Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2004, 21:33
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-04-2004 @ 21:54 :
Dat is gewoon niet waar. Er zijn genoeg mensen die én niet goed kunnen leren, én niet goed zijn met hun handen, én een probleem hebben met autoriteit, én nooit normaal op tijd op hun werk/school kunnen komen. Dat heet losers, en die zijn er in groten getale.
Ik bedoel gewoon dat niet iedereen dom is die op het vmbo zit, dat zegt iedereen altijd, maar dat valt reuze mee, hoor! Natuurlijk zijn er mensen die niet zo intelligent zijn die op het vmbo zitten, maar die zijn er ook op het vwo.

Je kan mensen niet zo in die hokjes plaatsen, jij bent slim, WANT jij doet vwo en jij bent dom, WANT je doet vmbo...dat klopt gewoon niet, je kan niet iedereen van dezelfde 'opleiding' over een kam scheren, dat bedoel ik daarmee te zeggen.
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2004, 21:34
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
Citaat:
I love stars schreef op 19-04-2004 @ 16:41 :
welk profiel doe je dan want ng en nt eisen denk ik echt wel inzicht.
NG met wi b2 fi inf en ec1
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 16:15
bignielz
bignielz is offline
ik doe helemaal niks op school

ik doe nu 4havo met nt en bio en duits

ik heb die 4 jaar nog niks hoeven doen
het gaat allemaal nog redelijk
alleen als ik aan de hbo wil beginnen moet ik nu gaan bewijzen dat ik ervoor wil gaan leren
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 16:19
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 19-04-2004 @ 22:34 :
NG met wi b2 fi inf en ec1
Mag dat op jullie school.

Bij ons is zoveel volgens mij niet toegestaan.

effe kijken +- 4100 sl + 170 + 320+ 280+ 280 = 5150 slu

doe effe normaal !!!
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 19:25
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
@I love stars:
je moet je niet blindstaren op die studielasturen..
het is een (ruime) schatting voor gemiddeld getalenteerde studenten die alles netjes bijhouden. Ik weet zeker dat de meerderheid niet aan de uren komen die voor een bepaald vak staan (misschien enkele "leervakken" uitgezonderd).

Over dit topic nog even: ik heb mijn eerste post nog eens nagelezen en kan begrijpen dat enkele "hardwerkende vwo'ers" zich een beetje tegen de borst gestoten voelen. Dit was echter niet mijn bedoeling, evenmin als het mijn bedoeling was om arrogant over te komen. Ik heb vandaag gezien dat een studiegenootje van mij het ff moeilijk had, omdat zij het idee had dat zij veel meer moet doen dan anderen en voel me een beetje lullig tegenover haar. Ik heb veel respect voor mensen die het op kunnen brengen om zo hard te werken om toch het vwo te kunnen halen, hoewel ik aan de andere kant vind dat je niet moet vergeten je jeugd ook te leven. Het doel van dit topic was om jullie mening te polsen over niet-vwo'ers die vinden dat ze wel het vwo aan kunnen. Gelukkig is na de eerste paar posts dit topic ook in de goede (lees: de door mij bedoelde) richting gegaan.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 19:57
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 22-04-2004 @ 20:25 :
@I love stars:
je moet je niet blindstaren op die studielasturen..
het is een (ruime) schatting voor gemiddeld getalenteerde studenten die alles netjes bijhouden. Ik weet zeker dat de meerderheid niet aan de uren komen die voor een bepaald vak staan (misschien enkele "leervakken" uitgezonderd).

Over dit topic nog even: ik heb mijn eerste post nog eens nagelezen en kan begrijpen dat enkele "hardwerkende vwo'ers" zich een beetje tegen de borst gestoten voelen. Dit was echter niet mijn bedoeling, evenmin als het mijn bedoeling was om arrogant over te komen. Ik heb vandaag gezien dat een studiegenootje van mij het ff moeilijk had, omdat zij het idee had dat zij veel meer moet doen dan anderen en voel me een beetje lullig tegenover haar. Ik heb veel respect voor mensen die het op kunnen brengen om zo hard te werken om toch het vwo te kunnen halen, hoewel ik aan de andere kant vind dat je niet moet vergeten je jeugd ook te leven. Het doel van dit topic was om jullie mening te polsen over niet-vwo'ers die vinden dat ze wel het vwo aan kunnen. Gelukkig is na de eerste paar posts dit topic ook in de goede (lees: de door mij bedoelde) richting gegaan.
Bij ons op school zeggen ze dat meer dan 4800 slu te zwaar is. 40 uutr of zo erover mag dan nog wel maar echt veel meer niet. ( ook is dat rooster technisch niet mogelijk )
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 00:19
Golf-Gurl
Golf-Gurl is offline
Ik vind het ook maar onzin.
Als ze het zouden kunnen dan hadden ze het heus wel gedaan...
En dan kunnen ze bovendien nog zo lui zijn, als ze het materiaal, zoals genoemd werd, in zich hebben dan kunnen ze het ook zo zonder al te veel moeite aan...
Dus het is idd gewoon een dom excuus.
__________________
It ain't easy being rich...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 01:47
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
Citaat:
bignielz schreef op 22-04-2004 @ 17:15 :
ik doe helemaal niks op school

ik doe nu 4havo met nt en bio en duits

ik heb die 4 jaar nog niks hoeven doen
het gaat allemaal nog redelijk
alleen als ik aan de hbo wil beginnen moet ik nu gaan bewijzen dat ik ervoor wil gaan leren
de middelbare school is zooooo peanuts in vergelijking met uni of hbo..
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 10:39
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Liss schreef op 19-04-2004 @ 21:34 :
Echt niet alle vmbo'ers zijn dom. Als je niet goed kan leren kom je ook vanzelf op het vmbo terecht, dan heeft het niets te maken met of je dom bent of niet. Ook kan het wel door luiheid komen, dat heeft dan misschien nog wel met dom zijn te maken omdat je er gewoon geen tijd aan besteed.
En er zijn er zat die op het vwo zitten alleen maar omdat ze goed kunnen leren, die weten dan wel alles wat ze geleerd hebben uit boeken maar dat is ook niet alles.
Ik zeg niet dat iedereen zo is die op het vmbo of het vwo zit, maar het valt me soms wel op bij sommige mensen.
mee eens
Ik heb havo gedaan en mij zusje dit nu op het vmbo, en ik betrap mezelf er regelmatig op dat ze me heel vaak letterlijk te slim af is. Toen ik in de derde zat, zat er echt een ENORME trut bij me in de klas. Ze was dan wel een haviste maar ze voerde geen flikker uit en zakte naar.... het vmbo. Het vmbo is dus letterlijk het afvoerputje van de samenleving omdat alle nietsnutten uit de "hogere" niveaus uiteindelijk daar terechtkomen omdat ze (meestal) niet verder meer kunnen zakken, maar a;ls alle luilakken op hun oude niveau zouden blijven zou het "loserpercentage"waarschijnlijk vee beter verdeeld zijn
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 11:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 22-04-2004 @ 20:25 :
Over dit topic nog even: ik heb mijn eerste post nog eens nagelezen en kan begrijpen dat enkele "hardwerkende vwo'ers" zich een beetje tegen de borst gestoten voelen. Dit was echter niet mijn bedoeling, evenmin als het mijn bedoeling was om arrogant over te komen. Ik heb vandaag gezien dat een studiegenootje van mij het ff moeilijk had, omdat zij het idee had dat zij veel meer moet doen dan anderen en voel me een beetje lullig tegenover haar. Ik heb veel respect voor mensen die het op kunnen brengen om zo hard te werken om toch het vwo te kunnen halen, hoewel ik aan de andere kant vind dat je niet moet vergeten je jeugd ook te leven. Het doel van dit topic was om jullie mening te polsen over niet-vwo'ers die vinden dat ze wel het vwo aan kunnen. Gelukkig is na de eerste paar posts dit topic ook in de goede (lees: de door mij bedoelde) richting gegaan.
Ik ben blij dat je nu van dichtbij gezien hebt hoe het is om hard voor je vwo te moeten werken. Ik moet er zelf ook behoorlijk wat voor doen en dat heb ik er voor over. Ik heb naast mijn vwo heus ook nog wel een normaal leven maar ik moet gewoon mijn tijd goed inplannen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 10:28
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
Citaat:
I love stars schreef op 22-04-2004 @ 17:19 :
Mag dat op jullie school.

Bij ons is zoveel volgens mij niet toegestaan.

effe kijken +- 4100 sl + 170 + 320+ 280+ 280 = 5150 slu

doe effe normaal !!!
ec1 doe ik versneld omdat ik in de 3e al veel vooruit heb gewerkt daaraan (heb toen er al veel van gedaan). verder is het niet echt zo ontzettend veel. in inf en fi gaat niet zoveel tijd zitten.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 10:34
Mux
Mux is offline
ik doe ook niks en ben vmbo-t er, ik haal hoge cijfers, maar ik mag niet naar de havo omdat ik zo ''vreselijk'' goed me best doe op school
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 20:49
hannie18
Avatar van hannie18
hannie18 is offline
ik doe een mbo opleiding dierenverzorging nievau 3.
Het lijkt erop uit de verhalen dat vmbo-mbo-ers op laag niveau zitten omdat ze niet hoger willen en lui zijn.
Ik wil even zeggen dat ik best moeite met dit niveau heb en heel hard me best doe om het te halen!
Ik heb tot nu toe bijna alle vakken gehaal dop 1 na daar heb ik pas een finale herkansing van gehad en die heb ik mishcien niet gehaald en als dat zo is me diploma ook niet.
En dan kan ik hem pas vorig schooljaar herkansen
Ik merk wel eerst op het vmbo en nu op het mbo dat er mensen zijn die weinig of niets voor school doen en het zo makkelijk halen. Ik vindt als je maar je best doet en de goede keuze maakt!
Tegen mij was gezegd ga naar de mavo maar dat wilde ik net omdat praktijk wilde en met dieren werken dus ben naar vmbo gegaan.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:43
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
hannie18 schreef op 29-04-2004 @ 21:49 :
Ik vindt als je maar je best doet en de goede keuze maakt!
Dat is een opmerking waar ik het mee eens ben
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 23:09
emi
emi is offline
Bij sommige mensen die dat excuus gebruiken kan er echter veel meer achter zitten. Ik vind dit een beetje loos in de rondte slaan met je mening, maar ondertussen niet verder kijken dan je neus lang is.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 11:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
dark princess schreef op 19-04-2004 @ 22:33 :
Ik bedoel gewoon dat niet iedereen dom is die op het vmbo zit, dat zegt iedereen altijd, maar dat valt reuze mee, hoor!
Heb je gelijk in hoor, maar het was meer de context waarin ik die opmerking plaatste waar het om ging. Met dom bedoel ik "minder intelligent" en echte vmbo'ers hebben daar nou eenmaal last van. Maar ik heb ook een broertje die alleen maar de hele dag aan het blowen is en uit z'n havo/vwo advies een vmbo-t advies heeft gehaald en zelfs is blijven zitten... En dat is waar jij op doelt...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 14:43
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
de enige domme mensen zijn degene die niet hun best doen daarom onder hun kunnen presteren omdat ze simpelweg te lui zijn. (en verder al die blondjes op telegames die "tijd" met dt goedrekenen )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 23:47
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 16-04-2004 @ 11:39 :
Ik heb liever een hard werkende mbo'er dan een luie vwo'er
Toch triest dat de vwo-ers uiteindelijk nét iets meer doen en nog steeds lui zijn.
Er zijn een heleboel mensen die ik ken die op het VMBO zitten die makkelijk het vwo kunnen doen. VWO met gemiddelde inzet bedoel ik dan. Die mensen zijn gewoon zo stom om te zeggen van: "Ja dan heb je vet veel huiswerk, zoek ik echt niet."
BS
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:51
Pluche
Pluche is offline
Zoals al eerder werd gezegd;
Mensen op het vwo, in mijn geval het gymnasium, die zeggen dat ze NIKS doen en dan nog hele hoge cijfers halen. Daar heb ik pas een hekel aan.
Ik ben blijven zitten terwijl ik me helemaal te pletter heb gewerkt... Verkeerde manier van leren. Ik moet hard werken om me door het gymnasium heen te slaan en als er dan ook nog van die mensen zijn die claimen niks te doen, word ik echt boos.
Vaak wordt er ook nog tegen me gezegd: Ah joh, dat moet jij toch weten, jíj doet gymnasium. Alsof dat alles zegt. Ik ben heus niet slim en het is dom te denken dat een gymnasiast alles weet.
Zo.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 11:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Pluche schreef op 02-05-2004 @ 20:51 :
Zoals al eerder werd gezegd;
Mensen op het vwo, in mijn geval het gymnasium, die zeggen dat ze NIKS doen en dan nog hele hoge cijfers halen. Daar heb ik pas een hekel aan.
Ik ben blijven zitten terwijl ik me helemaal te pletter heb gewerkt... Verkeerde manier van leren. Ik moet hard werken om me door het gymnasium heen te slaan en als er dan ook nog van die mensen zijn die claimen niks te doen, word ik echt boos.
Vaak wordt er ook nog tegen me gezegd: Ah joh, dat moet jij toch weten, jíj doet gymnasium. Alsof dat alles zegt. Ik ben heus niet slim en het is dom te denken dat een gymnasiast alles weet.
Zo.
Misschien is het gymnasium dan wel te hoog gegrepen voor je. Er zijn genoeg mensen die echt met niets doen het vwo halen, hoor... Je kapotwerken is niet goed...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:24
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Jullie kraken het vmbo te erg. Ik heb zelf op de MAVO gezeten en had voor mijn exames een 6.8 gem.
toen naar de HAVO gegaan, en ik sta nu een 7.2 gem. Het is een andere manier van denken. VMBO is veel vaker wat schit uit je kop leren, en dat kan ik gewoon niet, Havo is over de stof nadenken, en das een stuk relaxer, Je hoeft eigelijk minder te doen
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 11:34
The0
The0 is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 05-05-2004 @ 10:24 :
Jullie kraken het vmbo te erg. Ik heb zelf op de MAVO gezeten en had voor mijn exames een 6.8 gem.
toen naar de HAVO gegaan, en ik sta nu een 7.2 gem. Het is een andere manier van denken. VMBO is veel vaker wat schit uit je kop leren, en dat kan ik gewoon niet, Havo is over de stof nadenken, en das een stuk relaxer, Je hoeft eigelijk minder te doen
Met andere woorden: HAVO is makkelijker dan VMBO?
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 11:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
The0 schreef op 05-05-2004 @ 12:34 :
Met andere woorden: HAVO is makkelijker dan VMBO?
Voor sommige mensen waarschijnlijk wel ja, het ligt er maar net aan waar jij als persoon beter in bent: dingen gewoon domweg uit je hoofd leren of er ook over leren nadenken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 17:40
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Bij mij is het een beetje anders gegaan

Ik heb de brugklas havo/vwo gedaan omdat dat gewoon mijn niveau was zeg maar. Maar door de problemen thuis kon ik het allemaal niet meer aan.. ik kon niet en school en thuis in de gaten houden. Met het gevolg dat ik het tweede jaar naar het vbo werd teruggezet.

In de 2e, 3e en 4e heb ik dus geen klap uit hoeven voeren omdat mijn niveau veel hoger lag dan me daar werd aangeboden. Wel werd het in me hoofd wat rustiger en kon ik de dingen die thuis gebeurd waren eindelijk op een rijtje zetten.

Nu zit ik in het laatste jaar van een mbo-opleidng en ik merk dat ik door dat vbo ontzetend lui ben geworden. Nog steeds doe ik geen hol voor school, maar ik kan nog niet naar het hbo. Vanuit het vbo gaat dat gewoon niet. Dus ik moet nog een paar maandjes wachten.

Maar ik heb me wel voorgenomen om keihard te gaan blokken als ik dan toch eindlejk op het hbo zit want dat is denk i ktoch echtr de plek waar ik thuis hoor
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.