Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2011, 04:31
Verwijderd
Ik heb wat meiden in mijn klas waarvan sommigen ervan hun nagels heel erg kort knippen. Ik als jongen snap niet waarom ze dat doen. Doen ze het om te kunnen vingeren zonder te bloeden?

Sorry ik wil gwn meiden wat beter leren te kennen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 04:39
Verwijderd
Omdat ze anders afbreken en dat doet pijn, heel erg veel pijn.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 07:38
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Of omdat pianospelen anders slecht gaat, of uit hygiënische overwegingen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 07:39
Verwijderd
Wat meisjes met hun nagels doen heeft niet meteen met vingeren te maken Jongens hebben ook vaak korte nagels, simpelweg omdat dat vaak makkelijker is en ze dan niet kunnen dubbel klappen/ breken.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 12:04
Verwijderd
Normaal gesproken had ik altijd lange nagels, maar ik ben nu weer in de horeca gaan werken. Daar merk ik gewoonweg bij dat het niet handig is om lange nagels te hebben. Ze breken af, je krijgt rare randjes en dat ziet er onverzorgd uit. En dat kan dan weer niet als je in de horeca werkt . Dus voor mij is het gewoon functioneel.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 17:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Misschien dat sommigen hun nagels niet zo zeer knippen, maar dat ze nagelbijten of dat de nagels afscheuren.
Dat laatste gebeurt bij mij altijd als ze lang zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 23:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Je geeft het antwoord zelf al. Om te kunnen vingeren zonder te bloeden.

Lange nagels zijn gewoon niet handig bij veel banen en zullen sneller afscheuren.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 08:49
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Lange nagels zijn vervelend en irritant bij zowat alles wat je doet. Dus ik houd ze kort
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Lange nagels zijn vervelend en irritant bij zowat alles wat je doet. Dus ik houd ze kort
Inderdaad, ik krab ook heel veel mensen per ongeluk en dan worden ze weer boos en die toestanden dus ik hou ze ook kort, behalve mn duimen want anders kan ik niet aan velletjes plukken
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 09:49
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik hou ze lang omdat ik het mooier en stijlvoller vind. Ik lak ze graag met leuke patroontjes en dat gaat beter op lange nagels, omdat je er natuurlijk meer op kwijt kunt. En ik vind korte nagels niet per se handiger dan lange, behalve in het opzicht dat ze minder gauw breken en. ook wel dat je er minder makkelijk per ongeluk iemand mee pijn doet. Maar ik ben best voorzichtig dus breken doen ze zelden en ik doe alleen mezelf wel eens pijn.

Daarom zijn redenen om ze kort te knippen voor mij dat het minder gevaarlijk is met gym, of dat als er eentje breekt, ik de rest per se op dezelfde lengte wil hebben. Maar ik kan me idd voorstellen dat het ook met vingeren pijnlijker is om lange nagels te hebben, dus het zou goed kunnen dat sommigen het ook daarom doen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 10:33
Verwijderd
Dus meisjes met lange nagels vingeren gewoon niet. Vandaar dat ze altijd zo gespannen overkomen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 17:04
Verwijderd
Lange nagels zijn alleen handig als je nooit je handen gebruikt, voor wat dan ook. Verder kun je zeggen wat je wil, maar als ze (te) lang zijn, zitten ze gewoon in de weg. Ook bij het vingeren, ja. Maar ook gewoon in het dagelijks leven.

Vraag me altijd af of mensen met van die echt lange nagels nou gewoon geen klap uitvoeren de hele dag? Zelfs computeren gaat er kut mee
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 18:34
Verwijderd
Mijn nagels zijn vrij lang, maar ook echt super stevig, ze klappen niet snel dubbel en ik gebruik ze juist om dingen bijvoorbeeld mee lost te frutselen (veters ofzo). Ook met typen gaat het echt prima. (Ik typ gewoon met m'n vingertoppen, niet met m'n nagels ) Maar vroeger had ik dunnere nagels die al afscheurden als ik een veter maar aanraakte
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 19:05
Verwijderd
Ja sommigen hebben wel gelijk ik als jongen heb ook niet echt super korte nagels maar eigenlijk best wel lang maar ik knip wekelijks wel 2x maar ze groeien snel weer terug. Ik denk dat mijn lichaam zich meer bezig houdt met groeien van nagels dan groeien van mijn lengte Want ik ben wel een beetje klein
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 22:07
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Oh haha, mijn nagels zijn wel aardig lang maar beïnvloeden niet mijn dagelijkse bezigheden of mijn gemoedstoestand met dat ze in de weg zitten ofzo. Alleen als er een scheur inzit vind ik het onhandig, maar dat is met korte nagels ook niet fijn. Ik heb er bijna nooit last van, anders knipte ik ze wel kort! En typen of sms'en voelt juist zo raar aan met korte nagels
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 06:46
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Nee, dat heeft niks met vingeren te maken

Ik vind het gewoon makkelijker, omdat ik ook veel werk (en dan zijn lange nagels behoorlijk onhandig).
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 07:53
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn nagels scheuren de hele tijd af terwijl ik ze heel kort houd. Dan komen de 'laagjes' gewoon los. Ziet er echt niet uit. Ze lossen ook op in water. Als ik normale nagels had hield ik ze ook wel een beetje lang. Dat krabt lekker
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Dus meisjes met lange nagels vingeren gewoon niet. Vandaar dat ze altijd zo gespannen overkomen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 10:50
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Mijn nagels scheuren de hele tijd af terwijl ik ze heel kort houd. Dan komen de 'laagjes' gewoon los. Ziet er echt niet uit. Ze lossen ook op in water. Als ik normale nagels had hield ik ze ook wel een beetje lang. Dat krabt lekker
Nagelschaartje ipv zo'n knipper wil soms wel helpen om die laagjes te voorkomen. Regelmatig vijlen, en dan in één richting, dus niet heen en weer is nog beter dan knippen, daarmee zorg je ook dat die laagjes niet verder trekken zeg maar. Je nagelriemen insmeren met nagelriemolie met vitamine E stimuleert ook een gezonde groei van nagels, en mocht het echt heel erg zijn dan zijn er tabletten voor haar, huid en nagels want dan kom je waarschijnlijk gewoon bepaalde stoffen te kort in je lijf. Een nagelverharder doet ook wonderen voor je nagels, en het schijnt dat knoflook je nagels ook steviger maakt, maar goed, knoflook meurt dus dat is voor de meeste mensen niet echt een optie (niet knoflook eten, maar knoflook uitwrijven op de nagels, of stukjes knoflook in een doorzichtige nagellak gooien)
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 20:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar ik knip ze nooit, daar krijg ik de kans niet voor, en voor vijlen ook niet omdat ze zo hard slijten. Mijn haren en mijn teennagels zien er prima uit, dus ik denk niet dat mijn voeding het probleem is. Heh, knoflook op je nagels! Nog nooit gehoord, zal ik eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 10:23
Verwijderd
ik heb sinds de basischool nagelgebeten en kom er nu niet meer vanaf.

Laatst gewijzigd op 22-08-2011 om 07:31.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 10:55
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik weet ook niet waarom meisjes hun nagels zo kort knippen. Lijkt me veel moeite. Vingeren gaat in ieder geval prima met lange nagels, net als elke andere bezigheid. Mijn moeder beweerde vroeger dat je met lange nagels niet echt kunt werken, maar ondertussen moet ze toegeven dat zij met lange nagels niet kan werken Ik doe alles en mijn nagels breken nooit. Ik knip ze ook maar 1 keer in de 2-3 weken, als het witte ongeveer 7-10 mm lang is. Nagels korthouden is gewoon veel en veel te veel moeite. Dan moet ik om de dag gaan knippen ofzo. Dagelijks vijlen heb ik nog geprobeerd, maar dat is gewoon te veel moeite en het het was na een maand toch een stuk langer dan ik voor ogen had.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Ik weet ook niet waarom meisjes hun nagels zo kort knippen. Lijkt me veel moeite. Vingeren gaat in ieder geval prima met lange nagels, net als elke andere bezigheid. Mijn moeder beweerde vroeger dat je met lange nagels niet echt kunt werken, maar ondertussen moet ze toegeven dat zij met lange nagels niet kan werken Ik doe alles en mijn nagels breken nooit. Ik knip ze ook maar 1 keer in de 2-3 weken, als het witte ongeveer 7-10 mm lang is. Nagels korthouden is gewoon veel en veel te veel moeite. Dan moet ik om de dag gaan knippen ofzo. Dagelijks vijlen heb ik nog geprobeerd, maar dat is gewoon te veel moeite en het het was na een maand toch een stuk langer dan ik voor ogen had.
Getver, heb je dan echt klauwen van een centimeter

Wel knap dat ze uberhaupt zo lang kunnen, bij mij scheuren ze dan geheid.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 10:07
Bird.
Avatar van Bird.
Bird. is offline
Knippen sowieso niet, dan vijl ik ze wel af.
Het liefste heb ik gewoon lange nagels, maar als ik op mijn werk de hele tijd in het water zit met mijn handen worden mijn nagels broos en breken ze af en dan denk ik, ja dan kan ik ze beter even wat korte vijlen zodat ik ook nog wat van mijn nagels overhoud. :')
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 19:25
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Lange nagels zijn vervelend en irritant bij zowat alles wat je doet. Dus ik houd ze kort
Even een toevoeging, ik was wat vergeten:

Mij staan lange nagels (en nagellak, behalve topping-coat) gewoon niet. Ik heb best wel grote handen, lange en een beetje dikke vingers. Mijn handen zijn vaak groter dan die van een ander, ook dan die van jongens. En als ik al van die grote handen heb dan vind ik lange nagels en drukke nagellak gewoon helemaal niet mooi meer.

Verder blijf ik er ook zeer zeker weten bij dat ik lange nagels heel lastig en onhandig vind. Ik houd van lekker makkelijk en praktisch in dat opzicht.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 04:07
Verwijderd
ik zelf vind nagellak met een kleurtje best wel lelijk bij meisjes.
Gewoon nagellak dat beetje je nagels laat glimmen vind ik wel mooi want dat ziet er natuurlijk uit
en ook niet te lange nagels
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 08:23
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
ik zelf vind nagellak met een kleurtje best wel lelijk bij meisjes.
Gewoon nagellak dat beetje je nagels laat glimmen vind ik wel mooi want dat ziet er natuurlijk uit
en ook niet te lange nagels
Ik juist niet. Het moeten geen lange nagels zijn met veel glitters en onzin, maar 'middellange' nagels met een rood of donkergroen kleurtje (of een kleurtje dat bij de ogen past) vind ik altijd wel mooi staan
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 20:00
Bird.
Avatar van Bird.
Bird. is offline
Donkergroen? mmh ik denk niet dat veel meisjes daar mee lopen(ik iedergeval niet.)
Ik vind het heel grappig dat je zegt dat het kleurtje 'bij de ogen moet passen', naja dat je dat leuk vind, dan zou je niet veel keus hebben, bruin (ieh), groen (ieh) of blauw of grijs.
mmh beetje offtopic misschien.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 21:40
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Donkergroen? mmh ik denk niet dat veel meisjes daar mee lopen(ik iedergeval niet.)
Ik vind het heel grappig dat je zegt dat het kleurtje 'bij de ogen moet passen', naja dat je dat leuk vind, dan zou je niet veel keus hebben, bruin (ieh), groen (ieh) of blauw of grijs.
mmh beetje offtopic misschien.
Ja, eigenlijk niet echt heel donkergroen, maar wat lichter (dit zal vast wel erg onduidelijk overkomen). In ieder geval is het leuk als iemand groene ogen heeft, die ook groene nagellak opheeft, vind ik.

Maar nu houd ik even op met off-topic posten, want ik denk dat ik in de gaten wordt gehouden....
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 23:17
Verwijderd
Typen wordt op een gegeven moment echt heel irritant als je je nagels te lang laat groeien. Je glijdt de hele tijd uit over die toetsen dan enzo

Ik houd ze het liefst op 3-5mm, als ik ze helemaal kort knip totdat ik geen nagels meer over heb voel ik me echt zwaar beperkt.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.