Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2005, 13:52
Verwijderd
Ik heb nagedacht en ben tot het volgende gekomen, 't is niet zo heel veel qua veranderen...misschien dat iemand nog op- of aanmerkingen en/of aanvullingen heeft?

Citaat:
Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.
Het maximum aantal posts in dit topic is terug gebracht tot 250, om zo het overzicht beter te kunnen bewaren en om zo hopelijk ook voor elkaar te krijgen dat iedereen (iig de nieuwe bezoekers van dit topic) regelmatig de eerste post te zien krijgt (en hopelijk ook leest).

Laatst gewijzigd op 04-06-2005 om 07:33.
Oud 30-05-2005, 14:58
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Het liefste heb ik dat mensen die constant te weinig eten en zich niets aantrekken van onze reacties, niet posten... aangezien het behoorlijk als trigger werkt. Ik merk nu, nu dat topic er niet was, ik veel beter eet en het niet nodig meer vind om alles elke keer te tellen, ik weet gewoon wat ik moet eten en that's it.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-05-2005, 15:01
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2005 @ 15:58 :
Het liefste heb ik dat mensen die constant te weinig eten en zich niets aantrekken van onze reacties, niet posten... aangezien het behoorlijk als trigger werkt. Ik merk nu, nu dat topic er niet was, ik veel beter eet en het niet nodig meer vind om alles elke keer te tellen, ik weet gewoon wat ik moet eten en that's it.
Misschien wel belangrijk ja, heb ik in het vorige topic ook al eens aangegeven... Trek je je niks van de anderen aan, dan heb je hier ook niks te zoeken vind ik
Oud 30-05-2005, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2005 @ 15:58 :
Het liefste heb ik dat mensen die constant te weinig eten en zich niets aantrekken van onze reacties, niet posten... aangezien het behoorlijk als trigger werkt.
Die mensen mogen niet meer keer op keer posten wat ze eten (en ook geen reacties posten als "ik heb lekker niets gegeten" oid), wat dat betreft zul je er dus al minder van merken. Maar ik kan mensen moeilijk gaan verbieden hier te posten, daarnaast is het vrijwel onmogelijk dat volledig bij te houden en/of te 'controleren', ik heb daar de mogelijkheden iig niet toe.

Als je merkt dat het zonder het topic beter gaat, doe je er misschien verstandig aan om zelf minder/niet meer in dit topic te komen? Dan heb je die trigger ook niet meer.
Oud 30-05-2005, 15:12
Mara
Mara is offline
Op E&D staat een topic 'wat heb jij vandaag gegeten', misschien handig voor de mensen die wel willen posten wat ze eten op een dag Commentaar krijg je daar niet, maar dan kan je 't iig ergens neergooien, om 't zo maar te zeggen.
Oud 30-05-2005, 15:15
Mara
Mara is offline
Ik heb trouwens meteen een specifieke, praktisch gerichte vraag:

Ik wil graag fruit meenemen als ik langer wegblijf, zoals naar het vliegveld. Het moet echter wel mákkelijk zijn, geen vieze handen, je weet 't wel. Ik kom echter niet verder dan appels en bananen. Mandarijnen/sinaasappels/grapefruits moet je pellen, gaat dus niet, ander fruit wordt makkelijk in mijn tas geplet.

Iemand suggesties van wat ik verder nog mee zou kunnen nemen? Ik merk nl. dat ik de laatste tijd vaak té weinig fruit binnenkrijg, mede doordat het gewoon niet in huis is (ik probeer dan zoveel mogelijk om zélf wat te halen, maar ik heb daar niet altijd tijd voor).
Oud 30-05-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-05-2005 @ 16:15 :
Ik heb trouwens meteen een specifieke, praktisch gerichte vraag:

Ik wil graag fruit meenemen als ik langer wegblijf, zoals naar het vliegveld. Het moet echter wel mákkelijk zijn, geen vieze handen, je weet 't wel. Ik kom echter niet verder dan appels en bananen. Mandarijnen/sinaasappels/grapefruits moet je pellen, gaat dus niet, ander fruit wordt makkelijk in mijn tas geplet.

Iemand suggesties van wat ik verder nog mee zou kunnen nemen? Ik merk nl. dat ik de laatste tijd vaak té weinig fruit binnenkrijg, mede doordat het gewoon niet in huis is (ik probeer dan zoveel mogelijk om zélf wat te halen, maar ik heb daar niet altijd tijd voor).
Ik neem wel eens stukjes fruit mee naar school in een bakje. Als ik dan echt m'n vingers niet wil gebruiken, pak ik een wegwerp-vorkje en eet ik daarmee het fruit op. Dat bakje is niet super handig, je moet 't ook weer mee terug nemen etc, maar ja, dat heb ik er wel voor over.
Oud 30-05-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-05-2005 @ 16:15 :
Iemand suggesties van wat ik verder nog mee zou kunnen nemen?
Druiven vinden sommige mensen wel niet geweldig als je aan de lijn doet, maar goed, 't is wel makkelijk. Of stukjes fruit in een bakje of een beker, dan kan je bijna alles wel meenmene.
Oud 30-05-2005, 15:22
Mara
Mara is offline
Ah ja, stom dat ik dat zelf niet had kunnen bedenken, een bakje Sla me maar

Bedankt, opties zijn enorm gegroeid

En wat betreft die druiven: Je kan ook gaan mierenneuken natuurlijk
Oud 30-05-2005, 15:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-05-2005 @ 16:20 :
Druiven vinden sommige mensen wel niet geweldig als je aan de lijn doet, maar goed, 't is wel makkelijk. Of stukjes fruit in een bakje of een beker, dan kan je bijna alles wel meenmene.
idd, ik neem ook altijd een bak druiven mee .

En je kunt idd een bakje fruit meenemen en een klein satéprikkertje...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-05-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-05-2005 @ 16:22 :
Ah ja, stom dat ik dat zelf niet had kunnen bedenken, een bakje Sla me maar

Bedankt, opties zijn enorm gegroeid

En wat betreft die druiven: Je kan ook gaan mierenneuken natuurlijk
't Is trouwens ook heel leuk fruit uit een bakje te eten, net alsof 't snoep is Je kan ook álles opeten, geen gedoe met klokhuizen of schillen. Heel fijn
Oud 30-05-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2005 @ 16:22 :
idd, ik neem ook altijd een bak druiven mee .

En je kunt idd een bakje fruit meenemen en een klein satéprikkertje...
Slim! Ik ga vanaf nu voor de satéprikkers
Oud 30-05-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2005 @ 16:22 :
en een klein satéprikkertje...
Dat vind ik wel een goede...stop je makkelijker ook in het bakje (of ergens gewoon in een doosje in je tas oid) dan zo'n weggooi vork en het is ook goedkoper ed.
Oud 30-05-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 30-05-2005 @ 16:25 :
Dat vind ik wel een goede...stop je makkelijker ook in het bakje (of ergens gewoon in een doosje in je tas oid) dan zo'n weggooi vork en het is ook goedkoper ed.
Mja, die vorkjes liggen bij mij op school, dus die steel ik gewoon Maar een satéprikker is veel handiger, zeker wanneer je naar een plaats gaat waar je geen wegwerp vorkjes kan stelen
Oud 30-05-2005, 16:41
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2005 @ 15:58 :
Het liefste heb ik dat mensen die constant te weinig eten en zich niets aantrekken van onze reacties, niet posten... aangezien het behoorlijk als trigger werkt. Ik merk nu, nu dat topic er niet was, ik veel beter eet en het niet nodig meer vind om alles elke keer te tellen, ik weet gewoon wat ik moet eten en that's it.
Toch denk ik dat het voor die mensen wel helpt als hen steeds verteld wordt dat waar ze mee bezig zijn slecht is. Maar ik zie ook de nadelen wel hoor. Alleen jij vind 1400 al constant te weinig, terwijl dat niet voor iedereen geldt (ik doel bijvoorbeeld op de discussie in de topic buikje). En ik ben uit principe tegen het doodzwijgen van bepaalde onderwerpen, net zoals am. Maar ik zal de beslissing verder respecteren.

Verder geldt voor mij juist dat ik veel slechter ben gaan eten nadat de topic gesloten was. Ik heb dat beetje controle nodig. Was ik eerst nog gemotiveerd om daadwerkelijk te proberen op een gezonde wijze te eten (en af te vallen), inmiddels bestaat het dagdieet weer uit slechts koekjes en chocolade. Zie ook valtaf.nl, met mijn 3000 kcal van gisteren.
Als jij niet constant wilt meten wat je eet en wilt weten wat anderen eten, moet je zelf maar die stap zetten om niet meer dit soort onderwerpen te bezoeken.

Trouwens vind ik de limiet van 100 posts wel streng. Als je ziet wat er alleen vandaag al gepost is. Het was een topic waar mensen haast full-time aanwezig waren, waar gechat werd, en allerlei gevoelsuitingen werden gedaan. Dat is niet plots veranderd in een strikt vraag-antwoord topic over de technische kant van gezond eten. Is dat wel de bedoeling? Dan moeten de grenzen nog duidelijker worden vind ik. De discussie over welk fruit kan ik meenemen lijkt me bijv meer bij eten&drinken horen dan bij lichaam en gezondheid. Dat psychologische gedeelte uitbannen snap ik niet helemaal. Kan je en indicatie geven van de grens? Als hier niks meer mag dan open ik wel een topic op psych : help ik heb slecht gegeten vandaag!
Want deze topic is nu zo goed als dood, als je niet meer mag zeggen wat je gegeten hebt en hoe je je er bij voelt. Waar is de steun gebleven?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 30-05-2005, 16:55
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-05-2005 @ 17:41 :
Toch denk ik dat het voor die mensen wel helpt als hen steeds verteld wordt dat waar ze mee bezig zijn slecht is. Maar ik zie ook de nadelen wel hoor. Alleen jij vind 1400 al constant te weinig, terwijl dat niet voor iedereen geldt (ik doel bijvoorbeeld op de discussie in de topic buikje). En ik ben uit principe tegen het doodzwijgen van bepaalde onderwerpen, net zoals am. Maar ik zal de beslissing verder respecteren.
Dit is bull shit. Alle sites geven aan dat een gezond aantal cal 2000-2200 is. De hartstichting heeft een plan opgesteld voor mensen die overgewicht hebben (= BMI van +25), die moeten minimaal 1500 cal eten, tenzij ze in een medisch gevaarlijke stituatie zitten. Die mensen moeten zodra ze 10% kwijt zijn, meteen omhoog naar een gezond aantal cal wat voor vrouwen op 2000 ligt. Zelfs als ze wel dieten (dus rond de 1500 cal eten), moeten ze nog steeds wél 6 boterhammen eten en genoeg aardappelen.
Mensen zoals jij, oa daardoor is dit topic nu dicht. MEnsen die stug tegen alle adviezen van mensen die er verstand van hebben blijven volhouden dat zij met het minimum genoeg hebben en zelfs nog minder eten. Dat zijn gewoon excusen, klaar. En gelukkig is dat niet meer de bedoeling. Want als jij zegt dat jij dat niet nodig hebt, denken al die mensen die wel genoeg eten dat vanzelf ook, omdat het veiliger voelt, want ze denken dat als je minder eet, dat je eerder afvalt, terwijl dit topic toch steeds opnieuw heeft bewezen dat je van genoeg en gezond eten, sneller en beter afvalt en het er af blijft. Allemaal te maken met de stofwisseling die jij liever (door jouw manier van eten en 'afvallen') op spaarstand zet, dan op optimaal.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-05-2005, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-05-2005 @ 17:41 :
Trouwens vind ik de limiet van 100 posts wel streng. Als je ziet wat er alleen vandaag al gepost is.
Reden om minder te chatten.

Maar goed, wat is er streng aan? Er wordt niet gezegd dat er maar één topic per maand geopend mag worden oid? Ipv twee topics van 500 posts zullen het er dan nu misschien acht van 100 posts worden oid (er even van uit gaan dat mensen iets minder posten ed).

Er zijn zoveel dingen die beter op een ander forum zouden kunnen, dan hadden we daar eerder regels over moeten stellen. Het is niet de bedoeling dat het een streng vraag en antwoord topic wordt, dat staat nergens en dat is ook niet mijn uitgangspunt. Als het dat wel was geweest, dan had ik wel andere regels opgesteld. De psychologische kant is ook niet uitgebannen, in de eerste post staat: "nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen".

Citaat:
Want deze topic is nu zo goed als dood, als je niet meer mag zeggen wat je gegeten hebt en hoe je je er bij voelt. Waar is de steun gebleven?
Het werkte als trigger voor veel mensen en dat is niet de bedoeling. Maar ik denk dat jij het ook wat verkeerd oppakt en problemen ziet die er niet zijn, het is nl veel minder streng als dat jij nu doet lijken.
Oud 30-05-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2005 @ 17:55 :

Mensen zoals jij, oa daardoor is dit topic nu dicht.
Dergelijke verwijten wil ik niet horen.

Bovendien is het topic nu open, dus is het verwijt ook niet terecht.
Oud 30-05-2005, 18:20
moontje16
moontje16 is offline
Hoe slecht is ontbijtkoek? (er zit niks in qua noten of suiker)
Oud 30-05-2005, 18:22
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2005 @ 17:55 :
Dit is bull shit. Alle sites geven aan dat een gezond aantal cal 2000-2200 is. De hartstichting heeft een plan opgesteld voor mensen die overgewicht hebben (= BMI van +25), die moeten minimaal 1500 cal eten, tenzij ze in een medisch gevaarlijke stituatie zitten. Die mensen moeten zodra ze 10% kwijt zijn, meteen omhoog naar een gezond aantal cal wat voor vrouwen op 2000 ligt. Zelfs als ze wel dieten (dus rond de 1500 cal eten), moeten ze nog steeds wél 6 boterhammen eten en genoeg aardappelen.
Mensen zoals jij, oa daardoor is dit topic nu dicht. MEnsen die stug tegen alle adviezen van mensen die er verstand van hebben blijven volhouden dat zij met het minimum genoeg hebben en zelfs nog minder eten. Dat zijn gewoon excusen, klaar. En gelukkig is dat niet meer de bedoeling. Want als jij zegt dat jij dat niet nodig hebt, denken al die mensen die wel genoeg eten dat vanzelf ook, omdat het veiliger voelt, want ze denken dat als je minder eet, dat je eerder afvalt, terwijl dit topic toch steeds opnieuw heeft bewezen dat je van genoeg en gezond eten, sneller en beter afvalt en het er af blijft. Allemaal te maken met de stofwisseling die jij liever (door jouw manier van eten en 'afvallen') op spaarstand zet, dan op optimaal.
vind ik redelijk arrogant van je, om vast te houden aan je eigen sites en het niet te accepteren als iemand aangeeft dat begeleiders (trainers) bevestigd hebben dat de persoon in kwestie geen 2000kcal per dag nodig heeft
Ik vind dat jij eens wat meer open moet staan voor andere meningen. Jij vindt bijvoorbeeld dat je moet bezuinigen op beleg, dat is je goed recht, maar daarmee zijn niet alle light-producten gelijk slecht ofzo.
Het ging trouwens helemaal niet over mijn persoonlijke eetpatroon, ik heb nooit gezegd dat ik minder dan 2000 kcal nodig heb. Ik zoek geen excusen.
Daarnaast vind ik het jammer dat je mij (en mensen zoals ik, wat overigens nergens op slaat) verwijt de topic verpest te hebben.
Grappig trouwens dat jij ondanks je grote bek en wijsheid zelf zo erg beinvloed wordt door mensen die zo achterlijk zijn te weinig te eten. Bijna alsof je niet gelooft in je eigen wijsheid.

@ Leonoor
Dan nu over het beleid
Ik snap niet zo goed wat je dan wel met de topic aanwilt. Wel specifieke vragen stellen, geen eetschema's meer. Niet te veel 'psychologische' posts. Mag ik niet zeggen dat ik de hele dag niets heb gegeten bijvoorbeeld? Wel dat ik me volgpropt had? Niet dat ik me slecht voel omdat ik een koekje gegeten heb? Mogen nieuwelingen wel een keer hun eetschema posten?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 30-05-2005, 18:23
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 30-05-2005 @ 19:20 :
Hoe slecht is ontbijtkoek? (er zit niks in qua noten of suiker)
ontbijtkoek is niet slecht
goed voor de spijsvertering
vult denk ik wel een beetje
vetarm
__________________
I love dr Phil :D
Oud 30-05-2005, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-05-2005 @ 19:22 :
@ Leonoor
Dan nu over het beleid
Ik snap niet zo goed wat je dan wel met de topic aanwilt. Wel specifieke vragen stellen, geen eetschema's meer. Niet te veel 'psychologische' posts. Mag ik niet zeggen dat ik de hele dag niets heb gegeten bijvoorbeeld? Wel dat ik me volgpropt had? Niet dat ik me slecht voel omdat ik een koekje gegeten heb? Mogen nieuwelingen wel een keer hun eetschema posten?
Iemand mag best één keer (over twee keer val ik ook niet ) zijn of haar eetschema posten omdat hij of zij daar tips op wil, maar keer op keer posten wat je gegeten hebt terwijl je dondersgoed weet dat en wat er niet goed aan is, dat is niet (meer) de bedoeling. Dat heeft voor anderen, maar ook voor de poster geen nut, zeker niet als hij of zij daarbij nog eens geen commentaar van anderen aanneemt. Als iemand enkel post om het voor zichzelf kwijt te kunnen, dan kan iemand ook een LJ aanmaken en/of een valtaf.nlprofiel, daar zijn dan dus andere mogelijkheden voor.

Met die psychologische post ga ik echt niet turven wie hoeveel van die posts doet. Hiervoor geldt hetzelfde als voor het bovenstaande: niemand schiet er iets mee op als iemand continu post dat hij/zij teveel gegeten heeft (wat soms dus eigenlijk heel weinig is) en dat hij/zij zich daar rot bij voelt. Niemand heeft iets aan enkel de mededeling: "Mag ik niet zeggen dat ik de hele dag niets heb gegeten bijvoorbeeld?" Dergelijke posts horen eigenlijk niet thuis op L&G, er wordt al een uitzondering voor gemaakt, niet zo raar dat er dan geprobeerd wordt om het wel een beetje in de hand te houden. Ook hier geldt weer: als je het enkel post om het voor jezelf kwijt te kunnen, dan kan dat ook in een LJ/valtaf.nlprofiel/LJH, ik zie de meerwaarde niet zo om dat hier te doen. Integendeel zelfs: het werkt voor sommige mensen als trigger.
Oud 30-05-2005, 18:30
Verwijderd
Citaat:
moontje16 schreef op 30-05-2005 @ 19:20 :
Hoe slecht is ontbijtkoek? (er zit niks in qua noten of suiker)
Staat er niets op de verpakking? Zolang je geen hele ontbijtkoek per dag eet, maar bv. gewoon een stukje is het niet slecht (zoals de meeste dingen). 't is een vrij gezond tussendoortje.
Oud 30-05-2005, 18:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2005 @ 15:58 :
Het liefste heb ik dat mensen die constant te weinig eten en zich niets aantrekken van onze reacties, niet posten... aangezien het behoorlijk als trigger werkt. Ik merk nu, nu dat topic er niet was, ik veel beter eet en het niet nodig meer vind om alles elke keer te tellen, ik weet gewoon wat ik moet eten en that's it.
Is het dan niet gewoon je eigen verantwoording om weg te blijven uit het topic?... Niet dat ik je weg wil hebben ofzo Maar als je zelf merkt dat het beter gaat zonder topic, en dat je getriggerd wordt door mensen die weinig eten, dan moet je het gewoon niet lezen. Hetzelfde als mensen die getriggerd worden door plaatjes van dunne modellen, die hebben zelf de verantwoording zo min mogelijk naar die plaatjes te kijken.
Oud 30-05-2005, 18:41
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 30-05-2005 @ 19:20 :
Hoe slecht is ontbijtkoek? (er zit niks in qua noten of suiker)
1 Plakje voorgesneden ontbijtkoek van Pijnenburg had 75 kcal, net zoveel als een boterham dus. Er zit wel suiker in, maar vrij weinig vet, en is dus best een goed tussendoortje
Oud 30-05-2005, 18:43
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Had je mijn PM trouwens gelezen Leonoor, of is het toeval dat dit topic vandaag geopent is?
Oud 30-05-2005, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 30-05-2005 @ 19:43 :
Had je mijn PM trouwens gelezen Leonoor, of is het toeval dat dit topic vandaag geopent is?
Ik heb de afgelopen dagen al zoveel pm's gehad van mensen. Ik was vanmiddag vroeg thuis en had dus eindelijk eens tijd om op m'n gemak de topic te openen ed, dus vandaar.
Oud 30-05-2005, 19:41
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Ik ben blij dat het topic weer open is, maar ik denk dat t nu wel een stuk minder druk wordt, juist omdat er minder gechat zal worden/minder over het psychologische deel/minder eetschema's. Misschien ook wel goed, doe ik tenminste nog eens iets op een dag maar ik denk dat ik het ook wel deels zal missen. Ik merkte ook aan mezelf dat ik minder goed eet als ik niet hier mijn eetschema's post, maar ik zal t voortaan op een lj oid doen
Mja, dan heb ik hier verder eigenlijk niet zoveel te zeggen, dus zie dit maar als een reactie op het beleid ofzo ben iig blij dat het weer open is
__________________
Reina de la Calle
Oud 30-05-2005, 21:03
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-05-2005 @ 19:39 :
Is het dan niet gewoon je eigen verantwoording om weg te blijven uit het topic?... Niet dat ik je weg wil hebben ofzo Maar als je zelf merkt dat het beter gaat zonder topic, en dat je getriggerd wordt door mensen die weinig eten, dan moet je het gewoon niet lezen. Hetzelfde als mensen die getriggerd worden door plaatjes van dunne modellen, die hebben zelf de verantwoording zo min mogelijk naar die plaatjes te kijken.
Zo erg is het nou ook niet, dan was ik alleen weg geweest. Ik merkte alleen dat ik soms wel beinvloed werd en mn best moest doen om goed te blijven, omdat ik weet dat het werkt, ik weet dat ik niet aankom en weet dat het gezond is. Maar de laatste tijd steeds die mensen die op 1200 blijven steken en elke keer weer blijven posten en niets doen met de tips, tja dan moet je stevig in je schoenen staan om te blijven eten. Dat lukt ook wel, maar toch.
Maar gelukkig zijn er mensen die wel wat doen en wel luisteren en daar doe ik het voor en dan vind ik het jammer als er een paar tussen zitten die dat niet doen en eigenwijs blijven. Maar jij bent een goed voorbeeld, blurred ook, moenbloem ook, ANGE van tijd tot tijd ook, je merkt dat ze haar best doet en bv de post die ze zette in het eetprobleem topic laat dat ook zien, en Darkside natuurlijk. Daar doe ik het voor. MAar ik ben blij dat de 'rotte appels (posts)' nu eruit vallen. Werd tijd en is beter voor iedereen. Dat zag je in het laatste topic. Ook blurred had er bv redelijk last van.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-05-2005, 21:12
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2005 @ 22:03 :
Zo erg is het nou ook niet, dan was ik alleen weg geweest. Ik merkte alleen dat ik soms wel beinvloed werd en mn best moest doen om goed te blijven, omdat ik weet dat het werkt, ik weet dat ik niet aankom en weet dat het gezond is. Maar de laatste tijd steeds die mensen die op 1200 blijven steken en elke keer weer blijven posten en niets doen met de tips, tja dan moet je stevig in je schoenen staan om te blijven eten. Dat lukt ook wel, maar toch.
Maar gelukkig zijn er mensen die wel wat doen en wel luisteren en daar doe ik het voor en dan vind ik het jammer als er een paar tussen zitten die dat niet doen en eigenwijs blijven. Maar jij bent een goed voorbeeld, blurred ook, moenbloem ook, ANGE van tijd tot tijd ook, je merkt dat ze haar best doet en bv de post die ze zette in het eetprobleem topic laat dat ook zien, en Darkside natuurlijk. Daar doe ik het voor. MAar ik ben blij dat de 'rotte appels (posts)' nu eruit vallen. Werd tijd en is beter voor iedereen. Dat zag je in het laatste topic. Ook blurred had er bv redelijk last van.
Helemaal mee eens, zoals je het zo zegt Het ging me ook vooral om dit stukje:

Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2005 @ 15:58 :
Ik merk nu, nu dat topic er niet was, ik veel beter eet en het niet nodig meer vind om alles elke keer te tellen, ik weet gewoon wat ik moet eten en that's it.
Maar goed, je was er volgens mij ook heel erg mee bezig, je reageerde op iedereen en kan me voorstellen dat het erg frustrerend is als mensen dan steeds weer je adviezen in de wind slaan. Het heeft mij inderdaad wel geholpen, want ik kan met gepaste trots melden dat ik de afgelopen week 1900 kcal heb gegeten, en tot nu toe zonder aan te komen. Als dat woensdag dus nog steeds zo is ga ik er 2000 eten, en hoewel ik in het begin dacht dat ik daar nóóit aan ging komen kijk ik er nu zelfs wel naar uit
Oud 30-05-2005, 21:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nu het hier ook over voedselintolerantie enzo 'mag' gaan kan ik mijn vraag wel hier stellen ipv een eigen topic te openen:

Ik heb de laatste tijd heel vaak last van misselijkheid, diarree en pijn in mijn buiklkramp na het eten. Ik kon altijd al slecht tegen conserveermiddel en fruit maar ik krijg het idee dat ik de laatste tijd niet meer tegen melk kan en ook niet meer tegen bakboter ofzo. Ik wil nu een week ofzo melkproducten weglaten uit mijn eten en kijken of het dan beter gaat. Ik weet alleen niet of ik wel alles weglaat als ik het volgende laat staan:
- melk
- yoghurt, vla, kwark ed.
- ijs
- kaas
meer kan ik niet bedenken maar er is vast nog wel meer. Bakboter vermoed ik omdat mijn moeder daarin bakt en ik thuis echt iedere avond last heb van mijn buik en we toch wel vrij gevarieerd eten en ik op kot in olie bak en dan veel minder last heb.

Kan er iemand nog meer producten geven waar melk in zit? Ik heb ook het idee dat ik wel beter tegen gesteriliseerde melk kan dan tegen gepasteuriseerde melk (want van gewoon een glas houdbare melk ofzo heb ik eigenlijk geen last), kan dat? Kan je ineens op latere leeftijd niet meer tegen melk kunnen (volgens mij wel), als je niet tegen melk kan, is het dan altijd lactose waar je niet tegen kan? Welke dingen behalve bakboter ofzo zit er vrijwel dagelijks in je eten wat je gemakkelijjk over het hoofd ziet? Wat zijn de 'traditionele producten' voor een voedselallergie? Hoe kan je het makkelijkst uittesten of je ergens niet tegen kan?

Ik hoop echt dat ik er ooit achter kom waar ik nu niet tegen kan want ik word er een beetje moedeloos van. Het is overigens altijd alleen na het avondeten dat ik last heb, dus vrijwel nooit overdag of 's nachts of 's ochtends.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-05-2005, 21:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als je wilt weten wát het precies is waar je niet tegen kunt, moet je de producten één voor één weglaten en niet allemaal tegelijk. Of je laat nu alles weg en voegt dan één voor één weer wat producten toe, dat kan ook. Maar als je teveel tegelijk doet weet je nog niet waar je buikpijn van krijgt.

Lactose zit in heel veel spullen, ook in veel koekjes en cake enzo dacht ik, zelfs in veel medicijnen enzo. Maar als je 'maar een beetje' gevoelig bent is het misschien al genoeg om alleen melk en yoghurt ed weg te laten.
Oud 30-05-2005, 21:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-05-2005 @ 22:18 :
Nu het hier ook over voedselintolerantie enzo 'mag' gaan kan ik mijn vraag wel hier stellen ipv een eigen topic te openen:

Ik heb de laatste tijd heel vaak last van misselijkheid, diarree en pijn in mijn buiklkramp na het eten. Ik kon altijd al slecht tegen conserveermiddel en fruit maar ik krijg het idee dat ik de laatste tijd niet meer tegen melk kan en ook niet meer tegen bakboter ofzo. Ik wil nu een week ofzo melkproducten weglaten uit mijn eten en kijken of het dan beter gaat. Ik weet alleen niet of ik wel alles weglaat als ik het volgende laat staan:
- melk
- yoghurt, vla, kwark ed.
- ijs
- kaas
meer kan ik niet bedenken maar er is vast nog wel meer. Bakboter vermoed ik omdat mijn moeder daarin bakt en ik thuis echt iedere avond last heb van mijn buik en we toch wel vrij gevarieerd eten en ik op kot in olie bak en dan veel minder last heb.

Kan er iemand nog meer producten geven waar melk in zit? Ik heb ook het idee dat ik wel beter tegen gesteriliseerde melk kan dan tegen gepasteuriseerde melk (want van gewoon een glas houdbare melk ofzo heb ik eigenlijk geen last), kan dat? Kan je ineens op latere leeftijd niet meer tegen melk kunnen (volgens mij wel), als je niet tegen melk kan, is het dan altijd lactose waar je niet tegen kan? Welke dingen behalve bakboter ofzo zit er vrijwel dagelijks in je eten wat je gemakkelijjk over het hoofd ziet? Wat zijn de 'traditionele producten' voor een voedselallergie? Hoe kan je het makkelijkst uittesten of je ergens niet tegen kan?

Ik hoop echt dat ik er ooit achter kom waar ik nu niet tegen kan want ik word er een beetje moedeloos van. Het is overigens altijd alleen na het avondeten dat ik last heb, dus vrijwel nooit overdag of 's nachts of 's ochtends.
als je dit doet, koop dan iig sojamelk ter vervanging .

Dit verhaal komt me eigenlijk best bekend voor, alleen ben ik niet misselijk of heb ik geen diarree.

Eet je genoeg vetten?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-05-2005, 21:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-05-2005 @ 22:22 :
Als je wilt weten wát het precies is waar je niet tegen kunt, moet je de producten één voor één weglaten en niet allemaal tegelijk. Of je laat nu alles weg en voegt dan één voor één weer wat producten toe, dat kan ook. Maar als je teveel tegelijk doet weet je nog niet waar je buikpijn van krijgt.

Lactose zit in heel veel spullen, ook in veel koekjes en cake enzo dacht ik, zelfs in veel medicijnen enzo. Maar als je 'maar een beetje' gevoelig bent is het misschien al genoeg om alleen melk en yoghurt ed weg te laten.
Mja, ik wou melk nu weglaten maar mijn moeder vindt het allemaal maar onzin dus ik weet niet of dat zo verstandig is om te doen als ik een week thuis ben. Dus misshcien maar ff wachten tot ik weer op kot zit. Ik neem aan dat je na een dag ook nog geen effect merkt toch?

Wel lastig dat dat in zoveel dingen zit. Daarom vroeg ik me af waar het nog meer in zat omdat het zo 'onzichtbaar' kan zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-05-2005, 21:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2005 @ 22:22 :
als je dit doet, koop dan iig sojamelk ter vervanging .

Dit verhaal komt me eigenlijk best bekend voor, alleen ben ik niet misselijk of heb ik geen diarree.

Eet je genoeg vetten?
Mja, ik koop denk ik als ik weer eens op kot zit sojamelk (is dat niet heel erg smerig trouwens?) Hoe komt het jou dan bekend voor? Waar heb jij last van?

Volgens mij eet ik wel genoeg vetten. Ik heb iig niet alle vetten geschrapt uit mijn eten. Ik bak in olie, eet gewoon vleeswaar en zo af en toe vis en zo af en toe ook chips en koekjes enzo (de slechte vetten). Ik eet alleen geen boter op mijn brood.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-05-2005, 21:29
Verwijderd
mijn vriend is lactose-intolerant, nu niet zo ernstig meer, en hij kan ook beter tegen houdbare melk dan tegen verse melk, dus dat kan wel kloppen ik denk dat er een deel van de lactose kapot gaat bij het steriliseren.

lactose zit ook in veel dingen een klein beetje (soeppoeder, witbrood, vegaburgers, etc) maar dat is dan niet zo veel dat je er ziek van wordt met een matige intolerantie .

oh en room heb je nog niet genoemd, dat is natuurlijk ook zuivel

Ik heb 2 sojamelken geprobeerd, alpro fresh, die is wel lekker, beetje vanille-achtig, wel anders dan melk maar toch vergelijkbaar, en ongezoute&ongesuikerde die erg vies was.
Oud 30-05-2005, 21:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-05-2005 @ 22:27 :
Mja, ik wou melk nu weglaten maar mijn moeder vindt het allemaal maar onzin dus ik weet niet of dat zo verstandig is om te doen als ik een week thuis ben. Dus misshcien maar ff wachten tot ik weer op kot zit. Ik neem aan dat je na een dag ook nog geen effect merkt toch?

Wel lastig dat dat in zoveel dingen zit. Daarom vroeg ik me af waar het nog meer in zat omdat het zo 'onzichtbaar' kan zijn.
Ghe ja, ik heb een tijd suikervrij, koemelkvrij en-nog-een-heleboel-meer vrij moeten eten, werd er simpel van. Overal zat wel iets in dat ik niet mocht hebben.

Ik weet niet of je na een dag al iets kunt merken, maar let je moeder er nog op dat je melk drinkt dan? Mijn moeder zou het in de eerste instantie echt niet in de gaten hebben als ik dat niet dronk
Oud 30-05-2005, 21:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-05-2005 @ 22:29 :
mijn vriend is lactose-intolerant, nu niet zo ernstig meer, en hij kan ook beter tegen houdbare melk dan tegen verse melk, dus dat kan wel kloppen ik denk dat er een deel van de lactose kapot gaat bij het steriliseren.

lactose zit ook in veel dingen een klein beetje (soeppoeder, witbrood, vegaburgers, etc) maar dat is dan niet zo veel dat je er ziek van wordt met een matige intolerantie .

oh en room heb je nog niet genoemd, dat is natuurlijk ook zuivel

Ik heb 2 sojamelken geprobeerd, alpro fresh, die is wel lekker, beetje vanille-achtig, wel anders dan melk maar toch vergelijkbaar, en ongezoute&ongesuikerde die erg vies was.
Zit er dan behalve in soeppoeder ook lactose in gewone pakjes sausmix enzo? Dan is het misschien niet het conserveermiddel maar toch de lactose waar ik slecht tegen kan? Kan dat dat je dat dan pas op latere leeftijd krijgt of iig erger krijgt?

Creme fraich kan ik ook slecht tegen maar ik wist nooit of het de creme fraich was of het zakje mix voor carbonarasaus. Het is zo lastig om precies uit te vinden wat het nou is. Ik heb een tijd lang opgeschreven wat ik precies at en dan overeenkomsten zoeken maar toen kwam ik er nog niet uit.

Ik zal dan als ik weer op kot ben eens kijken of ze in Belgie ook lekkere sojamelk hebben. Ik sta er op zich positief tegenover om dat te proberen. Ik ben niet vies van iets dat ik niet ken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-05-2005, 21:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-05-2005 @ 22:31 :
Ghe ja, ik heb een tijd suikervrij, koemelkvrij en-nog-een-heleboel-meer vrij moeten eten, werd er simpel van. Overal zat wel iets in dat ik niet mocht hebben.

Ik weet niet of je na een dag al iets kunt merken, maar let je moeder er nog op dat je melk drinkt dan? Mijn moeder zou het in de eerste instantie echt niet in de gaten hebben als ik dat niet dronk
Mja, en als je weet waar je niet tegen kan dan kan je dat nog makkelijker mijden dan als je vermoed dat je ergens slecht tegen kan want het kan net zo goed iets anders zijn in hetzelfde product.

Misschien dat je het na een dag wel merkt maar dan valt het me waarschijnlijk niet op. Iemand een idee hoe lang je het weg zou moeten laten voor het echt opvalt? Het is ook niet zo dat ik hier de hele dag mee bezig ben en me afvraag hoe ik me voel want dan ga ik juist alles voelen.

Mijn moeder merkt ook niet dat ik geen melk drink maar ze koopt altijd Milk en Fruit voor me en ik ben de enige die dat drinkt dus dan valt het wel op. Ik vind het zo vervelend dat ze er niet in wil geloven dat ik gewoon me echt heel ziek kan voelen van eten. Dat ik niet tegen fruit kan dat weet ze nou wel en conserveermiddel wil ze ook accepteren maar ik denk dat het dan toch lactose is ipv dat.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-05-2005, 21:53
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-05-2005 @ 19:23 :
ontbijtkoek is niet slecht
goed voor de spijsvertering
vult denk ik wel een beetje
vetarm
Waarom is ontbijtkoek goed voor de spijsvertering? Het lijkt mij namelijk niet beter dan brood oid... Dus dat vraag ik me nu af

------------------

En ik denk dat dit topic voor iedereen anders werkt. Voor sommigen is het goed om te posten wat ze eten vanwege de controle, voor anderen werkt het juist averechts omdat ze er dan obessief mee bezig zijn, of obsessief kunnen worden.

Al die eetschema's waren in principe niet nodig, als ze zelf heel goed weet wat je goed doet en wat niet. Maar het lijkt me heel logisch dat nieuwe mensen die nog niet zoveel van gezond eten afweten hier gewoon een eetschema mogen posten....

Ik denk dat de nieuwe regels goed zijn. Dat gechat was soms heel nuttig (en soms gezellig) maar het maakte wel dat de topics ontzettend snel vol raakten. En dat veel mensen hier constant aanwezig waren om maar niets te missen, bij wijze van spreken. Waardoor je weer meer met al-dan-niet-eten bezig bent, wat ook weer niet goed is... Ik vind alleen wel een maximum van 100 posts vrij weinig. Zou daar niet 200 of 300 van gemaakt kunnen worden, iets in die richting? 100 is wel erg weinig, het lijkt me dat dat alsnog in 2 of 3 dagen vol zit.

Ik denk dat het met deze regels voor de mensen die dit topic nodig hebben gewoon blijft zoals het is. En zoals Gothic al zegt, de "rotte appels" zullen eruit vallen. Voor mensen die alleen maar kwamen vertellen dat ze "verschrikkelijk veel, wel 1200 kcal" gegeten hadden is dit topic niet meer nuttig, dus komen ze hier meer. En als ze écht hulp willen met betrekking tot een eetprobleem kunnen ze nog altijd op psych terecht.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 30-05-2005, 22:20
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
blurred schreef op 30-05-2005 @ 22:53 :
Waarom is ontbijtkoek goed voor de spijsvertering? Het lijkt mij namelijk niet beter dan brood oid... Dus dat vraag ik me nu af

------------------ verhaal -------------

ja dat is mij altijd verteld
vezelrijk ofzo
maar ik ben nu een beetje aan het surfen
en de informatie op dit gebied is zeer tegenstrijdig
de ene organisatie zegt: niet doen, relatief veel calorien, net zo wienig vezels als witbrood
de andere organisatie zegt: eet vezelrijke tussendoortjes als ontbijtkoek

nu weet ik het ook niet meer, sorry

trouwens,
ik had het idee ook tot een van de rotte appels bestempeld te worden door gothic, maar mij krijg je hiermee mooi niet weg
Vind het wel een beetje onduidelijk worden; juist dat psych en lichamelijke gedeelte van eetgewoonten kwamen hier zo mooi samen. Nu krijg je misschien weer meer allerlei losse topics als: te weinig?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 31-05-2005, 06:47
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 30-05-2005 @ 22:53 :
Ik vind alleen wel een maximum van 100 posts vrij weinig. Zou daar niet 200 of 300 van gemaakt kunnen worden, iets in die richting? 100 is wel erg weinig, het lijkt me dat dat alsnog in 2 of 3 dagen vol zit.
Waarschijnlijk wordt het wel iets meer (ook omdat het niet makkelijk aan te passen is (die grens) en Jon dat in de code zal moeten doen).
Oud 31-05-2005, 06:49
Mara
Mara is offline
@Freestyler*: Dat valt best mee. Als hier een nieuw lid komt, mag hij/zij heus wel één keer posten wat hij/zij eet op een dag zodat we kunnen zeggen waar het verkeerd zit, waardoor hij/zij een góed eetschema op kan stellen. Een eetschema opstellen is iets anders dan elke dag posten wat je eet

De ontbijtkoekvraag (te lui om te kijken wie 't vroeg ): Neem liever een boterham. Ontbijtkoek bevat ietwat snelle koolhydraten (niet heel snel, maar er zijn betere dingen) waardoor je snel weer trek hebt in zoetigheid.
Oud 31-05-2005, 06:51
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-05-2005 @ 23:20 :

Vind het wel een beetje onduidelijk worden; juist dat psych en lichamelijke gedeelte van eetgewoonten kwamen hier zo mooi samen. Nu krijg je misschien weer meer allerlei losse topics als: te weinig?
Die worden dan gesloten, want die horen dan ook niet los.

En mbt dat psychische gedeelte nogmaals: dat wordt niet verbannen, zoals jij schijnt te denken. Lees mijn vorige reactie daarover nog eens.

Als je het onuidelijk vindt, kun je misschien proberen mee te denken om de regels duidelijker te maken? (Ik wil iig niet terug naar wat het was, dat is wel duidelijk, regels schrappen omdat het wat onduidelijk is geworden ga ik dus iig niet doen. )

Citaat:
Freestyler* schreef op 30-05-2005 @ 23:20 :

ik had het idee ook tot een van de rotte appels bestempeld te worden door gothic, maar mij krijg je hiermee mooi niet weg
Het is ook niet de bedoeling om mensen 'weg te krijgen', het is wel de bedoeling dat er net wat anders gepost wordt.

@Daantje_0705: Als je iets weg laat, moet je idd wel alles weglaten waar het in zit, anders merk je er nog weinig van.

Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 06:56.
Oud 31-05-2005, 07:33
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 30-05-2005 @ 16:18 :
Ik neem wel eens stukjes fruit mee naar school in een bakje. Als ik dan echt m'n vingers niet wil gebruiken, pak ik een wegwerp-vorkje en eet ik daarmee het fruit op. Dat bakje is niet super handig, je moet 't ook weer mee terug nemen etc, maar ja, dat heb ik er wel voor over.
Ik neem altijd tomaatjes, druiven of kersen in een bakje mee. Het probleem van het bakje blijft maar vieze vingers zijn er niet bij
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 31-05-2005, 07:38
Verwijderd
Ik vind 't ook niet echt prettig om als 'rotte appel' bestempelt te worden. Ik at echt niet altijd (zo) slecht, en als ik slecht at wist ik dat ook van mezelf. Ik postte hier ook niet zo heel veel eetschema's, en zeker niet als ik écht slecht gegeten had. Ik heb trouwens nooit ontkend dat ik (van tijd tot tijd) slecht at, en heb zelfs toegegeven dat ik eventueel een eetstoornis zou kunnen hebben (wat dus ook zo blijkt na de gesprekken met mijn therapeute). Bovendien heb ik geprobeerd andere mensen altijd wél goede adviezen te geven en heb ik zeker niemand aangespoord om weinig te gaan eten.

Maar goed, het is niet anders. Ik vind 't alleen jammer. En ook ik ben (nog) slechter gaan eten nu het topic weg is (weg was). Dus voor mij had het zeker een positief effect. En volgensmij ben ik de niet de enige.
Oud 31-05-2005, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 31-05-2005 @ 08:38 :
Ik vind 't ook niet echt prettig om als 'rotte appel' bestempelt te worden.
Niemand is een rotte appel. Daarom wil ik dat soort uitspraken ook gewoon niet horen. Het topic is niet gesloten door één of twee mensen, het is meer een samenloop van omstandigheden. Het topic is bovendien ook niet gesloten, het is heropent, alleen met een paar nieuwe regels. Dat sommige mensen denken dat niets meer mag en dat ik als een politieagentje hier rond ga lopen is jammer, want dat is niet de bedoeling. (Niet dat ik de regels totaal niet ga controleren oid, maar zoals ik al zei, ik ga echt niet turven wie hoeveel "psychologische" posts heeft gedaan oid.) De meerwaarde van steeds weer posten wat je gegeten hebt, ook al weet je exact wat voor commentaar je gaat krijgen, om vervolgens niets met dat commentaar te doen (of het af te doen als onzin) ontgaat mij toch echt. Ik vraag me dus ook af of het nou werkelijk zo'n ramp is dat dat niet meer mag als sommigen lijken te denken.

@Sneeuwvlokje: Ik haal altijd mensen door elkaar hier, maar als ik me niet vergis nam jij best dingen van anderen aan...alleen kon/kun je ze lastig toepassen op je eigen situatie. En dat is iets anders dan alles meteen maar afdoen met "dat is onzin" of wat dan ook. Jij wil wel, dat laat je ook zien door dat je hulp hebt gezocht.
Oud 31-05-2005, 08:02
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2005 @ 08:53 :
@Sneeuwvlokje: Ik haal altijd mensen door elkaar hier, maar als ik me niet vergis nam jij best dingen van anderen aan...alleen kon/kun je ze lastig toepassen op je eigen situatie. En dat is iets anders dan alles meteen maar afdoen met "dat is onzin" of wat dan ook. Jij wil wel, dat laat je ook zien door dat je hulp hebt gezocht.
Ik wist (en weet) zelf heel goed wanneer ik fout zat. Ik heb ook nooit gezegd dat de kritiek die mensen op mij gaven onterecht was. Maar ik was (en ben) er gewoon nog niet in staat om een normaal eetpatroon aan te wenden en om normaal over mezelf te denken. Ik vecht nog steeds iedere dag tegen het wel of niet eten, en met hoe mijn lichaam er uit ziet. Maar, ik zie wel in dat dit niet goed is, en daarom heb ik dus ook hulp gezocht.
Oud 31-05-2005, 08:27
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik ben sinds een bijna een week op dieet en heb op overgewicht.nl een profiel aangemaakt. Je kunt daar laten berekenen hoeveel calorieën je per dag mag als je het aantal kilo dat je kwijt wilt in vult en het tijdsbestek waarin je dat wilt doen in vult. Nou wil ik 10 kilo in 3 maanden kwijt. De site heeft aangegeven dat ik dan 1296 caloriëen per dag mag eten en dat doe ik nu dus ook. Ik ben nu al 4 kilo kwijt volgens de weegschaal, maar dat vind ik wel erg snel gaan binnen een week. Is 1296 calorieën zo weinig, of houdt mijn weegschaal me voor de gek?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 31-05-2005, 08:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 31-05-2005 @ 08:38 :
Ik vind 't ook niet echt prettig om als 'rotte appel' bestempelt te worden. Ik at echt niet altijd (zo) slecht, en als ik slecht at wist ik dat ook van mezelf. Ik postte hier ook niet zo heel veel eetschema's, en zeker niet als ik écht slecht gegeten had. Ik heb trouwens nooit ontkend dat ik (van tijd tot tijd) slecht at, en heb zelfs toegegeven dat ik eventueel een eetstoornis zou kunnen hebben (wat dus ook zo blijkt na de gesprekken met mijn therapeute). Bovendien heb ik geprobeerd andere mensen altijd wél goede adviezen te geven en heb ik zeker niemand aangespoord om weinig te gaan eten.

Maar goed, het is niet anders. Ik vind 't alleen jammer. En ook ik ben (nog) slechter gaan eten nu het topic weg is (weg was). Dus voor mij had het zeker een positief effect. En volgensmij ben ik de niet de enige.
met rotte appels bedoelde ik posts, niet mensen. En jij zou je al helemaal niet aangesproken moeten voelen. JE legt het zelf al uit. Je at best goed als je je best deed. Er zijn hier een aantal mensen die mijns inziens hulp nodig hebben, en je bent 1 vd weinig die serieus hulp gezocht heeft, daar heb ik juist heel veel bewondering voor. Want ik weet niet of je dat gedaan had, als je hier niet had gezeten. Als ik jou een rotte appel vond, had ik je heus niet op msn .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.