Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2018, 20:14
df
Avatar van df
df is offline
Jullie leven nog wel?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2018, 20:17
Verwijderd
Ik heb een OS topic gemaakt vrijdag
Met citaat reageren
Oud 13-02-2018, 21:05
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik kijk geen OS, Zijlstra ach ja pokitici eah, donor ben ik al, ja zeker.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2018, 21:16
Verwijderd
Het zijn voor hier denk ik ook geen controversiële onderwerpen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2018, 18:38
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Het zijn voor hier denk ik ook geen controversiële onderwerpen.
Er moet toch iemand tussen zitten die uit woede over de donorwet zijn/haar toestemming heeft ingetrokken Het regende dat soort berichten op Twitter etc.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2018, 00:53
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ja, maar op twitter is voor basic bitches.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2018, 07:20
Verwijderd
Citaat:
Er moet toch iemand tussen zitten die uit woede over de donorwet zijn/haar toestemming heeft ingetrokken Het regende dat soort berichten op Twitter etc.
Er zit hier toch echt niemand bij wie ik me kan voorstellen dat ze zo dom zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2018, 07:52
Verwijderd
Denk je bijvoorbeeld ook dat er hier mensen zijn die Zijlstra verdedigen/het onterecht vinden?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2018, 08:43
df
Avatar van df
df is offline
Mark52.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 08:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Is dit niet de donorwet die België ook heeft, je bent donor, tenzij anders aangegeven?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 08:56
Verwijderd
Ik weet niet of dat de donorwet van België is maar daar gaat het inderdaad om. Het was "geen donor, tenzij...." en nu wordt het "donor, tenzij...."
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 10:54
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ze vragen hier toch nog de familie als je niet hebt geregistreerd. Dus niet zo simpel bij ons als ik zou hopen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 12:57
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ze vragen hier toch nog de familie als je niet hebt geregistreerd. Dus niet zo simpel bij ons als ik zou hopen.
Hier kan de familie je beslissing nog terugdraaien, volgens mij is dat al als er één bezwaar maakt. Weet niet of dat met de nieuwe wet nog steeds zo is (hoop niet eigenlijk), maar zelfs als je geregistreerd donor was kon de familie een donatie tegenhouden
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 14:09
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Ze vragen hier toch nog de familie als je niet hebt geregistreerd. Dus niet zo simpel bij ons als ik zou hopen.
Citaat:
Hier kan de familie je beslissing nog terugdraaien, volgens mij is dat al als er één bezwaar maakt. Weet niet of dat met de nieuwe wet nog steeds zo is (hoop niet eigenlijk), maar zelfs als je geregistreerd donor was kon de familie een donatie tegenhouden
Hier (in Nederland) blijft de familie ook het laatste woord houden
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 14:23
Verwijderd
Zijn er statistieken van hoe vaak dat ook daadwerkelijk gebeurt? Google helpt niet echt. Wellicht zijn het mijn liberale, stedelijke, niet-gristelijke achtergronden maar ik heb niet de indruk dat onder het oude regime het vaak voorkwam dat de familie een geregistreerd donorschap doorkruiste. Lijkt me typisch iets bible-beltachtigs.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 14:41
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Om dat soort gezanik te voorkomen weet praktisch iedereen exact hoe ik er in sta, donor zijn na overlijden. Daar komt bij dat ik al jaren geregistreerd (stamcel)donor ben en geregeld bloed laat aftappen bij Sanquin. Het moet dan ook raar lopen willlen nabestaanden na mijn overlijden bijdehand gaan doen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Zijn er statistieken van hoe vaak dat ook daadwerkelijk gebeurt? Google helpt niet echt. Wellicht zijn het mijn liberale, stedelijke, niet-gristelijke achtergronden maar ik heb niet de indruk dat onder het oude regime het vaak voorkwam dat de familie een geregistreerd donorschap doorkruiste. Lijkt me typisch iets bible-beltachtigs.
Yep, ik heb die ervaring dan dus ook wel
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 18:13
Verwijderd
Negen keer bij mensen waar ik een kaart van kreeg, zeker twintig keer bij via-via-mensen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-02-2018, 19:17
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Je gaat het donatie vraag gesprek heel anders in als iemand geregistreerd is als donor, dan zijn familieleden meer geneigd deze 'laatste wens' te respecteren.
En als ze dat niet doen dan is het inderdaad een beetje krom, maar je gaat ook niet snel wegrennen met zo'n lichaam terwijl de familie zich daar (letterlijk en figuurlijk) voor gooit.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 20:44
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vond het eerst altijd een beetje een naar idee, maar het idee dat een geliefde dat op zo’n moment moest beslissen vond ik veel naarder. Dus neem maar wat je gebruiken kan, ik wil toch geen open kist en ik ga de oven in
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 21:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Yep, ik heb die ervaring dan dus ook wel
Ik zie mijn oma ook zo zeggen, "Nee dat gebeurt niet, dat hoort niet" mocht ik morgen doodgaan
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 09:49
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik zie mijn oma ook zo zeggen, "Nee dat gebeurt niet, dat hoort niet" mocht ik morgen doodgaan
Nu ben ik nieuwsgierig of jij donor bent! De bijbel is het daar niet helemaal mee eens, toch? Of zijn dat weer bepaalde stromingen?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 09:51
Verwijderd
Ik wil me nog altijd registreren als stamceldonor, ben plasmadonor (als ik niet zwanger ben that is) en ze mogen als ik dood ben allesch hebben
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 09:57
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik had toen gekeken naar stamceldonor, maar volgens mij was dat een ruggenmerg ding en was je een week uit de running. Nou, het spijt me, al was het een dag, NO WAY JOSÉ dat er een naald mijn ruggengraat in gaat en bloed wil ik best geven, alleen ik vind het oneerlijk dat het verkocht wordt. Aan de ene kant snap ik het wel, maar aan de andere kant geef ik het ook vrijwillig weg, dus vind ik het een beetje stom.

En verder heb ik daar allemaal geen tijd voor op het moment, dus dat ook nog.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 10:26
Verwijderd
Als vrouwelijke bloeddonor mag je drie keer per jaar bloed geven, dus dat is een beetje een kulsmoesje als je het mij vraagt. Drie keer per jaar een half uurtje, dat moet toch kunnen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2018, 10:35
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
En je bloed wordt ook niet aan een vampier verkocht ofzo, een klein deel van het plasma wordt gebruikt om medicijnen te maken.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 10:52
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik heb die kut excuses al eens eerder van je gehoord!
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 10:56
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik had toen gekeken naar stamceldonor, maar volgens mij was dat een ruggenmerg ding en was je een week uit de running. Nou, het spijt me, al was het een dag, NO WAY JOSÉ dat er een naald mijn ruggengraat in gaat en bloed wil ik best geven, alleen ik vind het oneerlijk dat het verkocht wordt.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar specifiek die prik, hoe hij zich houdt ten opzichte van zenuwblokkade of pijnstilling. En die week wordt vergoed en alles. Dus och.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 11:00
Verwijderd
Ik mag geen stamcellen doneren
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 11:40
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
En bloed ook niet toch?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 11:55
Verwijderd
Nee en ik geloof dat ik AB- heb en das best zeldzaam.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 12:12
df
Avatar van df
df is offline
Stond van de week een stuk van een homoseksuele GL'er op RTL Nieuws. 'ik kan het me medisch en wetenschappelijk wel voorstellen, maar maatschappelijk gezien kan het niet'.

En die heeft uit protest een nee ingevuld voor doneren.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 12:13
Verwijderd
Ja dan heb je gewoon een steekje los. Wat een domme mongool.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 12:34
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Nee en ik geloof dat ik AB- heb en das best zeldzaam.
Mijn broertje O- en die mag dus ook niet
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 14:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nu ben ik nieuwsgierig of jij donor bent! De bijbel is het daar niet helemaal mee eens, toch? Of zijn dat weer bepaalde stromingen?
De Bijbel heeft daar geen mening over, want toen der tijd kon dat helemaal nog niet Ik ken zowel Christenen die voor zijn als mensen die op religieuze grond fel tegen zijn. Grootste argument tegen hangt volgens mij samen met dat veel Christenen zich ook niet willen laten cremeren. Men gelooft in de wederopstanding van doden, wanneer Jezus terug komt, en daarbij is het schijnbaar relevant dat je lichaam zo compleet en ongeschonden mogelijk de grond in gaat.

Dit forum geeft wat interessante inzichten vanuit de christelijke hoek: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=25776

Deze refo dominee vindt het prima: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/...-wel-of-niet-/

Deze schrijver vindt dat we mogelijk te veel voor God spelen: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/...rgaandonatie-/
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 14:20
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Want onder de grond rot je natuurlijk niet als je geen organen doneert
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-02-2018, 14:52
Verwijderd
Dan had god niet zo'n achterlijke mongool moeten zijn dat we de manier waarop we in elkaar steken gewoon snappen. Hij had ons ook van een stuk geanimeerd plastic kunnen maken met magische voortplanting waarbij je niet met een afvalstok in een entertainmentcenter hoeft te roeren om je voort te planten.

Fik in de bijbel en fik in meneer schreurs.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 14:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik mag geen bloed of stamcellen doneren. Ben wel geregistreerd orgaandonor, alleen al omdat mijn ouders daar samen nooit uit gaan komen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 15:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben hè jongens?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 15:36
Verwijderd
Och, als god kan zorgen dat ik uit de dood opsta, kannie op dat moment ook vast wel een paar nieuwe nieren of lever regelen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 15:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Och, als god kan zorgen dat ik uit de dood opsta, kannie op dat moment ook vast wel een paar nieuwe nieren of lever regelen.
Mocht je die in het hiernamaals überhaupt nog nodig hebben
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 17:33
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik denk dat een goede Gristen zijn medemens moet helpen wanneer het kan, dus als iemand geholpen is met de organen waar ik toch niks meer aan heb, dan mogen ze die hebben.

Overigens vind ik 't te bizar voor woorden dat homo's nog steeds geen bloed mogen doneren. Als je als vrouw seks hebt met een man is het prima, maar als een man hetzelfde doet is het ineens gevaarlijk. Ja, want alle hetero's doen 't natuurlijk superveilig en homo's zijn vies, bleh.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2018, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Dan had god niet zo'n achterlijke mongool moeten zijn dat we de manier waarop we in elkaar steken gewoon snappen. Hij had ons ook van een stuk geanimeerd plastic kunnen maken met magische voortplanting waarbij je niet met een afvalstok in een entertainmentcenter hoeft te roeren om je voort te planten.

Fik in de bijbel en fik in meneer schreurs.
<3333333333333333333333333
Met citaat reageren
Oud 18-02-2018, 10:08
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
De Bijbel heeft daar geen mening over, want toen der tijd kon dat helemaal nog niet Ik ken zowel Christenen die voor zijn als mensen die op religieuze grond fel tegen zijn. Grootste argument tegen hangt volgens mij samen met dat veel Christenen zich ook niet willen laten cremeren. Men gelooft in de wederopstanding van doden, wanneer Jezus terug komt, en daarbij is het schijnbaar relevant dat je lichaam zo compleet en ongeschonden mogelijk de grond in gaat.

Dit forum geeft wat interessante inzichten vanuit de christelijke hoek: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=25776

Deze refo dominee vindt het prima: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/...-wel-of-niet-/

Deze schrijver vindt dat we mogelijk te veel voor God spelen: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/...rgaandonatie-/
Ja, ik had ooit een normaal gesprek met een normale Jehova en die vertelde mij dat op de dag des oordeels God je gewoon weer opnieuw maakt. Hij heeft je tenslotte eerder gemaakt, dus hij weet hoe het moet. Ashes to ashes enzo. Geen idee of zij pro orgaandonatie zijn verder, maar ze was wel vrij duidelijk in haar “als je dood bent, ben je dood (tot het paradijs op aarde komt)”, dus mwah.

Maar hoe sta jij erin?
Citaat:
Ik denk dat een goede Gristen zijn medemens moet helpen wanneer het kan, dus als iemand geholpen is met de organen waar ik toch niks meer aan heb, dan mogen ze die hebben.

Overigens vind ik 't te bizar voor woorden dat homo's nog steeds geen bloed mogen doneren. Als je als vrouw seks hebt met een man is het prima, maar als een man hetzelfde doet is het ineens gevaarlijk. Ja, want alle hetero's doen 't natuurlijk superveilig en homo's zijn vies, bleh.
Eens op allebei de punten
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2018, 10:17
Verwijderd
Oh ik ben ook met HO, maar wil Gristen graag vervangen door gelovige want volgens mij is dat de kern van elk geloof.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2018, 10:37
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
De kern van elke werkende samenleving denk ik
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 18-02-2018, 10:38
Verwijderd
Jehova's doen niet aan bloedtransfusies op basis van de bijbel (handelingen 15:28-29) maar bepaalde transfusies (alleen bloedplaatjes of plasma bijvoorbeeld) wordt aan de individuen overgelaten. Alleen een ouderwetse echte transfusie (of aftappen dus) is grond om iemand uit de kerk te zetten.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2018, 10:40
Verwijderd
Bas wat vind jij daar van?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2018, 10:48
Verwijderd
Ceterum censeo Jehova's Getuigen esse delendam
Met citaat reageren
Oud 18-02-2018, 10:53
Verwijderd
Dat was te verwachten. Maar vind je ook npg iets van dit specifieke statement?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.