Oud 13-07-2004, 15:31
Verwijderd
Chattende tiener is somberder

DEN HAAG - Tieners die veel msn'en zijn depressiever, hebben een geringere eigenwaarde en gaan minder goed om met hun ouders dan andere kinderen.

Dat blijkt uit onderzoek van het Rotterdamse Instituut voor Onderzoek naar Leefwijzen & Verslaving.

Naar de oorzaak wordt vervolgonderzoek ingesteld. De onderzoekers geloven dat de negatieve gevolgen kunnen komen doordat het chatten oppervlakkig blijft en veel jongeren niet de aandacht voor hun problemen biedt die ze zoeken.

Msn'en is een vorm van chatten via een messenger-programma. Je kunt daarmee via internet 'babbelen' met vrienden die voorkomen op een lijst die je zelf samenstelt. Het populairste programma is van Microsoft Network (MSN), vandaar het werkwoord msn'en. Ongeveer vier miljoen Nederlanders maken dagelijks gebruik van het Microsoft-netwerk.

De onderzoekers lieten bijna 700 vmbo-, havo- en vwo-leerlingen in de leeftijd van dertien tot en met zestien jaar uitgebreide vragenlijsten invullen.

De scholieren werden ondervraagd over het aantal uren dat ze besteden aan internet, sms'en, chatten, e-mailen, telefoneren, een brief schrijven en praten met vrienden. Ook kwam aan bod hoe belangrijk ze die activiteiten vinden, hoeveel dagen per week ze het doen en hoe ze zich voelen. Jongeren hebben nog altijd verreweg het meeste contact door met elkaar te praten, maar msn'en is een goede tweede. Ruim 80 procent van de onderzochte kinderen msn't wel eens, bijna 60 procent zelfs vaker dan vier dagen per week. Opvallend is verder dat de kinderen die extreem veel msn'en zich een stuk minder goed voelen dan de rest van de ondervraagden.

Onderzoeker R. van den Eijnden vindt de uitkomsten opmerkelijk. "Er is duidelijk een relatie tussen msn'en en geringe eigenwaarde, depressieve gevoelens en weinig voldoening halen uit de relatie met ouders. De vraag is alleen hoe dat komt." Of de kinderen zich al zo voelden voordat ze begonnen met msn'en, of dat ze de gevoelens juist door msn'en krijgen, moet de komende maanden uit nader onderzoek blijken.

Van den Eijnden vermoedt dat pubers die extreem vaak msn'en het medium vooral gebruiken als vlucht uit de dagelijkse werkelijkheid. "Ze zoeken misschien iemand waarmee ze over hun problemen en zorgen kunnen praten. Maar vaak is de communicatie via msn nogal oppervlakkig en vinden ze wellicht toch niet wat ze zoeken."

-------------------------------------------
Wat vind je hier van? Klopt het, of juist niet?

Ik kan me er eigenlijk niet in vinden. MSN is soms juist makkelijker om over problemen te praten, omdat je elkaar niet aan hoeft te kijken en de afstand is wat groter.
Hangt er natuurlijk wel vanaf met wie je msnt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2004, 15:45
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Ik vind de titel van dit artikel fout. Het moet zijn 'Sombere tiener chat veel', vind ik.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 15:53
Henk Biertank
Avatar van Henk Biertank
Henk Biertank is offline
eig. kan ik me er wel in vinden, ik heb mezelf voorgenomen om minder te gaan msn'en enzo , en ik heb vaak conflicten met ouders, maar of dát nou komt door msn...
__________________
Save an animal be a cannibal
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 16:00
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik zou ook depressief worden als ik hele dagen achter MSN zou zitten.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 13-07-2004 @ 16:00 :
Ik zou ook depressief worden als ik hele dagen achter MSN zou zitten.
Ligt er natuurlijk aan wie je in je lijst hebt staan

Eigenlijk vind ik dat wat meer voor 'tiswah'...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 17:58
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Jordi schreef op 13-07-2004 @ 15:45 :
Ik vind de titel van dit artikel fout. Het moet zijn 'Sombere tiener chat veel', vind ik.
Ik ken iemand en die heet Jordy(i?) en, nou....dan ben ik al meteen negatief bevooroordeelt over mensen die Jordy(i?) heten, maar dit vind ik toch een mooie opmerking
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 13-07-2004 @ 16:00 :
Ik zou ook depressief worden als ik hele dagen achter MSN zou zitten.
*schouderklopje*
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:46
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Jordi schreef op 13-07-2004 @ 15:45 :
Ik vind de titel van dit artikel fout. Het moet zijn 'Sombere tiener chat veel', vind ik.
Ook dat is niet bewezen. Het is alleen bewezen dat er een positieve correlatie bestaat tussen het zelfbeeld van een tiener, en de mate waarin hij chat.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:59
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Chat kan verslavend werken. Verslavende mensen zijn depressief als ze iets niet kunnen doen. Dus gaan ze steeds meer chatten enz enz.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 13-07-2004 @ 19:59 :
Chat kan verslavend werken. Verslavende mensen zijn depressief als ze iets niet kunnen doen. Dus gaan ze steeds meer chatten enz enz.
ook niet echt mee eens, ik ben rook verslaafd, maar als ik dat even niet kan doen wordt ik eigenlijk niet somberder oid......


( Verslavende mensen wat is dat, zijn dat mooie vrouwen )
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:08
Verwijderd
Ik denk dat tieners het eerst niet goed kunnen vinden met hun ouders, en daarom maar gaan chatten.

Tsjah, je moet de situatie wel logisch bekijken.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:14
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 13-07-2004 @ 20:07 :
ook niet echt mee eens, ik ben rook verslaafd, maar als ik dat even niet kan doen wordt ik eigenlijk niet somberder oid......


( Verslavende mensen wat is dat, zijn dat mooie vrouwen )
De meeste mensen die verslaafd zijn, zullen daar toch wel problemen mee hebben.

With my mind she runs
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:23
Verwijderd
(Ik ben een chattende tiener)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:51
Go
Avatar van Go
Go is offline
Sombere mensen die anders moeilijk contact zoeken met mensen en een gesprek zullen beginnen zullen dat eerder via MSN doen. Dit onderzoek wil natuurlijk niet zeggen dat mensen door MSN somber worden, maar dat het juist mogelijkheden biedt aan die mensen die anders niet snel contact mensen anderen zouden hebben. Niks verontrustend dus.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:54
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 13-07-2004 @ 20:51 :
Sombere mensen die anders moeilijk contact zoeken met mensen en een gesprek zullen beginnen zullen dat eerder via MSN doen. Dit onderzoek wil natuurlijk niet zeggen dat mensen door MSN somber worden, maar dat het juist mogelijkheden biedt aan die mensen die anders niet snel contact mensen anderen zouden hebben. Niks verontrustend dus.
Ik denk wel degelijk dat mensen die te veel internetten somberder worden. Ga maar na: Hun sociale contacten nemen af, vaak worden belangrijke dingen zoals school verwaarloosd etc.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:04
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Wat was er eerst, de kip of het ei...
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:28
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
hey hiero! ik ben er dus zo eentje.

kan me goed vinden in het stuk, maar ik vind het niet perse erg dat ik depressief ben of me zo voel, dat hoort zo en ik vind niet dat ik dat zou moeten verliezen of weg proberen te krijgen.

MSN is echt slecht voor je, zo voel ik dat ook, alleen ik weet niet precies waarom (anders had et waarschijnlijk al in dit artikel gestaan )

Citaat:
"Ze zoeken misschien iemand waarmee ze over hun problemen en zorgen kunnen praten. Maar vaak is de communicatie via msn nogal oppervlakkig en vinden ze wellicht toch niet wat ze zoeken."
nou niet perse problemen, maar vooral mensen waar je naar op zoek bent (voor wat voor reden dan ook) kan ik niet vinden. Dat heeft niet met MSN te maken maar ik denk gewoon dat dat er niet zoveel zijn (... niet hier in Nederland iig... vele duitsers zijn echt superlieve/mooie/aardige mensen )
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 23:06
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
msn is een schijtprogramma...
het staat 24/7 aan, en als het niet aan staat is er mijn mobiel, maar dats meer voor bereikbaarheid dan voor het chatten.
vroeger was ik niet zo sociaal vaardig dus toen chatte ik veel op dat programma... want tjah dats toch n stuk makkelijker dan in het echt vrienden maken.
maar sinds een jaar ofzo heb ik geen moeite meer met mensen aanspreken en vrienden maken... als ik echt te verlegen ben om een meisje aan te spreken giet ik gewoon eerst n paar scheuten drank achterover... dan is dat ook weer verholpen.

ik ben het eens met Jordi:
"Ik vind de titel van dit artikel fout. Het moet zijn 'Sombere tiener chat veel', vind ik. "

de depressiefste mensen zijn vaak de minst-sociale mensen, zonder vrienden en zonder sociale vaardigheden (ja ik was er ook een)... en die zoeken contact via msn...

het is niet zo dat je van msn depressief word...
het is wel zo dat je gaat msnen als je depressief bent.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-07-2004, 00:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
hmmm, ik vind chatten handig om zonder telefoon(kosten) veel mensen tegelijk te bereiken.


hmmm, ik kan niet zeggen dat ik me na deze constatering depri voel..


ach, tv verslaaft, drop verslaaft, muziek verslaaft, leven verslaaft for all I care, chatten als verslavend middel kan er vast nog wel bij.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:19
Verwijderd
bwa.. voel me toch niet echt depri fzo..
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:05
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 13-07-2004 @ 23:06 :
de depressiefste mensen zijn vaak de minst-sociale mensen, zonder vrienden en zonder sociale vaardigheden (ja ik was er ook een)... en die zoeken contact via msn...
nee, daar ben ik et niet mee eens, mensen (zoals ik) hebben heel veel sociale vaardigheden, en zoeken TOCH vergeefs contacten via MSN.

tis natuurlijk appels met peren vergelijken (ik snap wat JIJ bedoelt) maar tgaat dus toch niet altijd op.

ps: niet teveel alchohol drinken jij he? zeker niet in de Tivo daar vlieg je zo uit trust me, I know (en IK ben er niet uitgegooid ff voor de deuidelijkheid)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:13
Verwijderd
"Ze zoeken misschien iemand waarmee ze over hun problemen en zorgen kunnen praten. Maar vaak is de communicatie via msn nogal oppervlakkig en vinden ze wellicht toch niet wat ze zoeken."


Klopt, maar vaak het probleem is dat je problemen van meerdere mensen tegelijk over je heen krijgt, en dat is wel even slikken.

Grim
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:14
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 13-07-2004 @ 22:28 :
hey hiero! [afbeelding] ik ben er dus zo eentje.

kan me goed vinden in het stuk, maar ik vind het niet perse erg dat ik depressief ben of me zo voel, dat hoort zo en ik vind niet dat ik dat zou moeten verliezen of weg proberen te krijgen.

MSN is echt slecht voor je, zo voel ik dat ook, alleen ik weet niet precies waarom (anders had et waarschijnlijk al in dit artikel gestaan )

nou niet perse problemen, maar vooral mensen waar je naar op zoek bent (voor wat voor reden dan ook) kan ik niet vinden. Dat heeft niet met MSN te maken maar ik denk gewoon dat dat er niet zoveel zijn (... niet hier in Nederland iig... vele duitsers zijn echt superlieve/mooie/aardige mensen )
Maar gelukkig ben jij zo druk bezig met Nederland een betere en socialer land te maken dat jij niet zo depressief zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:16
Verwijderd
dit had ik ook wel kunnen vertellen.... tuurlijk zijn kinderen die de hele tijd zitten te msn en depressiever als die genen die mensen opzoeken en naar buiten gaan
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:20
Snuitermans
Snuitermans is offline
Wacht nog een week, en er zal een onderzoek zijn dat het tegendeel doet vermoeden.
__________________
Fingerspitzengefühl.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2004, 15:02
Verwijderd
Nou, ik laat me niet afschrikken *start msn*

oja, ik ben ook geen tiener meer
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 15:08
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 14-07-2004 @ 15:02 :
Nou, ik laat me niet afschrikken *start msn*

oja, ik ben ook geen tiener meer
ooooooh... ik ook niet meer pffffft* gelukkig maar, was al ff bang dat ik depri was geworden
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 17:59
Verwijderd
Ik ben ook wel depressief zonder MSN.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 18:12
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
waeeeh waeeeeh!!
ik ben zo zielig...

ER IS ECHT GEEN ENKELE REDEN OM DEPRESSIEF TE ZIJN.

ik ben ook door redelijk diepe dalen heen gegaan... (al zou iemand van 80 lachen om wat ik heb meegemaakt).

MAAR HET LEVEN IS VERRUKKULLUK!

en fuck!! als er iets is wat ik zou willen, dan was het wel het eeuwige leven!!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 18:43
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Jij MSNt zeker niet zo vaak?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 19:05
juno
Avatar van juno
juno is offline
Toen ik nog een tiener was had je nog helemaal geen msn, maar dat weerhield mij er niet van om bij tijd en wijle lekker depressief te zitten wezen op mijn kamertje. Dat hoort erbij, anders is je puberteit niet compleet hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 19:12
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ach, misschien dat mensen die depressief zijn eerder online met mensen gaan praten om tegen hen te gaan kermen hoe depressief ze wel niet zijn.... (moeten ze niet bij mij zijn iig )
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 19:17
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 14-07-2004 @ 19:12 :
Ach, misschien dat mensen die depressief zijn eerder online met mensen gaan praten om tegen hen te gaan kermen hoe depressief ze wel niet zijn.... (moeten ze niet bij mij zijn iig )
oh dus je HOEFT geen MSN te hebben om depressief te zijn?

Citaat:
juno schreef op 14-07-2004 @ 19:05 :
Toen ik nog een tiener was had je nog helemaal geen msn, maar dat weerhield mij er niet van om bij tijd en wijle lekker depressief te zitten wezen op mijn kamertje. Dat hoort erbij, anders is je puberteit niet compleet hoor.
mag ik jou MSN?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 19:21
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 14-07-2004 @ 19:17 :
mag ik jou MSN?
Youknow@hotmail.com
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 23:07
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik gebruik Trillian, dus wel het MSN-netwerk, maar niet het MSN-Messengerprogramma. Moet ik nou wel of niet depressief zijn?
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 00:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 14-07-2004 @ 23:07 :
Ik gebruik Trillian, dus wel het MSN-netwerk, maar niet het MSN-Messengerprogramma. Moet ik nou wel of niet depressief zijn?
ik ook, ik voel niets.

conclusie: je word blijer van trillian.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-07-2004, 00:10
Verwijderd
Het klopt, ik ga binnenkort zelfmoord plegen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 00:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2004 @ 00:10 :
Het klopt, ik ga binnenkort zelfmoord plegen.

conclusie: de bedenker van MSN moet aangeklaagd worden voor dood door schuld.



(tjee, dat had niveau, @moderators, volgens mij kan de discussie net zo goed dicht gegooid worden)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 10:36
Verwijderd
Ik ga juist niet msnen als ik me rot voel, dan heb ik echt geen zin in mensen die tegen me aan gaan praten.

Daarbij is msn een tijd geleden wel onderwerp van ruzie geweest tussen mijn ouders en mij, maar dat was toen we nog geen kabel hadden. Dus dan ligt het niet speciaal aan msn lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 16:18
Marit
Avatar van Marit
Marit is offline
Ik ben 13 jaar, msn zo'n 3 uur per dag soms maar ben er nooit somberder door geworden. En ik heb echt geen problemen met ouders Ik kan me er dus niet in vinden
__________________
hups!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 16:30
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Lieveheersbeest schreef op 15-07-2004 @ 10:36 :
Ik ga juist niet msnen als ik me rot voel, dan heb ik echt geen zin in mensen die tegen me aan gaan praten.

Daarbij is msn een tijd geleden wel onderwerp van ruzie geweest tussen mijn ouders en mij, maar dat was toen we nog geen kabel hadden. Dus dan ligt het niet speciaal aan msn lijkt me.
haha het enige waar ik juist depri wordt van MSN is dat ik meestal 150 contacten in mn lijst heb en er soms momenten zijn dat er echt NIEMAND tegen mij praat *jo lekker belangrijk* (NIET DUS)
hop, dan vliegen er dus weer 25 uit, komen er weer 25 bij en als ik een feestje geef hebben die 25 die eruit liggen pech want dan kan ik ze niet meer uitnodigen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2004 @ 00:10 :
Het klopt, ik ga binnenkort zelfmoord plegen.
Na-aper... dat gun ik jou niet, ik blijf leven!

Scholieren.com, dé tegenhanger van MSN

Grim
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 22:26
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ik was een game verslaafde.En zelfs onder school tijd sprak ik een goeie vriend en ging het zoals gewoonlijk over de nieuwe spellen bla bla bla....
Zelfs in de tussen-uurtjes ging ik snel terug naar huis om te gamen.
Maar ik heb er wat mee bereikt
Was 4e van europa.

Maar wat je idd met msn bereikt??? dat weet ik zelf ook niet.
Maar ik vind dat je niemand mag verbieden om te doen wat hij wilt doen.Het is zijn verantwoordelijkheid.
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 22:32
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 13-07-2004 @ 21:54 :
Ik denk wel degelijk dat mensen die te veel internetten somberder worden. Ga maar na: Hun sociale contacten nemen af, vaak worden belangrijke dingen zoals school verwaarloosd etc.
Te veel internetten is natuurlijk nooit goed. Maar je kan ook stellen: mensen die anders weinig sociaal contact zouden hebben, hebben nu de kans op een 'voorzichtigere' manier contact te leggen middels chatten.

Net zoals met andere dingen moet je het nooit overdrijven. Er zijn van die types die dag en nacht achter internet zitten. Dat lijkt me überhaupt niet goed. Maar de conclusie dat de chattende tiener somberder is dan de niet chattende tiener mag dan an sich wel juist zijn, maar dat wil niet zeggen, zoals dat gesuggereert wordt, dat een tiener die chat, hetzij in 'normale' mate, somberder wordt door het chatten.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 22:55
Verwijderd
Zonder internet was ik nu nog maagd.

Dus.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 07:52
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef op 15-07-2004 @ 22:26 :
Ik was een game verslaafde.En zelfs onder school tijd sprak ik een goeie vriend en ging het zoals gewoonlijk over de nieuwe spellen bla bla bla....
Zelfs in de tussen-uurtjes ging ik snel terug naar huis om te gamen.
Maar ik heb er wat mee bereikt
Was 4e van europa.

Maar wat je idd met msn bereikt??? dat weet ik zelf ook niet.
Maar ik vind dat je niemand mag verbieden om te doen wat hij wilt doen.Het is zijn verantwoordelijkheid.
no shame... doorgamen tot je wordt getransferred en al die ezels die zeggen dat gamen dom en voor nerds is: wacht maar over 20 jaar is het gewoon normaal (like television) maar zijn mijn zakken ermee gevuld en niet de jouwe
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 10:48
No Quiero
No Quiero is offline
Ik zou het liever omdraaien; namelijk mensen die zich niet zo prettig voelen trekken zich vaak terug en gaan meer chatten. Lijkt me evident.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 10:57
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
kan zijn dat t voor sommige mensen opgaat, maar de 1e persoon die echt puur door msn depressief is geworden moet ik nog tegenkomen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 12:41
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het artikel belicht de verkeerde kant. De verlegen, soms "depressieve", tiener zoekt zijn heil in msn, waar ze onbeschaamd dingen tegen een scherm aan kunnen kwakken en nergens bang voor hoeven te zijn. Zo is het. En de reden is niet dat hij chat, de reden is gewoon dat hij triest is...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-07-2004 @ 12:41 :
Het artikel belicht de verkeerde kant. De verlegen, soms "depressieve", tiener zoekt zijn heil in msn, waar ze onbeschaamd dingen tegen een scherm aan kunnen kwakken en nergens bang voor hoeven te zijn. Zo is het. En de reden is niet dat hij chat, de reden is gewoon dat hij triest is...
Kijk, daar ben ik het dus echt helemaal mee eens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.