Oud 13-11-2011, 11:53
hulpje
hulpje is offline
Hoi, het is weer bijna tijd voor de nieuwe verzekeringen.

Aangezien ik zelf nogal een leek ben op dit gebied en nooit weet wat nou de beste keus i svoor mij, wilde ik graag hulp vragen aan anderen.

Dit had ik vorig jaar hier ook gedaan en dat had me toch erg veel geholpen.

Ik wilde graag een verzekering waarbij vooral mondheelkundige hulp (orthodontie, tandarts, mondhygienist) centraal staat. Dus dat er veel vergoedt wordt op dat gebied. Met ziektes ed heb ik toch nooit te kampen, dus dat is allemaal nutteloos.

Vorig jaar was me hier Menzis aangeraden en ik moet zeggen dat dat een geweldig advies was. Ik ben 21 jaar nu (toen 20) en ik moet aan de beugel toen en met Menzis kreeg ik vrijwel alles vergoed op dat gebied.

Nu hoopte ik dus weer een aantal geweldige tips te kunnen krijgen op dit forum voor een paar verzekeringen die bekend staan om hun tandheelkundige hulp. Dan ik de selectie iig wat minder breed maken.

Want door al die verzekeringen zie ik op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

edit: Ik ben zelf ook al op pad geweest en ik had een paar interessante verzekeringen gevonden, maar vaak ag ik dan dat er bij verzekeringen "onderdeel van Menzis" stond. Houdt dit dan in dat mijn gemaakt kosten bij Menzis bij verzekering gewoon doorberekend worden? (zoals bv. orthodontie max. tot € 2000)
Of begin je bij die verzekering gewoon weer met een schone lei?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2011, 12:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben heel even aan het zoeken geweest en heb toen vooral op tandarts gelet (maar ook een bril bijvoorbeeld). Ik zit nu bij VGZ maar vanaf 2012 krijg je maar 80% vergoed bij tandartsdingen en dat vind ik gewoon heel irritant. Als ik dan toch goed verzekerd ben, dan wil ik niet zelf nog een deel moeten betalen. VGZ is dus geen aanrader voor je denk ik. Bij DSW krijg je opzich aardig wat vergoed alleen bijvoorbeeld maar 2 consulten per jaar, 2x tandsteen verwijderen etc. Kan net rot uitkomen (ik had een afspraak in januari, juli en december en dan zou ik er bij hun dus een niet vergoed krijgen). Hoeft geen probleem te zijn als je goed plant en niet tussentijds nog regelmatig bij de tandarts komt. IZZ heb ik ook nog naar gekeken maar die vond ik vooral erg duur. Ik heb voorheen ook bij Zilveren Kruis gezeten en die hadden verschillende tandartsverzekeringen maar wel met maxima van 250 - 500 en 750 euro oid. Weet niet wat jij als maximum wilt zien?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 16:02
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Nuttig topic!

Eigenlijk zit ik in dezelfde situatie als de TS: ik maak veel tandartskosten (voornamelijk vullingen en wortelkanaalbehandelingen) en daarnaast heb ik nauwelijks overige medische hulp nodig. Dit jaar heb ik bij VGZ gezeten, omdat ze daar mondzorg (> 21 jaar) 100% en zonder limiet vergoeden. Zoals Daantje_0705 al zegt; in 2012 gaan ze daar beperkingen in aanbrengen.

Dus als iemand zorgverzekeraars weet te noemen die mondzorg (> 21 jaar) 100% vergoeden; graag. Dan kijk ik zelf wel naar de limieten .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 19:11
hulpje
hulpje is offline
Ik vond juist VGZ tot nog toe het meest meevallen van allemaal. 80% voor alle tandheelkundige hulp klinkt iig nog redelijk. Ik heb nog niet een betere gevonden. Ik moet wel zeggen dat ik nu pas zie hoe goed ik het had getroffen met Menzis, jammer dat ik nu weer op zoek moet.

Maar op dit moment staat VGZ op 1 bij mij.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 17:48
Verwijderd
Ik twijfel tussen W&W en G&R. Maar hij staat nu op G&R.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 09:03
Verwijderd
Zilveren Kruis geeft in de 4sterren 100% van bijna alle behandelingen tot €1150.
http://www.zilverenkruis.nl/consumen...ndelingen.aspx
Maar zij doen sowieso géén orthodontie voor mensen boven de 18 jaar.

En voor hulpje: in principe begin je bij elke verzekeraar met een schone lei en gaan de regels opnieuw in.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 09:18
Verwijderd
Oh vergeet vooral niet dat de tandartsen in 2012 hun eigen tarieven mogen bepalen.
En dat het dus nuttig kan zijn om even naar je tandarts te stappen en te vragen wat hij gaat rekenen voor een controle volgend jaar, of voor het weghalen van je tandsteen of een wortelkanaalbehandeling of wat dan ook voor jou van belang is.

Dan kun je daarop ook de hoogte van je vergoeding bepalen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 12:38
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
^ Dat inderdaad. De zorgverzekeraars hebben wel vastgesteld wat voor bedragen ze per declaratiecode vergoeden (Menzis heeft bijv. al zo'n lijst gepubliceerd), maar het is nog helemaal niet bekend wat de tandartsen zélf in rekening gaan brengen. Als die meer in rekening brengen dan de verzekering vergoedt zul je het verschil alsnog zelf moeten betalen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 23:08
Verwijderd
@ m@rco.. ik geloof niet dat alle verzekeraars dat gaan doen, maximale vergoedingen per declaratiecode.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 13:02
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dat is waar, je hebt er ook die gewoon (100%, soms minder) vergoeden tot aan een bepaald (vaak niet erg hoog) bedrag.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 09:42
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
De zorgverzekering van FBTO is volgens mij 'n hele goeie . Lage premie en 100% vergoeding van mondzorg > 21 jaar. Oh, en jongerenkorting als je < 23 jaar bent.
__________________
En dat meen ik!

Laatst gewijzigd op 20-11-2011 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 09:53
Verwijderd
FBTO heeft wel een wachttijd.
Dus als jij binnen een half jaar een grote behandeling laat doen, vergoeden zij dat niet.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 18:07
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
FBTO heeft wel een wachttijd.
Dus als jij binnen een half jaar een grote behandeling laat doen, vergoeden zij dat niet.
Klopt, maar..

Wachttijd
Sluit je deze module tegelijk met je FBTO basisverzekering? Dan kun je de module meteen gebruiken. Sluit je de module later? Dan geldt voor kronen, bruggen, inlays, enkele implantaten en parodontologische behandelingen een wachttijd van 6 maanden. Je betaalt dan wel premie, maar kunt deze module nog niet gebruiken voor deze behandelingen. Voor eenvoudige behandelingen (zoals consult, verdoving en tandsteen verwijderen) geldt geen wachttijd.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 22:11
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
En orthodontie dan?

Ik zit in dezelfde situatie. Zit nu bij Menzis met tandverzorgd 3 en heb mijn tegoed voor orthodontie al op. Ik weet dat b.v. Anderzorg nog iets van 250 euro vergoed voor orthodontie, maar omdat ze onderdeel van Menzis zijn, weet ik het ook niet goed. En ik vraag me af of er nog verzekeringen zijn met tandverzekeringen waarbij ze nog wat aan orthodontie boven de 22 jaar vergoeden, naast dat ze veel op tandgebied vergoeden (heb ik ook nodig). Dus ik houd dit topic in de gaten.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 09:58
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik ga dit topic ook in de gaten houden. Mijn tandarts meldde mij laatst dat ik waarschijnlijk 2 kronen nodig ga hebben. Zelf had ik ook al FBTO gevonden maar ik ken verder niemand die ervaring heeft met die verzekering. Wel een voordeel dat ze geen medische acceptatie hebben. VGZ overweeg ik ook nog, er wordt dan voor de tandarts wel minder vergoed maar ik kan daar wel een jongerenpakket nemen en mocht ik dan volgend jaar toch iets van aanvullende zorg nodig hebben word dat in ieder geval vergoed... Lastige keuzes.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 21:12
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
En orthodontie dan?
Bij FBTO? € 350,00 voor de looptijd van de verzekering (onder de module 'Gezichtszorg en Orthodontie'). Maar.. dit zou kunnen betekenen dat je maximaal € 350,00 vergoed krijgt, of je nu één of tien jaar verzekerd blijft bij FBTO .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 21:47
Verwijderd
Dat betekent het ook.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 01:12
Elecktric
Elecktric is offline
Je kan alles laten verzekeren maar dan moet je eerst kijken wat je.eigen verzekering.verzekerd. Als je dat weet kan je verder kijken. Mijn ouders hebben een baan en die zijn daar ook verzekerd. Ik zelf werd door.de.verzekering 80% verzekerd en omdat mijn ouders h
Daar een baan hadden ook nog die andere 20% dus eigenlijk een gratis beugeltje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-11-2011, 15:14
hulpje
hulpje is offline
Ik heb nu echt urenlang onderzoek gedaan (hehe) en ik kom toch toch tot de conclusie dat FBTO wss de beste optie voor mij is.

Aangezien ik slechts ter controle naar de ortho ga tegenwoordig en het feit dat ik binnen 4 maanden er van af ben is 350 euro wel genoeg dekking daarvoor.

Alleen die tandartsverzekering vind ik een beetje vaag. Is het dan zo dat als ik een dekking van 800 euro neem, dat dan ÁLLE ingrepen vergoed worden? Dus dat ik voor 800 euro bij de tandarts mag "knutselen'' ?

Dat klinkt namelijk wel erg aantrekkelijk.Of zitten daar allerlei beperkingen aan?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 16:53
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Alleen die tandartsverzekering vind ik een beetje vaag. Is het dan zo dat als ik een dekking van 800 euro neem, dat dan ÁLLE ingrepen vergoed worden? Dus dat ik voor 800 euro bij de tandarts mag "knutselen'' ?

Dat klinkt namelijk wel erg aantrekkelijk.Of zitten daar allerlei beperkingen aan?
Volgens mij zitten daar geen beperkingen aan, alleen als jouw nota hoger is dan € 800,- dan moet jij het zelf bijbetalen. Maar ik ga er vanuit dat jij 2x per jaar naar de tandarts gaat? Dus dan lijkt mij een dekking van € 800 meer dan voldoende. Het is natuurlijk afhankelijk van hoe slecht jouw gebit is .

Tevens ben ik ook een FBTO-verzekerde . En ben ook nog aan het kijken of ik er nog dingen uit kan halen of er iets bij in moet zoals tandarts.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 00:38
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:

Tevens ben ik ook een FBTO-verzekerde . En ben ook nog aan het kijken of ik er nog dingen uit kan halen of er iets bij in moet zoals tandarts.
Verder wel tevreden over FBTO?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 10:22
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Verder wel tevreden over FBTO?
Ik ben zeker tevreden met FBTO. Ik heb voor mezelf ook gekeken naar andere verzekeringen bij bijvoorbeeld AGIS of de Friesland om te zien wat ik daar zou gaan betalen voor een zorgverzekering, maar ben er toch wel uit dat voor mijn situatie ik het beste uit ben bij FBTO. Maar ik gebruik ook maar heel weinig van de zorg, ben nooit ziek, ga nooit naar huisarts/fysio etc. Enkel alleen naar de tandarts 2x per jaar.

Mochten er nog vragen zijn over FBTO dan hoor ik het wel
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 15:13
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
FBTO ziet er goed uit hoor, maar ik heb even gekeken en je hebt voor orthodontie wel 24 maanden wachttijd. Dus die vlieger gaat voor mij niet op.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 15:52
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
FBTO ziet er goed uit hoor, maar ik heb even gekeken en je hebt voor orthodontie wel 24 maanden wachttijd. Dus die vlieger gaat voor mij niet op.
Waar lees je die wachttijd voor gezichtzorg en orthondontie? Aangezien die er bij mij niet tussen staat, al moet ik zeggen dat ik die al heb in mijn verzekering.

Tevens is de module tandarts en orthondontie niet hetzelfde . Dus ik zou zeggen kijk er goed na.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 16:53
hulpje
hulpje is offline
haha nee, maar mn gebit is best belangrijk voor me. Vandaar dat ik graag veel dekking voor mn gebit wil hebben, zodat ik van alles kan verbeteren hehe, ik ben zowat geobsedeerd door een perfect gebit. Ziek ben ik toch nooit, dus die andere dekkingen van de verzekering gebruik ik niet.

Trouwens: 24 maanden wachttijd???

Waar staat dat dan? Er was alleen een wachttijd bij complexe tandheelkundige hulp en dat dan alleen als je het zonder de basisverzekering afsluit.

Voor de rest zag ik ook niks over een wachttijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2011, 13:20
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik heb vorig jaar super uitgebreid onderzoek gedaan dus heb er dit jaar eigenlijk weinig zin in . Zit op dit moment bij Zilverenkruis, via de LSVB kun je daar als je aan de universiteit of hoge school studeert best hoge korting krijgen (geloof 10% basis en 15% aanvullende polis). Ik heb er daar een 2* polis (geen tand want dat ene consult betaal ik zelf wel per jaar, heb toch nooitecht iets en anders wel spaargeld om dit te betalen) + basis. Ben erg tevreden over ze dus blijf er denk ik nog een jaartje verzekerd, zeker omdat ik het nergens echt goedkoper kan krijgen.

--> dus ook wel een goede tip voor alle studenten onder ons, op dit moment krijg je zelf nog 75 euro cadeau als je je aanmeld.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 24-11-2011, 17:57
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Waar lees je die wachttijd voor gezichtzorg en orthondontie? Aangezien die er bij mij niet tussen staat, al moet ik zeggen dat ik die al heb in mijn verzekering.

Tevens is de module tandarts en orthondontie niet hetzelfde . Dus ik zou zeggen kijk er goed na.
Voorwaarden aanvullende modules, blz 12 bij wachttijden. Het is verder vast een goede verzekering hoor, maar goed opletten op de kleine lettertjes als je iets nodig hebt.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 24-11-2011, 18:47
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Tink: wil je misschien de zin quoten waar je die wachtttijd op orthodontie vandaan haalt? Ik kan het namelijk echt niet vinden (en ik overweeg vanwege die module over te stappen, maar als er een wachttijd van 24 maanden is heeft het geen nut). Ik kan alleen dit vinden: "voor de module Gezichtszorg en Orthodontie geldt voor plastische chirurgie een wachttijd van 24 maanden", maar dat gaat dus over plastische chirurgie en niet al het andere dat onder die module valt.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 20:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vandaag de hele middag zorgverzekeringen zitten zoeken en vergelijken. In mijn situatie is DSW ook wel heel interessant (ook omdat ik korting krijg via m'n werk) maar die is zeker voor tandarts dingen ook wel goed. Enige nadeel is dat ik m'n bril niet vergoed krijg dus misschien nog maar ff proberen om dit jaar een nieuwe te kopen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 23:59
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Waarom vind je een tandartsverzekering toch zo belangrijk? Volgens mij heb je prima tanden en mankeer je nooit iets.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 06:45
Verwijderd
Citaat:
Waarom vind je een tandartsverzekering toch zo belangrijk? Volgens mij heb je prima tanden en mankeer je nooit iets.
Dat moet iedereen toch voor zichzelf weten.

Ik heb ook geen tandartsverzekering (kosten wegen momenteel niet op tegen de vergoeding), maar ik weet ook dat ik niet moet gaan miepen als er in ene een kroon op moet en de hele rekening moet ik zelf betalen.

Anderen kiezen ervoor om jaren lang een relatief klein bedrag te betalen en dan als het fout gaat, niet (teveel) te hoeven betalen.

Dat is een beetje de crux van verzekeren natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 09:37
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Waarom vind je een tandartsverzekering toch zo belangrijk? Volgens mij heb je prima tanden en mankeer je nooit iets.
Ik vind een tandartsverzekering voor mezelf ook erg belangrijk om twee redenen:

1. Als ik van mijn fiets lazer en mijn hele gebit is stuk, dan wil ik niet eerst moeten sparen om weer gewoon over straat te kunnen. (Maar da's vooral een persoonlijke angst.)
2. Het wordt op latere leeftijd (hier spreekt opa) lastiger om toegelaten te worden tot een hogere dekking voor je tanden. Toen ik op mijn 27e een nieuwe verzekering moest voor mijn tanden werd ik niet zo maar tot de hoogste dekking toegelaten, terwijl ik nog geen enkele vulling had oid. Uiteindelijk is het wel gelukt hoor (de verzekeraar maakte ook wat fouten waardoor het nóg langer duurde), en nu ik "erin" zit hoef ik me daar voorlopig niet druk over te maken. Ook al betaal ik nu dan misschien iets"te veel" de eerste jaren.

Maar goed, net zoals bij elke verzekering heeft het met afwegen van risico's te maken.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 22:45
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Dat moet iedereen toch voor zichzelf weten.

Ik heb ook geen tandartsverzekering (kosten wegen momenteel niet op tegen de vergoeding), maar ik weet ook dat ik niet moet gaan miepen als er in ene een kroon op moet en de hele rekening moet ik zelf betalen.

Anderen kiezen ervoor om jaren lang een relatief klein bedrag te betalen en dan als het fout gaat, niet (teveel) te hoeven betalen.

Dat is een beetje de crux van verzekeren natuurlijk.
Dat is zeker zo, maar een tandartsverzekering dekt meestal een dusdanig beperkt risico tegen een dusdanig hoge premie dat het eigenlijk onzin is om ervoor te betalen als je het niet nodig verwacht te hebben. Bij bijvoorbeeld een inboedelverzekering of een autoverzekering is dat heel anders, die dekken een zo groot risico af dat het daadwerkelijk de moeite loont om daar jarenlang voor te betalen, ook al heb je het niet nodig. Een doorsnee tandartsverzekering daarentegen dekt vaak maar tot een beperkt bedrag. Dan moet je dus ook incalculeren: hoe groot is de kans dat ik het nodig ga hebben? Als je, zoals Daantje, alleen maar een paar keer per jaar op controle gaat (á €20 per keer, misschien nog wat tandsteen verwijderen voor hetzelfde bedrag) dan snap ik het gewoon niet echt Voor het bedrag dat je voor een tandartsverzekering betaalt kun je makkelijk twee keer op controle en een vulling kan er dan zelfs ook nog wel af. Wat niet wegneemt dat iedereen het inderdaad voor zichzelf moet weten, als jij beter slaapt door elke maand 12 euro aan de verzekering over te maken zodat er maximaal €200 aan tandartskosten vergoed worden is je verzekeraar je daar ongetwijfeld heel dankbaar voor

Overigens is een kroon dusdanig duur dat je ook als je een tandartsverzekering hebt waarschijnlijk een aanzienlijk deel zelf moet betalen. Dekking voor zulke dingen is vaak beperkt, de kroon zelf (techniekkosten) is bijvoorbeeld vaak al uitgesloten van dekking.

Citaat:
Ik vind een tandartsverzekering voor mezelf ook erg belangrijk om twee redenen:

1. Als ik van mijn fiets lazer en mijn hele gebit is stuk, dan wil ik niet eerst moeten sparen om weer gewoon over straat te kunnen. (Maar da's vooral een persoonlijke angst.)
2. Het wordt op latere leeftijd (hier spreekt opa) lastiger om toegelaten te worden tot een hogere dekking voor je tanden. Toen ik op mijn 27e een nieuwe verzekering moest voor mijn tanden werd ik niet zo maar tot de hoogste dekking toegelaten, terwijl ik nog geen enkele vulling had oid. Uiteindelijk is het wel gelukt hoor (de verzekeraar maakte ook wat fouten waardoor het nóg langer duurde), en nu ik "erin" zit hoef ik me daar voorlopig niet druk over te maken. Ook al betaal ik nu dan misschien iets"te veel" de eerste jaren.

Maar goed, net zoals bij elke verzekering heeft het met afwegen van risico's te maken.
Nou ja, ik neem aan dat je er goed over na hebt gedacht en de voorwaarden van je verzekering hebt gelezen, maar zoals ik hierboven al schreef: de vergoedingen zijn vaak beperkt (tenzij je een schandalig dure tandartsverzekering hebt) en vergis je niet in wat kronen, bruggen en implantaten kosten. Een enkele kroon gaat al over de 500 euro heen, zeker als er ook nog wortelkanaalbehandelingen nodig zijn. En de gemiddelde verzekeraar vergoedt hooguit een euro of 1000 per jaar bij het allerduurste pakket.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 12:47
hulpje
hulpje is offline
Nu de tandheelkunde toch zo populair is in dit topic, kan ik gelijk gaan doorvragen daarover hehe.

Ik had dus al vermeld dat ik niet een uitbundige tandverzekering neem vanwege een slecht gebit oid. Ik streef juist naar het hebben van een "perfect" gebit.

Ik heb hier een vb gevonden op internet van mensen die een afschuwelijk gebit in iets pefrects hebben omgetoverd.

http://images4.fanpop.com/image/phot...8-1252-870.jpg

of

http://www.google.nl/imgres?q=perfec...61&tx=92&ty=68

Mijn vraag is dus hoe krijgen deze mensen zulke tanden?

Ik krijg vaak te horen dat facings slecht voor je eigen tanden zijn en het zonde is om je eigen tanden daarvoor op te offeren, maar wat zou dan het beste alternatief zijn. Mijn tanden zijn op zich wel ok, maar ze zijn lopen een beetje onregelmatig.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 00:09
Verwijderd
Die vraag kun je beter even op Lichaam & Gezondheid of misschien zelfs Lifestyle zetten!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 09:27
Verwijderd
Of aan je tandarts stellen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-11-2011, 13:01
hulpje
hulpje is offline
hmm ja dat is waar, ik sloeg ff door. Ik kan beter wat geduld opbrengen tot ik bij de tandarts langs ga. Alsnog dank
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 19:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Waarom vind je een tandartsverzekering toch zo belangrijk? Volgens mij heb je prima tanden en mankeer je nooit iets.
Ik vind een tandartsverzekering belangrijk omdat je bij zoiets nooit weet wat je aan kosten hebt. Een vriendin van me is twee jaar terug gevallen met de fiets omdat ze in de tramrails vast zat, had toen haar kaak op twee plaatsen gebroken, allerlei tanden stuk, heftige infectie, etc. Zoiets kan iedereen overkomen en kost ontzettend veel geld. Tuurlijk krijg je dan meestal niet alles vergoed maar alles wat je wel vergoed krijgt is meegenomen. Overigens weeg ik wel de kosten af tegen wat ik vergoed krijg en overweeg ik niet alleen om tandartsvergoedingen om te switchen. De kans is namelijk erg groot dat ik komend jaar veel fysiotherapie nodig ga hebben dus daar let ik nu ook erg op.

Twintig procent van je tandartsrekening zelf moeten betalen is een rekbaar begrip, je weet niet hoeveel dat is. Dan kies ik er liever zelf voor om bijvoorbeeld een bril zelf te moeten betalen want daarvan weet je welk bedrag je ongeveer kwijt bent. Zit trouwens wel te denken om dit jaar nog ff een nieuwe bril te halen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 15:49
Thijzzz
Thijzzz is offline
Hallo,

Ik zit momenteel bij VGZ ik betaal me blauw aan de zorgverzekering voor fysiotherapie. Ik ben actief als sporter en ben redelijk blessure gevoelig. Ik ben opzoek naar goede verzekeraars, waar ik zo min mogelijk aanvullende premie hoef te betalen.

Wat zijn jullie ervaringen? en zijn er meerdere personen die over willen stappen naar een andere verzekeraar?

gr Thijzzz
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 07:28
Verwijderd
Verzekeringen waarbij fysiotherapie 100% alle behandelingen vergoed wordt... zijn gewoon erg duur.

Misschien kun je het goedkoper maken door een collectieve verzekering af te sluiten via je werkgever of via een studentencollectief? Of je werkgever zo'n collectieve regeling heeft, weet personeelszaken en anders hebben de meeste grote verzekeraars meestal wel opties voor studenten. Kan tot 10% op je basis schelen en soms tot wel 20% op je aanvullende premie.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 13:27
Thijzzz
Thijzzz is offline
Ik wil vrijwiel direct kunnen zien en vergelijken welke verzekeringsmaatschappij het duurste is. Zojuist stuitte ik op een actie van de verzekeringsite.nl op facebook, daar krijg je 25 euro korting. Best oke toch?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 18:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je hier klikt op fysiotherapie kan je dat voor alle verzekeringen tegelijk vergelijken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 18:26
Verwijderd
Jaaa... behalve dan dat Independer helemaal niet zo onafhankelijk is.
http://nos.nl/artikel/203832-kritiek...ndepender.html
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 19:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat geloof ik ook niet maar je kan toch wel de vergoedingen vergelijken? Neem aan dat je daarna alsnog wel op de site van de betreffende verzekeraar zelf gaat kijken als je die in overweging neemt? Overigens vergelijk ik ook altijd met meerdere vergelijkingssites, nu independer en consumentenbond gedaan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 15:39
Thijzzz
Thijzzz is offline
Klopt ik ben ook aan de slag gegaan met het vergelijken van verschillende vergelijk sites. Wat ik steeds vaker tegenkom is dat die vergelijkingswebsites acties hebben waar je "kans maakt op". Echter via de facebookactie van verzekeringssite.nl heb ik direct een korting gekregen. Ik heb liever een korting i.p.v. dat ik ergens kans op maak. grote kans dat ik niet win. Zo denk ik altijd misschien is dat wel een beetje stom.

Delen jullie mijn mening? of denken jullie er anders over
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 02:03
Verwijderd
Hmm even over independer. Ik heb een verzekering van Ohra via independer. Je hebt dan een aparte verzekering van Ohra speciaal voor independer, dus je kunt de andere verzekeringen van ohra helemaal niet vergelijken via independer! Het was mij vorig jaar helemaal niet zo duidelijk dat het zo werkte en wat er dan wel en niet verzekerd was.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 11:25
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Volgens mij zitten daar geen beperkingen aan, alleen als jouw nota hoger is dan € 800,- dan moet jij het zelf bijbetalen. Maar ik ga er vanuit dat jij 2x per jaar naar de tandarts gaat? Dus dan lijkt mij een dekking van € 800 meer dan voldoende. Het is natuurlijk afhankelijk van hoe slecht jouw gebit is .

Tevens ben ik ook een FBTO-verzekerde . En ben ook nog aan het kijken of ik er nog dingen uit kan halen of er iets bij in moet zoals tandarts.
Ik heb contact gehad met FBTO en vanaf volgend jaar zitten er wel beperkingen aan en wordt je nota niet meer standaard 100% vergoed. Ook bij FBTO komt er een maximum bedrag per code.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Nu de tandheelkunde toch zo populair is in dit topic, kan ik gelijk gaan doorvragen daarover hehe.

Ik had dus al vermeld dat ik niet een uitbundige tandverzekering neem vanwege een slecht gebit oid. Ik streef juist naar het hebben van een "perfect" gebit.

Ik heb hier een vb gevonden op internet van mensen die een afschuwelijk gebit in iets pefrects hebben omgetoverd.

http://images4.fanpop.com/image/phot...8-1252-870.jpg

of

http://www.google.nl/imgres?q=perfec...61&tx=92&ty=68

Mijn vraag is dus hoe krijgen deze mensen zulke tanden?

Ik krijg vaak te horen dat facings slecht voor je eigen tanden zijn en het zonde is om je eigen tanden daarvoor op te offeren, maar wat zou dan het beste alternatief zijn. Mijn tanden zijn op zich wel ok, maar ze zijn lopen een beetje onregelmatig.
Door bv boulimia of een andere eetstoornis of suiker/cola verslaving etc... kun je dat soort tanden krijgen. Waarom zouden facings slecht zijn?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Hmm even over independer. Ik heb een verzekering van Ohra via independer. Je hebt dan een aparte verzekering van Ohra speciaal voor independer, dus je kunt de andere verzekeringen van ohra helemaal niet vergelijken via independer! Het was mij vorig jaar helemaal niet zo duidelijk dat het zo werkte en wat er dan wel en niet verzekerd was.
Ik heb ook ohra ( 125 euro dat is met 500 euro tand erbij)

Ik las dat dit jaar Ditzo voor veel mensen goedkoop is omdat hun nieuw zijn ( zal volgend jaar vast veranderen)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2011, 15:57
Thijzzz
Thijzzz is offline
Ditzo heeft inderdaad aantrekkelijke acties. aantal zaken waar ik naar heb gekeken om uiteindelijk mijn zorgverzekering af te sluiten via verzekeringssite was:
Fysiotherapie,tandartskosten en natuurlijk de premie.

thQ guyss
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Openbaar vervoer moet gratis worden! Betoog
WhiteStone
2 13-01-2014 22:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 14:01
Lifestyle kleedgeld
Verwijderd
65 12-09-2011 21:42
Lichaam & Gezondheid Een perfect gebit !!
hulpje
14 07-01-2011 13:41
Verkeer & Vervoer Semi-Oldtimer verzekering
Verwijderd
13 22-01-2009 16:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Apocalypse 2012 ?
Oktay-Y
35 02-05-2007 01:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.