Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2012, 22:23
Verwijderd
Ik ben nogal dun en weeg dus weinig voor m'n leeftijd.
Maar kan ik dan wel spieren kweken als ik zo dun ben?
Want de huid op m'n borst staat bijna helemaal strak.
Ik sport best veel (zit op voetbal en tennis) en ik kan eten zo veel als ik wil maar wordt nooit dik.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 22:49
klooterkip
klooterkip is offline
Voordat je gespierd wil worden moet je je even wat realiseren:
- het kost minstens een jaar voordat je een beetje gespierd bent
- Het vergt heel veel discipline, 2-3x intensief sportschool per week
- Je hebt een goed voedingsschema nodig. Je kan zoveel eten als je wil, maar als je niet de juist hoeveelheid eiwitten, koolhydraten en vetten binnenkrijgt schiet het nooit op.

Hoe oud ben je trouwens?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 00:46
Verwijderd
Wat zijn je stats (leeftijd, gewicht, en eventueel je vetpercentage)?
Zoals klooterkip zegt vergt spieren opbouwen veel discipline. Althans, voor de meesten dan. Als je gespierder wilt worden kun je het beste naar de sportschool gaan en daar krachttraining doen (beginnend met 3x per week). Daarnaast moet je genoeg eten zodat je spieren de eiwitten en energie krijgen die ze nodig hebben om te groeien.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 17:22
Verwijderd
Ik ben 16 jaar en weeg 60kg
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 17:31
klooterkip
klooterkip is offline
Wat is je plan?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 17:53
Verwijderd
Om iets breder te worden want ik ben nogal dun vind ik zelf. Misschien komt het later wel vanzelf. Zoals ik al zei, ik kan zoveel eten als ik wil maar kom nooit aan.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Om iets breder te worden want ik ben nogal dun vind ik zelf. Misschien komt het later wel vanzelf. Zoals ik al zei, ik kan zoveel eten als ik wil maar kom nooit aan.
Dat dacht ik ook bij mezelf, totdat ik een weight gainer pot had gebruikt, waardoor ik zwaarder werd, mijn maag groter werd en ik daardoor meer kon eten
Moet er nu 5 kg vet afhalen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 19:24
klooterkip
klooterkip is offline
Wat je eet dagelijks? En het moet wel in combinatie met een sport, al een sportschool uitgezocht?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 21:03
Verwijderd
In de ochtend meestal 2 broodjes pindakaas.
In de middag 3 of 4 broodjes.
En in de avond 2 aardappelen, groenten en nog wat vlees ofzo.
SpOrtschool lijkt me niet handig want daar heb ik weinig tijd voor i.v.m. School. Door tennis en voetbal krijg je niet echt veel kracht maar meer conditie.
Kan ik niet gwn thuis wat oefeningen doen? En zo ja, welke?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 22:39
Verwijderd
Citaat:
In de ochtend meestal 2 broodjes pindakaas.
In de middag 3 of 4 broodjes.
En in de avond 2 aardappelen, groenten en nog wat vlees ofzo.
SpOrtschool lijkt me niet handig want daar heb ik weinig tijd voor i.v.m. School. Door tennis en voetbal krijg je niet echt veel kracht maar meer conditie.
Kan ik niet gwn thuis wat oefeningen doen? En zo ja, welke?
Je eet niet veel. Als ik mijn maaltijden omreken naar boterhammen met achterham als beleg, eet ik 5-6 keer per dag 4 boterhammen + 6 plakken achterham. En ik weeg maar 73kg (183 cm). Probeer eens meer te eten. En dan bedoel ik dus niet vette ongezonde maaltijden, maar meer koolhydraten en eiwitten.

Als je thuis geen gewichten/optrekstang hebt dan zijn je workoutmogelijkheden vrij beperkt. Je kunt gaan opdrukken en situps doen. Als je niet naar de sportschool wilt gaan en er niet veel tijd in wilt steken dan heeft het allemaal weinig zin. De meeste mensen hebben een sterke discipline nodig om spieren te kweken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 06:52
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
In de ochtend meestal 2 broodjes pindakaas.
In de middag 3 of 4 broodjes.
En in de avond 2 aardappelen, groenten en nog wat vlees ofzo.
SpOrtschool lijkt me niet handig want daar heb ik weinig tijd voor i.v.m. School. Door tennis en voetbal krijg je niet echt veel kracht maar meer conditie.
Kan ik niet gwn thuis wat oefeningen doen? En zo ja, welke?
Je eet gewoon weinig, te weinig imo.
Zelf eet ik dit:
ochtend: bak yoghurt 1-2 boterhammen (salami)
middag: 5-6 boterhammen (pindakaas/salami)
na middag: 2-3 boterhammen (kip/ei)
avondeten: wat de pot schaft, meestal 2x opscheppen)
22:00: 500g kwark

Als je niet naar de sportschool wil, hoef je blijkbaar ook geen spieren. Thuis oefeningen doen kan, alleen je moet gewichten e.d kopen en veel discipline en kennis hebben. Vooral dat kennis gedeelte ontbreek bij je dus ik raad het zeker niet aan. Probeer echt meer en gezonder te eten en misschien bereik je nog wat met tennis en voetbal...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 22:43
Verwijderd
Vroeger speelde ik nog best hoog met tennis.
Ik zie wel. Maar als ik vol zit zit ik toch vol? Ik ga toch niet meer eten als ik geen honger meer heb. Dan ga ik alles tegen heug en meug op zitten eten.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 10:32
klooterkip
klooterkip is offline
Als je denkt dat dat werkt, moet je ons hier niet om advies gaan vragen... Als je vol zit en je hebt te weinig gegeten eet je door.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Vroeger speelde ik nog best hoog met tennis.
Ik zie wel. Maar als ik vol zit zit ik toch vol? Ik ga toch niet meer eten als ik geen honger meer heb. Dan ga ik alles tegen heug en meug op zitten eten.
je hoeft niet grotere maaltijden te eten, je kunt ook gewoon tussendoortjes toevoegen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Vroeger speelde ik nog best hoog met tennis.
Ik zie wel. Maar als ik vol zit zit ik toch vol? Ik ga toch niet meer eten als ik geen honger meer heb. Dan ga ik alles tegen heug en meug op zitten eten.
Jawel, dooreten, en zoals Sarah zegt, meerdere maaltijden nemen (5-6 per dag).
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 15:46
Verwijderd
http://www.twohundredsitups.com en http://hundredpushups.com zijn wel leuke sites vind ik.
Heel gespierd ga je er uiteraard niet van worden, maar het is een begin.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 21:02
depress
depress is offline
er zijn heel veel oefeningen dat je thuis kunt doen hoor!
maar ligt er aan welke spiergroepen je wilt trainen. om je armen te trainen moet je sowieso gewichten kopen maar je moet ook niet steeds dezelfde beweging doen tijdens je training. je kan bv net als wat ik doe voor triceps: 50x kickbacks daarna 50x extensions en daarna 50 x bench dips of meer en ik rust 30 seconden tussen elke set. hoeveel je in 1 set doet hangt van jou af. en zo zoek je ook oefeningen voor andere spiergroepen als biceps, borsten en buik enz..

ik ga niet naar de sportschool, ik heb geen voedingsschema en ik ben nog niet eens een halfjaar aan het trainen (behalfe me buik) en ik zie al resultaat. het betekend niet dat ik nu heel gespierd ben maar eerst zag ik er uit als een stok maar nu zie ik er teniminste een beetje gespierder en normaler uit, dus het is wel te doen. voor mij dan.
btw ik ben ook heel dun.

dus wat klooterkip zei klopt wel een beetje want na een jaar ben je aardig gespierder geworden dan eerst maar nog steeds niet genoeg. en wat héél belangrijk is dat je er al die jaren voor gaat. je moet je zelf als het waren pushen. ik heb ook vaak het gevoel voordat ik train: ik heb geen zin ik wil slapen.. of morgen kan het ook wel.. maar hoe graag je dat ook wilt je moet die keuze nooit maken! het is een soort verslaving om op te houden met trainen en daar krijg je spijt van als je weer naar de spiegel kijkt. dus zorg voor zelf vertrouwen en sla dan je zelf wakker en zeg tegen je zelf van : je zal spijt krijgen enz.. en dan ga je trainen
succes met trainen!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 19:23
Verwijderd
je kunt er niks aan doen als je een smalle bouw hebt! let zoals iedereen al zegt op wat je eet, en ga naar de sportschool! ga krachttraining oefenen, maar dat moet je dan wel echt bij blijven houden en niet na een paar maadnen mee stoppen want dan heeft het geen zin gehad,,
wees trouwens blij dat je 60 weegt,,, en dat je eindeloos kan eten zonder dat je zwaarder wordt.. maar ja daar ben jij dus ninet blij meee.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 19:30
Verwijderd
Citaat:
wees trouwens blij dat je 60 weegt,,, en dat je eindeloos kan eten zonder dat je zwaarder wordt.. maar ja daar ben jij dus ninet blij meee.
Waarom moet hij daar blij mee zijn? Ondergewicht hebben en er niet in slagen om aan te komen, is net zo frustrerend als overgewicht hebben en er niet in slagen om af te vallen.

Laatst gewijzigd op 17-04-2012 om 12:35.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2012, 11:11
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Hoe lang ben je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2016, 19:18
Ikdoeookmee
Ikdoeookmee is offline
Ik Ben ongeveer 1,65 en weeg zoon 55 kilo
Ik ga al een par maanden Naar de sportschool ik Ben vrij dun dus heeft iemand nog voedingstips ?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2016, 20:21
Michel01
Avatar van Michel01
Michel01 is offline
Citaat:
Ik Ben ongeveer 1,65 en weeg zoon 55 kilo
Ik ga al een par maanden Naar de sportschool ik Ben vrij dun dus heeft iemand nog voedingstips ?
Eet veel. O.a. veel eiwitten, die bevorderen het spierherstel na een training.
__________________
"Your love for what you do and willingness to push yourself where others aren't prepared to go is what will make you great." - Laurence Shahlaei
Met citaat reageren
Oud 25-09-2016, 23:24
E2001
E2001 is offline
In een simpel en snel antwoord. Ik was zelf ook dun, maar nu niet meer. Ik ben op kickboksen gegaan en heb veel meer spieren en een sixpack. Ik zou dus een sport waarbij je veel spieren bij moet gebruiken zoeken. Succes!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Te dun, graag meer spieren.
Noodl3
5 24-09-2015 09:02
Lichaam & Gezondheid Buikje wegtrainen
Muchacha
76 14-10-2008 19:10
Lichaam & Gezondheid is jouw lichaam strandklaar?
Verwijderd
250 13-07-2006 10:24
Lichaam & Gezondheid [Centraal] Buik(spieren)
Verwijderd
19 08-08-2005 03:12
Seksualiteit Vind jij je lichaam mooi?
Super-Eefjuh
158 22-05-2003 15:00
Lichaam & Gezondheid Ik wil dikker worden
devilcat
40 15-11-2002 12:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.