Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2010, 22:59
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik vind die prikpil ook niet je van het. Ik ben nu al 3,5 week ongesteld
Oud 14-12-2010, 23:02
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Gewoon uit pure nieuwsgierigheid en ik ben het ook niet van plan, maar wat gebeurt er eigenlijk als je alle pillen van 1 strip gewoon allemaal achter elkaar neemt?
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 15-12-2010, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Gewoon uit pure nieuwsgierigheid en ik ben het ook niet van plan, maar wat gebeurt er eigenlijk als je alle pillen van 1 strip gewoon allemaal achter elkaar neemt?
Waarschijnlijk word je dan heel misselijk en braak je ze allemaal weer uit
Oud 15-12-2010, 15:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik werd van twee pillen tegelijk altijd al heel erg misselijk en kon ze dan met pijn en moeite inhouden dus van een hele strip zeker lijkt me.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-12-2010, 21:20
Megamandy
Avatar van Megamandy
Megamandy is offline
toen ik voor het eerst de pil ging ophalen gind onze dokter een hele boel uitleggen, bijvoorbeeld dat je niet mag roken in combinatie met de pil... gelukkig rook ik niet =P
maar ik heb echt 1 keer per maand enorm veel last van mijn rug tijdens de menstruatie en niets hielp!
nou dit gelukkig wel =) eindelijk iets dat echt werkt!
Oud 27-12-2010, 23:06
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik ben de prikpil zat (is gezet op 18 oktober) en wil nu weer overstappen op de gewone pil (microgynon 30). Ben namelijk de afgelopen 5 weken continu ongesteld geweest. Heb dus maar weer een herhaalrecept voor de gewone pil naar mijn HA gestuurd.

Is de prikpil wel veilig als je continu ongesteld bent of is ie dan te licht? Is de gewone pil direct weer veilig als ik maar voor 18 januari weer begin met slikken? (dan is het 3 maanden nadat die prikpil gezet is namelijk). Op de 1e dag van je menstruatie beginnen gaat namelijk een beetje moeilijk als je continu ongesteld bent Feitelijk is het tot 18 januari dubbelop toch? En iemand een idee wanneer ik dan niet meer ongesteld ben? Dit kost me een vermogen aan maandverband
Oud 28-12-2010, 10:00
Jahney
Jahney is offline
Hello!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mn vraagje,
ik zit nu in mn stopweek en ik ben dus nu ongesteld.
Ik wil mijn dag veranderen waarop ik ongesteld word
normaal neem ik mijn 1e pil altijd op donderdag,
nu ben ik van plan deze dinsdag in te nemen (vanavond dus)

mijn vraag is dan: stopt mijn ongesteldheid dan ook vanavond of woensdag??
(of wordt het minder..)

en ben ik gewoon de hele tijd beschermd als ik steeds een beetje loop te switchen van dag met mn pil?

alvast bedankt!
__________________
With Love ~
Oud 28-12-2010, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Hello!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mn vraagje,
ik zit nu in mn stopweek en ik ben dus nu ongesteld.
Ik wil mijn dag veranderen waarop ik ongesteld word
normaal neem ik mijn 1e pil altijd op donderdag,
nu ben ik van plan deze dinsdag in te nemen (vanavond dus)

mijn vraag is dan: stopt mijn ongesteldheid dan ook vanavond of woensdag??
(of wordt het minder..)

en ben ik gewoon de hele tijd beschermd als ik steeds een beetje loop te switchen van dag met mn pil?

alvast bedankt!
Als je normaal op donderdag nog ongesteld bent, zal dat nu waarschijnlijk ook wel zo zijn. En zolang je de pil maar minimaal 21 dagen achter elkaar slikt, en je stopweek nooit langer duurd dan 7 dagen, is het veilig. Je raakt zo alleen niet echt in een routine, als je steeds loopt te schuiven, waardoor je misschien eerder je pil vergeet.
Oud 29-12-2010, 10:12
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik gebruik de Yasmin en nu heb ik flinke buikgriep gekregen. In de bijsluiter die ik online vond staat iets over dat je dan pil vergeten moet volgen en daar staan allerlei vage dingen in over placebopillen. Nu heb ik na het uitkotsen voor die ene pil ook geen nieuwe genomen, want die was er net zo hard weer uitgegaan. Ik heb dus 1 pil echt gemist, in week 3. Afgelopen avond heb ik wel een pil genomen, maar ik ben nog steeds aan de diarree en volgens mij werkt dat net als bij overgeven (en volgens de bijsluiter ook). Ik heb nog iets van drie pilletjes over. Mijn vraag is nu of ik beter een strip kan doorslikken of gewoon een stopweek kan houden en hoe het zit met de anticonceptie (ik denk volgende maand een condoommaandje of niet?). Kan iemand mij verlichten?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 30-12-2010, 10:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik ben de prikpil zat (is gezet op 18 oktober) en wil nu weer overstappen op de gewone pil (microgynon 30). Ben namelijk de afgelopen 5 weken continu ongesteld geweest. Heb dus maar weer een herhaalrecept voor de gewone pil naar mijn HA gestuurd.

Is de prikpil wel veilig als je continu ongesteld bent of is ie dan te licht? Is de gewone pil direct weer veilig als ik maar voor 18 januari weer begin met slikken? (dan is het 3 maanden nadat die prikpil gezet is namelijk). Op de 1e dag van je menstruatie beginnen gaat namelijk een beetje moeilijk als je continu ongesteld bent Feitelijk is het tot 18 januari dubbelop toch? En iemand een idee wanneer ik dan niet meer ongesteld ben? Dit kost me een vermogen aan maandverband
dat je bloedt onder het gebruik van de prikpil is heel vervelend, maar het zegt gelukkig niets over of hij werkt of niet. Het betekent wel dat de prikpil voor jou niet geschikt is, omdat hij bij jou zo'n onbalans tussen progesteron en oestrogeen geeft, dat je er constant onder blijft bloeden. Als je normaal gesproken op 18 januari weer moet beginnen met de prikpil, dan moet je in ieder geval op 18 januari ook beginnen met weer een normale pil. Tot die tijd ben je gewoon beschermd tegen zwangerschap.
Ik denk dat je nu wel alvast weer zou kunnen beginnen met de pil, maar je kan ook even langs de dokter voor een ander soort hormoonkuur die er voor zorgt dat je je baarmoederslijmvlies als het ware 'reset', waardoor het bloeden uiteindelijk ook zou moeten ophouden.

Lang verhaal kort: niks om je ongerust over te maken, maar wel lastig dus ga even langs de dokter.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 30-12-2010, 10:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik gebruik de Yasmin en nu heb ik flinke buikgriep gekregen. In de bijsluiter die ik online vond staat iets over dat je dan pil vergeten moet volgen en daar staan allerlei vage dingen in over placebopillen. Nu heb ik na het uitkotsen voor die ene pil ook geen nieuwe genomen, want die was er net zo hard weer uitgegaan. Ik heb dus 1 pil echt gemist, in week 3. Afgelopen avond heb ik wel een pil genomen, maar ik ben nog steeds aan de diarree en volgens mij werkt dat net als bij overgeven (en volgens de bijsluiter ook). Ik heb nog iets van drie pilletjes over. Mijn vraag is nu of ik beter een strip kan doorslikken of gewoon een stopweek kan houden en hoe het zit met de anticonceptie (ik denk volgende maand een condoommaandje of niet?). Kan iemand mij verlichten?
eens even kijken. de yasmin is een gewone eenfasepil, wat betekent dat in alle 21 pillen van je strip dezelfde dosis hormonen zit. Het jongere zusje van de yasmin, de Yaz, heeft een ander soort innameschema en daar zitten dan die zogenaamde placebopillen bij, dus vandaar de verwarring op die website denk ik.
Je zit nu in week 3 van je strip met buikgriep. Als ik jou was zou ik nu je stopweek overslaan en gewoon doorgaan met een volgende strip. je bent dan weer beschermd op het moment dat de buikgriep over is en je 7 pillen achter elkaar hebt geslikt (dus vanaf het stoppen van het braken/diarree t/m de 7e pil die je daarna inneemt moet je condooms gebruiken).
als je daar zenuwachtig van wordt is er uiteraard niks op tegen om gewoon een hele maand condooms erbij te gebruiken, maar in principe is de nieuwe stelregel dat je na 7 pillen beschermd bent tegen zwangerschap (dit is alleen nog niet verwerkt in alle bijsluiters van pillen enzo)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 30-12-2010, 11:04
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Dankjewel
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 31-12-2010, 21:11
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
dat je bloedt onder het gebruik van de prikpil is heel vervelend, maar het zegt gelukkig niets over of hij werkt of niet. Het betekent wel dat de prikpil voor jou niet geschikt is, omdat hij bij jou zo'n onbalans tussen progesteron en oestrogeen geeft, dat je er constant onder blijft bloeden. Als je normaal gesproken op 18 januari weer moet beginnen met de prikpil, dan moet je in ieder geval op 18 januari ook beginnen met weer een normale pil. Tot die tijd ben je gewoon beschermd tegen zwangerschap.
Ik denk dat je nu wel alvast weer zou kunnen beginnen met de pil, maar je kan ook even langs de dokter voor een ander soort hormoonkuur die er voor zorgt dat je je baarmoederslijmvlies als het ware 'reset', waardoor het bloeden uiteindelijk ook zou moeten ophouden.

Lang verhaal kort: niks om je ongerust over te maken, maar wel lastig dus ga even langs de dokter.
Ik ben gisteren alweer begonnen met de gewone pil. Dit kijk ik nog maar een paar daagjes aan in de hoop dat het bloeden vanzelf stopt. Lijkt me ook niet gezond om én de prikpil te hebben, én de gewone pil ernaast te slikken én er nog maar even een hormoonkuur tegenaan te gooien...
Oud 14-01-2011, 10:53
Verwijderd
Ik heb nu ongeveer twee en een half jaar een spiraatje. Tot voor kort beviel dat prima, maar de laatste tijd heb ik er ontzettend veel last van dat ik ongesteld ben. De week ervoor ben ik zo labiel als ikweetnietwat en heb ik ontzettende buikpijn. De eerste twee dagen van mijn menstruatie ben ik echt dodelijk, een vekeerde vinger naar me uitsteken en ik knaag hem eraf. MIjn borsten staan een week daarvoor ook op springen, doet écht ontzettend veel pijn.
Mijn eerste vraag: Is dit normaal, dat je er tot voor kort geen last van hebt maar nu ineens wel? Ik ben ondertussen een tijd aan de antidepressiva geweest en vanaf dat ik begon met afbouwen is dit echt heel erg. Sinds ongeveer drie maanden ben ik helemaal van de antidepressiva af en het lijkt alsof mijn hormoonhuishouding enigszins verandert is daardoor waardoor ik zo heftig reageer op mijn spiraaltje.

MIjn tweede vraag: Hoe zijn de ervaringen met andere voorbehoedsmiddelen? Heeft iemand hier een Implanon (zo heten die dingen toch?), zo'n staafje onder je huid? Hoe bevalt die? Mijn huisarts zegt dat die kan gaan 'zwerven' en dat je hem dan kwijt raakt in je lijf, heo zijn jullie ervaringen daarmee? Daarnaast zei de huisarts ook dat een implanon chirurgisch verwijdert moet worden. Inbrengen doen ze wel in de huisartsenpraktijk, maar verwijderen gaat niet ofzo?
En zijn er mensen met de nuva-ring? Voel je hem zitten tijdens de seks? En als dat zo is, kun je hem er dan tussentijds uithalen en ben je dan evengoed beschermd? Hoe is het inbrengen en uithalen? Ik heb wel eens van die welnesstampons (www.tamponswelness.com Als ik geen link mag gebruiken, verrwijder m dan even...) gebruikt als ik ongesteld was en bij mijn vriend was/naar de sauna wilde, maar die dingen waren er écht niet uit te krijgen. Zo erg dat ik een keer mijn vriend heb moeten vragen om hem er uit te halen, omdat mij het echt niet lukte. Hoe is dat met de nuva-ring? Want om nou elke keer iemand anders te vragen zie ik ook niet zitten...
Oud 14-01-2011, 14:08
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik gebruik nu twee jaar de nuvaring, denk ik. Meestal voel ik hem niet zitten, de keren dat ik hem wel voel haal ik of mijn vriend hem er uit. Voor mij is dat minder onderbreking dan een condoom omdoen. Dat gaat prima, je mag hem er 3 uur uit hebben en meestal ben ik niet 3 uur lang bezig met seks,je moet alleen niet vergeten hem er daarna weer in te doen. Het eruit halen is ook geen probleem, het is echt een ring waar je je vinger in kunt haken en dan er uit kunt trekken. De bedoeling is dat je hem om je baarmoedermond doet maar aangezien hij beschermt tegen zwangerschap ongeacht waar de ring zich in de vagina bevind schuif ik 'm gewoon naar binnen. Ik denk dat dat ook de reden is dat we hem soms voelen zitten. Ik ben er zelf heel tevreden mee.
Oud 14-01-2011, 17:01
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Heb kort de ring gehad maar had heel veel bijwerking.
In principe kunnen die na drie maanden over gaan, maar ik trok het echt niet om hem nog anderhalve maand te houden.
Als je geen bijwerkingen hebt, lijkt het me perfect: makkelijk je menstruatie plannen, niet elke dag aan de pil denken, hij gaat er makkelijk in en uit (bij mij althans), volgens mij minder hormonen dan met de pil.....

Echt heel jammer dat ik het niet trok. Kreeg vreselijke hoofdpijn, zwaar en lamlendig gevoel in mijn benen, ik werd uiterst labiel en had heel veel afscheiding.

Zit ook te denken aan andere voorbehoedsmiddelen (slik nu de pil), maar bijna alles heeft een nadeel......
na een aantal negatieve verhalen over spiraaltjes durf ik daar eigenlijk niet aan.
Hoor graag suggesties en tips van anderen :-).

Heb zelfs temperaturen en pessarium overwogen ;-).
Heeft er iemand ervaring met een pleisterpil?
__________________
never get old
Oud 14-01-2011, 17:02
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Oh SA, die klachten die jij omschrijft, komen die zeker van het spiraaltje? Het kan ook iets anders zijn...?
__________________
never get old
Oud 14-01-2011, 17:13
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Oh trouwens, heeft iemand ervaring met de "femcap" ?
http://www.femcap.com/about.html
__________________
never get old
Oud 14-01-2011, 22:43
Verwijderd
@volk: Bedankt Kun je met de ring ook, net als de pil, je stopweek overslaan? Dat is ook nog wel een nadeel waar ik over na loop te denken. Nu word ik 'gewoon' ongesteld, en kan het niet plannen. In het begin werd ik maar eens in de twee/drie maanden ongesteld, nu ongeveer elke maand, vrij regelmatig.

Misschien denk ik wel te ver door, maar ik ben een hele tijd depressief geweest, officieel 'maar' een jaar, maar dat heeft een hele lange aanloop gehad, ik kan me niet herinneren dat ik me ooit gewoon goed heb gevoeld. Nu gaat het zoveel beter met me, zou het daardoor kunnen komen? Dat de aanmaak van het 'gelukshormoon' en een aantal stofjes die je tekort komt/teveel hebt als je depressief bent en aan de medicijnen zit, je menstruatie op deze manier beinvloed?

Citaat:
Oh SA, die klachten die jij omschrijft, komen die zeker van het spiraaltje? Het kan ook iets anders zijn...?
Bedoel je een evt. zwangerschap? DIe kans is heel klein, maar ik was sowieso van plan om komende week voor de zekerheid weer een test te doen. Of bedoel je iets anders? Want anders heb ik geen idee....
Oud 15-01-2011, 10:33
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
@volk: Bedankt Kun je met de ring ook, net als de pil, je stopweek overslaan? Dat is ook nog wel een nadeel waar ik over na loop te denken. Nu word ik 'gewoon' ongesteld, en kan het niet plannen. In het begin werd ik maar eens in de twee/drie maanden ongesteld, nu ongeveer elke maand, vrij regelmatig.

Misschien denk ik wel te ver door, maar ik ben een hele tijd depressief geweest, officieel 'maar' een jaar, maar dat heeft een hele lange aanloop gehad, ik kan me niet herinneren dat ik me ooit gewoon goed heb gevoeld. Nu gaat het zoveel beter met me, zou het daardoor kunnen komen? Dat de aanmaak van het 'gelukshormoon' en een aantal stofjes die je tekort komt/teveel hebt als je depressief bent en aan de medicijnen zit, je menstruatie op deze manier beinvloed?

Bedoel je een evt. zwangerschap? DIe kans is heel klein, maar ik was sowieso van plan om komende week voor de zekerheid weer een test te doen. Of bedoel je iets anders? Want anders heb ik geen idee....
yep, met zo'n ring kun je ook gewoon "doorringen" je kan ook je stopweek een week verleggen, want je mag een ring maximaal 4 weken inhouden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 17-01-2011, 13:09
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ohja, nog iets voor mensen die last hebben van lange menstruaties. De pil die ik nu heb (Yaz) slik je 24 dagen en dan heb je een stopweek van 4 dagen. Dat zorgt er trouwens ook voor dat je menstruatie veel minder hevig is. Dus dat is misschien ook iets voor mensen die daar last van hebben .

Ik vond de nuvaring ook dat effect hebben. Met beide (Yaz en nuvaring) kan je menstruatie overigens uitblijven. Dat schijnt normaal te zijn.
Oud 17-01-2011, 20:54
Lottex17
Lottex17 is offline
Hallo!
Ik ben sinds een maand aan de pil begonnen, maar denk dat ik het fout heb gedaan!
Ik ben op de eerste dag begonnen van mijn menstruatie, dus dacht ik dat ik gewoon een week langer moest slikken (dus 4 weken ipv 3). Nu heb ik dus mijn stopweek, maar word nog niet ongesteld (2e dag). Is dit normaal?
En heb ik het dan echt verkeerd gedaan en kan dit kwaad?
Oud 17-01-2011, 21:00
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Hallo!
Ik ben sinds een maand aan de pil begonnen, maar denk dat ik het fout heb gedaan!
Ik ben op de eerste dag begonnen van mijn menstruatie, dus dacht ik dat ik gewoon een week langer moest slikken (dus 4 weken ipv 3). Nu heb ik dus mijn stopweek, maar word nog niet ongesteld (2e dag). Is dit normaal?
En heb ik het dan echt verkeerd gedaan en kan dit kwaad?
In principe is het niet erg om een week langer te slikken (hoewel het misschien wel handig kan zijn dat pas te doen als je al gewend bent aan de pil maar het kan wel, prima). Dat je nog niet ongesteld bent geworden, is niet zo raar. Ik word ook niet meteen de dag dat ik stop ongesteld! En als ik dat word, dan minder dan toen ik de pil slikte (toen begon het heftig, nu eindigt het heftig). Zo'n pil gooit je hele menstruatie wel om, en het is een zooi hormonen en zo, dus volgens mij is er helemaal niets vreemds aan dat je (nog) niet ongesteld wordt. Waarschijnlijk word je dat morgen oid, denk ik. Ik zou me pas zorgen gaan maken als je de héle stopweek niet ongesteld wordt, hoewel ik ook dan nog niet denk dat het echt ernstig is.
Oud 17-01-2011, 21:03
Lottex17
Lottex17 is offline
Oke, bedankt voor je reactie!
Oud 01-02-2011, 15:57
Sennah
Avatar van Sennah
Sennah is offline
Hoi,

ik heb een vraag.
Dankzij mijn lieftallige zorgverzekering heb ik mijn pil te laat binnen gekregen.
Ik had eigenlijk zaterdag moeten beginnen met een nieuwe strip, maar heb ze vandaag pas binnen gekregen.

Wanneer kan ik nu weer beginnen? Vanavond? En met 1 of direct alle pillen?
En hoe lang duurt het voor ik weer beschermd ben tegen zwangerschap?
Op internet is weinig te vinden over het 'vergeten' zijn van 3 pillen achter elkaar.

Ik ga mijn zorgverzekering nog even vriendelijk bedanken voor hun geweldige service..

Hartelijk dank!

Groeten,
Sennah
__________________
Love the Hate in everybody *scouting is (Y)*
Oud 01-02-2011, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Hoi,

ik heb een vraag.
Dankzij mijn lieftallige zorgverzekering heb ik mijn pil te laat binnen gekregen.
Ik had eigenlijk zaterdag moeten beginnen met een nieuwe strip, maar heb ze vandaag pas binnen gekregen.

Wanneer kan ik nu weer beginnen? Vanavond? En met 1 of direct alle pillen?
En hoe lang duurt het voor ik weer beschermd ben tegen zwangerschap?
Op internet is weinig te vinden over het 'vergeten' zijn van 3 pillen achter elkaar.

Ik ga mijn zorgverzekering nog even vriendelijk bedanken voor hun geweldige service..

Hartelijk dank!

Groeten,
Sennah
Vandaag meteen weer beginnen, gewoon met 1 pil, en dan ben je na 7 dagen weer beschermd
Als je in de afgelopen 3 + 5 dagen seks hebt gehad kan dat wel een risico zijn.
Oud 21-02-2011, 19:07
Yadee
Avatar van Yadee
Yadee is offline
Ik heb een vraag aan jullie, ik zal even kort mijn verhaal toelichten. Ik slik al twee jaar lang de pil en ben hem nog nooit vergeten - ook in deze laatste weken niet. Laatst (twee weken terug) heb ik seks gehad met mijn vriend zonder condoom, maar is hij niet in me gekomen. Gisteren hetzelfde verhaal, zonder condoom, maar niet in me gekomen. Vrijdag nam ik mijn laatste pil, maar ben de volgende dag weer aan de volgende strip begonnen dus ik krijg over drie weken pas mijn stopweek weer. Nu heb ik de laatste dagen pijn oftewel steken in mijn onderrug/ linkerzij en in mijn onderbuik, als ik dit intyp op google, krijg ik allemaal zwangersschapstopics. Daar word ik stiekem toch wel een beetje bang van, ik kan me namelijk niet indenken waar die pijn vandaan komt. Als jullie me willen helpen, graag. En tuurlijk, ik weet dat de pil betrouwbaar moet zijn, maar ik vind het moeilijk om dat pilletje he-le-maal te vertrouwen. Is het een oplossing om zomaar te stoppen met de pil en kijken of ik ongesteld wordt, of is dit niet mogelijk? Of andere oplossing: ik stel me aan, en het is niet nodig om me zorgen te maken haha!
Liefs Yade
Oud 21-02-2011, 19:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik het goed begrijp ben je nu aan het doorslikken (gelijk na een hele strip door met de volgende strip zonder een stopweek te houden). Het kan best zijn dat je daardoor nu een beetje last krijgt van buikpijn/rugpijn. Zelf heb ik dan nog wel eens van die zeurende buikpijn zoals je ook kan hebben als je ongesteld moet worden. Ik weet niet of je vaker de pil doorslikt en of je het daar dan mee kan vergelijken of dat dit voor het eerst en dus nieuw voor je is. Als je de pil heel regelmatig slikt en nooit vergeet en je vriend daarnaast niet in je klaarkomt is de kans dat je zwanger bent echt nihil. Lijkt me logischer dat het van het doorslikken komt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-02-2011, 17:14
Yadee
Avatar van Yadee
Yadee is offline
Citaat:
Als ik het goed begrijp ben je nu aan het doorslikken (gelijk na een hele strip door met de volgende strip zonder een stopweek te houden). Het kan best zijn dat je daardoor nu een beetje last krijgt van buikpijn/rugpijn. Zelf heb ik dan nog wel eens van die zeurende buikpijn zoals je ook kan hebben als je ongesteld moet worden. Ik weet niet of je vaker de pil doorslikt en of je het daar dan mee kan vergelijken of dat dit voor het eerst en dus nieuw voor je is. Als je de pil heel regelmatig slikt en nooit vergeet en je vriend daarnaast niet in je klaarkomt is de kans dat je zwanger bent echt nihil. Lijkt me logischer dat het van het doorslikken komt.
Ja klopt, ik ben nu aan het doorslikken. Ik slik de pil wel vaker door, alleen heb dit nog niet eerder gehad. Daarom viel het me op. Haha oke, bedankt voor je geruststelling, het blijft altijd toch een beetje eng!
Oud 03-03-2011, 06:49
LiefMiesje
Avatar van LiefMiesje
LiefMiesje is offline
Ik heb net na 2 strips achter elkaar mijn eerste stopweek (6 dagen) gehad,
en heb mijn eerste pil geslikt om ongeveer 6:50. Nu moet je de volgende dag, vanaf dat tijdstip de pil binnen 12 uur innemen, maar ik dacht er pas aan om 19:10.
Ik ben dus 20 minuten te laat.
De laatste keer dat ik seks heb gehad is ongeveer 5 dagen geleden.
(wel altijd met condoom)

Moet ik me nu zorgen gaan maken?
En moet ik nu zeven dagen wachten met seks voor de zekerheid?

Laatste vraag, als je de pil bv. een uur later inneemt dan hoort, hoeveel maakt dat uit?
Oud 03-03-2011, 10:55
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
die 12 uur grens is arbitrair, ze moeten toch érgens een grens trekken. om die 20 minuten zou ik me geen zorgen maken, zeker omdat jij je stopweek een dag korter hebt gemaakt (6 ipv 7 dagen). komt wel goed dus.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 07-03-2011, 16:02
LW
Avatar van LW
LW is offline
Heey mensen,

Ik voelde mij al een tijdje niet erg lekker in mijn vel, soms in een keer woedend, en heel erg down. Ook had ik nergens meer zin in. Vorig jaar rond deze tijd was dat al zo en dachten ze dat ik depressief was en ben ik opgenomen in de PAAZ. Ook heb ik anti depressiva geslikt, daar ging het opzich wel iets beter van maar nog niet om van naar huis te schrijven. Rond oktober ben ik ben ik met die medicijnen gestopt en eigenlijk ging het niet beter en niet slechter. Maar als nog voelde ik me down soms in een keer woedend en had nog steeds nergens zin in. Vandaag las ik op een forum dat iemand ook zwaar depressief was geworden van de Diane pil, en heb direct de telefoon gepakt en de huisarts gebeld voor een afspraak en kon ook de zelfde dag nog terecht. Daar aangekomen wilde ze mij eigenlijk een spiraaltje laten nemen maar dat durf ik niet een tante van mij had ook een spiraal en toen haar baarmoeder schoongemaakt moest worden zat er helemaal een prop om haar spiraal heen, toen sprong er een bloedpropje los en overleed ze. Daarna kwam ze met de Nuvaring maar die heb ik al eens geprobeerd en kreeg hem echt niet diep genoeg wat ik ook probeerde. Dus dan maar aan de Yasmin, de dokter weet niet of het echt gaat werken wel een stuk minder hormonen maar voor mij misschien toch nog te veel. Mocht die niet gaan werken krijg ik ( lekker genant ) een lesje Nuvaring plaatsen. Tja het is niet anders, als het je leven totaal kan veranderen is het het dubbel en dwars waard.... Maar goed eerst de Yasmin maar eens proberen, hebben jullie ervaringen met deze pil? En voor de zekerheid nog een vraagje, de afgelopen maand heb ik de pil doorgeslikt en zit nu op de helft van de tweede strip, volgens de huisarts kon ik gewoon vanavond met de Yasmin pil beginnen en zou de pil gewoon veilig zijn. Dit klopt gewoon? En hoe lang zou het ongeveer duren voordat je stemmingswisselingen stoppen? Dat ben ik even vergeten te vragen aan de huisarts.

Liefs Lola.

Laatst gewijzigd op 07-03-2011 om 16:13.
Oud 07-03-2011, 18:29
LW
Avatar van LW
LW is offline
Helemaal niemand? Zou graag zo spoedig mogelijk wat ervaringen willen namelijk.
Oud 07-03-2011, 18:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Op dit forum heb je niet altijd binnen 3 uur antwoord, dus je zal helaas nog even moet wachten.
Daarnaast hebben we hier 'het grote Pil topic' voor al je vragen die te maken hebben met de pil.
Ik verplaats het daar even heen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 07-03-2011, 20:24
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het duurt doorgaans zeker een maand of 2, soms 3 voor je aan een nieuwe pil gewend bent. Geef het dus even de tijd.

overigens hoeft een nuvaring helemaal niet zo diep te zitten hoor, als je hem maar niet voelt zitten.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 07-03-2011, 20:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik nu denk ik al bijna tien jaar de Yasmin en ben er erg tevreden mee. Slikte hiervoor de microgynon en daar had ik heel veel bijwerkingen van maar bij de Yasmin valt het mee. Enige wat ik heb is vreselijke hoofdpijn/migraine tijdens m'n stopweek en soms wat bruinige afscheiding halverwege m'n strip maar verder bevalt ie me prima Nadeel vind ik wel dat je redelijk veel bij moet betalen (30 euro voor twee doosjes).

Als je huisarts zegt dat je zo over kan stappen op de manier die jij noemt dan zou ik daar maar op vertrouwen, die kan jou beter advies geven dan wij hier op een forum. Daarnaast duurt het idd een maand of drie voordat je gewend bent aan een pil en voor je dus kan zeggen of deze beter werkt dan je oude.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-03-2011, 16:08
LW
Avatar van LW
LW is offline
Hartelijk bedankt voor de antwoorden.
Oud 10-03-2011, 22:13
itswanne
itswanne is offline
Hayy, ik zit even met een probleem.
ik zit ongeveer een jaar aan de pil en normaal gesproken slik ik die altijd door zo dat ik maar een keer in de 2 of 3 maanden ongesteld ben. daar heb ik verder nooit last van gehad. nu heb ik sinds vorige week opeens last van bruin/rood bloedverlies! ik heb maar een tampon in gedaan, omdat ik niet echt wist wat ik hier mee aan moest. het was niet echt dat ik heel veel bloed verloor, maar wel iets.
zondag heb ik mijn laatste pil genomen, en dan wordt ik normaal gesproken woensdag-nacht ongesteld. nu heb ik wel meer bloed dan dat ik had de vorige dagen, maar ik weet niet of ik nu ongesteld ben, of dit nog die bloedingen zijn? het bloed is wel minder veel dan normaal laat ik maar zeggen..
ik heb de laatste tijd wel sex gehad, en ook heb ik een test gedaan. er kwam wel negatief uit, maar toch maak ik mij een beetje zorgen! verder heb ik de pillen allemaal goed geslikt.
weet iemand wat die bloedingen zijn en of ik me zorgen moet maken?

liefs,
Oud 11-03-2011, 16:30
LW
Avatar van LW
LW is offline
Citaat:
Hayy, ik zit even met een probleem.
ik zit ongeveer een jaar aan de pil en normaal gesproken slik ik die altijd door zo dat ik maar een keer in de 2 of 3 maanden ongesteld ben. daar heb ik verder nooit last van gehad. nu heb ik sinds vorige week opeens last van bruin/rood bloedverlies! ik heb maar een tampon in gedaan, omdat ik niet echt wist wat ik hier mee aan moest. het was niet echt dat ik heel veel bloed verloor, maar wel iets.
zondag heb ik mijn laatste pil genomen, en dan wordt ik normaal gesproken woensdag-nacht ongesteld. nu heb ik wel meer bloed dan dat ik had de vorige dagen, maar ik weet niet of ik nu ongesteld ben, of dit nog die bloedingen zijn? het bloed is wel minder veel dan normaal laat ik maar zeggen..
ik heb de laatste tijd wel sex gehad, en ook heb ik een test gedaan. er kwam wel negatief uit, maar toch maak ik mij een beetje zorgen! verder heb ik de pillen allemaal goed geslikt.
weet iemand wat die bloedingen zijn en of ik me zorgen moet maken?

liefs,
Dat klinkt echt als een doorbraak bloeding, die kan je krijgen als je de pil wat langer door slikt. Het kan natuurlijk ook zijn dat deze pil te licht voor je is. Als je bloed verliest ben trouwens juist niet zwanger, bij hele grote uitzonderinen na.
Oud 28-03-2011, 14:39
ThunderShock
ThunderShock is offline
Even een vraagje.

Ik ben afgelopen vrijdag voor het eerst naar mijn huisarts geweest om de pil op te halen. Zij gaf mij de Ethinylestradiol/Levonorgestrel. Nou las ik net op internet allemaal slechte ervaringen en bijwerkingen. Ik las maar een enkele positieve ervaringen.

Hoe zit dat hier? Ik was wel geschrokken toen ik dat allemaal las en ik vraag me af hoe het met de mensen hier dan zit.
Ik ga er trouwens over 2 weken aan beginnen, dan word ik ongesteld en mijn huisarts zei dat dat een goed moment is om te beginnen. (Zodat ik zorgeloos vrijen kan met m'n vriend.)
Oud 28-03-2011, 15:07
Catch
Catch is offline
Ik heb ook die pil die jij beschrijft Thundershock, en ik heb alleen het idee dat ik wat emotioneler ben tijdens mijn menstruatie. Hiervoor had ik een andere pil dus ik heb vergelijkingsmateriaal. Als dit je eerste pil is, kijk het dan gewoon even aan. Je kunt ook last krijgen van een pil waar 99% van de vrouwen wel positief over is.
Oud 29-03-2011, 10:10
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik gebruik Microgynon 30 en heb 2 strips achter elkaar doorgeslikt en ben afgelopen zondag meteen aan een 3e strip begonnen (zonder een stopweek te houden). Vannacht kreeg ik echter een doorbraak bloeding (dit heb ik wel vaker als ik meer dan 2 strips achter elkaar slik) en ik wil nu dus eigenlijk alsnog een stopweek in lassen.

Als ik nu een stopweek in las, dan ben ik toch nog wel gewoon beschermd, aangezien ik nu dus 2 strips + 2 pillen van een nieuwe strip geslikt heb?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 29-03-2011, 12:19
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik gebruik Microgynon 30 en heb 2 strips achter elkaar doorgeslikt en ben afgelopen zondag meteen aan een 3e strip begonnen (zonder een stopweek te houden). Vannacht kreeg ik echter een doorbraak bloeding (dit heb ik wel vaker als ik meer dan 2 strips achter elkaar slik) en ik wil nu dus eigenlijk alsnog een stopweek in lassen.

Als ik nu een stopweek in las, dan ben ik toch nog wel gewoon beschermd, aangezien ik nu dus 2 strips + 2 pillen van een nieuwe strip geslikt heb?
je hebt het helemaal goed!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 29-03-2011, 18:18
Verwijderd
Hoe oud waren jullie toen je begon met de pil? Ik had laatst een gesprek met mijn vriendinnen erover en kwam erachter dat al 5 van de 6 mensen de pil slikt. Van een paar wist ik het wel, maar van andere helemaal niet. Ik zou ook wel de pil willen slikken omdat ik dan waarschijnlijk regelmatige en met minder klachten ongesteld wordt. Het staat me alleen een beetje tegen dat je dan hormonen gaat slikken. Op de een of andere manier klinkt mij dat erg negatief in mijn oren.
Oud 29-03-2011, 19:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was denk ik 14 of 15. Best jong al in elk geval. De eerste tijd slikte ik hem ook alleen in de zomer als ik veel ging zwemmen, op vakantie ging, etc. Ik was toen heel onregelmatig ongesteld en gebruikte nog geen tampons dus toen was het wel erg handig om te kunnen doorslikken. Daarvoor gebruikte ik ook wel eens primolut om m'n menstruatie uit te kunnen stellen maar daar moet je drie dagen voor je menstruatie mee beginnen en drie keer per dag slikken dus ook niet ideaal, dan is de pil handiger.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-03-2011, 19:44
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
ik was 16, en ik begon ermee omdat ik seksueel actief werd
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 31-03-2011, 11:58
Catch
Catch is offline
Ik was 14 toen ik begon en al 3 jaar ongesteld maar zeer onregelmatig en ik had een ongeduldig vriendje adhjudshjasd.
Oud 06-04-2011, 21:30
ThunderShock
ThunderShock is offline
Hey,
Ik heb vanmiddag voor het eerst de pil geslikt. Mijn huisarts zei dat je er mee moet beginnen op de eerste dag van je menstruatie als je een zwangerschap wilt voorkomen. Nou werd ik gister avond ongesteld bij mijn vriend en ik had daar de pil niet meegenomen. Ik kon hem eind deze middag slikken. Ben ik nu nog steeds beschermd tegen zwangersschap?

En nog een klein vraagje... Klopt het ook dat ik de kans heb dat ik morgen niet meer ongesteld ben? Dat zei mijn huisarts ook, maar wilde graag even jullie ervaringen weten.
Oud 08-04-2011, 13:21
Verwijderd
Als het binnen 24 uur na het begin van de menstruatie is, ben je in principe gewoon beschermd. Als je twijfelt kun je voor de zekerheid 7 dagen wachten. Maar wen jezelf maar wel vast aan om 'm altijd mee te nemen als je ergens blijft slapen!

En ja, er is een kans dat je morgen niet ongesteld bent.
Oud 08-04-2011, 15:56
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Klasgenootjes hadden het er tijdens maatschappijleer over dat ze ook een pilstrip bij hun vriendje hadden liggen. Als jouw pil elke dag dezelfde dosis/samenstelling heeft (zoals de Yasmin, waarvan ik het toevallig weet) dan kun je dat ook doen. Dan maakt het namelijk niet uit of je de ene pil slikt of de andere pil. En dat is misschien wat makkelijker dan steeds de pil meenemen.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 20:41
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 11:41
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid Info over de Pil
Cootje
8 05-08-2004 21:15
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13
Drugs & Alcohol meeting!!!
very drunk driver
124 11-04-2003 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.