Oud 08-11-2017, 17:37
Humunuk
Avatar van Humunuk
Humunuk is offline
Hoi!

Wat is jullie advies als het om het maken van een portfolio voor animatie gaat?
Ik wil gauw zo'n 20 werken hebben. Ik ga ook 2 dummy's/schetsboeken voltekenen (één is A4 en de andere is A5 maar iets nauwer ). Dezen zijn vol met heel verschillende en multimediale tekeningen, experimenten, concepten, notietie's, studies, ook wat life drawing...
Ik heb me voor HKU, St. Joost en WDKA voor animatie ingeschreven

nog een vraag:
Is het in orde als je ook het werk/de thuisopdracht toont die je voor een ander hogeschool heeft gedaan? Het is in het einde steeds werk van mij maar ik weet niet of ze het graag zien wat ik voor een ander hogeschool gedaan heb, want het geen goede indruk kon maken als je ook met andere hogescholen bezig bent. Maar aan de andere kant denk ik dat ze het wel begrijpen dat ik mij ook voor andere hogescholen wil inschrijven om echt zeker te zijn dat ik volgend jaar ga studeren. Ik heb nu bijvoorbeeld een thuisopdracht een thema (bijvoorbeeld een beperkde angst/phobia te illustreren of animeren).


Wat ik nu al heb zijn:
portraits:
- 1 heel groot pastel portrait van een man met stof over zijn hoofd en schouder
- 1 houtskool portrait of a child
- 1 olie portrait of an older child
- 1 balpen portrait of an older man with a beard

- 2 olieschilderijen van twee verschillende herfstbossen
- 1 waterverfschilderij van objecten zoals vasen (een met som bloemen) en ik denk ook een
appel
- 1 grafiet (en een beetje houtskool voor contrast) van verschillende vruchten met een klein pan
- 2 houtskool tekeningen van beeldhouwen (beide geslachten)
- ik denk misschien ok twee A3-papieren met tekeningen, waar ik alleen zonder groot na te denken som doodles gedaan heb, is iets persoonlijker en vrijer.
- een collage van 4 bilderen met crayons die ik met een strijkijzer getekent heb
- ook 3 kleine animatieoefeningen
- ook digitale tekeningen

- Kleiwerk (2 leuke fairy houses)

Ik ben heel blij met wat ook van advies je mij kan geven !!

Ik wens iedereen een prettig dag nog,
Humunuk

Laatst gewijzigd op 08-11-2017 om 17:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2017, 17:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je hoeft toch niet bij elk werk te vertellen in opdracht van wie het gemaakt is, je kunt bij opdrachten vanuit andere onderwijsinstellingen toch ook gewoon alleen het thema vermelden?

Bedoel je trouwens kleiwerk ipv klij?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-11-2017, 17:52
Humunuk
Avatar van Humunuk
Humunuk is offline
Citaat:
Je hoeft toch niet bij elk werk te vertellen in opdracht van wie het gemaakt is, je kunt bij opdrachten vanuit andere onderwijsinstellingen toch ook gewoon alleen het thema vermelden?

Bedoel je trouwens kleiwerk ipv klij?
Oh ik heb kleiwerk bedoeld sorry, ik leer steeds nog Nederlands
Bedoel je dat ik een thuisopdracht van een ander hogeschool gewoon kan presenteren zonder te verklaren dat dit een thuisopdracht was?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2017, 17:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Oh ik heb kleiwerk bedoeld sorry, ik leer steeds nog Nederlands
Bedoel je dat ik een thuisopdracht van een ander hogeschool gewoon kan presenteren zonder te verklaren dat dit een thuisopdracht was?
Ja, waarom zou dat niet kunnen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-11-2017, 13:00
Humunuk
Avatar van Humunuk
Humunuk is offline
Citaat:
Ja, waarom zou dat niet kunnen?
Denk ik ook, maar het kon ook zijn dat er iemand is die negative ervaringen gemaakt heeft, of dat dit een tabu is.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2018, 10:58
estherwillemijn
estherwillemijn is offline
Ben je aangenomen?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2018, 18:47
Humunuk
Avatar van Humunuk
Humunuk is offline
Citaat:
Ben je aangenomen?
Ja, voor HKU en AKV St. Joost!! A dream come true, ik ben zo blij!
( Voor WDKA heb ik de aanmelding beeindigd, dus heb ik aan de toelating niet deelgenomen.)

Mijn tip voor iedereen die zich voor animation of gelijk aanmelden wil:

Zorg ervoor dat je genoeg tijd heeft!!!! Informeer je ook goed(via internet en indien mogelijk bij anderen (die ervaring hebben)), als je de kans heeft om naar de open dag van de hogeschool(scholen) van je keuze te gaan is dit even beter. Vraag jezelf of zo'n opleiding echt jouw droom is en waarom. Voor mij was het een groot hulp om te weten dat dit echt mijn droom is.
Beschouw altij jouw werk en vraag ook anderen naar hun mening. Voor mij was mijn zus een heel grote hulp omdat zezelf geinteresseerd is in art en dus heel goed kritiek kon geven. We waren ons wel van bewust dat veel van mijn werken te conventioneel zijn, maar de tijd was druk en het was het beste wat ik in dat tijd kon maken.

Ik adviseer niet! de informatie over mijn portfolio als voorbeeld te nemen. Mijn werk was te conventioneel, maar niettemin kon ik door mijn motivatie en vaardigheden ervan overtuigen, dat ik wel voor dit opleiding geschikt ben. Motivatie is heeel!!! belangrijk. Boevendien was mijn goede tekenvaardigheid ook een positieve punt. Variatie van materiaal en werk is ook een pluspunt. Mijn werken hebben niet alleen portraits, photo studies en gelijk getoont, maar ook waarvoor ik me interesseer en wat ik echt graag teken of illustreer. Helaas had ik niet veel tijd en was ook vaak verward hoe ik mijn portfolio zou maken. Mijn portfolio kon dus beter geweest zijn. Ik heb altijd geprobeerd om te compenseren voor wat er mis was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Concept Portfolio site
wdekreij
17 20-07-2004 19:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.