Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2005, 12:56
Seth!
Avatar van Seth!
Seth! is offline
Queen staat met Bohemian Rhapsody niet langer op één in de Radio 2 Top 2000. Vanmiddag maakte Frits Spits in zijn programma Tijd voor twee bekend dat Boudewijn De Groot met Avond de koppositie heeft veroverd.

Avond steeg de laatste jaren al gestaag hoger. Vorig jaar stond het op 5. De Groot schreef het nummer in de jaren 70 samen met de in 2002 overleden Lennaert Nijgh voor Rob de Nijs, die het op een lp zette. Een single werd daar nooit van uitgebracht. In 1996 nam Boudewijn het zelf op. De uitvoering van De Groot werd in 1997 wel op single (cd-single) uitgebracht, maar haalde slechts de tipparade. Het nummer is nu door de luisteraars van Radio 2 verkozen tot nummer één.

De zanger reageerde verheugd en verbaasd op zijn koppositie: ''Vorig jaar was mijn verbazing al groot toen Avond op de vijfde plaats stond. Nu de Top 2000-stemmers op eigen initiatief vonden dat het tijd werd voor een nieuwe nummer één en wel mijn Nederlandstalige nummer, is mijn blijdschap des te groter. Ik denk dat men op dit moment behoefte heeft aan een lied waarmee men zich direct kan identificeren.''

De Radio 2 Top 2000 editie 2005 wordt uitgezonden van maandag 26 december t/m zaterdag 31 december. In totaal werden dit jaar ruim één miljoen stemmen uitgebracht voor de hitlijst.
__________________
C'mon Ceilidh with me, Will ye Ceilidh with me ?
Advertentie
Oud 06-12-2005, 12:58
Verwijderd
Doe hier maar in:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1286450
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Nieuw Soulseek (tip)topic.
Verwijderd
112 13-11-2007 13:24
Muziek Bullet in a bible
me... just me
175 22-12-2005 17:18
Muziek Tijdloze 100 van Stubru
zozze
28 28-12-2003 10:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Minder of geen geld voor niet-commerciele zenders?
LostProphetX
7 30-09-2002 09:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.