Oud 10-02-2005, 13:37
markcie
markcie is offline
ik wil zelf een pc bouwen omdat ik hoorde dat het goekoper was en meer je eigen dingen er in kunnen. ik wil graag computer waar ik foto's op kan bewerken muziek kan luisteren voor school en internet. ik had dit gezien maar weet niet of het allemaal klopt. dus verbeter me maar of kom met een nieuw systeem. alvast bedankt

A8V Deluxe Socket 939 114,90
Athlon 64 3000+ 1.8 GHz 512KB So939 139,90
1024MB DDR-RAM/400 PC3200, 184pin, 149,90
ATI Radeon 9200SE,128MB TV-out, DVI 45,90
Arctic Silencer 64 Ultra TC So754/939 14,90
Q-TEC L-MD02 350W zwart-zilver 36,90
SATA 120 GB / 7.200 - 6Y120M0 8 MB S-ATA 80,90
TOTAAL: 538,30
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2005, 13:49
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Voor het samenstellen van de componenten moet je niet bij mij zijn, aar als je eenmaal de componenten hebt is dit een handig topic om ff door te lzen; http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1074525
Hierin staan een paar handige links naar handleidingen om zelf een pc in elkaar te zetten (als je de componenten al hebt).
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 14:03
T_om
Avatar van T_om
T_om is offline
Voor de doeleinden waar jij je PC voor wilt gebruiken lijkt me dit een prima systeem. Lekker veel RAM, is wel handig bij fotobewerken.

De videokaart is wel oud en achterhaald, maar zolang je er niet zware 3dgames mee gaat spelen is dat geen probleem.
__________________
Why do I keep changing my sig into some stupid sentence everytime I'm drunk?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 14:25
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Waarom geen nforce 4?Waarom geen pci-express?
En die voeding zou ik ook anders doen.

Owja ik zou ook voor een 160 gig hdd gaan. Kost net een tientje meer.

Zoiets dus:
http://www.tweakers.net/reviews/551/3
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 10-02-2005 om 14:29.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 15:03
Verwijderd
Lol @ crappy klotevoeding. Koop gewoon een 400W Zalman, ben je van het gezeik af voor de komende jaren.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 15:05
Da DvD
Da DvD is offline
Waarom neem je niet 2 512 mb sticks in Dual-Channel opstelling?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 15:24
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Erhm...mesnen gaan jullie hem nou echt een pc van 1000 euri aansmeren mensen? Kijk eens even waar ie hem voor wil gaan gebruiken
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 15:28
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
MaHo schreef op 10-02-2005 @ 15:24 :
Erhm...mesnen gaan jullie hem nou echt een pc van 1000 euri aansmeren mensen? Kijk eens even waar ie hem voor wil gaan gebruiken
waar haal jij 1000 eurO vandaan? en hij zegt zelf al waarvoor hij hem wilt gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 15:31
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik zou zoiets doen:

Athlon 64 3000+ of 3200+
Nforce 4 moederbordje
1024 Geheugen(Geen twinmos) 2x 512 Corsair of OCZ
160 Gig Maxtor Diamand 10
400 Watt Zalman

Alleen tja je 3dkaart, je zou voor een X300 kunnen gaan als je geen games speeld. Maar die is echt bagger.
Als je af en toe een spelletje speelt en je budget laat het toe 6600 GT of X700pro. Anders een gewone 6600 of X600 of X700
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 16:06
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 10-02-2005 @ 15:28 :
waar haal jij 1000 eurO vandaan? en hij zegt zelf al waarvoor hij hem wilt gebruiken.
*zucht* jij snapt hem geloof ik helmaal niet....
Hij zegt dat ie gewoon de basis dingen wil doen en dan gaan jullie vervolgens allerlei uitbreidingen geven die die niet eens nodig heeft voor zijn doeleinden, maja, zelf weten...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 16:09
Verwijderd
Dat leek mij ook al, maar ik ga ervan uit dat topicstarter zelf al wel weet dat als hij alleen maar een beetje wil tekstverwerken, internetten en fotobewerken hij beter voor 300 euro een tweedehands XP 2500+ systeem kan kopen, daar een gb geheugen inrammen en klaar.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 16:10
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Eindelijk, iemand die mijn mening deelt
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 16:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Pff, waarom zo moeilijk doen over voedingen? Het is mij duidelijk dat de TS niets wil gaan doen waar top-of-the-bill spul voor nodig is. Laat ik het zo zeggen, ik heb, bij desktop use, nog nooit de neiging gehad om een nieuwe voeding aan te schaffen. En ik heb onder andere een systeem dat al 7 jaar dienst doet!

Het moederbord zou ik wel vervangen. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de Gigabyte moederborden en laten die nou net de K8NF-9 op de markt hebben! Een goede keus, in mijn ervaring. Zeker ook door de al genoemde Nforce 4 chipset. En de prijs ligt nog eens lager dan de prijs die jij nu noemt ook. 90 - 110 euro als ik me niet vergis.

De HDD, je hebt al een mooie Maxtor DiamondMax Plus 9 met 160 GB opslagcapaciteit voor een euro of 90. Extra ruimte is nooit weg, maar als je denkt die extra 40 GB niet te gaan gebruiken, is een tientje minder betalen voor de 120 GB versie ook geen schande.

Waar ik dan wel weer lichtjes van terugschrik is de keuze voor de videokaart. Je koopt een prachtig systeempje dat tot op zekere hoogte echt voldoet aan de eisen van deze tijd en dan ga je nog voor een cheap-ass videokaart van jaren geleden.

Als je geen games speelt op dit systeem, heb je die 1024 MB geheugen ook niet nodig en kun je ook best wat korten op die processor. Maar omdat ik denk dat dat simpelweg niet aan de orde is, raad ik je aan toch een tientje of vijf extra uit die portemonnee te trekken en een Sapphire Radeon 9600 Pro aan te schaffen. Een grafische kaart die zeker nog wel meekan bij de nieuwste games en de komende jaren geen vervanging behoeft.

Je hebt al lichtjes bespaard op dat moederbord, stop dat geld maar in die videokaart en je hebt een prachtsysteempje.

Succes
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 16:24
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-02-2005 @ 16:09 :
Dat leek mij ook al, maar ik ga ervan uit dat topicstarter zelf al wel weet dat als hij alleen maar een beetje wil tekstverwerken, internetten en fotobewerken hij beter voor 300 euro een tweedehands XP 2500+ systeem kan kopen, daar een gb geheugen inrammen en klaar.
Absoluut, dan zou je zelfs voor een euro of 100 klaar kunnen zijn, maar als ze kiezen voor een Athlon 64, ga ik ervanuit dat "slechts tekstverwerken" lichtjes onderdreven is.

Toch blijf ik van mening dat een dure voeding nergens voor nodig is.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 18:10
Verwijderd
Misschien een behuizing, monitor, keyboard enz of word er een oud systeem gedeeltelijk hergebruikt?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 18:47
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-02-2005 @ 16:22 :
Pff, waarom zo moeilijk doen over voedingen? Het is mij duidelijk dat de TS niets wil gaan doen waar top-of-the-bill spul voor nodig is. Laat ik het zo zeggen, ik heb, bij desktop use, nog nooit de neiging gehad om een nieuwe voeding aan te schaffen. En ik heb onder andere een systeem dat al 7 jaar dienst doet!
Het punt is dat in die goedkope Q-Tec/Sweex/Honkietonkie baggerkasten vaak gewoon enorm slechte voedingen zitten. Als je een goed stabiel systeem wil dan hoort daar gewoon een goede voeding bij, punt. Hoeft niet eens duur te zijn, voor 40-50 euro heb je al prima voedingen. Een rotte voeding kan voor zoveel ellende zorgen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 08:42
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Hoi markcie,

Je hebt zelf een heel mooi systeem samengesteld, ik heb er niets op aan te merken.

nForce 4 is overkill, want je wilt niet of nauwelijks iets met 3D doen, bovendien is PCI Express voorlopig nog geen haar sneller (zelfs AGP4 is nog geen bottleneck). En een dure voeding heb je ook niet nodig. Jouw processor verbruikt zeer weinig, evenals je videokaart. Die voeding is echt prima, je zou zelfs een goedkopere 300W kunnen nemen. Koop echter geen supergoede merkloze voeding, daar krijg je wel spijt van. Zorg dat je voeding echt stil is. Huntkey heeft ook mooie goedkope en zeer stille voedingen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-02-2005 @ 16:24 :
(...)

Toch blijf ik van mening dat een dure voeding nergens voor nodig is.
En ik blijf van mening dat een dure voeding wel nodig is. Ik heb zelf ervaring met zowel Q-Tec als Zalman-voedingen en ik kan je melden dat het verschil wel in meer zit dan alleen de efficiëntie van die voeding.

Zalman-voedingen worden niet alleen veel minder warm omdat ze veel efficiënter werken, ze zijn ook nog eens stiller. Dat komt gewoon doordat componenten van hogere kwaliteit gebruikt worden. Fans met slim ontworpen bladen, kogelgelagerd. Spoelen en elco's goed ingesealed met de mogelijkheid van switching noise of coil hum in het achterhoofd. Openingen in de behuizing ontworpen met het oog op airflow.

Als je bedenkt dat een Q-Tec voeding van 350 W temperatuurgeregeld ook wel 25 euro kost en een 300W Zalman maar 54 euro 95, waarom zou je dan in godsnaam zo'n Q-Tec ding kopen? Maar goed, je moet het zelf weten, maar kom dan ook niet na een half jaar mekkeren dat de voeding is gaan piepen of fluiten en dat je geen garantie meer krijgt want 'dat had je kunnen weten voor dat geld'.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-02-2005, 11:43
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Oops, dacht dat TS muziek wilde bewerken

@Enlightenment: Ik heb ook een supergoede merkloze voeding, maar totaal geen klachten...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 11:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2005 @ 09:14 :
Zalman-voedingen worden niet alleen veel minder warm omdat ze veel efficiënter werken, ze zijn ook nog eens stiller. Dat komt gewoon doordat componenten van hogere kwaliteit gebruikt worden. Fans met slim ontworpen bladen, kogelgelagerd. Spoelen en elco's goed ingesealed met de mogelijkheid van switching noise of coil hum in het achterhoofd. Openingen in de behuizing ontworpen met het oog op airflow.
Je moet niet zomaar de goedkoopste voeding nemen, dat ben ik met je eens. Maar als je voor een systeem als dit een voeding met een bekender merkje erop en een niet te hoog decibellage neemt, zie ik het probleem niet. De efficientie, zoals je al zegt, is niet aan de orde en ik heb nog nooit last gehad van een zoemende voeding, over het algemeen vind ik ze zelfs verrekte stil. Dat ik hier een Zalman in heb zitten, is dan ook niet om het geluid, maar gewoon omdat ik wél iets teveel aan m'n PC klooi. En daar komt bij dat deze Zalman echt overtuigend minder stil is dan mijn goedkope voeding die al 7 jaar draait!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 12:01
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-02-2005 @ 08:42 :
nForce 4 is overkill, want je wilt niet of nauwelijks iets met 3D doen, bovendien is PCI Express voorlopig nog geen haar sneller (zelfs AGP4 is nog geen bottleneck). En een dure voeding heb je ook niet nodig. Jouw processor verbruikt zeer weinig, evenals je videokaart. Die voeding is echt prima, je zou zelfs een goedkopere 300W kunnen nemen. Koop echter geen supergoede merkloze voeding, daar krijg je wel spijt van. Zorg dat je voeding echt stil is. Huntkey heeft ook mooie goedkope en zeer stille voedingen.
Over PCI-E heb ik inderdaad niets gezegd en, zoals je zegt, het is onzin. De TS heeft daar duidelijk geen boodschap aan in de eerstvolgende 3 jaar. NForce 4 is natuurlijk niet eens nodig, maar als je bedenkt dat de TS 115 euro uittrok voor het moederbord, kun je net zo goed wel een Nforce 4 nemen. Maar okee, voor een euro of 75 heb je wel een Nforce 3 en de Via chipset die de TS noemde is met wat zoekwerk ook wel te krijgen voor een euro of 100.

Mjah, Huntkey heb ik geen ervaring mee, maar het schijnt wel goede voedingen te produceren. Ik heb het zelfs wel eens aangeprezen gezien als A-merk en voor die prijs is dat heel erg goed
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 12:21
Verwijderd
Woei, eindelijk mensen die pleiten voor een fatsoenlijke voeding!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 13:10
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-02-2005 @ 08:42 :
Hoi markcie,

Je hebt zelf een heel mooi systeem samengesteld, ik heb er niets op aan te merken.

nForce 4 is overkill, want je wilt niet of nauwelijks iets met 3D doen, bovendien is PCI Express voorlopig nog geen haar sneller (zelfs AGP4 is nog geen bottleneck). En een dure voeding heb je ook niet nodig. Jouw processor verbruikt zeer weinig, evenals je videokaart. Die voeding is echt prima, je zou zelfs een goedkopere 300W kunnen nemen. Koop echter geen supergoede merkloze voeding, daar krijg je wel spijt van. Zorg dat je voeding echt stil is. Huntkey heeft ook mooie goedkope en zeer stille voedingen.
Wat nou, nforce 4 overkill. Je gaat toch geen veroudert systeem kopen, c.q nforce 2 als allang nforce 4 er is.
Dan is hij ready voor de toekomst, agp wordt vervangen dat zowizo door pci express.
Als je een computer koopt, dan kan je het beter goed doen, anders blijf je bezig. Stel dadelijk wilt ie meer, en dan?

Ik heb zelf een nforce 4 bordje, een woord: Geweldig. Dat bordje over treft niemand. En als hij nou een X300 koopt of een 9250. Een pot nat, gamen kan je er zowizo niet op. En stel dat hij dan wilt gamen, zet ie er mooi een 6600 GT in.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 13:18
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
6600GT is er ook in AGP versie, moet jij weten Jolt
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 13:22
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Jah, maar ik bedoelde maar. Waarom geen pci-express als je toch 100 euro aan een moederbord gaat uitgeven.
Kaarten zijn hetzelfde.

Nforce 4 is echt wel een goede chipset, ik spreek uit ervaring, heb zowel, Nforce 2, als Via, als Nforce 3 gehad .

(Alleen die wat ik hebt doet 520/1200 , Pci-express stock koeler, kan nog hoger, wordt net 60 a 70 graden )
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2005, 18:10
siebolt
siebolt is offline
Citaat:
Jolt schreef op 11-02-2005 @ 13:22 :
Jah, maar ik bedoelde maar. Waarom geen pci-express als je toch 100 euro aan een moederbord gaat uitgeven.
Kaarten zijn hetzelfde.

Nforce 4 is echt wel een goede chipset, ik spreek uit ervaring, heb zowel, Nforce 2, als Via, als Nforce 3 gehad .

(Alleen die wat ik hebt doet 520/1200 , Pci-express stock koeler, kan nog hoger, wordt net 60 a 70 graden )
dus de nforce 4 is goed ??

das net zo iets als een kersenvlaai is lekker en een perzikvlaai ook dus een kruimelvlaai is ook lekker

verder is het wel een goede chipset volgens de benchmark dingen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 20:35
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
siebolt schreef op 11-02-2005 @ 18:10 :
dus de nforce 4 is goed ??

das net zo iets als een kersenvlaai is lekker en een perzikvlaai ook dus een kruimelvlaai is ook lekker

verder is het wel een goede chipset volgens de benchmark dingen
Hij zei dat hij nu ook een nforce 4 heeft
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 22:55
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-02-2005 @ 20:35 :
Hij zei dat hij nu ook een nforce 4 heeft
Eindelijk iemand die leest .
Maar Nforce 4 is geen slechte keuze. Genoeg sata poorten in iedergeval (8 stuks) en de layout is ook wel oke. Alleen heel jammer dat de northbrigde fan beetje te dicht bij het pci-e slot zit. Dus een eventueel dikke koeler met een Zalman heatsink gaat niet echt lukken.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 11-02-2005 @ 12:21 :
Woei, eindelijk mensen die pleiten voor een fatsoenlijke voeding!
Weet je wat ik zo zielig vind? Mensen die op een PC van 1000 euro nog gaan mekkeren over het prijsverschil van 25 euro tussen een goedkoop prutding en een Zalman/Antec/Enermax.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 23:25
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
siebolt schreef op 11-02-2005 @ 18:10 :

verder is het wel een goede chipset volgens de benchmark dingen
Dat is meestal een verschil van 2 a 3 punten, en je moet natuurlijk denken dat de meeste platformen alle baby ziektes eruit zijn gewerkt.
Nforce 4 is net nieuw.

@Nare Man, de meeste mensen verwaarlozen hun voeding. Het is even belangrijk als de Cpu/mem/mobo config.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 23:43
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
De meeste mensen hebben ook geen idee waaróm het belangrijk is, en wat er mis is met die voedingen van 10 euro. "Oh, die voeding zat bij mijn Sweex-kast, dan zal ie wel goed zijn!"
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 23:48
Verwijderd
Kijk, als iemand nou een tweedehands systeem koopt met een XP2000+ en een Geforce4 ofzo dan adviseer je die persoon natuurlijk geen peperdure Zalman. Maar iemand die een AMD64 systeem koopt kan best even die drie tientjes extra uitgeven. De kans is toch best groot dat die Radeon 9200 later vervangen wordt door een X800 ofzo, en dan zit je mooi met de gebakken peren als je nog zo'n prutte Q-Tec erin hebt hangen.

Maar goed, iedereen moet dat natuurlijk zelf weten. Ik brand mijn vingers er in elk geval niet meer aan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 00:47
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2005 @ 23:48 :
Kijk, als iemand nou een tweedehands systeem koopt met een XP2000+ en een Geforce4 ofzo dan adviseer je die persoon natuurlijk geen peperdure Zalman. Maar iemand die een AMD64 systeem koopt kan best even die drie tientjes extra uitgeven. De kans is toch best groot dat die Radeon 9200 later vervangen wordt door een X800 ofzo, en dan zit je mooi met de gebakken peren als je nog zo'n prutte Q-Tec erin hebt hangen.

Maar goed, iedereen moet dat natuurlijk zelf weten. Ik brand mijn vingers er in elk geval niet meer aan.
Ach er zijn genoeg mensen die el cheapo voedingen hebben en alles trekken. Maar zodra je gaat ocen, ed. Dan heb je natuurlijk dikke voedingen nodig.
Nu ook al met de Pci-express moederbord. Het pci-express slot kan meer stroom leveren dan agp (daarom hoeft een 6600 GT ook geen powerconnector bij pci-express)Overal staat dan ook, dat je minimaal 18 Ampere moet kunnen leveren op de 12 volt lijn.

Maar jah, ik ben blij met mijn Antec True Power .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 01:15
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2005 @ 22:59 :
Weet je wat ik zo zielig vind? Mensen die op een PC van 1000 euro nog gaan mekkeren over het prijsverschil van 25 euro tussen een goedkoop prutding en een Zalman/Antec/Enermax.
Dit is geen 1000 euro gamepc, dit is een eenvoudig 500 euro PCtje. Om daar een 80 euro kostende voeding in te zetten is wel even wat anders dan een kast voor 50 euro incl 350W voeding.

Ik zelf zou alleen een echt goede voeding aanraden als het een systeem is wat veel verbruikt (dus: stevige processor en moderne videokaart (3500+ icm GF6800LE b.v.) of als het zoals jij zegt een dure PC is, van rond de 1000 euro. Beide zaken zijn in dit geval niet aan de orde.

Een zalman voeding voor 55 euro komt natuurlijk al veel dichter in de buurt. Vroeger zat je bij de Antec al snel richting 89 euro. Dan moet je wel behoorlijk fan zijn van merkvoedingen als je dat voor je 600 euro kostende PC wilt uitgeven, hm? Maar Huntkey en andere minder bekende merken bieden ook kwaliteit voor minder geld. Je hoeft echt niet perse bij Enermax/Antec/Zalman te zitten om een redelijk goede voeding te krijgen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 01:19
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Jolt schreef op 11-02-2005 @ 13:10 :
Wat nou, nforce 4 overkill. Je gaat toch geen veroudert systeem kopen, c.q nforce 2 als allang nforce 4 er is.
nForce 2 is voor Socket A (AMD Athlon XP).
nForce 3 en 4 is voor Socket 754/939 (AMD Athlon 64).

Een nForce 2 icm een Athlon 64 gaat dus niet lukken. Maar ik raad hem eerder een SiS/ALi chipset aan, waardoor je qua moederbord rond de 75 euro komt. Qua snelheid maakt het niets uit, alleen geen PCI Express. Dat laatste is toch totaal irrelevant aangezien hij juist een goedkope AGP kaart wilt kopen, dus is PCI Express sowieso al geen optie. Bovendien heeft hij niet nodig omdat 3D voor hem totaal niet relevant is.
Citaat:
Dan is hij ready voor de toekomst, agp wordt vervangen dat zowizo door pci express. Als je een computer koopt, dan kan je het beter goed doen, anders blijf je bezig. Stel dadelijk wilt ie meer, en dan?
Als hij denkt ik wil later nog eens gaan gamen, dan kan hij altijd een betere videokaart kopen. PCI Express is 0,0 sneller dus voor het snelheid-argument hoef je het niet te doen. Wel zullen videokaarten steeds meer voor PCI Express uitkomen.
Citaat:
Ik heb zelf een nforce 4 bordje, een woord: Geweldig.
Jouw wensen zijn anders dan de wensen van de Topicstarter; probeer je eens zijn situatie voor te stellen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 01:23
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-02-2005 @ 01:19 :
nForce 2 is voor Socket A (AMD Athlon XP).
nForce 3 en 4 is voor Socket 754/939 (AMD Athlon 64).

Een nForce 2 icm een Athlon 64 gaat dus niet lukken. Maar ik raad hem eerder een SiS/ALi chipset aan, waardoor je qua moederbord rond de 75 euro komt. Qua snelheid maakt het niets uit, alleen geen PCI Express. Dat laatste is toch totaal irrelevant aangezien hij juist een goedkope AGP kaart wilt kopen, dus is PCI Express sowieso al geen optie. Bovendien heeft hij niet nodig omdat 3D voor hem totaal niet relevant is.

Nou er zijn genoeg low profile kaartjes op Pci- Express gebied. Dus waarom niet?
En die 25 euro voor een nforce 4 chipsetje is niks mis mee.

Citaat:
Enlightenment schreef op 12-02-2005 @ 01:19 :

Als hij denkt ik wil later nog eens gaan gamen, dan kan hij altijd een betere videokaart kopen. PCI Express is 0,0 sneller dus voor het snelheid-argument hoef je het niet te doen. Wel zullen videokaarten steeds meer voor PCI Express uitkomen.
Je zegt het zelf al, waarom niet overstappen op Pci-Express?

Citaat:
Enlightenment schreef op 12-02-2005 @ 01:19 :

Jouw wensen zijn anders dan de wensen van de Topicstarter; probeer je eens zijn situatie voor te stellen.
Daar heb je gelijk in. Maar ik zelf zou het zo doen, en ik poste mijn ervaring over een Nforce 4 bordje.
Maar helaas gebruik ik mijn pc niet, om slechts tekst te verwerken, maar meerdere doeleinden.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2005, 01:39
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2005 @ 22:59 :
Weet je wat ik zo zielig vind? Mensen die op een PC van 1000 euro nog gaan mekkeren over het prijsverschil van 25 euro tussen een goedkoop prutding en een Zalman/Antec/Enermax.
Dat is wel waar. Je kunt beter zeker van je zaak zijn. Maar ik zie het probleem van een goedkope voeding bij een gebruikssysteempje niet zo. Misschien moet ik mezelf eens een buil lopen op zo'n ding en piep ik dan wel anders, maar vooralsnog zie ik het probleem niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 03:43
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Voor de TS misschien interessant het andere topic eens te lezen:
http://forum.scholieren.com/showthre...0#post15784400
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-02-2005 @ 01:39 :
Dat is wel waar. Je kunt beter zeker van je zaak zijn. Maar ik zie het probleem van een goedkope voeding bij een gebruikssysteempje niet zo. Misschien moet ik mezelf eens een buil lopen op zo'n ding en piep ik dan wel anders, maar vooralsnog zie ik het probleem niet.
Ook bij een 'gewoon gebruikssysteempje' moet je een goede voeding hebben. Ik gebruik mijn PC ook voornamelijk om DVDs mee te branden, te internetten en films te kijken maar ik wil wel een goede voeding erin, gewoon omdat die minder irritant geluid maken (heb gewoon tevaak een irritant hoogtonig fluitende Q-Tec gehad) en omdat je dan tenminste zéker weet dat eventuele instabiliteit niet aan de voeding ligt.

Bovendien ziet een Zalman voeding er veel stoerder uit dan zo'n blikken ding.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 11:10
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Inderdaad. En voor 35 euro heb je al een 300W FSP Group voeding, meer dan voldoende voor een simpel systeem... zo'n ramp is het toch ook weer niet om 20 euro extra daaraan uit te geven, i.p.v. een Sweex Gold Super Ultra 1337 Dual Fan 600W voeding ofzo.

Of je koopt een AOpen kast voor je budgetsysteempje, zijn goede kasten (heb al vaak mijn handen open gehaald aan zo'n el cheapo kast) en er zit een kwaliteitsvoeding bij.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 14:19
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-02-2005 @ 10:48 :
Ook bij een 'gewoon gebruikssysteempje' moet je een goede voeding hebben. Ik gebruik mijn PC ook voornamelijk om DVDs mee te branden, te internetten en films te kijken maar ik wil wel een goede voeding erin, gewoon omdat die minder irritant geluid maken (heb gewoon tevaak een irritant hoogtonig fluitende Q-Tec gehad) en omdat je dan tenminste zéker weet dat eventuele instabiliteit niet aan de voeding ligt.

Bovendien ziet een Zalman voeding er veel stoerder uit dan zo'n blikken ding.
Ik koop ze voor mijn eigen systeem uiteraard wel altijd. Maar ik vind het een beetje kort door de bocht om een goedkopere voeding per definitie slecht te noemen. Zeker gezien de ervaringen met goedkope voedingen die ik tot nu toe heb gehad. Geluid hebben ze nog nooit gemaakt. Ik vind overigens dat een zalman er helemaal niet zo veel beter uitziet...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Intel of AMD ?
SuicideFunky
58 09-12-2006 14:42
Studeren Geneeskunde
Estar
109 05-04-2006 14:07
Levensbeschouwing & Filosofie Nietzsche
hans01
29 19-01-2006 17:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 02:12
Verhalen & Gedichten Dreamland, deel 1
Verwijderd
28 23-05-2004 19:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Partijprogramma Fortuyn
Unexplained
192 06-05-2002 22:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.