Oud 17-07-2002, 20:10
de doornvogel
de doornvogel is offline
Ik denk dat veel mensen geloven dat de wereld ergens ophoud, of dat de mensheid ophoudt. Hoe denken jullie dat het gebeurt? Dit is mijn theorie:

God schiep de wereld en de mensen. Maar de mensen erkenden God niet omdat ze zelf God wilden zijn. Een aantal keren heeft God toch geprobeerd weer bij de mensen te komen maar ze bleven eigenwijs volhouden dat ze zelf God konden zijn. Toen heeft God gedacht: nu laat ik ze het maar even uitzoeken. Hij laat ons niet stikken ofzo maar hij laat ons maar even doen wat we willen. Het gevolg daarvan is dat we een wereld aan het maken zijn waar we zelf niet meer in kunnen leven. De technische mogelijkheden zijn verder ontwikkelt dan ons geweten en overzicht. Daardoor ontstaan er dingen die niet mogen. Maar zolang wij blijven volhouden dat we God zijn zullen we geen stap terug willen doen. De mens vertikt het om te zeggen; we hebben wel de mogelijkheid om het volgende te doen maar het is niet goed voor ons om het in de praktijk te brengen. Want welke God zegt nu van zichzelf dat hij niet met de situatie om kan gaan? Dat kun je niet zeggen als je God bent.
Dus wat zou nou het perfecte doemscenario zijn? Dat deze ontwikkeling voortzet en dat we uiteindelijk steeds minder in onze wereld kunnen leven en eruit rotten om het zo even te zeggen. Maar God zal voor die tijd terug komen en ons voor eens en altijd laten zien: Ik ben God. Ik heb jullie gemaakt. Ik ben almachtig, het begin en het einde. En dan komt het oordeel.

Nou, hoe denken jullie over het einde van de wereld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2002, 10:43
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
dat ligt aan wat je geloof is, als je er dan een hebt, voor de mensen die geen geloof hebben zal het waarschijnlijk eindigen door de mens zelf, lijkt mij zo.

~
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 13:03
Verwijderd
Citaat:
de doornvogel schreef:
Nou, hoe denken jullie over het einde van de wereld?
Totaal anders dan jij.
Ik denk trouwens dat de wereld verderleeft, daar zorg ik wel voor.
En een perfect doemscenario?
Hm...dat alles wreed wordt kapotgesloopt met de beste special effects van het universum en dat ik er op een berg naar zit te kijken met wat mensen en dat we, als we er eenmaal zijn geweest, het allemaal nog eens in replay en slow-motion kunnen bekijken.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 13:35
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:
Het gevolg daarvan is dat we een wereld aan het maken zijn waar we zelf niet meer in kunnen leven. De technische mogelijkheden zijn verder ontwikkelt dan ons geweten en overzicht. Daardoor ontstaan er dingen die niet mogen.
Ik kan je daarin wel 'nbeetje gelijk geven, we denken onszelf superieur, we vernietigen dier en plant zonder dat dit ethisch is. We hebben het recht niet maar toch doen we dat.
Ikzelf geloof niet in een god maar beschouw mezelf ook niet als god, ik leef en ik laat de dingen gebeuren zoals ze gebeuren.
Citaat:
KontraDix schreef:
Ik denk trouwens dat de wereld verderleeft, daar zorg ik wel voor.


Heeft dan werkelijk niemand door dat deze wereld aan het kapotgaan is?
Deze wereld is gedoemd kapot te gaan binnen enkele eeuwen, daar ben ik van overtuigd. Er is genoeg vervuilig en de ozonlaag is al gedeeltelijk kapot. De vissen sterven in de zee door olie, dit is het begin van een proces die eindigt in het uitsterven van onze soort. Misschien is er tegen dan al ander leven ontstaan op een andere planeet. Maar zeker ben ik dat deze aarde al voor een deel kapot is juist omdat de mens zich zo superieur voelt en ervoor zorgt dat er een einde komt...
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 13:38
Just Johan
Just Johan is offline
het klinkt niet echt als 'jouw' theorie maar als wat je klakkeloos van je godsdienstleraar hebt overgenomen zonder er verder zelf diep over na te denken (sorry again ); klinkt als wat nog resteert van dat hele dikke boek en 4000 jaar geloof. ik raad je aan (ook naar aanleiding van sommige andere van je posts) eens wat dingen te gaan lezen over evolutie en het ontstaan van het universum vanuit het perspectief van de wetenschap en niet alleen zomaar dingen aan te nemen van gelovigen die zeggen dat de wetenschap de puzzel toch niet compleet kan krijgen. hoe meer ik van deze zwak onderbouwde gelovige dingen lees hoe meer ik in ga zien dat het voor enorm veel mensen gewoon wishfull thinking is in plaats van een weldoordacht iets.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 18:45
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
het klinkt niet echt als 'jouw' theorie maar als wat je klakkeloos van je godsdienstleraar hebt overgenomen zonder er verder zelf diep over na te denken (sorry again ); klinkt als wat nog resteert van dat hele dikke boek en 4000 jaar geloof. ik raad je aan (ook naar aanleiding van sommige andere van je posts) eens wat dingen te gaan lezen over evolutie en het ontstaan van het universum vanuit het perspectief van de wetenschap en niet alleen zomaar dingen aan te nemen van gelovigen die zeggen dat de wetenschap de puzzel toch niet compleet kan krijgen. hoe meer ik van deze zwak onderbouwde gelovige dingen lees hoe meer ik in ga zien dat het voor enorm veel mensen gewoon wishfull thinking is in plaats van een weldoordacht iets.
grrrr dit is mijn eigen theorie waar haal je het vandaan dat ik dit klakeloos aanneem? Ten tweede geloven ook mensen die de evolutietheorie aanhangen erin dat de mens in een wereld terecht is gekomen waar hij niet in kan leven hoor!!! En dat haal ik niet zomaar ergens vandaan dat heb ik gehoord en gelezen van verschillende wetenschappers.
En hoezo is het niet doordacht dat wij niet in deze wereld kunnen leven? Volgens mij heb ik goed onderbouwd hoe dat komt. En dat geloven echt niet alleen 'gelovigen'.
Waarschijnlijk heb je een enorm vooroordeel over gelovigen ofzo. Jammmer voor jou dan. Maar als je voor jezelf gelovigen bij voorbaat al in een hokje hebt maak je hun daarmee onschadelijk, wat ze ook zeggen. Want ik kan uitleggen wat ik wil., jij zult toch blijven geloven dat ik alles klakeloos van anderen heb aangenomen.
Als je trouwens in de evolutie theorie gelooft kan ik ook tegen jou zeggen dat jij de wetenschap klakkeloos gelooft. Maar het lijkt me een beetje zinloos om dit soort domme argumenten te gebruiken, toch?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 19:50
jimmyO
jimmyO is offline
Ik denk dat er een einde aan DEZE wereld komt, als Jezus terug komt. Daarna zal die een nieuwe hemel en aarde scheppen. Dat is dus wat IK dr van denk. Natuurlijk kan ik dit niet onderbouwen, het allemaal vanuit geloof.
__________________
Copyright (c) Jimmy Osdorp 2002
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 21:07
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:


grrrr dit is mijn eigen theorie waar haal je het vandaan dat ik dit klakeloos aanneem (1) ? Ten tweede (2) geloven ook mensen die de evolutietheorie aanhangen erin dat de mens in een wereld terecht is gekomen waar hij niet in kan leven hoor!!! En dat haal ik niet zomaar ergens vandaan dat heb ik gehoord en gelezen van verschillende wetenschappers (3).
En hoezo is het niet doordacht dat wij niet in deze wereld kunnen leven? Volgens mij heb ik goed onderbouwd hoe dat komt (4). En dat geloven echt niet alleen 'gelovigen'.
Waarschijnlijk heb je een enorm vooroordeel over gelovigen ofzo(5). Jammmer voor jou dan. Maar als je voor jezelf gelovigen bij voorbaat al in een hokje hebt maak je hun daarmee onschadelijk, wat ze ook zeggen. Want ik kan uitleggen wat ik wil., jij zult toch blijven geloven dat ik alles klakeloos van anderen heb aangenomen (6).
Als je trouwens in de evolutie theorie gelooft kan ik ook tegen jou zeggen dat jij de wetenschap klakkeloos gelooft (7). Maar het lijkt me een beetje zinloos om dit soort domme argumenten te gebruiken, toch?

(1) hét idee achter het christendom is volgens mij het op de proef stellen van de mens door god; en dat god dat uiteindelijk een oordeel zal vellen en zijn almacht zal tonen.

(2) daar heb ik het nog niet over gehad; ja we verneuken deze wereld.

(3) dat is haast triviaal; hoef je geen wetenschapper voor te zijn.

(4) dat was niet helemaal waar ik het over had; misschien had ik duidelijker moeten zijn in waar ik het niet mee eens was: een voorgekauwd verhaaltje met de details zelf ingevuld; mijn kritiek was vooral bedoeld voor die grote lijnen.

(5) zou ik bijna wel krijgen ja zo gefocussed op 1 ding; probeer dingen nou eens breder te zien

(6) neehoor; als je met goede argumenten komt zal ik gewoon proberen goede tegenargumenten te geven of toegeven als ik die niet kan vinden. ik sta open voor dingen; alleen begrijp je misschien die vermoeidheid van het gefocussed zijn op slechts 1 van de zovele mogelijkheden die er te bedenken zijn en alles naar de hand van dat idee te zetten; en als er iets niet mee klopt niet het idee aan willen passen maar wat er niet klopt.

(7) dat kun je wel zeggen maar dat klopt niet; ik bedenk namelijk alles zelf en hier en daar lees ik eens een wetenschappelijk artikel of boek om meer dingen op een rijtje te kunnen krijgen.

no offense
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 23:41
Verwijderd
Citaat:
lady_x schreef:

Heeft dan werkelijk niemand door dat deze wereld aan het kapotgaan is?
Deze wereld is gedoemd kapot te gaan binnen enkele eeuwen, daar ben ik van overtuigd. Er is genoeg vervuilig en de ozonlaag is al gedeeltelijk kapot. De vissen sterven in de zee door olie, dit is het begin van een proces die eindigt in het uitsterven van onze soort. Misschien is er tegen dan al ander leven ontstaan op een andere planeet. Maar zeker ben ik dat deze aarde al voor een deel kapot is juist omdat de mens zich zo superieur voelt en ervoor zorgt dat er een einde komt...
Het voorgaande is inderdaad aan het gebeuren, maar dat wil niet zeggen dat het ook zo fout afloopt. Zoals ik al zei, ik ga ervoor zorgen dat dat níet gebeurt. Help je mee?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:07
spocky
spocky is offline
ligt eraan wat je met 'wereld' bedoeld
er komt een nieuwe wereld aan, een wereld van vrede, en de overgang is nu al te merken
er is steeds minder oorlog, wordt vaker over vrede gepraat, enzo
sommigen noemen het de 'nieuwe tijd', je komt ook wel andere benamingen tegen
leven = eeuwig
__________________
WILLST DU GLUECKLICH SEIN IM LEBEN, SCHENK DEN ANDERN MENSCHEN GLUECK!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:45
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Als er een eind komt aan deze wereld/onze beschaving/de mensheid/natuur dan is dat door onze eigen schuld, denk aan
het aidsprobleem en daarbij een paus die ervoor zorgt dat al die Afrikanen heel mooi geen condooms gebruiken , en ook milieuvervuiling en miljarden tonnen chemisch afval op de zeebodem en als deze binnen een paar 100 jaar gaan vrijkomen...Maar goed, 'bepaalde' wereldleiders zien blijkbaar het nut niet in van een degelijk milieubeleid dus moeten we het zelf maar weten.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 16:10
MAGIC-MAN
Avatar van MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
In 2019 dan stort er een meteoriet op aarde
__________________
Als de wereld een appel is........dan is de school een rotte plek
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 16:22
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:
Ik denk dat veel mensen geloven dat de wereld ergens ophoud, of dat de mensheid ophoudt. Hoe denken jullie dat het gebeurt? Dit is mijn theorie:

God schiep de wereld en de mensen. Maar de mensen erkenden God niet omdat ze zelf God wilden zijn. Een aantal keren heeft God toch geprobeerd weer bij de mensen te komen maar ze bleven eigenwijs volhouden dat ze zelf God konden zijn. Toen heeft God gedacht: nu laat ik ze het maar even uitzoeken. Hij laat ons niet stikken ofzo maar hij laat ons maar even doen wat we willen. Het gevolg daarvan is dat we een wereld aan het maken zijn waar we zelf niet meer in kunnen leven. De technische mogelijkheden zijn verder ontwikkelt dan ons geweten en overzicht. Daardoor ontstaan er dingen die niet mogen. Maar zolang wij blijven volhouden dat we God zijn zullen we geen stap terug willen doen. De mens vertikt het om te zeggen; we hebben wel de mogelijkheid om het volgende te doen maar het is niet goed voor ons om het in de praktijk te brengen. Want welke God zegt nu van zichzelf dat hij niet met de situatie om kan gaan? Dat kun je niet zeggen als je God bent.
Dus wat zou nou het perfecte doemscenario zijn? Dat deze ontwikkeling voortzet en dat we uiteindelijk steeds minder in onze wereld kunnen leven en eruit rotten om het zo even te zeggen. Maar God zal voor die tijd terug komen en ons voor eens en altijd laten zien: Ik ben God. Ik heb jullie gemaakt. Ik ben almachtig, het begin en het einde. En dan komt het oordeel.

Nou, hoe denken jullie over het einde van de wereld?
Als ik het weet dan bel ik je wel...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 17:39
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
MAGIC-MAN schreef:
In 2019 dan stort er een meteoriet op aarde
uhuh, en dat is dan dus NIET door toedoen van de mensen
maargoed, dat duurt nog 17 jaar, en ze weten nog niet eens hoe groot ie is... ze gaan hem misschien wit verven ofzoiets vaags waardoor hij in een andere baan terecht komt (door de zon) en de aarde mist ofzoiets,
en anders kunnen ze hem misschien wel in kleine stukjes maken die in de dampkring verbranden...

[toevoeging]als dat ons lukt heeft de mens de wereld dus gered in plaats van gezorgd voor een ondergang [/toevoeging]

[extra toevoeging]ik las net dat de kans maar 1 op iets van 200 000 ofzo was dat die astroide de aarde zou raken, dus dat valt toch wel mee, ghe [/extra toevoeging]
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.

Laatst gewijzigd op 25-07-2002 om 19:31.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:56
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ik denk dat als de olie op is, er veel strijd gaat komen over de overgebleven energie bronnen, wat zal resulteren in een grote oorlog met weinig overlevenden.
Daarna zal de wereld zo danig verandert zijn dat je over een nieuwe wereld kan hebben, en respectievelijk over een overleden oude wereld, dan wel niet over een nieuw tijdperk.


Poe, dat is er ook weer uit..
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 12:41
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
Just Johan schreef:



(1) hét idee achter het christendom is volgens mij het op de proef stellen van de mens door god; en dat god dat uiteindelijk een oordeel zal vellen en zijn almacht zal tonen.

(2) daar heb ik het nog niet over gehad; ja we verneuken deze wereld.

(3) dat is haast triviaal; hoef je geen wetenschapper voor te zijn.

(4) dat was niet helemaal waar ik het over had; misschien had ik duidelijker moeten zijn in waar ik het niet mee eens was: een voorgekauwd verhaaltje met de details zelf ingevuld; mijn kritiek was vooral bedoeld voor die grote lijnen.

(5) zou ik bijna wel krijgen ja zo gefocussed op 1 ding; probeer dingen nou eens breder te zien

(6) neehoor; als je met goede argumenten komt zal ik gewoon proberen goede tegenargumenten te geven of toegeven als ik die niet kan vinden. ik sta open voor dingen; alleen begrijp je misschien die vermoeidheid van het gefocussed zijn op slechts 1 van de zovele mogelijkheden die er te bedenken zijn en alles naar de hand van dat idee te zetten; en als er iets niet mee klopt niet het idee aan willen passen maar wat er niet klopt.

(7) dat kun je wel zeggen maar dat klopt niet; ik bedenk namelijk alles zelf en hier en daar lees ik eens een wetenschappelijk artikel of boek om meer dingen op een rijtje te kunnen krijgen.

no offense
1) dat is een idee die veel christenen aanhangen, alleen in leg uit hóe en dat is niet iedereen met me eens.
2) maar hoe en waarom?
3)nee vind ik ook hoor, maar sommigen hechten er nogal wat waarde aan als de wetenschap het er ook mee eens is
4)het is geen voorgekauwd verhaaltje, ik geloof het gewoon. Jij gelooft toch ook dingen die anderen verzinnen of heb jij een compleet eigen theorie?
5)ik zie ze volgens mij breed genoeg, en ik sluit zeker niet alles uit. Dingen zijn perfect te combineren, alleen ik bekijk het vanuit de christelijke hoek. Jij ziet dingen ook niet zo breed hoor, alles wat namelijk door een grote groep mensen wordt aangenomen sluit jij al uit als de waarheid.
6)er zijn idd vele mogelijkheden, maar probeer jij te zeggen dat ik minstens in 5 moet geloven ofzo is de aarde op verschillende manieren tot stand gekomen? nee dat denk ik niet, ik geloof in een theorie die, nogmaals, goed te combineren is met andere theorien. Gedeeltelijk zal ik kunnen argumenteren (zoals ik in mijn verhaaltje deed) maar geddeltijk zal ik ook dingen geloven. Daar is volgens mij niets mis mee. Behalve als je idd naar niets anders wil kijken,
7)ik ben oprecht nieuwsgierig naar jou idee van het ontstaan en het vergaan van de wereld
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 21:08
humandoll
humandoll is offline
Het einde van deze wereld komt als Jezus wederkeert. Dan oordeelt God: de gelovigen krijgen de eeuwige zaligheid. De mensen die willens en wetens ongelovig zijn, storten in het verderf. Dit is niet om jullie bang te maken, dit is mijn geloof.
Niemand weet wanneer het einde komt en Jezus wederkeert.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 21:28
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
humandoll schreef:
Het einde van deze wereld komt als Jezus wederkeert. Dan oordeelt God: de gelovigen krijgen de eeuwige zaligheid. De mensen die willens en wetens ongelovig zijn, storten in het verderf. Dit is niet om jullie bang te maken, dit is mijn geloof.
Niemand weet wanneer het einde komt en Jezus wederkeert.
waarom krijgen gelovigen dan eeuwige zaligheid? wat een raar criterium; als mensen hetzelfde geloven als jij dan worden ze voor altijd beloond (dat heb ik trouwens ook van heel veel andere geloven gehoord maar daar moest je dan natuurlijk weer wat anders voor geloven); het is wel handig zo'n belofte om mensen onder de duim te houden; zeker als je jezelf uitroept tot boodschapper van god zoals dat vroeger vaak ging.

maar ik vraag me toch af... stel dat ik god was... waarom zou ik dan niet alteveel middelen inzetten om te laten zien dat ik besta; alleen dingen die ook anders verklaard kunnen worden (terwijl ik toch meer in m'n mars heb!) en daardoor alleen vooral door de minder intelligente mensen en ook wel een flink aantal intelligente hoor (maar meestal omdat het er van jongsaf ingepropt is dan) maar toch vooral de minder intelligenten te overtuigen en die dan te belonen terwijl intelligentie juist zo'n mooie eigenschap is van de mens?

Laatst gewijzigd op 01-08-2002 om 22:23.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-08-2002, 00:08
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
KontraDix schreef:


Het voorgaande is inderdaad aan het gebeuren, maar dat wil niet zeggen dat het ook zo fout afloopt. Zoals ik al zei, ik ga ervoor zorgen dat dat níet gebeurt. Help je mee?
Ik zou wel willen meehelpen moest dit mogelijk zijn, maar dan moet er wel een actie gebeuren, dat is gedeeltelijk mogelijk als je acties steunt zoals Greenpeace. Maar je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat de wereld niet ooit zal ophouden. Wij mensen zijn nietig in dat heelal maar we zijn wel zodanig machtig over natuur en dier op deze aardbol dat vervuiling, bedreiging en uitroeiing zodanig ver kunnen gaan dat wij mensen er niets meer tegen kunnen doen en dat uiteindelijk van deze aardbol niets meer overschiet.
Het is een mooie gedachte van je om er iets aan te willen doen, zo ben ik ook en ik steun GP, maar de wereld gaat sowieso kapot, als het nu niet is, is het binnen enkele eeuwen..
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 10:03
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:


1) dat is een idee die veel christenen aanhangen, alleen in leg uit hóe en dat is niet iedereen met me eens.
2) maar hoe en waarom?
3)nee vind ik ook hoor, maar sommigen hechten er nogal wat waarde aan als de wetenschap het er ook mee eens is
4)het is geen voorgekauwd verhaaltje, ik geloof het gewoon. Jij gelooft toch ook dingen die anderen verzinnen of heb jij een compleet eigen theorie?
5)ik zie ze volgens mij breed genoeg, en ik sluit zeker niet alles uit. Dingen zijn perfect te combineren, alleen ik bekijk het vanuit de christelijke hoek. Jij ziet dingen ook niet zo breed hoor, alles wat namelijk door een grote groep mensen wordt aangenomen sluit jij al uit als de waarheid.
6)er zijn idd vele mogelijkheden, maar probeer jij te zeggen dat ik minstens in 5 moet geloven ofzo is de aarde op verschillende manieren tot stand gekomen? nee dat denk ik niet, ik geloof in een theorie die, nogmaals, goed te combineren is met andere theorien. Gedeeltelijk zal ik kunnen argumenteren (zoals ik in mijn verhaaltje deed) maar geddeltijk zal ik ook dingen geloven. Daar is volgens mij niets mis mee. Behalve als je idd naar niets anders wil kijken,
7)ik ben oprecht nieuwsgierig naar jou idee van het ontstaan en het vergaan van de wereld
1) daarmee wilde ik zeggen dat het niet jóuw zelfbedachte idee kon zijn; je verhaal is ongeveer genesis + tijdje rust in onze tijd + openbaringen.

2) hoe?: door alle voorraden op te maken; eigenlijk verneuken we de wereld dus alleen voor onszelf; verder niemand die zich daar druk om maakt (ja misschien wat diersoorten die er ook van verdwijnen maar op het moment dat de mens het zichzelf volledig onmogelijk gemaakt heeft hebben die weer vrij spel)
waarom?: niet door de technische maar (inderdaad zoals jij zegt) omdat we alleen aan onszelf denken (en daar tel ik dan ook die zoveel miljard christenen bij! het zijn trouwens vaak de linkse atheïsten die vegetariër zijn, met het openbaar vervoer gaan en het voorzichtigst zijn met het milieu)

4) ik verzin alles zelf; veel dingen heb ik daarbij uit de wetenschap aangenomen; niet zomaar omdat ik het 'geloofde' maar omdat het goed past in m'n beeld; de wetenschap is ook een veel betrouwbaardere bron dan enig geloof. waarom? in de wetenschap zijn dingen toetsbaar; experimenten zijn dus herhaalbaar en iedereen is het met elkaar eens (ook de intelligentsten op aarde; ook mensen die elkaar het succes van een ontdekking misschien niet gunden); verder klopt alles met elkaar; dat kun je van geloof niet zeggen omdat zo'n beetje iedereen dat anders heeft ingevuld.

5) ik sluit het niet uit omdát het is aangenomen door een grote groep! ik sluit het uit omdat het op niet meer is gebaseerd dan op zichzelf en dat er heel veel fouten en tegenstrijdigheden in de bijbel zitten; daarnaast zijn er ook heel veel verklaringen te bedenken voor het ontstaan van geloven.

6) nee, dat er zoveel mogelijkheden zijn die je als neutraal iemand op even grote kans moet inschatten zegt dat het heel raar is als je je vasthecht aan een van die mogelijkheden; het is vooral vreemd als je dan écht aanneemt dat het idee waar jij mee bent grootgebracht het juiste idee is. waarom ben je geen islamiet? waarom ben je geen mormoon? waarom ben je geen boeddhist? was je dat dan geweest als je in die omgeving was opgegroeid? vind je het dan niet gek dat je je overtuiging zo sterk laat afhangen van je plaats van geboorte?

7) voor het ontstaan van het heelal ga ik mee in de visie van de natuurkundigen; het is niet zo dat die mensen zomaar wat geloven en zomaar wat roepen, het is echt van flink hoog niveau (vele malen hoger dan enig geloofsboek dat ik ken) en het klopt nog allemaal met zichzelf ook; behalve dat de relativiteitstheorie en de quantummechanica nog niet met elkaar verenigd zijn. veel mensen denken "ja maar wat was er dan voor dat het heelal er was", maar tijd is zoiezo iets dat niet hoeft te bestaan en lokaal op kan treden (of: lokaal zo opgevat kan worden) en "als het heelal eindig is wat zit er dan buiten?" komt vooral voort uit dat mensen veel te veel denken in 3 dimensies; maar zie het eens net zoals dat je in een boek van 1000 bladzijden niet op blz 3342 kan lezen (maar daar maakt niemand zich zo druk om).

voor het ontstaan van de aarde ga ik mee in de visie van de geologen en hun verwanten; ook hang ik de evolutieleer aan. evolutie bestaat namelijk; soorten splitsen zich op; soorten veranderen en er zijn heel veel bewijzen voor (waarvan je de leeftijd goed kunt schatten aan de hand van koolstof14datering en de lagen waar ze zich bevinden in de aarde).

het einde van het heelal is wanneer het implodeert of alles stil ligt en koud is (de entropie neemt af)

het einde van de wereld is wanneer de zon supernova wordt of er een botsing komt met een groot object.

het einde van de mensheid is waarschijnlijk wanneer we ons eigen milieu onbewoonbaar hebben gemaakt voor onszelf of wanneer we elkaar uitgemoord hebben.

het einde van een individu is wanneer ie sterft; ik ben namelijk niet veel meer dan mijn lichaam en de stroompjes in m'n hersenen; als ik dood ben heb ik geen toegang meer tot m'n geheugen en kan ik geen dingen meer voelen; als ik een ziel zou hebben die dat kon dan had m'n lichaam het niet nodig gehad, maar die heeft dat blijkbaar wel nodig want je kunt mensen beinvloeden door slechts aan hun hersenen te rommelen (extra prikkels; hormonen) (je kunt je afvragen waarom de ziel daar dan niet boven staat en er iets tegen doet). ook zie ik niet wat de interactie kan zijn tussen iets stoffelijks en iets niet stoffelijks; een ingrijpen van een god kan ik me nog wel voorstellen (die staat buiten de werkelijkheid en kan die naar believen beinvloeden zonder dat wij invloed op hem hebben) maar niet hoe de ziel en het lichaam met elkaar in contact kunnen staan; om vast te stellen dat we een ziel hebben moet die ziel als onstoffelijk iets invloed uit kunnen oefenen op iets stoffelijks en als daar dus krachten tussen kunnen werken moet het ook andersom meetbaar kunnen zijn, maar waar en wanneer dat dan gebeurt dat zegt het verhaal niet (alleen descartes noemde de pijnappelklier, maar dat slaat ook nergens op; is allang achterhaald).
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 17:01
jimmyO
jimmyO is offline
Let maar niet op mij hoor, dit word gewoon een simpel berichtje tussendoor. Wat ik denk van het einde van deze wereld: De economie zal instorten; de natuur zal nogal wat angstaanjagende capriolen uithalen; meer en hevigere tornados, aarbevingen, bosbranden, epidemien; normen en waarden zullen vervagen; meer gezinnen zullen instorten; mensen zullen zoeken naar 1 leider; die wereldheerser zal komen en de wereld kunnen stabiliseren; dit zal echter maar een moment zo zijn, totdat alles nog erger word; veel meer dood; veel meer ziekte; geld/identiteit zal d.m.v. een ingeplante chip kunnen worden bepaald en op die manier mee worden betaald, enz...; er zullen twee groepjes zich verzetten tegen die wereldheerser (welke twee, zeg ik nu nog niet); er zullen 'wonderen' gebeuren en mensen zullen steeds beter weten dat er nog 'meer is dan dit'; de maan zal in bloed veranderen; de zon zal voor een bepaald deel verduisteren; overal in de oceanen en rivieren zal het water ondrinkbaar worden en zal niks meer kunnen leven; er zullen verschillende oorlogen gevoerd worden, MET kernwapens ook..; de laatste oorlog zal het einde betekenen van deze wereld; die oorlog zal gevoerd worden bij de berg Armageddon en er zullen volken van over de hele wereld in betrokken zijn; de wereld zal niet vergaan omdat de mens ietje teveel kernwapens gebruikt, maar door 'krachten van buitenaf' (een daarmee bedoel ik niet buitenaardse wezens ofzo).....

Zoiets denk ik, misschien niet allemaal in detail kloppend, maar... zoiets.... (En nu zal ik wel heel veel verwijzingen naar een psychiater krijgen... )
__________________
Copyright (c) Jimmy Osdorp 2002

Laatst gewijzigd op 03-08-2002 om 17:04.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 20:07
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
de eindes van de wereld
dat is es een dossier geweest in De Standaard (belgische krant) je zal je wel eerst ff moeten aanmelden om ze te lezen denkik (ik ben al een jaartje aangemeld en nix meer junk of reclame ontvangen)
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 20:26
Verwijderd
Citaat:
lady_x schreef:

Het is een mooie gedachte van je om er iets aan te willen doen, zo ben ik ook en ik steun GP, maar de wereld gaat sowieso kapot, als het nu niet is, is het binnen enkele eeuwen..
Ben ik het niet mee eens.
De wereld is op weg zich te ontdoen van de mensheid, maar wij kunnen dat verhelpen. Allereerst door te erkennen dat het mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 16:35
ExeCute
Avatar van ExeCute
ExeCute is offline
Over ongeveer 4 miljard jaar als de zon is opgebrand ontploft het laatste stukje zeg maar, waardoor de aarde gezandstraalt gaat worden. Dan verdampen onze zeeen en wordt al het leven onmogelijk gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 17:23
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
ExeCute schreef:
Over ongeveer 4 miljard jaar ...
En waarom niet over ongeveer 400 jaar?
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2002, 18:47
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
lady_x schreef:

En waarom niet over ongeveer 400 jaar?
of 4?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 19:15
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:


of 4?
Citaat:
http://www.eswo.org/astro/astro410.htm zegt:

De Zon

--------------------------------------------------------------------------------

[back]

De zon is een van de vele sterren van ons melkwegstelsel. Terwijl de gemiddelde afstand tussen de sterren rond de 7 lichtjaar ligt, bevindt de aarde zich slechts op een acht 'lichtminuten' van de zon. Vandaar de dominante rol van de zon aan ons uitspansel.

Doormeter: 1,39 miljoen km (109 x de aarde)
Massa: 1.989 exp30 kg (dit is meer dan 99% van de massa van het hele zonnestelsel).
Temperatuur: 5800 K(elvin) aan de oppervlakte, 16 miljoen K in het centrum.
Druk in het centrum: 250 miljard atmosfeer.
Dichtheid in het centrum: 150 keer de dichtheid van water

Samenstelling: ongeveer 75% waterstof en ongeveer 25% helium, al de rest maakt slechts 0.1% van de totale zonnemassa uit. Omdat de dichtheid van helium ongeveer vier maal groter is dan deze van waterstof, bevindt het helium zich hoofdzakelijk in de centrale delen van de zon. Het ontbreken van een efficient mengmechanisme leidt dus tot een 'gelaagde' structuur. Dit geldt trouwens heel algemeen voor alle sterren.

De kern van de zon wentelt als een vast lichaam. De meer naar buiten gelegen lagen vertonen echter differentiële rotatie. Een omwenteling duurt aan de zonne-evenaar iets meer dan 25 dagen, aan de zonnepolen 36 dagen .

In het centrale deel van de zon wordt energie geproduceerd in de vorm van gammastraling tijdens de omzetting per seconde van 7 miljard ton waterstof in helium. Deze energie wordt vanuit het centrum in alle richtingen verspreid. In het diepste deel van de mantel rond het centrale deel geschiedt dat hoofdzakelijk door herhaalde absorptie en emissie. In het buitenste deel van die mantel geschiedt dat hoofdzakelijk door convectie. Hete gasmassa stijgen op en koelen daardoor af. De afgeloelde massa's zakken af en worden op grotere diepte verwarmd, waardoor ze terug gaan opstijgen. Dit is op te zien als de 'granulatie', het korrelachtige uitzicht van het zonneoppervlak.

Tijdens die tocht naar 'buiten', die ongeveer 50 duizend jaar duurt,.neemt de frequentie van die stralingsenergie af. Daardoor wordt deze energiestroom voor een waarnemer uiteindelijk zichtbaar. Per definitie geschiedt dat op de fotosfeer, die wordt opgevat als het oppervlak van de zon. Daar wordt 3,86e26 W in de vorm van straling (waaronder zichtbaar licht) de ruimte ingestuurd. Slechts een klein deeltje daarvan, ong. 1,8e17 W komt op de aarde terecht (buiten de dampkring).

Het zichtbaar deel van de zon ligt dus bovenop de fotosfeer en wordt chromosfeer genoemd.

De energiestroom naar buiten levert de rem die een gravitationele instorting belet, en dus de zon in evenwicht houdt. Een ster als de zon heeft oorspronkelijk genoeg waterstof in de kern, voor 10 miljard jaar, terwijl de leeftijd van de zon geschat wordt op 4,5 miljard jaar . Eenmaal de zonnekern niet meer in staat is de hogervermelde energiestroom te leveren, zullen er grondige veranderingen optreden in de zon en in het hele zonnestelsel (zie astrofysica).

De temperatuur aan de fotosfeer bedraagt ongeveer 5800 K, behalve in de iets koelere 'zonnevlekken'. Op een fotografische opname lijken deze wel zwart, maar dat komt helemaal omwille van het contrast met hun omgeving. Zonnevlekken kunnen zeer groot zijn (tot vijf keer de doormeter van de aarde), en zijn, net als zonnevlammen en protuberansen, het gevolg van magnetische activiteit binnen in de zon. Zonnevlekken verschijnen en verdwijnen in een 11-jarige cyclus, terwijl bij het begin van een nieuwe cyclus de magnetische polariteit omkeert. Ook zonnevlammen gaan gepaard met grote magnetische activiteit. Het magnetisch veld van de zon zelf strekt zich trouwens uit tot ver voorbij Pluto.

De zon is omringd door een zeer uitgebreid (tot op miljoenen km) zeer ijl en zeer heet gas (1-2 miljoen K): de corona. Enkel tijdens een totale zonsverduistering is hij zonder verdere hulpmiddelen zichtbaar. Deze is voortdurend in in beweging. Soms worden er protuberansen opgemerkt: enorme gaswolken die met snelheden van soms honderden kilometers per seconde de hoogte worden ingeslingerd.

Tenslotte zendt de zon een ijle, continue stroom geladen deeltjes uit (hoofdzakelijk electronen en protonen aan een snelheid van ongeveer 500 km/s aan de evenaar, 750 km/s aan de polen). Deze zonnewind evenals de deeltjes uitgestoten bij zonne-erupties hebben een behoorlijke invloed op het dagelijkse leven (radioverbindingen, poollichten).

The nine Planets,
The Sun: A Pictorial Introduction,
Virtuele Reis door de Zon
NASA Spacelink,
SOHO,
Ulysses
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 20:58
Verwijderd
Ik denk dat er uiteindelijk zoveel domme mensen zijn dat het universum het opgeeft

Serieus? Er komt geen eind want er was ook geen begin
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 20:59
Verwijderd
Citaat:
ExeCute schreef:
Over ongeveer 4 miljard jaar als de zon is opgebrand ontploft het laatste stukje zeg maar, waardoor de aarde gezandstraalt gaat worden. Dan verdampen onze zeeen en wordt al het leven onmogelijk gemaakt.
Das de aarde, niet het universum, en dus ook geen echt eind....
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 23:19
Verwijderd
Hallo, 4.000.000.000 jaar(!), van mij mag tegen die tijd best een andere diersoort het nog eens proberen hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:31
Verwijderd
Ik denk dat er geen einde aan de wereld komt. Ik denk dat de wereld bevolkt zal blijven, tot het klimaat of andere omstandigheden op deze planeet door de mensheid onleefbaar zijn geworden (de inzet van de Leefbaar-partijen ten spijt). Dan zullen we een uitvlucht moeten nemen naar andere planeten, of een jammerlijke dood sterven en onze karkassen overgeven aan de loop der natuur, die dan de natuurlijke staat van dingen (op den duur) zal herstellen, tot er weer door een toevallige speling der diezelfde natuur een nieuwe intelligente soort zal ontstaan en de cyclus van voren af aan zal beginnen.

Onzin als de Apocalyps of een grote kernoorlog die de aarde in stukken zal slaan geloof ik niet; dat is borrelpraat van godsdienstwaanzinnigen en socio-doemdenkers.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 13:42
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
Deze week nog iets op tv gezien, wat misschien het einde van de wereld kon betekenen: WO3 (grote nucleaire oorlog, cyberwar). Dit zou worden veroorzaakt door energiecrisissen (olie, gas).

Zou al moeten plaatsvinden rond 2020 .
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 18:57
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
-=Kobuz=- schreef:
Deze week nog iets op tv gezien, wat misschien het einde van de wereld kon betekenen: WO3 (grote nucleaire oorlog, cyberwar). Dit zou worden veroorzaakt door energiecrisissen (olie, gas).

Zou al moeten plaatsvinden rond 2020 .
dan eindigt de wereld met het bewijs dat de mens toch dommer is dannie denkt.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 20:19
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Mocht de mensheid uitsterven (de wereld vergaat van ze lang zal ze leven niet, tenzij de zon ontploft) dan is dat maar goed ook, want dan blijken we toch een zwakke soort te zijn. Dan moeten we plaats maken voor verandering. En uitsterven zullen we; niets is eeuwig en daardoor juist zo perfect.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 00:55
GoodforNothing
Avatar van GoodforNothing
GoodforNothing is offline
ik geloof ook in de wederkomst.... hoe dat zal zijn... ik laat me daar niet over uit! wat ik wel weet is dat we het tijdstip zelf in de hand hebben... Wij als jonge genaratie moeten opstaan voor ons geloof en radicaal worden... Jezus kan binnen 5 jaar komen... maar als wij niet opstaan.... zou het nog wel 5000 jaar kunnen duren..

vergelijking

Mozes uit egypte.... God wou moses naar kanaan hebben (4 dagen lopen)

Het volk was ongehoorzaam en het duurde 40 jaar
__________________
http://www.pimmy.tk !!! Its not about the story you wrote, its about the pencil that wrote it!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 01:06
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
De wereld zal IMHO iig niet vergaan doordat wij 't klimaat gaan vergassen. Combineer de twee mogelijke "de wereld vergaat scenario's" uit deze topic. Nl. "klimaatvergassing" en "WO3"
Daarin zien wij duidelijk dat in 2020 de fossiele brandstoffen zo'n beetje op gaan raken. Nu heb ik ergens (maar dat kan ook aan mij liggen) het idee dat het heel moeilijk wordt het klimaat te vergassen als we niets meer hebben om op te stoken. We zullen niet-fossiele technieken moeten verzinnen om aan brandstof te komen, niet alleen omdat 't beter is voor 't milieu, maar ook omdat we "binnenkort" door die fossiele brandstoffen heen zijn.
Of klop ik nu niet?
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-09-2002, 20:27
Firefly182
Avatar van Firefly182
Firefly182 is offline
nou.... oh oh, doemscenario's te koop..... Als de wereld binnen een paar jaar vergaat ofzo, of 14( ) dan heb ik nog wel wat te doen zeg. Ik moet nog m'n vriendje van z'n energie verlossen( ).... uhm...... m'n school grondig verkloten. En dat alles omdat de aarde vergaat.

Als ie dan vergaat, dan maar in een ijstijd, als je doodvriest voel je er nix van en val je gewoon langzaam in slaap, lange slaap. Maar we zullen ongetwijfeld de natuur verkloten of er stort een meteoriet op ons koppie(duizenden jaren later, okee) of een megaoverstroming net als in Waterworld.
__________________
Eervolle vermeldingen:Mennuz, GluipigeBever, Dr.Zoidberg, GodSaveTheQueen, Master HJ, M@rco, Sovreze en Wasbeermeneer!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 11:01
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Als mensen doorgaan waar ze nu allemaal mee bezig zijn gaan we aan ons eigen hectische leven ten onder; als we niet op gegeven moment afstappen van de 24 uurs economie en niet weer terug gaan naar de liefde voor natuur en medemens heeft de aarde geen lange toekomst. Als het aan de zon licht heeft de aarde nog wel een tijdje maar dan moeten we wel zorgen dat we genoeg bescherming houden tegen het gevaarlijke zonlicht door ons te concentreren op vervoersbewegingen op een natuurvriendelijke basis of gewoon ons meer concentreren op de eigen omgeving en via moderne technologie via groene stroom meer thuis/telewerkem etc waardoor minder vervoer nodig is.
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 17:00
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Het heelal is aan het uitdijën... dus ziten we op een gegeven moment zover van de zon af dat we geen warmte meer hebben... alles bevriest en wij gaan dood van de kou... nu is er niemand meer om het bestaan van de aarde te bevestigen en dus bestaat die ook niet meer....
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 17:04
Chelsea
Chelsea is offline
aardbevingen, vulkanen, lawines, overstromingen, stormen, tornados, allemaal tegelijk!
__________________
*MaskedMage fan*
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 19:15
Verwijderd
ik kan niet in de toekomst kijken.

de mens overleeft wel, no questioning about that.

we hebben een ijstijd overleeft, verschillende ziekteepidemieen, de middeleeuwen enz. enz.

alleen het probleem is dat de mensen steeds luier en zwakker worden, de meesten zijn niet langer vechters (en dan heb ik het over vechten in de breedste zin van het woord), maar economen, diplomaten en bureaucraten.

we zitten allemaal veilig in onze warme huisjes en hebben geen flauw idee, van het feit dat er heel goed en nieuwe ijstijd voor de deur KAN staan.

sterker nog, had ergens gehoord dat de ijstijd al "te laat" is.

het is volgens mij zoiets dat door het opwarmen van de aarde, de transoceanische stroom ofzo, ophoudt, en dat er dus geen warm water wordt rondgebracht. hierdoor koelen de polen af en krijgen we het tegenovergestelde als "globale verwarming"...

dus ipv warm en vochtig, koud en droog.

joepie, ach, we hebben het drinkwater op stoep, zeggen we dan maar
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 15:25
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
ABrules schreef:
Het heelal is aan het uitdijën... dus ziten we op een gegeven moment zover van de zon af dat we geen warmte meer hebben... alles bevriest en wij gaan dood van de kou...
Erm, dit hield dus volgens mij in dat sterrenclusters verder van elkaar afbewogen. Wij blijven gewoon op onze plaats in de melkweg. Sterker nog, de eclips die de aarde beschrijft schuift zelfs steeds meer naar de zon toe. Wat inhoudt dat we over zoveel miljoen of miljard jaar in de zon zitten. Dan is het dus iets te warm om leven op aarde te hebben. Het is alleen een nogal lange-termijn scenario, maar mensen die beweren dat de aarde zal vergaan hebben dus wel altijd gelijk.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 15:36
Maboq
Avatar van Maboq
Maboq is offline
Citaat:
Chelsea schreef:
aardbevingen, vulkanen, lawines, overstromingen, stormen, tornados, allemaal tegelijk!
wow....... spannend

ik denk gewoon als de zon op is.........
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 17:00
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Why the hell zou God ook maar een klein beetje geven om deze zielige klomp modder hier met z'n bewoners die de boel willens en wetens naar de klote helpen? En waarom ziet iedereen God hier als een oude wijze man met een lange witte baard die op een MENSELIJKE manier ons zou gaan beoordelen?
Als er werkelijk een God bestaat, en als hij/het/zij werkelijk almachtig is dan is het iets wat niet door ons te bevatten is en helemaal al niet om daar vorm aan te geven...
__________________
Richtiger Manner
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 19:25
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:
Why the hell zou God ook maar een klein beetje geven om deze zielige klomp modder hier met z'n bewoners die de boel willens en wetens naar de klote helpen? En waarom ziet iedereen God hier als een oude wijze man met een lange witte baard die op een MENSELIJKE manier ons zou gaan beoordelen?
Als er werkelijk een God bestaat, en als hij/het/zij werkelijk almachtig is dan is het iets wat niet door ons te bevatten is en helemaal al niet om daar vorm aan te geven...
Precies, maar is Het wel een redelijk iets?

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 13:53
Verwijderd
mjah, idd, als god er iets aan zou willen doen, dan had ie dat al lang gedaan.
en kom dan niet aan met "de mens moet het zelf maar uitzoeken", want dan klopt het gewoon niet; je laat niemand van iets afweten, en zodra je lichaam tussen 6 plankjes ligt (of in een potje), moet je opeens terechtstaan...

yeah sure.

wat mij betreft gaat een beetje normaal persoon flikflooien met mooie meisjes met vleugels.

stoute mannen zoals molosovisc en saddam hoessein krijgen een vork in hun aars gedrukt.

tenzij ze daarboven ook al een ambtelijk apparaat hebben dat zo corrupt als de pest is.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 15:54
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Ik denk niet dat God denkt "ik zal ze leren". Ik denk dat de natuur uit zijn evenwicht word gerukt; overstromingen enzo. Dat is God niet, dat is de natuur.
De mensheid word denk ik of door een virus of door een inslag weggevaagd. Of een nuke in een vulkaan, dan kan je ook lachen...
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 16:21
musc
Avatar van musc
musc is offline
er gaat ooit een einde komen

1.er komt een grote oorlog
2.de zon ontploft
3.er komt een nieuwe ijstijd
__________________
Greetz MUSC
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 13:53
faan
Avatar van faan
faan is offline
Om het einde van de wereld tegen te gaan; alle mensen verbranden (heb je geen overblijfselen/rotzooi meer). Dan kunnen alle normale dieren zich lekker goed uitleven.
Ik zie mens als 'n te grote bedreiging. -Hoe er een einde aan de aarde komt- (vieze benaming "wereld"), zou ik niet weten..maar ik vermoed dat de mens daar mee te maken zal hebben.
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 13:55
faan
Avatar van faan
faan is offline
Ps. God? - waarom "zien" wij hem wel/weten dat hij er is en andere dieren niet? Ik geloof niet in onzin
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak.
Gatara
214 06-06-2007 20:33
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] De wereld van glas
Verwijderd
0 12-04-2007 18:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ER IS ZOVEEL MEER - Googlen met Robbert van den Broeke
Char Margolis
8 29-12-2005 23:18
De Kantine Zwartboek van de wereld
niceman1984
29 29-03-2004 20:08
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 05:17
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 09:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.