Oud 09-05-2004, 22:59
Luego
Luego is offline
Eens een topic over iets anders dan 'relaties', maar over relaties , vriendschappelijke dan.

Wat is nou vriendschap, wie weet er een goede definitie?
Wanneer noem jij iemand een vriend(in)?
Wat verwacht je van iemand 'in' een vriendschap?
Heb je een paar hele goede vrienden, of heel veel 'halve' vrienden?
Zijn er mensen met wie je echt een hele speciale band hebt?
Gaat vriendschap over leeftijdsgrenzen heen volgens jou?

En als je nog andere dingen hebt.... zet maar neer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2004, 23:12
Co
Avatar van Co
Co is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 09-05-2004 @ 23:59 :
Eens een topic over iets anders dan 'relaties', maar over relaties , vriendschappelijke dan.

1 Wat is nou vriendschap, wie weet er een goede definitie?
2 Wanneer noem jij iemand een vriend(in)?
3 Wat verwacht je van iemand 'in' een vriendschap?
4 Heb je een paar hele goede vrienden, of heel veel 'halve' vrienden?
5 Zijn er mensen met wie je echt een hele speciale band hebt?
6 Gaat vriendschap over leeftijdsgrenzen heen volgens jou?

En als je nog andere dingen hebt.... zet maar neer.
1- Vriendschap, iemand die ik graag mag, hij mij ook
iemand op wie ik kan rekenen als ik in de shit zit, en die van mij hetzelfde verwacht

2- iemand die voldoet aan definitie van vraag 1

3- dat ik er mee kan lachen en praten, hij/zij moet ook betrouwbaar zij

4- goede vrienden zijn op 1 hand te tellen, aardige mensen waarmee je veel lol hebt, flink kan zuipen en gezellig om kan gaan heb ik GELUKKIG vrij veel. Maar dat zijn niet de mensen waarvan ik verwacht dat die er altijd voor mij zullen zijn. Zou ik ook niet per definitie voor hun zijn

5- Gelukkig wel. Er zijn dus mensen waar ik altijd trecht kan, zelfs midden in de nacht. Bij mensen die in bijv bij het uitgaan tegenkom, waar ik avonden mee kan lachen, kletsen en een leuke avond mee doorbreng heb ik dit niet. Ze zijn wel belangrijk voor me, maar ik weet dat als ik midden in de nacht bij hén op de stoep sta, ze zich 3x zullen bedenken...

6- Nee, dat is onzin. Hoewel ik wel eerder neig naar oudere vrienden dan naar jongere
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 07:29
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 09-05-2004 @ 23:59 :
Eens een topic over iets anders dan 'relaties', maar over relaties , vriendschappelijke dan.

1. Wat is nou vriendschap, wie weet er een goede definitie?
2. Wanneer noem jij iemand een vriend(in)?
3. Wat verwacht je van iemand 'in' een vriendschap?
4. Heb je een paar hele goede vrienden, of heel veel 'halve' vrienden?
5. Zijn er mensen met wie je echt een hele speciale band hebt?

En als je nog andere dingen hebt.... zet maar neer.
1. Vriendschap is iemand die ik aardig vind, goed mee op kan schieten en die er altijd voor me zal zijn als ik ergens mee zit.

2. Als ze voldoen aan het antwoord van vraag 1.

3. Vertrouwen en dat ik met hem/haar kan lachen en huilen.

4. Ik heb 3 hele goede vrienden en veel halve vrienden.

5. Ja, met twee we hebben veel dezelfde dingen meegemaakt en dat geeft best een speciale band.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 07:41
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 09-05-2004 @ 23:59 :
Eens een topic over iets anders dan 'relaties', maar over relaties , vriendschappelijke dan.

Wat is nou vriendschap, wie weet er een goede definitie?
Wanneer noem jij iemand een vriend(in)?
Wat verwacht je van iemand 'in' een vriendschap?
Heb je een paar hele goede vrienden, of heel veel 'halve' vrienden?
Zijn er mensen met wie je echt een hele speciale band hebt?
Gaat vriendschap over leeftijdsgrenzen heen volgens jou?

En als je nog andere dingen hebt.... zet maar neer.
Ik heb eigenlijk alleen maar online-vrienden. In real life heb ik iig geen mensen die ik buiten school nog zie. En tsja je weet, online kan het verkeren, dus dat verandert nogal eens, maar de online-vrienden die ik heb zijn voor mij echte vrienden en ik zou voor ze door de vuurmuu...eh het vuur gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 09:52
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 09-05-2004 @ 23:59 :
Eens een topic over iets anders dan 'relaties', maar over relaties , vriendschappelijke dan.
Wat is nou vriendschap, wie weet er een goede definitie?
Vrienden staan voor je klaar wanneer je ze nodig hebt. Vrienden geven om jou en jij geeft om hen. Vrienden leven met je mee.

Wanneer noem jij iemand een vriend(in)?
Als ze voldoen aan het bovenstaande. Sommige 'echte vrienden' zie ik maar 1 keer in de 2 weken maar dat maakt voor mij geen verschil.
Mensen waar ik op school veel mee optrek maar voor de rest niks mee doe, of mensen die ik via via ken en dan wel is in de bus spreek ofzo vind ik geen vrienden.

Wat verwacht je van iemand 'in' een vriendschap?
Niet veel. Als ze maar gewoon hun zelf zijn en wij af en toe wat leuks doen. En vanzelf sprekend dat ze zich gedragen als een vriend. Niet mij belachlijk maken bij andere mensen ofzo.

Heb je een paar hele goede vrienden, of heel veel 'halve' vrienden?
Halve vrienden vind ik dus geen vrienden. Ik heb een klein aantal mensen waar ik veel mee om ga. Regelmatig in het weekend leuke dingen ondernemen. Naar elkaars verjaardag. Op vakantie gaan.
Daarnaast heb ik dan nog een aantal vrienden die ik gewoon wat minder vaak zie maar waar ik dan zo af en toe een dagje mee uit ga.

Zijn er mensen met wie je echt een hele speciale band hebt?
ja, met mijn beste vriendin (tevens mijn nichtje). Ze is echt alles voor me en het fijne is dat we geen enkel geheim voor elkaar hebben. We kunnen elkaar midden in de nacht wakker bellen als het moet en als er eentje verdrietig is weten we precies wat we moeten doen om elkaar weer happy te krijgen.
We proberen echt zoveel als maar kan voor elkaar te doen. Het is ontzettend fijn om iemand te hebben waar je alles kwijt kan en die jou precies helemaal aan voelt.

Gaat vriendschap over leeftijdsgrenzen heen volgens jou?
ja, geen enkel probleem. Mijn beste vriendin is 3 jaar jonger en daar heb ik nog nooit iets van gemerkt. Ook mijn partner is niet van dezelfde leeftijd. Die is juist 3 jaar ouder.
Dan is er nog een mede leiding van mij bij de scouting die al 29 is. Maar ook daar heb ik echt geen problemen mee. ja tuurlijk....die van 29 heeft een heel ander leven. Maar dat wil niet zeggen dat we het super goed kunnen vinden en heel leuk met elkaar kunnen rond hangen.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 10:07
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
echte vriendschap... eerlijk zijn tegen elkaar en elkaar steunen, hoe dan ook... heb een paar echte vrienden, die me nooit in de steek zouden laten. we hebben samen wat moeilijke tijden doorgemaakt maar zijn er samen altijd uitgekomen... ik gun haar alles en anderson ook,... ik voel me zo opmijn gemak bij haar en kan al mijn gevoelens en emoties uitten, ik hoef me nooit anders voor te doen als ik ben. ze heeft me erbovenop gekregen toen ik me down voelde en betekent heel veel voor me
kvind ur lief
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 18:53
Verwijderd
Wat is nou vriendschap, wie weet er een goede definitie?
het gezellig hebben, alles kunnen delen(of bijna alles), elkaar alles gunnen en elkaar overal in steunen, enz.
Wanneer noem jij iemand een vriend(in)? als ik veel met diegene om ga en het gezellig is en we alles kunnen delen (of bijna alles) enz.
Wat verwacht je van iemand 'in' een vriendschap? dat je mekaar steunt in alles, ookal is de ander het er niet mee eens, dat je mekaar helpt, naar mekaar luisterd, lol maakt, tijd voor mekaar maakt,enz.
Heb je een paar hele goede vrienden, of heel veel 'halve' vrienden? ik heb een paar hele goede vrienden en ook halve vrienden die ik dan meer kennissen noem
Zijn er mensen met wie je echt een hele speciale band hebt? ja met mijn beste vriendin, heb ik al 12,5 jaar een hele goeie band met haar.
Gaat vriendschap over leeftijdsgrenzen heen volgens jou? ja ik denk het wel ja, maar ik denk dat het toch minder vaak voorkomt door verschillen in het leven

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe onvoorwaardelijk ben je in je liefde / vriendschap?
JustTalk
33 14-05-2014 19:13
Psychologie vriendschap over
ikbener
3 12-07-2009 22:35
Liefde & Relatie vriendschap?
HelpMePlease
7 07-08-2003 22:09
Liefde & Relatie Vriendschap vs relatie
apresskier
14 11-07-2002 20:10
Verhalen & Gedichten vriendschap? bestaat niet
rickert
6 06-09-2001 18:19
Verhalen & Gedichten Vriendschap
FiXato
3 30-08-2001 19:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.