Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2013
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2013, 14:29
Flying bird
Avatar van Flying bird
Flying bird is offline
Ik ben ook druk bezig met het leren van de examens. Alleen is kunst algemeen (havo) een probleem bij mij. Ik heb geen idee hoe te leren, het is zo veel en ik weet niet wat je moet kennen van alle info die in de boeken staat. Als ik naar oude examens kijk weet ik haast geen antwoorden te bedenken.
Hebben jullie dit probleem ook? Hoe leren jullie kunst?
Advertentie
Oud 13-05-2013, 14:20
Violet Vivian
Avatar van Violet Vivian
Violet Vivian is offline
Misschien een beetje laat, maar ik denk dat ik je wel kan helpen. Op mijn school zeggen ze dat je kunst niet echt goed kunt leren, het zijn geen feitjes die je moet stampen. Je hoeft echt geen biografieën van kunstenaars uit je hoofd te gaan leren of te blokken op jaartallen waarin kunstwerken zijn gemaakt. Veel belangrijker is dat je de stromingen en genres in je hoofd hebt, dat je kunt uitleggen wat bijvoorbeeld de expressionistische stroming inhoudt en wat de kenmerken van bijvoorbeeld een soap zijn. Ook bij de zeventiende eeuw kun je niet echt veel leren. Ik vind het een geruststellend idee dat ik de genres van de schilderkunst daarin kan herkennen (historiestuk, genrestuk, stilleven, portret) en dat ik een beetje weet hoe Rembrandt schilderde. Voor dat gedeelte is het ook belangrijk om te weten wat het Stadhuis op de Dam is, hoe dat gebouwd is en waarvoor het vroeger diende. Bij de vragen gaat het vooral om een goede en uitgebreide formulering, beknopte antwoorden zijn uit den boze. En ook heel belangrijk bij de examenopgaven: goed kijken of luisteren naar de filmpjes, afbeeldingen en muziekstukken, desnoods tig keer achter elkaar, en de omschrijvingen erbij goed lezen - daar haal je vaak al wel wat info uit.
__________________
A mirror is a reflection of your soul and always shows you who you truly are.
Oud 15-05-2013, 12:57
Flying bird
Avatar van Flying bird
Flying bird is offline
Dankje wel! Daar heb ik nog zeker wat aan. Ik ben vandaag nog aan het leren (beetje laat) Ik heb nu alle stromingen opgeschreven en ben daar de kenmerken bij aan het leren. Gelukkig weet ik van de 17e eeuw al wel wat meer. Weten jullie misschien een site waar je oude examens kan oefenen inclusief alle filmpjes en muziekfragmenten die erbij horen? Op de site van examenblad staat namelijk alleen maar tekst.
Oud 15-05-2013, 16:41
Lotte9595
Lotte9595 is offline
En iemand enig idee hoe vaak kunstalgemeen mee telt in vergelijking met je muziek/teken examen?? helppp
Oud 15-05-2013, 18:41
Violet Vivian
Avatar van Violet Vivian
Violet Vivian is offline
Helaas kun je online inderdaad alleen de teksten vinden... voor oefenexamens moet je bij je docent zijn, die heeft ze op cd-rom. Waarschijnlijk red je dat nu niet meer aangezien het examen morgen is, maar in principe heb je aan leren genoeg. Het is jammer dat ik zo laat heb ontdekt dat je hierom vroeg, anders had ik je nog de documenten kunnen sturen die ik zelf gebruikt heb om te leren (die heb ik van mijn lerares persoonlijk gekregen). In ieder geval ben ik blij dat ik je nog heb kunnen helpen en veel succes morgen!
__________________
A mirror is a reflection of your soul and always shows you who you truly are.
Oud 15-05-2013, 19:08
melinvisser
melinvisser is offline
Hier staan volgens mij ook wel wat dingen op: http://wp.digischool.nl/kua/oefenen/ en deze samenvatting is wel handig: http://www.scholieren.com/samenvatting/15811
Oud 18-05-2013, 12:39
Flying bird
Avatar van Flying bird
Flying bird is offline
Bedankt voor jullie hulp! Volgens mij ging het wel redelijk goed. Ik vond het wel een lastig examen, maar ik heb naar de antwoorden gekeken en hoop toch wel op een voldoende.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap religieuze-kinderen-zijn-egoistischer-en-gemener
Cootje01
49 13-02-2016 22:59
Eindexamens 2014 [HAVO] Kunst algemeen Examen HELP
vialish
11 11-05-2014 18:25
Studeren Welk profiel kies/koos jij en waarom?
faithfully
53 22-05-2011 18:14
Eindexamens 2010 Hoe ga jij je voorbereiden?
flyaway
8 22-04-2010 11:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.