Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2009, 15:59
MiMi94
MiMi94 is offline
Hee,

Ik zit nu op het VWO en we moeten nu een beetje na gaan denken over wat we hierna gaan doen en het leek mij dus heel vet om iets met televisie of radio te doen. Het liefst presentatrice alleen daar heb je, zeggen ze, heel weinig kans op om dat te worden. Alleen ik weet dus niet welke opleidingen er allemaal zijn op dat gebied... Doet iemand of kent iemand hier een opleiding in?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2009, 15:53
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Als je naar de universiteit wilt: Communicatiewetenschappen (schijnt geen geweldige studie te zijn) of Media en Cultuur aan de UvA. Ik heb zelf een keer een webklas gevolgd voor deze studie en vond het erg interessant. Veel gericht op televisie, film, radio en andere media. Ik zou er zeker naar kijken als ik jou was!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 17:06
Verwijderd
Hey Ik heb zelf ook VWO gedaan, maar ben uiteindelijk de AD Crossmediale Communicatie gaan doen op INHolland, omdat ik niets vond op de universiteit. Erg leuke, vooruitstrevende, creatieve studie!
We organiseren op 5 november een crossmediaal evenement waar we ook informeren over de studie, is leuk om heen te gaan! Er komen een aantal bekende sprekers (onder andere van Apple Benelux en Sanoma Uitgevers), en er is veel te doen en te bekijken. Op http://www.mixm.nl vind je meer info, en je kan je gratis inschrijven voor het evenement.

Groetjes, Rianne

Laatst gewijzigd op 01-07-2011 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 19:11
MiMi94
MiMi94 is offline
@MizZoo
Bedankt ik ga morgen naar een beroepenvoorlichting helaas geven ze geen voorlichting voor Media en Cultuur, alleen Communicatiewetenschappen... Ik ga wel even op een paar sites kijken, In ieder geval bedankt voor de tip.

@RianneD
Ik kom uit Friesland dus Diemen is een beetje ver weg...
Wel jammer leek me echt leuk
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 19:18
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
De UvA voorlichtingsdag is deze zaterdag, je kunt je nog inschrijven, ze hebben ook een media en cultuur voorlichting. Als je zin hebt om naar Amsterdam af te reizen natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 07:21
Verwijderd
Media & Cultuur is erg leuk, maar daar word je geen presentatrice mee. Je wordt daar in principe opgeleid tot mediawetenschapper, al kiezen veel mensen voor een praktischer (en makkelijker te bereiken) bestaan als programmeur van een filmfestival, redacteur van een televisieprogramma, adviseur op het gebied van nieuwe media, journalist, etc. In theorie zal je er vast ook presentatrice mee kunnen worden, maar dat is in theorie. In theorie kun je met praktisch iedere opleiding presentatrice worden. Dus dat zegt geen hol.

Ik ken wel toevallig één presentatrice, met nu een eigen programma en voorheen dingen op MTV. Die is het geworden door een opleiding aan de kunstacademie Utrecht te doen, in de mediarichting. Maar bovenal is het gewoon een heel spontaan en vrolijk meisje, dat bovendien ook aardig knap is en een dikke bak social skillz heeft. Ik heb het idee dat die laatste dingen een stuk belangrijker zijn dan je vooropleiding.

Ik zou in elk geval niet je hele toekomstplannen op dit beroep focussen, de kans is inderdaad erg klein dat 't je lukt (want heel veel mensen willen wel zoiets) en bovendien moet je in de eerste plaats enorm geďnteresseerd zijn in media en journalistiek als je ook maar enige kans wil maken. Als het je gewoon wel vet lijkt om de presentatrice uit te hangen en je verder niet echt een passie hebt voor de media dan word je het haast per definitie niet.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 08:09
Verwijderd
Je moet jezelf niet teveel vastpinnen op dat je in Friesland woont. Aangezien alle studies dan ongeveer ver weg zijn kan je beter gaan kijken waar ze iets hebben wat helemaal te gek is dan kiezen voor een studie in groningen die iets minder leuk is 'maar dan kan ik wel thuis blijven wonen'. Op kamers gaan is vetgaaf.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 10:05
MiMi94
MiMi94 is offline
Hee,
Ja ik ben ook niet van plan om naar Groningen te gaan, alleen mijn ouders zeuren steeds dat amsterdam te gevaarlijk is... Terwijl ik daar heel graag heen wil... Maar okay ik ben sowieso van plan om daar ergens op kamers te gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 18:27
Verwijderd
Nouja te gevaarlijk? Er zijn daar veel studenten dus ik denk dat het wel mee valt, Oké het is groot en je moet niet middernacht in je eentje over straat lopen, maar verder is er weinig mis met Amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 20:06
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Media & Cultuur is erg leuk, maar daar word je geen presentatrice mee. Je wordt daar in principe opgeleid tot mediawetenschapper, al kiezen veel mensen voor een praktischer (en makkelijker te bereiken) bestaan als programmeur van een filmfestival, redacteur van een televisieprogramma, adviseur op het gebied van nieuwe media, journalist, etc.
Ik dacht er zelf aan om Media en Cultuur te gaan doen, alleen ik hoorde dat veel leerlingen na het eerste jaar stoppen met de opleiding. Mag ik vragen waarom?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 20:14
Verwijderd
Het is nogal een massaopleiding, heb ik gehoord.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 21:11
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Ik dacht er zelf aan om Media en Cultuur te gaan doen, alleen ik hoorde dat veel leerlingen na het eerste jaar stoppen met de opleiding. Mag ik vragen waarom?
Vergis je niet in de uitval van eerstejaarsstudenten, die is over het over het algemeen sowieso al groot. Kan wel kloppen dat het bij Media en Cultuur groter is dan bij andere opleidingen, zou ik niet precies weten. Dat ligt denk voornamelijk aan het feit dat veel studenten een onoverwogen/ondoordachte keuze maken, (Ik vind films kijken wel leuk, dus ik kies Media en Cultuur, om het maar even heel kort door de bocht te stellen), of door de Universiteit die een onrealistisch beeld schetst van de opleiding op voorlichtingen/brochures/website.

@Barabas, Het is inderdaad een vrij grote opleiding, ik las de instroom zo'n 250 per jaar is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware HDD Media Player
Lord Dolphin
29 20-04-2008 12:22
Psychologie Jongeren en de invloed van de media.... vertel je verhaal!
applelicious88
2 25-02-2008 20:20
Games Invloed van de media op jongeren.... vertel je verhaal!!
applelicious88
2 25-02-2008 16:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Venezuela, Chávez, RCTV en de partijdige Nederlandse media
Eric Berger
54 15-06-2007 09:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Democratie en media
Love & Peace
26 21-09-2006 17:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.