later misschien nog inkomen kan krijgen.Stem voor de partij voor de jeugd.
Ik pak deze toch even als geheel. Ik ben persoonlijk geen tegenstander van gratis onderwijs, maar als je ouders geen geld hebben om je te ondersteunen kom je nog altijd in aanmerking voor financiële hulp (die je niet hoeft terug te betalen). Volgens mij hoeven je ouders daar niet eens heel weinig voor te verdienen (anderhalf keer modaal komt al in aanmerking geloof ik), maar ik weet de laatste stand van zaken niet precies. Daarnaast kun je altijd lenen.

Daarnaast zit er nogal een rare kronkel in. Elk kind heeft recht op gratis onderwijs stel je. Waarom? Omdat niet iedereen het geld heeft dit te betalen. Maar dat is natuurlijk geen argument om het voor iedereen gratis te maken. Studiefinanciering voor de nooddruftigen is genoeg (en dat bestaat dus al). Nogmaals, ik sta open voor totaal gratis onderwijs, maar dan wel met de goede reden: uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het op allerlei vlakken goed is voor een samenleving als er zo veel mogelijk mensen hoger opgeleid zijn. En er zijn onderzoeken die er op wijzen dat gratis onderwijs er voor zorgt dat er meer mensen hoger opgeleid zijn.


Citaat:
- De zorg
Gratis zorg voor kinderen in slechte toestanden. Het zou niet eerlijk zijn dat twee kinderen met de zelfde ziekte maar 1 kan geholpen worden en de andere niet, omdat hij/zij het geld er niet voor heeft.
Deze kinderen moeten ook recht hebben op zorg. Gratis zorg!
Zodat ieder kind in slechte toestanden gezond kan leven.
Steun en stem voor de partij van de jeugd.
Dit is in Nederland gewoon wettelijk geregeld. Toon eens een voorbeeld van twee kinderen met dezelfde ziekte waarbij er één wel geholpen wordt, en de ander niet, “omdat hij/zij het geld er niet voor heeft”.


In het algemeen ben ik erg benieuwd naar hoe je dit allemaal gaat financieren. Je wilt een welvaartsherverdeling en allerlei zaken gratis maken. Wie gaat dat betalen?

Ten slotte: waarom up je een topic waar al tien jaar niet meer op gereageerd is?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2016, 23:35
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb je topic even afgesplitst van het topic van 10 jaar geleden.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dibi (GL) bemoeit zich met Marokkaanse jeugd.....in Marokko
Gatara
57 19-07-2009 00:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 10-02-2007 01:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pedo's de politiek in
EvilConduct
500 18-07-2006 01:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kansarme (allochtone) jeugd en fundamentalistische moslims
DG
28 02-07-2005 11:52
Verhalen & Gedichten Star Wars: de memoires van Red Nightstalker.
Eye of Sauron
27 05-03-2005 17:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap samenvatting van de demonisering
dutch lion
7 18-07-2002 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.