Oud 19-09-2017, 09:50
JustSaying
JustSaying is offline
het jongens,

ik moet een verslag maken van het jaarverslag 2016 van coca-cola en in het verslag moet ik een aantal vragen beantwoorden. de laatste vraag die ik nog moet is:
De jaren 2013, 2014, 2015 zijn vrij stabiel. Wat veroorzaakt de verandering(en) in 2016? Verklaar je antwoord(en)
de vraag gaat over een balans die ik gemaakt hebt van de informatie van het jaarverslag. de tabel heet Consolidated Statement of Financial Position in bevind zich op blz 98
als iemand tips heeft hoe ik dit als beste kan vinden hoor ik het graag!

http://ir.ccep.com/~/media/Files/C/C...-ar-16-web.pdf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2017, 09:58
Verwijderd
Ik wil je best gaan helpen en denk dat je mijn hulp goed kan gebruiken (zie andere topic) maar heb geen zin om je topics over verschillende deelfora te gaan zoeken. Houd het bij één topic en plaats daar al je vragen.

Het antwoord op je vraag staat in note 2 een paar bladzijden onder de CSFP overigens.

En: VOOR WELK VAK IS DIT? En welke studie/opleiding? ben nu heel nieuwsgierig
Met citaat reageren
Oud 19-09-2017, 10:23
JustSaying
JustSaying is offline
Citaat:
Ik wil je best gaan helpen en denk dat je mijn hulp goed kan gebruiken (zie andere topic) maar heb geen zin om je topics over verschillende deelfora te gaan zoeken. Houd het bij één topic en plaats daar al je vragen.

Het antwoord op je vraag staat in note 2 een paar bladzijden onder de CSFP overigens.

En: VOOR WELK VAK IS DIT? En welke studie/opleiding? ben nu heel nieuwsgierig
hey bedankt voor jouw tips ik ga zeker zo naar jouw topic. ik ben op dit moment eerste jaars op de opleiding technische bedrijfskunde. hiervoor heb ik mbo gedaan en ik vind deze opleiding best pittig ofja.. volgens mij is hbo in het algemeen moeilijk lol.nogmaals bedankt! dit gedeelte hoort bij onze project opdracht dus het is niet echt een vak
Met citaat reageren
Oud 19-09-2017, 10:43
JustSaying
JustSaying is offline
bedoel je niet ccep?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2017, 10:58
Verwijderd
Citaat:
hey bedankt voor jouw tips ik ga zeker zo naar jouw topic. ik ben op dit moment eerste jaars op de opleiding technische bedrijfskunde. hiervoor heb ik mbo gedaan en ik vind deze opleiding best pittig ofja.. volgens mij is hbo in het algemeen moeilijk lol.nogmaals bedankt! dit gedeelte hoort bij onze project opdracht dus het is niet echt een vak

Ik bedoelde deze topic:

https://forum.scholieren.com/showthr...8#post34399118

Citaat:
bedoel je niet ccep?
Nee CSFP is de afkorting van Consolidated Statement of Financial Position (bladzijde 98), 5 of 6 bladzijden verder staat note 2 en die legt in principe uit dat Coca Cola enkele bedrijfsonderdelen heeft samengevoegd/gefuseerd. Let wel: die hadden ze al, het zijn niet daadwerkelijk andere bedrijven die ze hadden overgenomen. Maar nu ze gefuseerd zijn is het gevolg een nogal opgeblazen balans, vandaar de grote verandering in 2016.

CCEP (Coca-Cola European Partners) is één van de fuserende bedrijfsonderdelen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2017, 11:53
JustSaying
JustSaying is offline
Citaat:
Ik bedoelde deze topic:

https://forum.scholieren.com/showthr...8#post34399118



Nee CSFP is de afkorting van Consolidated Statement of Financial Position (bladzijde 98), 5 of 6 bladzijden verder staat note 2 en die legt in principe uit dat Coca Cola enkele bedrijfsonderdelen heeft samengevoegd/gefuseerd. Let wel: die hadden ze al, het zijn niet daadwerkelijk andere bedrijven die ze hadden overgenomen. Maar nu ze gefuseerd zijn is het gevolg een nogal opgeblazen balans, vandaar de grote verandering in 2016.

CCEP (Coca-Cola European Partners) is één van de fuserende bedrijfsonderdelen.
ohh okay. ben nog bezig met note 2 door te nemen. ik had mijn antwoord op mijn vorige topic dus daarom had ik je niet beantwoord op de vorige topic sorry maar toch bedankt
edit:
toch handig om even terug te kijken lol... in de vorige topic had je het net over de voordelen door de fusies. weet je toevallig waar ik die voordelen kan vinden?



Simpel gezegd: de verkoopprijs per case is net iets harder gegroeid dan de kosten per case (dat zorgt dus voor meer winst), het volume is gegroeid (dus meer winst) en ze profiteren van voordelen door fusies. Daartegenover staat een langdurig uitdagende klantomgeving. Dit is geen letterlijke vertaling dus als het doel is een accurate vertaling, dan heb je hier niet zo veel aan.

Laatst gewijzigd op 19-09-2017 om 12:10.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2017, 12:32
Verwijderd
Nee, die voordelen door fusies staan nergens letterlijk benoemd, worden niet gekwantificeerd. Het is een beetje makkelijk roepen wat Coca Cola doet op dat punt. Maar simpel voorbeeld (dit slaat dus niet per se op Coca Cola! Ik zuig dit uit mijn duim!): Je hebt twee bedrijven. Beiden hebben een hoofdkantoor, een duur kantoor met mooie ligging et cetera, als visitekaartje van je bedrijf. De bedrijven fuseren, dan heb je nog maar één fancy hoofdkantoor nodig. Je kunt het andere pand verkopen of de huur er van opzeggen. Daarmee verdien je geld of bespaar je kosten. Er zijn nog veel meer potentiële voordelen van fusies (en ook heel veel potentiële nadelen) maar dit is gewoon een gemakkelijk voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2017, 12:56
JustSaying
JustSaying is offline
Citaat:
Ik bedoelde deze topic:

https://forum.scholieren.com/showthr...8#post34399118



Nee CSFP is de afkorting van Consolidated Statement of Financial Position (bladzijde 98), 5 of 6 bladzijden verder staat note 2 en die legt in principe uit dat Coca Cola enkele bedrijfsonderdelen heeft samengevoegd/gefuseerd. Let wel: die hadden ze al, het zijn niet daadwerkelijk andere bedrijven die ze hadden overgenomen. Maar nu ze gefuseerd zijn is het gevolg een nogal opgeblazen balans, vandaar de grote verandering in 2016.

CCEP (Coca-Cola European Partners) is één van de fuserende bedrijfsonderdelen.
beetje een raadsel hoe je tot die conclusie bent gekomen heb die aantal keren doorgelezen en snap maar een beetje waar het over gaat xD...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2017, 14:08
Verwijderd
Dat begrijp ik, als dit nieuw voor je is, is het ongrijpbare materie. Ik zal je vertellen waar ik het vandaan haal, maar ik hoop dat ze je goed begeleiden hierin. Enige manier om dit te leren is vaak doen. en goede uitleg krijgen. Jammere voor jou is dat ik er waarschijnlijk (veel) beter in ben dan je leraren, maar goed. Zie begin van deze topic, 8 minuten nadat jij deze topic opende had ik het antwoord al gevonden en gepost. Dat is wat een stukje ervaring doet

Concreet:
in de Consolidated Statement of Financial Position (pag 98) zie je vooral de posten Intangible assets, Goodwill en Property plant and equiptment toenemen. Erachter staat het nummer van de note waarheen ze verwijzen. Twee keer note 5 en één keer note 6.

Note 5 begint op pagina 107, maar op 109 staat het interessante. De toename van intangibles én van goodwill komt voornamelijk door "Acquired - Merger (Note 2)". Dit levert respectievelijk 5170 en 2342 miljoen euro extra op.

Note 6 begint op pagina 110, maar op 112 staat het interessante. In totaal een toename van 2218 miljoen euro door "Acquired - Merger (Note 2)".

Vandaar dat ik naar note 2 kijk. Note 2 begint op pagina 104 en eerst staat er een algemeen verhaal dat uit probeert te leggen hoe de boekhouding gedaan is. Daarna staat er een uitgebreide maar technische en zeker niet gemakkelijk leesbare toelichting op de fusie.

Citaat:
On 28 May 2016, the Company acquired 100 percent of the issued and outstanding shares of CCE, a US publicly listed company, CCIP, a private company and the bottling partner for TCCC for Spain, Portugal and Andorra and CCEG, formerly a wholly-owned subsidiary of TCCC, and TCCC’s strategic bottling partner in Germany.
Ofte wel het bedrijf van deze jaarrekening heeft de aandelen van een aantal bedrijven overgenomen. Allemaal sowieso al dochterondernemingen van Coca Cola.

Citaat:
The business combination is accounted for under IFRS 3, “Business Combinations”, using the acquisition method. CCE was deemed to be the accounting acquirer, and CCIP and CCEG were deemed to be the accounting acquirees.
Ofte wel de overname van aandelen zegt technisch gezien dat CCE boekhoudkundig de overnemende partij is, en dat die andere twee bedrijven overgenomen zijn. Vandaar dat op bladzijde 105 van CCIP en van CCEG de waarde van de bezittingen en schulden bepaald worden. Property, plant and equipments is de tweede regel, voor een totaal van... 2218 miljoen euro! En dat bedrag stond ook al bij Note 6, zoals hierboven vermeld.

Let wel: Note 5 en 6 zijn zeker niet de enigen en er zijn veel meer posten van de balans die door de fusie/overname geraakt worden, maar dit zijn goede voorbeelden en ook grote bedragen.

Samengevat:
Citaat:
De jaren 2013, 2014, 2015 zijn vrij stabiel. Wat veroorzaakt de verandering(en) in 2016? Verklaar je antwoord(en)
De grote veranderingen in 2016 komen door de fusie (of overname, juridisch zit er verschil tussen, economisch niet) van diverse Europese Coca Cola bedrijven tot één bedrijf. Boekhoudkundig neemt één van de partijen de andere twee over. Dus 2015 is dat oude bedrijf, één bedrijf, en 2016 is als het ware die drie bedrijven bij elkaar opgeteld. Dat is iets te kort door de bocht, maar min of meer wel wat er gebeurt. En dat staat vooral in Note 2. Maar bij Note 2 kom je via (onder andere) Note 5 en Note 6. Het is gewoon volgen wat er in het jaarverslag staat. En ja, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2017, 15:06
JustSaying
JustSaying is offline
Ik wil niet weten hoeveel jaarverslagen jij wel niet gelezen hebt. Mag ik weten welke je vooropleidingen gehad hebt voor ehh..research purposes

Laatst gewijzigd op 19-09-2017 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2017, 15:12
Verwijderd
Qua opleiding en werk bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2017, 15:24
JustSaying
JustSaying is offline
Dus in de csfp word de omzet van 2014 en 2015 allemaal bijelkaar opgeteld. Deze bleven stabiel omdat ze nog niet gefuseert waren.en in 2016 steeg de omzet deels door de fusatie en door de samenwerking van de coca cola european partners en the coca cola company(had ik net gehoord van iemand)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2017, 15:25
JustSaying
JustSaying is offline
Citaat:
Qua opleiding en werk bedoel je?
Ja, als je dat wilt vertellen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2017, 09:07
Verwijderd
heb je gepmd
Met citaat reageren
Oud 21-09-2017, 22:02
JustSaying
JustSaying is offline
Citaat:
heb je gepmd
b) Welke veranderingen vallen op? Hoe worden deze veranderingen veroorzaakt?
In 2016 is de omzet drastisch hoger vergeleken met voorgaande jaren. Dit kan meerdere oorzaken hebben. In 2016 is de Coca-Cola European Partners opgericht. Tijdens dit proces werd ook gefocust op de groei van de omzet en winst. Daarnaast werd er ook gefocust op de verbeteringen van de bedrijfsresultaten en marges. De resultaten die Coca-Cola European Partners(CCEP) heeft behaald kwam door de hoge executie niveau van de werknemers en marketing initiatieven. Daarnaast. Tevens speelde het weer in bepaalde verkoop seizoenen ook een grote rol in de stijging van de omzet. Hierdoor had Iberia een omzet stijging van 3,5%.Een ander factor dat een groot rol speelde in de stijging van de omzet is, dat de prijzen stegen en dat de kosten daalde per ‘case’. De Coca-Cola Company(TCCC) heeft met de Coca-Cola European Partners groeiplannen en nieuwe winstmodel met elkaar gedeeld. De samenwerking tussen deze twee bedrijven zou een reden kunnen zijn dat de omzet drastisch steeg.

d) De jaren 2013, 2014, 2015 zijn vrij stabiel. Wat veroorzaakt de verandering(en) in 2016? Verklaar je antwoord(en)!
De grote veranderingen in 2016 komen door de fusie van diverse Europese Coca Cola bedrijven tot één bedrijf. Boekhoudkundig neemt één van de partijen de andere twee over. De bedrijven die met elkaar fuseerde zijn: Coca-Cola Enterprises, Coca-Cola Iberian Partners en Coca-Cola Erfrischungsgetränke. Deze verandering heeft vele voordelen gecreëerd voor Coca-Cola European Partners. Tijdens de fusie had Coca-Cola European Partner een besparing gerealiseerd. Door de nauwe afstemming en samenwerking met de Coca-Cola Company. Coca-Cola European Partner is nu in staat om efficiënter te concurreren, innovaties aan te brengen aan verpakkingsmateriaal en producenten. Ze leveren sneller door de verbeteringen in de supply chain’s. Daarnaast heeft Coca-Cola European Partner en de Coca-Cola Company een visie om een duurzame en winstgevende groei op lange termijn te realiseren. Daarnaast willen ze operationele modellen verbeteren, door commerciële effectiviteit te verbeteren. De infrastructuur verbeteren om ervoor te zorgen dat de faciliteiten en distributienetwerken van het CCEP in staat zijn om te verwerken de vraag naar deze frisdranken. Dit kan allemaal invloed hebben op een bedrijfsresultaten


In 2016 is de winst per aandeel gedaald met 35,16%. De oorzaak hiervan kan geweest zijn doordat de aandelen van Coca-Cola zijn gestegen. De aantal aandelen die Coca-Cola uit gaf was 483,076,396.

samenvating:
In 2016 is de Coca-Cola European Partners(CCEP) opgericht, tijdens dit proces werd ook gefocust op de groei van de omzet en winst. Daarnaast werd er ook gefocust op de verbeteringen van de bedrijfsresultaten en marges. Een andere factor die een grote rol speelde in de stijging van de omzet is, dat de prijs steeg en dat de kosten daalde per ‘case’.
De Coca-Cola Company(TCCC) heeft met de Coca-Cola European Partners groeiplannen en nieuwe winstmodel met elkaar gedeeld. Doordat deze twee bedrijven een samenwerking zijn aangegaan, zou de een reden kunnen zijn dat de omzet drastisch steeg. In 2016 is de winst per aandeel gedaald met 35,16%. De oorzaak hiervan kan geweest zijn doordat de aandelen van Coca-Cola zijn gestegen. De aantal aandelen die Coca-Cola uit gaf was 483,076,396. Dit kan een oorzaak geweest zijn van de daling van de winst per aandeel. Daarnaast hebben Coca-Cola European Partner en The Coca-Cola Company een visie om een duurzame en winstgevende groei op lange termijn te realiseren. Daarnaast willen de CCEP en de TCCC operationele modellen verbeteren, door commerciële effectiviteit te verbeteren. De infrastructuur verbeteren om ervoor te zorgen dat de faciliteiten en distributienetwerken van het CCEP in staat zijn om de vraag naar frisdrank te verwerken.


ik heb dit uitgewerkt.. klopt dit een beetje?
edit volgens mijn Leeraar mis er een paar belangrijke dingen

Laatst gewijzigd op 22-09-2017 om 11:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen snap engels tekst niet
JustSaying
5 19-09-2017 09:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.