Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2008, 00:53
Aion
Aion is offline
Hallo,

Sinds 2004 heb ik een BBL opleiding richting filiaalmanagement gevolgt in combinatie met Mondriaan / Intertoys holland.

Deze opleiding liep dit jaar ten einde (feb 2008) maar helaas heb ik hem niet af kunnen maken , dit kwam mede door wat er in die opleiding gebeurt en hoe het leerbedrijf ermee omging (hence mijn motivatie weg en das dat).

Ik werk er momenteel nog steeds maar dan in part time verband (doorgezet van bbl contract 20u naar part time 20u)

Nu zit ik nog met een paar dingentjes en ik weet eigenlijk niet wat ik eraan kan doen dus ik gooi ze maar op :

1. Ik heb 4 jaar lang +- 900 euro betaald voor lesgeld.tevens heb ik alle boeken ook zelf betaald. Helaas heb ik daar geen uitreksels meer van (maar kan ik neem ik aan via mondriaan nog wel opvragen en via de IB groep van lesgeld).

Nu is mijn vraag kan ik dat nog declareren (lijkt mij wel tog) ? en sta ik daarvoor in mijn recht ook (aangezien opleiding helaas niet goed is afgesloten?)

[ intertoys adverteerd met dat ze je opleiding betalen (al jaren) ] (zoals je hier kan zien : http://vacatures.roc.nl/default.php?...ails&vac=71345)

mijn 2e vraag is eigenlijk meer een soort "verslag" en dan wat kan ik ermee aan verhaal

Het zit zo :

Bij intertoys werk je in de sint periode (vanaf oktober tot aan januari) van 06:45 tot 18:00 of soms tot 21:00.Volgens hun kunnen ze je in die periode ook verplichten om op je schooldag er te zijn (dat ze bij mij ook elk jaar deden), Dus zo gezecht zo gedaan.

Ik heb 4x van oktober tot aan januari school moeten missen omdat hun mij dat verplichten.Opzich is het geen probleem want je kan thuis studeren etc maar het probleem was ook dat de managers NOOIT tijd voor me hadden in die periode (komt wel in januari wanneer het rustig is zeggen ze dan).

Januari kwam en manager gaat lekker 2 weekjes op vakantie en daarna kwam er een nieuwe assistent en had ie weer geen tijd voor mij en mijn "opleiding".dit ging maar door en ik kwam langzaam vooruit door al dat gedoe.

Op een gegeven moment moest ik voor mijn examen me praktijkopdrachten weer is laten aftekenen (normaal was het zo van & en weg ermee door BL) en er zat een mondeling examen bij dat zou worden gehouden op mijn werk.

Mijn "Stagebegeleider" is in het eerste jaar 1x langsgeweest (en de BL was die dag vrij natuurlijk) en was voor de rest totaal geen hulp (onbetrouwbaar , onbereikbaar etc)

Sinds het 2e jaar heb ik nooit meer een stagebegeleider gehad omdat mondriaan die nog niet had aangenomen en ze niemand meer hadden.Naast die ene keer dat die stagebegeleider is langsgeweest is er nooit meer contact geweest tussen mondriaan en intertoys.

Voor mij heeft het gezorgt dat ik :
#1 met een studieschuld zit
#2 veel gevoeliger ben geworden door stress
#3 een zinloos gevoel heb met zoiets van wat moet ik er nog mee , wat kan ik er nog mee etc.

kan het opzich nog wel veel uitgebreider gaan typen maar denk dat dit het wel zoon beejte opsomt.

Kan ik hier nou nog wat mee ? melding maken ofzo , BBL vergunning laten inpakken etc... en hopelijk mijn lesgeld terug?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2008, 12:32
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Hmm..volgens mij is het zo dat als jij je opleiding niet afmaakt dat je je lesgeld niet terugkrijgt ook al zegt het bedrijf dat ze je opleiding betalen, in de kleine lettertje staat vaak dat je dan wel de toetsen behaald moet hebben, de opleiding afgemaakt moet hebben en wellicht nog een X aantal jaren bij het bedrijf in dienst moet zijn...Ik weet niet hoe het bij Intertoys zit...

Is er niet een vertrouwenspersoon waarnaar je toe kan om dit probleem voor te leggen?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 10:05
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Als het goed is staat in je BBL-contract of ze je kosten nu nog betalen of niet. Als er geen voorwaarden aan verbonden zijn kun je dat uiteraard gewoon terugvragen. Maar over het algemeen betalen ze alleen je opleiding als je binnen x jaar ook slaagt.

Maar ik begrijp ik goed dat je al 4 jaar 900 euro hebt betaald, maar nog niets heb teruggevraagd? Had je dat niet gewoon moeten declareren op het moment van betalen? Toen ik studeerde en werkte erbij kon ik gewoon nadat iets betaald had gelijk de bon indienen, en de volgende periode stond het afgesproken bedrag op mijn rekening.

Heb je over het niet hebben van een stagebegeleider ook wel geklaagd bij je opleiding? Je kan altijd een klacht indienen, maar ik denk dat het weinig succesvol is.

Misschien kun je je opleiding alsnog bij een ander bedrijf afronden? Ik neem aan dat je niet meer zoveel dingen hoeft te doen als je er 4 jaar hebt gestudeerd. Dan is die 4 jaar ook niet voor niets geweest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Lesgeld BBL, geïnd door IB Groep of school?
Juicyhil
1 06-12-2008 13:26
Studeren Hulp bij vervolgopleiding
Joëlle
8 06-07-2008 12:48
Algemene schoolzaken Vervolgopleiding, toelatingseisen..
Ceespop
6 14-03-2008 06:47
Algemene schoolzaken ik zoek een nieuwe opleiding!
Sir Smoke-A-Lot
3 10-10-2002 08:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.