Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2010, 10:46
lipio0
lipio0 is offline
Hallo,

ik heb een vraagje, mijn school neemt de luistertoetsen van Frans een dag voor de adviesdatum af en op de Cito site staat niet echt wat er mee wordt gedaan, alleen dat er gecontroleerd zal gaan worden en dat het niet is toegestaan om de luistertoetsen vóór de adveisdatum af te nemen. Wat moet ik nu doen? We zijn sowieso van plan om de luistertoets te maken en de datum van vandaag erop te zetten, zodat het Cito kan zien dat mijn school hem voor de adviesdatum afneemt.

Voor de adviesdatum:
http://www.cito.nl/VO/se/luistervaardigheid/eind_fr.htm

en dan op adviesdata 2010 klikken.

Ik zou graag jullie eventuele ervaringen hiermee willen weten en wat er dan tegen gedaan is.

Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2010, 14:32
Teddy-chan
Teddy-chan is offline
Gecontroleerd?
Als jullie massaal de datum van morgen opschrijven en ze niet hyperactief met de school gaan bellen, zal het wel meevallen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 14:42
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Geef mij de antwoorden! Ik heb 'm morgen!

OT: Houd niet in dat een ____ADVIES___datum volgens hen het beste is, maar je kan denk ik dan ook een dag van te voren of een dag erna doen... Denk niet dat het heel veel uitmaakt?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 15:01
Koen18
Koen18 is offline
Geen idee eerlijk gezegd, ik heb hem overmorgen pas.. Wordt even flink zoeken om antwoorden haha!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 16:42
Zaynab
Citaat:
Geen idee eerlijk gezegd, ik heb hem overmorgen pas.. Wordt even flink zoeken om antwoorden haha!
Ik denk niet dat je de antwoorden zult vinden van Frans.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 16:43
Zaynab
Citaat:
Geef mij de antwoorden! Ik heb 'm morgen!

OT: Houd niet in dat een ____ADVIES___datum volgens hen het beste is, maar je kan denk ik dan ook een dag van te voren of een dag erna doen... Denk niet dat het heel veel uitmaakt?
Ik denk niet dat iemand ze zal weten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 17:09
Koen18
Koen18 is offline
Citaat:
Ik denk niet dat je de antwoorden zult vinden van Frans.
Nee weet ik, maar iemand die goed is in Frans ofzo. Maar wordt hem waarschijnlijk niet idd.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 17:09
Remyyyyy
hee mensen!
ik heb morgen de luistertoets om 08.30u
weet iemand een beetje wat erin voor gaat komen?
antwoorden zijn niet nodig,

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 18:53
japsell
hee dus jij hebt die toets al gehad vandaag... wil je vertellen waar 'ie over ging? dankje!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 20:53
030chica
Hey
ik heb hem vrijdag! kan iemand zeggen waar t over gaat (audio EN video) en of je misschien zelfs t filmpje kan vinden online?
gr en succes
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 08:39
lipio0
lipio0 is offline
audio ging over een franse schrijver Philippe Claudel

video ging over een documentaire over de haarkleur blond

BTW: de lerares wist zelf ook al dat we hem een dag van te voren afnamen, want ze is lid van de eindexamencommissie van Cito en daarom wordt onze toets samen met 15 andere scholen als normering gehouden. Dus dan gan ze bepalen hoe streng de normering wordt. (Leuk dat ze dat pas vlak voor de luistertoets zei.)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 10:56
Tsanta
Is het toevallig dit filmpje?

http://www.youtube.com/watch?v=4-HkRQkEcHA
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 15:48
marisdevis
Weet iemand of je ergens ook kunt klagen?
Ik vond de kijktoets frans dit jaar erg onduidelijk, vooral vanwege de voiceover! Duits en Engels werd er door mensen gepraat en daaroverheen ging Frans.. !
Overigens was de duits kijktoets ook erg onduidelijk vanwege de in overmate aanwezige muziekclips!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:07
JWAR
het was echt grappig die documentaire! vooral die blonde hoer uit Italie die prostitutie wilde legaliseren! haha
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:10
Verwijderd
Jullie mogen hier best praten over de toets, maar denk erom dat het posten van vragen en/of antwoorden hier niet is toegestaan. Zie ook: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1536243
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:22
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Haha, ik heb hem gehad! En nu wil ik snel de norm weten....
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:22
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Citaat:
Weet iemand of je ergens ook kunt klagen?
Ik vond de kijktoets frans dit jaar erg onduidelijk, vooral vanwege de voiceover! Duits en Engels werd er door mensen gepraat en daaroverheen ging Frans.. !
Overigens was de duits kijktoets ook erg onduidelijk vanwege de in overmate aanwezige muziekclips!
Ja, echt belachelijk!
Misschien bij het LAKS?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:52
Koen18
Koen18 is offline
Is hij wel of niet te doen? Ik heb hem dus morgen en kijk er heel erg tegenop...
Is het goed te verstaan of gaat het echt vreselijk snel enzo dat je 1 woord eruit moet plukken en op basis daarvan je antwoord moet basseren?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-01-2010, 16:53
Msz
Citaat:
Weet iemand of je ergens ook kunt klagen?
Ik vond de kijktoets frans dit jaar erg onduidelijk, vooral vanwege de voiceover! Duits en Engels werd er door mensen gepraat en daaroverheen ging Frans.. !
Overigens was de duits kijktoets ook erg onduidelijk vanwege de in overmate aanwezige muziekclips!
Helemaal mee eens! Heb idd ook veel klachten gehoord over duits, maar dit sloeg echt nergens op! Het audiodeel was erg duidelijk en niet echt heel moeilijk, maar deze kijktoets frans was onverstaanbaar! Op de site van t laks is niets te vinden, dus ga nu even proberen direct een mail naar cito te sturen.. Maar of het helpt..?? Misschien moet iedereen maar massaal klagen en dan hopen op een soepele norm!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 17:00
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Citaat:
Is hij wel of niet te doen? Ik heb hem dus morgen en kijk er heel erg tegenop...
Is het goed te verstaan of gaat het echt vreselijk snel enzo dat je 1 woord eruit moet plukken en op basis daarvan je antwoord moet basseren?
Hij is behoorlijk pittig, ik ben niet de beste in Frans maar ik had 12 fout van de 34. Dat vond ik wel OK.
Soms is het behoorlijk moeilijk, vooral bij het videodeel, want daar hadden ze Engelsen en Duitsers nagesynchroniseerd.... Dat was echt belachelijk!
Je moet vooral letten op woorden die zeg maar hetzelfde betekenen, soms gebruiken ze net een ander woord dan in de antwoorden staat! Voor de rest, gewoon goed concentreren, genoeg gegeten hebben, naar de wc gaan van te voren en laat het gewoon over je heen komen...

Ik hoorde dat bij mij in de klas veel mensen soort van hints aan elkaar gaven met voeten enzo. Voeten naar voren: langste antwoord, voeten onder je lichaam: middelste antwoord, voeten naar achteren: kortste antwoord...
Dat kan je natuurlijk ook altijd proberen... :') Maar of zij het ook goed hebben is natuurlijk een tweede...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 17:05
Koen18
Koen18 is offline
Citaat:
Hij is behoorlijk pittig, ik ben niet de beste in Frans maar ik had 12 fout van de 34. Dat vond ik wel OK.
Soms is het behoorlijk moeilijk, vooral bij het videodeel, want daar hadden ze Engelsen en Duitsers nagesynchroniseerd.... Dat was echt belachelijk!
Je moet vooral letten op woorden die zeg maar hetzelfde betekenen, soms gebruiken ze net een ander woord dan in de antwoorden staat! Voor de rest, gewoon goed concentreren, genoeg gegeten hebben, naar de wc gaan van te voren en laat het gewoon over je heen komen...

Ik hoorde dat bij mij in de klas veel mensen soort van hints aan elkaar gaven met voeten enzo. Voeten naar voren: langste antwoord, voeten onder je lichaam: middelste antwoord, voeten naar achteren: kortste antwoord...
Dat kan je natuurlijk ook altijd proberen... :') Maar of zij het ook goed hebben is natuurlijk een tweede...
Ok, 34 opgaven? Dat valt nog mee geloof ik, het jammerlijke is alleen dat ik meestal dus rond de 18 fouten heb
Dat over die synoniemen klopt inderdaad, is heel vaak zo, viel me ook op bij de proeftoetsen die we hebben gehad. Maar hopen dat ik morgen ineens een geweldig frans gehoor heb of gewoon heel erg goed kan gokken.

Jammer genoeg hebben wij niet echt iemand die echt extreem goed is in zo'n toets ...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 18:11
Sophie92
Ik wil ook graag klagen over deze Frans luistertoets. Hij was heel onduidelijk (vooral het videodeel waar je Frans, Duits en Engels door elkaar hoorde). Ik ben al ontzettend slecht in luistertoetsen (kan nooit m'n gedachten erbij houden), maar ik vond echt dat de pauzes tussen de vragen te kort waren. Uiteindelijk heb ik de toets gemaakt door de antwoorden voor mezelf te vertalen en dan maar het meest logische antwoord uit te kiezen. Niet echt geslaagd dus, ik had maar liefst 21 fout (van de 34)! Zelfs ik maak het meestal beter dan dat... Anyway, het was dus een waardeloze toets. Iedereen die hem nog moet krijgen: heel veel succes... Het gemiddelde aantal fouten op onze school was 12,8 en dat terwijl er bij ons meestal relatief hoge cijfers worden gehaald.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 18:15
Sophie92
Citaat:
Is het toevallig dit filmpje?

http://www.youtube.com/watch?v=4-HkRQkEcHA
Nope. 't Was een andere.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 18:40
Koen18
Koen18 is offline
Hoelang duurt de toets eigenlijk? Die van Engels was vrij lang vond ik, wel interessant maar ook lang. Is dat bij Frans ook zo of?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 21:38
franscito
Ik denk dat de titel van het gedeelte over blonde vrouwen de docu : the blonds mystique is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2010, 09:25
jomeaaan
Citaat:
audio ging over een franse schrijver Philippe Claudel

video ging over een documentaire over de haarkleur blond

BTW: de lerares wist zelf ook al dat we hem een dag van te voren afnamen, want ze is lid van de eindexamencommissie van Cito en daarom wordt onze toets samen met 15 andere scholen als normering gehouden. Dus dan gan ze bepalen hoe streng de normering wordt. (Leuk dat ze dat pas vlak voor de luistertoets zei.)
Is dit voor havo of vwo?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 12:46
mereltjeeee
Vwo
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 17:53
Pieter-Jan
Heeft iemand nog tips? Ik heb hem ook binnenkort
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 16:08
je_anne
misschien een schale troost, voor mensen met frans luistertoets ik had 18 fout en er waren mensen uit de klas met boven de 20 fout.
we hebben een meisje uit de klas die uit frankrijk komt en die HAD ZELFS 3 FOUT!!
onze school heeft gebeld en geklaagt dat het een zeer moeilijke frans luistertoets was.
het gemiddelde aantal fouten lag bij ons op de 15 fout. TOCH NIET NORMAAL!!

xx
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 16:26
pachii
Ik vond het videodeel ronduit belachelijk

Ten eerste omdat bijna alles gesynchroniseerd werd... super irritant
Ten tweede omdat er bepaalde beelden in voorkwamen waardoor vooral jongens afgeleid raakten:$

ik heb het voor mijn doen helemaal verpest en vooral door het videodeel. ik stond een 9 maar had 7 fout voor deze toets

1 fout in het audiodeel
6 fout in het videodeel.

Weet iemand of er ergens een klacht ingediend kan worden? er zijn bij ons belachelijk veel fouten gemaakt in het videodeel..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 16:38
91829
ik had hem vandaag... en wat is die voiceover irritant!!! ik hoop dat ik hem een beetje goed gemaakt heb, maar ben meestal wel goed in frans dus ik hoop dat er een voldoende in zit...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 16:10
Verwijderd
Ja pff Franse voiceover bij Engels of Duits, wie heeft dat nou weer bedacht?
Maargoed, ik heb hem ook voor de adviesdatum gehad, dit omdat mijn docent lid was van de Examencommissie.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 16:21
#Guusje
#Guusje is offline
Luistertoets was inderdaad nogal zwaar klote. Die Voice-over delen in het videodeel, moeten echt verboden worden.

Toch was hij inderdaad ook wel goed te doen, ik had in luisteren 2 fouten en kijken 3 fouten.
Dus das best nice voor een toets die 4 keer meetelt.

Overigens maakt het totaal niet uit waar een docent lid van is of niet: Het afnemen van een Cito-toets vóór de adviesdatum is niet toegestaan. Na de uiterlijke adviesdatum mag wel, maar is niet slim, aangezien dan alle uitwerkingen al op internet staan. Het afnemen van voor de adviesdatum mag niet ivm het doorbrieven van vragen en antwoorden op forums zoals deze.

(jaja, flink gegoogled)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 16:24
#Guusje
#Guusje is offline
Citaat:
Ik denk dat de titel van het gedeelte over blonde vrouwen de docu : the blonds mystique is
De titel van het videodeel was |Die Farbe blond|

Het was namelijk een Duitse docu, vandaar de franse voice-overs.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 16:29
#Guusje
#Guusje is offline
Even ter info. Inderdaad, een topic over deze toets staat nog niet op LAKS, maar wat we wel kunnen doen is een mail sturen naar info@laks.nl

Hiermee breng je het onder de aandacht, en als je dat maar voldoende doet komt het er vanzelf wel op. Ik stuur zo de eerste mail met een aantal citaten van onder anderen jullie. Kee? Gewoon om de onvrede uit te drukken zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 20:46
Hoekje
Hoekje is offline
Jeetje zeg, wat een klote toets was dat. Met die stomme voice-overs. Zelfs mn lerares (die zelf een Franse is) vond hem niet te doen.
Ik ben best goed in Frans, sta een 7,6, maar had gewoon 20 fout. Ik schrok er eerlijk gezegd best wel van ook al wist ik dat ie moeilijk was. Het 'ongeveer'-cijfer van mn docente was dan ook een 4,4. Bijna iedereen had onvoldoende (door haar berekening dan), op 1x een 6,1 en 3x een 5,5 na in een klas van 18 leerlingen. Van de andere klas weet ik het niet.
Ben blij dat ie herkansbaar is, want ik werd er niet echt vrolijk van.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.