Oud 08-05-2002, 13:49
Yvet
Yvet is offline
Hallo allemaal. Ik vroeg me eigenlijk af wat het nut is van politieke partijen. Er komen zoveel partijen bij waar echt geen mens ooit van gehoord heeft.
Of vind jij politieke partijen wel belangrijk?

groetjes yvet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2002, 13:53
Verwijderd
Nee hoor, een dictatuur is beter
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 14:08
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
het nut van politieke partijen is standpunten verenigen, en dat er zoveel komen is omdat er zoveel verschillende meningen zijn.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 14:19
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
het nut van politieke partijen is standpunten verenigen, en dat er zoveel komen is omdat er zoveel verschillende meningen zijn.
En dat is maar goed ook, want als er maar 1 partij was, dan zou er hier 1 man aan de macht komen. En dan is er van een democratie geen sprake, omdat je maar op 1 partij kan stemmen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 15:26
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Yvet schreef:
Hallo allemaal. Ik vroeg me eigenlijk af wat het nut is van politieke partijen. Er komen zoveel partijen bij waar echt geen mens ooit van gehoord heeft.
Of vind jij politieke partijen wel belangrijk?
Duh?

En hoe bedoel je zo veel nieuwe partijen? De enige serieuze partij voor deze verkiezingen was LN, met z'n twee afsplitsingen (LPF en DN).
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 10:18
p33r
p33r is offline
waarom zouden politieke partijen niet belangrijk zijn?

Dat noemt men democratie, iets waar duizenden mensen eeuwenlang voor hebben gestreden. Maar het is niet belangrijk hoor.
__________________
so disappointed in the sun, that's why we're thinking, that's why we're drinking in a bar under the sea
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 18:13
drama
Avatar van drama
drama is offline
Partijen geven mensen het idee zwaar democratisch bezig te zijn, maar in feite nog steeds onderdrukt worden; door dezelfde partijen.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 23:01
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
drama schreef:
Partijen geven mensen het idee zwaar democratisch bezig te zijn, maar in feite nog steeds onderdrukt worden; door dezelfde partijen.
het gaat nu alleen iets subtieler
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 01:07
Daika
Daika is offline
Tja domme stelling, waarom eten we?
Is dat niet een rethorische vraag?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 01:11
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
sjonge jonge
Wat een niveau vandaag?
Zit je op de kleuter school ofzow of ken je gewoon niet logische nadenken (vandaag) Yvet?
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 12:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
stel jezelf eens de vraag hoe nederland eruit zou zien als we bijvoorbeeld alleen groenlinks, alleen LPF, alleen pvda of alleen vvd als partij hadden.... (of één van de andere partijen, noem maar wat voorbeelden)

zo'n partij zou geen rem meer hebben van andere partijen wanneer ze met een krankzinnig idee komen.... ze zouden dus alles kunnen invoeren wat ze maar willen.
vandaar dat je in nederland in de tweede kamer altijd de meerderheid (=76 of meer) moet hebben om een wetsvoorstel naar de eerste kamer te laten gaan...

kleine partijen zijn dus ook van belang, want die 2 zetels die zij bezetten kunnen nét zorgen voor die meerderheid of juist net niet. en door de verkiezingen zorgt men ervoor dat in de 2e kamer dus de personen zitten die het volk vertegenwoordigen, dus officieel zouden wij nou tevreden moeten zijn met de mensen in de tweede kamer
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 14:16
humandoll
humandoll is offline
partijen, politiek enzemocratie
Jij kiest de mensen, zij hebben een menig die ze verwoorden en er wat mee proberen te bereiken............die partijen verwoorden voor jou in de kamer wat jij wilt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Raar Systeem
MaxW
198 10-11-2006 21:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het referendum hoort niet bindend te zijn ook al leven we in een democratie
suus19
106 21-12-2004 11:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders
NN
206 19-09-2004 00:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stemde je vandaag anders?
The Chameleon
45 24-01-2003 12:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Overtuig ons van jouw politieke ideen
Rabbi Daniel
26 15-06-2002 21:30
Levensbeschouwing & Filosofie Filosofie is onzin
Unexplained
30 12-04-2002 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.