Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 18:14
lso
Avatar van lso
lso is offline
Voor school en voor mezelf zou ik eens jullie mening willen horen...

Kunnen jullie met argumenten staven waarom je voor/tegen bent?

- anticonceptie
- echtscheiding
- homohuwelijk
- adoptie door holebi's





x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2005, 18:17
Verwijderd
--->Mv
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:54
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
lso schreef op 07-06-2005 @ 19:14 :
Voor school en voor mezelf zou ik eens jullie mening willen horen...

Kunnen jullie met argumenten staven waarom je voor/tegen bent?
Ehm....oke
Citaat:
- anticonceptie
Het ligt eraan voor wel doel. Binnen een huwelijk mag het van mij best, maar als het is om vrije seks te hebben, ben ik er tegen. God heeft seks als iets moois gegeven binnen een huwelijk.
Citaat:
- echtscheiding
Tegen, Gij zult niet echtbreken of Heb 13:4 Houd het huwelijk in ere, in alle omstandigheden, en houd het echtelijk bed zuiver, want overspeligen en echtbrekers zal God veroordelen.
Citaat:
- homohuwelijk
Tegen, Lev 18:22 Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.
Citaat:
- adoptie door holebi's
Tja, van mij mogen ze, als ze graag een kind willen.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 19:21
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
- anticonceptie
waarom niet? soa's worden er mee voorkomen (bij bepaalde middellen) en het voorkomt ongewenste zwangerschappen, met een bijstands uitkering is een gezin met 10 kinderen echt geen pretje. En zeven miljard mensen op deze aardkloot is ook wel een keer genoeg.

- echtscheiding
niet tegen, hoewel ik wel van mening ben dat sommige mensen te snel naar een notaris stappen voor een scheiding. Mensen die meerdere scheidingen achter de rug hebben moeten toch een keer wat beter na gaan denken.

- homohuwelijk
heb uw naasten lief, iets anders kan ik hier niet bij zeggen. Liefde binnen een huwelijk is toch iets prachtigs, wat maakt het dan uit of het twee mannen, twee vrouwen of zelfs een man en een vrouw zijn.

- adoptie door holebi's
Ben er geen voorstander van, ik bedoel een kind dat geaddopteerd wordt heeft het in principe al moeilijk en dan komt het ook nog in een niet abnormale gezinssituatie terecht. Ik bedoel het is niet standaard. Maar liever dat een kind door een holebi (leukwoord) wordt geaddopteerd dan dat het van tehuis naar tehuis zwerft. Wat meestal het altenatief is.
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 19:40
Verwijderd
- anticonceptie

Prima.

- echtscheiding

Wenselijk. Ik ben tegen het huwelijk.

- homohuwelijk

Naast dat ik tegen het huwelijk ben, vind ik wel dat het moet mogen (hoewel ik het dom vind).

- adoptie door holebi's

Prima.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:08
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
Anticonceptie:
Tegen. Behalve in noodsituaties.
Echtscheiding:
Tegen. Zie ValliantWarrior
Homohuwelijk:
Tegen. Zie ValliantWarrior
Adoptie door holebi:
Tegen. Ik ben er van overtuigd dat deze abnormale gezinssituatie niet goed is voor een kind.
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Wiltine schreef op 07-06-2005 @ 21:08 :
Anticonceptie:
Tegen. Behalve in noodsituaties.
Wat bedoel je daarmee?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 21:02
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
- anticonceptie
voor: ik zie geen reden om tegen te zijn. Geloof niet in het principe dat al het zaad heilig is of wat dan ook. Vind het ook neit juist dat sex om sex's sake fout is.

- echtscheiding
voor, maar het zou beter zijn als het minder gebeurde.

- homohuwelijk
voor: huwelijk is gewoon een heel oud soort contract, waarom zou dat alleen tussen een man en een vrouw mogen?

- adoptie door holebi's
holebi's? zou wel een nieuwe term voor homosexuelen zijn ofzo.

Ik ben het ermee eens dat voor een kind een "normale" gezinssituatie beter is dan eentje met ouders van slechts een geslacht. Maar er zijn genoeg weeskinderen in deze wereld die als ze niet bij zo'n familie zitten helemaal geen familie hebben, dan is dit nog beter. Wat wel een leuk idee zou zijn is om een een mannelijk en een vrouwelijk homokoppel samen kindjes te laten adopteren, heeft elk kind 4 ouders, kunnen ze elk 4 dagen per week werken en hoeft het kind maar een dag naar de creche. Geweldig idee eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 21:27
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
lso schreef op 07-06-2005 @ 19:14 :
Voor school en voor mezelf zou ik eens jullie mening willen horen...

Kunnen jullie met argumenten staven waarom je voor/tegen bent?

- anticonceptie
- echtscheiding
- homohuwelijk
- adoptie door holebi's

- voor
- voor, hoewel ik vind dat mensen daar niet te laks mee mogen omgaan.
- tsja niet iedereen is moslim, dus geen mening
- wel oke
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 22:19
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
- voor, Vrije sex is goed, mits veilig.( Jesus died for our sins, so lets's make it worth his while.)
- voor, People can change.
- voor, Gelijkheid.
- voor, Ook gelijkheid.
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 22:44
Verwijderd
Voor alles een basisargument: zelfbeschikking

- anticonceptie

Voor.

Als iemand ongewenst zwanger wordt hebben zowel de ouders als kinderen daar vaak alleen maar last van.

- echtscheiding

Voor

Waarom niet? Als je niet meer gelukkig samen bent, moet je ermee ophouden.

- homohuwelijk

Voor

Tegenovergestelde van hierboven; als je samen gelukkig bent mag je van mij trouwen.

- adoptie door holebi's

Heb ik nog niet zoveel over nagedacht. Principieel ben ik er wel voor, maar ik denk niet dat iemand een uitspraak kan doen over of het goed is voor elk willekeurig kind in iedere willekeurige situatie.
Ik denk dat deze kwestie iets moeilijker te behandelen is dan de andere.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 23:55
Verwijderd
anticonceptie
Zie niet in waarom niet.

echtscheiding
liever niet natuurlijk maarals het niet anders kan je beste oplossing.

homohuwelijk
Zie niet in waarom niet.


adoptie door holebi's

waarom zouden twee mensen vanhetzelfde geslacht geen kind kunnen opvoeden en van het verschillende wel. Zie niet in waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 08:27
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
- anticonceptie
voor. overbevolking hebben we al, en niet iedereen is geschikt als ouder.
- echtscheiding
voor, mits er een duidelijke reden voor is. dus niet omdat hij nooit eens stofzuigt of omdat zij niet kan koken, maar wel bij overspel, mishandeling e.d.
- homohuwelijk
ik vind dat homo's rechten hebben als mens; ik vind het homo-huwelijk daarentegen een onnatuurlijke instelling. Homo's kunnen aardige, verstandige mensen zijn,maar 2 mannen of 2 vrouwen die op die manier van elkaar houden vind ik niet echt normaal (ondanks de heersende opvattingen in ons overtolerante landje). tegen dus.
- adoptie door holebi's
tegen. een kind heeft een moeder en een vader nodig, om volledig tot zijn/haar potienteel te kunnen komen. t is de holebi's gegund hoor, maar ik gun een kind ook een normale, gelukkige jeugd. ook adoptie-kinderen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 18:29
Kitaantjuh
Avatar van Kitaantjuh
Kitaantjuh is offline
- anticonceptie
Voor! Wat heeft de mensheid eraan als iedereen maar aanjongt? We zijn geen konijnen, dus we moeten de populatie een beetje in bedwang houden. Ook is het voor een kind nogal onplezierig om te worden geboren zonder dat je ouders je willen/voor je kunnen zorgen. Ik zie geen enkel nadeel hier aan.

- echtscheiding
Voor, als je niet gelukkig meer bent waarom zou je dan nog bij elkaar blijven? Maar ik vind dat je sowieso niet moet trouwen met iemand als je niet 100% zeker weet dat je de rest van je leven met hem wil delen. Alleen maar geld en tijd verspilling.

- homohuwelijk
100% voor! Zoals eerder al gezegd, waarom een man en een vrouw wel, en een man en man/vrouw en vrouw niet? Beetje dubbele standaard zou dat zijn.

- adoptie door holebi's
Ook voor... Er zijn genoeg kinderen die alleen door hun moeder of vader worden opgevoed (ik ben er 1 van). Dus waarom zouden 2 moeders of 2 vaders niet mogen? Zolang die twee mensen gelukkig met elkaar en het kind zijn, groeit het kind in een veel stabielere omgeving op dan wanneer het bij een man en een vrouw woont die constant ruzie hebben en totaal geen tijd voor het kind. Ook groeit het kind lekker liberaal op, dus het heeft zo z'n voordelen.
__________________
Tell me lies, tell me sweet little lies ♥
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 18:41
Verwijderd
-anticonceptie
voor. Ongewenst zwanger zorgt alleen maar voor problemen.

-echtscheiding
voor. Het huwelijk is imo een soort contract, dat je op kan zeggen wanneer je maar wilt. Vind wel dat het idd te vaak gebeurt, maar ja, weinig aan te doen.

-homohuwelijk
voor. Wat boeit het nou of het een man of vrouw is?

even als reactie op VW's antwoord:
Offtopic: "Lev 18:22 Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk."

nu ga je er dus van uit dat dat voor mannen is geschreven <_<


-adoptie door holebi's
Voor. Zolang een kind maar fatsoenlijk behandeld wordt.

Abnormale situatie? SChuld van de maatschappij. Als we gewoon accepteren dat mannen van elkaar en vrouwen van elkaar kunnen houden is er toch niets abnormaals meer aan?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 15:25
Nyghtfall
Nyghtfall is offline
- anticonceptie

Voor, het is een onnodige en totaal overbodige utopie om te zeggen dat seks alleen mag binnen het huwelijk, dus het lijkt me beter dat iedereen zich beschermt tegen soa's en ongewenste zwangerschappen

- echtscheiding

Voor, als het niet meer lukt in een huwelijk moet je gewoon scheiden. Sommige mensen zijn zo dom om "samen te blijven voor de kinderen". Dit maakt de situatie alleen nog maar erger, en dat heb ik zelf ondervonden.
Wat ik wel vind is dat men niet meer zo snel moet trouwen, sommige mensen zien het blijkbaar als een soort verplichting eens ze een langdurige relatie hebben.

- homohuwelijk

Voor, holebi's zijn evenveel mens als hetero's en verdienen dus evenveel rechten. Ik vind het persoonlijk wel onnodig om te trouwen als je evengoed een samenlevingscontract kan afsluiten.

- adoptie door holebi's

Voor, ik denk dat veel holebikoppels die zeer bewust kiezen voor een adoptie hun kind een betere en liefdevollere opvoeding zullen kunnen geven dan heterokoppels die te maken krijgen met een ongewenste zwangerschap of een kind krijgen omdat ze denken dat dat zo hoort in een relatie of een huwelijk. En geloof me, dat soort koppels zijn er genoeg.

Laatst gewijzigd op 09-06-2005 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 21:23
Slaughter
Slaughter is offline
- anticonceptie

ja, kan een hoop problemen voor ouders en potentiëel kind voorkomen

- echtscheiding

Als die lui dat willen, moeten ze dat zelf weten, toch?

- homohuwelijk

Zie hierboven.

- adoptie door holebi's

Moet kunnen toch, alleen ben ik dan wel benieuwd naar hoe het kind en zijn omgeving daarop zullen reageren.
__________________
Save the planet, kill everyone
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 09:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Voor alle stellingen, ik geloof namelijk in vrijheid. Verder verwijs ik alle argumenten tegen (de bijbel, de bijbel, en uh... tja, de bijbel) naar de prullenbak.

Het bijbelargument berust namelijk op barbaarse normen en waarden, verder is het hypocriet om due toe te passen, aangezien ze niet overal worden toegepast wanneer dat beter uit komt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2005, 20:11
Verwijderd
Naast de Bijbel kan je ook een 'fatsoensargument' (of disciplineargument) in de discussie gooien. Nederland is bij uitstek ontzettend libertair ingesteld. De pil scheelt vooral veel ellende voor de eventuele ouders, holebi's moet je geen strobreed in de weg leggen en echtscheiding is voornamelijk een makkelijke 'way out' voor mensen die fout kiezen. Ik begrijp wel dat sommige lui daar moe van kunnen worden. Misschien had je wel helemaal niet moeten trouwen?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 19:18
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2005 @ 20:40 :
- echtscheiding

Wenselijk. Ik ben tegen het huwelijk.
ja', ik vind 'm strak.



anticonceptie
noch voor, noch tegen.
echtscheiding
tegen. als je een huwelijk bent begonnen, moet je die vast zien te houden, er voor gaan. als het echt niet meer gaat, dan kun je natuurlijk scheiden. maar om in beginsel voor echtscheiden te zijn?
homohuwelijk
tegen. ik denk niet dat het goed is.
adoptie door holebi's
tegen. met alle respect, kinderen moeten door een ouderpaar, man en vrouw, worden opgevoed. zie verder boven. en zeggen 'met man en vrouw hoeft het ook niet altijd goed te zijn' gaat natuurlijk nergens over, er wordt niet gevraagd of je een homostel tegenover een ruzieendstel wilt zetten.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 22:18
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
anticonceptie

Gaarne. Abortus mag ook, natuurlijk, als je dat liever hebt, maar dan maak je het jezelf emotioneel zo moeiljk.

echtscheiding

Meh. Who cares? Het huwelijk betekent helemaal niets. Nada. Noppes.

Homohuwelijk

Als hetero's het mogen dan de homo's ook natuurlijk.

adoptie door holebi's

Zeker. Niets mis mee.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 24-06-2005 om 22:40.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 22:28
Verwijderd
- anticonceptie

Voor, ik snap niet hoe je daar tegen kan zijn.

- echtscheiding

Voor, maar ik moedig het natuurlijk niet aan.

- homohuwelijk

Voor.

- adoptie door holebi's

Voor.

Oh, eigenlijk best ik best voor vandaag.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 19:10
doornroosje_88
doornroosje_88 is offline
- anticonceptie
Voor! Waarom zou je hier tegen zijn. Je kunt het een kind niet aandoen om te worden geboren bij ouders die het niet kunne liefhebben of kunnen verzorgen. En daarom geen seks hebben vind ik onzinnig, seks heeft iedereen behoefte aan, is iets heel menselijks

- echtscheiding
Voor. Als een huwelijk niet meer werkt, moet je het kunnen ontbinden. Het brengt niets om gedwongen bij elkaar te blijven. De liefde kan op een moment over gaan, of je groeit uit elkaar.

- homohuwelijk
voor! Liefde is iets moois, whatever tussen mannen en vrouwen of mannen en mannen of vrouwen en vrouwen. Die liefde moet altijd bezegeld kunnen worden door een huwelijk, (daarmee bedoel ik niet de kerk, ofzo, want daar ben ik geen voorstander van: de kerk bedoel ik)

- adoptie door holebi's
Voor. Als het kind goed en liefdevol behandelt wordt, maar dat geldt voor alle adoptieouders. holebi's kunnen zeker goede ouders zijn!
__________________
With the lighs out it's less dangerous!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 19:47
Nyawa
Citaat:
lso schreef op 07-06-2005 @ 19:14 :
Voor school en voor mezelf zou ik eens jullie mening willen horen...

Kunnen jullie met argumenten staven waarom je voor/tegen bent?

- anticonceptie
- echtscheiding
- homohuwelijk
- adoptie door holebi's

Anticonceptie: Voor. Seks is iets moois, een uiting van liefde. Ik zie niet waarom je jezelf daarvan moet onthouden als daar geen reden toe is. Een kind moet liefhebbende ouders hebben die verantwoording kunnen nemen.

Echtscheiding: Voor. Zeker als het een huwelijk met kinderen is moet dit kunnen. Voor een kind is het beter dat er een co-ouderschap is dan dat er elke dag ruzie gemaakt wordt in huis. Gedwongen bij elkaar blijven heeft geen nut. Als mensen uit elkaar gaan en een nieuwe partner vinden, kan er weer iets heel moois opbloeien.

Homohuwelijk: Voor! Ik zie het verschil niet met een heterohuwelijk. Je kiest er niet voor om homo, lesbiënne of biseksueel te zijn: dat ben je nu eenmaal en daar kun je niets aan doen. Homoseksualiteit is geen ziekte, het is net zoiets als man of vrouw zijn. Anders zijn is imo geen reden om iemand rechten te ontnemen. Hetero's en homo's horen gewoon dezelfde rechten te hebben, dus ook het recht om te trouwen. Liefde is een prachtige uitvinding, dat moet je kunnen bezegelen.

Adoptie door holebi's: Voor. Zolang adoptieouders het kind liefdevol behandelen is het prima.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 20:11
fractuur
fractuur is offline
- anticonceptie
Voor. Het voorkomt problemen, en als het eerder was gebruikt en niet door de kerk was verboden voor buiten het huwelijk had het waarschijnlijk een paar miljoen doden gescheeld. Bovendien voorkomt het vele zwangerschappen op jonge leeftijd. De kerk kan het wel blijven verbieden, en het enkel toestaan voor in het huwelijk, maar daarmee kijken ze over de problemen en de maatschappij van vandaag heen. Erg kortzichtig dus. En marketingtechnisch niet slim.
- echtscheiding
Waarom blijven doormodderen? Slecht voor de kinderen, en voor de psychische toestand van de ouders. Ik ben sowieso niet voor het huwelijk.
- homohuwelijk
Mwjah.. niet vol voor, maar als mensen het willen moeten ze het vooral doen. Ik heb sowieso iets tegen het fenomeen huwelijk, en ach, ieder mag het voor zich weten. Ook homo's.
- adoptie door holebi's
Ben ik zelf niet zo voor. Ik vind dat je kinderen eigenlijk een vader en een moeder moet "geven", maar dat is puur principieel gedacht. God heeft namelijk niet voor niets gezorgd dat alleen mannen en vrouwen samen kinderen kunnen krijgen. Maar nog altijd geldt: beter een een homopaar dat hun kinderen goed opvoed, dan een heteropaar dat hun kinderen een slechte opvoeding geven.

En bijbelcitaten, my ass. Zorg zelf eens voor een mening ipv je beroepen op een geschrift dat met de letterlijke uitleg niet meer in deze tijd thuishoort.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2005, 22:16
Pr0f
Pr0f is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-06-2005 @ 10:22 :
Voor alle stellingen, ik geloof namelijk in vrijheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.