Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2003, 13:41
Miss*Pain
Avatar van Miss*Pain
Miss*Pain is offline
Hoi mensies,
Ik heb even een vraagje.. Het zal wel dom overkomen,
maar ik weet het echt niet!
Ik zag laatst in een topic staan.. en dat ging over cupmaten, dat iemand dit zei: 70B/75A umz.. ik snap dit dus niet.
Ik zelf heb 80 a. is dit dan ook een b ofsow????
Dus als ik een bh koop maatje 80 a.. kan ik dan ook een b aan en zojah welke?
KOmt een beetje raar over maar goed

Kussies!
__________________
Jeeeej..!!:d
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:44
Verwijderd
Ik snap je niet helemaal...maar het getal (bij jou dus 80) is de omtrek van je lijf onder je borsten en die letter (bij jou dus B) is de grote van je borsten... Volgens mij is het normaal gesproken niet zo dat je dan ook een andere cupmaat oid aan kunt...meestal niet iig. ('t zal ook wel per bh verschillen enzo) Waarom zou je ook?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:02
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
nee ze bedoelen dat ze dr tussenin zitten. ik antwoorde bijv 80B/C omdat B te klein is en C te groot.. snapje??
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:15
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
nee ze bedoelen dat ze dr tussenin zitten. ik antwoorde bijv 80B/C omdat B te klein is en C te groot.. snapje??
Dat wou ik eerst ook zeggen, maar bij 70B/75A zit er ook verschil in de 'omtrekmaat'...en bij een grote 'omtrekmaat' (hoe noem je dat? ) is de 'cupmaat' kleiner en omgekeerd... Ik weet dus niet of ze hier echt mee bedoelen dat ze er tussen in zitten... Misschien valt de 'cupmaat' bij een grotere 'omtrekmaat' soms iets groter oid...?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:20
Verwijderd
als je bij de omtrek een maat kleiner gaat gaat er een maat extra bij de cupmaat, dus als je net tussen 70-75 zit heb je bij de een b en bij de andere een a
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:27
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat wou ik eerst ook zeggen, maar bij 70B/75A zit er ook verschil in de 'omtrekmaat'...en bij een grote 'omtrekmaat' (hoe noem je dat? ) is de 'cupmaat' kleiner en omgekeerd... Ik weet dus niet of ze hier echt mee bedoelen dat ze er tussen in zitten... Misschien valt de 'cupmaat' bij een grotere 'omtrekmaat' soms iets groter oid...?
je hebt geloof ik zowieso bepaalde omtrek nodig als je bepaalde groote borsten wilt krijgem gloof ik. msschien is t daarom zo. of wou je zeggen dat je ooit iemand had gezien met 60 F
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:34
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
je hebt geloof ik zowieso bepaalde omtrek nodig als je bepaalde groote borsten wilt krijgem gloof ik. msschien is t daarom zo. of wou je zeggen dat je ooit iemand had gezien met 60 F
Sommige combinaties zullen niet vaak voorkomen...maar de meeste komen toch wel eens voor...maar 60F is idd wel heel extreem...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:52
Miss*Pain
Avatar van Miss*Pain
Miss*Pain is offline
UHmz.. jah ik zei toch dat het een vaage vraag was.
Nou waarom ik dit vraag, ik gaat weleens naar de h&m.. bh halen ofzow dan is heel vaak de 80a bijna niet te vinden.
daarom vroeg ik dat of je dan ook een b aan kunt.
Zit er veel verschil tussen 70b en 75a?
__________________
Jeeeej..!!:d
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:57
Verwijderd
Het getal is de omtrek van je borstkas onder je borsten, de letter heeft maken met de omtrek van je borstkas over je tepels... volgens mij...
Maar sommige bh's vallen klein uit, andere groot. Dus de ene keer pas een 70A perfect, de andere keer past een 75B beter...
Ik heb dat ook, sommige van mijn 75B bh's zijn gewoon te groot... Lijkt me dat het daar aan ligt, 't is niet zo dat wanneer je bv. 80C hebt, er dan ook een D maat voor je is... Tenminste, dat lijkt me niet...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:58
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
probeer t maar. ik weet neit hoe groot jouw borsten zijn maar meestal kan je wel maatje groter proberen.. k dnek niet dat dr superveel verschil tussen zit. nouwja.. wel beetje maar niet heel veel.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Miss*Pain schreef:
UHmz.. jah ik zei toch dat het een vaage vraag was.
Nou waarom ik dit vraag, ik gaat weleens naar de h&m.. bh halen ofzow dan is heel vaak de 80a bijna niet te vinden.
daarom vroeg ik dat of je dan ook een b aan kunt.
Zit er veel verschil tussen 70b en 75a?
Deze link is wel handig, kan je je eigen precieze maat bepalen en staat ook wat uitleg:

http://www.ellenlageman.nl/maat.htm
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Deze link is wel handig, kan je je eigen precieze maat bepalen en staat ook wat uitleg:

http://www.ellenlageman.nl/maat.htm
ik heb ff gekeken maar van dat rekenprogramma moet je niet uitgaan, bij mij geeft ie 75H aan, terwijl er onder 2 verschillende dingen staat om t uit te reken

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 15:10.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:13
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
75 H geloof der niks van eerlijk gezegt
ik geloof dat die hele berekening nergens op slaat. de juffrouw in de winkel die er vast heel veel verstand van heeft, zegt namelijk dat ik 85C/80D heb, en dat zit ook goed en weet je wat er hier uit kwam?? 85AA Yeah right! >moet een beetje heel hard lachen<
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:19
Miss*Pain
Avatar van Miss*Pain
Miss*Pain is offline
uhm als ik naar die link toe gaat en vul de cm in..dan staat er gelieve de juiste maten te geven.
Hoe kan dat?
Maar iniedergeval heeeel erg bedankt

Koesy's!
__________________
Jeeeej..!!:d
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
ik geloof dat die hele berekening nergens op slaat. de juffrouw in de winkel die er vast heel veel verstand van heeft, zegt namelijk dat ik 85C/80D heb, en dat zit ook goed en weet je wat er hier uit kwam?? 85AA Yeah right! >moet een beetje heel hard lachen<

toch vaag dat ie bij de een groter aangeeft en bij de andere kleiner
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:50
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
toch vaag dat ie bij de een groter aangeeft en bij de andere kleiner
ja ind > geloof dat ik het niet zo'n betrouwbare berekening vind

je kunt beter of zelf opmeten, of advies vragen in de winkel (en ja soms zijn die winkeljuffrouwen daar verschrikkelijk, maar soms geven ze ook écht goed advies)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 17:18
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
ik wil even reageren
want het is door mij dat deze topic gestart is

nu ik ga vaal bh's kopen, bij een franse winkel (dus het zullen franse maten zijn dat ik uitleg)
maar , daar hebben ze soms mij maat niet, en dan kan je een beetje valsspelen, door een grotere omtrek en kleine cup te nemen, of een kleinere omtrek en grotere cup ....

je moet maar eens proberen , normaal werkt dat wel (in het geval dat je maat er dus niet is é...)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef:
ik wil even reageren
want het is door mij dat deze topic gestart is

nu ik ga vaal bh's kopen, bij een franse winkel (dus het zullen franse maten zijn dat ik uitleg)
maar , daar hebben ze soms mij maat niet, en dan kan je een beetje valsspelen, door een grotere omtrek en kleine cup te nemen, of een kleinere omtrek en grotere cup ....

je moet maar eens proberen , normaal werkt dat wel (in het geval dat je maat er dus niet is é...)
Maar zit die dan onder niet te los of te strak? Lijkt me nogal raar namelijk...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 17:23
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Maar zit die dan onder niet te los of te strak? Lijkt me nogal raar namelijk...
toch niet bij mij ...
en aangezien de 90B (franse) meestal al uitverkocht is, moet ik het wel op die andere manier doen...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef:
toch niet bij mij ...
en aangezien de 90B (franse) meestal al uitverkocht is, moet ik het wel op die andere manier doen...
je zou natuurlijk ook naar een andere winkel kunnen gaan en kijken of ze t daar hebben
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 20:58
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
je zou natuurlijk ook naar een andere winkel kunnen gaan en kijken of ze t daar hebben
ja, maar daar zijn ze ook niet en als dat model mij nu aanstaat... derbij ijn oplossing werkt perfect
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef:
ja, maar daar zijn ze ook niet en als dat model mij nu aanstaat... derbij ijn oplossing werkt perfect
75 b hebben ze bijna overal hoor meid.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 06:37
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
75 b hebben ze bijna overal hoor meid.
nu, NIET in die winkel, of dezelfde winkel 50m verder ....
mijn winkel is www.etam.fr maar in belgie, hebben ze van elke maat maybe 1 of 2 dingen hangen in elk kleur en heeft redelijk veel succes want het is in vgl met de andere winkels op die straat goedkoop
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef:
nu, NIET in die winkel, of dezelfde winkel 50m verder ....
mijn winkel is www.etam.fr maar in belgie, hebben ze van elke maat maybe 1 of 2 dingen hangen in elk kleur en heeft redelijk veel succes want het is in vgl met de andere winkels op die straat goedkoop
niet in die winkel nee, want daar is t gewoon 90 b, maar hier in nederland dacht ik dat t we t over hadden sorry , in belgie weet ik niet hoe t zit met die winkels, kunnen ze dat niet bestellen ofzo?
lijkt me anders wel lastig, heb je nooit als je een andere maat pakt dat je net zoiets hebt van nou, ik heb een bh aan maar waarom ik er een aan heb snap ik ook niet???
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Cupmaat D en/of groter Help me en vul mijn enquete in !!!!
Debora v Hoven
1 10-03-2008 17:48
Seksualiteit Cupmaat
Punkygirl
94 23-12-2003 14:50
Seksualiteit Raad de cupmaat!
Verwijderd
12 19-12-2003 11:56
Lichaam & Gezondheid [poll] Wat is je cupmaat?
x-spekkie-x
57 11-02-2003 07:40
Lichaam & Gezondheid wat is jouw cupmaat?
steentje
127 26-01-2003 15:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.