Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2015, 19:22
Verwijderd
Ik ben echt zo blij met mijn rijbewijs.
Advertentie
Oud 28-12-2015, 20:34
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik mis 'm eigenlijk niet zo. Maar ik heb dan ook weinig behoefte om het platteland rond te gaan crossen.
Oud 28-12-2015, 20:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben echt zo blij met mijn rijbewijs.
Hier sluit ik me volledig bij aan!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 28-12-2015, 22:13
Verwijderd
ik vind het echt fijn, ik cross.ook overal naar toe. Maakt het opzoeken van vrienden/familie/zussen een stuk makkelijker.

Ik heb zojuist zeven en een halvr meter vlaggetjesslinger gemaakt
Oud 28-12-2015, 22:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:

Ik heb zojuist zeven en een halvr meter vlaggetjesslinger gemaakt
Gemaakt als in...?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 28-12-2015, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Gemaakt als in...?
Als in vlaggetjes aan elkaar naaien, biaisband dubbelvouwen, daar de vlaggetjes tussenproppen en weer vastnaaien.
Oud 28-12-2015, 22:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als in vlaggetjes aan elkaar naaien, biaisband dubbelvouwen, daar de vlaggetjes tussenproppen en weer vastnaaien.


Vroeger maakte ik altijd papieren slingers, met van die stroken papier die als schakels door het volgende rondje gingen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 28-12-2015, 22:29
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zooo kerst is een grote orgie van vreten, kadootjes, drank en natuurlijk seks.
En verder beetje door Nederland rijden beetje knuffelen met lieve mensen.
Oud 28-12-2015, 22:30
Verwijderd
Ohja! Die hebben wij ook nog gemaakt!
Mijn moeder heeft voor ieder van ons een slinger gemaakt van oude kleren/dekbedovertrekken, gordijnen. Superleuk! Ik had gezegd dat.ik die van haar wel wilde maken, dus ze heeft me een shitload aan (gelukkig al geknipte) vlaggetjes gegeven en die heb ik net dus aan elkaar gemaakt.
Oud 28-12-2015, 22:44
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
ik vind het echt fijn, ik cross.ook overal naar toe. Maakt het opzoeken van vrienden/familie/zussen een stuk makkelijker.

Ik heb zojuist zeven en een halvr meter vlaggetjesslinger gemaakt
Ah ok, ik heb geen vrienden dus dat scheelt dan ook weer.
Oud 28-12-2015, 22:54
Verwijderd
Maakt de zaak een stuk makkelijker. Als ik geen vrienden zou hebben, had ik mijn rijbewijs ook niet gehaald.
Oud 28-12-2015, 22:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ohja! Die hebben wij ook nog gemaakt!
Mijn moeder heeft voor ieder van ons een slinger gemaakt van oude kleren/dekbedovertrekken, gordijnen. Superleuk! Ik had gezegd dat.ik die van haar wel wilde maken, dus ze heeft me een shitload aan (gelukkig al geknipte) vlaggetjes gegeven en die heb ik net dus aan elkaar gemaakt.
Tof idee!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 29-12-2015, 08:25
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik wil ook mijn rijbewijs halen Maar monnies.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 29-12-2015, 10:39
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik ga rendang maken, en er moeten 7 lomboks en 15 rawit pepertjes in
En blijkbaar heb ik niet goed genoeg mijn handen gewassen na het snijden want AU
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 29-12-2015, 10:41
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Overigens had de AH een groter aanbod in verse kruiden en exotische dingetjes dan de toko én was het er goedkoper :')
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 29-12-2015, 11:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik wil ook mijn rijbewijs halen Maar monnies.
Ja, dit. Vooral deze maand heb ik echt keiharde crisis en dat heb ik al heel lang niet gehad.

Maar goed, kerst en een zieke kat he, wat doe je eraan.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 29-12-2015, 12:07
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Overigens had de AH een groter aanbod in verse kruiden en exotische dingetjes dan de toko én was het er goedkoper :')
Is het bij de super niet meer van: alsjeblieft twee zaadjes in een veel te grote pot, dat is dan 2 euro.
En bij de toko: hier een zak van een kilo, dat is dan 1,95.
__________________
Forumnist.
Oud 29-12-2015, 12:12
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik ga rendang maken, en er moeten 7 lomboks en 15 rawit pepertjes in
En blijkbaar heb ik niet goed genoeg mijn handen gewassen na het snijden want AU
Ik moet soms ramen openen en afzuiging aanzetten anders ga ik tijdens 't koken een beetje dood van de (peper)dampen. Vriendinlief is daar nog veel gevoeliger voor overigens
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 29-12-2015, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Overigens had de AH een groter aanbod in verse kruiden en exotische dingetjes dan de toko én was het er goedkoper :')
Welke toko?
Oud 29-12-2015, 12:50
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Is het bij de super niet meer van: alsjeblieft twee zaadjes in een veel te grote pot, dat is dan 2 euro.
En bij de toko: hier een zak van een kilo, dat is dan 1,95.
Ja voor gedroogde kruiden gaat het wel op idd. Maar niet voor de verse gember/laos, en er was geen sereh, geen verse pepertjes, geen hoehetendieblaadjes, perut nogwat ofzo (maar die had de AH ook niet). Kokosmelk kostte 1,05 per blik, bij de AH 73 ct. Rijst was ook duurder dan of even duur als bij de super, ook die in grootverpakkingen.
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 29-12-2015, 12:51
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Welke toko?
DIe bij Hedon om de hoek, Thien Huong oid.
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 29-12-2015, 12:58
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Ja voor gedroogde kruiden gaat het wel op idd. Maar niet voor de verse gember/laos, en er was geen sereh, geen verse pepertjes, geen hoehetendieblaadjes, perut nogwat ofzo (maar die had de AH ook niet). Kokosmelk kostte 1,05 per blik, bij de AH 73 ct. Rijst was ook duurder dan of even duur als bij de super, ook die in grootverpakkingen.
Wat een slechte toko dan.
__________________
Forumnist.
Oud 29-12-2015, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Hier sluit ik me volledig bij aan!
Op dit moment mis 'k hem wel. Ik ga zometeen twee uur doen om naar Den Haag te gaan. Want midden in het gat (niet thuis) en de bus gaat maar 1 keer in het uur ivm vakantie
Oud 29-12-2015, 13:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn rijbewijs is wel een van de beste dingen in mijn leven die ik bereikt heb
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-12-2015, 14:42
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Nou, ik heb nu 1 lombok en 8-10 rawits gebruikt en ik proefde één theelepeltje saus en mijn smaakpapillen zijn weggeschroeid haha ;(
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 29-12-2015, 15:01
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Zeg Sarah, Klovorhop en anderen die zich aangesproken voelen: Hoeveel kost zo'n kind nou eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat in de eerste jaren de kosten voornamelijk zitten in luiers, kinderopvang en het eenmalig aanschaffen van bedje, box, etc. Of niet? En hebben jullie het gevoel dat het een enorme aanslag op je financiën is?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 29-12-2015, 15:24
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Enorme aanslag: ja dat zeker, voor een baby nog niet misschien maar daarna heb je gewoon alle kosten van een extra persoon erbij: GWL, boodschappen, entrees, vakantie. Zwemles, andere clubjes, oneindig veel nieuwe fietsen, schoenen, jassen en complete garderobes.

Voor een baby heb je wel de eenmalige uitgave van de baby-uitzet; kinderwagen, bedje, box, autostoeltje, commode. Als je het leuk vindt KUN je daar duizenden euro's aan uitgeven (hallo, nieuwste Bugaboo á 1200,-, Pipbehangetje op de babykamer en Burberryboxpakjes). Maar je kunt het ook (bijna) zo goedkoop houden als je zelf wil en al dat spul gaat hier al drie kinderen mee. En verder eigenlijk alleen een pak luiers a 7,50 p/w. En kleertjes dus.
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 29-12-2015, 15:42
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ja, ik vind dat dus zo ingewikkeld he. Volgens mij zou ik de kosten van een baby erbij wel kunnen hebben, maar ik kan me helemaal geen voorstelling maken van een kind vanaf peuterleeftijd. Ergens denk ik dan: ik verdien genoeg om het beter te hebben dan een bijstandsmoeder en die komt toch uiteindelijk ook rond. En ergens denk ik: omg, hoe dan?!
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 29-12-2015, 16:11
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Ja oke, maar dan gaat het zoals het moet, door afhankelijk te zijn van toeslagen en weggeefhoeken op facebook en speciale potjes van de gemeente om je kind op zwemles te kunnen doen. Dan kom je misschien rond, maar vraag niet hoe.
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 29-12-2015, 16:14
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Het wordt al gauw semi-ongemerkt allemaal veel duurder dan noodzakelijk, is mijn ervaring.
Al die kleine dingetjes tikken wel heel hard aan. Een keer naar de dierentuin en oh wat een schattige schoentjes en een leuk verantwoord speelgoedje.
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 29-12-2015, 16:19
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ja. Precies.

Nou ja, het scheelt dat al ons houten speelgoed en al onze prentenboeken nog bij m'n moeder op zolder liggen. Evenals een aantal bedjes e.d. Maar toch. 't Gaat wel hard. En ik geef niets om burberrykleertjes maar ze moeten wel *iets* aan
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 29-12-2015, 16:20
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Oh, voor de duidelijkheid.. ik ben niet zwanger he mensen.

Spoiler
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 29-12-2015, 16:20
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Zeg Sarah, Klovorhop en anderen die zich aangesproken voelen: Hoeveel kost zo'n kind nou eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat in de eerste jaren de kosten voornamelijk zitten in luiers, kinderopvang en het eenmalig aanschaffen van bedje, box, etc. Of niet? En hebben jullie het gevoel dat het een enorme aanslag op je financiën is?
Wij hebben niet het idee dat het een aanslag is op onze financiën, maar die van ons is net twee. Ik hoor wel eens dat het je een ton heeft gekost wanneer je kind 18 wordt. Vooraf heb je natuurlijk al de baby-uitzet die Klovorhop noemde: kamer (= minimaal bed, commode, kast, lamp, behang), kleertjes waar ze in no-time uit groeien, potjes voor voer, melkpoeder, etc..
Voor de geboorte zorg je dus voor kamer, kleertjes en de nodige spullen. Voor ons was de kamer het duurst. Wij waren met een model van het vorige daarvoor zo'n 600 euro klaar, maar dat kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Wij zijn nogal pragmatisch daarin: zolang alles er in zit en we het mooi vinden, kopen.
Dan komt natuurlijk de wagen nog, en ook die kan je erg duur maken. Wij hebben een Mutsy kinderwage voor €400 die drie verschillende vormen aan kan nemen. We gebruiken 'm amper, want ze loopt veel te graag overal mee naar toe. Ze is er geloof ik zo ondertussen uitgegroeid, dus binnenkort moeten we een buggy op de kop tikken.
Een goede kinder stoel is ook de moeite waard.

De eerste weken betaal je je scheel aan de luiers en melkpoeder, puur omdat ze erg vaak die luiers gebruiken en je zo 5 à 6 flesjes op een dag geeft, wat neerkomt op ruim 1 bus per week.

Steek niet teveel moeite in kleding gedurende het eerste jaar, want ze groeien er in no-time weer uit. Nu die van ons twee is, gaan haar kleertjes iets langer mee dan een paar weken, maar daarvoor...

Maar zoals ik al zei: ze is net twee dus het is nog lastig inschatten wat de daadwerkelijke kosten worden. Die van ons zal binnenkort naar school gaan, en dan komen de clubs, sporten, kleren, cadeautjes, etc..
Geen idee hoe dat uit gaat pakken qua kosten, maar ik maak mij er niet druk om.


Verder zijn er nog wel wat zaken die wat draagbaarder maken voor een enkele bijstandsmoeder:
- alimentatie (mits van toepassing)
- kinderbijslag één keer in de drie maanden
- vergoeding voor de peuterspeelzaal / opvang (tot +/-90% van de kosten bij laag loon, geloof ik? alweer een tijdje terug sinds ik het opgezocht heb)
- sommige gemeenten hebben een potje om kinderen uit wat armere gezinnen te kunnen laten sporten
- huursubsidie / HRA
- Zorgtoeslag
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Oud 29-12-2015, 16:32
Verwijderd
Kleertjes hoor je ook van een ander te krijgen natuurlijk
Oud 29-12-2015, 16:39
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Kleertjes hoor je ook van een ander te krijgen natuurlijk
Rond de geboorte heb je in het algemeen genoeg kleertjes van vrienden en familie, maar die ons kon de helft niet aan omdat ze te groot was.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Oud 29-12-2015, 16:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Rond de geboorte heb je in het algemeen genoeg kleertjes van vrienden en familie, maar die ons kon de helft niet aan omdat ze te groot was.
Een vriendin van mij vroeg ook specifiek aan om kleertjes in grotere maten, zodat ze niet de eerste paar weken overvloed zou hebben en de weken daarna alsnog zelf kleren moesten kopen. Volgens mij kreeg zij ook nog veel spullen van een oud-collega en een nicht die een iets ouder zoontje had, dus dat scheelt weer een beetje
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 29-12-2015, 17:07
Verwijderd
Ik geef meestal ook veel grotere maten. Mijn buurmeisje van drie kan nog steeds niet alles aan wat ik voor haar gekocht heb.
Oud 29-12-2015, 17:10
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Ik geef meestal ook veel grotere maten. Mijn buurmeisje van drie kan nog steeds niet alles hebben wat ik voor haar heb.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 29-12-2015, 17:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik geef meestal ook veel grotere maten. Mijn buurmeisje van drie kan nog steeds niet alles aan wat ik voor haar gekocht heb.
Zo heeft mijn oud-tante ooit een pyjama gekocht in maat 140 toen mijn moeder om maat 104 gevraagd had (en die kocht al graag groot, maar dat wist de tante denk ik niet). De verkoopster zei dat dat wel kon. Nog ja-ren plezier van gehad
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 29-12-2015, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Ik geef meestal ook veel grotere maten. Mijn buurmeisje van drie kan nog steeds niet alles aan wat ik voor haar gekocht heb.
Oud 29-12-2015, 18:08
Verwijderd
Ja ik vind dat gewoon leuk, iedere keer als ik iets leuks zie neem ik het gewoon mee en nadat de buren het niet meer kunnen gebruiken gaat het naar mijn nichtje
Oud 29-12-2015, 18:17
Verwijderd
Hier ook nog kraamcadeaus in maat 104 in de kast hangen!
Oud 29-12-2015, 18:20
Verwijderd
Baby-uitzet kun je voor sparen natuurlijk, gewoon mee beginnen als je begint met proberen. Ik koop tot nu toe niet zo veel kleertjes omdat baby een 6 maanden ouder neefje heeft ik vul alleen aan met wat noodzakelijke dinosauruskleertjes enzo. En ik ben het wel eens met Klovorhop.
Oud 29-12-2015, 18:45
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Met een dertienjarige begint het wel in de papieren te lopen. Ik betaal zo'n 380 schoolgeld, ongeveer 700 euro pj voor 2 sporten, bioscoop af en toe, kapper, volgend jaar komt er een beugel waar ik ws nog 1000 eu zelf aan moet meebetalen, cadeautjes, zakgeld, telefoonabonnement, in de stad eten met vriendjes, geen korting meer in 't ov. etcetera.
En dan moet hij nog eten en kleding hebben en verzorgingsproducten.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 29-12-2015, 20:00
Verwijderd
Mijn beste vriend wordt eind maart vader en eerst verklapte hij per ongeluk het geslacht en vandaag kwam ik per ongeluk achter de naam. Gaat goed
Oud 29-12-2015, 20:35
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Onze tweeling is nu bijna twee jaar. Qua kosten valt het wel mee, gewoon iedere dag eten geven en regelmatig de bak verschonen.
Oud 29-12-2015, 21:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb met opruimen een tijdschriften-bon gevonden met een waarde van €35,-. Aanraders?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 29-12-2015, 21:10
Hazel
Hazel is offline
Vrij Nederland.
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 29-12-2015, 21:17
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik hoor wel eens dat het je een ton heeft gekost wanneer je kind 18 wordt.
Dat hoor ik veel collega's van me met vers geworpen meuk ook zeggen, of het echt klopt weet ik niet maar men roept het niet voor niets. En kinderopvang schijnt nogal in de kosten te lopen, vooral als beide ouders werken en geen lieve opa/oma/tante die zich verveeld/etc in de buurt hebben.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 29-12-2015, 21:19
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik heb met opruimen een tijdschriften-bon gevonden met een waarde van €35,-. Aanraders?
De volgende keer beter op je spullen letten zodat je geen waardebonnen kwijtraakt.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.