Oud 26-02-2018, 07:31
Sanne1201
Sanne1201 is offline
Hallo,

Ik doe nu lerarenopleiding biologie. Ik heb ook veel interesse in lerarenopleiding geschiedenis.

Ik zit erover na te denken, als ik mijn P gehaald heb, leraar geschiedenis ook te volgen.
Het collegegeld blijft hetzelfde namelijk.

Ik vraag mij af of iemand hier ervaring heeft met 2 opleidingen tegelijk. Omdat het twee lerarenopleidingen zijn kan ik een aantal vakken laten vallen bij leraar geschiedenis.

Misschien is het verstanding leraar geschiedenis als deeltijd te volgens?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2018, 07:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Kan je beide opleidingen volgen aan dezelfde onderwijsinstelling? Bespreek dan eens met de studieadviseur of zoiets mogelijk, en of het aan te raden is. Je moet er wel op rekenen dat je niet alles tegelijk kunt doen, en dus langer aan het studeren bent. Ook is een dubbele studie best zwaar, je zal minder tijd voor jezelf en vrienden overhouden. Bedenk je goed of je dat het waard vindt, en of je dit mentaal aan kunt (als je niet goed goed met stress en deadlines overweg kunt is een tweede studie misschien minder handig).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-02-2018, 07:55
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja dat kan, maar dat zou ik alleen doen als je dan later ook met beide vakken iets wil doen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 26-02-2018, 08:03
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Een vriendin van mij doet twee universitaire studies tegelijk. Je moet daarbij wel rekening houden met wat studievertraging. De studieadviseur zal hier waarschijnlijk meer over kunnen vertellen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2018, 09:22
Verwijderd
Nou ja, het ligt er natuurlijk nogal aan wat de combinatie is. Twee vakken binnen dezelfde lerarenopleiding lijkt me alleen al uit praktisch oogpunt (locaties, zelfde soort infrastructuur op intranet et cetera) gemakkelijker te combineren dan pakweg natuurkunde en Griekse en Latijnse taal en cultuur waarbij je sowieso aan verschillende faculteiten zit. Daarnaast zit er natuurlijk gedeeltelijk overlap in wat een aantal vakken scheelt. Studievertraging zou ik dus zeker niet als een gegeven beschouwen.

Ga eens met je studieadviseur praten inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 10:11
Verwijderd
Geschiedenis heeft een effectieve studielast van elf uur weer per week en kan je er makkelijk naast doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren 2 studies tegelijkertijd
Sienna M
0 15-01-2011 17:06
Studeren 2 studies
rubenblom
9 16-05-2010 17:22
Studeren 2 studies tegelijkertijd
Hippie :peace:
20 10-12-2009 22:39
Studeren Tweede studie
Verwijderd
29 11-08-2009 18:04
Studeren dubbele propedeuse
Crystall Girl
9 27-03-2005 18:44
Algemene schoolzaken 2 studies tegelijkertijd
jemappelebas
66 09-03-2005 16:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.