Oud 30-03-2004, 16:40
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Ik vroeg me af of er al mensen druk aan het leren zijn. En dan bedoel ik niet oefenen op school met oude examens, maar echt thuis de stof doornemen.
Ik las laatst namelijk de examenkrant en daar stond in: 'Nog niet begonnen? Het kan nog!!' Met andere woorden: je bent eigenlijk al veel te laat, maar als je nu heeeel hard gaat werken, red je het nog wel.
Ikzelf ben nog niet begonnen, eigenlijk niemand in mijn omgeving nog. Iedereen had ook zoiets van: huh, we hebben toch nog genoeg tijd? Ik was eigenlijk van plan om in de meivakantie te beginnen, en dan elke dag een paar uur leren.
Nou vroeg ik me dus af of wij hier allemaal zo dom zijn omdat we niet zijn begonnen, of dat er veel meer mensen zijn die nog moeten beginnen. En als je nog moet beginnen, wat was je van plan?
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.

Laatst gewijzigd op 30-03-2004 om 16:54.
Advertentie
Oud 30-03-2004, 16:43
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik ben nog niet begonnen en dat zal ik tot een week of twwe van tevoren ook niet doen.
Oud 30-03-2004, 16:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Nee nog niet begonnen. Ben nog steeds bezig met tentamenweek en vervolgens krijgen mijn herkansingen m'n aandacht. Na de meivakantie heb ik 2 weken studieverlof dan ga ik eens beginnen met leren... Sk laat ik dan nog zitten, want daar heb ik een lang weekend voor in de examenperiode.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-03-2004, 16:50
mosterd
Avatar van mosterd
mosterd is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 30-03-2004 @ 17:40 :
Ik vroeg me af of er al mensen druk aan het leren zijn. En dan bedoel ik niet oefenen op school met oude examens, maar echt thuis de stof doornemen.
Ik las laatst namelijk de examenkrant en daar stond in: 'Nog niet begonnen? Het kan nog!!' Met andere woorden: je bent eigenlijk al veel te laat, maar als je nu heeeel hard gaat werken, red je het nog wel.
Ikzelf ben nog niet begonnen, eigenlijk niemand in mijn omgeving nog. Iedereen had ook zoiets van: huh, we hebben toch nog genoeg tijd? Ik was eigenlijk van plan om in de meivakantie te beginnen, en dan elke dag een paar uur leren.
Nou vreg ik me dus af of wij hier allemaal zo dom zijn omdat we niet zijn begonnen, of dat er veel meer mensen zijn die nog moeten beginnen. En als je nog moet beginnen, wat was je van plan?
de examenkrant heb ik ook gelezen maar dat is bullshit. alle vakken kan je gewoon in 2 weken leren. dus maak je maar geen zorgen
Oud 30-03-2004, 16:51
sdekivit
sdekivit is offline
het ligt er helemaal aan wat voor vakken je hebt --> heb je exacte vakken dan hoef je in principe niets te leren maar je moet laten zien dat je iets kan uitrekenen

--> leren heeft dan geen zin maar oefenen met oude examenopgaven wel
Oud 30-03-2004, 16:56
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
mosterd schreef op 30-03-2004 @ 17:50 :
de examenkrant heb ik ook gelezen maar dat is bullshit. alle vakken kan je gewoon in 2 weken leren. dus maak je maar geen zorgen
Ow, gelukkig! Ik maakte me ook eigenlijk geen zorgen, vooral omdat niemand bij mij op school al begonnen was, en ik ook van andere vrienden die eerder examen deden had begrepen dat ze niet vóór de meivakantie zijn begonnen, maar ik vroeg me gewon af of wij de enigen waren.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 30-03-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Saycheese schreef op 30-03-2004 @ 17:40 :

Ik las laatst namelijk de examenkrant en daar stond in: 'Nog niet begonnen? Het kan nog!!' Met andere woorden: je bent eigenlijk al veel te laat, maar als je nu heeeel hard gaat werken, red je het nog wel.
Dat las ik ook toen ik examen deed, en nog niets geleerd had
Voor mij werkt het ook niet al zo vroeg beginnen met leren. Ik vind het veel handiger om een dag of twee dagen van te voren te beginnen (met examens was het wel een beetje eerder), en dat heeft altijd goed gewerkt
Oud 30-03-2004, 17:03
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
ik heb eerst nog herkansingen, maar waarschijnlijk begin ik pas een week van tevoren ofzo
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 30-03-2004, 17:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nee. Ik ben wel bezig om te zorgen dat ik rond de meivakantie alle samenvattingen heb die ik wil hebben, maar echt leren doe ik pas vanaf de meivakantie (en zelfs dat zal wel weer uitlopen tot de week erna )

Heb btw eerst nog een toetsweek te gaan, dus daar kan ik beter aandacht aan besteden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 30-03-2004, 17:23
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik begin over 3 weken pas met leren.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 30-03-2004, 17:28
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Neuh... eerst maar eens aandacht besteden aan de schoolexamens.
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Oud 30-03-2004, 17:38
HowLovely
Avatar van HowLovely
HowLovely is offline
ik heb net mn laatste toetsweek gehad... laatste se's dus
donderdag mn examen ckv2
en dan nog frans spreekvaardigheid en literatuur
en dan kan k me pas echt op t examen concentreren
talen oefenen oefenen oefenen oefenen en oefenen

geschiedenis leren.....
en wiksunde....uuhm dat wordt denk k lastig maar ook kwestie van begrijpen en kunnen toepassen...
__________________
...::: buy me some happy :::...
Oud 30-03-2004, 17:44
amerie
amerie is offline
Ja ik dacht ook dat ik nu al eigenlijk te laat was met beginnen. Maar ik heb es om me heen gevraagd en iedereen begint pas twee weken van te voren. Maar je kan natuurlijk ook alvast beginnen met een vak dat je moeilijk vind. Je moet gewoon een beetje per vak kijken hoeveel tijd je denkt nodig te hebben en kijken naar je schoolexamencijfers, sta je ergens slecht voor begin er dan vast aan, het kan toch geen kwaad (kost wel energie, zucht, maja het moet toch!!) SUCCES ALLEMAAL!
Oud 30-03-2004, 18:35
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
nee, maar ik kan gewoon niet leren voor over 2 maanden
dan denk ik WAAR DOE IK HET VOOR?! eerst maar eens mn herkansingen en misschien samenvatting GES maken ofzo
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Oud 30-03-2004, 19:36
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik ben met natuurkunde alleen al begonnen ja.

Op de een of andere manier kan ik juist beter leren voor over een maand dan over een week/paar dagen
Oud 30-03-2004, 19:57
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
Al begonnen met leren?
HAHA, weinig kans
Oud 30-03-2004, 20:27
Verwijderd
nou volgens mij is iedereen wel begonnen met leren. want de SE's zijn van dem eeste vakken hetzelfde onderwerp als van de CSE's. ik ben nu voor mn herkansing aan het leren en dat ga ik ook weer voor mn CSE leren. dus ik kan niet zeggen dati k nog helemaal niet ben begonnnen.
Oud 30-03-2004, 20:42
sientjuh
Avatar van sientjuh
sientjuh is offline
Ik leer al 3 jaar voor mn examen
Na de meivakantie zal ik wel wat serieuzer aan de slag gaan richt me op dit moment meer op mn laatste SE's.
__________________
Be all you can be
Ads door Google
Oud 30-03-2004, 20:52
Tovenaar
Tovenaar is offline
Vorig jaar 6vwo examen gedaan, toen ook niet zo op tijd begonnen eigenlijk. Maar een tip: vooral voor vakken waar je veel opdrachten voor moet maken is het slim om echt al flink te oefenen voor je echt gaat leren. Je hoeft nog geen kennis in je hoofd te stampen van vakken als geschiedenis, ak, enzovoort, dat is toch allemaal basiskennis wat je krijgt. Maar voor een gruwelvak (voor de meeste dan) als wiskunde kan je eigenlijk niet vroeg genoeg beginnen met opdrachten maken. Dan leer je namelijk hoe examens eruit gaan zien en door oefening leer je de stof zelf ook veel beter dan door boeken te lezen.
__________________
L'art pour L'art. Gaat heen en schrijf!
Oud 30-03-2004, 22:36
PieterB
Avatar van PieterB
PieterB is offline
Ik heb 6 vwo gedaan, een dag of 4 van te voren begonnen en heb het nog gehaald... Ik heb dan ook sowieso neit veel gedaan om het te halen, dus ik kan niet goed inschatten hoeveel iemand anders moet leren, maar nu al beginnen hoeft denk ik niet perse...
Vaak maak je je meer druk dan nodig is, maar als je het fijn vind om nu al te beginnen, voor je zelfvertrouwen en voor een gevoel van voldaanheid, dan moet je dat vooral doen .
__________________
Can’t live in yesterday!
Oud 30-03-2004, 22:45
Verwijderd
Nee, maar ik ben ook net klaar met mijn laatste toetsperiode en moet nog herkansingen maken
Oud 30-03-2004, 23:53
Luego
Luego is offline
Ik zit nu in mn laatste tentamenperiode, daarna komen nog dingen als ckv3 afronden, mondelingen Engels en herkansingen.

Maar ben nu ook stof aan het leren voor deze tentamens die op het examen getoetst wordt, dus eigenlijk ben ik al wel begonnen.
Oud 31-03-2004, 08:20
Faery
Faery is offline
Die krant is getikt. Zoals ik er nu voorsta kan ik tijdens m'n CSE drieën en vieren halen en nog slagen, dus ik gok dat ik een weekje van te voren m'n boeken maar eens ga zoeken en poog te beginnen.
__________________
Genocidealisme.
Oud 31-03-2004, 08:30
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Vorig jaar stond dat er ook in En ook toen was nog niemand begonnen, was ook helemaal niet nodig..!
Oud 31-03-2004, 08:55
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik ben nog niet echt helemaal begonnen met leren want ik heb komende 2 weken eerst nog een toetsperiode. Maar voor natuurkunde bijvoorbeeld moet ik voor m'n SE al alle examenstof leren. Als ik m'n SE natuurkunde dus voldoende maak hoef ik daar niet meer zo veel voor te leren.
Advertentie
Oud 31-03-2004, 10:56
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Ben nog niet begonnen met leren, weet ook niet of ik dat wel ga doen. Eigenlijk heb je al die jaren en vooral dit schooljaar ervoor geleerd en als je voldoendes heb gehaald dan moet je de stof toch aardig beheersen.
Ik zelf ben dit jaar weinig op school geweest en moet dus deze maand veel toetsen inhalen, als ik daar gewoon goede cijfers voor haal ga ik niet nog eens extra leren voor mijn examen. Misschien wel nog wat dingen die niet zo goed gingen even doorlezen ofzo.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 31-03-2004, 15:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eigenlijk ben je altijd al bezig met leren, je bent toch bezig met de stof (laatste dingetjes maken, leren voor de laatste SE's) dus ik denk niet dat je kan zeggen dat je nog niet begonnen bent met leren. Echt beginnen met leren speciaal voor mijn CSE doe ik na de toetsweek, dan hebben we nog een week verplicht les, waarin je je SE's kan bespreken enzo en de week erna hebben we nog facultatief les en dan wil ik nog vragen stellen over dingen die ik moeilijk vond. In de meivakantie wil ik ook wel wat doen maar ik denk niet dat er veel van komt, maar het zal wel moeten want ik heb 10 mei herkansingen van deze toetsweek en 19 mei al mijn eerste examen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 31-03-2004, 17:23
Freestyler*
Freestyler* is offline
leren? daar heb ik nog niet eens over nagedacht

maar oude examen(opgave)s maken, dat doen we bij de meeste vakken (wisk, nat, geschiedenis, m&o, eco, nederlands) al in de les.
__________________
I love dr Phil :D
Oud 31-03-2004, 20:46
Myris
Avatar van Myris
Myris is offline
Ik heb nu mijn schoolexamen achter de rug, ik ga eerst mijn herkansingen even afwachten. En da ndenk ik dat ik over een week of twee begin met herhalen.
__________________
No trees were killed in the creation of this message. However, many electrons were terrible inconvenienced.
Oud 01-04-2004, 07:04
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Whaha, dat ding heb ik ook gelezen en toen dacht ik ook: Whaat? Het is nog niet te laat?!
Wat stom dat ze dat elke jaar er in zetten

Iig: ik ben nog niet echt begonnen. Alleen tijdens de les zelf, maar niet thuis. Eerst even mn toetsweek afronden!
__________________
I'll find you.
Oud 01-04-2004, 15:23
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 30-03-2004 @ 17:40 :
Ik las laatst namelijk de examenkrant en daar stond in: 'Nog niet begonnen? Het kan nog!!' Met andere woorden: je bent eigenlijk al veel te laat, maar als je nu heeeel hard gaat werken, red je het nog wel.
Ja, dat las ik ook. Ik had ook al iets van: huh?

Ik ben nog niet echt begonnen met leren. Met natuurkunde zijn we wel begonnen met herhalen, dus daar ben ik ook een beetje mee bezig. Maar verder nog niet echt. Ik ben wel met examens aan het oefenen voor sommige vakken, maar dat zijn niet echte leervakken (engels, nederlands).
Oud 01-04-2004, 15:27
Verwijderd
Kort maar krachtig: nee.

Na mn toetsweek, dan wel.
Oud 01-04-2004, 17:00
Verwijderd
Ik ben nog niet begonnen
Volgende week heb ik tentamenweek, dan een week les en daarna herkansingsweek. Daarna ga ik wel beginnen met leren denk ik
Oud 01-04-2004, 17:23
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik ben aan het leren voor mn tentamenweek die ik volgende week heb. Daarna zie ik wel, ik weet nog niet wanneer ik begin...
Oud 01-04-2004, 18:17
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
ik heb net laatste tentame week gehad. nu is het alleen maar voorbereiden voor examen.
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Oud 01-04-2004, 18:43
Verwijderd
Morgen nog een SE en Mondeling

Vanaf volgende week ga ik wel aan de slag. Ik ga vooral voor wiskunde en scheikunde aan de slag. Bij scheikunde heb ik echt veel stof gemist (daarom vaak lage cijfers nu nog, bijv wist niet was zwavelzuur is etc) en bij wiskunde vergeet ik echt snel hoe het zat. Als we bij b2 een bewijs hebben besproken, en dat heb je bij de volgende nodig, weet ik hem al niet meer (5 min later dus..) Ik ga ook die samengevat boekjes kopen, die moeten erg handig wezen.
Ads door Google
Oud 01-04-2004, 22:37
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ja, dat stukje had ik ook gelezen. pff, ik heb eerst 19 april nog een tentamenweek zeg! neej dus, nog niet geleerd voor mn examen.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 02-04-2004, 06:44
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb net tentamens gehad die over precies dezelfde stof gaan, dus ja, ik ben al begonnen, maar ik ga altijd nog meer leren voor mn examens.
Oud 02-04-2004, 08:48
Verwijderd
zit nou midden in de laatste tentamenweek, daar leer ik druk voor. m'n examens leer ik later wel
Oud 02-04-2004, 10:02
desiree1986
desiree1986 is offline
Citaat:
tinus11 schreef op 01-04-2004 @ 19:17 :
ik heb net laatste tentame week gehad. nu is het alleen maar voorbereiden voor examen.
Ik ook. Vanaf gisteren ben ik begonnen met de examenvoorbereiding..
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Oud 02-04-2004, 11:25
Verwijderd
heb volgende week eerst nog tentamens, en die week daarop ook daarna misschien een keer met samenvatten beginnen enzo maar echt leren begin ik ongeveer 2 weken van te voren mee denk ik
Oud 02-04-2004, 20:54
suikerprinses
Avatar van suikerprinses
suikerprinses is offline
eh nee nog niet begonnen.

maandag herkansing.
die week erna tentamens.
die week daarna mondeling.
en dan is het vakantie. dan begin ik. moet vroeg genoeg zijn hoop ik. ik kan niet 6dingen door elkaar leren...
Oud 03-04-2004, 08:44
dummiedegum
dummiedegum is offline
ik ben met m&o en en economie al begonnen...

al die lesbrieven *kreun*
Oud 03-04-2004, 18:58
snoops
Avatar van snoops
snoops is offline
ik schrok er ook nogal van maar ik denk dat ze bedoelen met 'nog niet aan geleerd': nog helemaal niets aan leren gedaan de afgelopen jaren. maar dat gaat ook nergens over want hoe zou je het dan gered moeten hebben tot het examen?
Oud 03-04-2004, 18:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
snoops schreef op 03-04-2004 @ 19:58 :
ik schrok er ook nogal van maar ik denk dat ze bedoelen met 'nog niet aan geleerd'
Schrok je d'r van??
Ik en een vriendin begonnen keihard te lachen toen we het lazen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-04-2004, 20:46
cup a soup
cup a soup is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 30-03-2004 @ 17:51 :
het ligt er helemaal aan wat voor vakken je hebt --> heb je exacte vakken dan hoef je in principe niets te leren maar je moet laten zien dat je iets kan uitrekenen

--> leren heeft dan geen zin maar oefenen met oude examenopgaven wel

ik probeer zulke uitspraken niet te veel in te geloven...dat doet m'n motivatie niet echt goed namelijk
k moet er gewoon ff voor gaan en niet zoals voorgaand weinig leren. En niet onderschatten! En tegen jezelf praten is geen schande!
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Oud 04-04-2004, 14:16
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 30-03-2004 @ 17:40 :
Ik las laatst namelijk de examenkrant en daar stond in: 'Nog niet begonnen? Het kan nog!!' Met andere woorden: je bent eigenlijk al veel te laat, maar als je nu heeeel hard gaat werken, red je het nog wel.
ik lag ook dubbel toen ik dat las

we hebben toch weken vrij voor de examens? dan lees ik het dan nog wel eens door, ik heb toch alles al een keertje gedaan..
Oud 04-04-2004, 14:28
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
nee
ik ben nog niet begonnen.
Kijk wel wanneer
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Oud 04-04-2004, 21:09
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Zou niet eens weten wat ik zou moeten leren.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Oud 07-04-2004, 09:16
eindhovenrulez
Avatar van eindhovenrulez
eindhovenrulez is offline
nee nog nie eerst laatste toetsweek, en daar moet ik ook nog voor beginnen dus

naja ik begin in de meivakantie
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2007 Leren, al begonnen?
RodeKrab
95 18-05-2007 11:58
VWO Wie is er al begonnen?
Magictalla
145 17-05-2006 15:28
Eindexamens 2005 Ben jij al begonnen met leren?
Phlox
92 19-05-2005 12:30
Eindexamens 2003 Ben jij eigenlijk al 'echt' begonnen met het leren van je Examen ?
knights
46 18-05-2003 18:28
Eindexamens 2003 AAH leren... hulp gevraagd...
Alpha #1
50 09-05-2003 15:23
Eindexamens 2003 al beginnen met leren?
mekras
22 28-04-2003 23:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.