Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2003, 21:43
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
voor alle mensen die het leuk vinden te lezen hoe mijn woensdag eruitziet... heel uitgebreid, en ik raad het je niet aan om te gaan lezen, ik heb je dus gewaarschuwd!!

tringgggggg!! halfzeven, daar gaat mn wekker.
ik druk hem uit, draai me nog een keer om, als er een kwartier later naar boven word geroepen 'Wendy, het is 7 uur, moet jij er niet eens uit?!'

nog heel slaperig, sla ik het dekbed van me af en pak gauw mijn badjas, om me een beetje te beschermen tegen de kou zo op de vroege morgen.

Ik strumpel naar de douche, die is tenminste warm!
Heerlijk.
probleemsituatie: eronder vandaan komen! dan is het weer zo koud, en moet ik me nog omkleden...
en ik voel me al zo moe.

opties:

- weer mijn bed ik gaan en zeggen dat ik ziek ben.
- toch maar naar school gaan.

gekozen:

optie 2.

het is 7.40 uur als ik weer op de klok kijk beneden, en ik moet me haasten. om 7,45 hebben we bij Veul afgesproken. De vaste verzamelpek voor scholieren uit Julianadorp die in Den Helder op school zitten.

Ik pak mijn handschoenen en doe mijn jas aan.
Duh!! dat had beter andersom gekund. Nu krijg ik die rits niet dicht.
handschoenen uit, rits dicht, kraag omhoog, handschoenen weer aan, en sleutel zoeken.
zoeken ja!! ik ben die altijd kwijt!

ondertussen is het 7.45 uur.
Mijn vriendinnen staan al te wachten, maar ze zijn ondertussen al gewend dat ik te laat kom.

Het eerste uur begint met biologie, een practicum.
gevolg: ik laat mijn 'partner' alles bekijken door de microscoop en neem vervolgens haar tekening over.

tweede uur: Nederlands.
meneer, mag ik naar de mediatheek, mijn boekverslag afmaken?
'ja hoor, dat mag, je kunt aan de gang?! je weet wat je te doen staat? en niet op msn he?! want ik kom straks even langs!'
*zucht* neehee!
(detail: het is zo'n heel klein mannetje (1,55 meter lang). ik ben zelf ook niet heel lang, maar met mijn 1.70 meter kijk zelfs ik nog op hem neer. heel leuk gezicht.

derde uur: engels
lerares komt binnen.
lerares loopt lokaal uit
komt weer binnen
is iets vergeten
komt weer binnen.
wil een leestekst gaan doen
bij nader inzien toch maar een luistertoets.
ik heb weer eens 9 van de 18 vragen fout.
en zij beweert steevast dat het wel goed komt.

pauze: begin een beetje wakker te worden.

vierde uur: economie
'Wendy, geef eens antwoord op de vraag'
ik kijk op uit mijn boek die ik voor Engels moet lezen'
stamel wat als 'inflatie'.
blijkt goed te zijn.
Ja, wat wil je?! als hij iedere les, zonder overdrijven, precies hetzelfde verhaal ophangt.

vijfde uur: frans.
lerares is er al
'ben je er eindelijk?'
'de bel is nog niet gegaan hoor'
'nee, maar je bent wel laat'
'wat wil je met die files op de trap'
'ik ben er toch ook optijd?!'
'ik ook hoor'
'de bel gaat zo'
'ja, zo is nu niet!'
'ga er maar uít'
'okay'
'blijf toch maar zitten'
'okay'

pauze: deze pauze is leuk... duurt wat langer, en dan is iedereen er.

zesde uur: duits
"zo jongens, hebben jullie nog wat aan de teksten gedaan.
lever het allemaal maar even in"
(na het allemaal ingeleverd te hebben):
ohh! we kunnen het ook wel even gezamelijk nakijken, dat is een beter idee. (ze geeft alle blaadjes weer terug)
4 van de 7 fout.
haar antwoord: blijven oefenen, het komt wel goed.
(jemig, ik heb al 5 jaar duits, dit komt niet goed!)

zevende uur: aardrijkskunde
de boeken voor een acht-urige lesdag passen niet in mijn tas.
deze week besloten ak maar niet mee te nemen.
ga een boek lezen voor engels.
'wat ben jij aan het lezen?!'
'engels"
'lijk ik op jou docente engels'
(ik denk diep na, vergelijk de twee met elkaar.)

overeenkomsten:

- allebei grijs
- allebei een bril

verschillen

- ak leraar is man, engels lerares is een vrouw
- hij heeft een giga bierbuik, zij niet
- hij is heel relaxt, zij is heel rissig
- hij is groot, zij is klein

ik kom tot de conclusie dat ze niet hetzelfe zijn.
nee dus.

dan moet ik dus ook niet met engels bezig zijn.
als ik geen ak bij me heb moet ik maar uit mn neus gaan peuteren ofzo (gadverdamme!!)

achtste uur: wiskunde
de dag zit er bijna op
ga verveeld zitten.
het is wiskunde... dat uur kan je wel raden dus.

het is 16.00 uur.
anouk en ik moeten nog naar huis fietsen
de rest is al naar huis.
tegenwind!!
tegen 17.00 uur thuis
broodje eten.
naar het zwembad, trainen.

21.00 uur thuis.
huiswerk.

01.00 uur klaar.
slapen

en om 06.30 uur de volgende dag gaat mn wekker alweer.


AAARRRHHHGGGG
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2003, 21:53
Xanatos
Avatar van Xanatos
Xanatos is offline
lol
mijn dag, maar dan iets meer samengevat:

half 7 gaat de wekker, om 7.50 met de bus naar school, overstappen, haf 9 op school

schoooooooooooooool
meestal 3 uur zelfstudie
16.30 uit!
snel naar de bus rennen! en dan kom (soms neem ik een andere bus om met iemand mee te rijden) en dan 17.45 thuis.

eten, 18.30 huiswerk maken

gaat er soms 2 uurtjes tussenuit naar vriendin

1.00 slapen

en dat elke dag... (altijd 16.00-16.30 uit)
__________________
"Anyone can snap his fingers and yank a soul, I prefer to kill creatively"
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 22:10
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
stuur het in voor de schoolkrant ofzo, leuk
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 22:19
Verwijderd
Mijn dag vandaag (vind het wel een leuk topic eigenlijk ):

Donderdag 30 oktober. Om 7 uur gaat de wekker; ik had besloten om actief naar school te lopen, maar ik verzet de wekker nog een kwartiertje, en nog een kwartiertje... en nog een kwartiertje... Dus op 7.45 uur spring ik uit bed, ik kleed me snel aan en moet nog even wat printen. Terwijl de printer ratelt, pak ik mijn tas in voor de dag. Oh shit, een negotiation voor Engels, niet echt fantastisch voorbereid... Doe ik onderweg wel. Het is 8 uur en m'n vriend wil me nog gedag zeggen, dus hij komt snel naar de deur, op de gang doe ik mijn schoenen aan.
'Dag liefje, doe je voorzichtig?'
'Ja, natuurlijk! Veel plezier in Manchester en tot zondag he!'
'Ik bel je wanneer ik aangekomen ben!'
En hup, ik ren de trappen af op naar buiten. Pak ik de bus? Nee!! Ik loop naar school. Een record; in precies 30 minuten ben ik er, zonder gerend te hebben. Dus ruim op tijd, maar zo kan ik Engels nog een beetje voorbereiden. Mijn twee mede-negotiators zijn ook aanwezig, we overleggen nog even en om 9.00 uur moeten we het lokaal in,

Onze tegenstanders blijken zwakker te zijn dan we dachten, binnen 45 minuten komen we tot een compromis en zijn we dus klaar. 't Ging wel goed, volgende week de waardering.

Dan 2,5 uur niets doen. Of ja, wel iets doen; in de mediatheek leren voor de toets morgen, 42 kanji-woorden.

Om 12.15 uur begint de cultuurles, 't stelt niet veel voor... maar 't is wel grappig

Daarna weer tot 14.45 uur leren voor de toets de volgende dag.
Om 14.45 uur heb ik een mentorgesprek. Ik ga het kamertje binnen en zie m'n mentor zitten. Ooeeh, eng! Maar niet heus
'Ok, wij gaan een nieuw record vestigen.'
'Hoezo?'
'Ik verwacht dat dit gesprek nog geen minuut gaat duren.'
'*grinnik* ok....'
'Het gaat goed he?'
'Ja.'
'*bekijkt formulieren* Ja, nou, heel goed.. Ik ben benieuwd hoe je het op de tentamens gaat doen... *zet handtekening onder de formulieren*... Zo, tot morgen he!'
'Hoi!'

En tja, toen naar huis met de bus Snel nog een brief posten en verder helemaal niets doen. Ik moet nog leren voor morgen....

Morgen weer om 7 uur 'op' (wordt dus 7.30 uur, dan kan ik me nog even douchen ).
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 07:57
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
een normale vrijdag

5 uur... de wekker gaat... druk hem door en draai nog ffies om kwart over 5 da wekker gaat weer... bedenk ik me er tog uit te moeten... ren naar de badkamer... wacht 5 min tot ut water warm is ga snel douche en dan ren ik weer naar me kamer om me aan te kleden. Dan is ut meestal 5:40 en dan loop ik naar beneden waar ik men discman pak wat cdtjes en die in me tas flikker. Verder zoek ik wat te eten en te drinke om mee te nemen en ik ga rond 6:00 de deur uit... Loop in ut pikke donker naar de metro toe en pak de eerste metro die ik zie. Stap uit op het centrum hier (2 haltes verder) en wacht op men reisgenootjes.... Als hun er zijn dan pakke we de metro en kome we meestal tot de conclusie dat we moeten rennen voor de bus anders zijn we WEER te laat. Wij rennen voor de bus en zijn net optijd. Dan is het dus 6:55 als de bus wegrijd. Dan zitten we meer als een uur in die bus te slapen en dan komen we rond 8:05 op dordrecht centraal. Dan staan we weer 10 min te blauwbekken als we op die bus moeten wachten en dan nog 10 min in de bus en we zijn op school.

Dan zijn we uiteindelijk op school en gaan we niks doen omdat we nooit lessen hebben en ook erg weinig workshops.. Soms heb ik wel de ilusie om wat te doen en dan doe ik een half uurtje iets onder ut mom van ik ben niks voor niks om 5 uur me bed uit gekomen. Dan gaan we beetje praten enso met elkaar en wachtem tot het 12:05 is en dan gaan we meestal naar huis... Vaak missen we dan de bus.. en staan we een half uur op ut station te blauwbekken en dan gaan we weer met de bus en gaan we weer lekker slapen en als we dan er weer zijn stappu we weer op de metro naar huis meestal ben ik dan rond een uur of 3 wel thuis....

nah is nogal een lang niet boeiend verhaal geworden maar tog
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 08:06
Pixies
Avatar van Pixies
Pixies is offline
Citaat:
... schreef op 30-10-2003 @ 22:43:
[B]
tringgggggg!! halfzeven, daar gaat mn wekker.
ik druk hem uit, draai me nog een keer om, als er een kwartier later naar boven word geroepen 'Wendy, het is 7 uur, moet jij er niet eens uit?!'
AAARRRHHHGGGG
euhm, een kwartier na half 7 is toch kwart voor 7
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 09:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Nou, dan ook maar mijn woensdag...

Om 6 uur gaat de wekker. Aankleden, eten, tas inpakken en dan is het bijna 7 uur. En om 7 uur moet ik bij de bushalte staan te wachten, want die verrekte bus komt altijd te vroeg. Als de bus me dan niet voorbij rijdt (want bij die bushalte staat bijna nooit iemand), brengt hij me naar een andere bushalte, waar ik nog bijna 10 minuten in de kou mag wachten op de bus (een andere dus). Als die komt, en ik zit erin, pak ik mijn statistiekboek maar en probeer wat te lezen, anders dommel ik weer langzaam in slaap, en dat mag niet. Een half uurtje later zijn we bij het station. Daar is het soms 5 minuutjes wachten, maar soms ook rennen om de trein te halen. En natuurlijk hopen dat je ergens kunt zitten, maar dat is om 7.45u niet heel vaak het geval, die trein is stampvol, iedere keer weer.
Een half uurtje later: aankomst op het station. Snel naar de bussen toelopen en dan de eerste de beste bus die nog niet prop- en propvol is, nemen. Snel doorlopen (want ik heb nog maar 5 minuten) en dan als een van de laatsten het lokaal in voor mijn eerste college.
Daar hebben we zoals altijd 3 presentaties en daarna wat bespreking met de docent, die altijd weer zijn bewondering voor ons uitspreekt. Geef maar gewoon iedereen een 8, dan zijn wij ook weer tevreden .
Daarna snel met een paar man naar het lokaal voor statistiek lopen, wat iedere week weer wisselt. De ene keer is het dichtbij, dan zijn we op tijd; de andere keer is het zo ver weg dat we 10 minuten te laat komen.
Daarna pauze. Maar mijn vriendinnen zijn er niet, dus ik zit in m'n uppie in een rustig hoekje wat samen te vatten. Kan maar beter nuttig bezig zijn... Daarna diagnostiek, dat is leuk als er een casus behandeld wordt; anders is het oersaai.
En daarna mag ik gelukkig weer -met vriendinnetjes deze keer- terug met de bus naar de trein, daar een tijdje wachten, dan met de trein, en dan weer 2x met de bus. En dan is het intussen 17.30u als ik thuiskom. Even eten, even computeren, dan naar toneel en dan nog even naar mijn vriendje. En dan wil ik gaan slapen, want dan ben ik moe. Gelukkig heb ik op donderdag vrij...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 10:01
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
... schreef op 30-10-2003 @ 22:43:

tringgggggg!! halfzeven, daar gaat mn wekker.
ik druk hem uit, draai me nog een keer om, als er een kwartier later naar boven word geroepen 'Wendy, het is 7 uur, moet jij er niet eens uit?!'
Half 7 + een kwartier = 7 uur?!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 11:27
Verwijderd
Leuk idee

7:00 Martin, het is 7 uur!
7:10 douchen
7:30 eten
7:55 naar school

op school:
1e uur Repetitie duits1 : leraar die alle woorden voorzegt
2e uur Godsdienst : de Band With No Name uit Manchester,Engeland komt in onze klas kletsen.
3e uur tussenuur
pauze Band With No Name treedt op in de kantine
4e uur tussenuur
5e uur CKV-1 : lerares : "Ga maar lekker naar huis"
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 11:31
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik verveel me de pleuris, dus ik doe ook wel even mee.

8 uur 's ochtends, de wekker gaat. Ik doe mijn ogen open en het is op de een of andere manier half 9. Gelukkig hoef ik pas om kwart voor 9 bij de bushalte te staan, dus ik heb nog alle tijd. Op onvoorstelbare wijze haal ik het toch nog en stap in de bus, waar slechts twee andere mensen inzitten. Wat redelijk vreemd is, aangezien de bus altijd stampvol zit. Zou de bus gekaapt zijn ofzo?
De bus rijdt echter gewoon naar zijn bestemming, waar ik dan maar uitstap en op zoek ga naar de juiste hal. Tentamen over Japan vandaag. Ik weet niks over Japan en ik wil het niet weten ook. Conclusie: na een half uurtje sta ik alweer buiten.
Op de terugweg vergeet ik uit te stappen bij mijn halte. En nu zit ik hier.
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 11:33
Verwijderd
Vrijdag 31 oktober.

7.00 uur, de wekker gaat. Ik blijf nog een kwartier liggen... en nog een kwartier... dus om 7.30 uur spring ik op.
7.30 uur, douchen.
7.45 uur nog even snel de krant lezen,
8.00 uur op naar het station,
8.10 uur de bus naar school pakken,
8.30 uur aangekomen op school, snel nog even de toets leren...

Vervolgens eerst 90 minuten een kanji-les, krijg de vorige toets terug; een 9,4. Ik ben blij De nieuwe toets was wel te doen, niet te moeilijk. Daarna 90 minuten een soort herhalingsles, we nemen de grammatica opnieuw door, maken er een toets voor en krijgen les van een native-speaker. Ze legt iets uit, ik stel daar een vraag over, ze kan hem niet echt duidelijk beantwoorden... hmm, ik zoek het zo zelf wel uit

Dan, 12.00 uur -> vrij. Ik pak de bus naar het station, het is super druk want er is markt. Om 12.30 uur ben ik thuis en zet ik de laptop aan... en nu post ik dit om 12.33 uur

Weekend!!!!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 12:31
desiree1986
desiree1986 is offline
Es ff kijken..

7 uur: mn moeder roept me dat ik eruit moet komen. zoek mn kleren uit, ga naar beneden. ff de krant bekijken.. ah mn zusje ook weer blij, groot artikel van Hind (AD ).. ontbijten (ik had absoluut geen honger maarja..)

7.50: ga naar boven (inmiddels al aangekleed hoor), mn haar doen, tandenpoetsen, beetje opmaken.

8.00: ga weer naar beneden. nog even mn economie repetitie voor vandaag doorkijken. heb zoals gewoonlijk weer tijd over...

9.13: ga (veel te laat eigenlijk) naar school, maar ben op tijd.

9.20-11.00: economie repetitie. was wel te doen opzich.. hoop dat mn cijfer ook te doen is.. ik was klaar om ongeveer 10.40. Ben in de mediatheek gaan zitten en ff de schoolkrant lezen.

11.00-11.20: ff wat eten en tussendoor nog een beetje de lijst met franse schrijvers en hun werken bekijken.

11.20-13.00: dit was dus de tijd die ik had voor mn literatuur frans.. nou ja was om 11.50 al thuis Nou maar hopen dat dat goed is gekomen..

11.50-nu: ff met mn ouders koffie meegedronken, op de computer msnen en forummen...

hierna:
dat kan nog van alles worden. ga zometeen aan mn profielwerkstuk werken en misschien vast wat nederlands leren voor dinsdag. Verder ga ik uiteraard ook nog eten en slapen.. dat eerste rond 18.00 en dat tweede om 22.00, maar zeer waarschijnlijk wel later.. oh ja vergeet ik bijna te douchen.. tussen t eten en t slapen in
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 13:07
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Leuk geschreven Wendy.

Mijn woensdag is niet zo bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 14:41
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
-x-SUM41-x- schreef op 31-10-2003 @ 09:06:
euhm, een kwartier na half 7 is toch kwart voor 7
ja!! lol
ik vergat een fase.
ik sla hem meestal uit, maar op de knop, dat hij na een kwartier weer gaat rinkelen, daarna ram ik hem wel goed uit en draai me weer om...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 10:17
Verwijderd
het klinkt allemaal wel herkenbaar
maar ik ga dus echt niet tot 01.00u opblijven om mijn huiswerk te maken hè! Dan maar geen huiswerk maken
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 11:33
Verwijderd
Mijn woensdag dat was gister toch? Ja het was gister woensdag

Om een uurtje of 9 word ik wakker, mijn vader roept ontiegelijk hard :"EVAAAAA moet je niet eens naar school ofzo?"
Nee, in tegendeel ik heb de eerste 2 uur vrij. Dus nee, ik hoef nog niet naar school.
Gezellig spongebob en rocket power gekeken en toen bedacht dat ik maar eens mijn bed uit moest. Onder de douche gestapt en me aangekleed. Het was toen al 10.00. Even geforumt en toen bedacht dat ik geen zin had in het derde uur. Ik besloot om dat uurtje maar even te spijbelen. Elisa melde me ziek voor dat uur en ik heb heerlijk piano gespeelt.

Vervolgens besloot ik om 12.30 (zoiets wat het nu ook is ) dat ik maar eens naar school toe moest. Ging mijn oma een heel verhaal tegen me ophangen. "Nee, oma, ik hoor het vanmiddag wel ik ga nu een poging wagen om iets te leren.."

Op de fiets naar school merk ik dat ik best wel aan de late kant ben en trap ik iets harder door. Als ik het schoolplein op fiets komt Steef aan fietsen "eva, spijbelaar, je was er het 3e uur niet toch?""nee, inderdaad k was er niet maar zo te zien jij ook niet"
Vervolgens kwam ik precies op de bel binnen bij KdN waarbij ik eerst moest luisteren naar de leraar die elke week zijn zelfde verhaaltje hield. Na zijn verhaaltje en zijn theorie over het opsplitsen van de klas ging ik maar aan mijn muziek werken.
Meneer meester kwam daarop naar mij toe met het verzoek of ik niet zo hard wilde praten.. Het was KdN dus geen muziek dus niet hard praten. Ik snapte hem niet
Toen gingi k maar op de computer.

Forummen op onzin.. met een stom topic wat op niets uitliep.
De regels van onze school maar eens gelezen die op het mededelingen bord hangen om daarna maar weer terug te gaan naar het lokaal.

De bel ging en ik liep naar mijn kluis toe om mijn gymspullen + jas te pakken.

5e uur : Mudra
Presenteren van onze bedachte dialoog. Was erg leuk, toen we hoorde dat klas 2I kwam kijken.. Daar wordt niemand vrolijk van.. dus wij ook niet.. Vervolgens een 8 gehaald

6e uur: Gym
Niemand bij ons op school heeft een zesde uur geloof ik. Ja, 5 klassen ofzo.. maar ik had dus wel een 6e uur en we gingen trampoline springen,kruisspringen en rechtstandig springen om vervolgens muur te springen. Niets bijzonders eigenlijk..

Na het zesde uur liep ik weer erg vrolijk naar buiten om joachim te zien fietsen die naar orkest ging. Dus ik ging achter hem aanfietsen... en toen merkte ik dat er een viool achter me fietste

Erg leuk een aardig..

17.15 Thuis!
18.00 Eten
19.00 - 22.00 niets gedaan
22.00 bv nederlands beginnen
23.00 slapen

6.40 weer op..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 15:04
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
prachtig verhaal je moet columniste worden
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 15:18
Verwijderd
OK, mijn woensdag:

7:00 MARTIN!!, het is tijd!!
7:10 MARTIN!!, het is tijd!!
7:15 douchen
7:30 eten
7:50 naar school

op school:
1e uur Wiskunde:
Combinatoriek. Leuk onderwerp..

2e uur tussenuur
Wiskunde repetitie van het 8e uur leren

3e uur tussenuur
Wiskunde repetitie van het 8e uur leren

pauze

4e uur Aardrijkskunde
Een 8.4 voor m'n repetitie!

5e uur Economie
Saai onderwerp, over activa/passiva etc. Ik werd nogal slaperig..

6e uur tussenuur
Wiskunde repetitie van het 8e uur leren

pauze

7e uur tussenuur : maatschappijleer vervalt
Wiskunde repetitie van het 8e uur leren

8e uur Wiskunde
Repetitie Machtsfuncties: 5 sommen, waarvan ik som 1 helemaal snap en 3 een beetje, de rest dus niet, dus dat wordt een dikke onvoldoende...

Op de fiets naar m'n moeder.Ik rij over glas: fietsband lek, dus met de bus...Stap ik in de verkeerde bus, die station Vlaardingen-West niet aandoet..

Heel stuk lopen naar huis, ik koop een frikandel bij de patatkraan.

17:00 thuis
22:30 huiswerk
23:30 slapen

en vanochtend er weer uit om 6.45...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-11-2003, 15:19
Verwijderd
Donderdag 6 november 2003

Vanmorgen ging de wekker om 7 uur, ik verzet hem tien minuten... en daarna nog weer tien... en weer tien... en toen een kwartier, maar dat werd echt te laat. Dus snel was gegegeten en toen, hop, naar de bus. Hij kwam er net aan, dus kon ik er meteen in. Fijn fijn!

8.30 uur -> op school aangekomen,
8.45 uur -> Het begin van 4x 45 minuten Engels, in een ander lokaal... in een ander gebouw... Lelijk oud lokaal. Er kwamen maar 12 mensen (van de 19 ofzo) dus het was lekker rustig. Eerst twee presentaties, daarna een video'tje kijken en oefeningen maken. Vervolgens een product op een slinkse manier na-apen, en dat product vervolgens presenteren. We maakten Grandpa's Original, een vierkant snoepje dat smaakt als goud. Ik mocht fijn presenteren

En mja, om 12.15 uur hadden we een korte cultuurles, over gebaren in het Japans, dus bv buigen, tellen op je handen (ja, dat doen ze echt heel anders) en wat andere bewegingen...

Vervolgens om 14.00 uur een workshop; origami, spelletjes en iets te eten.
Origami was leuk, we hebben een kraanvogel gemaakt en een sumo-mannetje. Daarmee deden we een spelletje en vervolgens kregen we koffie uit een blikje; was goed te drinken (koud dus he) best lekker. En daarna kregen we sojabonen op een vrij speciale manier (iets wat ze in oktober bij volle maan eten) met een soort rode-bonen-sausje en pinda-poeder. Mja, erg lekker was het niet. Die sojaboon was heel slijmerig, als je er op kauwde werd het alleen maar meer, en doorslikken ging niet. Daarnaast smaakte het niet echt naar iets, mja... niet mijn favoriete eten
En mja, vervolgens nog 'rock-paper-sciccors' op z'n Japans.

Toen weer met de bus naar huis, en om 16.00 was ik weer thuis

Nu leren voor de toetsen morgen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 15:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Om 6.40 vanmorgen ging mijn wekker, om zeven uur kwam mn moeder uit bed en maakte mij wakker. Nadat zij klaar was in de badkamer ging ik me wassen en aankleden. Toen naar beneden waar mn moeder boterhammen staat te smeren en me er een in mn hand duwt, aardbeienjam vandaag. Mn brood spoel ik weg met een glas milk & fruit en daarna ga ik naar boven om mn tanden te poetsen. Dan nog mn rugtas en mn gymtas halen en dan weer naar beneden, tis inmiddels zo rond kwart voor acht. Jas aan, regenpak kan vandaag wel thuisblijven, scheelt weer spullen op de fiets want ik heb ook mn gymtas al.

Omdat mn vaste route naar school opgebroken is moet ik een stukje omrijden maar ik ben rond acht uur op school. daar aangekomen is er nog niemand uit mijn klas aanwezig. Ik kijk even op het bord en daar komen al een aantal klasgenoten. We lopen samen naar de gymzalen.

1e en 2e uur: gym:
We moeten dansen voor een cijfer op een dansje dat we vorige week zelf hebben gemaakt. Het eerste uur mogen we nog oefenen, het tweede uur moeten we uitvoeren. Ik ga met nog iemand helemaal in het wit gekleed en twee anderen gaan in het zwart. Het gaat niet echt goed en ik heb een 6.9 en veel blauwe plekken (we hadden een val-scene die vaak geoefend moest worden)

kleine pauze:
we kleden snel om en gaan daarna in de Kombuys (= aula) zitten aan onze vaste tafel, daat zitten we altijd. Daar zitten we dan weer met ons vaste groepje.

3e uur: Natuurkunde
We hebben een demo en het lokaal moet verduisterd worden, het gaat over schaduw bij een gasbrander in het licht van een natriumlamp en echt boeiend is het niet. We verzinnen alvast sketches voor het 6V-cabaret.

4e uur: Tussenuur
Ik besluit met nog twee klasgenoten alvast wiskunde te volgen zodat we dat het laatste uur niet meer hebben. Omdat we maar met zn vieren zijn hebben we lekker de tijd om wat te vragen.

5e uur: Duits 1:
We gaan wat eerder weg bij ons tussenuur want we moeten naar het andere gebouw want we moeten een tekst oefenen in het computerlokaal. Daar aangekomen blijkt dat we de laatste zijn. Mijn computer doet het niet, althans ik heb geen internet dus ik krijg de tekst mee om die thuis te gaan maken. Eenmaal aangekomen in het andere gebouw weer blijkt het brugjes pauze te zijn en de Kombuys is dicht dus dat wordt eten in de garderobe. nadat we gegeten hebben vertrekken we richting mediatheek

Pauze:
We zitten met ons vaste groepje in de mediatheek en praten wat bij, ik ga met mn vriendin die nu nog in 5V zat even mn boeken wisselen in mn kluistje en even langs mn decaan om te vragen of hij mn verslag al nagekeken heeft wat ik in afgelopen mei heb ingeleverd, dat blijkt niet het geval te zijn dus moet ik er nog langer op wachten..

6e uur: Scheikunde:
Omdat mn leraar weer eens iets raars heeft gepland hoeven we eigenlijk helemaal niet naar het scheikunde uur, we verhuizen weer naar de mediatheek om daar weer sketches te gaan verzinnen voor het 6V-cabaret.

7e uur: was wiskunde (wat ik dus al het 4e uur had gedaan) nu eenmalig voorlichting over KWT:
Omdat ze bij ons in de volgende periode (vanaf 17 november) KWT in gaan voeren kregen we voorlichting over het plannen enzo. Al gauw blijkt dat het helemaal neit zo geweldig is als we hadden gedacht want iedereen moet verplicht 31 uur naar school en ik heb er nu maar 27, dat worden er dus 4 meer We protesteren nog maar het heeft geen zin

Na schooltijd: 14.55 uur:
We praten nog wat na en we wensen iedereen succes met zn toetsweek want morgen is het studieverlof, volgende week hebben we namelijk toetsweek. Vanavond is het nog info-avond over studiefinanciering en daar zien we sommigen nog wel even.

Thuis: 15.15:
Mn broertje zegt dat mn tante gebeld heeft over mn pws en ze belt om half vier terug. Ik ben een uur bezig met het bespreken van een hoofdstuk. Daarna ging ik even forummen.

Vanavond rond kwart over zes / half zeven eten. Om kwart voor acht tot tien uur is die info-avond. Daarna nog even tv kijken wat ik gister heb opgenomen en rond elf uur ga ik naar bed (planning)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 15:47
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
oke mijn woensdag:

6.30: Irene proficiat kleed je maar ff aan keej ddlijk kado van broertjes en zusjes

7.00 : kado's van broertje en zusjes gekregen

7.15 op de fiets naar school

8.06: op school aankomen

8.20 1ste uur engels ( nix gedaan)

9.00 geschiedenis

9.40 CKV ( helemaal nix gedaan owhja ff getrakteerd)

kleine pauze, vriendinnen getrakteerd

10.40 maatschappyleer

11.20 tussenuur

grote pauze

nog ff wiskunde

met Jonne en Nikki naar huis gefietst daar taart op en daarna gegourmet.

20.00 buurvrouw komt langs

20.30 ff Jonne naar huis brengen

21.00 nog ff wat gedronken en tv gekeken met wat familie

22.30 naar bed

tot 23.30 lezen

en s'ochtends er weer om 6.46 uit.
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 16:04
Verwijderd
Mijn woensdag

Zoals altijd weer té laat mijn bed uit. Ik stommel naar beneden, iedereen is al weg behalve mn moeder die - zoals altijd - óf haar haar staat te kammen voor de spiegel op de overloop óf in de keuken nog een slok thee neemt voordat ze weggaat. Half negen uit bed, vijf minuten ontbijten, vier boterhammen naar binnen gewerkt, vijf minuten tas inpakken, aankleden en vijf minuten aan mijn haar en gezicht prutsen.
Brood in de tas, op de fiets naar het 'hokje' waar vriendin Suzanne al staat te wachten - ook al zoals altijd. We fietsen naar school - eerste uur wiskunde met zn tienen, waar we een non boeiende uitleg krijgen over de standaardafwijking. Om 9.45 gaat half 6V naar Nederlands en de andere helft naar Literatuur. Ik heb Nederlands. Nakijken, aftekenen, weer een plusje erbij, hoera! om 10.30 gaat de bel voor de kleine pauze, maar ik ga lekker naar huis, want ik ben alweer vrij! Oh nee foto's maken voor het jaarboek, dus tot 12.15 op school gebleven... Om half één ben ik thuis, ga ik middageten, en een beetje huiswerk maken. Om half drie komen zowel mijn vriend als andere bandlid Stefan bij mijn huis aan - we gaan repeteren voor het optreden van volgende week vrijdag Om half vijf zijn we klaar en hebben we honger, we gooien een pizza in de oven en om half zes gaat Stefan naar huis. Om zeven uur eten (echt eten dan) en de rest van de avond tv gekeken.... om 23.00 naar bed, allah... en om 8.10 gaat de wekker weer!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:04
Verwijderd
Als je om half zeven besluit nog eventjes te liggen, dan kunnen ze een kwartier later toch niet zeggen dat het zeven uur is?


Die pauzes op het Nieuwediep (althans, ik neem aan dat je op het Nieuwediep zit) vind ik zo verrot geregeld, de grote pauze na het vijfde uur. Na het vierde uur is veel fijner (en dat heb ik hier dus in Ede )
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:25
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
M'n woensdag: *uitgebreid*

kwart voor 7: "Liiieeeesss ben je wakker?" *moeder doet licht aan* "Het is kwart voor 7." Nee ik was niet wakker maar van dat licht wordt je dat wel! "Je moet nog leren voor bio". Oh ja, bio proefwerk laatste uur. Ik kom me ben maar uit. Aankleden, eten, leren voor bio, blabla.

8 uur: "Maaaa ik moet gaan!" Eerste 2 uur gym, moet iets eerder op school zijn. Bokspringen, kast, ringen, brug, volleybal. Jippie

10 over 10: Omkleden, iedereen weer te laat bij Duits (ja wat wil je als je in 5 minuten omgekleed moet zijn, gymtas in kluisje en naar het lokaal (bovenste verdieping ). Het maakt hem niet uit, is wel aardige leraar.

11 uur: pauze van 15 minuten waarvan je 5 verspilt met lopen. Leuk Jongen is morgen jarig. So dat wist ik nog niet . Drie dagen van te voren 100 keer per dag zeggen dan weet iedereen dat wel.

11.20: Frans. Geweldig. Oh moesten we woordjes leren? "Lysandra, wat is het hart?" hhmmm nie geleerd dus tja geen idee. "Kwee nie". Oh ja le coeur denk ik achteraf. Vindt ze gelukkig niet erg omdat ik normaal wel leer

12.10: geschiedenis. Oh nee hè hadden we daar ook al huiswerk van?? Nadeel van ziek zijn, soms vergeten ze bepaalde vakken door te geven. Hij heeft het niet gemerkt. Het enigste voordeel van midden in de klas zitten, de leraar let niet op je. We mogen verder werken. Handig! Begin aan het huiswerk. Oh ja we zouden proefwerkpunt terugkrijgen. Zal wel onvoldoende zijn, rot geschiedenis. "Lysandra, 8.2" Whoehoe!!

13.00: pauze van half uur. Nog snel ff wat leren voor bio. Heb geen eten meer over, jammer. Je bent jarig morgen?? Dat heb je al 100 keer verteld!! Nahja

13.30: Natuurwetenschappen. Wel leuk vak. Oh we moesten stencils meenemen en vragen maken? Niet eens gehad die stencils. Maakt niet uit, bij het gezamelijk nakijken kan ik snel meeschrijven.

14.20: biologie. Proefwerk. Heb wel goed geleerd, moet lukken. Was niet moeilijk, kinderen uit 2A hadden al verraden wat je ongeveer moest weten.

15.10: vrij. Laatste uur valt uit. Jaja ik weet nu wel dat je jarig bent morgen hoor!! Fiets naar huis. Maak huiswerk, dan eten. Ga daarna aan de computer. Daar zit ik nu nog steeds...
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |

Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 17:32.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 18:54
misty1986
Avatar van misty1986
misty1986 is offline
ok, dit was mijn woensdag:

ummm, om een urtje of 7.15 precies gaat de wekker, k moet er weer uit, dan ffies douchen, aankleden, eten & dergelijke en om 8.15 naar school, waar ik het net red om op tijd te zijn in de les gs (8.30) dan een heeeeeeeeeeeeel saaie les geschiedenis, heb nix te doen, daarna een le ec, nog saaier, gaaaaaaap!
Daarna (ummm, dan is het al uhhhh 10.00) een tussenuurtje, nog ff gemaft en nix gedaan, toen pauze, daarna fa, oke, toen wel wat gedaan. Toen weer 2 tussenuren+pauze, very boring. Ben maar duits gaan maken voor 7e uur, ha'k nog nie af, toen 7e duits *gahaap*, wiskunde *nog moeier* en toen nog engels( 15.30-16.15) *val bijna in slaap*
Ffies naar huis gefietst, wel lekker herfstig weertje, toen huiswerk gedaan, helaas, was heel boring, niet veel, ff geleerd (duitse woordjes, lukt me noit om er een voldoende voor te halen)
gegeten, OnM +GtSt gekeken, ff achter de compu gekropen en toen moest ik van pa alweer naar bed, enne toen ging de volgende dag om 7.15 alweer de wekker (vandaag dus)

MIsty
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2003, 19:00
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Hé leuk topic, ik schrijf hier even m'n woensdag neer (vandaag =>donderdag, was toch maar saai).

6uur, stapstapstap (voetstappen op de trap), klik (alle lichten aan) klopklop, 'opstaaaaaaaaaaaaan of je moet je weer haasten!' (jeps idd me moeder die in m'n kamer staat ).
Slofslof naar beneden, doodmoe, met een slecht humeur warm ik m'n melk op en neem m'n cornflakes, eten terwijl ik weer een keer zeur dat de krant nog niet is aangekomen, dan maar in de tv-gids lezen om te weten wat er 's avonds op tv is terwijl ik weet dat ik toch misschien weer geen tijd heb om te kijken... Wassen kleden, boekentas halen.

Tegen 7 uur wil m'n moeder me voeren tot aan het station omdat ze er toch moet passeren en ik moet sleuren met m'n veel te grote schoendoos waar m'n bladerenspel inzit, veel te vroeg natuurlijk, waarop ik in de koude uit de auto klim en naar m'n alledaags stationnetje strompel, zoals iedere keer ben ik weer precies 26 minuten te vroeg. Ik sleur mezelf naar het rekje waar de 'metro' op me ligt te wachten, daarna ga ik nog een 20-tal minuutjes in de warmte tussen al de mensjes beneden op de stoeletjes zitten.

7u26 Eindelijk de trein terwijl ik al sta te praten tegen een vijfde van mijn klasje.

7u50 Aankomst in Gent-Sint-Pieters, om 8u05 heb ik m'n tweede trein naar Gent Dampoort nog alle tijd dus om op mijn gemakske naar spoor 2 te gaan...

7u55 Aankomst aan spoor 2 waar we al met een derde van m'n klasje allemaal staan te sukkelen omdat we weer eens veel te vol geladen zijn, tien minuutjes erna komt treintje aan en nog es acht minuutjes later eindelijk in de Dampoort, nog een kwartier te voet sleuren met onze dozen, borden, bladen (alles wat je maar kan bedenken).

8u30 Eindelijk op school, toiletbezoek , naar de les bewegingsopvoeding waar we een uur en een half leren over rugklachten en hoe we die kunnen wegwerken, resultaat: de rest van de dag, pijne rug, pijne schouders en pijne voeten ...

10u kwartiertje pauze, spel afgeven in het OWP.

10u15 les pedagogie, alles wat je maar moet weten over objectief observeren bij kleutertjes kom je hier zeker te weten met de nodige discussies erbij (gelukkig één van de toffere lesjes)

11u45 ETENSTIJD!

12u45 een uur en een half denkvorming (wiskunde) begint weer, waarop we naar het OWP moeten (de onderwijswerkplaats a.k.a bibliotheek) en we héél de les mogen rechtstaan omdat ze allllllle spelletjes die er bestaan voor kleuters wil uitleggen ...

14u15 kwartiertje pauze

14u30 beeldende vorming, we moeten werken met kleuren (mooie regenboog gemaakt alleen kleuren niet in de juiste volgorde ) dan lievelingsdiertje in klei maken, toen iedereen al halfwege was en ik m'n konijntje al gemaakt had wist ze ons te zeggen dat we er 'beweging' moesten inbrengen! Komt ze zo naar me toe, ja héél erg goed alleen nu nog de beweging, neemt ze het hoofd vast van mijn beestje en geeft ze er een draai aan , ik mijn beestje weer wat bijwerken, ene oortje schuin zetten en ene pootje op een boomstam leggen...

16 uur om bladerenspel die al verbetert was, lopen om bus te halen, wachten wachten en dan tot de conclusie komen: damn gemist, 16u12 dan maar lopen om trein van 16u20 te halen, yes trein gehaald, lopen in Gent-Sint-Pieters om trein van 16u32 te halen: ook gehaald! , om 17 uur trug thuis int station, gelukkig geen school voor het middelbaar in de namiddag dus geen vervelende jongens, maar niet goed gedacht ...

17u05 busje in aantocht, sukkelt op busje met spel, ploft neer in stoel, hoort persoon die ze helemaal niet wil zien en houdt haar stil ... Ziet persoon aan de markt afstappen, terwijl hij aan mijn halte moest afstappen , gaat weer ongelukkig naar huis .

17u15 THUIS

Post lezen, krant lezen

18 uur eten!!!!!

18u45 huiswerk maken, msn'en, douchen

20 uur tv zien

21uur slapen gaan (ja vroeg maar anders hou ik het niet vol ...)
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!

Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 19:08.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 19:05
load_harmony
load_harmony is offline
Woensdag

jah zoals bij iedereen begint ook mijn dag met een wekker ik lees eerst wat (stille tijd heet dat), kleed me aan en ga heel even piano spelen. ik eet mijn ontbijt en fiets richting mijn stage. (dit is de eerste keer in 5 jaar dat is een keer iets voor school in de plaats waar ik woon kan doen! echt prettig! dat scheelt best sochtends kwa reistijd!). stage is okeej. samen met mijn stagebegeleidster gaan we op huisbezoek bij een mevrouw om even met haar te praten. haar dochter zit er bij die hele verhalen heeft en ondertussen ook telkens aangeeft dat ze haast heeft waardoor we niet snel ver kwamen. maar goed, daarna terug naar het kantoor, nabesproken, dossier bijgewerkt en dan naar huis. thuis even snel mail lezen en piano spelen. dan eten en savonds huiswerk maken en weer een hooop piano spelen. daarna belt er een vriendin en we spreken af vrijdag weer es uit te gaan. dan naar bed, mrogen weer stage. in bed bednek ik me dat ik voor dit weekend nog wat dingen moet regelen dus ik ga mijn bed weer uit en bel wat mensen. kwartiertje later weer bed bereikt en stille tijd en slapen. tussen door heb ik ook nog een boek uitgelezen..
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 22:00
Verwijderd
Mijn woensdag in het kort is uhm van 9 tot 5 naar school en daarna nog leren. En school houdt in hard werken en typles wat grappig is en 2,5 uur nederlands achter elkaar zonder pauze ;(
Een half uur pauze tijdens 8 uur lang school is ook best wel klote.

En dat was mijn woensdag alweer

*koppijn dus*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.