Oud 14-12-2017, 22:05
KatelynnBoom
KatelynnBoom is offline
Hallo, mijn naam is Katelynn en ik probeer nu al een tijdje uit te zoeken hoe ik mijn Nederlandse cijfers moet 'vertalen' naar Amerikaanse. Ik zit momenteel nog maar op de Havo, maar gezien mijn redelijke cijfers hoop ik naar mijn eindexamen nog Vwo te gaan doen. Maar dat is niet waarom ik dit schrijf.

Ik zit er over te denken om misschien in de VS te gaan studeren (college/university), maar snap absoluut niet hoe ik mijn cijfers moet 'vertalen'!
Ik heb wel tabellen gezien die zeggen dat een 8 gelijk is aan ongeveer een (ruime) 'A', maar deze tabellen zeggen nooit op welk niveau het is. Ik kan mij zeer moeilijk voor stellen dat als ik een 8 haal op het kader ik een 'A' zou krijgen terwijl een 8 op het gymnasium ook een 'A' zou zijn. Ik vroeg mij af of iemand toevallig weet per niveau welk cijfer wat ongeveer zou zijn (zodat ik vervolgens ook mijn GPA kan uitrekenen).

Het duurt nog een tijdje voordat ik ook echt ga studeren, maar het zou toch fijn zijn om te weten. Dankjewel alvast, Katelynn!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2017, 23:16
Verwijderd
Volgens mij gaat het bij een transfer om je GPA, Grade Point Average, je gemiddelde van al je eindcijfers, zoiets als een gemiddeld eindexamencijfer. 4 het hoogst ofzo? Anyway, een bureau dat je helpt met het zoeken van een school is wat je nodig hebt en die kunnen die vertaalslag maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in Rotterdam vs. studeren in Eindhoven
Guinie
6 07-12-2011 05:12
Algemene schoolzaken Studeren in USA
Patriot1994
2 29-01-2011 17:07
Studeren In de VS studeren
Syn
6 13-12-2009 21:02
Studeren Studeren in de VS na HAVO/VWO?
FulbrightCenter
4 03-10-2008 10:13
Algemene schoolzaken Studeren in de VS
Verwijderd
10 09-12-2003 11:56
Algemene schoolzaken een jaar studeren in de VS? (ervaringen???!)
ikalto
6 14-01-2002 16:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.