Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2002, 07:19
JFK
Avatar van JFK
JFK is offline
IKEA dicht door bedreiging

Uitgegeven: 4 december 2002 07:15
Laatst gewijzigd: 4 december 2002 07:58

AMSTERDAM - Het meubelconcern IKEA houdt woensdag alle vestigingen in Nederland gesloten omdat het bedrijf aanwijzingen heeft dat zich in een van de filialen een bom bevindt. Dat heeft het concern woensdagochtend laten weten. De sluiting houdt verband met de vondst van twee explosieven, dinsdagavond in Sliedrecht en Amsterdam.

De politie doorzoekt alle tien de vestigingen. "IKEA Nederland neemt deze drastische maatregelen uit veiligheidsoverwegingen voor haar medewerkers, klanten, en toeleveranciers", aldus het concern in een persbericht.

Utrecht

Bij de IKEA-vestiging in Utrecht is een deel van de naastgelegen weg afgesloten in verband met het politie-onderzoek naar mogelijke explosieven in het filiaal.

Volgens het verkeersinformatiecentrum TIC is de parallelrijbaan van de A12 in de richting van Den Haag afgesloten. Het gaat om het weggedeelte tussen knooppunt Lunetten en het knooppunt Oudenrijn. Het verkeer wordt omgeleid via de A27.

De vestigingen van IKEA bevinden zich in Barendrecht, Delft, Duiven, Eindhoven, Groningen, Heerlen, Hengelo, Utrecht, Sliedrecht, en Amsterdam.

Explosieven

Dinsdagavond werden er zowel in Sliedrecht als in Amsterdam explosieven gevonden door de politie. De Amsterdamse politie wil niet zeggen waar de explosieven zijn aangetroffen, maar erkent dat er een verband bestaat met de bomdreiging bij het meubelconcern.

"Het aantreffen van de explosieven gaf redenen om alle IKEA-vestigingen te onderzoeken", aldus de woordvoerster van de politie Amsterdam. "De directie van IKEA heeft in overleg met de politie besloten alle vestigingen gesloten te houden."

Bij een poging de explosieven onschadelijk te maken op het politiebureau van Sliedrecht, raakten twee medewerkers van het Explosieven Opruimingscommando gewond toen het explosief ontplofte. Een 42-jarige medewerker raakte lichtgewond, zijn 47-jarige collega liep oogletsel op. Het tweede explosief, dat in Amsterdam werd aangetroffen, kon in een politiebureau worden ontmanteld.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2002, 07:23
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
bah
waar gaan we nou weer naartoe in dit landje....
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 07:24
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
overigens: bron
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 08:59
JFK
Avatar van JFK
JFK is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
overigens: bron
sorry, vergeten te vermelden....
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 09:01
Verwijderd
Niet aardig.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 09:43
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Dutch police search for Ikea bombs


Police in the Netherlands are searching 10 Ikea stores after they found explosive devices at two branches of the world's biggest furniture retailer.

Two policemen were wounded while defusing one of the bombs found in outlets of the department store chain in Amsterdam and Sliedrecht in the southwest of the country.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 10:01
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
in utreg ikea zijn inderdaad bommen gevonden
en onschadelijk gemaakt op parkeerplaats

de eod heeft het te druk
duitse team met speurhonden gaat in duiven het boel controleren
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 10:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Vroeger schijnen er nog wel eens protesten geweest tegen Ikea vanwege vermeende kinderarbeid.
Misschien is dat de reden?
Ikea in Zweden zei dat ze recent geen bedreigingen ontvangen hadden, maar in het verleden wel van milieugroepen. Desondanks zou het raar zijn, volgens hen, aangezien Ikea milieubewust is (geworden?).

Wie/wat zou het geweest kunnen zijn?
- anti-kinderarbeidgroeperingen; (lijkt me sterk.. want met een bom dood je ook kinderen.....);
- milieugroeperingen;
- Hells Angels (omdat ze pissed off zijn omdat Zweden hun niet de vrijheid geven die ze willen ofzo )
- moslimextremisten;
- extreem-rechts
- extreem-links
- 1 gestoord persoon die kwaad is op Ikea (net zoals die ene die kwaad was op Philips vanwege de breedbeeldtelevisies)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 11:48
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
on the positive side: voor het eerst dat ik een kaart met Utrecht erop bij BBC zie (ik woon in Utrecht)

Tsja, ik hoop dat het 1 gestoord persoon is....
Persoonlijk merk ik dit iig wel, die Ikea in Utrecht is zo'n 4 kilometer bij mij vandaan, en mijn vader stond zwaar in de file...

Maarja, dat is het ergste niet natuurlijk.
Ik vraag me af wat het volgende nou weer is: bommen op NS-stations vanwege de vertragingen ofzo?
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 12:13
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Volgens mij heeft iemand Fight Club teveel gezien.

Wel jammer aangezien ik vandaag of morgen naar de Ikea in Amsterdam wou gaan.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 22:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Op de BBC website:

"The Dutch Prime Minister, Jan Peter Balkenende, also cautioned against jumping to conclusions.

"We must not create an image that terrorism has suddenly struck in the Netherlands," he said. "

?!?!

Sinds wanneer is het plaatsen van een bom geen terrorisme?
Wat is het dan?

Ze zullen wel HET terrorisme bedoelen. Die vage term die de VS ook gebruikt.

goh...
zeg dan meteen dat je de alqaidaterroristen bedoelt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.